نسخه های عجیب و غریب از گربه سیاه در دنیای کمیک!

نسخه های عجیب و غریب از گربه سیاه در دنیای کمیک! بک کت black cat

پس از معرفی کامل «بلک کَت» (Black Cat) در این مقاله حالا با ما باشید تا نسخه های دیگر این شخصیت در دنیاهای موازی مارول را بهتون معرفی کنیم!

 

10- گربه سیاه در دنیای "خاندان اِم"

 گربه سیاه در دنیای "خاندان ام"

در رویداد House of M که در اینجا ترجمه شده و در دنیای شماره 58163 جریان داره، گربه سیاه قدرت های فوق بشری خودش را از طریق کینگ پین به دست آورد و در کنار الکترا و بولزآی، گلادیاتور و مری حصبه ای از قاتلین رده بالای او به حساب می آمد. اما در واقع گربه سیاه به طور مخفیانه برای گروه اونجرز که توسط لوک کیج رهبری میشد کار میکرد و بهش اطلاعات مخفیانه میداد. اما کینگ پین از ماجرا خبر داشت و به بولزآی و الکترا دستور داد تا گربه سیاه را بکشند ولی او زنده ماند و به گروه لوک کیج پیوست.

 

9- گربه سیاه مانگایی

گربه سیاه مانگایی

در دنیای مانگایی مارول (Mangaverse) گربه سیاه به صورت سایبرنتیک ارتقا یافته است. او اولش یک دزد ساده بود که یک طلسم نفرین شده جادویی را دزدید ولی با این کار نظر بی باک مانگایی را به خودش جلب کرد و جسمش از وصف به دو نیم شد! کینگ پین بدنش را با قطعات سایبرنتیک از نو ساخت و مکانیزمی در او تعبیه کرد که همواره از او فرمان ببرد و گرنه منفجر میشد. او از همان ابتدا به اسپایدرمن علاقه رومانتیک داشت ولی وقتی اسپایدرمن وارد رابطه جدی با مری جین شد رفت سراغ ولورین!

 

8- گربه سیاه زامبی

گربه سیاه زامبی

سالهاست که مارول ایده "زامبی ها" را در دنیاهای موازی مختلف خودش پیش میبره و ما هم در سایت تا به حال سه تا از کمیک های زامبی های مارول را ترجمه کرده ایم (اینجا، اینجا و اینجا). در دنیای شماره 2149 مارول که به Earth-Z شهرت دارد دیدیم که طاعون زامبی ها چطور قهرمانان و خبیث ها را به زامبی تبدیل کرد. فلیشیا هاردی (گربه سیاه) خیلی سریع آلوده شد و خیلی ها را هم آلوده کرد. نکته جالب درباره گربه سیاه در این دنیا این است که خواهری دوقلو به نام «فلیسیتی هاردی» داشت که ماجراجویی نقابدار بود و با لقب «گربه شب» (Night Cat) شناخته میشد. گربه شب برخلاف خواهرش به ویروس زامبی مبتلا نشد و به گروه مقاومت نیک فیوری پیوست و در مقابل خواهرش قرار گرفت.

  

7- گربه سیاه در دنیای MC2

گربه سیاه در دنیای MC2

دنیای شماره 982 مارول که بیشتر با لقب MC2 شناخته میشود در واقع اولش با کمیک بوک های دختر عنکبوتی (Spider-Girl) که در اینجا معرفی شده است، شروع و پایه گذاری شد. در این دنیا فهمیدیم که فلیشیا هاردی با «فلش تامپسون» ازدواج کرده و صاحب دو فرزند به نام های فلسیتی و جین شد اما در نهایت کارشان به طلاق کشید. فلیشیا همچنین بازنشسته شده و هویت گربه سیاه را رها کرده و یک آژانس خصوصی کارآگاهی باز کرده است. لازم به ذکره که فلیشیا دخترش یعنی فلیسیتی هاردی را با آموزش های ژیمناستیک و هنرهای رزمی آشنا کرده بود. سالها بعد وقتی فلیشیا تصمیم گرفت دوباره ازدواج کند ، فلیسیتی خیلی ناراحت شد و با پوشیدن لباس قدیمی دختر عنکبوتی (که شبیه به لباس بن رایلی ملقب به اسکارلت اسپایدر بود) سعی کرد به دستیار دختر عنکبوتی تبدیل بشه! (عکسش اینجاست).

  

6- گربه سیاه دنیای شماره 82081

گربه سیاه دنیای شماره 82081

دنیای شماره 82081 که در یکی از سری های فرعی داستان "جنگ های پنهان" آن را دیدیم دارای جمعیتی متشکل از حیوانات دارای شکل انسان است. گربه سیاه در این دنیا یکی از روسای خلافکاری شهر است که با لقب «بانوی گربه ای» (The Cat Lady) شناخته میشود! او به «هاوارد انسانه» (Howard the Human) که در واقع نسخه انسانی شخصیت معروف «هاوارد اردکه» است و یک کارآگاه خصوصی به حساب میاد ماموریت میده تا قاتلی که یکی از افرادش را کشته پیدا کند. ولی بعدا پای کینگ پین که رقیب بانوی گربه ای بود به میان آمد.

 

5- گربه سیاه نوآر

ربه سیاه نوآر

دنیای نوآر در دهه 30 میلادی آمریکا میگذرد و پر از سیاهی و گانگسترهای بی رحم است. در این دنیا که داستان هایش را میتوانید اینجا، اینجا و اینجا با ترجمه فارسی بخوانید، فلیشیا هاردی کاباره ای دارد به نام "گربه سیاه" که قدرتمند ترین و فاسد ترین آدم های شهر به آنجا میرفتند تا سرگرم شوند. در داستان "چشمان بدون صورت" شاهد بودیم که او نقش مهم تری پیدا کرد و با مرد عنکبوتی نوآر رابطه داشت و وقتی «ارباب جنایت» متوجه این موضوع میشه او را با ضربات چاقو به شدت زخمی میکنه و صورتش را از ریخت میندازه. او سپس ماسکی شبیه به ماسک شخصیت «مادام ماسک» بر صورت گذاشت و با انتخاب هویت «وایت ویدو» (White Widow) شروع کرد به کمک کردن به مرد عنکبوتی دنیای خودش.

 

4- گربه ماهی سیاه

گربه ماهی سیاه

اسپایدرمن دنیای شماره 8311 مارول، خوک عنکبوتی (Spider-Ham)  نام دارد و در دنیایی كارتونی زندگی میكند (مثل دنیای «میكی ماوس» یا «دانلد داك»). عنكبوتی به نام پیتر در زيرزمین خوكی دانشمند به نام می پوركر زندگی میکرد! می پوركر سعی داشت پس از اختراع نخستین سشوار اتمی جهان، آرايشگاه هاي زنانه را دچار تحولی عظيم كند ولی دچار تشعشعات اتمی شد و در حالتی نامتعادل پیتر را گاز گرفت (!!) در نتیجه پیتر از حالت عنكبوتی خود خارج و درست مثل می پوركر به یك خوك تبدیل شد (!!!) منتهی او فهمید كه هنوز توانایی های عنكبوتی خود را دارد. سپس تصمیم گرفت با جرم و جنایت مبارزه كند و ... گربه سیاه در این دنیا به شخصیت به نام «گربه ماهی سیاه» (Black Catfish) بدل گشته است. او به خوک عنکبوتی علاقه رومانتیک داشت و بهش کمک میکرد ولی خوک عنکبوتی چون وارد رابطه با مری جین بوفالوی آبی (!) شده بود بهش محل نمیگذاشت!

