برترین و مهم ترین شخصیت های جدید دی سی در 10 سال گذشته

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید دی سی در 10 سال گذشته

با به پایان رسیدن سال 2019 یکی دیگر از مقالات "برترین های دهه گذشته" را تقدیم شما میکنیم ...

دی سی در 10 سال گذشته بیشتر سرگرم ریبوت کردن دنیای کمیک های خودش و یا پرداختن به دنیای موازی بوده ولی در این بین برخی شخصیت ها نیز به طور برجسته ظهور کرده که به اهمیت و شهرت هم دست پیدا کرده اند. در این مقاله به معرفی آنها میپردازیم.

 

10- والاس وِست (Wallace West)

 والاس وِست (Wallace West)

علیرغم اینکه والاس وست به عنوان نسخه جدیدی از شخصیت والی وست (از بستگان «والی وست») عرضه شد اما تونسته خودش رو به عنوان یک کاراکتر ارجینال جا بندازه و تثبیت کنه. اما او برخلاف والی وستِ اریجینال ، شجره نامه گیج کننده ای داره که باعث شده خواننده ها هم گیج بشوند! به طور مثال اولش گفتند دَنیل وست (که جدیدترین کسی هستش که لقب فلش معکوس رو بخودش اختصاص داده است) عموی والاس است ولی بعدا معلوم پدر اوست! اما خود والاس از این قضیه به عنوان انگیزه ای برای اینکه یک قهرمان بهتر باشه استفاده کرده.

 

9- سایمون باز و جسیکا کروز (Simon Baz & Jessica Cruz)

سایمون باز و جسیکا کروز (Simon Baz & Jessica Cruz)

درسته که تعداد اعضای سپاه گرین لنترن زیاده اما شاید بشه ادعا کرد در سالهای اخیر بیش از هر کدام از اعضای دیگر با سایمون باز و جسیکا کروز ارتباط برقرار کرده ایم. سایمون یک آمریکایی هستش که اصلیتی لبنانی داره و در شهر خودش (دیربورن در ایالت میشیگان) مورد اذیت قرار میگرفت (چون مسلمان بود و به خاطر حوادث تروریستی 11 سپتامبر وی را مقصر میدانستند). این مساله باعث شد تا سایمون وارد مسیر تاریکی بشه و بعد از دزدیدن یک خودرو میفهمه که داخلش بمب است. سایمون ماشین رو وارد یک ساختمان متروکه میکنه و در آنجا بمب منفجر میشه و پلیس فکر میکنه او در یک حادثه تروریستی دست داشته و ازش بازجویی میکنه! تا اینکه یک حلقه قدرت گرین لنترن جدید سایمون را انتخاب میکنه. جسیکا کروز هم کسی بود که پس از تجربه تلخ و تراژیک خاطره به قتل رسیدن دوستانش مجبور میشه حلقه قدرت گرین لنترن رو قبول کنه (جسیکا و دوستانش در سفر بودند که قاتلی را در حال خاک کردن جسدی میبینند. به همین دلیل آن قاتل دوستان جسیکا را هم میکشه تا شاهدی باقی نمونه). بنابراین مشاهده میکنید که این دو شخصیت مجبور بوده اند کلی زحمت و مشقت بکشند تا به بقیه اثبات کنند قهرمانان لایقی هستند.

 

8- گاتهام گِرل (Gotham Girl)

 گاتهام گِرل (Gotham Girl)

کِلر کلاور (Claire Clover) و برادرش ، هَنک، اونقدر دوست داشتند که ابرقهرمان بشوند که حاضر بودند عمرشان را صرف این کار بکنند. پس تصمیم گرفتند قدرت فوق بشری بخرند! با این قدرت های جدید کلر میتونست برای چند ساعت مثل یک خدا بشه یا اینکه برای حدود دو سال به شخصیتی مثل سوپرمن تبدیل بشه! به عبارتی دیگر آنها هر چه بیشتر از قدرت های خودشون استفاده میکردند عمرشون کمتر میشد! اما کلر پس از مرگ برادرش سعی کرد مثل بتمن باشه زیرا همیشه او را تحسین میکرد (بتمن هم کمکش میکنه تا کلر از غم مرگ برادر رهای پیدا کنه). البته بعدا مشخص شد که کلر یک نقشه نفوذی بوده تا باهاش به بتمن نفوذ کنه و او را از نظر فیزیکی و ذهنی نابود کنه ولی در هر حال او تا قبل از این موضوع کلی عمل خیرخواهانه انجام داد.

 

7- جَکسون هاید (Jackson Hyde)

جکسون هاید (Jackson Hyde)

«جکسون هاید» به عنوان قهرمانی جدیدی که لقب «آکوآ لَد» (Aqualad) را یدک میکشه درست مثل والاس وست باید بر سایه تاریکی که دورش را فرا گرفته غلبه کنه. چرا؟ چون پسر دشمن اصلی آکوامن یعنی «بلک مانتا» است ولی خودش رو وقف این کرده که میراث شومی که از سوی پدرش بر جای مونده را اصلاح کنه. ضمن اینکه او ه.م.ج.ن.س.گ.ر.ا است (مادرش خیلی سعی کرد این بخش از زندگی او را سرکوب کنه ولی موفق نشد). در هر حال شخصیت محکمی داره و دوست داره کسی باشه که خودش دوست داره باشه ، نه کسی که بهش دیکته میکنند باید باشه!

 

6- کِیتلین اِسنو (Caitlin Snow)

کِیتلین اِسنو (Caitlin Snow)

« کیتلین اسنو» درست مثل سریال فلش در شبکه CW، نسخه ای از شخصیت خبیث «کیلر فراست» است که ترجیح داده بیشتر یک قهرمان باشه تا فردی شرور! درسته که اولش آدم سر به راهی نبود و نیاز داشت مثل یک موجود خون آشام مانند گرمای دیگران را جذب کنه (چون برای زنده ماندن بهش نیاز داشت) اما در نهایت اصلاح شد و حتی خود بتمن ازش دعوت کرد تا به عضویت گروه "جاستیس لیگ" دربیاد! (او اولش عضو "جوخه خودکشی" بود و در قالب این گروه با جاستیس لیگ روبرو شد ولی بهشون کمک کرد تا شخصیت خبیثی به نام «مکس وِل لُرد» را شکست دهند و اینجوری بود که بتمن ازش دعوت کرد عضو گروه بشه).

 

5- ساید وِیز (Sideways)

ساید وِیز (Sideways)

انتشارات دی سی تقریبا دو سال پیش تصمیم گرفت کمیک بوک های جدیدی تحت عنوان New Age of DC Heroes عرضه کنه که همانطور که از اسمشون مشخصه قرار بود جدید و منحصر به فرد باشند. همچنین دی سی قول داد که شماری از بهترین نویسندگان و طراحانش روی آنها کار کنند. اما چیزی که تقریبا همه در اینترنت ازش صحبت کردند این بود که چرا این قهرمانان جدید اینقدر به شخصیت های مارول شباهت دارند؟! در هر حال برجسته ترین این شخصیت ها کسی بود به نام Sideways. او که آشکارا از پیتر پارکر مارول تقلید کرده بود، یک دانش آموز دبیرستانی بود به نام درک جیمز که به طور تصادفی به داخل دریچه ای در بعد ماده تاریک افتاد! حالا با نام Sideways میتونه دریچه های میان بعدی باز کنه ولی قدرت زیاد مسئولیت به همراه داره و او باید با دریچه هایی که هم در زندگی شخصی اش و هم در زمان و مکان داره باز میشه مقابله کنه!

 

4- سیگنال (Signal)

سیگنال دی سی

دوک توماس بعد اینکه جنبش "ما رابین هستیم” شکل گرفت به اون پیوست تا بتونه از شهرش محافظت کنه ولی خیلی زود ازش خارج شد و به بت فمیلی پیوست و اسم خودشو “ The Signal” گذاشت ("ما رابین هستیم" وقتی شکل گرفت که مردم شهر گاتهام فکر میکردند بتمن مرده است و جوانان شهر این جنبش را شکل دادند تا از شهر خود محافظت کنند).  وقتی ریدلر کنترل گاتهام رو به دست گرفت ازشون خواست که بهش معمایی بگن که نتونه حلش کنه، طی اون کمیک دوک و بتمن اولین بار همدیگر رو ملاقات کردند و دوک به بتمن کمک کرد تا بتونه ریدلر رو شکست بده. بعد اون در کمیک Endgame جوکر تونست خانواده توماس که از میلیونر های گاتهام بودن رو دیوانه کنه و بتمن واسه اینکه دوک دیوانه نشه بهش کمک کرد با جوکر مقابله کنه و خانوادشو پیدا کنه.

 

 

3- بَت وینگ (Batwing)

بت وینگ

باز هم مثل مورد قبلی شخصیتی داریم که عضو خانواده بتمن (بَت فَمیلی) به حساب میاد! بعد اینکه جنایت در کل دنیا بیشتر شد ، بروس وین فهمید که نمیتونه به تنهایی کل دنیا رو پوشش بده. برای همین دنبال فردی با توانایی بالا در آفریقا گشت که بتونه به عنوان بتمن اون منطقه رو پوشش بده. دیوید به لطف برادر سربازش تونسته بود مبارزه رو از سنین پایین یاد بگیره و بتمن رو تحت تاثیر قرار داد. بروس به اون لباس بت وینگ رو داد تا مقابل تروریست های کونگو و منطقه آفریقا قرار بگیره و ماجراهای بت وینگ در آفریقا شروع شد. بعد بازنشستگی دیوید هم لوکاس فاکس پسر لوشِس فاکس لباس بت وینگ رو پوشید و الان هم لوکاس فاکس بت وینگه!

 

2- جاناتان ساموئل کنت ملقب به «سوپربوی» (Jonathan Samuel Kent AKA Superboy)

 جاناتان ساموئل کنت ملقب به «سوپربوی» (Jonathan Samuel Kent AKA Superboy)

 درست مثل رابین ، هواداران دی سی در طول سالهای گذشته با نسخه های مختلفی از شخصیت سوپربوی آشنا شده اند. مثلا یک سوپربوی بود  به نام سوپربوی پرایم که دیوانه شد و دستار به کشتار زد (این مقاله را بخوانید). یکی هم بود که کلون سوپرمن بود (این مقاله را بخوانید). ولی جدیدترین سوپربوی، ساموئل کنت نام دارد که پسر سوپرمن و لوئیز لین است. او اولش قادر نبود قدرت هایش را کنترل کند ولی پس از سفرهایی در زمان و فضا به همراه پدربزرگش ، جور – ال، برگشت و نه تنها قادر به کنترل قدرت هایش شده بود بلکه سنش هم بالاتر رفته بود!

 

1- هارلی کوئین (Harley Queen)

هارلی کوئین (Harley Queen)

درسته که خلق شدن هارلی کوئین به سالها قبل برمیگرده ولی او در دهه اخیر بود که اینقدر مطرح شد. همانطور که در این مقاله گفته شده، هارلی کوئین ابتدا در خارج از دنیای کمیک (یعنی در سریال "بتمن: مجموعه کارتونی" ) خلق شد و بعد به دنیای کمیک راه یافت (میشه اولین حضور او در دنیای کمیک را در رویداد No Man’s Land بتمن که سال 1999 منتشر شد، دانست). اما وقتی در سالهای اخیر دی سی تصمیم گرفت به جای اینکه صرفاً به عنوان دستیار جوکر به تصویر کشیده بشه، نوعی ضد قهرمان شبیه به ددپول از هارلی کوئین بسازه ، محبوبیت او بسیار بیشتر شد و الان هم شاهد هستید که صاحب عنوان اختصاصی کمیک بوکی است و نقش اصلی را هم در فیلم "پرندگان شکاری" داره و دی سی از رویش سریال انیمیشن اختصاصی هم ساخته است!

  

 مهدی ترابی مهربانی

منبع: وب سایت CBR  

 All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

برترین شخصیت های خبیث جدید مارول در 10 سال گذشته

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید مارول در 10 سال گذشته

مهم ترین داستان های مارول در 10 سال گذشته

مهم ترین داستان های دی سی در 10 سال گذشته

20 دفعه ای که مارول و دی سی اینترنت را به آتش کشیدند

15 پیام مخفی که در کمیک بوک پنهان شده بودند!

