10 اختراع دنیای کمیک بوک که به واقعیت تبدیل شدند

10 اختراع دنیای کمیک بوک که به واقعیت تبدیل شدند

آیا میدانید دنیای گسترده کمیک بسیاری از پیشرفت های علمی و تکنولوژی رو پیش بینی کرده بود؟ میگید نه؟ این مقاله رو بخونید!

 

مقدمه: بخش عظیمی از جذابیت داستان های کمیک بوکی مربوط به شمار زیادی از ابزار آلات و وسایل خیره کننده و پیشرفته ای است که ابر قهرمانان و ابر خبیث ها در اختیار دارند. حالا میخواد زره های معروف مرد آهنی باشه یا دستگاه نظارتی سیار بت من یا هر چیز دیگه ای، در هر صورت این اختراعات برای مدت ها دست نیافتنی به نظر می رسیدند، اما آیا هنوز هم همینطوره؟ البته همونطور که مشخص می باشد، بسیاری از اختراعات قهرمانان در کمیک ها مدت هاست که به واقعیت تبدیل شده، درسته که گاهی ممکنه عینا شبیه به اون چیزی که توی داستان ها می بینیم، نباشند اما با خوندن این مقاله متوجه خواهید شد که تا به حال، بشر موفق به ساخت چیز هایی شده که عملکرد بسیار مشابهی نسبت به ابزار و وسایل موجود در کمیک ها دارند.

 

10- رادیو دو طرفه مچی «دیک تریسی»

رادیو دو طرفه مچی ترسی

این یکی برای خیلی ها نوستالژیه! رادیو دو طرفه مچی جناب دیک تریسی کارآگاه معروف دنیای کمیک (Dick Tracy) که در واقع یه جور ساعت مچی دارای گیرنده و فرستنده رادیویی می باشد، این رادیو مسلما یکی از نمادینی ترین ابزار ها در تاریخ کمیک بوک است! واقعیتش اون موقع که در داستان ها چنین چیزی دیده شد، ابزاری بسیار پیشرفته و جلو تر از زمان خودش به حساب میومد. این رادیو دو طرفه به آقای کاراگاه این اجازه رو میداد که تماس ها رو شناسایی و دریافت بکنه، بعد ها هم ارتقاء پیدا کرد و آپشن ارتباط ویدیویی به آن اضافه شد! البته خب مطمئنا اون چیزی که سال 1946 به عنوان یه وسیله مدرن شناخته میشد الان دیگه دمده و تکراری شده است. با این حال، هوادارای این شخصیت و رادیو منحصر به فرد او باید خوشحال باشند چرا که نسخه های کاملا دقیق از این رادیو دو طرفه در حال حاضر موجود و قابل خرید می باشد.

 

9- سرویس های خبری "اسپایدر اورشلیم"

سرویس های خبری "اسپایدر اورشلیم"

ترنسمتروپلیتن که یک مجموعه کمیک بوکی است و توسط وارن الیس و دریک رابرتسون نوشته و طراحی شده است، یکی از پیشگویانه ترین سری کمیک های اواخر دهه نود میلادی به حساب می آید! به عبارتی، تعداد پیش بینی های این داستان در سبک سایبرپانک در رابطه با اختراعات تکنولوژیکی و تغییراتی که در مد و سبک زندگی به وجود میاد، به شدت سرسام آور و باور نکردنیه! اگر میخواهید متوجه بشید که تا چه حد این کمیک ایده های جلوتر از زمان خودش رو کرده، تنها کافیست به سرویس دیجیتالی خبری اسپایدر اورشلیم -ستاره این دستان- توجه کنید! بله، در واقع او از سرویس دیجیتالی برای پیشبرد کارش استفاده می کرد، این تکنولوژی در حال حاضر رایج است اما در اون زمان اینطور نبود. به عبارتی، الیس و رابرتسون تغییرات شیوه گزارش های خبری رو پیش بینی کرده بودند و سرویس خبری با استفاده از تکنولوژی های نوین ارتباطاتی رو در داستان گنجانده بودند.

