شماره 63 از سری جدید کامیک بوک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ترجمه شد (همون 864 سابق!)

شماره 63 از سری جدید کامیک بوک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ترجمه شد (همون 864 سابق!)

قضیه پسر رابی رابرتسون و دختر توم استون خیلی مهم شده و باید برای آینده شون تصمیم بگیرن، کینگ پین به دنبال لوح حیات است و البته نورمن را هم میبینیم!

دخل و خرج پیتر پارکر یکی نبود، بنابراین مجبور شد یک شغل پرسود را از جانب نورا وینترز و جی. جونا جیمسون در دفتر "تهدیدات و مخاطرات" قبول کنه. با این شغل یک لباس جدید و مدرن هم به دستش اومد که به دنبال کنندگان "تهدیدات و مخاطرات" اجازه میداد دنیا را از طریق چشمان اسپایدرمن تماشا کنند. اونقدر از این قضیه استقبال شد که نگو! تماشاچیان این فرصت را پیدا کردند تا تجربه مبارزه اسپایدرمن با دشمنان خودش رو داشته باشند. و البته انگار حضور این خبیث ها به طرز تصاعدی در شهر بالا رفته است.این خبیث ها برای ویلسون فیسک ملقب به کینگ پین که مدتیه شهردار شهر شده و به فعالیت های غیرقانونی خودش پوشش قانونی داده، کار میکنند. کینگ پین به دنبال تکه های شئ باستانیِ فوق‌قدرتمند به نام "لوح حیات" است. پیتر و هم اتاقی او یعنی خبیثِ اصلاح شده به نام فِرِد مایزر ملقب به بومرنگ سعی داشته اند این تکه های را از دسترس کینگ پین دور نگه دارند. در نتیجه کینگ پین در حالی که داره در پشت صحنه دسیسه چینی میکنه، دست به هر کاری میزنه تا حواس اسپایدرمن و بومرنگ رو پرت کنه. در همین اثنا، دیگر هم کلاسی پیتر یعنی رندی رابرتسون (پسر رابی رابرتسون از دیلی بیوگل) رابطه عاشقانه اش با جنیس لینکُلن را از سر گرفته است. جنیس در واقع خبیثی هستش به نام بیتل ، و البته دختر یکی از دشمنان کلاسیک اسپایدرمن به نام توم اِستون!

 

The Amazing Spider-Man # 63 (864)

The Amazing Spider-Man # 63 (864) کمیک بوک

مترجم: محمد صالح حیدری

ناظر ترجمه: مهدی ترابی مهربانی

ادیتور ، گرافیست: سینا محدثی، علی نامور

طراح کاور: امیرحسین رجبی

لینک دانلود مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم (مدیا فایر)

 

نظر خودتون رو درباره داستان و طراحی های این کمیک با ما در بخش نظرات در میان بذارید.

برای خوندن دیگر کمیک هایی که ترجمه کرده ایم اینجا را کلیک کنید.

 

مطالب مرتبط: 

چگونه در كامپیوتر یا سیستم اندروید كمیك بخوانیم؟

مرد عنکبوتی صاحب لباس جدیدی میشود!

10 حقیقت مهمی که باید درباره «بومرنگ» (BOOMERANG) بدانید

10 حقیقتی که باید دربارهٔ داستان "اسپایدرمن: یک روز دیگر" (SPIDER-MAN: ONE MORE DAY) بدانید

رویداد جدید مرد عنکبوتی با عنوان خیزش گناهان (SINS RISING) - کامل + لینک دانلود

10 حقیقتی که باید دربارهٔ «کیندرد» (KINDRED)، خبیث جدید کمیک‌بوک‌های اسپایدرمن، بدانید

رویداد اخیر مرد عنکبوتی با عنوان آخرین بقایا (LAST REMAINS) - کامل + لینک دانلود

هری آزبورن چطور زنده شد؟

سری کمیک های اسپایدرمن شگفت انگیز با ترجمه فارسی

رویداد جدید مرد عنکبوتی با عنوان خیزش گناهان (SINS RISING) - کامل + لینک دانلود

10 حقیقت مهمی که باید درباره «توم اِستون» (TOMBSTONE) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره «بیتل» (BEETLE) بدانید

کمیک مقدمه "مرد عنکبوتی شگفت انگیز: خیزش گناهان" ترجمه شد + لینک دانلود

10 حقیقت مهمی که باید دربارۀ تیمارستان "راون‌کرافت" (RAVENCROFT INSTITUTE) بدانید

