10 حقیقت مهمی که باید درباره «نگهبان سرخ» (Red Guardian) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره نگهبان سرخ (Red Guardian) رد گاردین فکت facts معرفی شخصیت کاراکتر تاریخچه قرمز الکسی شوستاکوف (Alexei Shostakov)

به مناسبت حضور این کاراکتر در فیلم اختصاصی بیوه سیاه، اسپایدی این مقاله را تقدیم به شما میکند.

مقدمه : شاید تا قبل از انتشار تریلر و تیزرهای فیلم بلک ویدو، کمتر کسی از وجود این کاراکتر باخبر بود. به همین دلیل نگهبان سرخ (red guardian) در دنیای کمیک بوک‌های مارول معمولاً دست کم گرفته می‌شود و کمتر مورد توجه است. اما با ورود وی بهmcu از طریق فیلم اختصاصی بیوه سیاه، دیگر توجهات نسبت به او بیشتر خواهند شد. شاید اینطور به نظر نرسد ولی نگهبان سرخ کاراکتری قدیمی برای مارول به حساب میاد و زندگی پیچیده‌ای داشته است. فیلم اختصاصی بیوه سیاه نگاه عمیق و دقیق‌تری درباره گذشته و تاریخچه ناتاشا رومانوف را به نمایش خواهد گذاشت. از جمله چهره‌های جدید این فیلم میتوان به یلنا بلووا و الکسی شوستاکوف (Alexei Shostakov) معروف به نگهبان سرخ اشاره کرد. او یه جورایی یک ابر سرباز و نسخه روسیه‌ای کاپیتان آمریکا است. به خاطر اینکه حضور او را در فیلم اختصاصی بیوه سیاه بهتر و عمیق‌تر درک کنید لازم است که نسبت به نسخه کمیک بوکی این شخصیت، آشنایی کلی داشته باشید. به همین دلیل اسپایدی در این مقاله به بیان حقایقی از زندگی او پرداخته است.

 

1- نگهبان سرخ در یک نگاه

نگهبان سرخ در یک نگاه 

نام کامل : الکسی الانویچ شوستاکوف (Alexei Alanovich Shostakov)

اولین حضور : شماره چهل و سه از جلد اول انتقام جویان (Avengers #43)

خالقان : روی توماس و جان بوسکیما (John Buscema)

نگهبان سرخ یا red guardian عنوان چندین کاراکتر در دنیای کمیک بوک های مارول است که معروف ترینشان الکسی شوستاکوف نام دارد که در سال 1967 قدم به دنیای وسیع کمیک بوک گذاشت و عنوان دومین نگهبان سرخ را از آن خود کرد. با اینکه او کاراکتری بسیار قدیمی برای مارول است ولی بها و توجهی که لایقش بوده را دریافت نکرده و در دنیای کمیک بوک داستان و سابقه آنچنانی ندارد و شاید حقایق زندگی او به همین ده مورد ختم شود. او یک خلبان آزمایشی کارکشته بود و مأموریت های خطرناکی برای شوروی انجام میداد که محبوبیت خاصی را برای او به ارمغان آورده بود. او نسخه روسیه‌ای و قرمز رنگ (!) کاپیتان آمریکا است که به طور مخفیانه توسط سازمان امنیت و اطلاعات شوروی آموزش دید. تا پاسخی بر کاپیتان آمریکا باشد. او همچنین نقش اساسی در ارجین ناتاشا رومانوف ایفا میکند و حتی با وی ازدواج کرد. او همچنین در فیلم اختصاصی بیوه سیاه حضور دارد که نقشش را دوید هاربر (David Harbour) ایفا میکند.

 

2- ازدواج با ناتاشا رومانوف

ازدواج با ناتاشا رومانوف

مهارت‌ها و توانایی ها الکسی در زمینه خلبانی باعث شد تا از او در پرژه های بسیار خطرناک و مخفی روسیه مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیل و البته با کمک تبلیغات رسانه‌های خبری او به چهره‌ای محبوب در بین مردم بدل گشت و به عنوان قهرمان شوروی شناخته شد. شاید جالب تر و عجیب تر این باشد که او در زندگی شخصی نیز بسیار موفق بود و توانست با ناتاشا که آن زمان یک رقاص باله (ballerina) معروف بود ازدواج کند. با این حال KGB (سازمان اطلاعاتی و امنیتی شوروی) برنامه‌هایی داشت تا الکسی و همسرش ناتاشا را به نیرو های ویژه خود تبدیل کند. البته این برنامه ها آنها را از هم جدا میکرد. به همین دلیل آنها مرگ الکسی را صحنه سازی کردند تا در خفا به او آموزش بدهند و او را به نسخه ای از کاپیتان آمریکا تبدیل کنند. آنها همچنین باعث شدند تا ناتاشا رومانوف به بلک ویدو تبدیل شود که در مورد بعدی به آن اشاره خواهد شد.

 

3- تاثیر مستقیم در سرگذشت ناتاشا

KGBمرگ الکسی را صحنه سازی کرد و با این کارش باعث جدایی الکسی و ناتاشا از یکدیگر شدند. آنها با آموزش الکسی او را به نگهبان سرخ تبدیل کردند و در همین حین آنها که واکنش ناتاشا به این واقعه را پیش‌بینی کرده بودند به او گفتند که همسرش شجاعانه هنگام انجام وظیفه در یکی از آزمایش‌ها کشته شده است. به همین دلیل ناتاشا به منظور حفظ یاد و میراث همسر قهرمانش به برنامه اتاق سرخ (red room) پیوست و در آنجا آموزش دید و تبدیل به بیوه سیاه (black widow) اول روسیه شد. بنابراین میتوان گفت که هم الکسی و هم KGB نقش بسیار مهم و حیاتی در زندگی ناتاشا داشتند و عامل اصلی تبدیل شدن او به بلک ویدو بودند. باید منتظر بمانیم و ببینیم در فیلم اختصاصی بیوه سیاه ارجین او چگونه مطرح خواهد شد و الکسی چه نقش در آن دارد.

 

4- اخلاقیات و توانایی های نگهبان سرخ

بعد از اینکه الکسی توسط سازمان اطلاعاتی و امنیتی روسیه آموزش دید و تبدیل به نگهبان سرخ شد. اخلاقیات وی بسیار تغییر کرد. او دیگر همان کسی نبود که با ناتاشا ازدواج کرده بود. (البته همچنان او را دوست داشت) او تبدیل به فردی ظالم و بی رحم شده بود و همچنین به نظر میرسید که این باور که او پاسخ روسیه یه پروژه ابرسرباز و کاپیتان آمریکا است، در وی اثر کرده بود زیرا او می‌خواست که نسخه آمریکایی خود را در حالتی جوانمردانه و مبارزه عادلانه شکست بدهد.البته برای کاپیتان آمریکا بسیار احترام قائل بود. همچنین آموزش های سختی که دیده بود او را به یک ورزشکار با فیزیک بدنی آماده ولی نه در حد استیو راجرز تبدیل کرده بود. او در مبارزات تن به تن و فنون رزمی مهارت خاصی پیدا کرده بود و مهارت های آکروباتیک وی نیز در اوج خود بودند. او مثل کاپیتان آمریکا قدرت فرابشری نداشت و هیچ سرمی به وی تزریق نشده بود. چرا که روسیه به این سرم دسترسی نداشت.

 

5- اولین رویارویی با ناتاشا بعد از مرگ ظاهری

رد گاردین

جمهوری خلق چین (People's Republic of China) سلاحی به نام psychotron ساخت که می‌توانست توهمات جمعی ایجاد کند. این اتفاق به آنها سلاحی داد که ایلات متحده و شوروی دربرابرش دفاعی نداشتند.چینی‌ها با این سلاح بسیار قدرتمند شدند ولی به وسیله ای نیازمند بودند که این سلاح را به کشورها منتقل کند و همچنین برای نزدیک شدن به مرز های دریایی کشور ها نیاز به زیردریایی داشتند. به همین دلیل تصمیم گرفتند با شوروی متحد شوند و به همین دلیل شوروی را از وجود سلاح و نقشه‌هایشان برای تسخیر آمریکا، مطلع کنند. شوروی هم که از خدایش بود بی زحمت از شر رقیب دیرینه‌اش خلاص شود، نگهبان سرخ را به آنجا فرستاد. ولی ناتاشا رومانوف در جریان ماموریتی برای شیلد وارد آنجا شد و خیلی زود توسط الکسی اسیر شد. الکسی از شر هاکای و هرکول که دنبال ناتاشا آمده بودند خلاص شد. ناتاشا با نگاه به چهره او شک کرده بود که او آشنا به نظر میرسد به همین دلیل الکسی هویت خودش را برای ناتاشا فاش کرد و ناتاشا با دیدن اینکه شوهر مرده‌اش هنوز زنده است، شدیداً شوکه شد. ولی طولی نکشید که کاپیتان آمریکا و افرادش سر رسیدند...

 

6- مرگی جوانمردانه

مرگ نگهبان سرخ

در ادامهٔ رویدادی که در مورد قبلی به آن اشاره شد، کاپیتان آمریکا و انتقام‌جویانش سر رسیدند و خلوت ناتاشا و الکسی را بر هم زدند. الکسی از خیلی وقت پیش انگیزه و شوق داشت تا با نسخه آمریکایی خودش رو در رو شود و او را شکست دهد. به همین دلیل آنها خیلی زود باهم درگیر شدند و به نظر میرسید کاپیتان در حال پیروزی است که یک دفعه سرهنگ چینی به اسم لینگ باعث بیهوشی کاپیتان آمریکا شد. در همین حال سرهنگ لینگ از چین که عملا مافق الکسی هم بود، میخواست ناتاشا را بکشد و اجازه ندهد که او دستگاه را نابود کند، ولی الکسی هنوز او را دوست داشت و میخواست که جان او را نجات دهد، ولی لینگ به الکسی شلیک کرد و بعدش به سمت کاپیتان آمریکا که هنوز بی هوش بود هدف گرفت. ولی الکسی مانع از کشته شدن یک انسان شریف شد و مسیر گلوله را منحرف کرد و در نتیجه گلوله به لوله‌های گاز برخورد کرد و باعث یک آتش‌سوزی شد و در نتیجه، لینگ و الکسی کشته شدن.

 

7- رونین (Ronin)

رد گاردین مارول

الکسی در بازه ای از زمان به رونین در دنیای مارول تبدیل شد. در واقع، وقتی ناتاشا از ارتباط مرموز بین مرگ یک مامور ژاپنی شیلد و قتل عام کارآموزان KGB با خبر شد، به همراه چند تن از دوستانش از جمله هاکای و ماکینگ‌برد متحد شد تا از این جریان سر در بیاورند. آنها خیلی زود فهمیدند که انجمن اقیانوس تاریک (the Dark Ocean Society) به رهبری نینجای رونین مسئول این اتفاق بوده اند و همینطور ماکینگ‌برد و ناتاشا را نیز تحت نظر دارند. در یک رویا رویی آنها هویت رونین را کشف میکنند و میفهمند که او همان الکسی شوستاکوف است. این نسخه از الکسی در واقع یک روبات مدل زنده (Life Model Decoy) یا به طور مخفف LMD بود. که هدفش ایجاد جنگی ببن روسیه و ژاپن بود که میخواست روسیه را به شکوه سابقش برگرداند. البته نقشه های او به سر انجام نرسید زیرا ناتشا و دوستان جلویش را گرفتند.

 

8- تا به حال نسخه های مختلفی از نگهبان سرخ وجود داشته است

نسخه های مختلف رد گاردین

نگهبان سرخ عنوانی است که در طول سالها چندین نفر یدک کشیده اند که تا به الان تعدادشان به هفت نفر میرسد. معروف ترین آنها آلکسی شوستاکوف بود که به عنوان نگهبان سرخ دوم شناخته میشود. در واقع برای مدت ها فکر میکردیم که او اولین نگهبان سرخ است که بعد ها گفته شد شخصی به اسم الکسی لبدف (Aleksey Lebedev) اولین نگهبان سرخ بوده است که در جریان جنگ جهانی دوم حتی درکنار کاپیتان راجرز جنگید و بعداً به دلیل مخالفت با روسیه کشته شد. بعد از او و الکسی شوستاکوف پنج نسخه دیگر از نگهبان سرخ حضور داشتند که در طول سالها یا کشته شده‌اند یا هویت دیگری برای خود برگزیده اند. نگهبانان سرخ به صورت یک قهرمان و سمبلی برای روسیه به تصویر کشیده شده‌اند که حتی در مواقعی مانند خود کاپیتان آمریکا در راه خوبی، با کشور خود نیز مخالفت کرده اند.