 

8- چشم پرنده بت من

 چشم پرنده بت من

اون دسته از هواداران بت من که سن پایین تری دارند و تنها با ماجراجویی های اخیر بت من آشنا هستند، احتمالا نمیدونند "چشم پرنده بت من" دقیقا چی هست! این چشم در واقع یه دستگاه نظارتی و دیده بانی کنترل از راه دور می باشد که برای اولین بار در سال 1957 دیده شد. این دستگاه توسط بت من و با کمک دستیارش رابین ساخته شد. جالب اینه که این چشم پرنده به طور چشمگیری حتی قدرتمند تر و پیشرفته تر از تجهیزات شناسایی و اکتشافی نظامی آن دوره بود! در حقیقت بت من و رابین میتونستند به راحتی توی Batcave بشینند و از راه دور آن را در سراسر شهر گاتهام هدایت بکنند، این وسیله همچنین قادر بود محیط اطراف را به طور کاملا واضح و شفاف به آن ها نشان دهد. اما خب همونطور که اطلاع دارید، حتی برخی وسایل غیر نظامی کنونی قادر هستند چنین کاری را به راحتی انجام دهند و تصاویر محیط های دور را در اختیار هدایتگر آن قرار دهند.

 

7- جت پک مرد راکتی

جت پک مرد راکتی

خیلی خب، باید اقرار کنیم که جت پک هایی که امروزه ساخته و مورد استفاده قرار می گیرند، دقیقا شبیه اونی که توسط کلیف سکورد توی فیلم مرد راکتی به کار برده شد، نیستند! اولا اینکه از ورژنی که توی دنیای واقعی وجود داره نباید انتظار اینو داشت که مثل توی فیلم تا اون حد قابل کنترل و دقیق باشه! دوما، تفاوت آشکار "ظاهری" بین جت پک های کنونی با اون چیزی که توی فیلم دیده شد، وجود داره. یعنی خب مسلما وقتی جت پک های دنیای واقعی رو به تن کنی تا اون حد خوش استایل و خفن نمیشی، اما میتونم این تضمین رو بهتون بدم این امکان وجود داره که بتونی یه کلاه خود ایمنی همانقدر شیک و پیک به سر بکنی! البته نباید از یاد برد که جت پک های دنیای ما به طرز چشمگیری سنگین تر و آزار دهنده تر هستند. متاسفانه، محدودیت های تکنولوژی باعث شده که "فعلا" امکان طراحی جت پک های در اون حد زیبا و کارامد وجود نداشته باشد. اما خب، هر چی باشه الان جت پک هایی وجود داره که سال های پیش مردم خوابش رو هم نمی تونستند ببینند.

 

6- برنامه های هوش مصنوعی مرد آهنی

برنامه های هوش مصنوعی مرد آهنی

یکی از شخصیت های مکمل دوست داشتنی داستان های مرد آهنی، ادوین جارویس می باشد که خدمتکار تونی استارک بود. اما خب "جارویس" به شکل هوش مصنوعی هم در دنیای کمیک دیده شد. داستان از این قراره که در سال 1993 ،استارک داشت روی توسعه یک هوش مصنوعی تحول آور به نام H.O.M.E.R کار می کرد. او در واقع تصمیم به انجام این کار گرفت تا بتونه یه دستیار بسیار مفید داشته باشه تا زمان هایی که خودش مشغوله، صنایع او همچنان فعالیت بکنه و متوقف نشه. این هوش مصنوعی در نهایت به J.A.R.V.I.S  تبدیل شد (و بعد ها هم به فرایدی!) اما در دنیای سینمایی مارول، جارویس یک هوش مصنوعی صوتی بود که به استارک در امور روزمره و برنامه هایش کمک می کرد. حقیقت اینه زمانی که فیلم اول مرد آهنی وارد سینما شد، هیچ کس فکرشو نمی کرد که روزی چنین نرم افزار پیشرفته ای، به یه برنامه عادی و معمول میان مردم تبدیل بشه! اما خب سه سال بعد از آن، نرم افزار سیری (Siri)اومد که یک نوع هوش مصنوعی صوتی همراه و دستیار مانند به حساب میاد! در حال حاضر هم میلیون ها نفر از این نرم افزار استفاده می کنند.

 

5- لباس پرواز زن عنکبوتی

لباس پرواز زن عنکبوتی

این شخصیت برای اولین بار در سال 1977 در داستان های کمیکی حضور پیدا کرد و از همان موقع، با "قدرت های عنکبوت مانندش" شناخته شد، اما در واقع یه توانایی دیگه هم داشت که او را منحصر به فرد می کرد: پرواز کردن. همونطور که میدونید، روی لباس مرد عنکبوتی در قسمت زیر بازو ها یه سری تار وجود داره که جدا از اینکه یه جورایی حالت تزئینی دارند، گاهی هم به کار او می آیند. اما خب جسیکا درو یه مرحله بالاتر رفت و برای لباسش، تار های مخصوصی قرار داد که بهش اجازه میدن پرواز بکنه. اگر این ایده که لباس زن عنکبوتی بهش قدرت پرواز کردن در آسمان رو میده، در 40 سال گذشته خیالی و دور از باور به نظر می رسید، الان باید بگم که چنین چیزی نه تنها وجود داره بلکه دیگه بین مردم عادی هم شده. این لباس ها در اواخر دهه نود میلادی ساخته شدند، در حال حاضر هم که پرواز با آن ها یک ورزش هیجان انگیز محسوب میشه که آدرنالین خون رو به شدت بالا میبره!

 

4- عضو مصنوعی سایبرنتیکی فورج

عضو مصنوعی سایبرنتیکی فورج

این یک حقیقته که به کار بگیری اعضای مصنوعی و سایبرنتیکی در دنیای ابرقهرمانی یه چیز کاملا نرماله و شخصیت های زیادی هستند که حالت سایبورگی دارند. طوری که ظاهر خیلی از شخصیت های دهه نود میلادی بدین شکل بود و خالقان آن ها تصور می کردند که اینطوری خفن تر و جذاب تر می شوند! اما خب بین این همه شخصیت، چرا دست گذاشتیم روی فورج؟ جوابش سادست: چون او یه جورایی خدای تکنولوژی در داستان های مردان ایکس به حساب میاد و دست و پای بیونیکی او به بهترین شکل ممکن قابلیت های علمی کنونی در زمینه اعضای مصنوعی رو به نمایش میگذارد. البته منظور ما این نیست که اعضای ساختگی و سایبورگی دنیای ما میتونه آتش شلیک بکنه و یا پایگاه های اطلاعاتی کامپیوتری رو هک بکنه، اما این نسخه های در دسترس ما میتوانند به سیگنال های الکتریکی که از بدن شخص دریافت می شود، پاسخ دهند و حرکات متنوعی رو به وجود آورند، درست مثل شخصیت فورج.

 

3- زره مرد آهنی

زره مرد آهنی

درست مثل جت پک مرد راکتی، در حال حاضر نمیتونیم بگیم که زره های مرد آهنی عینا به واقعیت تبدیل شدند، اما خب اونقدرا هم عقب نیستیم و زره های تقریبا مشابه با کارایی بسیار پایین تر رو میتونیم مشاهده کنیم. تا به حال یه سری "استخوان بندی بیرونی مکانیکی" از روی این زره ساخته شده است، منتها به اندازه اون چیزی که توی فیلم های مرد آهنی دیدیم نه براق و زیبا هستند و نه تا اون حد قدرتمند و پیشرفته اند. با این حال، نمونه های حال حاضر به طور پیوسته در حال ارتقاء دادن هستند و دانشمندان سعی دارند با برطرف کردن مشکلات موجود مانند وزن بالای آن ها، قابلیت هایشان را افزایش دهند و به تکنولوژی زره های مرد آهنی شوند. اکنون، علاوه بر ارتش های نظامی و صنایع پزشکی که در حال کار کردن روی چنین پروژه هایی هستند، برخی از مخترعان جسور و باهوش نیز دست به کار شده اند و قصد دارند که نمونه های اختصاصی خودشان را از روی مدل مرد آهنی بسازند.

 

2- ردیاب عنکبوتی اسپایدی

ردیاب عنکبوتی اسپایدی

درسته که شناخته شده ترین ابزار مرد عنکبوتی مطلقا وب شوتر های او هستند، اما خب به طور حتم این کاراکتر دوست داشتنی برای اینکه بتونه از پس جنایتکار ها بر بیاد، ابزار های کاربردی دیگه ای هم تا به حال ساخته است. به هر حال، هر چی که باشه پیتر پارکر در حد یه نابغه است و استعداد و مهارت زیادی داره، بنابراین میتونه اختراعات شگفت انگیزی رو به نام خودش ثبت بکنه. یکی از بهترین و کاربردی ترین دست سازه های او، ردیاب عنکبوتی می باشد. اسپایدی میتونه سیگنال خارج شده از ردیاب رو با استفاده از توانایی حس عنکبوتی خودش دریافت بکنه و بدین صورت، شکار خودش رو تا محل مورد نظر دنبال بکنه. امروزه ردیاب های دور مچ پا از تکنولوژی مشابهی برخوردار هستند و برای تحت کنترل گرفتن اشخاصی که در خانه خودشان زندانی می شوند، کاربرد دارند.

 

1- لباس بت من

لباس بت من

بدون شک بت من یکی از خفن ترین قهرمان های دی سی می باشد چون یه عالمه سلاح و ابزار های جور واجور و پیشرفته داره. او همچنین یک لباس بسیار مجهز و مدرن داره که به Batsuit مشهوره و مطمئنا در خیلی از زمینه ها میتونه کاربرد داشته باشه، از طرفی با توجه به پیشرفت های علمی میتوان به جرئت گفت که دیگر چنین چیزی غیر ممکن نیست. حتی جالبه بدونید که در سال های اخیر، بعضی از هواداران هم سعی داشته اند که مدل های اختصاصی خودشون رو از لباس بت من بسازند و تا حدودی هم موفق بودند. اگر چه باید اشاره داشت که به جز لباس محبوب او، بسیاری از ابزار های تخصصی دیگرش که زمانی بسیار پیشرفته و غیر واقعی تصور می شدند، مدت هاست که به واقعیت تبدیل شده اند و در دسترس قرار دارند. بدین ترتیب، بت من بودن اونقدرا هم سخت و دور از تصور نیست!

 

 محمد امین حیاتی

Cap-Spider Potter

منبع: سایت CBR

Copyright © 2019 spidey.ir All rights reserved

(هر گونه کپی برداری از مطالب و تصاویر تنها با ذکر منبع و نام نویسنده مجاز می باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 اختراعی که میتونند از شما یک ابرقهرمان بسازند!

دانشمندان به دنبال ساخت مرد عنكبوتی واقعی!

گلایدر واقعی Green Goblin ساخته شد + لينك دانلود ويدئو

10 حقیقتی که باید درباره وب شوتر (WEB SHOOTERS) و تارهای مرد عنکبوتی بدانید

آشنایی با تجهیزات پیتر پارکر/ اسپایدرمن

20 زره برتر مرد آهنی در دنیای سینمایی (MCU)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Frank castle
+1 #1 Frank castle 1398-07-17 16:18
سلام
ممنون از مقاله بسیار مفیدتون
ذکر چند تا نکته در این مقاله اجباریه که خدمتتون عرض کنم بله درسته کمیک تونسته توی پیش بینی تکنولوژی خیلی خوب عمل کنه اما یه مسیله ای که هست این ایده هایی که الان حضرت عالی بهش پرداختید منوط به گذشته های دورتری بوده که ناشران کمیک از این ایده ها الهام گرفتن حالا توی حرفهام به بعضی هاش که من در جریانم میپردازم ولی خب مسلما یسری هاشم هست که ابتکار کمیک هست.البته شما م نگفتید که منشا اینا از کمیکه.تنها جهت اطلاع میگم
واژه سایبورگ و زیر شاخه های اون مانند استفاده از وسایل سایبرنتیک توسط دو دانشمند بنام های کلانز و کلین توی سال 1960 معرفی شده و به مزایای تعامل انسانها با ماشین اشاره شده.البته اینو نمی تونم روی سند بگم اما مسلما قبل تر از اینه هم این مسیله و استفاده از ماشینها در بدن انسانها وجود داشته.اما شخصیتی مثل فورج در سال1984 خلق شده.
یکی از مشهورترین افراد سایبورگ هم که یجورایی اولین سایبورگ خطابش میکنن نیل هاربیسون هست البته توی قرن 21 م سایبورگ شده .
.سیری،کورتانا،گوگل اسیستنت و غیره اینها هوش مصنوعی خطاب داده نمیشن و در عوض دستیار های صوتی هستند.البته درسته دستیار های صوتی مبنی بر هوش مصنوعی پایه ریزی شده اما اونچیزی که شما مد نظر دارید رو باید با دیپ مایند(Deep mind)مورد بررسی قرار میگرفت .البته خیلی ایراد بزرگی هم نیست دستیارهای صوتی هم بر مبنای مبانی هوش مصنوعی درست شدن
هوش مصنوعی خیلی قدیمی تر از این حرفهاست و توی داستانها بهش پرداخته میشد نمونه بارزش داستانهای نویسندگانی مثل مری شلی یا کارل کاپک هستند.حتی توی سینما هم این مسیله زودتر از جارویس بهش پرداخته شده نمونه بارز و معروفش ترمیناتور هست که سال 1984 ساخته شده.فکر کنم جنگ ستارگان هم بشه بهش گفت(البته من ندیدم منظورم ربات طلایی هست)
موفق و پیروز باشید.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#2 Cap-Spider Potter 1398-07-17 17:17
#1
سلامت باشی دوست عزیز.
و ممنون بابت نظرت و اطلاعات مفیدی که در اختیار ما گزاشتی.

این مقاله همونطور که ذکر شده، ترجمه شده از CBR هست، با این حال من شخصا مشکلی با مقاله ندارم و بنظرم کلیتش صحیحه.
مقاله اومده و دست روی اون مبحث های علمی ای گزاشته که پیش از رواج یافتن به شکل کنونی، توی کمیک جولان میدادن و به وفور وجود داشتن!
بحث منشاء نیست، مثلا درکل مبحث پیوند میان بشر و ماشین به مدت ها قبل از سال 1960 که شما اشاره داشتی برمیگرده، و از قرن نوزدهم توی داستان های Sci-Fi بهش پرداخته می شد.
درباره سیری هم بنظرم یه نمونه بارز هوش مصنوعی برای عصر ماست. از اونجایی که قادر به تشخیص صوت، برقراری ارتباط، اجرای برنامه ریزی های اعمال شده و زمانی و توانایی دسترسی گسترده مجازیه از نظر فنی یه هوش مصنوعی به حساب میاد و دیگه در کمترین حالت، اتکا به همین مورد کافیه برای اینکه توی مقاله قرارش داد.
نقل قول کردن
sara
#3 sara 1398-07-17 19:57
جز هوش مصنوعی تونی استارک و ردیاب اسپایدی بقیه رو نمیدونستم واقعا جالب بود آقای حیاتی
امیدوارم وب شوتر های مرد عنکبوتی هم در آینده ساخته بشن و جزو این لیست باشن :lol: :lol: :D :D
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#4 Cap-Spider Potter 1398-07-17 20:07
#3

spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../... :-*
هر کاری از این بشر دو پا بر میاد!
نقل قول کردن
hassan91
#5 hassan91 1398-07-18 23:53
اگه رو تکنولوژی مانور نمیدادن، دنیای کمیک خیلی جذاب به نظر نمیرسید.
من یبار یه کلیپ ژاپنی دیدم که چند نفر زره بزرگ بر تنشون کرده بودن بیشتر شبیه زره آیرون مانگر بود. واقعا خیلی عجیب بود چیزهای سنگین رو به شکل باور نکردنی بلند میکردن.

البته گلایدر گرین گابلین رو دیدم قبلا که وجود داره.

منم همش گیر دادم به ویلنا :-*
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید