رتبه بندی اقتباس های «مری جین واتسون» (MARY JANE WATSON) در دنیای سینما، انیمیشن و بازی

رتبه بندی اقتباس های  مری جین واتسون  (MARY JANE WATSON) در دنیای سینما، انیمیشن و بازی گیم ام جی

پیتر پارکر و مری جین اغلب در فیلم و انیمیشن های مرد عنکبوتی همبازی می شوند که البته گاهی برخی بهتر از بقیه بوده اند!

مقدمه: همانطور که در این مقاله گفتیم ، پیتر پارکر/اسپایدرمن اولین بار در شماره 42 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (که اینجا ترجمه شده) جفت شیش آورد (!) و به طور رسمی با برادرزاده همسایه خود به نام مری جین واتسون از طریق یک قرار ترتیب داده شده توسط زن عموی خود و عمه مری جین، ملاقات کرد. همین واقعه بسیار مهم باعث پدید آمدن برترین رابطه عاشقانه دنیای کمیک بوک شد که در طول سالهای اخیر فراز و نشیب های زیادی داشته است زیرا پس از آنکه به ازدواج ختم شد، توسط شیطان (مفیستو) در داستان "یک روز دیگر" منحل گردید (این مقاله را بخوانید). در هر حال، مری جین به عنوان مهم ترین عشق رومانتیک پیتر پارکر در اقتباس های بسیاری از اسپایدرمن خارج از دنیای کمیک ظاهر شده است که در این مقاله میخواهیم آنها را رتبه بندی کنیم.

 

16- بازی Web of Shadows (2008)

بازی Web of Shadows (2008)

Spider-Man: Web of Shadows یک بازی محیط باز مشابه با Spider-Man 3: The Game بود که توسط Activision و برای کنسول‌های360 Xbox، PS3، PC و Wii منتشر شد و در آن اسپایدرمن باید با تهاجم گسترده Symbioteها (که در نتیجه جدا شدن از ونوم و لباس سیاه فضایی‌اش به وجود آمده و تمام شهر را احاطه کرده بودند) مقابله می‌کرد. البته او در این راه از کمک قهرمانان دیگر مارول و حتی برخی از دشمنان خود نیز بهره‌مند می‌شد. بازیباز مجبور بود در برخی از لحظات بین مسیر خوب و بد یکی را انتخاب كند (بنابراین پایان‌های مختلفی در بازی وجود داشت). در ضمن بازیباز می‌توانست هر وقت که دلش می‌خواهد لباس کلاسیک قرمز و آبی اسپایدرمن را با لباس سیاه رنگ عوض کند (در کل تیم سازنده سعی کرده بود این دو لباس را کاملاً از یکدیگر متمایز سازد). بازی علیرغم نوآوری هایی که در زمینه گیم پلی برای مرد عنکبوتی ایجاد کرده بود اما از نظر شخصیت پردازی ضعف های بسیاری داشت. مری جین نیز در بازی حضور داشت و شخصیت پردازی اش اصلا خوب نبود. «دانا سلتزر» جایش صحبت میکرد که به نظر هواداران صدایش اصلا به این شخصیت نمیخورد. بر خلاف بسیاری از بازی های اسپایدرمن، او فعالانه در یکی از باس فایت های بازی شرکت داشت و در حالی که اسپایدرمن داشت با گربه سیاه که توسط سیمبیوت به تسخیر درآمده بود مبارزه میکرد، با شات گان خودش به حریفان شلیک میکرد! در صحنه ای از بازی هم واقعا نفهمیدیم چرا تو روز روشن وسط خيابون ، اسپايدرمن را با صداي بلند "پيتر" خطاب کرد که اصلا با شخصیت پردازی او در دنیای کمیک همخوانی نداشت. مری جین همچنین در سه پایان مختلف بازی هم نقش داشت.

 

15- مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 (2014)

در دومین فیلم از سری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ساخته «مارک وب» تمرکز اصلی روی رابطه بین پیتر (اندرو گارفیلد) و گوئن (اما استون) بودیم. اما برنامه هایی در دست بود که مری جین هم در این فیلم معرفی شود و حتی خانم «شیلین وودلی» برای این نقش انتخاب شد. و حتی صحنه هایی هم بازی کرد که نهایتا از فیلم حذف شد (میتونید این صحنه ها را در اینجا تماشا کنید). گفته میشود مری جین قطعا قرار بوده در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3" حضور داشته باشه ولی خانم وودلی در چندین مصاحبه اشاره کرده که سونی میخواسته بازیگر دیگری را به جای او برای این نقش استفاده کنه!

 

14-اولین کارتون مرد عنکبوتی (1970-1967)

اولین کارتون مرد عنکبوتی (1970-1967)

اولین حضور مری جین در دنیای انیمیشن برمیگرده به اولین انیمیشن اسپایدرمن در سال 1967. البته نسخه ای که از مری جین دیدیم خیلی عجیب بود. «پگ دیکسون»  جایش حرف زد. او دوست پیتر پارکر بود و خواهر زاده رئیس پلیس شهر هم بود! حالا این رئیس پلیس چه نام داشت؟ سروان «نِد استیسی»! پس میبینید که سازندگان این انیمیشن به نوعی او را با گوئن استیسی اشتباه گرفته بودند! او فقط یک بار در سریال دیده شد و ظاهرش هم به مری جین دنیای کمیک نمیخورد.

 

13- خیزش مارول (2018)

خیزش مارول (2018)

یک سری جدید از انیمیشن های مارول تحت عنوان Marvel Rising در سال 2018 ساخت آن شروع شد و به مناسبت های خاص روی آنتن میرود و روی شخصیت های جوان مارول و به ویژه قهرمانان مونث تمرکز دارد و در آن «دیزی جانسون» ملقب به Quake تیمی تشکیل داد که به نام «جنگجویان مخفی» (Secret Warriors) شناخته شد و در آن گوئن عنکبوتی نیز حضور داشت که اریجین او مربوط به همان دنیای شماره 65 میشد ولی در این کارتون ها به صورت دنیای اصلی مارول به تصویر کشیده شد. به همین دلیل مری جینی که در این انیمیشن ها دیدیم همون مری جینی است که در کمیک های گوئن عنکبوتی دیده ایم. یعنی او عضو گروه موسیقی راک است که گوئن عنکبوتی نیز در آن عضویت دارد و با او دوست است. «تارا استرانگ» جای او صحبت میکند و کلا تاریخچه او و ارتباطش با گوئن مورد اشاره خاصی قرار نگرفته.

 

12- مرد عنکبوتی نامحدود (1999)

مرد عنکبوتی نامحدود (1999)

سریال Spider-Man Unlimited یقینا ضعیف ترین کارتونی است که تا به حال از روی اسپایدرمن ساخته شده است. تنها یک فصل ازش منتشر شد (در حالی که برای فصل دوم هم زمینه سازی شده بود). مرد عنکبوتی در این سریال صاحب یک لباس عجیب و فوق پیشرفته شده و در سیاره ای به نام Counter-earth گیر افتاده بود. مری جین با صداپیشگی خانم «جینفر هیل» به طور کوتاهی در قسمت پایلوت سریال ظاهر شد (یعنی قبل از آنکه پیتر پارکر زمین را ترک کند). با این حال پیتر پارکر در برخی از دیالوگ هایی که با خودش میگفت به مری جین اشاره و از او یاد میکرد.

 

11- بازی مرد عنکبوتی (2000)

بازی مرد عنکبوتی (2000)

مری جین تا قبل از سال 2000 در دو بازی از مرد عنکبوتی ظاهر شده بود ولی در واقع نخستین حضور برجسته و مهم او برمیگردد به بازی تحسین شده که سال 2000 شرکت Activision برای کنسول های پلی استیشن 1، دریم کَست، نینتندو 64 و PC عرضه کرد (نقد بازی رو اینجا نوشته ایم). صداپیشه مری جین در این بازی ، «جنیفر هیل» بود که در سریال "اسپایدرمن: مجموعه کارتونی" جای «گربه سیاه» حرف زده بود و در مورد قبلی هم گفتیم که در کارتون Spider-Man Unlimited نیز به جای مری جین حرف زد. در داستان بازی، ونوم که خیال میکنه اسپایدرمن خبیث شده است، مری جین را میدزده تا ازش انتقام بگیره و مری جین را در فاضلاب گروگان میگیره تا اینکه اسپایدرمن او را نجات میده. از نکات مهم درباره مری جین این بود که او مثل دنیای کمیک بوک، همسر پیتر پارکر بود.

 

10- بازی های مرد عنکبوتی ساخته شده براساس سه گانه سم ریمی (2007-2002)

بازی های مرد عنکبوتی ساخته شده براساس سه گانه سم ریمی (2007-2002)

شخصیت مری جین در بازی اسپایدرمن که سال 2002 از روی فیلم مرد عنکبوتی ساخته شد حضور داشت. درسته که از ظاهر خانم «کیریستن دانست» (بازیگر نقش مری جین در سه گانه ریمی) در بازی استفاده شده بود ولی «کت اوکانر» صداپیشه اش بود. اما در بازی بعدی یعنی "مرد عنکبوتی 2" که از روی قسمت دوم فیلم اسپایدرمن ساخته شد، دانست خودش صداپیشه مری جین بود. او درست مثل فیلم از هویت مخفی اسپایدرمن بی خبر است تا اینکه در پایان به آن پی میبرد. همچنین چون شخصیت گربه سیاه هم در بازی حضور داشت شاهد داستانک جدیدی بودیم که طبق آن پیتر به طور کوتاهی وسوسه میشود که مری جین را رها کند و به سمت گربه سیاه تمایل رومانتیک پیدا کند! ولی وقتی به اهمیت زندگی دوگانه خود بیش از پیش پی میبرد، این ایده را از سرش خارج میکند. مری جین در بازی سوم که طبیعتاً براساس فیلم "مرد عنکبوتی 3" ساخته شد نیز حاضر بود و درسته که بار دیگر ظاهرش مثل خانم دانست در این فیلم بود ولی «کاری والگرن» جایش حرف زد.

 

9- مرد عنکبوتی مارول (2017 تا به امروز)

مرد عنکبوتی مارول (2017 تا به امروز)

در جدیدترین سریال کارتونی مرد عنکبوتی نیز مری جین حضور دارد ولی حضورش چشمگیر نبوده که احتمالا در آینده شاید چشمگیر تر شود. او (با صدای «فلیشیا دِی») ابتدا در لباس سمبلیک دبیرستان دیده شد ولی حضور کامل او در اپیزودی به نام Amazing Friends   رخ داد. در اپیزود Maximum Venom نیز پیتر او را به مراسم رقصی که به مناسبت استخدام مجدد «مکس مادل» برگزار شده بود دعوت کرد. ظاهر او نیز در این سریال مدرن شده است.

 

8- مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی جدید (2003)

 مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی جدید (2003)

اسپایدرمن: مجموعه كارتونی جدید (Spider-Man: The New Animated Series) پس از موفقیت مالی و هنری اعجاب‌انگیز فیلم زنده اسپایدرمن (2002) ساخته «سام ریمی»، روی آنتن شبكه معروف MTV رفت. این مجموعه به سفارش شركت سونی (سازنده سه‌گانه سینمایی اسپایدرمن كه در آن زمان حقوق قانونی ساخت هرگونه انیمیشن بر اساس این كاراكتر را هم در اختیار داشت) و توسط Mainframe Entertainment تولید شد و نخستین انیمیشن CGI اسپایدرمن به شمار می‌رود. ابتدا قرار بود كاراكترها هم به صورتCGI انیمیت شوند اما اعضای تیم سازنده به این نتیجه رسیدند كه اگر آن‌ها را به صورت انیمیشن طلقی دو بعدی رِندر نمایند، جذابتر خواهند شد. پیش‌بینی آن‌ها درست از آب درآمد و سبب شد مجموعه به لطف فضای استثنایی و انیمیشن پرشور و پرانرژی خود بسان یك كمیك‌ زنده به نظر برسد! مری جین به همراه هری آزبورن از شخصیت های اصلی مجموعه بود که اگر خوب به یاد داشته باشم در تمامی اپیزودها حاضر بود. او معمولا از سوی دشمنان اسپایدرمن مورد هدف قرار میگرفت و گروگان گرفته میشد و دوست داشت دل پیتر رو به دست بیاره ولی در مجموع شخصیت او توسعه زیادی پیدا نکرد و در نهایت از هویت اسپایدرمن نیز باخبر نشد. خانم «لیسا لوب» جای مری جین حرف میزد و صدایش خیلی به ظاهر او میخورد. نکته جالبی هم که درباره ظاهر مری جین باید بدانید این است که به دلیل سختی هایی که در زمینه رِندر (render) کردن رایانه ای شخصیت ها وجود داشت، مجبور شدند مدل موهای مری جین را کوتاه نشان دهند!

