10 قهرمان جنگلی (Jungle Heroes) برتر در دنیای کمیک

10 قهرمان جنگلی (Jungle Heroes) برتر در دنیای کمیک

در این مقاله به معرفی 10 قهرمان برتر و مشهور در دنیای کمیک بوک میپردازیم که در جنگل فعالیت میکنند!

مقدمه: این طوری نیست که در دنیای کمیک همه نبردهای ابرقهرمانی در شهرهای بزرگ رخ بده. در واقع برخی از هیجان انگیز ترین، خشن ترین و قاطعانه ترین نبردها در جنگل های انبوده نقاط مختلف جهان رخ میدهند و جنگل چالش های منحصر به فردی برای قهرمانان دنیای کمیک ارائه میکنه که نظیرشان را هرگز نمیتوان در شهرهای بزرگ پیدا کرد. چون نه تنها قهرمان باید با خبیثی که بهش حمله کرده مقابله کنه بلکه باید با محیط خطرناک، آب و هوای غیر قابل پیش بینی، حیوانات وحشی و آدم خوار و البته قبایل وحشی روبرو شود. زندگی در جنگل چیزی کاملا متفاوت از قهرمان بازی در شهر و دستگیر کردن خلافکاران و تحویل دادنشان به پلیس است!

 

10- بیوانا بیست (B’wana Beast)

بیوانا بیست

«بیوانا بیست» یک قهرمان جنگلیه که دهه 60 میلادی در کمیک های دی سی خلق شد. میتونه ذهن حیوانات رو کنترل کنه و میتونه دو حیوان را با هم ترکیب کنه تا موجودی ترکیبی بسازه که تحت کنترلش باشه! ولی خدا وکیلی یکی از بدترین و ضایع ترین لباس های تاریخ کمیک رو داره. ما قبلا در دنیای کمیک قهرمان های جنگلی مثل «تارزان» یا «کِیزار» را داشتیم (که در ادامه این مقاله معرفی خواهند شد) ولی هیچ کدوم ماسک نداشتند (آدم تو جنگل ماسک میخواد چیکار؟!). ولی ایشون یه ماسک زشت و بی ربط داره که ظاهرا رنگش رو با شورت و لنگ خودش سِت کرده!!! در هر حال، نام واقعی او «مایک مَکس وِل» (Mike Maxwell) است که به ثروت میلیاردی پدرش پشت کرد و به جای آن تصمیم گرفت با هم اتاقی اش در دانشگاه به آفریقا بره تا در آنجا به سرپرست شکارگاه کشوری به نام Zambesi تبدیل بشه ولی هواپیمای آنها با صاعقه برخورد و در بالای رشته کوه های کیلیمانجارو سقوط کرد. او و دوستش به غاری پناه آوردند و در آنجا آبی را نوشید که بدلیل تشعشعاتی مرموز باعث شد تا قوی تر، وحشی تر و بزرگ تر بشه! بعدش با یک میمون جهش یافته در غار جنگید و سپس این میمون برایش یک کلاه باستانی آورد که باهاش میتونست ذهن دیگر حیوانات را بخوانه و اونا رو به کنترل خود در بیاره و حتی آنها را با هم ترکیب کنه!

 

9- توراک: پسر حجر (Turok: Son of Stone)

 توراک: پسر حجر (Turok: Son of Stone)

.  «توراک» شخصیتی هستش که خیلی ها شاید به لطف اون بازی معروفش برای کنسول Nintendo 64 بشناسنش. ولی خیلی ها نمیدونند که یک شخصیت قدیمی کمیک بوکیه که قدمتش به دهه 50 میلادی برمیگرده و داستان هایش توسط Western Publishing/Dell Comics چاپ میشد (میتونید روی جلد یکی از کمیک بوک های قدیمی او را اینجاتماشا کنید). اما در سالهای اخیر ماجراهای او به دست ناشرین دیگری نظیر Valiant ، Acclaim، دارک هورس و Dynamite Comics به چاپ رسیده است. توراک یک سرخ پوست بود که در یک دره مسحور شده به همراه دوستش و یک سری دایناسور گیر افتاده بود و باهاشون میجنگید! در کمیک بوک های چاپ شده توسط Valiant داستان های توراک به قرن 18 میلادی آورده شد و شاهد بودیم که دیوها و بیگانه های فضایی نیز به داستان های او اضافه شدند. در ضمن همانطور که در این مقاله نیز گفته شد، سال 2008 بازی جدیدی از Turok برای Xbox 360 و PS3 منتشر شد. در نتیجه به همین مناسبت یک انیمیشن بلند در قالب DVD عرضه شد به نام " توراک: پسر حجر" که در آن شاهد اریجین به روز شده ای برای این شخصیت بودیم.  