شماره آخر از کمیک "تیمارستان راون کرافت" ترجمه شد + لینک دانلود

برترین لباس‌های مردعنکبوتی

رتبه بندی همه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون

تاریخچه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون

بهترین لباس های شخصیت های خبیث در فیلم های کمیک بوکی

15 حقیقت مهمی که باید درباره کینگ پین (KINGPIN) بدانید

معرفی شخصیت های مكمل كمیك های مرد عنكبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
+1 #1 AM SM BM SM 1400-02-21 23:47
سلام
ممنون بابت ترجمه این کمیک.
و درباره شماره ۶۳ از سری جدید کمیک بوک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز.
خطر اسپویل!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
بسم الله الرحمن الرحیم
این شماره بیشتر شماره شخصیت های فرعی بود و داستان های دیگه رو روایت میکرد تا داستان اسپایدی رو. البته اسپایدی لحظه ای داره که درباره این لباس جدید و موقعیت هاش توضیح میده و حس خودش رو میگه. حرف های نورمن با هری رو میشنویم که اصرار نویسنده رو نشون میده برای اینکه نمایان کنه که نورمن واقعا پاک شده و دوست داره پسرش رو هم به راه بیاره اما کیندرد هنوز توی سکوت خودش رو حبس کرده. همه میدونیم که کینگ پین چقدر برای خانواده اش ارزش قائله و اونا رو دوست داره الان هم به خاطر کاری که کیندرد برای او نکرده اون میخواد ازش انتقام بگیره و راون کرافت رو کلا زیر نظر داره و حالا هم باری پیدا کردن لوح داره نیروهای خودش رو گسترش میده. حرف هایی که اسپایدی با خودش میزنه در اول چیز خاصی به نظر نمیان و انگار بیشتر حالت این رو داره که یه آنچه گذشت بده و حال و هوای داستان رو نشون بده اما در ادامه زمانی که این حرف ها به موضوع لباسش کشیده میشه جالب تر میشه. اولش غافلگیری جایی هست که اسپایدی میگه "حالا میتونم برم پیش..." و ما فکر میکنیم قراره پیش کسایی مثل زن عمو می، ام جی، دوستان یا حتی جونا بره اما یهو نشون داده میشه منظورش اون هواداران بوده! (یه جورایی هم نشون میده که اسپایدی این چند وقته چقدر تنها بوده و به کسی نتونست بگه.) شوخی هایی هم که اینجا با جونا هست مثل لبخند زدن اسپایدی جالبه. اینجا هم میبینیم که اسپایدی سعی میکنه توجیه کنه که این لباس مشکلی نداره اما از دیالوگ هاش هم کامل معلومه که خودش هم چیز هایی که میگه رو قبول نداره. توی اون صحنه طراح لحظات مناسبی مثل حالت کینگ پین رو انتخاب میکنه که نشون بده اسپایدی هم خودش میدونه خیلی چیز ها بده.( در ادامه میگم که این تنها نقطه قوت طراحی این شماره بوده!) در کل به نظرم نقطه قوت اصلی این داستان دیالوگ های اسپایدی در این لحظه بودند. راستش فعلا قضیه رندی رابرتسون و دخطر توم استون خیلی برام جالب نیست و اهمیتی نداره. اما اگر این لحظات به درگیری بزرگ و جالبی بین توم استون و رابرتسون ختم بشه و اسپایدی سعی کنه بینشون وایسه من دوست دارم ادامه اش رو بدونم. (فقط خدا کنه آخرش الکی سر و ته داستان به هم نیاد ) حالا دست سرنوشت دشمنان قدیمی رو روبه روی هم قرار داده. صحنه های آخر هم نشون میده که اون دوتا خیلی با هم تفاهم ندارند و شاید مشکلاتی وجود داشته باشه. راستش اون بخش نهایی و "ادامه دارد" هم زیاد برام مهم نبود. یعنی راستش کلا تا حالا توی این شماره های جدید فینالی ندیدم که من رو خیلی هایپ کنه. فعلا داستان ها رو میخونم اما برام هیجانی ندارند و لذتی ازشون نمیبرم ولی این داستانک هایی که تا حالا درست شدند پس قراره در خدمت داستان باشند و خدا کنه الکی تموم نشن. یه چیز دیگه یادمه آقای ترابی اینجا گفتند عجیب نیست که کیندرد این همه طول کشیده.
spidey.ir/.../...
الان باید بگیم که انگار کیندرد حالا حالا ها قرار نیست نقش مهمی داشته باشه و فقط توی لحظاتی هستش که اون ها هم اغلب چیز جدیدی ندارند.
طراحی ها واقعا بد بودند! یعنی فکر کنم از وقتی که این داستان های کیندرد و... دنبال میکنم ندیده بودم طراحی ها اینقدر بد باشند! حالت چهره ها اصلا چیزی رو انتقال نمیداد (مثل جایی که اسپایدی به بومرنگ میگه فرار کن و اون یه قیافه معمولی بدون استرس به خودش میگیره!) طراحی چهره برخی شخصیت ها واقعا خنده دار بودند. مثل کینگ پین که به جای اینکه با ابهت و بزرگ باشه عملا فقط چاقه و اضافه وزن داره با قیافه ای خنده دار. کیندرد هم همین طور که قیافه اش واقعا زشته.(منظورم از زشت اینه که زشت طراحی شده وگرنه قیافه اش که کلا زشته.) از صحنه های اکشن هم که تقریبا هیچی دستگیرم نشد! فقط چند تا آدم و تار داشتند توی هم وول میخوردند! چهره ها هیچ شباهتی هم به قیافه های شماره های قبلی نداشتند و نمیدونم این چه مریضیه که هر شماره ما باید قیافه جدیدی از جناب پیتر پارکر ببینیم!
ترجمه و ادیت هم که مثل همیشه بی نقص بود! واقعا عالی بود و مشکلی هم نداشت. با تشکر.
نقل قول کردن
mokhtAR KID
#2 mokhtAR KID 1400-02-22 07:40
سلام من عضو جدیدم کمیک بسیار خوب و جذابی بود ممنون :lol: :D
نقل قول کردن
a.v.s
#3 a.v.s 1400-02-22 11:42
با درود و عرض ادب،
و یک خسته نباشید بزرگ به آقایان حیدری، ترابی، محدثی، نامور، و رجبی.

لطفا با کمال احترام از اعضای سایت درخواست میکنم گوش بدبد:
ببینید از همینجا اعلام میکنم که به خودم زمان نداده ام تا 10 شماره اخیر کمیک های اصلی مرد عنکبوتی را بخوانم. امیدوارم عذر موجهی برای نذاشتن کامنت برای این کمیک باشد، ولی اینکه دیگر اعضاء در کامنت ها کمکاری میکنند جای تعجب است. این کمیک، کمیک اصلی مرد عنکبوتی یعنی محبوب ترین شخصیت مارول است. چگونه است که کمیک هایی که مثلا بنده از مرد عنکبوتی ادیت یا ادیت و ترجمه میکردم که اصلا ربطی به این سری نداشتند کامنت های بیشتری نسبت به این کمیک میخورد؟ (یه سر به بخش کامنت های کمیک هایم بزنید تا متوجه شوید بعد دوباره بیایید اینجا). بنده که نسبت به دیگر اعضا در ادیت و ترجمه تازه واردم. درضمن چرا فقط وقتی که یک رویداد مهم درجریانه شما کامنت های بیشتری میزارید؟

بله بنده قبلتر گفتم همینکه کمیک رو برای خواندن دانلود میکنید بسیار ممنونم، ولی دربارهء دیگر اعضای سایت که جاهای دیگه استقامت به خرج میدهند و کامنت میزارند، این درست نیست. زحماتی که آقای حیدری، ترابی، محدثی، نامور، و رجبی آن هم در شرایطی که امتحانات نزدیک است اصلا برای دوتا کامنت نیست (از کسانی که همون دو کامنت هم گذاشتند تشکر بسیار دارم). اگر شما پروژه ای انجام میدادید و جلوی عموم میذاشتید و دیده نمیشد بسیار دلخور میشدید.

لطفا بیایید زحمات افراد را نادیده نگیریم. چون صرفا خوندن مقاله وقت کمتری میبره پس فقط اونو نخونیم که بیاییم اونجا کامنت بیشتری بزاریم.

این یک نصیحت برادرانه است ;-)
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#4 AM SM BM SM 1400-02-22 11:53
سلام مجدد.
ببخشید خواستم یه چیزی بگم ربطی به کمیک نداره ولی خب دوست داشتم بگم. از دیشب تا حالا این کمیک که این همه هم زحمت سرش کشیده شده فقط دوتا نظر داره! (البته خب تا الان که این نظر رو مینویسم.)واقعا خیلی بده که مترجم و ادیتور این همه زحمت بکشند و آخرش اینجوری بشه. (البته میدونم بعضی ها هم مثل آقا احسان وقت نداشتند و دیر یا زود میان ولی بقیه چی؟ خب فقط آقا احسان نمیتونه باشه که توی وقت امتحانات هم میاد نقد مینویسه. ) اما تحلیل تریلر ونوم که اومد وقتی دیدم ۷ تا دیدگاه داشت میخواستم شاخ در بیارم. نمیگم که سر اون زحمت کشیده نشده نه. آقای نمکی تحلیل دقیق و عالی داشتند ولی این نشون میده یا مردم دیگه سراغ کمیک و این چیزها نمیرند یا حوصله نظر دادن ندارند. منظورم هم این نیست که الان مثلا من اومدم یه دو خط چرت و پرت نوشتم کار خیلی بزرگی کردم و بخوام منت بذارم. واقعا اینطور نیست. اصلا اولا این وظیفه منه. دستمزد ناشران پول این کمیک هاست منم دستمزد کمیکی که میخونم رو میدم. (انگار چقدر هم کار سختیه! ) دوما اصلا بخش اعظمش برای خودم هم هست. اصلا وقتی درباره کمیک حرف میزنم حس خوبی برای خودم داره و احساس آرامش میکنم وقتی فکر کنم و بنویسم چه چیزی از این کمیک گرفتم و ارزش خوندن داشت یا نه.( من الان در وضعیتی هستم که کلا دروغ نمیتونم بگم. فکر کنم خودتون فهمیده باشید چیه.:lol: ) کلا خواستم بگم من دوست ندارم نظرات بیشتر باشه و تحلیل ها و دسته نظرات زیادی باشه و همین طوری بزنیم تو سر و کله هم ( :lol:) اما انگار دیگه یا کسی سراغ کمیک نمیاد و همه فیلم میبینند یا حوصله تحلیلش رو ندارند.
ممنون بابت زحماتتون.
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#5 Ehsan Spider 1400-02-22 12:01
به نقل از a.v.s:
با درود و عرض ادب،
و یک خسته نباشید بزرگ به آقایان حیدری، ترابی، محدثی، نامور، و رجبی.

لطفا با کمال احترام از اعضای سایت درخواست میکنم گوش بدبد:
ببینید از همینجا اعلام میکنم که به خودم زمان نداده ام تا 10 شماره اخیر کمیک های اصلی مرد عنکبوتی را بخوانم. امیدوارم عذر موجهی برای نذاشتن کامنت برای این کمیک باشد، ولی اینکه دیگر اعضاء در کامنت ها کمکاری میکنند جای تعجب است. این کمیک، کمیک اصلی مرد عنکبوتی یعنی محبوب ترین شخصیت مارول است. چگونه است که کمیک هایی که مثلا بنده از مرد عنکبوتی ادیت یا ادیت و ترجمه میکردم که اصلا ربطی به این سری نداشتند کامنت های بیشتری نسبت به این کمیک میخورد؟ (یه سر به بخش کامنت های کمیک هایم بزنید تا متوجه شوید بعد دوباره بیایید اینجا). بنده که نسبت به دیگر اعضا در ادیت و ترجمه تازه واردم. درضمن چرا فقط وقتی که یک رویداد مهم درجریانه شما کامنت های بیشتری میزارید؟

بله بنده قبلتر گفتم همینکه کمیک رو برای خواندن دانلود میکنید بسیار ممنونم، ولی دربارهء دیگر اعضای سایت که جاهای دیگه استقامت به خرج میدهند و کامنت میزارند، این درست نیست. زحماتی که آقای حیدری، ترابی، محدثی، نامور، و رجبی آن هم در شرایطی که امتحانات نزدیک است اصلا برای دوتا کامنت نیست (از کسانی که همون دو کامنت هم گذاشتند تشکر بسیار دارم). اگر شما پروژه ای انجام میدادید و جلوی عموم میذاشتید و دیده نمیشد بسیار دلخور میشدید.

لطفا بیایید زحمات افراد را نادیده نگیریم. چون صرفا خوندن مقاله وقت کمتری میبره پس فقط اونو نخونیم که بیاییم اونجا کامنت بیشتری بزاریم.

این یک نصیحت برادرانه است ;-)



سلام استاد وفایی صفت
ممنون از صحبت های زیباتون. راستش حرف دل منو زدید من که حتی وقت هم نداشته باشم کمیک مفت خونی نمیکنم. مقالات رو هم سه تاش جوری رقم خورد که افتادن وسط دوسه تا امتحان مونده به آخر ترمی فرصت نکردم کامنت بدم این کمیک هم همین الان تقریبا نقدش تموم شده و دارم میفرستمش واسه تاخیر عذر خواهی میکنم هم دیشب هم کله سحر سر شلوغی داشتم ولی هرگز دلم نمیاد واسه کمیکی که تازه تو سایت تزجمه میشه کامنت ندم.

به قول عمو مختار مفت خون نیستیم ما. مطمئنم بچه ها هم دلیل موجهی واسه کارشون دارن ولی حتما پیشنهاد میکنم بیاین توکارش من که خودم خیلی وقت نیست اومدم تو کار کامنت های نقد مانند ولی واقعا عاشقش شدم. عاشق اینکه مرد عنکبوتی ازم راضیه و استاد هم همینطور (از کامنت خودشون شنیدم.)

راستی کامنت های طولانی رو حتما بخونید ;-) خب اونایی که طولانی نیستن هم که دیگه راحت میشه خوند.
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#6 Ehsan Spider 1400-02-22 12:19
بسم الله الرحمن الرحیم

سلام خدمت دست اندرکاران اسپایدی ، مدیریت گرامی ، استاد عزیز و دوستان خوبم .

قبل از شروع یه تشکری داشته باشم از تیم ترجمه فوق حرفه ای اسپایدی که واقعا با نهایت سرعت و بهترین کیفیت کمیک رو ترجمه و ادیت میکنید. دست گلتون درد نکنه.

نگاهی به کمیک شماره 63 جدید ترین سری مرد عنکبوتی شگفت انگیز
( The Amazing Spider-Man#63 )

!!!هشدار اسپویل!!!
.
.
.
.
.

داستان :
سلام سلام. اول از همه خوش آمد بگم به tall sense و در ادامه.
این حسم بهم میگه این اسپنسر داره چیزی میسازه که نمیتونه کنترلش کنه! (اگه گفتی دیالوگ کدوم سریال بود؟! person of interest)
خب درسته من عاشق مرد عنکبوتی‌م ولی نباید از مشکلات و حسی که اینجا از سری اصلیش دریافت میکنم رو نگم، واقعا حجم کاراکتر ها زیاده داستان خیلی کش داره میگیره هی سوالات ایجاد میشه. خب اصلا بهش اجازه میدن جواب بده؟ یا اصلا وقت میشه؟ اصلا ممکنه بعضی از سوالاتی که ایجاد کرده یادش بره جواب بده اینقدر طولانی و زیاد شدن؟؟!؟؟!؟!!؟؟ البته من روشش رو دوست دارم که بینا بین ایوانت های اصلی، داستانک هایی رو هم شرح و بسط میده ولی فکر کنم حجمش بالاس.

