10 کمیک برتر شی هالک (She-Hulk)

10 کمیک برتر شی هالک (She-Hulk)  داستان برتر، comic، کمیک استریپ، کامیک بوک، کومیک بوکس،

در ادامه سلسله مقالات سایت درباره شی – هالک وقتش رسیده داستان های برتر این شخصیت را به شما معرفی کنیم.

برای آشنایی کامل با شی – هالک این مقاله و برای آشنایی با نسخه های عجیب و غریب و دشمنان او نیز این مقاله و این مقاله را بخوانید.

 

10- شماره 1 از کمیک Savage She-Hulk

کمیک شی هالک

در این مقاله گفته بودم که سریال تلویزیونی "هالک" در اواخر دهه 70 میلادی حسابی گُل کرد و معروف و محبوب شد. به همین دلیل شایعه شد که شبکه CBS میخواد یک هالک مونث هم خلق کنه و خودش صاحب رایت آن بشه! بنابراین مارول دست به کار شد تا زودتر از اونا یک هالک مونث خلق کنه. در نتیجه استن لی خودش به سرعت و با عجله داستان او را برای شماره 1 کمیک Savage She-Hulk خلق کرد. درسته که شاید به نظر برسه استن لی عجله ای این کمیک رو نوشته ولی واقعا اریچین جالبی را برای شی هالک شاهد بودیم که به مقدار کافی به هالک شباهت داشت و در عین حال مستقل بود. ما در این کمیک برای اولین بار با «جنیفر والترز» آشنا شدیم که دختر عمه «بروس بنر» (هالك) بود که دچار جراحتی شد که نزدیك بود منجر به مرگش شود بنابراین نیاز به خون بروس بنر پیدا كرد. در نتیجه این انتقال خون، او هم مثل پسر دايی خود تبدیل به موجودی سبز رنگ و قوی هیكل شد. جنیفر البته در نهایت توانست خودش را كنترل كند. به عبارتی دیگر او توانست وقتی كه به شكل هالك در می آید ، ذهن و هوش خودش را داشته باشد و همین وجه تمایز اصلی او با هالک شد.

 

9- شماره 50 از کمیک The Sensational She-Hulk

شماره 50 از کمیک The Sensational She-Hulk

«جان بیرن» از طراحانی بزرگ تاریخ کمیک است که البته به خاطر نویسندگی و طراحی همزمان برخی عناوین کمیک بوکی هم شناخته میشود و run های فوق العاده ای هم داشته (این مقاله را بخوانید). او سال 1989 وظیفه پیدا کرد تا سری دوم کمیک بوک های اختصاصی شی – هالک را تحت عنوان The Sensational She-Hulk خلق کند. بیرن برای آنکه شی هالک را از بقیه عناوین مارول متمایز سازد کاری کرد که این شخصیت گاهی اوقات دیوار چهارم (fourth wall) را بشکند و مستقیماً با خوانندگان حرف بزند! (یعنی همان کاری ددپول چند سال بعد شروع به  انجام دادنش کرد!). به عبارتی دیگر او کاملا خبر داشت که در یک کمیک بوک حضور دارد. حتی جان بیرنشماره آخری که برای این کمیک خلق کرد (شماره 50) ، صفحه آخر را جوری طراحی کرد که در آن شی – هالک او  (یعنی نویسنده) را از پنجره بیرون انداخت تا بمیره و اینجوری فروش کمیک بالا بره!!! البته این کمیک کلی ایده خلاقانه و باحال دیگر هم داره که باعث میشه بخواهید حتما اون رو بخونید.

 

8- شماره های 7 تا 12 از کمیک She-Hulk

شماره های 7 تا 12 از کمیک She-Hulk

سری کمیک بوک هایی که دن اسلات برای She-Hulk در بین سالهای 2004 تا 2005 نوشت خیلی خوب بودند. با طراوت و فان که آدم از خوندنشون حس خوبی بهش دست میداد. این سری از اینکه خودش رو دست بندازه و با خودش شوخی کنه ابایی نداشت. اصلا ایده داشتن یک شرکت حقوقی برای ابرقهرمانان فوق العاده است و اسلات در این کمیک به بهترین شکل ممکن ازش بهره میگرفت. نقطه اوجش مربوط به شماره های 7 تا 12 میشه که مربوط به انتقام گرفتن دشمن اصلی شی هالک یعنی تایتانیا از او میشه.

 

7- شماره های 221 و 222 از کمیک Avengers

شماره های 221 و 222 از کمیک Avengers

شی – هالک در سال 1982 و در شماره 221 از کمیک Avengers به عضویتگروه انتقام جویان درآمد. او از همان ابتدا با «هاکای» رابطه باحالی را شروع کرد (کلا هاکای شخصیت باحالیه خداییش. این عکس رو ببینید). حضور او در این تیم همانطور که در این دو شماره میبینیم چیزی نیست که همین جوری الکی و برای معروف تر شدن او انجام شده باشه و نویسندگان برای او هدف داشتند. همین طور از این دو شماره به بعد بود که شاهد نوعی شوخی تکرار شونده در داستان های بودیم: شی هالک از تعمیر ماشین چیزی سر درنمیاره و فوری قاطی میکنه و میزنه ماشین رو داغون میکنه! او در ضمن خیلی هم سریع خودش رو تو تیم اونجرز تثبیت میکنه و دو مبارزه با نسخه جدید از تیم خبیث "اربابان شرارت" بسیار خوب عمل میکنه.

 

6- شماره 3 از سری دوم کمیک She-Hulk

  شماره 3 از سری دوم کمیک She-Hulk

باز هم کمیکی از شی هالک که توسط دن اسلات نوشته شده. شی هالک این دفعه باید وکیل مدافع خودش بشه! در واقع او در جریان اینکه سعی کرد در زمان سفر کنه تا به هاکای درباره مرگش هشدار بده توسط "اداره جلوگیری از اختلالات زمانی" دستگیر شده و داره محاکمه میشه زیرا سعی کرده تا جریان زمان را برهم بزنه. اگر هم در دفاع از خودش شکست بخوره موجودیت او پاک میشه! داستانی فوق العاده که پیچش جالبی هم داره. ضمن اینکه نوعی شماره ویژه هم محسوب میشه و اگر کل کمیک های اختصاصی شی هالک رو حساب کنیم این کمیک شماره 100 آنها میشه!

 

5- شماره 14 از کمیک Solo Avengers

شماره 14 از کمیک Solo Avengers

در این داستان تک قسمتی که توسط نویسنده بزرگ دنیای کمیک یعنی «کریس کلرمانت» نوشته شده، شی هالک در دیوان عالی آمریکا درباره غیر قانونی بودن قانون ثبت نام از جهش یافته ها بحث میکنه. و جالب اینه که بحث او مدام در دادگاه مختل میشه زیرا  مجبور میشه کارهای ابرقهرمانی بکنه! و این نکته اصلی داستانه چون هر وقت جنیفر میاد صحبت کنه بهش اطلاع میدن که سر و کله دشمن اصلی او یعنی «تایتانیا» پیدا شده و مجبور میشه بره بیرون دادگاه و باهاش بجنگه! داستانی که در عین حال که بامزه و فانه ولی تراژیک هم هست ...

 

4- شماره 5 از کمیک The Savage She-Hulk

شماره 5 از کمیک The Savage She-Hulk

در این داستان فوق العاده باحال و خلاقانه، جان بیرن یکی از به یاد ماندنی ترین داستان های خودش را برای شی هالک خلق میکنه. ما شاهد هستیم که یکی از خبیث های بیخود مارول به نام «دکتر بانگ» که از دشمنان ددپول است و اینجا هم معرفی شده شخصیت های سریال های کارتونی معروف آن دوران را زنده میکنه و ما شاهد رو در رویی شی هالک با شخصیت هایی از کارتون های دیزنی، "عصر حجر" و "پلیس آهنی" هستیم! و البته در این شماره هستش که شی هالک اون جمله معروف خودش رو به خواننده میگه: "دکتر بانگ؟!؟ شوخیتون گرفته؟ اسپایدرمن و چهار شگفت انگیز تو شماره 5 کمیک هاشون با دکتر دووم جنگیدن اون وقت من باید با این دلقک روبرو بشم؟!!

 

3- شماره 4 از كمیك She-Hulk

شی هالک و مرد عنکبوتی

این یكی از بهترین و كلاسیك ترین شماره های كمیك «شی هالك» هستش و در آن میبینیم كه وكیل اسپایدرمن میشه تا اینكه بتونه علیه «جونا جیمسون» در دادگاه شكایت كنه! داستانی بسیار بامزه و خنده دار كه البته طراحی های فوق العاده ای هم داره. دن اسلات از اون موقع نشان داد که آشنایی خوبی با دنیای اسپایدرمن داره که بعدا در run طولانی خودش که نزدیک به یک دهه در سری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" به طول انجامید از آن بهره گرفت.

 

2- شماره 275 از کمیک "چهار شگفت انگیز"

شماره 275 از کمیک "چهار شگفت انگیز"

در این کمیک فوق العاده باحال و کلاسیک که توسط جان بیرن خلق شد شی هالک سعی میکنه حال یک مجله پورنوگرافی که وقتی داشته حمام آفتاب میگرفته ازش عکس لختی گرفته را بگیره! جان بیرن بار دیگر ثابت کرد نویسنده و طراح نامبروان شی هالک بود و خواهد بود.

 

1- شماره 18 از سری Marvel Graphic Novel

شماره 18 از سری Marvel Graphic Novel

در این رمان گرافیکی که جان بیرن بزرگ آن را طراحی و نویسندگی کرده است ، شی هالک به دست سازمان شیلد ربوده میشه (میخواستن مطمئن شوند که آیا او هم مثل پسر دایی اش براشون دردسر ساز میشه یا نه؟!). اما در نهایت کمک میکنه تا بر موجودی مرموز و سوسک مانند غلبه کنند. تعداد صفحات زیاد این رمان گرافیکی به بیرن اجازه داده تا یکی از بهترین داستان های عمرش رو خلق کنه (او آن موقع در اوج دوران حرفه اش قرار داشت). طراحی های او درجه یک هستند. کلی هم شوخی باحال داره که بیشترش مربوط به لخت شدن شی – هالک در مقابل مامورین شیلد میشه! راستی، یکی از بهترین سقوط های هلی کریر شیلد را در این کمیک شاهد هستیم!

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نسخه های عجیب و غریب از شی - هالک در دنیای کمیک!

10 حقیقت مهمی که باید درباره شی – هالک (SHE-HULK) بدانید

چندتا هالک داریم؟

100 شخصیت برتر مارول: شی هالک

معرفی شخصیت های مکمل کمیک های هالک

20 حقیقتی که باید درباره هالک (بروس بنر) بدانید

10 قهرمان مارول که احتمالا نمیدانستید توسط استن لی خلق شده اند!

10 فیلم مارول كه هرگز ساخته نشد

رتبه بندی اقتباس های هالک در دنیای سینما، انیمیشن و تلویزیون

15 روبات قهرمان (HEROBOT) برتر دنیای کمیک

معرفی 20 تیم برتر انتقام جویان

10 نسخه عجیب و غریب از هالک در دنیای کمیک !

10 اتفاق مهمی که سال 2018 در کمیک های مارول به وقوع پیوست

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

nomad
#1 nomad 1399-07-16 10:37
بهترین سایت ایران بدون شک راستی هورا کامنت اول 8)

همیشه دلم میخواست اینو بگم
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#2 Mr. Doctor 1399-07-16 10:57
خسته نباشید استاد.این چند روزه واقعا سایت ترکونده؛شماره های جدید کمیک،مقاله،فکت و ....؛ممنونیم شما و دست اندرکاران.
مثل همه مقاله های شما،این یکی هم جالب بود و هم جامع.
فقط اینکه بنظرم بهتره کمیک های ایشون رو در کنار خانواده نخونیم بهتر باشه :lol:
نقل قول کردن
super spider
#3 super spider 1399-07-16 11:58
موقعی که با روبوکاپ برخورد میکنه خیلی باحاله :D
نقل قول کردن
Agent bishop
#4 Agent bishop 1399-07-16 12:23
سلام مقاله جالبی بود. کلا من خودم فکر نمی‌کردم شی هالک اینقدر شخصیت باحالی باشه

استاد میشه یک مقاله در مورد گرون ترین نویسندگان کمیک بنویسید
نقل قول کردن
Mohamadgg
#5 Mohamadgg 1399-07-16 12:32
مقاله عالی بود استاد ترابی
فکر کنم جنیفر بیشتر از بروس با وقتی بزرگ میشن و لباساشون پاره میشه مشکل داره
:D
نقل قول کردن
Alisa_Aryana
#6 Alisa_Aryana 1399-07-16 12:58
عالی با طعم پرتقالی ;-)
نقل قول کردن
spider flash
#7 spider flash 1399-07-16 13:37
مقاله ی خیلی خوبی بود کمیک های شی هالک خیلی فان و خنده داره من خیلی از شی هالک و کمیک هاش خوشم میاد
نقل قول کردن
blaksummerz
#8 blaksummerz 1399-07-16 18:44
مقاله مثل همیشه بی نقص بود آقای ترابی.توجه داشتید که دیروز سالگرد اسپایدی بود؟! :")
نقل قول کردن
ironspider
#9 ironspider 1399-07-16 20:04
خسته نباشید استاد این چند روزه واقعا دارید سنگ تموم میذارید.
تازه هشت ساله شدن بزرگترین سایت کمیک بوکی کشور رو تبریک می گم. :-*
نقل قول کردن
Hellblazer
#10 Hellblazer 1401-06-25 10:25
دوران کاری جان بیرن در کمیک های شی هالک خیلی دوران عجیب و سمی‌ای هستش؛ تقریبا تو ۲۰ درصد کاور های the sensational she-hulk شی هالک لباس به خصوصی به تن نداره!
حتی خود شی هالک هم توی یکی از پانل ها (همزمان با شکستن دیوار چهارم) به خوانندگان میگه که مارول این کارها رو به خاطر فروش بیشتر انجام میده!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45