10 اتفاق مهمی که سال 2018 در کمیک های مارول به وقوع پیوست

10 اتفاق مهمی که سال 2018 در کمیک های مارول به وقوع پیوست

اینها را میتوان بزرگ ترین ، مهم ترین و حتی برترین لحظات مارول در سال 2018 لقب داد.

درست مثل سالهای قبل کمیک بوک های مارول شاهد تغییرات زیادی در سال میلادی گذشته بودند. البته خدا رو شکر دیگر شاهد رویداد عظیم نبودیم که بخواهد خیلی چیزها را عوض کند یا خیلی شخصیت ها را بکشد یا زنده نماید! اما وقایع مهمی هم روی داد که بیشتر حول و حوش سنگ های بینهایت میچرخید (به مناسبت اکران فیلم "جنگ بینهایت"). واکاندا هم دستخوش التهابات و آشوب های زیادی شد و البته تاریخچه و سرگذشت ونوم هم تغییر کرد (کلا میتوان ادعا کرد در سال 2018 کمیک ونوم، بهترین کمیکی بود که مارول چاپ کرد. ما هم در سایت spiey.ir قراره این سری را از شماره 1 ترجمه کنیم که به زودی تقدیم شما میشود). دنیای اسپایدرمن هم شاهد رویداد جدیدی به نام "قیامت عنکبوتی" بودیم که به طور کامل توسط سایت spidey.ir ترجمه شده (اینجا). اگر منصفانه بخواهیم قضاوت کنیم، این رویداد اصلا در حد و اندازه های قسمت اول خودش یعنی "دنیای عنکبوتی" نبود ولی در هر حال ایده ها و شخصیت های خوب و جدیدی ارائه کرد و خوندنش قطعا به هواداران کمیک توصیه میشود. در هر حال در این مقاله که توسط سایت معتبر CBR نوشته شده است ، به 10 لحظه برتر در کمیک بوک های مارول در سال 2018 اشاره میکنیم.

 

10- بازگشت چهار شگفت انگیز

 بازگشت چهار شگفت انگیز

پس از رویداد "جنگ های پنهان" ، رید ریچاردز و سوزان استورم بچه های خودشان یعنی فرانکلین و والریا را برداشتند و به همراه مرد مولوکولی و دیگر اعضای بنیاد آینده رفتند تا مالتی ورس را از نو بسازند. ولی بعد از اینکه مورد حمله Griever در اعماق فضا قرار گرفتند، رید یک پیام کیهانی فرستاد تا هر کسی که قبلا عضو گروهش بوده است را فرابخواند تا بار دیگر در کنارش قرار بگیرد. این لحظه که در شماره 2 از سری جدید کمیک Fantastic Four شاهدش بودیم، لحظه باشکوهی بود که هواداران مارول مدتها بود منتظرش بودند . رید ریچاردز و رفقا توانستند griever را نابود کنند و ثابت کردند اتحاد همیشه رمز پیروزی است . و البته این لحظه باعث شد تا برگردند به کره زمین و فصل جدیدی را آغاز کنند و همچون دوباره در مقر جدید خود تعاملات خود را با گروه های انتقام جویان و مردان ایکس شروع کنند. همانطور که قبلا نیز در این مقاله گفته بودیم مارول عمدا برای مدتی گروه چهار شگفت انگیز را از کمیک های خودش حذف کرده بود ولی سال 2018 و پس از توافق دیزنی و فاکس دوباره آنها را برگرداند و این باعث خوشحالی هواداران شد.

 

9- پانیشر، ماندارین را میکشه!

 پانیشر، ماندارین را میکشه! پس از پیوستن فرانک کسل (پانیشر) به هایدرا در رویداد "امپراتوری مخفی" ، او به دنبال اعضای این گروه تروریستی و شکار آنها رفت تا به نوعی جبران کرده باشه. او فعالیت های جدید خودش را در شماره 1 از کمیک The Punisher آغاز نمود و چه آغاز کوبنده ای هم بود چون در همون ابتدای کار یکی از خبیث های منفور و قدیمی مارول به نام «ماندارین» را از پا درآورد! ماندارین به عنوان دشمن اصلی ایرون من به حساب میاد (این مقاله را بخوانید). او اخیرا بیشتر به صورت مخفی کار میکرد و خودش را با «زیمو» متحد کرده بود تا نسخه جدیدی از گروه هایدرا را ایجاد کنند. او خودش را نماینده کشوری به نام Bagalia کرده و وارد عرصه سیاست شده بود و در سازمان ملل و جلسات آن شرکت میکرد و حتی به تونی استارک خرده میگرفت و بهش میگفت که به نظرش باید دنیا تغییر کنه و ... ولی فرانک از راه دور و با یک گلوله جادویی میزنه تو مخش تا به زیمو پیامی داده باشه! پانیشر با این کارش ثابت کرد هیچ خبیثی هر چقدر هم که گُنده باشه از او در امان نیست.