بریم سراغ خود کمیک.
خب انگار این اسپنسر هدفش اینه که اینقدر این خوب شدن نورمن رو تو گوشمون زمزمه کنه که بالاخره ما باورش کنیم و آخرش یه جایی یه پیچشی بده که کلا همونجا بریم کما. خب ما بارها دیدیم، نورمن بارها و بارها در قالب کار‌های خوب چه کارایی انجام داده. خب اینجا واقعا اون حسی که به آدم میده اینه که هری واقعا اصلاح شده. یادمه یه زمانی یه انیمشن از بتمن دیدم به اسم بتمن نینجا. اونجا جوکر خودشو واقعا اصلاح کرد بعد واقعا خراب شد. خب این نورمن خیلی واقعی شده.
خب این جرایان حجم کاراکتر ها هم اینجا صدق می‌کنه چون موردو وارد قضیه شد. دشمن درجه یک دوکی استرنج اینجا همسفر کینگ پینه. واقعاً قضیه پیچیده شده.
در ادامه اسپایدی سر ماموریتشه اونم با لباس مزخرفش کنار رفیق عزیزمون رنگ بوم. به دنبال تیکه‌های لوح زندگی که هدف خوبی واسه موردوه.
خب قضیه ای کمیک بیشتر متمرکز روی بیتل و پسر رابرتسون. خب این دو خانواده باهم پدرکشتگی دارن ولی این دوتا دارن سنت شکن میشن.
در ادامه رفیقمون جغد میاد و اینجا سنت شکنی نمیشه چون اختلافات داخلی و مافیایی باعث شکستشون میشه که امری آشناست.
اسپایدی هم شخصیت پردازیش رو حسابی این اسپنسر قلقلک میده چون قضیه سر مرگ و زندگی یه انسان هستش. هرچند چند تا مافیایی. ولی خوشبختانه اسپایدی سر عقل میاد و باز قبل رفتن تارپیچیشون میکنه که مثل این قضیه لباس زیادی نره تو مخمون.
در ادامه باز این شخصیت پردازیه میره تو مخمون. آخه اسپایدی رو ببین این چند تا پانل رو ببین. واقعاً اوف داره اسپنسر نکن این کارارو با پیتر ما. (قبلا هم گفتم من عاشق مرد عنکبوتی‌م ولی آخه این....)
در ادامه دوتا دعوای پدر فرزندی میبینیم که 440 درجه متفاوت‌اند. خب این طرف قضیه با چند تا داد و فریاد ادامه پیدا می‌کنه اونطرف هفت تیر کشی میکنن!!؟ به نظرم اوضاع جنیس با پدرش خراب تر از این چیزاس، خب رندی یکم سطح پایین تره و رابطه پدر پسری اونا رو دوست دارم.
در ادامه هردو با دوستاشون مشورت میکنن که اینجا پیت صراحتا اشاره میکنه به رفاقتش با اسپایدی. و هردو تقریبا نتیجه یکسانی میگیرن اینا چی میگن بابا خودمون مهمیم، خب خودمونیم دیگه نوجوانی و قضایاش دیگه.
به نظرم آشناییشون فان محض بود، واقعا عمق خاصی نداشت خب اینجا میشد یکم عمیق ترش کرد.
در ادامه خب خود توم استون دیگه دنبالش نمیکنه ولی هنوز هستن کسایی که بخوان این کارو بکنن. خب ارباب جنابت و مادام ماسک تیم آپ کردن. که آخرش حدس میزنم شماره بعدی باهم اختلاف پیدا میکنن.
اینجا پایان داستانه و خیلی هایپ کنندس. تو آسمونا دنبال فرد بودن بغل گوششون پیداش کردن و احتملا اینجا این دوتا رو ول میکنن اصل جنس و میبرن و پیت هم اونجاس. واقعاً هایپ داره. خب شاید پیت نتونه مخفیانه لباسشو عوض کنه.

فضای داستان به نظرم مناسب قضیه بود درست مثل شماره های قبلی بود و سازگار با شخصیت پیت و اسپایدی.
ریتم داستان بالا پایین داشت ولی به نظرم بیتل و رندی توی این ریتم خوب جایگذاری شده بودن.
شروع داستان متوسط بود مثلا قبلیا یه اشاره‌ای به نورمن و هری و پین کینگ میکنن و موند واسه شماره بعدی که بازم احتملا یه اشاره کوچیکی بشه و...
پایان داستان رو که بالا اشاره کردم و واقعا پایان خوبی بود به نظرم.
دیالوگ ها ساده بودن و قابل فهم. تعاملات خوب بود. رفتار پدر پسری رندی و باباش. تنش بیتل و رندی. فراز و فرود توم استون و دخترش. رفاقت پیتر بوم رنگی و.... جونا فراموش نشه.
راستیتش اینجا تمرکز رو کاراکتر اصلی نبود من از اینجور داستان ها معمولا خوشم نمیاد ولی این داستانک یه جوری ایجاب میکنه که این خوب به نظر بیاد. یعنی یه لحظه حالت کلی و حجم داستانک هارو فراموش کنیم و در لحظه نه در همین شماره زندگی کنیم، این کمیک این حالتش جذاب بود و خوب به بقیه کاراکتر ها پرداخته بود.
کاراکتر خبیث که بسیار بود توی داستان. ولی میشه خلاصش کرد. مافیا!
فان قضیه که چندان بالا نبود این قسمت شاید نقطه ضعف‌ باشه و اسپنسر انگار سردرگم شده واقعا هرچقدر میخوام نگم نمیشه.
اکشن داستان اندازه بود من که مشکلی از این بابت نداشتم.


--------------------------
طراحی :

صحنه های اکشن: به نظرم خوب طراحی شده بودند ولی کلی بخوام بگم با کار طراح این شماره حال نکردم. کینگ پینش خوب از آب در نیومده بود. پیترش عوض شده بود، بوم رنگ انگار کله اش دراز شده بود. اسپایدی اوبهت شماره قبلی رو نداشت و... چهره هارو نپسندیم ولی صحنه های اکشن و بک گراند ها بعلاوه رنگ پردازی رو مشکلی ندیدم.

-------------------------


شخصیت پردازی :

شخصیت اصلی یا اسپایدی این روزا انگار اسپنسر دست پختشو تغیر داده این قضیه لباس کلیتش ایده خوبی بود و کلا پیت خیلی عوض کرد.
شخصیت های خبیث که چندان ناقضی نداشتند ولی از توم استون اینجا خوشم اومد شخصیت پردازیش زیبا بود. هرچند هیچی توم استون مرد عنکبوتی خارق‌العاده نمیشه.
شخصیت های مکمل هم به نظرم درست بودن و این رندی که این بسط دادنش بد نبود و به نظرم عمیق ترش کرد و بیتل هم همینطور.


--------------------------

ترجمه و ادیت :

مثل همیشه شاهکار. تشکر از مترجم ، ادیتور، استادان رجبی و ترابی عزیز.

---------------------------

باز هم ممنون از زحمات شما اساتید محترم


واقعا همیشه اون حسی که میگیرم رو تو کامنتا بازگو میکنم. امیدوارم اینو نقد کنید.

فکر کنم زیادی انتقاد کردم نه؟؟؟

مخلص شما : Ehsan Spider
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#7 Ehsan Spider 1400-02-22 12:22
سلام استاد عزیز

خیلی ببخشید مزاحم میشم
خیلی دوست داشتم نظر شمارو راجب این ران نیک اسپنسر بدونم؟ مخصوصا این آواخر بعدا آخرین بقایا و یکم قبل تر.
من یکم حس عجیبی از این بابت دارم

البته اگه سرتون شلوغ بود جواب ندید چون واقعا نمیخوام مزاحمتون بشم و مطمئنا کار های سایت خیلی زیادن.

بازم ببخشید بابت جسارت
نقل قول کردن
hassan91
#8 hassan91 1400-02-22 18:52
با سلام
خسته نباشید میگم خدمت دوستان بابت ترجمه و ادیت.

من دیگه عادت داشتم که هر کمیکی تو سایت میاد در جا همون روز بخونم و نظرم رو هم بگم ولی این دو و سه هفته فرصت کمیک خواندن نداشتم و در کل تو این مدت بیشتر از سه و چهارتا کمیک نخوندم و چون قبلا هم عجله ای چن بار پیش اومد که کمیک خوندم و نظرم نوشتم که با خودم گفتم اینجور مواقع کامنت ندم سنگینتره :) این رو هم وظیفه خودم میدونستم و میدونم که فیدبک باید باشه (حالا مثبت یا منفی) تا دوستان مترجم و ادیتورها فکر نکنن که واسه دیوار یا هوا همچین کاری کردن.

به هر حال من امروز فرصت کردم که دو شماره قبلی اسپایدی رو بخونم.

بعد از قضیه‌ی کیندرد اسپنسر تمرکز خودش رو گذاشته روی کینگ پین و هدفش برای رسیدن به لوح حیات. کینگ پین هم بنا بر قدرت قانونی که از شهردار بودنش داره دستش خیلی بازه و هر چی باند مافیایی و خلافکار هست رو اجیر کرده. با فشاری که کینگ پین روی بومرنگ آورد، باعث شد تا بومرنگ بزنه به سیم آخر.

خوشم اومد نشون دادن که کینگ پین از قضیه اصلاح نورمن خبر داره و اینکه داره از موردو کمک میگیره. به هر حال ویلسون هالو نیست.

به مزایای لباس جدید مرد عنکبوتی اشاره میشه اما پیتر این حس رو داره که یه چیزی این وسط اشکال داره. چون قبلا هم نشون دادن که نورا وینتر دنبال چیزهای جنجالی هست باید هم این انتظارو داشت.

حالا قضایای هم اتاقی های پیتر هم جالب توجه هستش. اینکه نشون دادن چجوری جریان عشق بین جنیس و دنی شروع شده. به نظر میرسه که این رابطه عاقبتی نداره منتها با حمله‌ی که شکل گرفت ممکنه که جنیس لینکن دچار تحول بشه و یه جورایی کمک حال بومرنگ و اسپایدی بشه.

طراحیها به نظر متوسط بود. مخصوصا اکشنها.

با تشکر
نقل قول کردن
Spider-Fan
#9 Spider-Fan 1400-02-23 19:14
سلام.
عید فطر رو خدمت‌تون تبریک می‌گم.
آرک «خون‌بهای پادشاه» که از این شماره رسماً شروع شد، قراره ادامه‌ای باشه بر داستان لوح حیات که قبل از قضایای کیندرد توی این سری شروع شده بود. علاوه بر اون رابطۀ رندی رابرتسون و بیتل هم بخش مهمی از داستانه که با وجود رابطۀ پدران‌شون خیلی فازِ «رومئو و ژولیت» گرفته!
و البته اسپنسر همچنان داره ادامۀ داستان کیندرد رو با قطره‌چکان به خورد مخاطب می‌ده...
در کلّ با این‌که چند شماره‌ست از ضرباهنگ داستان کم شده، اما پیشنهاد می‌کنم به خواندن این سری ادامه بدید که اتفاقات مهمی در شرف وقوع هستن و البته داستانِ جالبی داره روایت می‌شه.
این رو هم بگم که شماره‌های ۶۴ و ۶۵ منتشر شدن و ترجمه‌شون هم تموم شده و ان‌شاءالله به زودی روی سایت قرار می‌گیرن.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#10 AM SM BM SM 1400-02-23 21:24
به نقل از Spider-Fan:
سلام.
عید فطر رو خدمت‌تون تبریک می‌گم.
آرک «خون‌بهای پادشاه» که از این شماره رسماً شروع شد، قراره ادامه‌ای باشه بر داستان لوح حیات که قبل از قضایای کیندرد توی این سری شروع شده بود. علاوه بر اون رابطۀ رندی رابرتسون و بیتل هم بخش مهمی از داستانه که با وجود رابطۀ پدران‌شون خیلی فازِ «رومئو و ژولیت» گرفته!
و البته اسپنسر همچنان داره ادامۀ داستان کیندرد رو با قطره‌چکان به خورد مخاطب می‌ده...
در کلّ با این‌که چند شماره‌ست از ضرباهنگ داستان کم شده، اما پیشنهاد می‌کنم به خواندن این سری ادامه بدید که اتفاقات مهمی در شرف وقوع هستن و البته داستانِ جالبی داره روایت می‌شه.
این رو هم بگم که شماره‌های ۶۴ و ۶۵ منتشر شدن و ترجمه‌شون هم تموم شده و ان‌شاءالله به زودی روی سایت قرار می‌گیرن.

سلام
من هم عید سعید فطر رو به شما تبریک میگم. خیلی ممنون. جمله آخرتون که دیگه نور علی نور بود. :lol:
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#11 Scarlet Speedster 1400-02-26 16:52
سلام .
با عرض خسته نباشید خدمت اعضای گل سایت و با تشکر از مترجم و ادیتور های این کمیک .

دیدم با توجه به کامنت 3# بحث کمکاری در فعالیت و نوشتن نقد و بررسی و نظرات تخصصی مطرح ـه ، گفتم از جانب خودم ضمن عذرخواهی مطلبی رو دربارهٔ کمکاری های این چند وقت خودم عرض کنم .

راستش ...
همه چیز به هم ریخت !
قطعاً کسی خبردار نیست که تقریباً ۲۰ روز پیش یعنی ۱۴ اردیبهشت ماه ، نخستین سالروز عضویت بنده در سایت بود و من هم برنامه های زیادی برای جشن گرفتن این روز داشتم ؛ ولی این روز مصادف شد با سالروز شهادت امیرالمومنین ،حضرت علی (ع) و به نظرم خوب نبود که درباره جشن گرفتن و شادی حرف بزنم . بعد از اون هم کلی کار و گرفتاری پیش اومد و دیگه نتونستم خواسته ام رو عملی کنم و تصمیم گرفتم همه اینکار ها رو از تعطیلات تابستون از سر بگیرم .

پس ...
اول عذر میخوام بابت غیبت طولانی مدت خودم در سایت و دوم هم میخوام بگم که خیلی زودتر از تابستون ( با اینکه کسی منتظرم نیست :lol: :-* ) یعنی دقیقاً از ۱۲ خرداد ماه که امتحانات مدرسه هم به پایان میرسه ، فعالیت خودم رو دوباره آغاز میکنم و این روز رو هم به جای روز تولدم (!) در سایت با برنامه هایی که داشتم جشن میگیرم و برای جبران غیبت ـم ، حداکثر فعالیتی که در توانم هست رو انجام میدم .

در انتها هم عذر خواهی میکنم بابت اسپمی که در کامنت های این پست ترجمه این کمیک ایجاد کردم و گفتن این چیز هایی که اصلاً هم مهم نیستن . خیلی ها هم احتمالاً میگن : این دیگه کیه که انقدر خودش رو میگیره و راجع به این چیزا حرف میزنه ! :D ولی باید بگم اینطور نیست و این چند خط چیز هایی بودن که مدت ها دلم میخواست بگم و مشغله و کار های زندگی اجازه نمیداد . :lol:

وعدهٔ ما ، ۱۲ خرداد ماه ...!
یا علی !
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#12 AM SM BM SM 1400-02-26 18:03
به نقل از Scarlet Speedster:
سلام .
با عرض خسته نباشید خدمت اعضای گل سایت و با تشکر از مترجم و ادیتور های این کمیک .

دیدم با توجه به کامنت 3# بحث کمکاری در فعالیت و نوشتن نقد و بررسی و نظرات تخصصی مطرح ـه ، گفتم از جانب خودم ضمن عذرخواهی مطلبی رو دربارهٔ کمکاری های این چند وقت خودم عرض کنم .

راستش ...
همه چیز به هم ریخت !
قطعاً کسی خبردار نیست که تقریباً ۲۰ روز پیش یعنی ۱۴ اردیبهشت ماه ، نخستین سالروز عضویت بنده در سایت بود و من هم برنامه های زیادی برای جشن گرفتن این روز داشتم ؛ ولی این روز مصادف شد با سالروز شهادت امیرالمومنین ،حضرت علی (ع) و به نظرم خوب نبود که درباره جشن گرفتن و شادی حرف بزنم . بعد از اون هم کلی کار و گرفتاری پیش اومد و دیگه نتونستم خواسته ام رو عملی کنم و تصمیم گرفتم همه اینکار ها رو از تعطیلات تابستون از سر بگیرم .

پس ...
اول عذر میخوام بابت غیبت طولانی مدت خودم در سایت و دوم هم میخوام بگم که خیلی زودتر از تابستون ( با اینکه کسی منتظرم نیست :lol: :-* ) یعنی دقیقاً از ۱۲ خرداد ماه که امتحانات مدرسه هم به پایان میرسه ، فعالیت خودم رو دوباره آغاز میکنم و این روز رو هم به جای روز تولدم (!) در سایت با برنامه هایی که داشتم جشن میگیرم و برای جبران غیبت ـم ، حداکثر فعالیتی که در توانم هست رو انجام میدم .

در انتها هم عذر خواهی میکنم بابت اسپمی که در کامنت های این پست ترجمه این کمیک ایجاد کردم و گفتن این چیز هایی که اصلاً هم مهم نیستن . خیلی ها هم احتمالاً میگن : این دیگه کیه که انقدر خودش رو میگیره و راجع به این چیزا حرف میزنه ! :D ولی باید بگم اینطور نیست و این چند خط چیز هایی بودن که مدت ها دلم میخواست بگم و مشغله و کار های زندگی اجازه نمیداد . :lol:

وعدهٔ ما ، ۱۲ خرداد ماه ...!
یا علی !

سلام
هر کس مشکلی داره نمیتونه بنویسه برای چند وقت. من خودم منظورم اونایی بودن که کمیک رو دانلود میکنند و بعد هم الفرار! یکی از نقد های شما مساوی هست با کل محتویاتی هم من میتونم تا آخر عمرم توی سایت بنویسم! تا ۱۲ خرداد هم صبر میکنم تا انشاءالله بازگشت شکوهمندانه شما رو نظاره کنیم و خبرش هم بدیم دیلی بیوگل تا یک He is back خوشگل بذاره روش!
نقل قول کردن
s.p.i
#13 s.p.i 1400-03-01 20:47
سلام من کاربر جدید هستم و خیلی خوشحالم به سایت پیوستم
اول تشکر میکنم از اعضای سایت به خاطره ترجمه کمیک
به نظر من این کمیک تمرکز خودشو روی رندی رابرتسون و جنیس لینکل بود برخورد پدر های اونا باهم فرق داشت با این حال من شخصه از داستان لذت میبرم
بازم نظر خودم رو راجب کمیک بعدی میگم
تشکر ممنون
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#14 AM SM BM SM 1400-03-01 22:16
به نقل از s.p.i:
سلام من کاربر جدید هستم و خیلی خوشحالم به سایت پیوستم
اول تشکر میکنم از اعضای سایت به خاطره ترجمه کمیک
به نظر من این کمیک تمرکز خودشو روی رندی رابرتسون و جنیس لینکل بود برخورد پدر های اونا باهم فرق داشت با این حال من شخصه از داستان لذت میبرم
بازم نظر خودم رو راجب کمیک بعدی میگم
تشکر ممنون

سلام
خوش اومدی ;-)
خوبه یک نفر دیگه هم بالاخره یه چیزی درباره این کمیک گفت! :-*
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#15 Ehsan Spider 1400-03-01 23:24
به نقل از s.p.i:
سلام من کاربر جدید هستم و خیلی خوشحالم به سایت پیوستم
اول تشکر میکنم از اعضای سایت به خاطره ترجمه کمیک
به نظر من این کمیک تمرکز خودشو روی رندی رابرتسون و جنیس لینکل بود برخورد پدر های اونا باهم فرق داشت با این حال من شخصه از داستان لذت میبرم
بازم نظر خودم رو راجب کمیک بعدی میگم
تشکر ممنون


به جمع ما خیلی خوش اومدی گارداش. (ترجمه: داداش)
راستش منو امیرحسین این چند وقته یکم تنها بودیم بدمون نمیاد یه عضو سومی هم بهمون اضافه بشه.
راستی برای اینکه اون رابطه‌ای که گفتی رو بهتر و عمیق تر درک کنی ده حقیقت توم استون رو بخون تا بفهمی این دو به معنی واقعی کلمه پدر کشتگی باهم دارن.

اینم اون مقاله ای که گفتم:
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
s.p.i
#16 s.p.i 1400-03-02 00:41
15# سلام و خیلی ممنون منو اونو خوندم درواقع بیشتر مقاله های سایتو خوندم
نقل قول کردن
s.p.i
#17 s.p.i 1400-03-02 13:09
#15 سلام و خیلی ممنون اون مقاله رو خوندم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

 

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

14

18

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

38

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

30

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

008

009

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

48

37