مهم ترین لوکیشن ها در عالم دی سی (DC Universe)

مهم-ترین-لوکیشن-ها-در-محل-عالم-دی-سی-مکان-location-15-برتر

دنیای کمیک بوک های دی سی پر هستند از مکان های عجیب و جالب و منحصر به فرد. در این مقاله میخواهیم 15 تا از مهم ترین آنها را به شما معرفی کنیم!

 

15- باشگاه لژیون (Legion’s Clubhouse)

  باشگاه لژیون (Legion’s Clubhouse)

"لژیون ابرقهرمانان" (Legion of Super-Heroes) نام تیمی از قهرمانان دی سی است که در قرن 30 و 31 میلادی زندگی میکنند (این گروه اولین بار در سال 1958 خلق شد). در یکی از داستان ها شاهد بودیم که موشکی مرموز از آسمان در شهر "اسمال ویل" (جایی که کلارک کنت/سوپرمن در آن بزرگ شد) سقوط کرد در حالی که هیچ کس نمیتوانست درهایش را باز کند. این موشک برای سالها در اسمال ویل باقی ماند و به یک جاذبه توریستی تبدیل شده بود که اعضای موسس گروه لژیون ابرقهرمانان به نام های پسر کیهانی (Cosmic Boy)، پسر رعد و برقی (Lightning Lad) و دختر زحل (Saturn Girl) به فکر افتادند برای خود مقر و پایگاهی دست و پا کنند که متوجه این موشک مرموز شدند و با باز کردن درهایش فهمیدند که راکتی بوده که پدر سوپربوی از کریپتون برایش فرستاده بوده. درونش هم لباس و یک سری پیغام و پوشک بچه (!) و اسباب بازی برای سوپربوی گذاشته بودند تا وقتی میرسه به زمین سرگرم بشه! ولی صدها سال طول کشید تا به زمین برسه و درست در همان محلی که موشک سوپربوی فرود آمده بود (یعنی اسمال ویل) فرود بیاد! در هر حال اعضای لژیون ابرقهرمانان تصمیم گرفتند ازش به عنوان مقر خود استفاده کنند و اسمش رو "باشگاه لژیون" گذاشتند. این پایگاه بعدا توسط دشمنان آنها به نام Fatal Five نابود شد و اعضای تیم مقر جدیدی ساختند به نام "سنگر لژیون" (Legion Citadel) که بار دیگر برای ادای احترام کردن به میراث سوپرمن آن را در اسمال ویل بنا کردند!

  

14- برج تایتانز (Titans Tower)

 برج تایتانز (Titans Tower)

"برج تایتانز" اولین بار در شماره 26 از کمیک DC Comics Presents (سال 1980) خلق شد تا مقر گروه "تایتان های نوجوان" باشد. درسته که بارها تغییر کرده و به روز تر شده ولی همیشه جوریه که شکل حرف T باشه! در این برج اتاق خواب هایی برای اعضای تیم تعبیه شده. همین طور آشپزخانه ، غذاخوری و کلی فضا برای تمرین و ورزش. همچنین نوعی تالار افتخارات در آن هست که مجسمه اعضایی که در حین نبرد کشته شده اند در آن به نمایش گذاشته شده است. گفته میشود ساختمان اولیه برج تایتانز توسط پدر سایبورگ به نام «سایلاس استون» ساخته شد و شاهکاری از نظر فن آوری بود. برخی از قهرمانان جوان دی سی مثل دیگ گریسون یا والی وست معمولا پس از مدتی برج را ترک کرده و به شهرهای خود برگشته اند ولی اعضای اصلی گروه تایتان های نوجوان مثل سایبورگ، ریون و استارفایر آنجا را خانه خود میدانند.

 

13- تالار عدالت (Hall of Justice)

تالار عدالت

در سال 1973 گروه جاستیس لیگ در دنیای کمیک مقر خود را در فضا و در یک ماهواره بنا کرده بود ولی همان موقع شاهد پخش سریالی بچه گانه در تلویزیون براساس جاستیس لیگ به نام "ابردوستان" یا Super Friends بودیم که در آن مقر این گروه در مکانی به نام "تالار عدالت" بود (تا یادم نرفته بگم که شخصیت های معروف «دوقلوهای شگفت انگیز» یا Wonder Twins نیز اولین بار در این کارتون خلق شدند و بعدا به کمیک های دی سی راه یافتند. این مقاله را بخوانید). جالبه که در دنیای کمیک تا سالها خبری از تالار عدالت نبود تا اینکه در سال 2007 و در شماره 27 از سری دوم کمیک بوک های Justice League of America این ایده به کار رفت و از آن موقع تا به حال مقر لیگ عدالت بوده است.