 

3- گربه سیاه آلتمیت

 گربه سیاه آلتمیت

در دنیای کمیک های آلتمیت اسپایدرمن که اینجا دارن ترجمه میشن، فلیشیا هاردی ملقب به گربه سیاه دشمنی شخصی با کینگ پین دارد و او را مقصر مرگ پدرش میداند و بارها با او و مزدورانش مثل الکترا جنگیده است. گربه سیاه همچنین با پیتر پارکر این دنیا که یک نوجوان است اختلاف سنی زیادی دارد. بنابراین وقتی یک بار او را از روی ماسک (!) بوسید و بهش ابراز علاقه داره مرد عنکبوتی پا به فرار گذاشت! اون موقع گربه سیاه فکر کرد که مرد عنکبوتی به این دلیل فرار کرده که یک مرد متاهل است. تا اینکه در شماره 85 باز دوباره گربه سیاه ابراز علاقه کرد و خیلی مشتاق بود بدونه کی زیر ماسک مردعنکبوتیه و این دفعه پیتر خودش ماسکش رو درآورد و صورتش رو هم آورد جلو تا گربه سیاه رو ببوسه اما فلیشیا که ناگهان متوجه سن و سال او شد اونقدر از خودش خجالت کشید که روی ماسک مرد عنکبوتی استفراغ کرد!! یعنی بیچاره باورش نمیشد که این همه مدت داشته با یک بجه مدرسه ای لاس میزده! بیچاره پیتر هم که همین طوری هاج و واج مونده بود! عکساش رو میتونید در این مقاله ببینید.

 

2- گربه سیاه دنیای گوئن عنکبوتی

گربه سیاه دنیای گوئن عنکبوتی

دنیای شماره 65 مارول متعلق به «گوئن عنکبوتی» است که به طور کامل در اینجا معرفی شده و دشمنانش هم اینجا معرفی شده اند و کمیک هایش هم اینجا و اینجا ترجمه شده اند. در این دنیا فلیشیا هاردی فرانسوی است! او و پدرش از سارقین حرفه ای هستند. وقتی پدرش از ویلسون فیسک یک چیز باارزش دزدید، فیسک مجبور شد مت مورداک را بفرستد تا بکشتش و او هم این کار را کرد . فلیشیا که خواننده خوبی هم بود و گروهی به نام «بلک کَتس» داشت، سعی کرد برای جلب نظر مورداک در نیویورک کنسرت بگذارد تا انتقامش را بگیرد.

 

1- گربه سیاه دنیای 98091

گربه سیاه دنیای 98091

در دنیای شماره 98091 مارول در کمال تعجب شاهد هستیم که گربه سیاه عضو تیم جادوگران «برادر وودو» (Brother Voodoo) هستش و قابلیت های جادویی صوتی داره و میتونه با گفتن یک سری طلسم خاص روی احتمالات و وقایع آینده تاثیر بگذاره! او همچنین میتونست با نیروی ذهن خود اجسام را به حرکت دربیاره.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2021

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

اولین حضور گربه سیاه در دنیای کمیک ترجمه شد

نسخه های عجیب و غریب از گربه سیاه در دنیای کمیک!

کمیک "گربه آهنی" (IRON CAT) ترجمه شد + لینک دانلود

شماره آخر از سری جدید کمیک بوک های "گربه سیاه" ترجمه شد + لینک دانلود

رتبه بندی اقتباس های گربه سیاه در دنیای سینما، انیمیشن و بازی

10 حقیقت بسیار مهمی که باید درباره "گربه سیاه" (BLACK CAT) بدانید

«گربه سیاه» (BLACK CAT) كیست؟

شماره 4 کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ترجمه شد + لینک دانلود

تمام عشق های پیتر پاركر!

نگاهی به تاریخچه فاش شدن هویت مرد عنکبوتی توسط خودش!

شماره HU-16 از کامیک بوک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ترجمه شد + لینک دانلود

چه كسی قرار بود نقش «گربه سیاه» را در "اسپایدرمن 4" بازی كند؟

اولین بار عشق های پیتر پاركر/ مرد عنكبوتی در كدام كمیك ها ظاهر شدند؟

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی – قسمت دوم

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: اسپایدرمن بازوان «دکتر اختاپوس» را جدا میکند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Captain_rogers
#1 Captain_rogers 1399-10-23 10:17
وای واقعا جالب بود و مورد 4 خیلی خنده دار بود :D و در مورد دو یک سوال برام پیش اومد اونم اینکه چرا تو دنیای گوئن عنكبوتى مت مورداک مامور کینگ پین بود؟
(بازم ممنون از استاد ترابی که این مقاله های جالب تاپ تن رو میگزارید)
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#2 Mr. Doctor 1399-10-23 11:06
خیلی عالی بود جناب ترابی،ممنون از شما
این دفعه رفتین سراغ یکی از بهترین ها و پرطرفدارترین ها
اتفاقا من هم خیلی از این شخصیت خوشم میاد و همیشه دوست داشتم در داستان های اسپایدی ببینمش و وقتی که در داستان ها بوده،پیچش ها و اتفاقات جالب و هیجان انگیزی پیش میاد.
درست مثل سری مردعنکبوتی سیمبیوتی که سایت اسپایدی زحمت کشیده و ترجمه کرده.
خسته نباشید
نقل قول کردن
hmdh
#3 hmdh 1399-10-23 11:21
عالی بود مثل همیشه
مورد ۳ و ۴ خیلی عجیب بودن
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#4 AM SM BM SM 1399-10-23 11:43
سلام
بعضی هاشون خیلی دیگه عجیب بودند( برای همینه که اسم مقاله نسخه های عجیب و غریب است. :lol: ) ولی کلا این دنیای خوک عنکبوتی خیلی عجیبه. فکر کنم مارول کلا این دنیا رو به وجود آورده تا آقای ترابی توی مقاله هاشون بیاردش. :-*
ولی این اسم های فیلیستی آدم رو یاد فیلیستی جونز میندازه که تهش معلوم نشده توی سری مرد عنکبوتی شگفت انگیز گربه سیاه بود یا نه. :-*
با تشکر
نقل قول کردن
Agent bishop
#5 Agent bishop 1399-10-23 11:43
به نقل از Captain_rogers:
وای واقعا جالب بود و مورد 4 خیلی خنده دار بود :D و در مورد دو یک سوال برام پیش اومد اونم اینکه چرا تو دنیای گوئن عنكبوتى مت مورداک مامور کینگ پین بود؟
(بازم ممنون از استاد ترابی که این مقاله های جالب تاپ تن رو میگزارید)


تو اون دنیا گروه هند اومدن استیک رو کشتن و بعد مت مورداک رو خودشون آموزش دادن و او به نیو یورک برگشت تبدیل شد به کینگ پین اون دنیا
نقل قول کردن
Captain-Deadpool
#6 Captain-Deadpool 1399-10-23 11:59
خسته نباشید و تشکر از آقای ترابی، مقاله ی جذابی بود.
جالبه که تقریبا تو همه ی دنیا ها فلیشیا اون روحیه دوجانبه بودنش رو داره (مخصوصا دنیای خاندان ام) و همینطور رابطه اش با پیتر.
اون استفراغ روی ماسکشم که دیگه شاهکار بود :lol:
ممنون.
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#7 Ehsan Spider 1399-10-23 12:01
خیلی ممنون استاد من خیلی منتظرش بودم بین شخصیت های مکمل و دشمنان مرد عنکبوتی و حتی دوستان او گربه سیاه رو بیشتر دوست دارم خیلی ممنون این مقاله رو نوشتید .
امیدوارم خیلی زود فلیشا رو توی mcu ببینیم



خیلی ممنون از زحمات شما استاد
نقل قول کردن
mobin rz
#8 mobin rz 1399-10-23 12:03
چه نسخه های عجیبی ولی یا سوال برام پیش اومد یعنی بلک کت اسپایدرمن رو از روی ماسک بوسید ؟یعنی غافلگیرش کرد؟ :o
نقل قول کردن
akv
#9 akv 1399-10-23 12:35
جالب بود من كه شماره سه و چهار و پنج برام جالب بود. كلا دنياي كارتونی خوك عنكبوتی خيلي باحاله خيلی از همين دست مقاله هاتون هم يه نسخه عجيب شخصيته داخل اون دنيا است و البته دنیای نوآر رو هم خیلی دوست دارم.
نقل قول کردن
Captain_rogers
#10 Captain_rogers 1399-10-23 12:59
به نقل از Agent bishop:
به نقل از Captain_rogers:
وای واقعا جالب بود و مورد 4 خیلی خنده دار بود :D و در مورد دو یک سوال برام پیش اومد اونم اینکه چرا تو دنیای گوئن عنكبوتى مت مورداک مامور کینگ پین بود؟
(بازم ممنون از استاد ترابی که این مقاله های جالب تاپ تن رو میگزارید)


تو اون دنیا گروه هند اومدن استیک رو کشتن و بعد مت مورداک رو خودشون آموزش دادن و او به نیو یورک برگشت تبدیل شد به کینگ پین اون دنیا

به نقل از Agent bishop:
به نقل از Captain_rogers:
وای واقعا جالب بود و مورد 4 خیلی خنده دار بود :D و در مورد دو یک سوال برام پیش اومد اونم اینکه چرا تو دنیای گوئن عنكبوتى مت مورداک مامور کینگ پین بود؟
(بازم ممنون از استاد ترابی که این مقاله های جالب تاپ تن رو میگزارید)


تو اون دنیا گروه هند اومدن استیک رو کشتن و بعد مت مورداک رو خودشون آموزش دادن و او به نیو یورک برگشت تبدیل شد به کینگ پین اون دنیا

خیلی ممنون که جوابمو دادین.
نقل قول کردن
spider peter
#11 spider peter 1399-10-23 16:49
سلام
عالی بود ممنون از استاد ترابی که این مقاله رو نوشتند
به نظر من گربه سیاه شخصیت مکمل خوبی است و اون تضاد خوب و بد رو داره
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#12 AM SM BM SM 1399-10-23 19:45
سلام مجدد
آقای ترابی توی مورد ۸ نوشتید که: طاعون زامبی ها چطور قهرمانان و خبیث ها را زامبی تبدیل کرد. فکر کنم باید یا بین را و زامبی به بگذارید یا تبدیل رو حذف کنید. :-)
بعد توی مورد ۷ نوشتید که: لازم به ذکر که فلیشیا از دخترش... اگر ادامه جمله را بخوانید متوجه میشوید که از باید حذف شود. :-)
بعد در مورد ۲ نوشتید: فیسک مجبور شد مت مورداک را بفرستند تا بکشتش. فکر کنم کلمه بفرستد برای این جمله بهتر باشه چون فیسک یک نفره.( مگه اینکه چیزی باشه که من خبر نداشته باشم. ) :-)
با تشکر فراوان از زحمت هایی که برای هواداران کمیک بوک می کشید. :-)
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1399-10-23 20:04
به نقل از AM SM BM SM:
سلام مجدد
آقای ترابی توی مورد ۸ نوشتید که: طاعون زامبی ها چطور قهرمانان و خبیث ها را زامبی تبدیل کرد. فکر کنم باید یا بین را و زامبی به بگذارید یا تبدیل رو حذف کنید. :-)
بعد توی مورد ۷ نوشتید که: لازم به ذکر که فلیشیا از دخترش... اگر ادامه جمله را بخوانید متوجه میشوید که از باید حذف شود. :-)
بعد در مورد ۲ نوشتید: فیسک مجبور شد مت مورداک را بفرستند تا بکشتش. فکر کنم کلمه بفرستد برای این جمله بهتر باشه چون فیسک یک نفره.( مگه اینکه چیزی باشه که من خبر نداشته باشم. ) :-)
با تشکر فراوان از زحمت هایی که برای هواداران کمیک بوک می کشید. :-)

ممنون. تصحیح شدند
نقل قول کردن
_ _
#14 _ _ 1399-10-23 20:25
بنده خدا پیتر دنیای التیمیت اونجاش که پا به فرار گذاشت خیلی باحال بود :lol:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37