 

8- کانگو بیل و کانگوریلا (Congo Bill and Congorilla)

کانگو بیل و کانگوریلا (Congo Bill and Congorilla)

«ویلیام گلن مورگان» ملقب به «کانگو بیل» از شخصیت های بسیار قدیمی دی سی است که قدمتش به سال 1940 و شماره 56 از کمیک More Fun Comics میرسه. او یک ردیاب، کاوشگر، ماجراجو، ورزشکار حرفه ای و تیرانداز ماهر بود که در نبردهای تن به تن مهارت داشت و سر از جنگل های آفریقا درآورد و در آنجا از حیوانات محافظت میکرد و مورد احترام قبایل آنجا بود. تا اینکه پزشکِ جادوگر یکی از قبایل به نام Kawalo پیش از مرگش به او یک انگشتر جادویی داد. بیل اولش به این انگشتر باور نداشت تا اینکه در یک غار گیر افتاد. وقتی انگشتر را مالید به گوریلی طلایی به نام «کانگوریلا» تبدیل شد! خلاصه اینکه او با این انگشتر میتونست به این گوریل تبدیل بشه و اینجوری با جرم و جنایت در جنگل های آفریقا میجنگید. تا اینکه بیل در جسم انسانی اش مُرد ولی روح و ذهنش در جسم کانگوریلا باقی ماند.

 

7- شینا، ملکه جنگل (Sheena, Queen of the Jungle)

شینا، ملکه جنگل (Sheena, Queen of the Jungle)

شخصیت «شینا» سال 1937 و به دست هنرمند بزرگی به نام «ویل آیزنر» و «جری آیگر» برای مجله کمیک بوکی انگلیسی به نام Wags   خلق شد. گفته میشه که از شخصیتی به نام «ریما، دختر جنگل» (Rima, the Jungle Girl) الهام گرفته بود که ماجراهایش سال 1905 به صورت یک کتاب داستان چاپ شده بود. شینا اولین بار در شماره 1 از کمیک Jumbo Comics به مخاطبین آمریکایی معرفی شد. او دختر یک کاوشگر بود که در قاره آفریقا فعالیت میکرد که یتیم شد و توسط یک ساحر و طبیب آفریقایی بزرگ شد و سپس زبان های زیادی هم فرا گرفت. اولش لباس قرمز تنش میکرد تا اینکه دیدیم اون لباس نمادین پلنگی (!) خودش رو به تن کرد. او این قابلیت را داره که با حیوانات وحشی ارتباط برقرار کنه و در مبارزه با چاقو، نیزه، تیر و کمان و دیگر سلاح های بدوی تبحر خاصی داره و از مردم و حیوانات بی دفاع جنگل حفاظت میکنه. تا به حال چندین سریال تلویزیونی از روی این شخصیت تولید شده است و زمزمه هایی مبنی بر ساخت سریال جدید نیز به گوش میرسد.

 

6- کرکس سیاه (The Black Condor)

کرکس سیاه

راستش را بخواهید این شخصیت قدیمی دی سی سرگذشت و اریجین (Origin) بسیار بد و مسخره ای داره که من از این مقاله براتون نقل قول میکنم: «ریچارد گری جونیور» وقتی به دنیا آمد پدر و مادرش در یک سفر اکتشافی در مغولستان بودند. گروهی که باهاش سفر میکردند مورد تهاجم دزدان قرار گرفت. در نتیجه همه کشته شدن به جز ریچارد تازه به دنیا آمده. ولی بعدش یک سری کرکس فوق العاده باهوش آمدند و ریچارد را از مرگ نجات دادند! بعدش بزرگش کردند و یادش دادن چطور پرواز کنه! پس از سالها یک کشیش ریچارد را پیدا و با زحمت او را متمدن کرد. سپس ریچارد رفت سراغ قاتلین پدر و مادرش و ازشون انتقام گرفت. بعد رفت آمریکا و پرده از توطئه ای قتل یک سناتور آمریکایی به نام «توماس رایت» برداشت! ولی دیر شده بود . بنابراین هویت رایت رو دزدید و در قالب کرکس سیاه به مبارزه با سیاستمداران فاسد، زور گیرها و خلافکاران پرداخت. البته لباسش هم دست کمی از سرگذشتش نداشته! چون بیننده را به یاد هر چیزی میندازه به جز کرکس سیاه!

 

5- شانا، شیطان جنگل (Shanna the She-Devil)

 شانا، شیطان جنگل (Shanna the She-Devil)

«شانا» شخصیتی بود که مارول در سال 1972 خلق کرد تا مخاطبین مونث را به دنیای کمیک جذب کنه. او اُهارا دختری بود که در آفریقا زاده و رشد کرد. پدرش به نام «جرارد اُهارا» در آفریقا معدن داشت و یک روز که میخواست یک پلنگ مهاجم را دور کنه به طور اتفاقی همسرش (یعنی مادر شانا) را با تیر زد و کشت! در نتیجه شانا از کودکی از تفنگ و سلاح های گرم تنفر پیدا کرد. او سپس به آمریکا رفت و در آنجا تحصیل کرد و یک ورزشکار موفق در حد قهرمان المپیک شد و در رشته های مختلفی مثل شنا، دومیدانی و تیراندازی با کمان مهارت کسب کرد. شانا همچنین در رشته دامپزشکی تحصیل کرد و در یک باغ وحش کار میکرد که یک روز یکی از نگهبانان باغ وحش پلنگی را در آنجا با تیر زد و باعث شد تا تنفر شانا نسبت به اسلحه دوباره در وجودش ظاهر بشه. شانا سپس به آفریقا برگشت تا در آنجا از مردم و حیوانات بی دفاع در مقابل شکارچیان و دیگر تهدیدات محافظت کنه. در سالهای بعد شانا را بیشتر در "سرزمین وحشی ها" (Savage Land) دیده ایم که در کمیک بوک های مارول سرزمینی است ماقبل تاریخ در نواحی قطبی که در آن هنوز دایناسورها و دیگر هیولاهای وحشی زندگی میکنند. شانا همچنین در این سرزمین معشوقه دیگر قهرمان جنگلی مارول یعنی «کِیزار» محسوب میشود.

 

4- کِیزار (Ka-Zar)

 کِیزار (Ka-Zar)

«کیزار» شخصیت معروفی است که در دنیای کمیک های مارول او را دیده ایم. اولین کیزار در واقع خارج از دنیای کمیک و در مجلات بازاری (Pulp Magazines) خلق شد (سال 1936). اسمش هم بود «دیوید رند» (David Rand)  که همه چیزش از «تارزان» کپی برداری شده بود! سال 1939 این شخصیت وارد دنیای کمیک شد (انتشارات مارول که آن موقع اسمش "تایملی کامیکس" بود داستانش را چاپ کرد). اما دومین کیزار که البته خیلی از قبلی معروف تر است ، «کوین رجینال پلاندر» (Kevin Reginald Plunder) نام دارد و سال 1965 و در شماره 10 از سری نخست کمیک های X-men ظاهر شد. پدر او از اشراف زاده ها و لُردهای انگلستان بود که البته دانشمند هم بود و او بود که سرزمین وحشی ها (که موجودات ماقبل تاریخ در آن زندگی میکنند) را در نواحی قطبی کشف کرد و در آنجا به فلزی نادر به نام Anti-Metal دست یافت (بعدا معلوم شد این فلز از فلز معروف و گرانبهای «ویبرانیوم» ساخته شده است). پدر کوین در سرزمین وحشی ها به دست میمون های عظیم الجثه کشته شد و اگر به خاطر مداخله یک ببر دندان‌خنجری به نام «زابو» (Zabu) نبود خود کوین هم کشته میشد. زابو همچنین کوین را به سرزمین مه آلود (Land of Mists) برد و کوین در آنجا رشد سریع فیزیکی پیدا کرد و قدرتمند نیز شد و تونست رهبر میمون های وحشی را شکست داده و لقب کیزار را به خودش اختصاص دهد (زابو هم از آن موقع همیشه مثل یک حیوان دست آموز کیزار را همراهی میکند). از آن موقع به بعد او تبدیل شد به محافظ سرزمین وحشی ها و قبایل آن. هر وقت هم دیگر قهرمانان مارول گذرشون به سرزمین وحشی ها میفته با کیزار تیم آپ میکنند. (این عکس را ببینید) البته گاهی هم دیده شده که کیزار به شهرهای اونا مثل نیویورک رفته!

 

3- فانتوم (Phantom)

فانتوم (Phantom)

«فانتوم» یکی از قدیمی ترین و تاثیرگذارترین قهرمانان دنیای کمیک بوک است که سال 1936 توسط «لی فالک» در کمیک استریپ های روزنامه ای خلق شد . او اهمیت زیادی هم در تاریخ داره چون اولین قهرمان دارای لباس مخصوص (costume) در دنیای کمیک به حساب میاد. او قدرت فوق بشری نداره و روی زور بازو و هوش خودش تکیه میکنه تا با دشمنانش که اکثر دزدان دریایی هستند بجنگه. ضمنا گفته میشه که پدرش رو دزدان دریایی در قرن 16 میلادی کشته اند. خودش هم مورد حمله آنها قرار گرفت ولی به دریا افتاد و از سواحل جزیره ای سرسبز به نام "بنگالا" سردرآورد و در آنجا بومی های محلی بهش کمک کردند تا سلامتی خودش را دوباره پیدا کنه. اولش شایعه شده بود که نامیرا است (چون نسخه های از او در قرن های گذشته دیده شده بود) اما معلوم شد هویت فانتوم نسل به نسل به افراد مختلفی منتقل میشود. به او همچنین لقب "روحی که  راه میرود" (The Ghost Who Walks) داده اند. ضمنا یک گرگ تعلیم دیده به نام Devil و اسبی به نام Hero هم دارد. سال 1996 فیلم سینمایی این شخصیت با حضور «بیلی زِین» ساخته شد (به کارگردانی «سایمون وینسر»). جالبه که «کاترین زتا جونز» یکی از اولین نقش های هالیوودی خودش رو در این فیلم ایفا کرد. همچنین از روی این شخصیت سریال های تلویزیونی و یک انیمیشن به نام Phantom 2040 نیز ساخته شده است که بسیار مورد تحسین قرار گرفت (این مقاله را بخوانید).

 

2- پلنگ سیاه (Black Panther)

پلنگ سیاه (Black Panther)

«تی چالا» ملقب به «پلنگ سیاه» پادشاه كشوری در آفریقا به نام "واكاندا" (Wakanda) است. نكته مهم درباره او این است كه اولین قهرمان سیاه پوست تاریخ كمیك در جهان محسوب میشود (یعنی حتی از قهرمانانی مثل «فالكون» یا «لوك كیج» هم زودتر خلق شد). درباره واكاندا هم باید گفت كه سالها پیش شهاب سنگی در آن فرود آمد كه به همراه خودش فلزی نادر و بسیار با ارزش به نام ویبرانیوم را وارد این كشور كرد. «تچاكا» كه پادشاه واكاندا بود سعی كرد این فلز را از دید كشورهای اروپایی استعمارگر مخفی كند. او صاحب پسری شد به نام «تی چالا» ولی متاسفانه خودش به دست مردی خبیث به نام «یوسیلیز کلا» كه با افرادش برای سرقت ذخایر ویبرانیوم به واكاندا امده بود، كشته شد. بدین ترتیب تچالا جای پدرش را گرفت و شد پادشاه جدید واكاندا و عنوان پلنگ سیاه هم بعد از پدرش نصیب او شد. البته برای رسیدن به مقام پلنگ سیاه مجبور شد با مبارزانی از قبایل مختلف مبارزه كند و آنها را شكست دهد. تچالا از طریق گروه "چهار شگفت انگیز" به آمریكا سفر كرد و برای مدتی هم عضو گروه "اونجرز" بود. اما در نهایت به واكاندا برگشت و در آنجا با تهدیدات مختلفی هم روبرو شد. قدرت و توانایی های پلنگ سیاه عبارت هستند از: تخصص در شكار و ردیابی اشیا ، هوش بالا، حركات اكروباتیك، آشنایی با هنرهای رزمی، حواس ارتقا یافته (که به لطف گیاهی ویژه در واکاندا آن را به دست آورده) رفلكس ها و سرعت بالا و دسترسی به تجهیزاتی  كه از فلز نادر و نشكنی به نام ویبرانیوم ساخته شده اند.

 

1- تارزان (Tarzan)

 تارزان (Tarzan)

و در رتبه نخست به شخصیتی میرسیم که میتوان ادعا کرد الهام بخش دیگر شخصیت های معرفی شده در این مقاله بوده و اگر او و موفقیت و محبوبیتش نبود شاید ما هرگز شاهد خلق شدن قهرمانانی دیگر که در جنگل فعالیت میکنند نبودیم! نام او «تارزان» است و مشهور ترین قهرمان جنگلی تمام دوران در تاریخ بشریت به شمار می آید. البته او اولش در دنیای کمیک خلق نشد. در واقع تارزان را نویسنده‌ای آمریکایی به نام «اِدگار رایس باروز» در سال 1912 در رُمان های خودش  خلق کرد. تارزان پسر نجیب‌زاده‌ای انگلیسی است که در کودکی در جنگل‌های آفریقا گم شده و به وسیلهٔ بوزینه ای به نام منگانی پرورش یافته‌است. او که اینک انسانی وحشی است مانند حیوانات غذا می‌خورد و مانند آن‌ها حرف می‌زند و مانند میمون بر روی شاخه زندگی می‌کند. تا اینکه چند محقق او را به دنیای انسان‌ها می‌برند و کم‌کم مانند آن‌ها زندگی می‌کند. بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها بیش از ۲۰۰ عنوان فیلم سینمایی و تلویزیونی ساخته شده از روی تارزان را فهرست کرده‌است که مابین سال‌های 1918 تا 2014 میلادی ساخته شده‌اند (اولین فیلم تارزان، یک فیلم صامت بود!). از روی این شخصیت بازی، انیمیشن و سریال های زیادی ساخته شده است و البته شرکت ها و کمپانی های مختلفی مثل دی سی، مارول، دارک هورس و ... از رویش کمیک بوک چاپ کرده اند (اولین باری که تارزان را به صورت مصور دیدیم به سال 1929 برمیگردد که «هال فاستر» طراح بزرگ از او در کمیک استریپ های روزنامه ای استفاده کرد).

 

 مهدی ترابی مهربانی

 

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 قابلیت شگفت انگیز لباس پلنگ سیاه

10 ابرقهرمانی كه بدترین اریجین (ORIGIN) را دارند

10 تیتراژ برتر سریال های كارتونی ابرقهرمانی + لينك دانلود

15 کارتون کمیک بوکی که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

 رتبه بندی قوی ترین فلزات در دنیای کمیک

بدترین لباس های ابرقهرمانان (SUPERHEROES) در دنیای کمیک

10 کمیک برتر "پلنگ سیاه" (BLACK PANTHER)

10 فیلم ابرقهرمانی/کمیک بوکی فراموش شده سینما

15 حقیقتی که باید درباره پلنگ سیاه بدانید

15 نبرد برتر ابرقهرمانان دنیای کمیک با دایناسور!

معرفی 10 دشمن برتر پلنگ سیاه (BLACK PANTHER)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Narrator
#1 Narrator 1398-11-03 15:42
ممونون از مقاله خوبتون اقای ترابی
نقل قول کردن
ehsan_atapour
#2 ehsan_atapour 1398-11-03 19:05
مقاله ایی دیگر از استاد ترابی . مقاله ی زیبایی بود استاد . واقعا تارزان جزو قهرمانان بزرگ جنگلی حساب میشه که حدس نمیزدم تو این لیست باشه! چون اصلا نمیدونستم که تارزان حضوری در دنیای کمیک داشته . بازم تشکر میکنم از سایت اسپایدی بخاطر مقاله فوق العاده!
نقل قول کردن
hm
#3 hm 1398-11-03 19:19
ممنون استاد
مقاله جالبي بود . دست رو موضوع خاصي گذاشتيد
به اطلاعاتم اضافه شد
نقل قول کردن
mokhtar
#4 mokhtar 1398-11-03 20:28
مقاله عالی. ولی جای خالی یه شخصیت به شدت حس میشد :
میرزا کوچیک خان جنگلی :lol:
شب خوش مهدی ;-)
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#5 Pooya-Spidey 1398-11-03 21:26
ممنون از استاد ترابی بابت مقاله بی نقصشون مثل همیشه عالی و مفید
به نقل از mokhtar:
مقاله عالی. ولی جای خالی یه شخصیت به شدت حس میشد :
میرزا کوچیک خان جنگلی :lol:
شب خوش مهدی ;-)

من دارم خواب میبینم یا واقعیه؟
عمو مختار؟؟؟؟؟ :-| :-| :lol: :D
خیلی از بازگشتتون خوشحالم عمو جان بی صبرانه منتظر سری مقاله های بترکونی ازتون هستیم مثلا خیلی دوست دارم نظرتون رو درباره اندگیم یا فار فرام هوم یا جوکر بدونم... ;-) ;-)
یا ایونت های کمیکی سال 2019
و بازی هایی مثل بازی اسپایدرمن PS4
البته ببخشید اگه توقعم زیاده :lol: :lol:
نقل قول کردن
Ps Qu
#6 Ps Qu 1398-11-03 21:46
به شخصه هیچوقت قهرمانان جنگلی برام ذره ای جذاب نبودند. البته شاید بخواطر اینه که چندان کمیک ازشون نخوندم و حالا میزارم هروقت انگلیسیمو مسلط شدم میرم میخونمشون. از بین اینها. فانتوم و تارزان و پلنگ و سیاه رو میشناختم فقط با کیزار. این همون یارویی بود که تو marvel comics 1 1939 تو آخر کتاب بود. فانتوم ولی اصلا بهش نمیخوره که یک ابرقهرمان جنگلی باشه :-*
به نقل از mokhtar:
مقاله عالی. ولی جای خالی یه شخصیت به شدت حس میشد :
میرزا کوچیک خان جنگلی :lol:
شب خوش مهدی ;-)

قدمتون روی چشم آقای مجسمه ساز. کابوس تمام دیسی فن ها و فیلمبازای افراطی دوباره با قدرت باز میگردد ;-)
نقل قول کردن
Iron heart
#7 Iron heart 1398-11-03 22:02
به نقل از sinbad:
به شخصه هیچوقت قهرمانان جنگلی برام ذره ای جذاب نبودند. البته شاید بخواطر اینه که چندان کمیک ازشون نخوندم و حالا میزارم هروقت انگلیسیمو مسلط شدم میرم میخونمشون. از بین اینها. فانتوم و تارزان و پلنگ و سیاه رو میشناختم فقط با کیزار. این همون یارویی بود که تو marvel comics 1 1939 تو آخر کتاب بود. فانتوم ولی اصلا بهش نمیخوره که یک ابرقهرمان جنگلی باشه :-*
به نقل از mokhtar:
مقاله عالی. ولی جای خالی یه شخصیت به شدت حس میشد :
میرزا کوچیک خان جنگلی :lol:
شب خوش مهدی ;-)

قدمتون روی چشم آقای مجسمه ساز. کابوس تمام دیسی فن ها و فیلمبازای افراطی دوباره با قدرت باز میگردد ;-)

اوه اوه چه دعواهایی تو راهه :D
نقل قول کردن
Andrew_strucker
#8 Andrew_strucker 1398-11-03 23:51
واقعا تشکر میکنم از استاد ترابی واقعا با مقاله هاشون نه تنها علاقه انسان رو به کمیک بیشتر میکنه بلکه باعث میشه علاقه آدم کلا به خوندن بیشترشه :-)....... واقعا ازتون تشکر میکنم که منو وارد دنیای کمیک کردین و هر روز علاقه ام رو به کمیک بیشتر میکنید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45