 

8- بازگشت رد اسکال!

بازگشت رد اسکال!

در run جدید کمیک های جدید کاپیتان آمریکا در سال 2018 شاهد بودیم که چطور استیو راجرز سعی میکنه اعمال خودش را در رویداد "امپراتوری مخفی" جبران کنه. البته در این راه با مشکلات عدیده ای مواجه بود . به طور مثال گروه "نخبگان قدرتمند" (Power Elite) اولش سعی میکرد آثار شوم هایدرا را پاک کنه ولی بعدش معلوم شد خودش میخواد جای هایدرا رو بگیره و یک گروه خبیث جدید باشه. استیو سریعا متوجه میشه حریفان جدیدش در این گروه به خوبی وی را میشناسند. بعدش معلوم میشه یکی از دشمنان سابق او به نام «الکساندر لوکین» دوباره زنده شده (به لطف همسرش، «آلکسا»). اما بعدش پیچش بزرگتری را شاهد هستیم و رد اسکال که از قضیه امپراتوری جدید دیگر  او را مشاهده نکرده بودیم برمیگرده! منتهی ذهن و حافظه رد اسکال رفته بود داخل جسم لوکین! در شماره 5 ، لوکین به آیینه نگاه کرد و انعکاسی از رد اسکال را در آیینه دیدیم.

 

7- گروه اریجینال مردان ایکس به زمان خودشون برمیگردند!

 گروه اریجینال مردان ایکس به زمان خودشون برمیگردند!

پس از نتایج فاجعه بار رویداد Avengers vs. X-Men، «هنک مک کوی» ملقب به «وحشی» (Beast) تصمیم گرفت تا 5 عضو اریجینال گروه مردان ایکس را از گذشته به زمان حال بیاره. او میخواست با این کار بهشون نشون بده که ممکنه در آینده چه اشتباهاتی را مرتکب بشوند. و البته میخواست به نسخه های مسن تر آنها نشان بده که سابقا چه معصومیتی داشتند. منتهی بعد از اینکه در زمان حال گیر افتادند درگیر مسائل خاص خودشان شدند. به طور مثال مرد یخی با قضیه گرایش جنسی خودش باید کنار می آمد، وحشی به سمت جادو کشانده شد و آنجل هم بال های خودش را تعویض کرد و ... و بالاخره در شماره 5 از کمیک Extermination شاهد بودیم که «کید کیبل» این تیم رو به آینده میبره تا ارتش جهش یافتگان «ایهب» (Ahab) را شکست دهند و سپس آنها را به گذشته برمیگردونه تا تایم لاین مارول حفظ بشه. «جین گری» هم ذهن آنها را طوری دستکاری کرد که چیزی یادشان نیاد. واقعا حضور اعضای اریجینال ایکس من در زمان حال ایده فوق العاده ای بود که باعث شد هواداران قدیمی و کلاسیک ایکس من حسابی حال کنند ولی بالاخره باید به خودشان برمیگشتند تا تایم لاین مارول دست نخوره.

 

6- جین گری حساب کاساندرا رو میرسه!

جین گری حساب کاساندرا رو میرسه!

همانطور که قبلا هم در این مقاله گفته بودیم، سرگذشت «كاساندرا نوا» خیلی عجیب و غریبه. یعنی او خواهر دوقلوی «چارلز اگزاویر» است (گفته میشه وقتی چارلز و خواهرش دوران جنینی خود را در رحم مادرشان سپری میکردند ، خواهرش سعي كرد چارلز را خفه كنه!!!). در هر حال این موجود دارای قدرت های ذهنی است (درست مثل چارلز اگزاویر) و مشكلات و بدبختی های فراوانی برای مردان ایكس به وجود آورده. سال 2018 و در کمیک بوک X-men Red شاهد بودیم که کاساندرا با استفاده از فن آوری ربات های "سنتینل" ، یک سری "نانیت" (nanites) درست کرده و با اونا روی ایده و ذهن سیاستمداران تاثیر گذاشته تا از جهش یافته ها متنفر بشوند. اما در شماره 11، «جین گری» از سلاح کاساندرا علیه خودش استفاده میکنه. یعنی در نبرد عظیمی که در کشور جهش یافته ها یعنی Genosha رخ میده و انتقام جویان و جهش یافته ها دارند با نیروهای کاساندرا مبارزه میکنند، ناگهان جین تصمیم میگیره از جهش یافته ای به نام Honey Badger بخواهد تا اون نانیت ها را تو سر کاساندرا فرو بکنه! منتهی با این تفاوت که جوری نانیت رو تغییر داده بودن که کاساندرا بتونه درد و اندوه جهش یافته ها را هم حس کنه و بدین ترتیب او متوجه شد که چه بلایی سر همنوعان خودش آورده است. جین گری با این کار خودش بار دیگر ثابت کرد که اگه عصبانی بشه میتونه دست به کارای خفن بزنه! (البته برای رسیدن به اهداف خیرخواهانه).

 

5- عشق ناگهانی بین ثور و شی – هالک!

ثور شی هالک

وقتی «جین فاستر» به عنوان معشوقه قدیمی ثور (اودین سان) تبدیل به ثور مونث شد معلوم بود که جناب «اودین سان» باید خیلی زود دنبال یک عشق جدید بگرده! (برای آشنایی با ثور مونث، این مقاله را بخوانید). او سعی کرد ولی طبق معمول سرش به کار گرم بود و مثلا دیدیم در run ای از کمیک های اونجرز نوشته جیسون آرون ، کاپیتان آمریکا ، ثور و مرد آهنی دوباره با هم شدند. سپس وقتی داشتند با "سلستیال های سیاه" (Dark Celestials) مبارزه میکردند ناگهان به طور غیر منتظره شاهد به وجود آمدن رومانسی بین او و «جنیفر والترز» (ملقب به She-Hulk ) بودیم. یعنی در بحبوحه نبرد چنین رومانسی واقعا بعید بود! در شماره 4 و وقتی قرار بود یک وسیله باستانی را از «غول های یخی» بگیرند و در محلی بسیار سرد گیر افتاده بودند بوسه ای بین آنها شکل گرفت تا خودشان را در آن سرما گرم کنند! و خلاصه اینجوری بود که رابطه شون شکل گرفت. البته این رو هم بگم که در سالهای اخیر شی – هالک حالت جنگجو پیدا کرده و ثور هم خیلی درون گرا تر شده. بنابراین نقاط مشترک بین اونا زیاد شده است!

 

4- هالک یک دانشمند را میخورد!

هالک یک دانشمند را میخورد

کمیک های The Immortal Hulk در سال 2018 کاملا حال و هوای ترسناک داشتند و هالک را بیشتر از هر زمانی به صورت یک هیولا نشان دادند. اوضاع جوری شده که بروس بنر پس از غروب آفتاب و مثل گرگینه ها تبدیل به هالک میشود! منتهی این هیولا باهوش تر و گرسنه تر از قبل شده! در شماره 8 از این کمیک گروه اونجرز او را شکست میدهند و به تکه های کوچکتر تقسیم میشود تا در پاسگاه مرموزی به نام Shadow Base مورد مطالعه قرار گیرد. سپس در آنجا متوجه میشویم همه چیز نقشه بوده و هالک داشته نقش بازی میکرده تا به آنجا برده بشه و بتونه درباره این پایگاه اطلاعات کسب بکنه تا بفهمه چرا دارن روی موجوداتی که در معرض اشعه گاما قرار گرفتن مطالعه میکنند. بعد از اینکه به اطلاعات مورد نظر خودش دست پیدا میکنه ناگهان اعضای بدنش رو دوباره جمع میکنه و اون دانشمند بدبختی که داشته رویش تحقیق میکرده لای او گیرمیکنه! یعنی در واقع هالک او را میخوره! آدم یاد صحنه ای وحشتناک از فیلم کلاسیک The Thing میفتاد!

 

3- سر ثانوس قطع میشود!

 سر ثانوس قطع شد!

در شماره 1 از کمیک Infinity Wars Prime شاهد بودیم که شخصیتی به نام Requiem (که در واقع نسخه خبیث «گامورا» هستش) وارد میشه و با ثانوس میجنگه. البته مدتی بود که دیده بودیم این جنگجو که زره بی نهایت خاصی هم بر تن داشت، به دنبال سنگ های بی نهایت است. در نهایت او با استفاده از اسرار و حقه های خود ثانوس تونست سر از بدن ثانوس جدا کنه! قبل از انتشار این کمیک مارول اشاره کرده بود که قراره شاهد اتفاق بزرگی باشیم ولی شاید هیچ کس حدس نمیزد کسی به قدرتمندی ثانوس کشته بشه . دیدن جسد بدون سر او واقعا از اون صحنه های بود که حالا حالا ها از ذهن خوانندگان بیرون نخواهد رفت. ضمنا این مساله باعث شد شخصیت Requiem   به یکی از شخصیت های کلیدی داستان Infinity Wars تبدیل بشه. البته او در نهایت شکست خورد ولی مدام روح ثانوس را میدیدیم که داره دنبالش میکنه ...

 

2- ولورین به عنوان میزبان نیروی فونیکس!

ولورین فونیکس 

در شماره 1 از کمیک Thor هواداران مارول شوکه شدند وقتی فهمیدند ولورین به عنوان آخرین فونیکس (Phoenix) در آینده معرفی شده است! البته او هنوزم همون لوگان سابق بود و از ثور راجع به آبجو و این جور چیزا پرسید! ولی قطعا برای ما سئوال برانگیز بود که چطور تونسته به همچین قدرت زیادی دست پیدا کنه چون بازگشت او از مرگ تازه در مراحل ابتدایی خودش بود. ما قبلا در کمیک مشترک اسپایدرمن و ولورین (که اینجا ترجمه شده) دیده بودیم که ولورین از اسلحه ای که قدرت فونیکس داره استفاده کرد ولی انتظار نداشتیم که میزبان نیروی فونیکس بشه (برای آشنایی با نیروی فونیکس، این مقاله را بخوانید). البته جزئیات بیشتر در آینده فاش خواهد شد ولی جالبه که بدونیم چرا ولورین انتخاب شده بوده و و چرا در آینده این نیرو رو هنگام نبرد به ثور منتقل میکنه. البته این رو هم در نظر باید داشت که ولورین با سنگ space برگشت و الان یه جور نگهبان کیهانی شده ولی بازم جالبه که اطلاعات بیشتری راجع به این قدرت فونیکس به دست بیاریم.

 

1- بازگشت سایکلاپس!

بازگشت سایکلاپس!

یکی از اتفاقات مهم در عالم کمیک های مارول در سال 2016 مربوط به مرگ سایکلاپس میشد (این مقاله را بخوانید). همانطور که گفته شد، شماره 5 از کمیک Extermination اتفاقات مهمی را رقم زد و شاهد بازگشت گروه اریجینال ایکس من به زمان خودشان بودیم. اما سکانس پایانی این کمیک حاوی یک اتفاق شوکه کننده دیگر هم بود. یعنی جایی که فهمیدیم مرشد و مربی «کید کیبل» کسی نیست جز آقای «اسکات سامرز» ملقب به «سایکلاپس»!!! این یعنی اینکه سایکلاپس برگشته و از مدتی قبل هم در حال برنامه ریزی برای یک جنگ مخفی بوده! ما هنوز نمیدونیم چطور برگشته ولی تبلیغات کمیک های مارول برای سال 2019 نشون میده قراره با ولورین متحد بشه. حتی قراره لباس کلاسیک خودش رو بر تن کنه پس در نتیجه برخی از هواداران تصور میکنند شاید یک کلون باشه یا شایدم از زمان دیگری آمده. البته مارول تاکید داره این همون سایکلاپس واقعیه!

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

old man omid
#1 old man omid 1397-10-16 16:52
خسته نباشید اقای ترابی!
عجب سال قمر در عغربی بوده ها!!!
بازگشت چهار شگفت انگیز خیلی خوشحالم کرد.
ولورین میزبان نیروی فونوکیس؟؟؟!!!!! ! :o :o
بازگشت سایکلاپس هم خوشحال کننده بود.
عشق ثور و شی هالک! مسخرست!!!
خسته نباشید.
نقل قول کردن
MCU lover
#2 MCU lover 1397-10-16 19:04
من فکر میکنم بغیر کمیکای x-men همه رو خوندم 8) .خیلی خوشحال شدم وقتی گفتین ونوم رو ترجمه میکنین :-) .راستی چندتا اتفاق دیگه هم افتاده مثل تشکیل دوباره west coast avengers،مقر انتقام جویان هم عوض شده و رابی(گوست رایدر) هم عضو شده :o ،مرگ ناانسان ها و نابودی اتیلان،کمیکای لعنت که ترجمه هم کردین(خیلی ممنون که ترجمه کردین)،کمیک جسیکا هم میگه که مرد بنفش برگشته،کمیک جدید فراری ها و برگشتن گرت,بازگشت ولورین و ازدواج بن گریم :D .استاد ممنون برای مقالتون :-)
نقل قول کردن
Spider-Fan
#3 Spider-Fan 1397-10-16 19:42
به نقل از MCU lover:
راستی چندتا اتفاق دیگه هم افتاده مثل تشکیل دوباره west coast avengers،مقر انتقام جویان هم عوض شده و رابی(گوست رایدر) هم عضو شده :o ،مرگ ناانسان ها و نابودی اتیلان،کمیکای لعنت که ترجمه هم کردین(خیلی ممنون که ترجمه کردین)،کمیک جسیکا هم میگه که مرد بنفش برگشته،کمیک جدید فراری ها و برگشتن گرت,بازگشت ولورین و ازدواج بن گریم :D .استاد ممنون برای مقالتون :-)

دقت کنین که این مقاله به مهم‌ترین اتفاقاتی که در سال ۲۰۱۸ افتادن می‌پردازه، نه اون‌هایی که تا سال ۲۰۱۸ اتفاق افتادن.
خیلی از این مورد‌هایی که گفتین یا هنوز قطعی نشدن و یا در سال ۲۰۱۷ یا قبل‌تر اتفاق افتادن.
به نظر من هم اتفاقات دیگه‌ای هم می‌تونستن توی لیست قرار بگیرن. مثل «کشته شدن کیبل به دست نسخهٔ نوجوان خودش»، «شهردار شدن ویلسون فیسک» (و بعدش دردویل!) و ... (در کل در کمیک‌های solo کاراکتر‌های به بهونهٔ Marvel Fresh Start امسال اتفاقات مهمی افتاد)؛ اما نویسنده این گزینه‌ها رو انتخاب کرده و دیگه کاریش نمی‌شه کرد! :-)
نقل قول کردن
New VENOM
#4 New VENOM 1397-10-16 20:30
آقای ترابی عزیز
میشه این کمیک هایی ترجمه میکنید قبلش لینک دانلود کمیک به زبان اصلی رو بگذارید؟

واقعا ممنون میشم شما وقتی میخواید کمیکی رو ترجمه کنید لینک انگلیسی اش هم بگذارید
نقل قول کردن
amazing-ali
#5 amazing-ali 1397-10-16 21:58
مقاله خیلی عالی بود استاد
نقل قول کردن
iliya_nezami
#6 iliya_nezami 1397-10-16 22:33
مقاله رو نخونده میگم عالی چون استاد ترابی نوشته :D
نقل قول کردن
jonah hex
#7 jonah hex 1397-10-16 22:45
مثل همیشه کمیک ها پر از هیجان و سورپرایز
نقل قول کردن
amazing-ali
#8 amazing-ali 1397-10-16 23:11
به نقل از iliya_nezami:
مقاله رو نخونده میگم عالی چون استاد ترابی نوشته :D

:lol:
نقل قول کردن
fbs
#9 fbs 1397-10-17 09:14
مقاله عالی بود ممنون خبر عالی اسپایدی گلدن گلوب را برد
نقل قول کردن
iron_thor
#10 iron_thor 1397-10-17 16:00
10_واو با اینکه نمی دونستم اصن که چهار شگفت انگیز نیستن ولی خیلی سوپرایز شدم :lol:
9_آخیش راحت شدیم از دستش دمت گرم پانی(پانیشر) گل گلوله :-)
8_یه سوال لوکین کیه :o
7_خب اینم از این :-*
6_انقدر بدم میاد از کاساندرا
5_صبر کن کی ایرون من و کاپیتان آمریکا برگشتن ؟
این دو تا از نظر من اصلا به هم نمیان :-x
4_اَییییییییییی یییییییییییییی :-x
3_ثانوس :cry: :oops: :o :-| :-) :lol: :D
2_اوو مای گاااااااااااااا اااااااد :o خب دمش گرم :lol:
1_هورا بالاخره مرد ایکس مورد علاقم برگشت هورا :D
پ.ن: :-|
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید