10 فیلم سینمایی که روی دنیای کمیک بوک تاثیر گذاشتند!

10 فیلم کمیک بوکی که شخصیت های کمیک بوک را تغییر دادند!

مقاله ای جالب که نشان میده سینما میتونه در برخی موارد روی منبع اصلی الهام بخش خودش تاثیر بگذاره!

مقدمه: همیشه اینطور بوده که هالیوود وقتی میخواد فیلم های کمیک بوکی بسازه از روی کمیک بوک اقتباس کنه (واسه همینه بهش میگن فیلم کمیک بوکی دیگه!). یه وقت هایی هم بوده که در هنگام اقتباس تغییراتی رو در شخصیت ها به وجود آورده که با مخالفت شدید هواداران کمیک بوکی مواجه شده اند (این مقاله را بخوانید). اما گاهی هم تغییراتی در تیپ و شخصیت پردازی ها به وجود آمده که باعث شده اند تا کمیک ها هم تغییر کنند! این مساله به دلیل محبوبیت بالای برخی فیلم ها بوده و ناشرین کمیک بوکی مجبور شده اند فلان شخصیت را شبیه به نسخه سینمایی کنند تا کسانی که به تازگی کمیک خوندن رو شروع کرده اند گیج نشوند (بهترین مثالش هم شخصیت نیک فیوری است که در دنیای اصلی کمیک های مارول سفید پوست بود ولی در دنیای سینمایی مارول سیاه پوست. پس مارول جوری برنامه ریزی کرد که نیک فیوری اریجینال از داستان ها خارج و پسر سیاه پوست او جایگزینش بشه تا اینجوری مشکل حل بشه!). حالا میخوام در این مقاله شما را با 10 مورد از "تغییرات اعمال شده در شخصیت های کمیک بوک به دلیل فیلم های سینمایی" آشنا کنم. پس با من همراه باشید.

 

10- "مرد آهنی 2 " – ویپلَش (Whiplash)

"مرد آهنی 2 " – ویپلش (Whiplash)

در دنیای کمیک «ویپلش» یکی از دشمنان معروف آیرون من به حساب میاد که اسم واقعی اش هست «مارک اسکورلوتی». او یک مهندس تحقیقات بود که در ساخت سلاح نیز تخصص دارد و شلاق هایی ساخته شده از فلز تیتانیوم دارد که از آنها برای انجام امور خبیثانه خود استفاده میکند. اما در فیلم "مرد آهنی 2" شاهد دگرگونی زیاد در این شخصیت بودیم. در واقع سازندگان فیلم ویلپش را با یکی دیگر از دشمنان قدیمی آیرون به نام «دیناموی ارغوانی» (Crimson Dynamo) که سابقه اش به شوروی سابق میرسد ترکیب کرده و به خبیثی رسیدند که نقش را «میکی رورک» بازی کرد. در دنیای کمیک هم مارول به تبعیت از این فیلم ظاهر ویپلش را عوض کرد و او حالت مکانیکی تر پیدا کرد (شلاق هایش هم الکتریکی شدند) و اون لباس بنفش ضایع اش کاملا حذف شد!

 

9- "ایکس من" – ایکس من (X-men)

 "ایکس من" – ایکس من (X-men)

بیایید با هم رو راست باشیم. بسیاری از لباس های مخصوص ابرقهرمانان دنیای کمیک را نمیتوان جوری در دنیای سینما به تصویر کشید که مسخره و مضحک به نظر نیاد. مخصوصا لباس های ایکس من و مخصوصا لباس ولورین! به همین دلیل در فیلم "مردان ایکس" محصول سال 2000 شاهد بودیم که اعضای ایکس من یونیفرم های متحد الشکلِ سیاه رنگ که از چرم ساخته شده بودند بر تن کردند! (اون موقع واسه خاطر فیلم های "ماتریکس" اینجور لباس ها خیلی محبوبیت پیدا کرده بودند). مارول هم در اون سالها در تدارک انتشار سری جدیدی از کمیک های ایکس من به قلم «گرنت موریسون» بود به نام New X-men و به تبعیت از این فیلم در این سری کمیک هم مردان ایکس یونیفرم های شبیه به هم بر تن داشتند!

 

8- "شوالیه تاریکی برمیخیزد" – بِین (Bane)

  "شوالیه تاریکی برمیخیزد" – بِین (Bane)

کریستوفر نولان با سبک رئالیستی خود در سه گانه "شوالیه تاریکی" تاثیر زیادی روی کمیک بوک های بتمن گذاشت. یکی از بیشترین این تاثیرات رو میشه در شخصیت «بین» دید. راستش را بخواهید تا قبل از فیلم   "شوالیه تاریکی برمیخیزد"، بین از ویلن های بیخود بتمن به حساب می آمد که فقط به دلیل یک لحظه (شکستن کمر بتمن) شناخته میشد و انگیزه و پیشینه جالبی نداشت و تک بعدی بود(او به ویژه در فیلم افتضاح "بتمن و رابین" به لجن کشیده شد!).  اما نولان سعی کرد از بهترین المان های داستان هایی مثل The Vengeance Of Bane و "سقوط شوالیه" (Knightfall) کمک بگیره و روی انسانیت بین تمرکز کنه (در حالی که در دنیای کمیک معمولا روی زور بازو و ویژگی های فیزیکی بین تمرکز میکردند). این مساله حتی روی شخصیت پردازی بین در بازی Batman: Arkham Origins هم تاثیر گذاشت؛ هم از نظر ظاهری و هم از نظر شخصیت پردازی.  به دنیای کمیک هم سرایت کرد و شاهد بودیم که ظاهر و کاستوم بین با الهام از فیلم نولان حالتی نظامی و کاربردی تر پیدا کرد.

 

7- "ثور" راگناروک" – ولکری (Valkyrie)

 "ثور" راگناروک" – ولکری (Valkyrie)

تا قبل از قسمت سوم فیلم ثور، «ولکری» در دنیای کمیک بسان یک زن مو طلایی و قد بلند به تصویر کشیده میشد که از نظر قد و هیکل شاید با خود ثور هم قابل رقابت بود! دلیلش هم این بود که ولکری از شخصیت اساطیری «براین‌هلد» (Brunhild) الهام گرفته شده بود که از نژاد والکیری بود (یعنی زنان جوان و زیبا و نادیدنی که در جنگ‌ها به نبرد می‌پردازند و در خدمت «اودین» هستند). اما ناگهان وقتی اعلام شد بازیگری سیاه پوست به نام «تِسا تامپسون» قرار است نقش ولکری را بازی کند همه تعجب کردند زیر او نه ظاهرش به این شخصیت میخورد و نه هیکلش. از نظر شخصیت پردازی هم بسیار فرق کرده بود و نوعی حالت بی احساس، بی تفاوت و واقع بین پیدا کرده بود که مثل سرخپوست ها به صورتش رنگ نبرد (war paint) مالیده بود و مدام مست میکرد! اما محبوبیت این نسخه از شخصیت ولکری باعث شد تا مارول از او و ظاهرش در سری جدید کمیک های Exiles خود استفاده کند!

 

6- "زن شگفت انگیز" – زن شگفت انگیز (Wonder Woman)

  "زن شگفت انگیز" – زن شگفت انگیز (Wonder Woman)

وقتی «پتی جنکینز» کار روی فیلم اختصاصی Wonder Woman را آغاز کرد، تلاش نمود تا تغییراتی روی لباس این شخصیت که در فیلم "بتمن علیه سوپرمن" دیده بودیم به وجود بیاره تا بر خلاف ظاهر غم زده و بی رمق لباسی که زک اسنایدر برایش خلق کرده بود، رنگ هایش جوری باشد که نشان دهنده امید در دوران جنگ جهانی باشد. همچنین یک سری المان های محافظتی برای واندرومن به وجود آورد تا در میدان نبرد بتونه بیشتر روی این لباس تکیه کنه. خیلی زود دی سی در کمیک بوک های Rebirth خود از این ظاهر استفاده کرد و شمشیر و سپر به دست واندرومن داد!

  

5- "لوگان" – پیرمردی به نام لوگان (Old Man Logan)

  "لوگان" – پیرمردی به نام لوگان (Old Man Logan)

قطعا فیلم "لوگان" یکی از بهترین فیلم های تاریخ اقتباس های کمیک بوکی است که باعث شد وداعی بینظیر با «هیو جکمن» در نقش ولورین داشته باشیم. یکی از منابع الهام بخش این فیلم کمیک بوک برتری از ولورین است به نام "پیرمردی به نام لوگان" که اینجا ترجمه شده. در این کمیک شاهد حضور ولورینی بازنشسته و پیر در دنیایی موازی هستیم. مارول به مناسبت اکران فیلم "لوگان" فرصت را مناسب دید تا از این نسخه در دنیای اصلی کمیک های خودش استفاده کنه. چرا؟ چون اون موقع ولورین اصلی دنیای مارول مرده بود. بنابراین پس از رویداد "جنگ های مخفی" ، پیرمردی به نام لوگان را وارد دنیای اصلی خودش کرد و برای مدتی شاهد حضور این نسخه از ولورین در تیم ایکس من بودیم!

 

4- "جوخه خودکشی" – هارلی کوئین (Harley Quinn)

  "جوخه خودکشی" – هاری کوئین (Harley Quinn)

"جوخه خودکشی" (Suicide Squad) از بدترین فیلم های تاریخ اقتباس های کمیک بوکی است که من همیشه گفتم فقط تونستم 20 دقیقه اش رو تحمل کنم! اما این فیلم یک نقطه قوت داشت و آنهم معرفی ستاره ای به نام مارگو رابی در نقش «هارلی کوئین» بود. خانم رابی آنقدر در این نقش گُل کاشت که دی سی ظاهر هارلی کوئین در این فیلم را وارد دنیای کمیک کرد. یعنی اون ظاهر کلاسیکی که هارلی از وقتی در "بتمن: مجموعه کارتونی" خلق شد را داشت کنار گذاشت و سعی کرد او را به ظاهر خانم رابی در فیلم نزدیک کنه.

 

3- "نگهبانان کهکشان" – استار لُرد (Star Lord)

  "نگهبانان کهکشان" – استار لُرد (Star Lord)

وقتی جیمز گان داشت کمیک های "نگهبانان کهکشان" را برای دنیای سینمایی مارول اقتباس میکرد ، یکی از گزینه های اصلی او برای تغییر شخصیت «پیتر کوئیل» ملقب به استار لُرد (Star Lord) بود. قبل از اکران این فیلم که بسیار هم محبوب و موفقی شد، استار لرد یک شخصیت کمتر شناخته شده در دنیای کمیک بود که لباسی آبی رنگ با تِمی نظامی میپوشید که رنگ زرد هم در آن به کار رفته بود. اما برای دنیای سینمایی ظاهر او خیلی فرق کرد و مشخص بود از سبک لباس یاغی مانند شخصیت «هان سولو» در مجموعه "جنگ ستارگان" الهام گرفته شده است. سال 2013 و در شماره 1 از سری جدید کمیک های "نگهبانان کهکشان" دیدیم که استیو مک نیون به عنوان طراح کاملا سعی کرده ظاهر جدید استار لرد در دنیای سینمایی را رعایت کند چون روی کاور این کمیک استار لرد ماسک نداشت و مدل موهایش هم شبیه به بازیگر استار لرد در دنیای سینمایی یعنی کریس پرت شده بود. از آن موقع به بعد نیز طراحان دیگر ظاهر او را به دنیای سینمایی نزدیک و نزدیک تر کرده اند. شخصیت پردازی او نیز بسیار به نسخه MCU شباهت پیدا کرده. زیرا قبلا در دنیای کمیک خیلی عبوس و بدبین بود ولی بعد از فیلم جیمز گان شخصیت پردازی او باحال تر و خوش بین تر شد!

 

2- "اونجرز" – نیک فیوری (Nick Fury)

 "اونجرز" – نیک فیوری (Nick Fury)

هر کمیک فنی میتونه بهتون بگه که «نیک فیوری» اُریجینال در دنیای کمیک سفید پوست بود تا اینکه در دنیای کمیک های Ultimate (که یک دنیای موازی با دنیای اصلی مارول بود) شاهد حضور یک نسخه سیاه پوست از نیک فیوری بودیم که ظاهرش از بازیگر معروف، «ساموئل ال. جکسون» ، الهام گرفته بود. در دنیای سینمایی مارول هم تصمیم گرفتند از خود آقای جکسون در این نقش استفاده کنند و  پس از موفقیت فیلم "اونجرز" و تثبیت نقش محوری نیک فیوری در MCU واقعا سخت بود که همان نیک فیوری سابق رو تو دنیای کمیک داشت زیرا خوانندگان جدید گیج میشدند. بنابراین مارول ابتدا در رویداد "گناه اصلی" فاش کرد كه داروی Infinity Formula دیگر در بدن نیک فیوری جوابگو نیست و به شدت پیر و ضعیف شده است. همچنین فاش شد كه فیوری «یوآتو» ملقب به «واچر» (Watcher) را به صورت غير عمد کشته و یكی از چشمان او را برداشته تا به رازهای مخفی عالم پی ببرد. در نهایت ، نیك فیوری جانشین واچر شد. سپس مارول تیر خلاص را زد و فاش کرد که نیک فیوری یک پسر سیاه پوست دارد به نام «نیك فیوری جونیور» که اتفاقاً خیلی هم شبیه به آقای جکسون است! ایشون الان در کمیک های مارول به جای پدرش رئیس "شیلد" شده است ...

 

1- "انتقام جویان: عصر الترون" – اسکارلت ویچ و کوئیک سیلور (Scarlet Witch & Quick Silver)

 "انتقام جویان: عصر الترون" – اسکارلت ویچ و کوئیک سیلور (Scarlet Witch & Quick Silver)

چند سال پیش مارول و فاکس سر رایت سینمایی شخصیت های اسکارلت ویچ و کوئیک سیلور با هم درگیر بودند و در نتیجه مارول عمدا تصمیم گرفت آنها در دنیای کمیک جهش یافته نباشند تا بتونه ازشون در فیلم های "انتقام جویان" استفاده کنه! (یعنی داستانی نوشت که در آن فاش شد آنها جهش یافته نیستند، بلکه به دلیل آزمایشات شخصی ملقب به High Evolutionary به قدرت های خود دست یافته اند! همچنین فاش شد که «مگنتو» پدر آنها نیست!!) اینجا شما به راحتی تاثیر دنیای سینما را بر دنیای کمیک مشاهده میکنید که چطور برای اینکه راه برای استفاده کردن از این دو شخصیت در دنیای سینمایی باز بشه مارول سرگذشت چندین و چند ساله آنها را  در دنیای کمیک تغییر داد!

 

مهدی ترابی مهربانی

  All rights reserved © Spidey.ir 2020

 (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 دفعه ای که قدرت ابرقهرمانان کمیک بوکی در سریال و فیلم تغییر کرد!

10 سرگذشت (ORIGIN) کمیک بوکی که در دنیای سینما بدتر شدند!

10 شخصیت دنیای سینمایی مارول که بهتر از نسخه کمیک خود هستند

 بدترین پیچش های داستانی در فیلم های کمیک بوکی

10 شخصیت فیلم های ابرقهرمانی که لباسشون درست مثل کمیک ها هستش!

10 پیچش داستانی برتر در فیلم های کمیک بوکی

10 شخصیت فیلم های ابرقهرمانی که لباسشون اصلا مثل کمیک ها نیست!

10 سرگذشت (ORIGIN) کمیک بوکی که در دنیای سینما و انیمیشن بهتر شدند!

10 شخصیت دنیای سینمایی مارول که بهتر از نسخه کمیک خود هستند

15 شخصیت مارول که توسط دیگر استودیوهای هالیوودی نابود شدند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Aref TMNT Spidey
#1 Aref TMNT Spidey 1399-05-30 12:54
عالی بود.
من اول شدم. :P
نقل قول کردن
Captain-spidey
#2 Captain-spidey 1399-05-30 13:05
استاد ترابی دستتون درد نکنه مقاله عالی بود واقعا این اتفاقات خیلی جالب بودن واقعا مورد یک خیلی عجیب و جالب بود راستش من از مدل عکس گزاشتن ها خیلی خوشم اومد کاملا همه چی رو مشخص میکرد
نقل قول کردن
super spider
#3 super spider 1399-05-30 14:07
چه جالب بود این مقاله واقعا شما اسطوره این اقای ترابی مهربانی بین و ایکسمن و لوگان از همه جالب تر بودن :-)
نقل قول کردن
super spider
#4 super spider 1399-05-30 14:09
شما اسطوره چه سریع مقاله مینویسید اقای ترابی مهربانی
نقل قول کردن
super spider
#5 super spider 1399-05-30 14:36
به نقل از Captain-spidey:
استاد ترابی دستتون درد نکنه مقاله عالی بود واقعا این اتفاقات خیلی جالب بودن واقعا مورد یک خیلی عجیب و جالب بود راستش من از مدل عکس گزاشتن ها خیلی خوشم اومد کاملا همه چی رو مشخص میکرد



واقعا
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1399-05-30 15:49
به نقل از Captain-spidey:
راستش من از مدل عکس گزاشتن ها خیلی خوشم اومد کاملا همه چی رو مشخص میکرد

من روی تصاویر مقالاتم خیلی حساس هستم و کلی روشون وقت میزارم تا بهترین ها و مرتبط ترین ها رو داخل مقالات بزارم
هیچ سایت خارجی و داخلی نیست که این وقت سر این مساله حساس باشه و وسواس داشته باشه. اکثرا یه سری عکس های تکراری، کلی و گاهی هم بیربط میزارن
نقل قول کردن
hassan91
#7 hassan91 1399-05-30 16:16
خیلی جالبه که فیلمهای اسپایدی توی گزینه‌ها نیست این نشون میده که کمیکهای اسپایدی به همه چی میچربه. البته فقط تغییراتی که واچر داشت میتونیم نام ببریم که اونم تاثیری رو کمیک نذاشت و همون شکل کلاسیک والچر برقراره.
واقعا این رایت سینمایی چیکار کرد که کلا تاریخ اسکارت ویچ و کویک سیلور رو تغییر داد.
راستی ایوان پیتر قراره توی سریال وانداویژن نقش آفرینی کنه. خیلی عجیبه همون بازیگری که توی دنیای سینمایی ایکس من نقش کویک سیلور رو بازی میکرد، تو سریال وانداویژن باشه.
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#8 Mr. Doctor 1399-05-30 16:22
عالی بود استاد.معلوم میشد با دقت و حوصله فراوان نوشته شده تا خواننده ها گیج نشن.من خودم خیلی با شماره 2 حال میکنم.
نقل قول کردن
ARSHIA.Y.M
#9 ARSHIA.Y.M 1399-05-30 18:08
شماره ۱۰ لازم بود. مقاله عالی و خوبی قرار دادید
نقل قول کردن
Mahdiarvenom
#10 Mahdiarvenom 1399-06-01 07:05
با تشکر از این مقاله
میشه گفت همشون با حال بودن، مخصوصا استار لورد که قبلا خیلی داغون به نظر می رسید و همین طور هاری کویین که به نظرم اون لباس قدیمیش شیطنت های شخصیتشو خیلی خوب منتقل نمی کرد.
نقل قول کردن
ilya
#11 ilya 1399-06-07 14:43
عالی بود ممنون از استاد ترابی
از بین و استار لرد بیشتر خوشم اومد البته لباس استار لرد تو کمیک فرمان تانوس هم خیلی جالب بود
فقط یه سوال ازتون داشتم استاد :
اکوآمن هم جزو این موارد حساب میشه؟؟؟چون جدیدا ضاهرش تو کمیک فرق کرده و اون ضاهر کلاسیک رو نداره
نقل قول کردن
ironman
#12 ironman 1399-06-20 11:12
سلام و خسته نباشید من که از خوندن این مقاله لذت بردم
نقل قول کردن
D.SCORPION
#13 D.SCORPION 1400-11-22 22:45
با سلام خدمت همگی و تشکر از استاد ترابی بابت مقابه
خواستم بگم که بعضی از مقاله ها مث همین از کادر بیرون زدن و یکم خوندشون سخته خواستم بگم که رسیدگی کنین
دمتون گرم
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1400-11-23 00:13
به نقل از D.SCORPION:
با سلام خدمت همگی و تشکر از استاد ترابی بابت مقابه
خواستم بگم که بعضی از مقاله ها مث همین از کادر بیرون زدن و یکم خوندشون سخته خواستم بگم که رسیدگی کنین
دمتون گرم

والا من هم تو کامپیوتر چک کردم و هم تو گوشی ، چیزی از کادر بیرون نزده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید