10 کمیک بوکی که برای علاقمندان به سریال "بازی تاج و تخت" (Game of Thrones) توصیه میشود

10 کمیک بوکی که برای علاقمندان به سریال "بازی تاج و تخت" (Game of Thrones) توصیه میشود

اگر سریال "گیم آور ترونز" را دوست دارید پس این کمیک ها را هم باید بخوانید!

مقدمه: فصل آخر سریال پربیننده، تحسین شده و جنجالی Game of Thrones هم تمام شد. همانطور که میدانید خالق کتاب هایی که این سریال از رویش ساخته شده یعنی «جورج آر. آر. مارتین»، از کودکی عاشق کمیک بوده و از هواداران مارول به حساب میاد (این مطلب را بخوانید تا بفهمید وقتی نوجوان بود برای مارول نامه مینوشته!). پس قطعا در نوشتن کتاب های خودش از دنیای کمیک هم الهام گرفته بوده. ولی در این مقاله میخواهیم به معرفی کمیک بوک هایی بپردازیم که از نظر تِم داستانی و موضوعات به "بازی تاح و تخت" شبیه هستند و در نتیجه خواندن آنها میتواند برای هواداران این سریال میتواند جذاب باشد.

 

10- ساکنین نواحی شمالی (Northlanders)

شمال نشین ها (Northlanders)

"شمال نشین ها" یا "ساکنین نواحی شمالی" (Northlanders) یک سری کمیک بوکی است که انتشارش از سال 2012 توسط انتشارات "ورتیگو" (Vertigo) آغاز شد و برای 50 شماره هم دوام آورد. داستان های این کمیک در عصر وایکینگ ها میگذرد و توسط «برایان وود» نوشته شد.  عجیبه که پس از موفقیت بزرگ سریال "وایکینگ ها" کسی نسبت به ساخت فیلم و سریال از روی این کمیک علاقه نشان نداده است. این کمیک هم مثل "بازی تاج و تخت" روی درام خانوادگی، دسیسه های سیاسی، خشونت افسار گسیخته و ... تمرکز میکنه . شخصیت های اصلی هم در آن گاهی به صورت جذاب و تراژیک میمیرند. درسته که بهتره از همون شماره 1 این کمیک رو بخونید ولی طوری نوشته شده که از هر شماره خونده بشه تقریبا داستان رو میفهمید! سری چهارم این کمیک از همه بهتره.

 

9- جنگ های مخفی (Secret Wars)

جنگ های مخفی (Secret Wars)

برای آشنایی با این کمیک یا بهتره بگم رویداد کمیک بوکی، برید و این مقاله رو بخونید. ضمن اینکه ما در سایتمون این رویداد را به طور کامل در اینجا ترجمه کرده ایم که میتونید برید و به صورت رایگان دانلودش کنید و بخونید. داستان درباره «دکتر دووم» است که دنیای جدیدی به نام "بتل وُرلد" را از بقایای دنیاهای دیگر درست میکند و خودش هم که قدرت های خدایی پیدا کرده بر آن حکومت میکند. دنیای او ما را به یاد Westeros میندازد. دکتر دووم  روی تختی مینشیند که بی شباهت به تخت آهنین (Iron Throne) در "بازی تاج و تخت" نیست. دکتر استرنج هم شده مشاور دکتر دووم و شخصیتش آدم رو یاد Tyrion میندازه! و البته پادشاه ،لشگری از ثورها داره که به عنوان kings guard عمل میکنه. جالبه که خود ثور هم خیلی شبیه به «جیمی» رفتار میکنه. واقعا این رویداد که سال 2016 به انتها رسید، فوق العاده است. داستانش اولش کمی پیچیده است ولی بسیار شگفت انگیز و جذابه. از طراحی هایش نیز که توسط «ایساد ریبیچ» انجام شد هر چی تعریف کنیم بازم کنه. نوعی تعادل زیبا بین تم های عمیق و مایه های ملودراماتیک در آن به چشم میخورد که بسیار به سریال "بازی تاج و تخت" شبیه است.

 

8- فرقه جادویی (The Magic Order)

 فرقه جادویی (The Magic order)

"فرقه جادویی" یک سری کمیک بوکی است که توسط نویسنده معروف و مطرح دنیای کمیک به نام «مارک میلار» نوشته میشه و طراحی برجسته به نام «الیور کویپل» نیز آن را طراحی میکنه. اولین قسمت آن در ماه ژوئن 2018 توسط Image Comics منتشر و به بازار آمد. قراره 6 قسمتی باشه و به خاطر محتوای مختص بزرگسالان، درجه R داره. این کمیک اولین کمیکی است که از وقتی که رایت کمیک های مارک میلار تحت نام Millarworld توسط شبکه "نتفلیکس" خریداری شده، منتشر شده و در واقع فاز دوم  Millarworld با این کمیک شروع شده است. داستانش درباره 5 خانواده از جادوگران است که وظیفه دارند دنیا را از گزند تهدیدات ماورا الطبیعه دور نگه دارند. آنها در طول روز زندگی معمولی دارند ولی شبها جادوگر میشوند. اما وقتی یک فرد ناشناس اعضای فرقه را تک به تک مورد هدف قرار میدهد، اوضاع پیچیده میشود. خود میلار گفته که این کمیک ترکیبی است از سریال "خانواده‌ی سوپرانو" (The Sopranos) و فیلم های "هری پاتر" ولی در واقع فانتزی که در این کمیک به چشم میخوره بیشتر مختص بزرگسالان است، نه نوجوانان! بنابراین بیش از حد آدم رو یاد "بازی تاج و تخت" میندازه! همین چند روز پیش نیز نتفلیکس خبر داد دستور ساخت سریال از رویش را صادر کرده است.

 

7- ثور: خدای تندر (Thor: God of Thunder)

 ثور: خدای تندر (Thor: God of Thunder)

یک سری خفن که مارول انتشارش را سال 2013 شروع کرد و 25 شماره طول کشید. نویسنده اش کسی بود به نام «جیسون آرون» که در سالهای اخیر داستان های فوق العاده ای برای مارول نوشته و البته نشان داده تخصص زیادی در نوشتن داستان های حماسی و اساطیری داره که جون میده برای ثور! طراحش هم که «ایساد ریبیچ» بود که طراحی های خارق العاده اش آدم رو میبره به دنیای فانتزی و اساطیر! داستان از این قراره: ثور به دنبال موجودی میگرده که در عالم به راه افتاده و داره خدایان را میکشه. ساختار داستانی این کمیک خیلی شباهت داره به فصل اول سریال "بازی تاج و تخت": «نِد استارک» میخواست معمای قتل Jon Arryn را حل کنه. ثور هم میخواد بدونه دقیقا کیه که داره خدایان را قتل عام میکنه. بعد حقیقتِ تلخ و دردناک برملا میشه. چیزی که جالبه اینه که داستان در طول چند قرن روایت میشه . یعنی خوانندگان شاهد هستند که ثور از یک مرد جوان به یک پادشاه پیر تبدیل میشه. همچنین شاهد یک عالمه اکشن قرون وسطی و مبارزاتی هستیم که نظیرش را در "بازی تاج و تخت" زیاد دیده ایم.

 

6- سیاره هالک (Planet )

سیاره هالک (Planet )

این داستان معروف در سالهای 2006 و 2007 و در شماره های 92 تا 105 سری دوم کمیک های The Incredible Hulk و همچنین شماره 1 Giant-Size Hulk به چاپ رسید و یکی از 10 داستان برتر هالک به شمار میاد. داستانش خیلی باحال و هیجانی هستش و در آن هالک موجودی خطرناک محسوب میشه که دیگر نباید در کره زمین باقی بمونه و در نتیجه به سیاره ای بیگانه فرستاده میشه که اسمش هست"ساکار" . بعدش هم برده و مجبور میشه در مسابقاتی گلادیاتور گونه شرکت کنه. سپس هالک دارای یک زندگی جدید و حتی یک بچه هم میشه. و سعی میکنه سیاره را از دست Red King پلید نجات بده و آینده خوبی رو برای مردم آنجا رقم بزنه و ... "سیاره هالک" داستانی است شگفت انگیز، تراژیک و اکشن که هر علاقمند به هالک باید آن را بخونه. ولی علاقمندان به سریال "بازی تاح و تخت" هم باید آن را بخوانند زیرا مبارزات گلادیاتوری این کمیک (که در فیلم "ثور: راگناروک" هم مورد اقتباس قرار گرفت) آدم رو به یاد دادگاه های نبرد (trial by combat) در این سریال میندازه. همچنین یک عالمه داستانک با مایه های سیاسی در این کمیک است که شما رو قطعا یاد این سریال میندازه.

 

5- کونان (Conan)

کونان (Conan)

بدون هیچ اغراقی اگر کتاب های "کونان" نبودند الان چیزی به نام کمیک فانتزی وجود نداشت. این شخصیت سال 1932 و در قصه های بازاری (Pulp Fiction)   آن دوران به دست «رابرت ای هاوارد» خلق شد. قبل از او ژانر فانتزی فقط به سرزمین ها و موجودات فانتزی خلاصه میشد. ولی با ظهور کونان نوعی واقع گرایی و عمل گرایی سرد (cold pragmatism) وارد سبک فانتزی شد که الان نمونه اش را سریال "بازی تاج و تخت" میبینیم. بنابراین قطعا یکی از منابع الهام بخش این سریال ، کمیک های کونان بوده است. خود کونان نیز شخصیت پردازی بسیار پیچیده و جذابی داشت و نمونه کامل یک ضد قهرمان (anti-hero) که البته به شرافت اعتقاد خاصی داشت ، به شمار میاد (از این نوع شخصیت ها در سریال "بازی تاج و تخت" زیاد دیده ایم). رابرت ای هاوارد قبل از اینکه خودکشی کنه، 15 داستان برای کونان نوشت (بین سالهای 1932 تا 1936) . او نویسنده ای بود که به شدت قوه تخیل قدرتمندی داشت و دنیایی کاملا وحشی و بدوی خلق کرد که در آن فقط میشد متصور بود که کسی مثل کونان میتواند آن را رام کند. این دنیا مختصات خاص خودش رو داشت و ترکیبی بود از المان های آثار «اچ. پی. لاوکرفت» و تاریخ واقعی بشر! فضای داستان ها جوری بود که انعطاف داشت و کونان میتوانست مثلا یک سارق باشد یا یک سرباز یا قهرمان و حتی پادشاه! این مارول بود که در دهه 1970 برای اولین بار در تاریخ پای مخلوق جاودانه آقای هاوارد را به دنیای کمیک باز کرد. در واقع مارول برخی از بهترین کمیک های کونان را با بهترین طراحی های موجود خلق کرد به طوری که شماری از بهترین طراحان تاریخ همچون «جان بیوسما» و «بری وینزور اسمیت» روی آن کار کردند. کمیک های کونان خیلی هم پرفروش و موفق بودند. و خیلی از ناشرین کمیک بوکی مثل دی سی هم به این فکر افتادند که کمیک بوک های فانتزی چاپ کنند. ادعا میشه در مقطعی کونان به اندازه اسپایدرمن شهرت و محبوبیت داشت و باعث شد تا مارول یک سری کمیک هایی زیبایی هم چاپ کنه به صورت سیاه و سفید که تم های بزرگسالانه داشتند و بسیار هم موفق از آب درآمدند چون شماری بهترین ها روی آنها کار میکردند. مارول تا سال 2000 کمیک های کونان را چاپ میکرد. تا اینکه شرکت "دارک هورس" (Dark Horse) سال 2003 رایت چاپ کمیک براساس شخصیت کونان را به دست آورد و عناوینی همچون King Conan و Conan The Cimmerian را منتشر ساخت. اما از ماه ژانویه 2019 مارول دوباره اجازه پیدا کرده کمیک های جدید کونان رو خلق کنه که اولین اونا Savage Sword of Conan است که در حال حاضر به دست «جیسون آرون» نوشته میشه و فوق العاده هم خواندنی و جذاب است.

 

4- هفت به ابدیت (Seven to Eternity)

 هفت به سوی ابدیت (Seven to Eternity)

کمیکی که انتشارات Image در سال 2016 اقدام به چاپ آن کرد و توسط نویسنده معروف مارول به نام «ریک رمندر» (که همگان وی را به خاطر کمیک های "مامور ونوم" میشناسند) خلق شد. در این کمیک یک خبیثی هست به نام "پادشاه گِلی" (Mud God). معلومه که هر کی این اسم رو بشنوه خنده اش میگیره چون خیلی راحت میشه این گِل رو تو آفتاب نگه داشت تا خشک بشه!!! ولی این فقط اسم مستعار این پادشاه ظالمه که میتونه افکار مردم رو کنترل کنه. همه مردم کشور در مقابل این این پادشاه زانو زده اند به جز یک نفر به نام «آدام اُسیدیس» (Adam Osidis) که یک شوالیه در حال مرگ است که خاندانش هم بی آبرو شده ولی سفری را آغاز میکند و به جمعی از جادوگران ملحق میشود تا دنیای خود را از شر پلیدی آزاد کند. طراحی این کمیک که توسط Jerome Opena انجام شده فوق العاده زیباست.

 

3- ساگا (Saga)

 ساگا (Saga)

از همون اول که کمیک Saga در سال 2012 توسط Image Comics منتشر شد، به عنوان یکی از بهترین کمیک بوک های کشور آمریکا شناخته شد. این کمیک بسیار مورد تحسین قرار گرفته  و بین سال های 2012 تا 2017،  دوازده جایزه "آیزنر" و 17 جایزه "هاروی" که همه ساله به بهترین های دنیای کمیک اهدا میشود، برده است! خالقش یعنی «برایان کی. وان» کاری کرده تا تم های نزاع، جنگ، فقر و سیاست در این کمیک موج بزنه و همین باعث شده تا بسیار عمیق بشه. از همان ابتدا منتقدین به این کمیک لقب ترکیبی دلپذیر بین "جنگ ستارگان" و "بازی تاج و تخت" داده بودند! این کمیک داستان حماسی دو پناهنده سیاسی به نام های مارکو و آلانا است که در میان کهکشانی جنگ زده سفر میکنند و از بچه خودشون به نام Hazel محافظت میکنند. در شماره 54 از این کمیک که سال گذشته منتشر شد هواداران واقعا شوکه شدند وقتی دیدند مارکو به دست یک جایزه بگیر به نام The Will کشته شد! (او قرارداد داشت تا مارکو و آلانا را حذف کنه و Hazel را زنده برگردونه). بنابراین سری اول این کمیک در نقطه ای گیج کننده و بسیار حساس برای خوانندگان تمام شد، درست مثل قسمت های پایانی سریال "بازی تاج و تخت"!

 

2- برج تاریک (Dark Tower)

 برج تاریک (Dark Tower)

«استیفن کینگ» و «جورج آر. آر. مارتین» بسیار به هم شبیه هستند. در آثار هر دوی آنها میل به خشونت، فانتزی و شخصیت های مجذوب کننده یافت میشود . ولی تفاوت اصلی بین این دو نویسنده اینه که استیفن کینگ خیلی خیلی  سریع تر مینویسه! یعنی اگه کینگ 50 تا کتاب بنویسه، مارتین تو همون زمان فقط یه نصفه کتاب رو تموم کرده!!! خیلی از طرفداران دنیای فانتزی با هم بحث و جدل میکنند درباره اینکه کدامیک میتونه لقب بهترین کتاب فانتزی مدرن رو از آن خودش بکنه: "بازی تاج و تخت" یا "برج تاریک"؟ و البته لطفا اون فیلم بیخودی که سال 2017 از روی رمان های "برج تاریک" با بازی «ادریس البا» ساخته شد رو فراموش کنید و برید سزاغ کمیک بوک هایی که مارول از سال 2007 شروع به چاپ آنها کرد چون معرکه بودند! نویسنده مورد علاقه کمیک های مرد عنکبوتی یعنی «پیتر دیوید» کبیر نویسنده این کمیک ها بود و خود استیفن کینگ هم روی آنها نظارت داشت! داستان اضلی درمورد مردی هفت‌تیرکش به‌نام «رولِند دِسچِین» است که به طور عمده از شخصیت "مرد بی‌نام" با ایفای نقش «کلینت ایستوود» در سه‌گانه فیلم های  دلار  یعنی "به خاطر یک مشت دلار" (1964)، "به خاطر چند دلار بیشتر" (1965) و "خوب، بد، زشت" (1966)  الهام گرفته است. او در سرزمینی تخیلی به نام Mid-World به دنبال مردی به نام "مرد سیاه پوش" (Man in Black) میگردد. ایده اصلی اینه که هفت تیر کش ها در یک دنیای فانتزی به جای شوالیه ها ظاهر میشوند. خوندن این کمیک حتما توصیه میشه.

 

1- بِرزِرک (Berserk)

 بِرزِرک (Berserk)

"برزرک" یک مجموعه مانگا ژاپنی است که توسط «کنتارو میورا» نوشته و طراحی شده‌است. داستان برزرک در قرون وسطی و در یک دنیای خیالی حول محور شخصیت گاتس، یک مزدور یتیم و گریفیث رهبر گروهی از مزدوران که به "گروه شاهین" معروف بودند، رخ می‌دهد. کنتارو میورا برای اولین بار نسخه اولیه برزرک را در سال 1988 در 48 صفحه خلق کرد و برنده جایزه مدرسه کومی مانگا گشت که در آنجا ثبت نام کرده بود. اولین جلد از این مانگا در 26 نوامبر سال 1990 توسط "هاکوسنشا در جتز کامیک" منتشر می‌شد. در سال 1992 پس از انتشار سه جلد اول، انتشار برزرک در مجله یانگ انیمال تاکنون ادامه پیدا کرده‌است. مانگا و انیمه مجموعه برزرک به خاطر استفاده فراوان از خشونت و محتوای ج.ن.س.ی شهرت دارد. بارها از روی این مانگا ، انیمیشن (انیمه) و سریال ساخته شده است. داستانش درباره جنگجوی اسرارآمیزی است که خود را با نام شمشیرزن سیاه معرفی می‌کند و به دنبال پادشاه کشوری به نام سرزمین میانه است. هنگام مبارزه با پیروان پادشاه با دیدن درد و خونریزی، ذهن این جنگجو به زمان گذشته و مسیری که طی کرده بود تا به وضعیت حال خویش برسد، برمیگردد و شاهد وقایعی که قبلا در زندگی اش رخ داده هستیم. خیلی ها هستند که ادعا میکنند "برزرک" بهترین و قدرتمند ترین مانگای تاریخ است. ضمن اینکه میگن صد در صد معادل "بازی تاج و تخت" هم هست! شاید در نگاه اول به نظر برسد "برزرک" از امید تهی است و آدم را افسرده میکند  ولی بعدا میبینید که درسته که روایتگر داستانی تلخ و خشن است ولی میخواد به ما نشان بده که انسان ها در دنیایی تاریک به هر بارقه ای از روشنایی هر چند کوچک  چنگ میزنند ...


 مهدی ترابی مهربانی

منیع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

 خالق سریال "بازی تاج و تخت" طرفدار مرد عنکبوتی است!!!

نامه ای که جورج آر آر مارتین در 14 سالگی برای مارول نوشت! + لینک ویدئو

15 کمیک بوک فانتزی برتر تاریخ

20 كمیك برتر ترسناك (HORROR COMICS)

5 پدر بزرگ و مادر بزرگ خبیث دنیای كمیك!

5 كمیك برتر زامبی (ZOMBIE COMICS)

20 هیولای برتر مارول (TOP 20 MARVEL MONSTERS)

برترین سریال های سال 2014 در ژانر های کمیک بوکی، علمی تخیلی، فانتزی و یا ترسناک

15 شخصیت برتر کمیک های ترسناک مارول

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

cartoon_network10
#1 cartoon_network10 1398-02-31 16:50
من 4 تاشو خوندم ولی گیم اف ترونز یک چیز دیگه بود وا قعا خیلی خیلی فصل آخرش بد بود:
اسپویل گیم اف ترونز:
واقعا دنریس خیلی زود دیوانه شد و نفهمیدیم آخر جان برای چی رفت شمال برن هم شاه شد که پت و مت(شورانر ها) بگن همش با برن شروع شد و با برن هم باید تموم بشه اما همش حق اگان تارگاریان ششم بود خدا کنه تو اسپین آف هاش جان رو ببنیم دوباره. پایان فقط پایان infinity saga و برکینگ بد
نقل قول کردن
Bucky WS
#2 Bucky WS 1398-02-31 16:57
به نقل از cartoon_network10:

اسپویل گیم اف ترونز:
واقعا دنریس خیلی زود دیوانه شد و نفهمیدیم آخر جان برای چی رفت شمال برن هم شاه شد که پت و مت(شورانر ها) بگن همش با برن شروع شد و با برن هم باید تموم بشه اما همش حق اگان تارگاریان ششم بود خدا کنه تو اسپین آف هاش جان رو ببنیم دوباره. پایان فقط پایان infinity saga و برکینگ بد

باهات موافقم
فصل آخر رو گند زدن توش :-x
کی با من موافقه؟
اصلا بیایید با اجازه استاد ترابی تو بخش کامنت های این مقاله راجع به فصل اخر بحث کنیم
نقل قول کردن
علی قدیانی
#3 علی قدیانی 1398-03-02 01:03
با تشکر از اقای ترابی عزیز بابت این مقاله مشتی
باید بگم فصل 8 شروع طوفانی و خوبی داشت اما از قسمت Long night حسابی افت کرد و به بد ترین شکل ممکن به پایان رسید. مشکل اصلی فیلنامه و تاحدی هم به خاطر تعداد کم قسمت ها بود. بنظرم این فصل اصلا رمق و هیجانی نداشت و به چهار چوب 7 فصل قبل پشت میکرد.


اسپویل
بیشترین نکته ای که منو از سریال آزار میده کشته شدن راحت نایت کینگ به دست اریا استارک بود. بابا آخه 7 فصله مارو مچل خودتون کردید مگه که هی میگفتید Winter is coming یا نایت کینگ قراره دهن همه رو صاف کنه اونوقت نحوه کشته شدنش هیچ فرقی با اون وایت واکری که اولین بار سموئل تارلی کشته بود نداشت؟ البته تنها فرقش این بود که محافظ داشت :lol:
تقریبا هیچ دلیل قانع کننده ای برای قاط زدن دنریس ارائه ندادن برای چی اصلا یهو مردم وستروس رو به خاک سیاه کشید؟! میخواستن ثابت کنن اونم مثل مد کینگه؟! این همه مارو چرخوندید که یه سرنوشت مضحک برای جان اسنو داشته باشیم و واقعا جان اسنو کاملا هدر رفت تو این فصل. تو فصلای قبلی بیشتر دلشون میومد شخصیت های اصلی رو بکشن این فصل همه اکثرا فرعیا بودن.
درکل اصلا پایان خوبی نداشت ولی دلیل نمیشه که این سریال به فراموشی سپرده بشه، اصلا.گیم او ترونز شاهکاری در دنیای تلویزیونه که نظیرش بعیده بیاد.
نقل قول کردن
Red goblin123
#4 Red goblin123 1402-04-11 17:49
من هیچوقت از داستان های استفن کینگ خوشم نیومده مشکلم بجز طرح با نوع روایت داستاناشه البته منظورم زاویه روایت نیست مشکلم با نوع روایتشه انگار از داستان فقط سطحی ترین بخش اون رو روایت میکنه مثل خلاصه فیلم ها توی صفحه ویکی پدیا شخصیت پردازیاش هم زیادی مستقیم انجام میده حالا شما
این رو با رمان هایی که ursula le gui. مینویسه مقایسه کنید که چه نثر عمیق و دلنشینی داره راستی آقای ترابی شما رمان های ursula le gui رو خوندید؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45