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

رویداد بزرگ ونوم در سال 2019 (کارنیج مطلق/ABSOLUTE CARNAGE) - کامل + لینک دانلود

کمیک "رِد گابلین: مرگ سرخ" (RED GOBLIN) ترجمه شد + لینک دانلود

بدترین داستان هایی که فرانک میلر برای دنیای کمیک خلق کرده

15 جنجال بزرگ در فیلم های سینمایی مارول (MCU)

جنجالی ترین داستان های كمیك بوكی در 20 سال گذشته!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Spidey Hamada
#1 Spidey Hamada 1398-10-10 14:18
خداییش و بدون تعصب هر چی فکر میکنم میبینم مارول تو این 10 سال خیلی بیشتر زحمت کشیده و شخصیت های جدید بهتر و جذاب تری ارائه کرده. یعنی من هیچ چیز واقعا شاخ و منحصر به فردی در این شخصیت ها نمیبینم و عجیب اینکه شخصیت تقلیدی و ناموفق مثل sideways جزو تاپ تن دی سی تو 10 سال اخیر بوده! هارلی کوئین هم که دهه 90 خلق شده :-*
نقل قول کردن
hm
#2 hm 1398-10-10 15:52
مقاله خوبی بود اما بنظرم ساید ویز یا کلا توی لیست نبود یا رتبه اش نه و ده بود چون خیلی شبیه به مرد عنکبوتیه و یه تقلیده و دی سی هم نباید همچین کاری رو انجام بده
نقل قول کردن
Infinity
#3 Infinity 1398-10-10 18:16
هارلی فقط خوب بود
ساید ویز خیلی شبیه مرعنکبوتی و یکمم شبیه ونومه :o
ظاهر سیگنال هم شبیه ولورینه :o
شخصیت های جدید مارول که مقالش رو قبل زدید خیلی بهتر بودن از اینا
نقل قول کردن
capitan tony stark
#4 capitan tony stark 1398-10-10 21:40
علاقه ای به دی سی ندارم ولی قشنگ بود ممنون آقای ترابی ولی دیگه مارو تحویل نمی گرید
نقل قول کردن
capitan tony stark
#5 capitan tony stark 1398-10-10 21:42
به نقل از Infinity:
هارلی فقط خوب بود
ساید ویز خیلی شبیه مرعنکبوتی و یکمم شبیه ونومه :o
ظاهر سیگنال هم شبیه ولورینه :o
شخصیت های جدید مارول که مقالش رو قبل زدید خیلی بهتر بودن از اینا

موافقم :D
نقل قول کردن
Deadpool 2099
#6 Deadpool 2099 1398-10-11 10:05
به نقل از Spidey Hamada:
خداییش و بدون تعصب هر چی فکر میکنم میبینم مارول تو این 10 سال خیلی بیشتر زحمت کشیده و شخصیت های جدید بهتر و جذاب تری ارائه کرده. یعنی من هیچ چیز واقعا شاخ و منحصر به فردی در این شخصیت ها نمیبینم و عجیب اینکه شخصیت تقلیدی و ناموفق مثل sideways جزو تاپ تن دی سی تو 10 سال اخیر بوده! هارلی کوئین هم که دهه 90 خلق شده :-*

کاملا موافقم
شخصیت های مارول خیلی بهتر بودن!
نقل قول کردن
Man Without Fear
#7 Man Without Fear 1398-10-13 08:54
مقاله عالی بود
من از مورد شماره 9 خیلی خوشم اومد
هارلی کویینم این چند سال خیلی پیشرفت کرده
نقل قول کردن
s.p.i
#8 s.p.i 1400-03-18 13:44
با این که این مقاله قدیمی هست
ولی دوست دارم نظرم واسه این مقاله هم بنویسم
مورد ۱۰ نظری ندارم
مورد ۹ من طرفدا گرین لنتر هستم سایمون باز و جسیکا کروز تونستن با سختی به بالا برسند
مورد شماره ۸ و ۷ نظری راجبش ندارم
مورد شماره ۵ با این که من به تقلید اعتقاد ندارم ولی خب داستان ساید ویز خیلی به پیتر پارکر شباهت و البته دی سی کمیک ازش چاپ نکرد
مورد ۴ و ۵ از خانواده بت فمیلی هستن
مورد ۲ خوبه که سوپرمن یک پسر داره
مورد آخر هارلی کوئین والا با این که تو دهه ۹۰ خلق شد ولی پیشرفت کرده و دیگه دستیار جوکر نیست

وتو این دوره قهرمان جدید و منحصر به فردی خلق نکرده تا ببینیم در آینده چه اتفاقی میفته
ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید