15 حقیقتی که باید درباره «اسکارلت اسپایدر» (Scarlet Spider) بدانید

10-حقیقتی-که-باید-درباره-اسکارلت-اسپایدر-scarlet-spider-بدانید-عنکبوت-سرخ-قرمز-کلون-ژنتیکی-بن-رایلی-کین-پارکر-فکت-facts-تاریخچه-بیوگرافی-معرفی-شخصیت-کلن

اسکارلت اسپایدر به عنوان هویتی جدید برای کلون مرد عنکبوتی یعنی «بن رایلی» و سپس «کین پارکر» خلق شد ولی توسط برخی دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفته است ...

مقدمه: بارها در سایت خودمون گفته ایم که نخستین داستان "کلون ساگا" که دهه 70 میلادی روایت شد و اینجا هم ترجمه شده بسیار عالی و مهمه ولی ادامه اون که دهه 90 میلادی منتشر شد شاید اولش جذاب بود ولی به دلیل بیش از حد کِش داده شدن و از دست دادن تمرکز خیلی مورد انتقاد قرار گرفت. ولی با این حال بخش ها و لحظاتی از این رویداد بودند که از اهمیت زیادی در تاریخچه داستان های مرد عنکبوتی بهره مند شدند که تا به حال نیز ادامه داره. یکی از اونها شخصیت «اسکارلت اسپایدر» یا «عنکبوت سرخ» است که البته نسخه های متفاوتی از آن وجود داشته و ما در این مقاله میخواهیم به  بهانه حضور بسیار مهم بن رایلی در رویداد "دارک وب" به معرفی آن بپردازیم.

این مقالات را هم بخوانید:

چرا برای بازگشت «بن رایلی» در قامت اسپایدرمن هیجان داریم؟

معرفی 10 دشمن برتر «اسکارلت اسپایدر» (SCARLET SPIDER)

زندگی، مرگ و بازگشت بن رایلی

"سرگذشت كلون" – قسمت سوم: معرفی كلون های اسپایدرمن!

 

1- اسکارلت اسپایدر لقبی است برای کلون های پیتر پارکر

کلون های پیتر پارکر

نخستین کلون (نسخه ژنتیکی) موفقِ ساخته شده توسط پروفسور «مایلز وارن» (شغال) از روی پیتر پارکر که در واقع در طول نخستین داستان کلون ساگا که دهه 70 میلادی خلق شد، بن رایلی (Ben Reilly) نام داشت که در این مقاله به تفصیل درباره ش توضیح داده شده. این کلون تمامی قابلیت های فرابشری پیتر رو داشت ولی به نظر رسید در نخستین نبرد خود با اسپایدرمن، کشته شد. با این حال بن رایلی در دهه 90 میلادی برگشت و اسم خودش رو «اسکارلت اسپایدر» گذاشت و قهرمانی شد که مثل مرد عنکبوتی با جرم و جنایت مبارزه میکرد.

از سوی دیگر ما «کین پارکر» (Kaine Parker) رو داشتیم که یکی از کلون های اولیه و ناموفق پیتر پارکر بود که از فروپاشی سلولی رنج میبرد.

کین پارکر

ولی او معالجه شد و در نبود بن رایلی هویت اسکارلت اسپایدر به او رسید.

 

 

2-  نام های بن رایلی و کین از کجا گرفته شده اند؟

بن رایلی

اولین کلون پیتر پارکر یعنی بن رایلی برای اینکه خودش رو از او متمایز کنه نامی جدیدی برای خودش دست و پا کرد (او همچنین موهایش را نیز به رنگ بلوند یا طلایی درآورد تا از پیتر پارکر متمایز بشه). او برای این کار از نام کوچک عموی پیتر یعنی «بن پارکر» و همچنین فامیلی زن عموی او یعنی «مِی رایلی» استفاده کرد و به نام بن رایلی رسید. وقتی هم که ظاهر شد پیتر برای اینکه او را به دیگران معرفی کنه میگفت از اقوام دور زن عمویش است. نام کین نیز از یکی از قدرت های او به نام «نشان کین» (Mark of Kaine) اشاره دارد که در واقع همان قدرت چسبیدن مرد عنکبوتی به در و دیوار از طریق دستانش بود که ارتقا یافته بود و هر وقت کین دستش رو به صورت دیگران میزد مثل اسید عمل میکرد و صورتشان را میسوزاند و باعث میشد تا نشان او رویشان باقی بماند (کین قدرت های منحصر به فرد دیگری نیز داشت که در این مقاله توضیح داده شده اند).

نشان کین

البته وقتی کین اصلاح و یک قهرمان شد او را با نام کین پارکر صدا زدند. نام اسکارلت اسپایدر نیز توسط یکی از خبرنگاران دیلی بیوگل به نام «کِن الیس» (Ken Ellis) خلق شد و جالبه که هم بن رایلی و هم کین ابتدا از این نام بدشون میومد!

 

3- سلاح ها و قابلیت های جدید اسکارلت اسپایدر

گفتیم که وقتی بن رایلی تبدیل به اسکارلت اسپایدر شد تلاشش رو کرد تا خودش را تا جای ممکن از مرد عنکبوتی متمایز کنه. لباس اسکارلت اسپایدر هم در همین راستا توسط او خلق شد زیرا دیزاین این لباس با لباس کلاسیک مرد عنکبوتی فرق داشت. ضمن اینکه وب شوترها و کمربند چند کاره اش را نیز روی کاستوم خود تعبیه کرده بود (البته بن رایلی وقتی جانشین پیتر پارکر شد، لباس جدیدی بر تن کرد که شباهت های بیشتری با لباس کلاسیک اسپایدرمن داشت. عکسش اینجاست).

لباس اسکارلت اسپایدر

او همچنین تارهای خاصی داشت که بهشون تارهای اصابتی یا impact webbing میگفت یعنی وقتی به حریف اصابت میکرد مثل یک کلاف یا طناب آنها را در برمیگرفت و اسیرشون میکرد.

تار اصابتی

همچنین از وب شوترهایش نوعی دارت های فلج کننده شلیک میکرد که بهشون «استینگرز» (Stingers) میگفت.

بن رایلی استینگرز

کین پارکر سلاح جدیدی برای خود نساخت ولی بعدها لباس مدرن و مخفی کاری پیتر پارکر را بر تن کرد که کاهنده های صوتی (sonic dampeners) داشت و میتونست نامرئی بشه!

لباس اسکارلت اسپایدر

 

4- هر دو اسکارلت اسپایدر به گروه "مبارزان جدید" پیوستند

گروه مبارزین جدید

درسته که مرد عنکبوتی به طور نسبتا زیادی با گروه New Warriors (که اعضایش معمولا قهرمانان کم سن و سال یا نوجوان بودند) تیم آپ میکرد ولی بن رایلی بود که به طور رسمی در قالب اسکارلت اسپایدر به این تیم پیوست ولی وقتی جانشین مرد عنکبوتی شد از این تیم استعفا داد. کین هم وقتی هویت اسکارلت اسپایدر را داشت به نسخه جدیدی از این تیم پیوست. البته انگیزه اصلی او بیشتر این بود که مواظب دوستش به نام «هامینگ برد» باشه که به همراه تنی چند از دیگر اعضای تیم به دست «تکامل دهنده عالی» ربوده شده بود.

 

5- یک نسخه خبیث از اسکارلت اسپایدر وجود داشته!

اسکارلت اسپایدر خبیث

وقتی بن رایلی در هویت اسکارلت اسپایدر با جرم و جنایت مبارزه میکرد دشمنان خودش را پیدا کرد. مثلا «کارولین ترینر» (Carolyn Trainer) تبدیل به دکتر اختاپوس جدید شد. او دختر یکی از همکاران قدیمی اوتو اکتاویوس به نام «سووارد ترینر» بود و همیشه اوتو اکتاویوس و نبوغ او را تحسین میکرد. ایشون در ضمن در زنده شدن دکتر اختاپوس به وسیله فرقه Hand نقش داشت. همانطور که در شماره های جدید کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز خوانده اید این خانم مدتیه به همراه چند خبیث مونث دیگر به گروه "سندیکای خبیث" (Sinister Syndicateملحق شده. در هر حال، وقتی کارولین به دکتر اختاپوس جدید تبدیل شده بود، یک مامور اف بی ای به نام «جو وِید» درباره مرگ دکتر اختاپوس تحقیق میکرد ولی کارولین او را گرفت و به زور تبدیلش کرد به نسخه ای پلید از اسکارلت اسپایدر! او در واقع یک رُبات نقره ای بود که توسط بن رایلی و دیگر اعضای گروه New Warriors جلویش گرفته شد (کارولین با استفاده از نوعی فن آوری واقعیت مجازی/هولوگرامی روی جو وید آزمایش کرد و وقتی وید سعی کرد فرار کنه این فن آوری باهاش پیوند خورد).

 

6- اسکارلت اسپایدر شخصیت های مکمل خاص خودش را داشت!

بن رایلی در یک رستوران کوچک به نام Daily Grind مشغول به کار شد و خوانندگان با شخصیت های مکمل جدیدی هم آشنا شدند که مختص بن رایلی بودند:

- صاحب رستوران به نام شرلی واشنگتن که از شوهرش جدا شده بود و پسری به نام دیون لوئیز داشت.

- مردی به نام Buzz که با تجربه و با دانش بود و به رستوران Daily Grind رفت و آمد میکرد  و به بن رایلی هم پند و اندرز های خوبی هم میداد.

دو معشوقه هم برای بن رایلی درست شد:

1- خانم «دزیره وینتراپ» که پولدار ، با کلاس و اهل مد های جدید لباس بود.

2- جسیکا کارادین که یک عکاس خونگرم بود.

 (درباره جسیکا کاراداین اینجا میتونید اطلاعات بیشتری کسب کنید).

بن در نهایت به جسیکا علاقمند شد ولی بعد فهمید که دختر همون سارقی هستش که سالها پیش عمو بن را کشته! جسیکا به همین دلیل از اسپایدرمن نفرت داشت. در نتیجه وقتی فهمید بن رایلی مرد عنکبوتیه، خیلی ناراحت شد.

 

- جانین (Janine)

جانین - بن رایلی

«جانین گادبی» را میتوان نه تنها بزرگترین عشق بن رایلی بلکه مهم ترین شخصیت مکمل داستان های او لقب داد. نام اصلی اش «الیزابت تاین» است و گذشته سخت و تلخی دارد زیرا پدرش او  را مورد آزار و اذیت قرار میداد تا این که یک روز مجبور شد پدرش  را در دفاع از خود به قتل برساند! بنابراین فرار کرد و هویت خود را تغییر داد و نام «جانین» را برای خود برگزید. سپس با بن رایلی در سالت لیک سیتی از ایالت یوتا ملاقات کرد. آنها با یکدیگر رابطه خود را شروع کردند و در نهایت اسرار خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند. بن او را علیرغم جنایتی که در گذشته مرتکب شده بود، قبول کرد و جانین هم از اینکه بن رایلی در واقع کلون مرد عنکبوتی است باخبر شد. بن و جانین از دست مقامات فرار کردند زیرا  به دنبال جانین به خاطر قتل پدرش بودند و جانین فکر نمیکرد  کسی قبول کند  به خاطر دفاع از خود پدرش را کشته است. سپس شاهد بودیم که کین، جانین را ربود (زیرا به نظرش بن با او خوشبخت شده و دوست نداشت خوشبختی بن را ببیند!) کین از جانین خواست تا بن را ترک کند وگرنه هردوی آنها را میکشد. وقتی جانین قبول کرد، کین مجبورش کرد تا خودکشی جعلی کند. سالها بعد وقتی بن رایلی جانشین پیتر پارکر در شهر نیویورک به عنوان مرد عنکبوتی شده بود، کین نزد بن رفت و بهش گفت که جانین زنده است. جانین هم نزد پلیس رفت و به جرم خود اعتراف نمود و به زندان افتاد. او تا چند سال پیش در زندان بود تا اینکه در شماره 74 از سری جدید کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز که اینجا ترجمه شده دیدیم که توسط شرکت "بیاند" آزاد شد تا دوباره نقش مهمی در داستان های بن رایلی ایفا کند. ضمنا جانین از نظر ظاهری بسیار به مری جین واتسون شباهت دارد (موی قرمز و ...).

هالوز ایو - کمیک اسپایدرمن - مردعنکبوتی

و اما در رویداد "دارک وب" که اینجا ترجمه شده است دیدیم که بن رایلی خبیث و تبدیل شده به شخصیت پلیدی به نام کزیم (او بخش عمده ی خاطراتش رو به خاطر دستکاری های "بیاند" از دست داده بود). سپس کزیم با ملکه اجنه در برزخ (مادلین پرایور) متحد شد تا لشکری از موجودات جهنمی را به زمین بیاورند و حمله کنند (اما در نهایت شکست خوردند). جانین هم قدرت های جادویی و جهنمی دست یافت و اسمش خودش را «هالوز ایو» (Hallow's Eve) گذاشت و مثل یک جادوگر بدذات به تصویر کشیده شد که میتوانست ماسک های شخصیت های ترسناک خلق کنه و قدرت هاشون رو هم داشته باشه!

 

 

7- بن رایلی یک بار سعی کرد مُخ لوئیس لین رو بزنه!

بن رایلی لوئیس لین

 برای مدتی نسبتاً طولانی بن رایلی جانشین مرد عنکبوتی در کمیک های مارول شده بود و این دوران مصادف شد با رویدادی به نام "مارول علیه دی سی" که اینجا ترجمه شده. در این رویداد دنیای مارول و دی سی برای مدتی کوتاه با هم تلفیق شدو البته شاهد نبردی بین شخصیت های تاپ دو کمپانی با یکدیگر بودیم. به طور مثال روزنامه دیلی بیوگل و دیلی پلنت به نوعی با هم ترکیب شدند. کلارک کنت و معشوقه معروفش، لوئیس لین در این روزنامه کار میکردند و بن رایلی هم عکاس بود که عکس هایش نظر مساعد کلارک را بخودش جلب کرد و به نظر میرسید رابطه خوبی بین آنها شروع شده ولی در طول داستان بن به لوئیس علاقمند شد (وقتی کلارک در قالب سوپرمن برای انجام ماموریتی رفته بود).

وقتی در شماره 2 از این کمیک لوئیس مورد حمله تیم آپی بین نسخه های مختلف مارول و دی سی از مترسک قرار گرفت، بن به یاری او شتافت تا ازش محافظت کند و باعث شد تا سوپرمن کمی احساس حسادت کند. لوئیس از بن تشکر کرد ولی مشخص بود علاقه ای به بن نداره. ولی بن رایلی دچار سوءتفاهم شد و به اشتباه فکر کرد لوئیس بهش علاقمند شده به همین دلیل بهش پیشنهاد داده با هم قرار بذارند تا اینکه لوئیس بهش گفت که با کلارک نامزد کرده و همین موقع بود که کلارک از راه رسید و این بیشتر باعث خجالت بن شد.

بن رایلی کلارک کنت

خب این لحظه به قول معروف تداعی کننده همون شانس درب و داغون پیتر پارکره که تو دنیای کمیک بهش Parker's Luck گفته میشه و البته بار دیگر ثابت میکنه که لوئیس همیشه ته دلش با کلارک کنت/سوپرمن است

 

8- اسکارلت اسپایدر یک بار با سیمبیوت کارنیج پیوند خورد!

اولین باری که ما سیمبیوت کارنیج را پیوند خورده با کسی به جز کسدی دیدیم، با «جان جیمسون» پسر فضانورد آقای «جی جونا جیمسون» بود. این اتفاق زمانی افتاد که بن رایلی جای پیتر پارکر را در نقش اسپایدرمن گرفته بود.  در هر حال، داستانی  در شماره 410 سری اول کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز چاپ شد که در آن کلتوس کسدی را دیدیم که در تیمارستان "راون کرافت" در بند است و سرپرست امنیتی آنجا هم جان جیمسون، است. سپس مشخص شد که سیمبیوت، جان جیمسون را تحت کنترل خود گرفته است:

جیمسون کارنیج

و خب اسکارلت اسپایدر (بن رایلی) از راه رسید و فهمید که سیمبیوت کارنیج نه تنها جیمسون را تحت کنترل خود گرفته ، بلکه داشته از اون سواستفاده می کرده تا یک میزبان قوی تر پیدا کند و سپس سیمبیوت با خود او پیوند خورد و آنها با هم تبدیل می شدند به «اسپایدر-کارنیج»!

اسپایدر کارنیج

این داستان زمانی نوشته شد که هر ماه، ۴عنوان از کمیک های اسپایدرمن چاپ می شد بنابراین اسپایدر-کارنیج در تمام این عناوین حضور داشت تا اینکه بالاخره بن رایلی و کارنیج از یکدیگر جدا شدند.

 

9- عکسی که اعصاب و روان اسکارلت اسپایدر را بهم ریخت!

عکسی که اعصاب و روان بن رایلی را بهم ریخت!

گفتیم که در دهه 70 میلادی و در جریان نخستین "کلون ساگا" بن رایلی در اولین رویاروی خود با پیتر پارکر کشته شد (در جریان یک انفجار). پیتر پارکر جنازه او را در داخل دودکش انداخت تا کسی آن را پیدا نکنه و البته بن رایلی زنده ماند و برگشت و اسکارلت اسپایدر شد و ... وقتی او جانشین مرد عنکبوتی شده بود، شاهد داستانی بودیم که در آن دودکش مذکور تخریب و اسکلتی در آن پیدا شد که بقایای لباس مرد عنکبوتی رویش دیده میشد! این باعث شد تا بن بار دیگر درباره هویت خودش دچار شک و شبهه اساسی بشه تا اینکه نهایتا معلوم شد اون اسکلت مربوط به کلونی دیگر میشده که شغال در آنجا انداخته و لباس مرد عنکبوتی تنش کرده بوده تا با اعصاب و روان بن رایلی بازی کنه!

 

10- نورمن آزبورن (گرین گابلین) بود که بن رایلی را کشت

نورمن ازبورن بن رایلی

"سرگذشت كلون" قطعا یكی از منفور ترین داستان های تاریخ اسپایدرمنه و سمبل تصمیمات غلطی كه ناشرین كمیك بوكی در دهه 90 میلادی میگرفتند. (البته این "سرگذشت كلون" رو با اونی كه دهه 70 میلادی چاپ شد اشتباه نگیرید چون اون یكی از 10 داستان برتر مرد عنكبوتیه)   در هر حال باید قبول كرد كه اولش جالب بود و ایده های خوبی هم داشت. ولی رفته رفته داستان اونقدر بیخودی كش پیدا كرد كه از كنترل خارج شد. در طول داستان آدم حس میكرد كه «شغال» (شخصیت خبیثی كه اولین كلون از روی اسپایدرمن و گوئن استیسی را ساخت) پشت قضیه است ولی در نهایت معلوم شد همه چیز زیر سر نورمن آزبورن بوده. بنابراین این نورمن بود كه باعث شد پیتر فكر كنه این همه سال كلون بوده و نسبت به هویت اصلی خودش دچار تردید بشه و هیچ چیز برای یك ابرقهرمان بدتر از این نیست كه هویت خودش رو از دست بده. بدتر اینكه در جریان نبرد نهایی بین اسپایدرمن و گرین گابلین، بن رایلی توسط گرین گابلین كشته شد.

کشته شدن بن رایلی

این ضایعه خیلی برای پیتر دردناك بود چون بن رایلی را مثل برادر واقعی خودش دوست میداشت. ضمن اینكه خوانندگان هم كم كم به بن رایلی عادت كرده بودند و برایشان سخت بود كه مرگ او را ببینند. سپس پیتر پارکر دوباره مرد عنکبوتی شد و تا سالها خبری از بن رایلی/اسکارلت اسپایدر نبود ...

 

11- عنکبوت های سرخ!

https://www.spidey.ir/images/img/content/75-top-marvel-moments/red-team.jpg

ما در کمیک های مارول و در جریان رویداد مهم "جنگ داخلی" شخصیت جدیدی داشتیم به نام «مایکل وَن پاتریک» (Michael van Patrick) که نوه دکتر «آبراهام ارسکین» بود که اگه یادتون باشه همون کسی بود که فرمول ابرسرباز را برای کاپیتان آمریکا ساخت (این مقاله رو بخونید). مایکل یک ورزشکار قهرمان بود که مدال های ورزشی زیادی هم داشت ولی در یک حادثه کشته شد. بعد از آزمایش روی بدن او متوجه شدند هیچ قدرت فرابشری نداشته ولی بدنش از نظر ژنتیکی بی عیب و نقص بوده. به همین دلیل از روی او سه کلون ساختند به نام های «مایکل»، «ون» و «پاتریک»! سپس شخصیتی به نام «تَسک مستر» با استفاده از یک فن آوری پیشرفته به داخل مغز آنها آموزش های رزمی و همچنین حرکات مرد عنکبوتی را تزریق کرد. لباس "ایرون اسپایدر" را هم که تونی استارک برای پیتر پارکر در طول رویداد "جنگ داخلی" درست کرده بود را نیز پوشیدند و تحت عنوان Red Team وارد عملیات ها شدند و با خبیث هایی مثل اعضای "سندیکای شرارت" مبارزه کردند. بعدش به آنها لقب Scarlet Spiders (عنکبوت های سرخ) هم داده شد. 

