10 کمیک برتر "پسر جهنمی" (Hellboy)

10 کمیک برتر "پسر جهنمی" (Hellboy)

این مقاله به مناسبت انتشار نسخه با کیفیت فیلم Hellboy دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

مقدمه: بدون شك بهترین شخصیت غیر مارولی یا غیر دی سی كسی نیست جز «پسر جهنمی» (Hellboy) . او سال 1993 و توسط طراح معروف «مایك مینولا» (Mike Mignola) خلق شد . مادر او یك ساحره بود به نام «سارا هیوز» كه در جهنم او را به دنیا آورد. وقتی به دنیا آمد دست راستش توسط دیوی به نام «ازائیل» (Azzaelقطع شد و به جای آن یك شی قدرتمند به نام "دست راست نابودی" (Right Hand of Doom) قرار گرفت.

سپس زمانی كه نازی ها در جنگ جهانی دوم میخواستند دریچه ای به دنیاهای تاریك باز كنند، پسر جهنمی به دنیای ما آمد ولی در نهایت توسط پرفسور «براتن هولم» بزرگ شد و به عضویت "اداره تحقیقات درباره و دفاع از پدیده های فراهنجار" (كه به صورت مخفف BPRD نامیده میشود) درآمد. او بزرگ شد و در كنار همكاران عجیب و غریب خود یاد گرفت تا چطور با تهدیدات باستانی و ماورا الطبیعه مبارزه كند. در سال 2004 فیلمی بسیار خوب و عالی با شركت «ران پرلمن» از روی پسر جهنمی ساخته شد (توسط کارگردان بزرگ و صاحب سبکی به نام «گی‌یرمو دل تورو»). سال 2008 قسمت دومش آمد كه خوب بود ولی نه به خوبی قسمت اول. مدتها شایعاتی مبنی بر ساخت قسمت سوم هم به گوش میرسید که متاسفانه به نتیجه نرسید . تا اینکه امسال (2019) فیلمی جدید با شرکت «دیوید هاربور» از روی این شخصیت ساخته شد که از هر نظر گند و افتضاح بود! و البته چندین كارتون دیدنی هم از روی این شخصیت ساخته شده. و حالا در این مقاله با بهترین داستان های هل بوی در دنیای کمیک آشنا میشوید!

برای آشنایی با 10 دشمن برتر پسر جهنمی ، این مقاله را مطالعه کنید. 

 

10- بذر نابودی (Seed of Destruction)

 بذر نابودی (Seed of Destruction)

Hellboy: Seed of Destruction در واقع اولین کمیکی است که سال 1994 از روی شخصیت «هل بوی» منتشر شد. انتشارات "دارک هورس" (Dark Horse) آن را منتشر ساخت . «مایک مینولا» به عنوان خالق شخصیت هل بوی، ایده کلی این کمیک را ارائه کرد ولی دیالوگ های آن توسط هنرمند برجسته و قدیمی دنیای کمیک یعنی «جان بیرن» نوشته شد. این کمیک در واقع روایت گر سرگذشت یا اُریجین (origin) شخصی هل بوی میباشد و پایه و اساس فیلم سینمایی Hellboy است که سال 2004 توسط «گی‌یرمو دل تورو» ساخته شد. در این داستان نه تنها شخصیت هل بوی معرفی شد و فهمیدیم که در آینده چه اتفاقاتی برای وی در نظر گرفته شده است بلکه یکی از اصلی ترین دشمنان او یعنی «راسپوتین» (Rasputin) را هم در آن شاهد بودیم. موجودات قورباغه ای و خبیث مهمی به نام «آگدورو جِهَد» (Ogdru Jahad)  نیز در این داستان معرفی شدند. همچنین اولین حضور مهم ترین شخصیت های مکمل داستان های هل بوی به نام های «لیز شرمن» (Liz Sherman) و «اِیب سِیپین» (Abe Sapien) هم در این کمیک رقم خورد که بعدا نقش زیادی در سری کمیک بوک های هل بوی ایفا نمودند (همچنین در کمیک انشعابی تحت عنوان BPRD).