 

7- مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی (1998-1994)

 مرد عنکبوتی مجموعه کارتونی (1998-1994)

در سریال کارتونی معروف اسپایدرمن در دهه 90 میلادی که برای 5 فصل از شبکه Fox Kids پخش شد، شاهد بودیم که چندین علاقه رومانتیک برای پیتر پارکر مورد استفاده قرار گرفتند که اصلی ترین آنها مری جین بود. انصافا رگ و ریشه های اریجین مری جین در دنیای کمیک و ظاهرش به طور وفادارانه ای به تصویر کشیده شدند و رابطه اش با پیتر هم خوب شرح و بسط یافت ولی سپس به طور عجیبی پیچش ها و تغییراتی در وی به وجود آمد که بیشتر مربوط به گوئن استیسی بود تا مری جین! یعنی شاهد بودیم که مری جین گم میشه (یعنی میفته داخل یکی از پرتال های «گرین گابلین»). البته بعدش یهویی برمیگرده و با پیتر ازدواج هم میکنه. اما متاسفانه در فصل پنجم و در قسمت های موسوم به "بازگشت مرد آبی"(Return of Hydro Man) متوجه میشیم که یک کلون بوده که پرفسور «مایلز وارن» از سلول های مرد آبی ساخته شده !!! در نهایت اتفاقاتی میفته که هر دو کلون ها در داخل آب از بین میرن و تبخیر میشن! سریال با این نشانه به پایان رسید که مری جین واقعی هنوز زنده است و قرار بود پیتر بره و دنبالش بگرده ولی کنسل شد و این قضیه هرگز به سرانجام نرسید (این مقاله را بخوانید).


6- مرد عنکبوتی خارق العاده (
2009-2008)

مرد عنکبوتی خارق العاده (2009-2008)

سریال تحسین شده "مرد عنکبوتی خارق العاده" در سال 2008 و از شبکه متعلق به کمپانی وارنر یعنی WB Kids روی آنتن رفت و متاسفانه فقط برای دو فصل و ۲۶ قسمت به طول انجامید. این سریال با موفقیت بهترین المان های کلاسیک و مدرن تاریخچه غنی مرد عنکبوتی در دنیای کمیک و حتی سینما را به تصویر کشید و البته که مری جین با صدای خانم «ونسا مارشال» در مجموعه حاضر بود. البته مری جین تنها یک شخصیت مکمل در این سریال بود که نقشش به عنوان همسایه، دوست و همکلاسی پیتر هرگز به شکل عشقی برای او تکامل نیافت ولی حضورش در سریال همچنان بسیار مهم بود. در واقع مری جین فرصت یافت تا به تنهایی و به طور مستقل از نظر شخصیت تکامل یابد و حضورش باعث رشد شخصیت های دیگری مثل ادی براک و فلش تامپسون شد. و طبیعی است که سازندگان سریال قصد داشتند بیش از پیش به او در فصول بعدی اشاره کنند که کنسل شدن نابهنگام و تراژیک مجموعه نقشه های آنها را نقش بر آب کرد.

 

5- اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی (2018)

در انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" دو تا مری جین داریم که هر دوی آنها جالب توجه هستند. اولین آنها واقع همسر اون پیتر پارکر دنیای مایلز مورالز هستش که موهای بوری داره!

راستش رو بخواهید به ما چیز زیادی از رابطه او و پیتر نشان داده نمیشه ولی پس از مرگ پیتر شاهد هستیم که مری جین چه سخنرانی سوزناکی برای شوهر خودش انجام میده و به دیگران الهام میده. این نشون میده که او همسری مهربان و دلسوز و فداکار برای پیتر بوده. همینطور روحیه خوب و مثبت این نسخه از پیتر پارکر که قبل از مرگش دیدیم نشان میده که مشکلی در زندگی مشترک خودش با مری جین نداشته.

و اما دومین مری جین در واقع همسر "پیتر بی. پارکر" است.

او ما را یاد مری جین سه گانه سم ریمی می انداخت و شاید میخواستن نشان بدهند که اگر پیتر و مری جین در آن سری با هم ازدواج میکردند چی میشد! اما در کمال تعجب کارشان به طلاق کشیده بود (چون ظاهرا مری جین دلش بچه میخواسته ولی پیتر به خاطر استرس و نگرانی های حرفه ابرقهرمانی قبول نکرده و ... در هر حال مشخص بود پیتر و مری جین همچنان همدیگر رو دوست دارند و به خصوص پیتر وقتی نسخه موازی مری جین را در دنیای مایلز مورالز ملاقات کرد کلی براش زبون ریخت! در آخر هم دیدیم که پیتر تصمیم گرفته با دسته گل بره سراغ مری جین خودش. تا یادم نرفته بگم که صداپیشه مری جین در این انیمیشن خانم «زوئی کراویتز» بودند که حتما میدونید قراره نقش «زن گربه ای» رو در ریبوت جدید بتمن ساخته «مت ریوز» بازی کنه!

 

4- مرد عنکبوتی نهایی (2017-2012)

مرد عنکبوتی نهایی (2017-2012)

بهترین حضور مری جین در دنیای انیمیشن برمیگرده به سریال "مرد عنکبوتی نهایی" زیرا سعی کرد بهترین المان های مری جین دنیای اصلی و دنیای Ultimate Comics مرد عنکبوتی در دنیای کمیک رو با هم ترکیب کنه. او دوست داشت به خبرنگاری برای دیلی بیوگل تبدیل بشه و همچنین به بهترین دوست دوران کودکی اش یعنی پیتر پارکر کمک میکرد. شخصیت جسور و مستقلی هم داشت. از نکات جالب درباره او اینه که در سریال ابتدا به دلیل پیوند با سیمبیوت به خبیثی به نام Carnage Queen تبدیل شد ولی سپس کنترل سیمبیوت را در دست گرفت و به قهرمانی به نام Spider-Woman بدل گشت  که حرکت منحصر به فردی بود. او همچنین از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر شد و به آکادمی شیلد پیوست. صداپیشه مری جین در این سریال «تارا استرانگ» بود.

 

3- سه گانه سم ریمی (2007-2002)

کیرستین دانست

ما همیشه حس نوستالژیکی درباره خانم کیریستن دانست که ایفاگر نقش مری جین در سه گانه نخست مرد عنکبوتی بود خواهیم داشت. او و توبی مگوآیر شیمی خوبی با هم داشتند و یکدیگر رو به طور عالی تکمیل میکردند. رابطه شون هم انصافا در طول هر سه فیلم دیدنی باقی موند و با فراز و نشیب های جذابی همراه بود. با این حال خیلی ها هم میگویند مری جین به خصوص در قسمت اول چندان عمقی نداشت و نقشش فقط این بود که گروگانش بگیرند و بعد جیغ بزنه و اسپایدرمن بیاد نجاتش بده و .... یا اینکه میگفتن اولش به پول اهمیت میداد و همین باعث شد به هری در قسمت اول علاقمند بشه و ...ولی به نظرم شخصیت پردازی او خیلی واقعی بود و هر دختری با اون تیپ و هیکل اونجوریه. یعنی میخوام بگم او اولش به نوعی جذب جذابیت ظاهری  فلش تامپسون شد. و بعد هم جذب پول هری و در آخر عاشق شخصیت و خصوصیات درونی پیتر شد. و شاید همه دخترا همین راه رو تو بخش عاشقانه زندگی شون طی میکنند. بنابراین اگر او از اول دل به پیتر میبست اصلا قابل باور نبود. ضمن اینکه من از اینکه دوست داشت مستقل باشه و علیرغم اینکه میتونست از هری پول بگیره اما در رستوران کار میکرد یا اینکه سعی میکرد یک بازیگر و خواننده موفق بشه و ... خیلی خوشم اومد و منو یاد مری جین کمیک بوک ها مینداخت.

 

2- دنیای سینمایی مارول (2017-تاکنون)

درسته که مری جین در دنیای سینمایی مارول به اون شکلی که انتظار داریم و در دنیای کمیک حضور داره، به کار گرفته نشده ولی شخصیت «میشل» که با لقب مری جین یعنی «ام. جی.» شناخته میشه و نقشش رو «زندایا» بازی میکنه، قراره یه جورایی مری جین MCU باشه. خصوصیات و شخصیت پردازی او ما رو عاشق خودش کرده و من در نقد خودم برای فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه" درباره اش چنین نوشتم:

ام. جی. خیلی باهوشه و شخصیت عمیقی داره. تو اپرا وقتی میبینه پیتر رفت میره دنبالش و من عاشق این حرکتش شدم چون مطمئنم اگه لیز آلنِ فیلم اول بود عین مُنگل ها مینشست تو سالن و از جاش تکون نمیخورد و بعدش از پیتر گلگی میکرد که چرا نیومده پیشش بنشینه!! این ام جی اصلا دختری سطحی نیست. هزار ماشالا خیلی هم سرزبون داره و از نظر متلک انداختن و هوش در حد خود پیتر پارکره. تو اواخر فیلم هم یه حرکت شجاعانه ای ازش سر میزنه که نشون میده دقیقا خود مری جین دنیای کمیکه! گور بابای اینکه زندایا سبزه است و موهاش قرمز نیست و فلان و ... من عاشق این ام. جی شده ام. رومانسی که تو فیلم با پیتر داره جوریه که آدم حس نمیکنه زورکی بهش تحمیل شده تا فقط داستان فیلم رو جلو ببره. در واقع نتیجه یک رابطه منطقی و ملموسه. و اینکه او به نوعی خودش هویت مخفی اسپایدرمن رو میفهمه خیلی جالبه و از اینکه پیتر خودش بهش میگفت بهتره. تازه، با دنیای کمیک هم مطابقت داره. چون مری جین دنیای کمیک هم خودش فهمید (این مقاله را بخوانید).

 

1- بازی مرد عنکبوتی کنسول PS4

قطعا برترین اقتباس صورت گرفته از مری جین را در بازی تحسین شده اسپایدرمن برای کنسول PS4 شاهد بودیم. شخصیت پردازی او بیشتر به دنیای کمیک بوک های Ultimate Spider-Man شبیه شده و بسان یک خبرنگار پرونده های تحقیقاتی به تصویر کشیده شده بود و بسیار شخصیت پردازی جسور و نترسی داشت و کاملا در دل داستان بازی قرار گرفته بود و از شخصیت های اصلی بود. همچنین مری جین در برخی از مراحل بازی، شخصیت قابل کنترل و قابل بازی بود و شما باید در قالب مری جین به بازی میپرداختید و این برای اولین بار بود که در بازی‌های مردعنکبوتی می توانستیم کنترل شخصیتی رو که قدرت نداره بدست بگیریم! «لورا بیلی» به عنوان یک صداپیشه قهار و قدرتمند با کارنامه ای درخشان در دنیای گیم جای مری جین حرف میزد (او مثلا به جای آنجلا میلر در بازی Resident Evil: Degeneration حرف زده و جالبه که صدایش را به سلینا کایل در Batman: The Telltale Series هم قرض داده بود!) عملکرد بیلی در قالب مری جین فوق العاده بود زیرا کلا صدای او خیلی به صورت این شخصیت در بازی میخورد. نوعی حالت معصومیت به همراه جسارت در این مری جین بود که بیلی عالی اون رو پیاده کرد.

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

20 زوج عاشق برتر در دنیای کمیک

رتبه بندی عشق های پیتر پارکر در دنیای سینما

15 دفعه ای که مری جین عمل قهرمانانه انجام داده است!

چرا مری جین به پیتر پارکر لقب "آقا ببره" (TIGER) داده است؟

10 داستان برتر با حضور مری جین (MARY JANE)

۱۵ لحظه برتر و به‌ یادماندنی مردعنکبوتی در MCU

اولین بار عشق های پیتر پاركر/ مرد عنكبوتی در كدام كمیك ها ظاهر شدند؟

10 نکته دربارهٔ شخصیت «ام‌جی» در فیلم SPIDER-MAN: FAR FROM HOME که احتمالاً متوجه‌شان نشدید!

کمیک "مری جین شگفت انگیز"  ترجمه شد + لینک دانلود

100 شخصیت برتر مارول: مری جین

10 چیزی که احتمالا قرار بود در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3" ببینیم!

اولین بار عشق های پیتر پاركر/ مرد عنكبوتی در كدام كمیك ها ظاهر شدند؟

معرفی شخصیت های مكمل كمیك های مرد عنكبوتی

صحنه های حذف شده «مری جین» در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" + لينك دانلود

هشت لحظه كلیدی در تاریخ گوئن استیسی

تاریخچه انیمیشن های مرد عنکبوتی

لحظات ماندگار در كمیك‌های مرد عنکبوتی: مری جین از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر است!

10 داستان برتر با حضور مری جین (MARY JANE)

10 چیزی كه از فیلمنامه " مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" حذف شد!

لحظات ماندگار در كمیك‌های مرد عنکبوتی: پیتر پاركر و مری جین ازدواج میكنند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AS-Spider
#1 AS-Spider 1400-02-15 09:22
سلام دست شما درد نکنه انصافا رتبه بندی خوبی بود.
چه عجب آلتیمیت یجا تونسته اول بشه(بین انیمیشنا ینی از spectacular spider-man هم بهتر) :lol: :-*
نقل قول کردن
MyyF.Spidey
#2 MyyF.Spidey 1400-02-15 09:28
سلام اقای ترابی :-)
مقاله مثل همیشه عالی بود ;-)
نقل قول کردن
a.v.s
#3 a.v.s 1400-02-15 09:33
درود به همگی،
این یک مقاله واقعا عالی بود.



خب بریم سر اصل مطلب: درکل اقتباس از مری جین شاید برای خیلی از سازندگان سخت باشه. چون معمولا عشق های ابرقهرمانان تو فیلم‌ها، آدم های معمولی ای هستند که انگار صرفا بخاطر این هستند که قهرمان یه انگیزه تو زندگیش باشه و اگرم دزدیده شد قهرمان بیاد نجاتش بده (هرچند میگم معمولا وگرنه ما فیلم کم نداشتیم که غیر این صورت باشه). ولی مری جین معلومه که یک زن کاملا مستقله. کاملا مشخصه اصلا تحت الشعاع اسپایدرمن نیست یا حتی وابستگی اونطوری بهش و سرش به کار خودشه. او برای خودش زندگی مجزا داره و فقط به اینکه شخصیت مکمل داستان های مرد عنکبوتی باشه خلاصه نمیشه. برای همین بود که طرفداران عاشق رابطه پیتر و مری جین بودند چون درکنار اینکه پیتر شخصیت دوست داشتنی ای داره، ام‌جی شخصیت بسیار قوی ای داره. یک شخصیت پردازی درست و درمون که باعث میشه فرد مهمی در زندگی پیتر باشه. رابطه شون به عشق خلاصه نمیشه. این دو نفر همدم همدیگه هستند و برای هم از هرکاری دریغ نمیکنند. با هم مشکلاتی داشتند ولی در آخر باعث نشد از همدیگه جدا بشن. شما حتی این نوع عشق رو تو بین ابرقهرمانان و یک آدم عادی و حتی بین خود ابرقهرمانان هم کم میبینی. مری جین از اولش شاید شخصیت پردازیش به شکل الان قوی نبود ولی لااقل منطق داشت. اولش میبینی که یک دختر خوشگل و محبوب تو شهره و به نظرت میاد آدم مغروری هم باشه طوری که پیتر بعد از مرگ گوئن استیسی طوری با مری جین رفتار میکنه که انگار مری جین اصلا به مرگ آدما اهمیت نمیده. ولی از اون لحظه به بعد شخصیتش دارای رشد شد. تبدیل شد به چیزی بالاتر از یه دختر زیبا و شد یک شخصیتی زیبا. اون شخصیت قوی و جسوری که مری جین داره زیباست. و درکل همه چیز درباره این شخصیت زیباست و به همین دلیل عشق بین پیتر و مری جین زیباست. هردو کاملا به همدیگه میخورن. چون هر دو در تمام این مدت ماسک میزدند تا مردم رو از خودشون راضی نگه دارند.

این بود متن ستایش بنده درباره مری جین که باعث شد برامون بشه یک شخصیت ارزشمند که همیشه در کنار ابرقهرمانان دوستش داشته باشیم و باهاش رشد کنیم و بزرگ بشیم.
نقل قول کردن
_MoHaMaDRezA
#4 _MoHaMaDRezA 1400-02-15 09:43
خسته نباشید اقای ترابی
ولی واقعا مری جین مارول به گرد پای مری جین سم ریمی نمیرسه چطوری دلت اومد :)))
نقل قول کردن
P.Constantine
#5 P.Constantine 1400-02-15 10:15
ممنون از استاد ترابی بابت این مقاله و جزئیات دقیق دربارهٔ هرکدوم از نسخه‌ها!
واقعیتش اینکه من با وجود اینکه زندایا (میشل جونز) رو یک معشوقهٔ عالی میدونم برای پیتر و انصافا شخصیت پردازی خوبی داره اما هیچ وقت نمیتونم بهش بگم مری جین و این اذیتم میکنه! تو قسمت اول یعنی Homecoming میشل رو جوری به تصویر کشیدن انگار دختریه که به ظاهر خودش نمیرسه و کسی تحویلش نمیگیره(آخر فیلمم گفت دوستام بهم میگن ام جی ولی در جواب بهش گفتن هیچ دوستی نداره و نداشت!) پیتر هم اصلا تو نخ ایشون نبود تو قسمت اول؛ اما به صورت ناگهانی تو قسمت دوم دیدیم پیتر برعکس قسمت اول یهو شیفتهٔ ایشون شده و اونه که مخفیانه میخواد دل میشل رو به دست بیاره!!آف اسکرین بودن این موضوع و فاصلهٔ بسیار کوتاه این دو فیلمم اصلا نمیتونه این خلأ رو پر کنه در واقع بازگشت به خانه بین سالای ۲۰۱۶-۱۷ رخداد و اینفینیتی وارم ۲۰۱۸ بعدشم که یه پنج سالی همگی پودر شده بودن و رسیدیم به دور از خانه که همه چیز تغییر کرد. دراصل از نظر من مارول اومد زرنگی کرد و سر ما رو شیره مالید چون در ابتدا صراحتا گفت زندایا مری جین نیست و ما هیچ چراغ سبزی از پیتر ندیدیم و این حرکت باعث شد آتیش طرفدارا بخوابه و تو قسمت دوم با زرنگی اومد ورق رو برگردوند و بازی رو کاملا عوض کرد و زندایا با تغییر گریم و چندتا عشوه تو صورتش شد معشوقهٔ اصلی پیتر!(که نوعی تحمیل محسوب میشه چون اگر خط داستانی قسمت اول جلو میرفت این میشل می‌بود که می‌بایست قلب پیتر رو به دست میوورد اما تو فارفرام هوم با تحمیل کردن علاقهٔ پیتر و دو طرفه شدن این داستان اون چالشه از بیخ حذف شد) البته قابل پیش بینی بود چراکه اون ابتدا که زندایا برای ایفای نقش برای شخصیت های فرعی اسپایدرمن MCU در نظر گرفته شده بود بازیگر گرونتری از تمام شخصیتای دبیرستان پیتر و حتی خود پیتر بود و نمیشد اون رو برای یه نقش کلیدی تر در آینده متصور نشد.
(خوشبختانه بعد از سریال فالکون و سرباز زمستان برای بعضی از افرادی که قبلا میگفتن رنگ پوست در شخصیت پردازی تاثیری نداره مدرک سفت و محکمی پیدا شد و بی شک رنگ پوست در شخصیت پردازی مخصوصا پیشینه و نگرش شخصیت های دیگه در کنارش کاملا مشهود و قابل پذیرشه و خیلی تغییر ایجاد میکنه در رفتار بیرونی بقیه و البته گذشته و ذهنیت اون فرد!!!!)
به هر حال کاریه که شده اما به شخصه با اینکه خیلی خوب بهش پرداخته شده هیچ وقت اون رو مری جین خطاب نمیکنم ضمن اینکه بعد از قسمت سوم که گفته میشه خانم کریستن دانست درش حضور داره این تقابل و مقایسه بیشتر شدت میگیره و ممکنه دوباره اون آتیش زیرخاکستر رو برای بعضی از طرفدارا دوباره شعله ور کنه!
نقل قول کردن
EK
#6 EK 1400-02-15 10:16
مری جین مرد عنکبوتی نهایی واقعا عالی بود
همچنین مقاله شما هم عالی بود ;-)
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#7 AM SM BM SM 1400-02-15 10:18
سلام
ممنون بابت مقاله.
خب این مقاله زیبا هم به سایت اومد. مقاله رتبه بندی اقتباس های خانم پارکر. شاید خیلی ها تلاش کردند این عنوان رو ازش بگیرن و موفق بودند اما توی ذهن هواداران پیتر پارکر، مری جین واتسون تا ابد شریک پیتر در هر حالتی و خانم پارکره. شاید کمتر کسی فکرش رو میکرد که اون دختر مو قرمزی که انگار خیلی هم پررو بود و هیچ شباهتی با پیتر نداشت ( که البته بعدا معلوم شد این اشتباهه) روزی به جایگاهی برسه که بشه از نظر تاثیرگذاری اون بعضی از قهرمانان معروف دنیای کمیک مهم تر بشه. اما اون به شخصیتی پیچیده و چند وجهی تبدیل شد که حتی قابلیت قهرمان شدن رو هم داره. شاید بشه گفت دو تا داستان توی این امر از همه بیشتر نقش داشتند. 1- داستان معروف و مشهور مرگ گوئن استیسی. این رو به خاطر مرگ دلخراش گوئن و پر رنگ شدن نقش مری جین نمیگم. این مورد رو میگم چون مری جین در یک لحظه ماندگار بعد از اون توهیناتی که پیتر زیر شرایط سخت مرگ گوئن بهش کرد باز هم تصمیم گرفت بمونه و پیتر رو دلداری بده و این تازه اول ماجرایی بود که نشون میداد مری جین اون دختر سبک سر و بی غمی نیست که پیترو هواداران فکر میکنند.
spidey.ir/.../...
2- شماره های 257 تا 259 از سری اول کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز. خیلی ها این سه شماره رو اوریجین مری جین میدونند و به همین دلیل هم از اهمیت بالایی برخورداره. این داستان سطح شخصیتی مری جین رو بسیار بالا برد و نشون داد که اون این همه مدت غم خودش رو نشون نمیداده و اجازه نمیداده کسی توی اون شریک باشه. این کمیک باعث شد تا بعدا پیتر از مری جین خواستگاری کنه و باهاش ازدواج کنه.
spidey.ir/.../...
شخصیت مری جین در طول سال ها دست نویسنده های زیادی قرار گرفته و فراز و نشیب هایی داشته اما همیشه هوادارها میدونند که هر جنگولک بازی هم که مارول برای فروش بیشتر در بیاره مری جین باز هم بهترین همسر برای قهرمانی مثل پیتره. شخصیتی جسور و کله شق و وفادار که بر خلاف اون چیزی که برخی نویسنده های اسپایدی فکر می کنند بعد از این همه سال دیگه با هویت دو گانه پیتر مشکلی نداره و ازش نمیترسه. شخصیتی که باعث شد یکی از بهترین و زیبا ترین کمیک های اسپایدی به وجود بیاد.
spidey.ir/.../...
قبل از اینکه درباره اقتباس ها چیزی بگم این رو بگم که مطمئنم اگر سریال مرد عنکبوتی خارق العاده ادامه پیدا میکرد جایگاه مری جین بالا تر بود. انصافا هم تا اون موقع توی ماموریتشون موفق بودند. یعنی مری جین یه دختر اهل بزن و بکوب و شادی و سرزبون دار و در ظاهر بدون غم بود. واقعا حیف که ادامه نداشت.
خیلی ها شاید مری جین واتسون رو اولین بار از سری سم ریمی شناخته باشند. این سری که اولین اقتباس های سینمایی اسپایدی بود واقعا فوق العاده بود و طبیعی هم بود که مری جین توش نقش مهمی داشته باشه. راستش منم غیر از همون قضیه باور پذیر دلباختن مری جین به پیتر از مری جین توی مرد عنکبوتی 1 خوشم نمیاد. یعنی نه خیلی شخصیت پردازی محکمی داشت نه بازی خیلی خوبی رو از خانم دانست شاهد بودیم. اما توی مرد عنکبوتی2 همه چیز فرق کرد و مثل هر چیزی که توی این فیلم پیشرفت کرد شخصیت پردازی مری جین هم پیشرفت کرد و بازی خانم دانست هم واقعا عالی شد. مری جین توی اینجا هنوز شجاع هست و از رابطه اش با پیتر مُرَدَده اما دلیل نمیشه که اون رو توی شرایط سخت رها کنه و نذاره آقا ببره خلافکار ها رو بگیره! :-* ;-)
توی دنیای سینمایی مارول باید رفتار و کارهای ام جی رو ببینید تا اون رو بشناسید. اما خیلی قضیه مهمی نیست. متاسفانه با محدودیت هایی که جان واتس داشت تونست شخصیتی درست کنه که فقط چند لحظه اون رو کنار تام هالند ببینید تا قیافه و تیپ و ظاهرش رو فراموش کنید و بچسبید به شخصیت پردازی عالی اون. این ام جی اصلا خجالتی و آروم نیست و خیلی شجاع و سرزبون داره و خیلی از مسائلش مثل فهمیدن هویت مخفی پیتر مثل دنیای کمیکه. معلوم هم هست بر خلاغ اون چیزی که نشون میده همه چیز براش بی اهمیت نیست و واقعا اون هم دلباخته پیتر شده. باید دید سرانجام این ام جی در mcu چی میشه.
میرسیم به بهترین اقتباس صورت گرفته از مری جین. بازی فوق العاده مرد عنکبوتی.شاید بشه گفت این مری جین از اون چیزی که انتظار داشتیم هم واقعا فراتر بود. اون بسیار شجاع بود و برای رسیدن به حقیقت و کمک به پیتر از هیچ کاری کم نمی ذاشت و خیلی هم فضول بازی در می آورد و بعضی جاها خون کنترل کننده به جوش میومد. :lol: شخصیتش دیگه دختری نبود که فقط بخواد جیغ بکشه و نیاز به کمک داشته باشه. بر عکس! اتفاقا انگار بیشتر جاها این پیتر بود که به حامی وفاداری مثل مری جین نیاز داشت. دیدیم که مری جین هم وقتی گیر کرد نتونست صبر کنه و به پیتر اعتماد کرد و از پنجره پرید پایین! در کل مهم ترین خصوصیت این مری جین که اون رو از سایر اقتباس ها واقعا جدا میکنه، شجاعت واقعا عالی و تحسین برانگیزشه. معلوم هم بودکه از کنار پیتر بودن لذت میبره و نمیخواد بهونه بیاره و بخاطر مسئولیتش اون رو ول کنه. همه این موارد دست به دست هم دادند تا این مری جین به درجه بالایی از وفاداری برسه و عنوان بهترین اقتباس این شخصیت مهم و عالی رو کسب کنه.
با تشکر.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#8 AmirhoseinJafari2005 1400-02-15 11:45
خیلی خیلی جالب بود :lol: خسته نباشید ;-)
نقل قول کردن
P.B.P
#9 P.B.P 1400-02-15 12:07
سلام ممنون از استاد ترابی
مقاله عالی بود.
درمورد ۱۴ واقعا چه مزرخرف مری جین خواهر زاده سروان ند استیسی هه .
در مورد ۷و ۸ از این دو مری جین خوشم میاد و هر دو تا شون عالین.
در مورد ۶ این مری جینم که فوق العاده بود و من یک چیزی فهیدم استاد شما این حرفه پایینی رو همیشه درباره اسپایدر من فوق العاده یا خارق العاده می زنید.
نقل قول:
سریال تحسین شده " مرد عنکبوتی خارق العاده " در سال 2008 و از شبکه متعلق به کمپانی وارنر یعنی wb kids روی آنتن رفت و متاسفانه فقط برای دو فصل و ۲۶ قسمت به طول انجامید.
جالب بود نه؟
در مورد ۵ با اینکه این مری جین در این انیمیشن حضور های نسبتا کوتاهی داشت ولی همه حضورهایش فوق العاده و خودتونم گفتین همون سخرانیش که همسری مهربان و فداکار رو به ما نشون می ده.
در مورد ۳ واقعا بازی خانم دانست در نقش مری جین بی نظیره و من به شخصه بازیشونو دوست دارم،در این مورد به یک نتیجه رسیدیم به ظاهر هیچوقت نگاه نکنیم بلکه به باطن نگاه کنیم .
در مورد ۲ بخدا از مری جین (زندیا)خوشم میاد،بازی خانم زندیا هم عالی و هم قیافشونم عالی، ولی نمی تونم به خودم به قبولونم رتبه دوم باشه واقعا همه چیزشو دوست دارم ولی رتبه دو واقعا نه؟ ولی در کل استاد شما چیز هایی در شخصیت میبینید که ما به آنها دقت نمی کنیم پس رتبندی شما کاملا درسته .
مورد ۱ راستیتش گیمر نیستم ولی این مری جین فوق العاده است.
استاد نمی دونم سوالم تکراری هست یا نه ولی شما از مری جین خشتون میاد یا گوئن چون من از گوئن خوشم میاد، دوست دارم نظر شما هم بدونم؟
خوب این مقاله هم مثل دیگر مقاله هایتان عالی بود.
ممنون.
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1400-02-15 12:13
9:
من از مری جین دنیای کمیک و از گوئن استیسی سریال اسپایدرمن خارق العاده خوشم‌ میاد
نقل قول کردن
Erfan_goblin
#11 Erfan_goblin 1400-02-15 12:21
خسته نباشید آقای ترابی .
با رتبه اول به شدت موافقم. مری جین بازی اسپایدرمن ps4 یکی از بهترین کاراکترهای داستان بود و من به راحتی شخصیتش را درک کردم و همچنین روند رابطه او با پیتر بعد از جدایی تا دوباره شکل گرفتن romance بین انها واقعا فوق العاده بود .
ممنون از آقای ترابی بابت این مقاله عالی .
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#12 Ehsan Spider 1400-02-15 14:10
سلام

خیلی ممنون استاد عزیز

من راستش پیشبینیم مری جین سم ریمی بود، ولی بازی مورد ۱ رو انجام نداده بودم پس نمیدونستم. تقریباً حدس میزدم که مری جین mcu هم جز سه تا باشه.
جالب‌تر اینکه cbr مورد ۴ این مقاله رو در رتبه اول خودش قرار داده.

به نظرم رتبه بندی استاد کاملا درست بود، هرچند فکر کنم بین مورد ۲ و ۳ یه رقابت تنگاتنگی بوده باشه.
مورد ۶ رو هم دیدمش راستش یجوری حرف میزنه که آدم فکر میکنه گربه سیاهه یعنی یه جور خاصی حرف میزنه به نظر باهوش هم میاد توی ایزوپد ۷ حسابی حرصمو در آورد حسابی باعث شد همکلاسی های پیتر هنگ کنن و توی ایزو ۶ هم ادای احترامی هم شد به اولین روییارویی شون که پیتر در رو باز میکنه و....
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1400-03-18 22:18
در مورد شماره 9 پیش بینی کرده بودم که رابطه بین پیتر و مری جین قراره گرم تر بشه و همین طور هم شد. این اتفاق افتاد و
و به لخظه نخست ملاقات پیتر و مری جین هم ادای احترام شد:

این اتفاق در قسمت ششم از فصل 3 رخ داد که میتونید اینجا دانلودش کنید:
b2n.ir/q79302
نقل قول کردن
s.p.i
#14 s.p.i 1400-06-10 21:51
سلام
راستش من هم با آقای فقیه تو این مورد موافقم راستش به نظر نمیشه به زاندیا گفت مریجین و یا ام جی و البته مقایسه اش با سری فیلم های سم ریمی و مرجین سم ریمی و مریجی کمیک کار اشتباهی هستش و من فقط بهش میگم میشل و در مورد شخصیت پردازی که خب به دنیای کمیک میخوره ولی به نظر من کار مارول و دیزنی و سونی درست نیست یه شخصیت دیگه به جای مریجین به مخاطب تحویل بده در حالی که میتونست یه شخصیت که بیشتر به مریجین میخوره بیاره البته بگم مشکلی ندارم ولی نمیتونم بجای مریجین و عشق پیتر تصورش کنم بیشتر یه کارکتر مکمل که خب لا پیتر دوست هستش همین و البته با توجه به شایعات این قضیه تقصیر اوی اراد هستش چون انگار قرار بود مرجبن تو فیلم ببینم در هر حال با این که رابطشون ملموس هست ولی من طرفدارش نیستم بگذریم اما تو بازی مرد عنکبوتی ps4 خیلی عالی بودهم شجاع بود و هم این که به کمیک می‌خورد بگذریم


تشکر بابت مقاله
نقل قول کردن
s.p.i
#15 s.p.i 1400-09-08 18:39
درمورد مریجین کریستین دانست دیدم خیلی از این شخصیت بدشون میاد و بهش میگن ترسو بود جیغ جیغو بود و البته شخصیت پردازی درستی نداشت البته بگم به شخصه من مشکلی باهاش نداشت برام نوستالژس بود و تو زمان خودش بنظرم خوب بود شاید سم ریمی نمیتونست شخصیت پردازی درستی از مریجین در بیاره و آن چنان عمق و شخصیت درستی نداشت اما شاید مرد عنکبوتی ۴ میساختن ممکن بود پیشرفت کنه و از ترسو بودن در بیاد و البته آدم وقتی بین زمین و هواست جیغ میکشه نمیخنده که همین میشل جونز با بازی زندیا هم توی فیلم قبلی وقتی داشت با پيتر بالای نیویورک گشت میزد یا همین تریلر های که ازش دیدیم داشت جیغ میزد (با این تفاوت که کریستین دانست با توبی داشت از گشت زنی خوشش می‌یومد و داشت لذت می‌برد ) البته یکی دیگه از اشکالاتش گروگان گرفتنش بود به نظرم سم ریمی باید تلاش میکرد مرجین قوی تر نشون بده یجورایی قضیه گروگان گیری کمتر کنه برای مثال یجایی نشون بده زد تو سر یک خلافکار البته بگم همچین نازک و نارنجی نبود توی رستوران کار میکرد و مشکلاتی داشت پس نمیشه گفت وابسته به کسی بود ولی کمی ضعیف نشونش دادن یا ضعیف بازی میکرد و یکی از اشکلاتی که دوستان بهش اشاره کردن این بود که هر دفعه میرفت سراغ یک نفر یا هری یا پیتر یا فلش و ... البته شاید سم ریمی نمی‌خواست همون اول کار این دونفر بهم علاقمند کنه اون قسمت که میگه برو دنبالشون آفا ببره به نظرم ماندگار بود پایان مرد عنکبوتی ۲ فوق العاده بود
به تمام اشکالاتی که دوستان گرفتن و بنوعی خود من هم تا حدی باهش مشکل داشتم ولی خانم دانست توی زمان خودش دو صحنه ماندگار با پیتر داشت صحنه بوسیدن برعکس و صحنه آخر برو بیگرشون ببر
آهان راستی با اینکه انیمیشن التیمت بد بود ولی مرجین بد نشون نداد در نوع خودش خوب بود البته اگه انیمیشن مرد عنکبوتی خارقلاده ادامه پیدا می‌کرد ممکن بود چیزای بیشتری از مرجین ببینیم
تشکر و رتبه بندی به نظرم خوب بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44