 

12- تبدیل شدن به هیولایی به نام "اون یکی"

تبدیل شدن به هیولایی به نام "اون یکی"

گفتیم که کین اولش شخصیت خبیثی بود که دست به قتل تعدادی از دشمنان مرد عنکبوتی زد. تا اینکه در نهایت خودش را پلیس تحویل داد و قصد داشت تا آخر عمر در زندان بماند اما وقتی شنید كه دشمن شماره یك اسپایدرمن دوباره برگشته و جان بچه مری جین و پیتر در خطر است، از زندان فرار كرد تا به آنها كمك كند. او سالها در داستان های اسپایدرمن غیبت داشت اما سرانجام چند سال پیش پیش برگشت تا به پیتر اخطار دهد كه خانواده «كریون شكارچی» میخواهند دوباره زنده اش كنند و بنابراین قصد دارند خون تمام كسانی كه نیروهای عنكبوتی دارند را بریزند! كين سپس خودش را فدای اسپایدرمن كرد (با ریخته شدن خون او كریون هم دوباره زنده شد) اما اندكی بعد از گور خود بیرون آمد در حاليكه مثل یك رتیل شده بود!

او به اسارت شغال درآمد اما پس از آنكه نقشه های شغال برای تبدیل كردن اهالی شهر به موجودات عنكبوت مانند در داستان "جزیره عنكبوت" (Spider Isalnd) شكست خورد، او هم شفا يافت و دیگر دچار بیماری فروپاشی كلونی نبود و زخم های روی بدنش هم كاملاً خوب شده بود. پیتر حتی لباس مخفی كاری (Stealth) خودش را به او داد (همونی که بالا درباره ش توضیح دادیم و گفتیم میتونست او را نامرئی کنه) و از او خواست تا از شانس دوباره ای كه بهش داده شده نهایت استفاده را ببرد. در نتیجه كین تصمیم گرفت آدم خوبی بشود و به شهر دیترویت رفت و در آنجا با نام و هویت "اسكارلت اسپایدر" دست به اعمال خوبی زد. در هر حال هنوز معلوم نبود که کین چگونه پس از کشته شدن توسط خانواده کریون زنده شده بود. تا اینکه معلوم شد او توسط عنکبوتی خدا مانند به نام "اون یکی" (The Other) زنده شده است! سپس کین بار دیگر توسط شخصیتی به نام «کارلوس لوبو» و خواهرش کشته شد (درباره این شخصیت ها اینجا توضیح داده شده). این بار هم "اون یکی" سراغش آمد و بهش گفت که حاضر است دوباره زنده اش کند (به شرطی که کین اجازه دهد نیروهای اون یکی در وجودش ظاهر شود). کین هم قبول کرد. بنابراین دوباره زنده شد و دشمنانش را شکست داد. او متوجه شد که نیروهایش زیاد تر شده و میتواند از بدنش چیزهایی تیغ مانند خارج کند . از دستانش هم چیزهایی مثل چنگال های «ولورین» خارج میشد.

کین همواره سعی داشت نیروهای اون یکی را در خودش کنترل کند تا به دیگران آسیب نرساند. تا اینکه قضایای "دنیای عنکبوتی" پیش آمد و معلوم شد که گروهی خونخوار به نام "وارثان" قرن هاست با سفر به دنیاها و زمان های دیگر در حال شکار و تغذیه از انرژی موجودات عنکبوتی هستند. در ادامه این داستان پیشگویی هایی بر ملا شد که نشان میداد "اون یکی" میتواند وارثان را بکشد. پس از فراز و نشیب های بسیار، کین در شماره 13 کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز به سرزمین وارثان رفت و کاملا نیروهای اون یکی را آزاد کرد به عنکبوتی بزرگ تبدیل شد و «سولوس» (پدر شکست ناپذیر وارثان را کشت).

اما پسران سولوس به نام های مورلان و «دایموس» او را کشتند. ولی درصحنه ای دست او از پوسته "اون یکی" بیرون زد و معلوم شد زنده است!

 

13- خبیث شدن بن رایلی

https://spidey.ir/images/img/content/clone-conspiracy/9.jpg

بن رایلی برای مدتی زیادی مرده پنداشته میشد بود تا اینکه چندی پیش و طی رویداد "توطئه کلونی" (اینجا ترجمه شده) برگشت و معلوم شد همونیه که زیر ماسک شغال بوده و در هیبت رئیس شرکت نیو تکنولوژی داشته عزیزان و دشمنان پیتر رو زنده میکرده. دلیل خبیث شدن او نیز مشخص شد: مایلز وارن به عنوان خالق او مدام زنده ش میکرده و میکشتتش! در واقع او 27 بار بن را کشت و دوباره زنده ش کرد تا یک پروسه جدید ساخت کلون را تست کند. ولی بن هر 27 دفعه را به یاد داشت و این باعث جنون او شد.

در هر حال بن رایلی در قالب شغال سعی کرد با استفاده از فن آوری کلون سازی بسیاری از دوستان و نزدیکان پیتر را که قبلا مرده بودند زنده کنه! البته منظورش از زنده کردن این بود که نسخه کلون شده از آنها را بسازه. در هر حال او به نظرش رسید که عمو بن را هم از این طریق زنده کنه که خوشبختانه پیتر باهاش مخالفت کرد چون به نظرش عمو بن هرگز راضی به این کار نیست. به همین دلیل هم بین آنها نبردی در گرفت که در نهایت پیتر پیروز شد و در نتیجه قضیه زنده شدن عمو بن هم منتفی شد. سپس برای مدتی مارول در کمیک بوک هایی که در اینجا ترجمه شده اند، سعی کرد بن رایلی را دوباره در قالب یک شخصیت مثبت یا حداقل ضدقهرمان نشان بده.

بن رایلی - بیاند

تا اینکه چندی پیش در شماره های سری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" شاهد بودیم که شرکت خبیث "بیاند" (Beyond) نزد بن رایلی رفت و ازش خواست تا براشون کار کنه تا اینجوری یه نسخه "شرکتی" از اسپایدرمن داشته باشه. بیاند بهش یک لباس ویژه جدید درست کرد که دیزاینش شباهت های به لباس کلاسیک او داشت ولی از فن آوری و گجت های پیشرفته در آن بهره گرفته شده بود. ضمن اینکه یک تیم پشتیبانی به ریاست «مارکوس مومپلایسر» او را هدایت میکرد. ولی در انتهای داستان "بیاند" متوجه شدیم که بن رایلی برخی از خاطرات مشترک خود با پیتر پارکر را از دست داده است. او برای به دست آوردن این خاطرات (که توسط بیاند" ازش ربوده شده بود) دست به هرکاری زد و حتی با پیتر جنگید و در نهایت در شماره 93 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (که اینجا ترجمه شده است) در معرض نوعی پولیمر آزمایشی قرار گرفت که باعث جهش ژنتیکی اش شد. در نتیجه دارای قابلیت های جدید دارک و اسمش نیز شد «کزیم» (Chasm) به معنای "شکاف" یا "ورطه". ظاهرش هم به رنگ بنفش و سبز درآمد و نوعی انرژی نیز ازش ساطع میشد.

بن رایلی کزیم

در هر حال، بن رایلی در هیبت کزیم به شخصیتی خبیث تبدیل شد و دیدیم که دارد با شخصیت خبیثی دیگری مثل «مادلین پرایور» (ملقب به «ملکه ی اجنه») که حاکم بُعد برزخ شده، همکاری میکند. تا اینکه آنها در رویداد "دارک وِب" (اینجا ترجمه شده است) با هم متحد شدند و دیدیم که شهر نیویورک را به حالت جهنمی در آوردند و ارتشی از موجودات برزخ شکل دادند تا به زمین حمله کنند. همزمان، کزیم سعی کرد با بردن پیتر پارکر و برخی از نزدیکانش به برزخ، روح او را به سرقت ببرد. اما از سوی دیگر ایکس من سعی کردند با نشان دادن رحم و مروت به مادلین پرایور او را به سمت خود بکشانند. همچنین جین گری به مادلین خاطراتی که از مدتها پیش میخواست را اهدا کرد اما درست وقتی که مادلین میخواست حمله ی برزخ به نیویورک را متوقف کند، کزیم و دوست دخترش (جانین گادبی که به قدرت های برزخی و جادویی دست یافته و لقب "هالوز ایو" را پیدا کرده است)، داس روح (soul-scythe) وی را دزدیدند و این باعث شد تا کزیم پادشاه برزخ شود.

پادشاه کزیم

اما در نهایت شکست خوردند و دیدیم که بن رایلی در برزخ بسر میبرد و هنوز هم از پیتر پارکر کینه به دل دارد.

 

14- مرگ شیفته اسکارلت اسپایدر است!

بن رایلی عضوی از یک گروه منتخب شامل ددپول و ثانوس است که مرتبط شده اند با شخصیت مخوف و نیرومندی به نام «مرگ»!  و به نظر میاد «بانوی مرگ» چشمش او را گرفته است! در واقع مرگ به دلیل زنده شدن و مردن های متوالی بن رایلی درباره ش کنجکاو شد و یه جورایی باهاش بازی میکرد یا به روش های خاص خود بهش کمک میکرد، مثلا با معالجه مشکل زخم های کلونی او یا با زنده کردن کین (که خود مرگ او را کشته بود) و یا با زنده کردن بچه ای که بن رایلی سوگند خورده بود تا کمکش کنه (مرگ خودش را شبیه به دختری زیبا با موهای قرمز درآورده بود).  پیشنهاد میکنیم حتما شماره های 6 و 7 از کمیک بن رایلی را که در اینجا ترجمه شده را بخوانید.

 

15- اسکارلت اسپایدر در دنیای MC2

اسکارلت اسپایدر در دنیای MC2

دنیای شماره 982 مارول که بیشتر با لقب MC2 شناخته میشود در واقع اولش با کمیک بوک های دختر عنکبوتی (Spider-Girl) که در اینجا معرفی شده است، شروع و پایه گذاری شد. در این دنیا فهمیدیم که فلیشیا هاردی با «فلش تامپسون» ازدواج کرده و صاحب دو فرزند به نام های فلسیتی و جین شد اما در نهایت کارشان به طلاق کشید. فلیشیا همچنین بازنشسته شده و هویت گربه سیاه را رها کرده و یک آژانس خصوصی کارآگاهی باز کرده است. لازم به ذکره که فلیشیا دخترش یعنی فلیسیتی هاردی را با آموزش های ژیمناستیک و هنرهای رزمی آشنا کرده بود. سالها بعد وقتی فلیشیا تصمیم گرفت دوباره ازدواج کند ، فلیسیتی خیلی ناراحت شد و با پوشیدن لباس قدیمی دختر عنکبوتی (که شبیه به لباس بن رایلی ملقب به اسکارلت اسپایدر بود) سعی کرد به دستیار دختر عنکبوتی تبدیل بشه! 

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2023

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

قسمت آخر از رویداد "دارک وب" (DARK WEB) ترجمه شد + لینک دانلود

10 حقیقتی که باید درباره «شغال» (THE JACKAL) بدانید

10 اتفاق مهمی که برای «بن رایلی» پس از بازگشت از مرگ رقم خورد!

چرا برای بازگشت «بن رایلی» در قامت اسپایدرمن هیجان داریم؟

10 اسپایدرمن جدیدی که دوست داریم در انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی 2" ببینیم!

15 بلای بزرگی كه گرین گابلین بر سر مرد عنكبوتی آورده

معرفی اعضای خانوادۀ کریون شکارچی (KRAVEN THE HUNTER)

 كمیك های مرد عنکبوتی: توطئه کلونی به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

شماره 20 از کمیک "اسكارلت اسپایدر" ترجمه شد!

معرفی 10 دشمن برتر «اسکارلت اسپایدر» (SCARLET SPIDER)

شماره 2 از کمیک SUPERIOR SPIDER-MAN TEAM-UP ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم

زندگی، مرگ و بازگشت بن رایلی

تیم نویسندگی جدید عنوان «مردعنکبوتی شگفت‌انگیز» مشخص شد

عكس های زیبا از لباس آهنی مرد عنكبوتی + اسكارلت اسپایدر + بن رایلی

"سرگذشت كلون" – قسمت چهارم: اسپایدرمن حقیقی معرفی میشود!

ترجمه فارسی شماره آخر از کمیک "بن رایلی: اسکارلت اسپایدر" (BEN REILLY: THE SCARLET SPIDER)

شماره آخر از کمیک "نیروی عنکبوتی" (SPIDER-FORCE) ترجمه شد + لینک دانلود

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 40

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی - قسمت دوم

"سرگذشت كلون" – قسمت سوم: معرفی كلون های اسپایدرمن!

باز هم پیش بینی نویسنده سایت SPIDEY.IR درست درآمد!

20 کلون برتر در دنیای کمیک

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت اول

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت دوم

مارول کمیک نیروی عنکبوتی (SPIDER-FORCE) را منتشر میکند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

s.p.i
#1 s.p.i 1400-08-08 18:17
سلام
خیلی ممنون از آقای ترابی بابت مقاله خوبشون
دیگه به خاطره بازگشت بن رایلی سایت براش مقاله آماده کرد
در مورد بن رایلی زیاد ازش خوش نمیاد به دو دلیل اول دن اسلات بهش گند زد و دو اینکه راستش من ترجیح میدم آلان نویسنده ها روی پیتر تمرکز کنند چون جانشینی برای پیتر واقعا نیاز نیست البته میدونم چرا پیتر زخمی شده و بن جانشینش شد ولی آلان واقعا نیازی به این کار نبود ولی خب پول است دیگر این هم یک شیردوشی که بزودی تموم میشه

تشکر
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1400-08-08 19:08
سلام
ممنون بابت مقاله.
اینطوری که بوش میاد توی کمیک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز"، قراره پیتر پارکر حسابی مجروح بشه و بن رایلی جاش رو بگیره و البته به احتمال بسیار زیاد او قراره داستان های منحصر به فرد خودش رو داشته باشه و شاید برخی از کلون های دیگه پیتر پارکر یا شخصیت های مکمل خود بن رایلی در این داستان ها حضور داشته باشند. خب این تصمیم و کل داستان های اخیر اسپنسر پر از جنجال و موافق و مخالف بودند که ما اینجا باهاش کار نداریم. فعلا چیزی که ما میخوایم راجع بهش صحبت کنیم، هویت "اسکارلت اسپایدر" هست. همه میدونیم که هر چقدر کمیک "سرگذشت کلون" دهه ۷۰ عالی بود، سرگذشت کلون دهه ۹۰ طولانی، بی منطق و کشدار بود و جز بدترین داستان های اسپایدرمن بود. ولی نمیشه از این حقیقت چشم پوشی کرد که بعضی تصمیمات جالب هم داشت که طولانی بودن کمیک بهش ضربه زد. مثلا این داستان باعث شد نورمن آزبورن پس از سال ها به کمیک های اسپایدرمن برگرده و بتونه ضربات محلک دیگه ای بر او وارد کنه. از این ها که بگذریم، یکی از مهم ترین شخصیت های اون داستان، بن رایلی اولین کلون موفق پیتر پارکر بود. بعد از اتفاقاتی که برای او افتاد، بن رایلی هویت اسکارلت اسپایدر رو برای خودش برگزید تا سعی کنه با جرم و جنایت مبارزه کنه. و از اون موقع به بعد، این هویت اهمیت زیادی در کمیک های اسپایدرمن پیدا کرد و البته "کین" هم یکی دیگر از کلون های پیتر پارکر با این هویت فعالیت داشت. هر اسکارلت اسپایدر هم لباس مخصوص به خودش رو داشت. من از لباس بن رایلی در این هویت خیلی خوشم میاد و لباس کین هم به نظرم زیبایی های خاصی خودش رو داره و البته اون رنگ های قرمز و مشکی به سرگذشت سیاه اون اشاره دارند. هر دوی این لباس ها هم نماد عنکبوتی جالب و منحصر به فردی دارند. و البته بن رایلی زمانی که هویت اسکارلت اسپایدر رو داشت، تونست تجهیزات جالبی داشته باشه. مثلا اون وب شوتر و کمربندش رو روی لباسش میپوشید و برای همین تونست کارهای جالبی انجام بده. مثلا همون تار های اصابتی که ایده جالبی بودند.
خب وقتی که شما دو سال جای اسپایدی توی کمیک ها مارول باشید، بدون شک میتونید شخصیت های مکمل مخصوص به خودتون رو داشته باشید. به همین دلیل هم بن رایلی شخصیت های مکمل های مکمل خاص خودش رو داشت. مثلا دختر قاتل عمو بن که شاید حضورش خیلی مهم و ضروری نباشه چون کلا ما از قاتل عمو بن هرچی کمتر بدونیم بهتره! یا مهم ترین اونا که جانین هست و مثل خیلی از شخصیت های دنیای کمیک گذشته درب و داغونی داره که انگار قراره در کمیک های جدید بن رایلی هم نقش مهمی داشته باشه.
داستان "توطئه کلونی" یکی از مهم ترین و هیجان انگیز ترین رویداد های اخیر اسپایدی هست که اتفاقات داخلش زیادی افتاد. مهم ترین اتفاقش بازگشت بن رایلی از مرگ در غالب شغال بود. به خاطر بلاهایی که مایلز وارن سر او آورد، بن رایلی به خباثت روی آورد و خیلی از شخصیت های عالم مارول رو زنده کرد. بعضی ها از به این شکل بازگشتن بن رایلی انتقاد کردند و بعضی ها اون رو نوآورانه دانستند. به هر حال این مسئله باعث اتفاقات زیادی در شخصیت بن رایلی شد که باعث شد او از یک خبیث سمپاتیک سعی کنه گناهان قبلش رو جبران کنه و به یک قهرمان تبدیل بشه که احتمالا این رو توی کمیک های جدید مرد عنکبوتی شگفت انگیز ببینیم. مورد های ۱۴ و ۱۵ هم جالب بودند.
با تشکر.
نقل قول کردن
masiha_87
#3 masiha_87 1400-08-08 20:46
سلام خسته نباشید
اول از همه:
s4.uupload.ir/.../...
استاد جسارتا میشه این عکس رو سر تیتر مقاله بزنید؟ :oops:
اوکی! میرم سر اصل مطلب! راستش جای یه همچین مقاله ای اونم درباره ی کلون های پیتر حسابی تو سایت خالی بود. یه مدت یادم میاد جریان توطئه ی کلونی حسابی مغز هممون رو ترکوند؛ از همون جا بود که کلون های پیتر انگار پیش پا افتاده شدن و همون یک ذره پتانسیلی رو هم که بن رایلی داشت خراب شد. گزینه ی ۱۱ نشون میده به هرکسی که اسم اسکارلت اسپایدر داره نباید اطمینان کرد! البته به هیچکدوم از کلونای پیتر نمیشه اعتماد کرد کلا! باز تشکر ویژه دارم از سایت همیشه فعال spidey! امیدوارم مقالات فکت سایت اونقدری زیاد بشن که یه مدت دیگه نشه فکت جدیدی پیدا کرد! (از یه جهت آرزوی خوبیه ولی کار و کاسبی همه ی نویسنده ها رو کساد میکنه :-) )
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1400-08-08 22:32
#3:
کیفیت مناسبی نداره متاسفانه. راستش بنظرم عکس خودمون خیلی برای عکس اول مقاله جذاب تره :-*
نقل قول کردن
masiha_87
#5 masiha_87 1400-08-08 22:38
به نقل از mtm:
#3:
کیفیت مناسبی نداره متاسفانه. راستش بنظرم عکس خودمون خیلی برای عکس اول مقاله جذاب تره :-*

اوکی به هرحال مرسی
فقط استاد یه همچین مقاله ای رو cbr هم نوشته بود که البته گزینه هاش دقیقا همونه!
www.cbr.com/.../
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1400-08-08 23:10
به نقل از masiha_87:
به نقل از mtm:
#3:
کیفیت مناسبی نداره متاسفانه. راستش بنظرم عکس خودمون خیلی برای عکس اول مقاله جذاب تره :-*

اوکی به هرحال مرسی
فقط استاد یه همچین مقاله ای رو cbr هم نوشته بود که البته گزینه هاش دقیقا همونه!
www.cbr.com/.../

بله اونم از منابعم بوده ولی مقاله ما فرق داره
اون 10 تا بود ولی ما 15 تاست و محتوای ما فرق داره. عکسامون هم فرق داره
و اتفاقا گزینه هاش دقیقا اصلا مثل هم نیست
نقل قول کردن
P.B.P
#7 P.B.P 1400-09-18 15:20
سلام ممنون از استاد ترابی عزیز،خسته نباشید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37