 

  9- گرگ های سنت آگوست (The Wolves Of Saint August)

گرگ های سنت آگوست (The Wolves Of Saint August)

این داستان براساس افسانه ای ایرلندی نوشته شده و سال 1994 در بین شماره های 88 تا 91 از کمیک Dark Horse Presents به چاپ رسید . هر قسمتش دارای 8 صفحه و به صورت سیاه و سفید بود ولی در سال 1994 به صورت یک کمیک 48 صفحه ای و رنگی تجدید چاپ گردید . نکته مهم درباره داستان اینه که کمک کرد تا دنیای هل بوی گسترش پیدا کنه و شخصیت مهمی همچون «کیت کوریگان» (Kate Corrigan) (که محقق امور ماورا الطبیعه بود و بعدا به عنوان مشاور گروه B.P.R.D. عمل کرد) در آن خلق شد. همچنین اولین بار نام شخصیت مهمی به نام دکتر «آیزار هافمن» (Dr. Izar Hoffman) در این داستان شنیده شد. در هر حال هل بوی به همراه کوریگان به دهکده ای به نام Griart در بالکان سفر میکنند و متوجه میشوند مردم دهکده به دست ارواح خشمگین گرگینه ها کشته شده و کشیش شهر هم به قتل رسیده است. پس از اندکی تحقیقات معلوم میشود نفرینی 780 ساله در این مکان وجود دارد ...

 

8- جسد (The Corpse)

جسد (The Corpse)

داستانی نسبتا کوتاه که سال 1995 به چاپ رسید درباره هل بوی، یک بچه و یک جسد! درسته یک داستان کوتاه و به نظر میرسه مستقل باشه ولی بسیار محبوب شد و همچنین در سالهای بعدی به عنوان پایه و اساس رویدادهای مهمی همچون Darkness Calls   و The Wild Hunt  در دنیای کمیک های هل بوی مطرح شد. در این داستان که سال 1959 رخ میده، هل بوی به ایرلند میره تا بچه ای به نام «آلیس» را نجات بده که در واقع یک بچه اشتباهی یا بچه جایگزین است (بچه اشتباهی یا Changeling، یک مخلوق موجود در فرهنگ عامه و دنیا است. باور بر آن است که این موجود، هنگامی که کودکان انسان توسط پریان دزدیده می‌شود جایگزین آن می‌شود). بعدش به هل بوی یک وظیفه داده میشود تا بتواند آلیس را برگرداند: او تا سپیده دم وقت دارد تا جسد مردی به نام «تام اوکانل» را به خاک بسپارد! در غیر این صورت آلیس تا ابد در دام پری ها گرفتار خواهد شد. این داستان یک شاهکاره. هم ترسناکه و هم خنده دار. موجودی که آلیس را دزیده ، «گِرو اِگِچ» (Gruagachنام دارد که در این داستان از هل بوی کینه شدیدی به دل میگیره و در آینده سعی میکنه از او انتقام بگیره و به شخصیت مهمی تبدیل میشه. 

 

7- بیدار کردن شیطان (Wake the Devil)

 بیدار کردن شیطان (Wake the Devil)

سال 1996 این داستان 5 قسمتی را شاهد بودیم که توسط مایک مینولا خلق شد (او طبق معمولا هم نویسنده داستان بود و هم طراح آن). برخی از بخش های این داستان بعدا در انیمیشن بلند Hellboy: Blood and Iron مورد استفاده قرار گرفت. همانطور که در بالا گفته شد ، "بذر نابودی" داستانی بود که هل بوی در آن معرفی شد ولی در این داستان بود که به معنای واقعی کلمه گذشته هل بوی و سرگذشت هل بوی شرح و بسط داده شد (مثلا دلیل آن شاخ های روی سرش توضیح داده شد). با این داستان بود که هل بوی خودش را به عنوان یک شخصیت درجه یک در دنیای کمیک مطرح ساخت. همچنین شخصیت ملکه «هکاته» (queen Hecate) به عنوان یکی از خبیث های اصلی دنیای هل بوی در این داستان مطرح شد. شخصیت محبوب و دوست داشتنی «راجر» هم که یک Homunculus (انسان مصنوعی ساخته شده از خون و گیاهان دارویی) است، در این داستان خلق شد. داستان در واقع ادامه همان "بذر نابودی" است و در آن جادوگران نازی به دنبال زنده کردن یک خون آشام هستند.

   

6- پَن کیک (Pancakes)

پَن کیک (Pancakes)

سال 1999 و در کمیک Dark Horse Presents Annual شاهد چاپ این داستان کوتاه بودیم (فقط دو صفحه داره!). در این داستان (که در سال 1947 رخ میده) شاهد هستیم که هل بویِ نوجوان فراخوانده میشه برای صرف صبحانه. او رشته (noodles) میخواد ولی بهش میگن فقط میتونه پن کیک بخوره. اولش پن کیک دوست نداره ولی یه گاز بهش میزنه و عاشقش میشه و همزمان میبینیم که در پایتخت جهنم به نام Pandemoniumm، شیاطین ضَجه میزنند! سپس سه لُرد جهنمی میگویند که حالا که هل بوی لب به پن کیک زده پس دیگه به جهنم برنخواهد گشت! میگن مینولا این داستان را به پیشنهاد یکی از دوستانش خلق کرده. داستان مهمی به نظر نمیاد ولی در واقع معصومیت و ذات خوب شخصیت هل بوی را نشان میده . همچنین در این داستان شاهد اولین حضور خبیثی هستیم به نام «آستاروث» (Astaroth) که در واقع عموی هل بوی به حساب میاد و در رویدادهای مهمی همچون The Wild Hunt نقش مهمی پیدا کرد.

 

5- کِرم فاتح (Conqueror Worm)

 کِرم فاتح (Conqueror Worm)

یکی از بهترین داستان های هل بوی که سال 2001 منتشر شد و از شعری به همین عنوان اثر «ادگار آلن پو» الهام گرفته بود. البته باید گفت که ستاره اصلی داستان هل بوی نیست بلکه «راجر» است! در واقع هل بوی و راجر به همراه یکدیگر به کشور اتریش میروند تا نگذارند یک موشک به دست یک خبیث نازی به نام «هرمان وان کلمپت» (Herman von Klempt) بیفتد. در پایان داستان راجر دست به ایثار و عمل قهرمانانه ای میزنه . یعنی سعی میکنه هیولایی به نام «کرم فاتح» را به وجود خودش جذب کنه تا نابود بشه  (این هیولا گازی را از خودش متصاعد میکرد که مردم را به هیولاهای قورباغه ای تبدیل میکرد. بعدش آنها را میخورد تا جثه اش بزرگتر بشه!). این عمل راجر باعث شد تا به شخصیت مکمل مورد علاقه خوانندگان تبدیل بشه. در ضمن در این داستان هل بوی گروه BPRD رو ترک میکنه . بنابراین در داستان های بعدی فقط هل بوی را داریم و بقیه تیم هم وارد کمیک اختصاصی BPRD شدند.

 

4- پنانگالان (The Penanggalan)

 پنانگالان (The Penanggalan)

در ماه مارس سال 2004 شاهد چاپ این داستان بودیم. درسته که فقط یک داستان کوتاه 4 صفحه ای بود ولی ارتباط زیادی با مردم جنوب شرقی آسیا داشت (پنانگالان در افسانه های بومی مردم این کشورها به ارواج خبیث خون آشام مانند اطلاق میشود). این داستان هم در سال 1958 جریان داشت و هل بوی به جنوب شرقی آسیا سفر کرده و با دهکده ای مواجه شده بود که مرشد یا Bomoh خودش را از دست داده بود و در نتیجه قربانی یک پنانگالان شده بود. یک دختر جوان او را به داخل غاری راهنمایی کرد (این دختر به هل بوی گفت که خیلی سال پیش پیرزنی اونقدر ترسید که سر خودش را جدا کرد و بعد سر و اعضای بدنش به یک شیطان تبدیل شدند و پنانگالان خلق شد). اما هل بوی در داخل غار میفهمه که خود این دختر، پنانگالان است! جالبه که بدونید این داستان اولش به عنوان یک بخش ویژه در مجله تخصصی کمیک بوکی آن دوران به نام Wizard چاپ شد!

 

3- مرد کج و کوله (The Crooked Man)

 مرد کج و کوله (The Crooked Man)

یکی از ترسناک ترین داستان های تاریخ کمیک بوک که در سال 2008 چاپ شد! داستان در سال 1958 جریان داره. هل بوی با «تام فارل» ملاقات میکنه، مردی که روحش رو باید به عنوان قرض به «مرد کج و کوله» بده. مرد کج و کوله در واقع انسان پلیدی بود که به خاطر جرم و جنایات بسیار به دار آویخته شد ولی از جهنم به زمین آمده تا روح جمع کند. این بار مایک مینولا نویسنده بود و طراحی به نام «ریچارد کوربن» آن را طراحی کرد که اتفاقا استعداد بسیار زیادی در خلق فضاهای اتمسفریک و ترسناک دارد. یک نگاه به مرد کج و کوله با اون لبخند همیشگی و عریض روی صورتش که بندازید دلتون یه جوری میشه! (عکسش اینجاست). داستان هر چی جلوتر میره ماهیت شیطانی مرد مرد کج و کوله بیشتر و بیشتر فاش میشه و خواننده میفهمه که او یکی از چندش آور ترین و خفن ترین خبیث هایی است که هل بوی تا به حال باهاش مواجه شده است!

 

2- هل بوی در مکزیک (Hellboy in Mexico)

هل بوی در مکزیک (Hellboy in Mexico)

به این داستان که سال 2008 منتشر شد، Drunken Blur هم گفته میشود. مینولا و کوربن دوباره با هم تیمی تشکیل دادند برای روایت این داستان fun ولی دردناک گه میشه گفت یکی از تراژیک ترین داستان های هل بوی است. او سال 1956 به مکزیک میره و با سه برادر مکزیکی کشتی کج کار متحد میشه تا با هیولاهای ماورا الطبیعه مبارزه کنه. در یکی از صحنه های دردناک داستان هل بوی مجبور میشه با یکی از این برادران که به خون آشام تبدیل شده ، نبرد کنه. آخرش میله رینگ کشتی کج را در سینه او فرو میکنه (عکسش اینجاست) ولی اصلا حس پیروزی نداره. فقط غمه که دلش رو پر کرده ...

 

1- خشم و توفان (Storm and Fury)

 خشم و توفان (Storm and Fury)

داستانی که بین سالهای 2010 و 2011 چاپ شد و در آن هل بوی واقعا میمیره و به جهنم میره! البته راستش را بخواهید این داستان بخشی از یک تریلوژی بزرگتر است . یعنی منظورم اینه که به همراه Darkness Calls و The Wild Hunt یک سه گانه را تشکیل میده. اهمیت این سه گانه در این است که تمام داستانک ها و خطوط داستانی که مینولا در کمیک های قبلی هل بوی بهشون اشاره کرده بود در آن به هم وصل میشه و به سرانجام میرسه. ولی ما "خشم و توفان" را انتخاب کردیم چون در آن زندگی هل بوی در این دنیا پس از یک نبرد معرکه با «آگدورو جِهَد» (Ogdru Jahad)  به پایان میرسه. در این داستان تقریبا همه شخصیت های مکمل اصلی و فرعی داستان های هل بوی حضور دارند (مثل Gruagach انتقام جو که در بدن یک گراز گیر افتاده یا Nimue ملقب به «ملکه خونین»). در سری بعدی که "هل بوی در جهنم" (Hellboy in Hell) نام دارد دیدیم که هل بوی پس از مرگ در جهنم گیر افتاده است.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2019

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 دشمن برتر هِل بوی (HELLBOY)

10 ابرقهرمان برتر دنیای كمیك كه به مارول یا دی سی تعلق ندارند

10 فيلم برتر ابرقهرماني: پسر جهنمي

20 مبارزه برتر در فيلم هاي كميك بوكي: پسر جهنمي 2

تمام فیلم های ابرقهرمانی پیش رو در سال 2019

20 كمیك برتر ترسناك (HORROR COMICS)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mani s.h
#1 mani s.h 1398-01-26 16:37
استاد، یعنی مقاله بهتر از این نمیشد، شخصا خودم عاشق این شخصیت هستم و فقط با اختلاف خیلی کمی مردعنکبوتی رو
بیشتر دوست دارم. کاشکی فیلم جدیدش خوب میشد،البته امیدوارم این باعث بشه که گیلرمو دل ترو سه گانشو تموم کنه، استاد یکی از کمیکاش که خودم ازش لذت بردم کمیک کمیک هلبوی در جهنم هستش و یه سوال استاد چیزی که تا الان بهش دقت نکرده بودم، اون بچه تو کمیک جسد همون آلیس ی هستش که عاشقش میشه؟
بازم ممنون خیلی لذت بردم
نقل قول کردن
moein0080
#2 moein0080 1398-01-26 16:40
چه مقاله جالبی بود ! ممنون از شما استاد
فقط یه سوال عمو مختار کجاست ؟ چرا خبری از ایشون نیست ؟
نقل قول کردن
moali
#3 moali 1398-01-26 17:24
مقاله جذابی بود و امیدوارم چندتا مقاله خوب دگ هم در این زمینه ببینیم.
در کل هل بوی شخصیت جذابیه
نقل قول کردن
spidey force
#4 spidey force 1398-01-26 22:15
بسیار عالی.
اگه اشتباه نکنم یه مشکل در مقاله هست اونم در مقدمه که نوشته شده پرفسور "براتم هولم".چون همونطور که در کمیک گفته شده براتم هولم "بروم"تلفظ میشه.
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1398-01-26 23:01
به نقل از spidey force:
بسیار عالی.
اگه اشتباه نکنم یه مشکل در مقاله هست اونم در مقدمه که نوشته شده پرفسور "براتم هولم".چون همونطور که در کمیک گفته شده براتم هولم "بروم"تلفظ میشه.

براتم هولم ، بروم تلفظ نمیشه
یه جور کنیه یا اسم خودمانی (nickname) هستش
تو کمیک احتمالا اونجوری گفتن که خواننده ها اسمشو بهتر به خاطر بسپرن
نقل قول کردن
hassan91
#6 hassan91 1398-01-27 00:54
چه فضای عرفانی عجیبی تو داستان های پسر جهنمی حاکمه. من هیچ شناختی از این شخصیت نداشتم با این مقاله خیلی خوب با این شخصیت آشنا شدم.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#7 AmirhoseinJafari2005 1399-10-06 12:24
خیلی عالی بود :-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45