 

12- آتلانتیس (Atlantis)

اتلانتیس

آتلانتیس پیشرفته ترین و بزرگترین قلمرو در هفت دریاها در عالم کمیک های دی سی و قلمرو آکوامن هستش. قبل از غرق شدن قلمرویی با پیشرفت زیاد در زمینه های تکنولوژی بوده و حتی بعد از غرق شدن هنوز آتلانتیس دارای فناوری های باستانی است که برای استفاده زیر دریا تکامل پیدا کرده.ساکنین این قلمرو ظاهری شبیه به انسانها دارند که قادر به زندگی کردن زیر اب هستند.افرادی مثل ارم و والکو از ساکنین این قلمرو بوده که تحت پادشاهی و حکم رانی برادر ناتنی آرتور کوری هدایت و فرمانروایی میشد.باید بگم که مادر آرتور کوری ، آتلانا، ملکه آتلانتیس بوده .این سرزمین از طریق یک دیواربزرگی و برج های بزرگی با سربازان محافظت میشود.این نوع قلمرو علاوه بر استفاده از تکنولوژی های پیشرفته مثل زیردریایی های پیشرفته و قطارها ،از کوسه های زره پوش در ارتش استفاده میکنن.

 

11- ماهواره جاستیس لیگ (Justice League Satellite)

ماهواره جاستیس لیگ (Justice League Satellite)

گروه "جاستیس لیگ" اولش مقری داشتند در یک غار مخفی که در شهر کوچکی به نام "هپی هاربور" در ایالت "رود آیلند" قرار داشت که بهش میگفتند "پناهگاه مخفی" (Secret Sanctuary) و میتونید عکسش رو اینجا ببینید. تا اینکه در شماره 77 (دسامبر 1969) پسر بچه ای به نام «اسنپر کار» (Snapper Carr) که یه جورایی به سمبل گروه جاستیس لیگ و یکی از اعضای آن تبدیل شده بود گول میخوره و محل این غار رو به جوکر لو میده! سپس در شماره بعد (فوریه سال 1970) شاهد بودیم که اعضای جاستیس لیگ به یک ماهواره چرخنده در مدار زمین نقل مکان و ازش به عنوان پایگاه جدید و امن خود استفاده میکنند. از اینجا بود که دوره جدیدی در کمیک های "جاستیس لیگ" شروع شد و اعضای اصلی آن مثل سوپرمن، فلش، واندرومن، بتمن، گرین اروو، اتم، هاک من و زاتانا به عنوان ترکیب کلاسیک جاستیس لیگ خود را تثبیت کردند. بنابراین بسیار نمادین و خاطره انگیز است. نکته مهمش اینه که اعضای گروه میتونستند به سهولت از آن به زمین یا بلعکس تله پورت کنند. در سال 1997 در دنیای کمیک شاهد بودیم که این پایگاه جای خودش را به "برج مراقبت" (Watchtower) داد که از فن آوری های پیشرفته بیگانه مثل فن آوری های سیاره کریپتون، نیو جنسیس، تران و ... در آن استفاده شده بود و در کره ماه قرار داشت (تصویرش اینجاست). تا اینکه سال 2005 و در شماره 119 از کمیک JLA به دست سوپربوی-پرایم نابود شد.

 

10- تمیسکیرا (Themyscira)

تمیسکیرا

تمیسکیرا یک کشور جزیره‌ای سرسبز و خیالی بر روی کره زمین که در  عناوین مصور توسط دی‌سی کامیکس وجود دارد. این جزیرهٔ خاستگاه زن شگفت‌انگیز و خواهرانش آمازون‌ها است. از زمان اولین حضور زن شگفت‌انگیز و این جزیره در شمارهٔ 8 کمیک‌های آل استار (دسامبر 1941) که با عنوان پارادایس آیلند شناخته می‌شد و توسط ویلیام مولتن مارستون خلق شده است. در نهایت با بازراه‌اندازی مجدد مجموعه زن شگفت‌انگیز (نسخه 2) در فوریه 1987 ، نام جزیره به تمیسکیرا تغییر یافت. نام جزیره برگرفته از شهر افسانه‌ای «تمیسکیرا»، پایتخت قبیلهٔ آمازون‌ها در اساطیر یونانی است. همچنین برخی مواقع تمیسکیرا را شهر پایتخت، و پارادایس آیلند به عنوان کل کشور جزیره‌ای در نظر گرفته می‌شود.

 

9- تالار نابودی (Hall of Doom)

  تالار نابودی (Hall of Doom)

"چالش ابردوستان" (Challenge of Superfriends) سومین سری از سریال کارتونی "ابردوستان" است که در مورد قبلی بهش اشاره شد. این سری سال 1978 از شبکه NBC پخش شد و در آن برای اولین بار شاهد خلق شدن گروهی ابرشرور به نام "لژیون نابودی" (Legion of Doom) بودیم که رهبری اش را لکس لوثر برعهده داشت و اعضایش عبارت بودند از کاپیتان کولد، بیزارو، چیتا و سینسترو. جالبه که مقر آنها در جایی بود به نام "تالار نابودی" (Hall of Doom) که در محلی به نام Slaughter Swamp قرار داشت ولی در صورت لزوم میتونست پرواز هم بکنه و به فضا هم بره!در هر حال گروه "لژیون نابودی" به طور جسته و گریخته در برخی از کمیک های دی سی حضور داشتند ولی حضور تمام عیار آنها در دنیای اصلی دی سی 40 سال طول کشید: شماره 1 از سری جدید Justice League که سال 2018 به دست اسکات اسنایدر نوشته شد! اما گفته میشود اولین حضور "تالار نابودی" در دنیای کمیک برمیگرده به کمیک Justice League of America Wedding Special #1 که ماه نوامبر سال 2007 به بازار آمد.

 

8- مریخ (Mars)

مریخ (Mars)

مریخ ممکنه انتخاب عجیبی به نظر بیاد ولی بسیار در اریجین و سرگذشت شخصیت مهمی مثل «مارشن منهانتر» نقش داشته است و به همین دلیل به نقطه مورد اشتراک خیلی از داستان های دی سی هم بدل گشته است. مریخ که در واقع از یک سیاره واقعی برداشت شده است ، نزدیک ترین سیاره به زمین است و نبردهای زیادی روی آن در عالم دی سی رخ داده.

 

7- قلعه تنهایی (The Fortress of Solitude)

 قلعه تنهایی (The Fortress of Solitude)

"قلعه تنهایی" در واقع نوعی محل آرامش برای سوپرمن بوده که گاهی وقتها هم به عنوان مقر و پایگاه برای او به تصویر کشیده شده است. قلعه تنهایی در تندرا (دشت های بی درخت پوشیده از گلسنگ نواحی منجمد قطبی) قرار دارد تا از اجتماعات و تمدن بشری به دور باشد. قبل از قلعه تنهایی سوپرمن مقری داشت به نام "سنگر مخفی" (Secret Citadel) (عکسش اینجاست) که سال 1942 و در شماره 17 از کمیک Superman خلق شد (در دل کوهی در حومه شهر متروپلیس). اما در شماره 241 از کمیک Action comics که سال 1958 منتشر شد به طور رسمی اسمش رو گذاشتند قلعه تنهایی سوپرمن و مکانش رو هم به قطب شمال تغییر دادند. لازم به ذکره که قلعه تنهایی به جز قطب شمال در لوکیشن های دیگری هم دیده شده، به ویژه در کمیک های جدید سوپرمن (مثلا در رشته‌کوه آند یا جنگل های آمازون!). سوپرمن این مکان را از دید و اطلاع مردم پنهان نگه داشته و فقط متحدین و نزدیکانش مثل بتمن و لوئیس لین از وجودش با خبر هستند. نکته عجیب و تا حدی مضحک درباره این مقر که در داستان های جدید سوپرمن دیگر بهش اشاره نمیشود این است که سابقا فقط میشد از طریق یک کلید عظیم درش را باز کرد و وارد شد! (این تصویر را ببینید). این کلید را فقط یک کریپتونی مثل سوپرمن یا سوپرگرل میتونست بلند کند و معمولا بیرون از قلعه تنهایی روی یک سکو قرار داشت! (این تصویر را ببینید).  در قلعه تنهایی معمولا مجسمه هایی از پدر و مادر کریپتونی سوپرمن دیده میشود. مهم ترین خاصیت این مکان برای سوپرمن این است که در آن میتواند خودش باشد یعنی Kal-El از کریپتون ، نه کلارک کنت از اسمال ویل یا متروپلیس. به همین دلیل در "قلعه تنهایی" اکوسیستمی از حیات و فن آوری های محافظت شده کریپتونی یا بیگانه نگهداری میشود و سوپرمن در آن آزمایشاتی انجام میدهد یا اشیایی از فرهنگ مفقود شده خودش را نگهداری میکند. البته اینم بگم خدمت علاقمندان به دی سی که ایده و حتی نام "قلعه تنهایی" از شخصیتی به نام Doc Savage گرفته شده که 5 سال قبل از سوپرمن در مجلات پالپ خلق شد. او مقری به نام قلعه تنهایی داشت که در منطقه قطبی بود و در آن آزمایشات علمی خودش رو انجام میداد و دستاوردهایش را نگه میداشت.

 

6- استار لَبز (STAR Labs)

استار لَبز (STAR Labs)

آزمایشگاه‌های پژوهشی پیشرفته دانش و فناوری یا "آزمایشگاه‌های استار"  یک آزمایشگاه تخیلی در کمیک‌های دی‌سی است که فلش (بری آلن) درآنجا تبدیل به یک ابرقهرمان می‌شود. مدیر استار لبز دکتر هریسون ولز زمین ۱ است که بعدها به دست ریورس فلش کشته می‌شود.  از کارکنان آن میتوان به بری آلن (فلش) والی وست (کید فلش) کیتلین اسنو (کیلر فراست) فرانسیسیکو رامون (وایب) رالف دیبنی (مرد دراز شونده و… اشاره کرد.

 

5- غار بتمن (Batcave)

بت کیو، غار بتمن

"غار بتمن" یا همان "بَت کِیو" (Batcave) مقر زیرزمینی و مخفیگاه جناب بروس وین/بتمن است که تجهیزات مختلف او در آن قرار دارد و او در آنجا برای مقابله با نقشه های ابرشروران خود برنامه ریزی میکند. غار بتمن در زیر محل اقامت بروس وین یعنی "عمارت وین" (Wayne Manor) قرار دارد. اما جالبه که بدونید این مکان 4 سال پس از خلق شدن بتمن در دنیای کمیک و در سریال سینمایی بتمن که سال 1943 پخش شد، خلق شد! گفته میشه «باب کین» (یکی از خالقین بتمن) در محل فیلمبرداری این سریال حاضر بوده و از این ایده خوشش اومده و آن را به نویسنده کمیک های اولیه بتمن یعنی «بیل فینگر» منتقل کرده و در نتیجه همان سال و در کمیک استریپ های روزنامه ای بتمن شاهد غار بتمن بودیم. همچنین سال 1944 و در شماره 83 از Detective Comics برای اولین بار غار بتمن را در دنیای کمیک دیدیم. غار بتمن نه تنها یک ستاد فرماندهی برای بتمنه که تجهیزات، وسایل نقلیه و فن آوری ها پیش رفته بتمن در آن قرار دارد بلکه نوعی موزه هم هست که اشیاء عتیقه (!) بتمن مثل اون دایناسوره ، سکه بزرگ، کارت جوکر ، لباس های مختلف رابین و ... در آن به چشم میخورند تا او همیشه به یاد تراژدی های زندگی اش باشد. غار بتمن بسیار نمادین و مشهور است و واقعا وقتی به مقرهای ابرقهرمانی فکر میکنیم اولین چیزی که به ذهنمون میرسه همین مورده!

 

4- تیمارستان آرکهام (Arkham Asylum)

 تیمارستان آرکهام

"تیمارستان الیزابت آرکهام برای بیماران روانی مجرم" (Elizabeth Arkham Asylum for the Criminally Insane) که معمولاً تیمارستان آرکهام نامیده میشود یک بیمارستان روان‌پزشکی در دنیای دی ‌سی  است که معمولاً در داستان‌های بتمن به کار میرود و اکثر جنایتکاران روانی که توسط بتمن دستگیر می‌شوند به این بیمارستان منتقل می‌شوند که از معروفترین آن‌ها می‌توان به جوکر، دوچهره، ریدلر و بلک ماسک اشاره کرد. نام این تیمارستان از آرکهام، ماساچوست گرفته شده‌است، که شهری خیالی در یکی از داستان‌های کوتاه ترسناک اچ پی لاوکرفت است. بنیان‌گذار آن فردی به نام آمادئوس آرکهام بوده‌است، و زمانی که همسر و فرزند وی توسط یک بیمار روانی کشته می‌شوند محل خانه که در بیرون شهر گاتهام سیتی قرار داشت و متعلق به مادرش (الیزابت) بود به زندانی کردن اینگونه جنایتکاران اختصاص یافت.

 

3- کریپتون (Krypton)

کریپتون (Krypton)

"کریپتون" سیاره‌ای خیالی است که خاستگاه و سرزمین مادری سوپرمن به شمار می‌رود، و به علت وجود فراوان عنصر کریپتون در جو آن به این اسم نامیده شده‌است. این سیاره توسط جری سیگل و جو شوستر خلق شد و برای اولین بار در شماره نخست اکشن کامیکس (ژوئن 1938) به کار رفت، و اولین ظهور کامل این سیاره در شمارهٔ 1 از مجموعه کمیک سوپرمن (تابستان ۱۹۳۹) بود. کریپتون همچنین زادگاه کرا زور-ال، کریپتو سوپرداگ و پاور گرل (در نسخه کریپتون-2) است. پدر و مادر سوپرمن قبل از انفجار و نابودی کریپتون او را سوار بر موشکی به کره زمین فرستادند.

 

2- گاتهام سیتی (Gotham City)

گاتهام سیتی (Gotham City)

"گاتهام سیتی" یک شهر خیالی در آمریکا است که در کامیک‌های دی‌سی کامیکس که معروفترین آن بتمن است حضور دارد. اولین بار در بتمن شماره 4 (زمستان 1940) به وجود آمد. اتمسفر، تاریخچه، مکان و سبک‌های مختلف معماری این شهر به شدت به نیویورک سیتی شباهت دارد (اولین بار نام مستعار «گاتهام» توسط واشینگتن اروینگ در یکی از شماره‌های نشریه دوره‌ای طنز سالماگاندی که در 11 نوامبر 1907 منتشر شد به نیویورک سیتی داده شد). اما از المان‌های شهرهای دیگری مانند دیترویت، پیتسبورگ و شیکاگو نیز بهره برده‌است. از مکان‌های معروف این شهر می‌توان به تیمارستان آرکهام اشاره کرد که مورد شماره 3 به آن اشاره شد.

 

1- متروپلیس (Metropolise)

متروپلیس دی سی

شهر خیالی که به عنوان شهر سوپرمن در کره زمین شناخته میشود. بسیاری از دشمنان و دوستان سوپرمن در این شهر زندگی میکنند (این مقاله را بخوانید). اولین بار نام این شهر را در شماره 16 از کمیک Action Comics شنیدیم (سال 1939). متروپلیس به عنوان شهری آباد و گسترده در شمال شرقی آمریکا به تصویر کشیده میشود که به شهر بتمن یعنی گاتهام نزدیک است. گفته میشود خالقین سوپرمن این شهر را براساس شهر تورنتوی کانادا خلق کردند ولی در سالهای بعدی ظاهر و حس این شهر بسیار به شهر نیویورک نزدیک شده است. در دی سی گفته میشود این شهر 11 میلیون نفر جمعیت دارد و علاوه بر سوپرمن قهرمانان دیگری مثل بوستر گولد و بیتل نیز در آن سکنی گزیده اند. در ضمن ساختمان معروف روزنامه "دیلی پلنت" (Daily Planet) نیز در این شهر واقع است که محل کار کلارک کنت و بسیاری از دوستان او مثل لوئیس لین، پری وایت و جیمی السن است. 

 

آیت کاظمی

 All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی مهم‌ترین کشور های تخیلی مارول

مهم ترین لوکیشن ها در عالم دی سی

15 زندان برتر در دنیای کمیک

10 کمپانی/شرکت/موسسه برتر مربوط به ابرقهرمانان در دنیای کمیک

15 پایگاه (BASE) برتر در دنیای کمیک!

10 شرکت بزرگ خبیث برتر دنیای کمیک!

رتبه بندی قوی ترین فلزات در دنیای کمیک

10 حقیقت مهمی که باید دربارۀ تیمارستان "راون‌کرافت" بدانید

10 شرکت بزرگ خبیث برتر دنیای کمیک!

شماره آخر از کمیک "تیمارستان راون کرافت" ترجمه شد + لینک دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

s.p.i
#1 s.p.i 1400-03-14 11:32
ممنون از آقای کاظم آیت بابت مقاله
من که موارد ۱۴ و۵ و ۲ بیشتر علاقه دارم
مورد ۱۴ به خاطره تایتان های نوجوان
مورد ۵ غار بتمن که خیلی جالب به نظرم
مورد ۲ شهر گاتهام که خیلی جالب و البته بامن در میانه سیه های شهر میاد بیرون تا با جرم و جنایت مبارزه کنه
نقل قول کردن
s.p.i
#2 s.p.i 1400-03-14 11:36
ببخشید حالا که حرف از مکان و شهر های خیالی مثل متروپلیس و گاتهام شد شهر نیویورک هم تو دنیای دی سی وجود داره یا نه
چون تمرکز روی سوپرمن و بتمن هست من بیشتر این دو تا مکان میبینم
نقل قول کردن
SPB
#3 SPB 1400-03-14 12:12
بسیار عالی.
نقل قول کردن
Mohamadgg
#4 Mohamadgg 1400-03-14 12:19
خیلی ممنون اقای آیت مقاله عالی بود
همه میدونیم که دنیای دی سی واقعا از نظر مکان ها و ساختمون های معروف و شهر های برجسته کاملا غنیه و مثال های بارزش رو اقای آیت در این مقاله گفتند
به شخصه از گاتهام خیلی خوشم میاد
نه به خاطر بتمنش و جوکرش و خبیث و ها و این قضایا
بلکه به خاطر لایه لایه بودنش
مثل دیالوگ شرک به خره که میگفت ما غول ها مثل پیازیم :D
حالا به دور از شوخی این بحث میتونه داستان های خیلی خوبیو برای ما درست کنه
توی هر کوچه پس کوچه گاتهام و بن بست هاش کلی قصه برای تعریف کردن و جنایت برای یاداوردی کردن است و فقط باید بهش گوش بدی
بازم ممنون اقای آیت
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#5 AM SM BM SM 1400-03-14 12:21
سلام
ممنون بابت مقاله.
این مقاله باعث شد تا دنیای دی سی رو بهتر بشناسیم و ببینیم که تاریخچه مکان های دنیای دی سی چطوره و چه نکات جالبی درباره اون ها وجود داره. بعضی از مکان ها بسیار معروف هستند مثل تیمارستان آرکهام که به خاطر سری بازی هایی با همین نام بسیار معروف شدند. و سه گزینه اول که طرفداران دنیای کمیک خوب اون ها رو میشناسند. اون غار بتمن هم واقعا دیگه از غار فراتر رفته دیگه شده یه شهری برای خودش! :lol: دیگه پولداریه دیگه. ایشون که مجبور نیستند خونه اجاره کنند! شاید هم بهترین مکانی باشه که یک نفر به عنوان یک قهرمان داشته باشه و میشه باهاش هرکاری کرد! بچه مردم داره نون بازوش رو میخوره. (فکر کنم!) شهر های گاتهام و متروپلیس رو که واقعا نمیشه از بتمن و سوپرمن جدا کرد. مخصوصا گاتهام که بتمن به عنوان یک قهرمانی که در سطح دزد های خیابونی هم کار میکنه همیشه سعی داشته این شهر رو که در دنیای کمیک یک شهر بسیار جرم خیز و خطرناک به تصویر کشیده شده نگهداری کنه. (بین اسپایدی و نیویورک هم چنین حالتی هست.) متروپلیس هم که میشه گفت از گاتهام که انگار هر روز همیشه توش شبه (!) زیباتر به تصویر کشیده شده و نه تنها در دوستان های سوپرمن نقش مهمی داره بلکه پای لیگ عدالت هم بارها بهش کشیده شده. بسیاری از شخصیت های مکمل و خبیث سوپرمن هم از همین متروپلیس خوش آب و رنگ بیرون اومدند.
با تشکر.
نقل قول کردن
a.v.s
#6 a.v.s 1400-03-14 12:47
تشکر میکنم از مقاله نویس جدید بابت نوشتن این مقاله و اینکه واقعا جای یک مقاله دیسی خالی بود این روزا.
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#7 Pooyan mirzahosseini 1400-03-14 13:42
سلام خسته نباشید مرسی من سیزده مورد رو می‌شناختم :-)
نقل قول کردن
Agent bishop
#8 Agent bishop 1400-03-14 14:36
به نقل از s.p.i:
ببخشید حالا که حرف از مکان و شهر های خیالی مثل متروپلیس و گاتهام شد شهر نیویورک هم تو دنیای دی سی وجود داره یا نه
چون تمرکز روی سوپرمن و بتمن هست من بیشتر این دو تا مکان میبینم


تو دنیای دیسی نیویورک در شمال گاتهام و مترو پولیس واقع است ولی خوب زیاد اهمیت نداره و بعضی اوقات قهرمان هایی مثل دیک گریسون میرن اونجا برای انجام کاری .
نقل قول کردن
s.p.i
#9 s.p.i 1400-03-14 15:06
به نقل از Agent bishop:
به نقل از s.p.i:
ببخشید حالا که حرف از مکان و شهر های خیالی مثل متروپلیس و گاتهام شد شهر نیویورک هم تو دنیای دی سی وجود داره یا نه
چون تمرکز روی سوپرمن و بتمن هست من بیشتر این دو تا مکان میبینم


تو دنیای دیسی نیویورک در شمال گاتهام و مترو پولیس واقع است ولی خوب زیاد اهمیت نداره و بعضی اوقات قهرمان هایی مثل دیک گریسون میرن اونجا برای انجام کاری .


ممنون بابت توضیح
نقل قول کردن
BAdeadpool
#10 BAdeadpool 1400-03-14 15:09
سلام خسته نباشید
مقاله خوبی بود دست شما درد نکنه به لطف سایت چند تاییشون رو می شناختم
نقل قول کردن
parsa89
#11 parsa89 1400-03-14 17:32
سلام واقعا کریپتون،گاتهام ومتروپلیس بهترین لوکیشن های
دی سی هستند
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#12 AmirhoseinJafari2005 1400-03-14 18:40
مقاله خوبی بود خسته نباشید
نقل قول کردن
Bad joke
#13 Bad joke 1400-03-14 18:51
با سلام
یکی از اون مقاله هایی که فقط سایت اسپایدی دیده میشه
چند تا نکته دارن این مکانا
۱_خیالی بودن شهرهای دنیای دیسی هم دست نویسنده را باز نگه میداره هم از اونور همزاد پنداری را مشکل میکنه
۲_ایده قصر تنهایی سوپرمن فوق العادس من خیلی دوسش دارم
و نحوه به وجود اومدنش تو فیلم مرد فولادی هم خیلی خوب بود
به نظرم مرد فولادی با یکم اصلاح و بازنویسی بهترین پایه گذاری میشد واسه دنیای دیسی ولی کارگردان شلخته ای مثل زک اسنایدر گند زد بش
۳_یه نکته تاریخی هم بگم آمازون ها بگم تو افسانه های یونانی واقعا امازون ها وجود دارن مجموعه ای از زنان جنگجو
البته اونا لباس یونانی مثل کمیک نمی پوشن همشون لباس ایرانی یا سکایایی(ایرانی های شمالی)می پوشن و محل زندگیشون تو قفقازه
نقل قول کردن
P.B.P
#14 P.B.P 1400-03-14 22:40
سلام ممنون از آقای آیت
مقاله عالی بود.
من با اینکه دی سی فن نیستم این موارد رو میشناختم و یک آشنایی با هاشون داشتم پس میشه گفت دی سی در درست کردن لوکیشن هاش موفق بوده.
خسته نباشید.
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#15 Pooyan mirzahosseini 1400-03-14 22:46
به نقل از Bad joke:
با سلام
یکی از اون مقاله هایی که فقط سایت اسپایدی دیده میشه
چند تا نکته دارن این مکانا
۱_خیالی بودن شهرهای دنیای دیسی هم دست نویسنده را باز نگه میداره هم از اونور همزاد پنداری را مشکل میکنه
۲_ایده قصر تنهایی سوپرمن فوق العادس من خیلی دوسش دارم
و نحوه به وجود اومدنش تو فیلم مرد فولادی هم خیلی خوب بود
به نظرم مرد فولادی با یکم اصلاح و بازنویسی بهترین پایه گذاری میشد واسه دنیای دیسی ولی کارگردان شلخته ای مثل زک اسنایدر گند زد بش
۳_یه نکته تاریخی هم بگم آمازون ها بگم تو افسانه های یونانی واقعا امازون ها وجود دارن مجموعه ای از زنان جنگجو
البته اونا لباس یونانی مثل کمیک نمی پوشن همشون لباس ایرانی یا سکایایی(ایرانی های شمالی)می پوشن و محل زندگیشون تو قفقازه

بله خیلی ممنون بابت توضیح فقط جا داره که بگم خدایان باستانی داخل کمیک ها اکثرا از افسانه ها و خدایان یونانی برداشته شدند مثل آرس ،ثور ، یا زئوس که دیگه تابلو هست ، یا شخصیت کیرکه ، کادموس ( آزمایشگاه کادموس که در افسانه راجع بهش گفته شده بنیان گذار شهر تب )، یا نمسیس که گفته میشه سنگ های ابدیت بخشی از اون بودند هم یک خدای باستانی هست ، خود هایدارا هم که آقای کیارش یارویسی عزیز داخل مقاله ای که درباره هایدرا نوشتن گفتن که هایدرا یک اژدهای نه سر ، ببخشید پر حرفی کردم فقط خواستم یه مقدار مفید باشم و توضیح بدم :-*
نقل قول کردن
Mani.s.j
#16 Mani.s.j 1400-03-15 13:42
سلام
خیلی ممنون مفاله خوبی بود
دی سی از این جور جاها که خیلی داره
از ابن ۱۵ تا فکر کنم ۱۲ تاشو میشناختم
بعضی ها رو که فکر کنم همه میشناسن
بازم ممنون
نقل قول کردن
Milesspider2020
#17 Milesspider2020 1400-03-16 02:31
سلام
ممنون از مقاله زیباتون واقعا این مقاله جاش تو اسپایدی خالی بود
تمام این ها مکان هایی هستند که بیشتر طرفدارن کمیک آرزوشونه که بتونن بفهمن واقعا اونا چه شکلین یا برن اونجا
من خودم بیشتر بلادهاون دوست دارم که متاسفانه بهش اشاره ای نشد با وجود پر طرفدار بودنش
ولی خدایی کسی هست که دیسی بخونه و نخواد بره گاتهام و متروپلیس؟؟؟
نقل قول کردن
The Devil Of Hells Kitchen
#18 The Devil Of Hells Kitchen 1400-03-19 12:56
با سلام و ضمن تشکر از آقای کاظمی . حیف مقاله تاپ 15 هست مگرنه استار سیتی و سنترال سیتی و کاست سیتی و کیستون سیتی و زندان ها ی بیشتری میرفت در در مقاله .

به نقل از Pooyan mirzahosseini:
به نقل از Bad joke:
با سلام
یکی از اون مقاله هایی که فقط سایت اسپایدی دیده میشه
چند تا نکته دارن این مکانا
۱_خیالی بودن شهرهای دنیای دیسی هم دست نویسنده را باز نگه میداره هم از اونور همزاد پنداری را مشکل میکنه
۲_ایده قصر تنهایی سوپرمن فوق العادس من خیلی دوسش دارم
و نحوه به وجود اومدنش تو فیلم مرد فولادی هم خیلی خوب بود
به نظرم مرد فولادی با یکم اصلاح و بازنویسی بهترین پایه گذاری میشد واسه دنیای دیسی ولی کارگردان شلخته ای مثل زک اسنایدر گند زد بش
۳_یه نکته تاریخی هم بگم آمازون ها بگم تو افسانه های یونانی واقعا امازون ها وجود دارن مجموعه ای از زنان جنگجو
البته اونا لباس یونانی مثل کمیک نمی پوشن همشون لباس ایرانی یا سکایایی(ایرانی های شمالی)می پوشن و محل زندگیشون تو قفقازه

بله خیلی ممنون بابت توضیح فقط جا داره که بگم خدایان باستانی داخل کمیک ها اکثرا از افسانه ها و خدایان یونانی برداشته شدند مثل آرس ،ثور ، یا زئوس که دیگه تابلو هست ، یا شخصیت کیرکه ، کادموس ( آزمایشگاه کادموس که در افسانه راجع بهش گفته شده بنیان گذار شهر تب )، یا نمسیس که گفته میشه سنگ های ابدیت بخشی از اون بودند هم یک خدای باستانی هست ، خود هایدارا هم که آقای کیارش یارویسی عزیز داخل مقاله ای که درباره هایدرا نوشتن گفتن که هایدرا یک اژدهای نه سر ، ببخشید پر حرفی کردم فقط خواستم یه مقدار مفید باشم و توضیح بدم :-*


و یک مورد ما خدایان اسکاندیناوی رو داریم که بهشون نورث هم گفته میشه خدایان یونان یا اسپارتا و خدایان مصر و باید گفت که خدایان اسکاندیناوی افسانه های آلمان همون ازگاردی هان و یونانی ها کریتوس ، ایریس ( آرس ) و زئوس و برادرانش و ...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45