 

9- نگهبانان سرخی که قدرت فوق بشری داشتند

نگهبانان سرخی که قدرت فوق بشری داشتند

طبق مطالب بالا بدیهی است که نگهبانان سرخ هیچ گونه قدرت فرابشری ندارند و بیشتر به توان جسمی و آموزش های خود تکیه میکنند. اما در این بین دو استثنا وجود دارد. اولین نگهبان سرخی که دارای قدرت فرا بشری شد، دکتر تانیا بلینسکی (Tania Belinsky) نام داشت که از طریق تشعشعات کبالت (cobalt از عناصر) دارای قدرت های متنوعی شد. او میتواند انرژی هسته‌ای را تولید و از خودش ساطع کند و همینطور با سرعت مافوق صوت پرواز کند. تا یادم نرفته این را هم بگویم که او زمانی با هویت Starlight شناخته میشد و یک دکتر و جراح برجسته است. و همینطور آخرین نگهبان سرخ نیکولای کریلنکو (Nikolai Krylenko) هستش که یک جهش یافته (mutant) و دارای یک میدان انرژی است که میتواند نیروی الکترومغناطیسی، جنبشی و جاذبه رو دفع کنه. او با عنوان Vanguard نیز شناخته میشود و همچنین رهبر تیم گارد زمستان که در مورد بعدی به آن اشاره میشود نیز است.

 

10- گارد زمستان (Winter Guard)

گارد زمستان (Winter Guard)

بعد از فروپاشی شوروی، دولت نوپای روسیه به این فکر افتاد برای اینکه از رقیب همیشگی اش آمریکا عقب نماند به یک تیم ابرقهرمانی کامل نیاز دارد. به همین دلیل آنها تیم گارد زمستان را به عنوان پاسخی برای انتقام جویان آمریکا، خلق کردند و جوزف پتکوس (Josef Petkus) که نگهبان سرخ بود به عنوان رهبرشان انتخاب شد. این را هم بدانید که جوزف پتکوس الان با عنوان نگهبان فولادی (Steel Guardian) شناخته میشود. اعضای گارد زمستان معمولاً ابرسرباز ها و ابرانسان های روسیه تشکیل میداند. معمولاً یک نگهبان سرخ در این تیم حضور دارد و از بین نگهبانان سرخ، پتکوس و آنتون (Anton نگهبان سرخ ششم) سابقه حضور در این تیم را دارند. و همانطور که در مورد بالا اشاره شد اخرین نگهبان سرخ یعنی نیکولای کریلنکو که با عنوان Vanguard هم شناخته میشود، رهبری این گروه را در اختیار داشته است. همچنین جالب است که بدانید نسخه آیرون‌من، کاپیتان آمریکا، کاپیتان مارول و حتی هالک هم توی این تیم حضور داشتند و جالب تر این که هالکشون میتونست به خرس تبدیل بشه.

 

نویسنده: احسان زینالی

Ehsan Spider

Ehsan Spider

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 شخصیت کمیک بوکی که از کاپیتان آمریکا (CAPTAIN AMERICA) تقلید کرده اند

10 دشمن برتر «بلک ویدو» (BLACK WIDOW)

15 شرور برتر دنیای کمیک که قهرمان شدند: بیوه سیاه

10 حقیقت مهمی که باید درباره "بلک ویدو" (BLACK WIDOW) بدانید

معرفی 15 رهبر برتر هایدرا

10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت «یلِنا بِلووا» (YELENA BELOVA) بدانید

100 شخصیت برتر مارول: بلک ویدو

معرفی 10 دشمن برتر "انتقام جویان" (THE AVENGERS)

10 ابرقهرمان برتر اهل روسیه

10 کمیک برتر ژانر جاسوسی (SPY COMICS)

تحلیل و بررسی نخستین تیزر تریلر فیلم «بلک ویدو»

معرفی 25 سازمان مخفی برتر در دنیای کمیک

شماره پایانی از کمیک "مقدمه فیلم سینمایی بیوه سیاه" (BLACK WIDOW) ترجمه شد + لینک دانلود

15 حقیقت مهمی که باید درباره «سرباز زمستان» (WINTER SOLDIER) بدانید

10 مرگ جنجالی در دنیای کمیک بوک که هواداران را شاکی کرد!

اولین حضور بلک ویدو (BLACK WIDOW) در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

20 زوج بی ربط (!) در دنیای کمیک

5 مثلث عشقی برتر دنیای کمیک

10 شخصیت قدیمی کمیک بوک که هم نام کاراکترهای معروف مارول و دی سی هستند!

10 جاسوس برتر دنیای کمیک بوک!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

thor_fan
#1 thor_fan 1400-04-22 13:48
سلام ممنونم از زحمتتون
شناخت زیادی از نگهبان سرخ نداشتم اما الان به لطف شما اطلاعاتم بیشتر شد
امروز صبح هم فیلم بلک ویدو رو دیدم و راستش اونی نبود که توقعشو داشتم. خیلی چیزا رو توش ندیدم مث ایوان پدر نات و فک میکردم نگاه کامل تری به وقایع بوداپست و خاطراتش با هاکای داشته باشه
امیدوارم نقدشو به زودی در اسپایدی ببینیم
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#2 Ehsan Spider 1400-04-22 14:15
استاد خیلی از شما معذرت میخوام که چند تا عکس هایی که برای مقاله انتخاب کرده بودم مناسب نبودن واقعا شرمندم. خیلی هم از شما ممنونم که عکس های این مقاله رو تصحیح کردید. و این را هم بگویم که مقاله ای که در دست دارم سعی کردم حد المکان بهترین و سازگار ترین عکس هارو انتخاب کنم تا در حد توان گوشه ای از زحمات شما را کم کنم.
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1400-04-22 14:17
به نقل از Ehsan Spider:
استاد خیلی از شما معذرت میخوام که چند تا عکس هایی که برای مقاله انتخاب کرده بودم مناسب نبودن واقعا شرمندم. خیلی هم از شما ممنونم که عکس های این مقاله رو تصحیح کردید. و این را هم بگویم که مقاله ای که در دست دارم سعی کردم حد المکان بهترین و سازگار ترین عکس هارو انتخاب کنم تا در حد توان گوشه ای از زحمات شما را کم کنم.

ممنون از شما بابت مقاله و عکسا
و خب همه نویسنده های سایت میدونن من وسواس خودم رو در قضیه عکس انتخاب کردن مقالات دارم و معمولا شما هر چقدر هم که که بگردی ولی من بازم ممکنه یه عکس بهتر پیدا کنم :-) پس مشکل از شما نیست
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#4 Ehsan Spider 1400-04-22 14:22
به نقل از mtm:
به نقل از Ehsan Spider:
استاد خیلی از شما معذرت میخوام که چند تا عکس هایی که برای مقاله انتخاب کرده بودم مناسب نبودن واقعا شرمندم. خیلی هم از شما ممنونم که عکس های این مقاله رو تصحیح کردید. و این را هم بگویم که مقاله ای که در دست دارم سعی کردم حد المکان بهترین و سازگار ترین عکس هارو انتخاب کنم تا در حد توان گوشه ای از زحمات شما را کم کنم.

ممنون از شما بابت مقاله و عکسا
و خب همه نویسنده های سایت میدونن من وسواس خودم رو در قضیه عکس انتخاب کردن مقالات دارم و معمولا شما هر چقدر هم که که بگردی ولی من بازم ممکنه یه عکس بهتر پیدا کنم :-) پس مشکل از شما نیست


کیه که اینو ندونه؟ راستش من خودم این ویژگی شما رو خیلی تحسین میکنم و تلاش میکنم به تقلید از شما حد المکان به درون خود کمیک ها هم مراجعه میکنم و سعی میکنم عکس سازگار تری انتخاب بکنم. ولی بازم الان و سر این مقاله و قبلی میبینم شما یه بهترشو پیدا کردید.

بازم خیلی ممنون از تمامی زحمات شما.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#5 AM SM BM SM 1400-04-22 14:25
سلام
ممنون بابت مقاله.
نگهبان سرخ که حضور قابل توجهی در فیلم "بلک ویدو" داشت همونطور که در مقاله خوندیم شاید در دنیای کمیک خیلی سابقه و تاریخچه طولانی نداشته باشه.
اما معلومه که عقاید خاص خودش رو داشته و همونطور که در مرگش هم دیدیم میتونه کار های شریف و درست هم انجام بده. به صورت کلی میشه اون رو نسخه قرمز و روسی کاپیتان آمریکاست. همونطور هم که در مورد ۳ نوشته شد ایشون با مرگ ظاهریش تاثیر زیادی بر روی ناتاشا رومانوف گذاشت و باعث شد که او به بلک ویدو تبدیل بشه. در کل میشه گفت که هویت کلی "نگهبان سرخ" یک هویت قهرمانی بوده تا شخصیت های دیگه ای رو بشه جاش قرار داد چون شخصیت های زیادی این عنوان رو یدک کشیدند. (درست مثل هویت "بیتل".) اگر به اعضای گروه گارد زمستان هم دقت کرد میشه نکات جالبی رو فهمید.
spidey.ir/.../...
همونطور که در مقاله گفته شد انگار کسی که سمت بالا و بخش میانی تصویر قرار داره یا همون "CRIMSON DINAMO" شبیه "آیرون من" هست و به نوعی یک آیرون من روسیه ای هست، "DARK STAR" که در گوشه بالایی و سمت چپ تصویر قرار داره شبیه کاپیتان مارول هست، "PERUN" که در گوشه پایین سمت چپ قرار داره شبیه ثور هست و اون تبری که دستشه بی شباهت به استورم بریکر (طوفان شکن) نیست. (ازش رعد و برق هم ساطع میشه.)، "VANGURD" که همون "نگهبان سرخ" هست و در گوشه پایین سمت راست تصویر هست شبیه "کاپیتان آمریکا" این گروه هست، "RED WIDOW" که در سمت راست بخش میانی قراره داره همونطور که از اسمش هم معلومه شبیه "بلک ویدو" هست، "URSA MAJOR" هم که در وسط تصویر قرار داره و همونطور که در مقاله هم گفته شد شبیه هالکه، "VOSTOK" هم که در بخش میانی سمت چپ قراره داره بازوش شبیه "سرباز زمستانه" اما چهره اش بیشتر به ویژن میخوره. اون "CHERNOBOG" هم که در بالای و سمت راست تصویر قراره داره چیز خاصی درباره اش به ذهنم نمیرسه اما چهره اش بیشتر شبیه ونومه! (و البته انگار یه چیزی تو مایه های سرور تاریکی هم هست!)
با تشکر از آقا احسان که دومین مقاله عالی خودشون رو ارائه دادند.
.
.
.
.
مورد یک نوشتید:"به طوز مخفیانه توسط سازمان امنیت و اطلاعات..." که کلمه
"طور" اشتباهی "طوز" نوشته شده.
در همون مورد نوشتید:"... ختی با وی ازدواج کرد." که "ختی" بهتره به "حتی" تبدیل بشه.
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#6 Pooyan mirzahosseini 1400-04-22 14:28
سلام خسته نباشید مقاله خیلی خوبی بود
به نظرم نگهبان سرخ شخصیتی است که خیلی بهش بها داده نشده و به شهرتی که میبایست به عنوان رقیب کاپیتان آمریکا (البته فکر نکنم کپ اونو رقیب حساب کنه :D )و یکی از دشمن های بلک ویدو نرسیده اما خب ایشون نقش خیلی زیاد و مهمی در تبدیل شدن ناتاشا رومانوف به بلک ویدو داشت به نظرم ایشون تنها دلیلش برای ابرقهرمان یا شرور شدن در هر صورت رقابت با کاپیتان آمریکا باشه چون اینجا نصف موارد مربوط به اینه که ایشون نمی‌خواد از کاپیتان آمریکا عقب بیوفته برای همین یه سری کار هارو انجام داده و به نظرم بهتر شد که معروف نشده چون فقط سطح دشمنان و رقبای کاپیتان آمریکا رو پایین میاره از نظر من ارجین خوب و جالبی داره اما به صورت کلی شخصیت کاملی نداره هدف کاملی نداره اما خب بازم اخلاقیاتی شرافت مندانه برای خودش داره نمونه اش هم داخل شماره شش راستش اولین رویارویی اون با ناتاشا جالب بود البته اگر یه جایی بودن که کپ و بقیه نمیومدن و و نگهبان سرخ فرار میکرد اون یه جو احساسی متفاوت و خاص برای بلک ویدو ایجاد میکرد راستش به نظرم اینکه چندین نسخه مختلف از نگهبان سرخ هست یه مقدار زیاده روی هست مثل اینکه دیدن طرف مشهور نشده میگن یکی دیگه تو این مدل می‌سازیم یه همچین حالتی داره آخه شش تا شخصیت با این لقب به صورت کلی اگر بخوام نتیجه گیری کنم نمیشه گفت شخصیت بدی هست اما نمیشه گفت خیلی شخصیت کامل و خوبی هست
نقل قول کردن
s.p.i
#7 s.p.i 1400-04-22 14:42
سلام
خیلی ممنون بابت مقاله
با نگهبان سرخ آشنا شدم
و معلومه میتونه آدم شریفی هم باشه و با ناتاشا هم ازدواج کرد و البته مرگش روی ناتاشا اثر داشت
و البته نسخه های مختلف از نگهبان سرخ شاهد بودیم
و البته گارد زمستانی که نسخه از انتقام جویان هست

تشکر
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#8 Pooyan mirzahosseini 1400-04-22 15:14
سلام خسته نباشید خیلی مقاله خوبی بود ( یه سوال داشتم اگر نظری ارسال بشه ولی نیاد مشکل دقیقاً از کجا هست چون از دیشب من دو سه بار اینطوری شدم )
راستش به نظرم به اون شهرتی که میبایست به عنوان یک رقیب برای کاپیتان آمریکا ( البته فکر نکنم رقیب حساب بشه ) و شخصیتی که در تبدیل شدن ناتاشا رومانوف به بلک ویدو نقش خیلی مهمی داشت نرسید راستش به نظرم با شخصیتی که الان داره بهتر که نرسید چون به نوعی مثل یک بچه حسود هست که میخواد از همکلاسی خودش عقب نیوفته برای همین همه کار می‌کنه اون همکلاسی هم کپ هست که اصلاً نمیتونه بهش برسه شما نصف این چیزهایی که گفتین به خاطر این بود که میخواست از کپ عقب نیوفته اصلا انگار هدف دیگه ای نداشت این می‌تونه نشون دهنده این باشه که هیچوقت نمیتونه به کپ برسه و البته این که نگهبان سرخ خداییش ارجین بدی نداره اما شخصیت حال حاضر نمیتونه در اون حد باشه و واقعاً هم نیست شخصیت کاملی نداره به راستش به نظرم اینکه شش تا نگهبان سرخ وجود داره یکم زیاده روی هست یه جورایی انگار داره میگه یه نسخه نشد نسخه های دیگه می‌سازم همچین حالتی داره که میبینن نمیتونن تا اون حد این شخصیت رو معروف کنن میرن یه نسخه دیگه می‌سازن با این من خیلی حال نمیکنم به صورت کلی اگر بخوام نتیجه گیری بکنم این شخصیت پتانسیل اینو داره که معروف تر و بهتر بشه ارجین خیلی جذاب و خوبی هم داره شخصیت که داره نمیتونه شخصیت یک ابرقهرمان مثل کاپیتان آمریکا باشه ، شخصیت کاملی نداره و فکر نکنم بتونه به اندازه کاپیتان آمریکا معروف بشه اما می‌تونه به شهرتی بیشتری دست پیدا کنه
یه سوال داشتم استاد نظرتون در مورد کامنت هایی که من میزارم چیه ؟
نقل قول کردن
parsa89
#9 parsa89 1400-04-22 15:18
سلام خیلی جالبه که هالکشون میتونه به خرس تبدیل بشه
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#10 AM SM BM SM 1400-04-22 18:00
#7
سلام
ببینید هر نظری که ارسال بشه همون موقع روی سایت نمیاد همونطور که بعد از ارسال نظر نوشته پیشه باید اول توسط مدیر تایید بشه و بعد در سایت درج بشه. برای همین ممکنه کمی وقفه بیفته.
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#11 Ehsan Spider 1400-04-22 18:14
به نقل از Pooyan mirzahosseini:
سلام خسته نباشید خیلی مقاله خوبی بود ( یه سوال داشتم اگر نظری ارسال بشه ولی نیاد مشکل دقیقاً از کجا هست چون از دیشب من دو سه بار اینطوری شدم )
راستش به نظرم به اون شهرتی که میبایست به عنوان یک رقیب برای کاپیتان آمریکا ( البته فکر نکنم رقیب حساب بشه ) و شخصیتی که در تبدیل شدن ناتاشا رومانوف به بلک ویدو نقش خیلی مهمی داشت نرسید راستش به نظرم با شخصیتی که الان داره بهتر که نرسید چون به نوعی مثل یک بچه حسود هست که میخواد از همکلاسی خودش عقب نیوفته برای همین همه کار می‌کنه اون همکلاسی هم کپ هست که اصلاً نمیتونه بهش برسه شما نصف این چیزهایی که گفتین به خاطر این بود که میخواست از کپ عقب نیوفته اصلا انگار هدف دیگه ای نداشت این می‌تونه نشون دهنده این باشه که هیچوقت نمیتونه به کپ برسه و البته این که نگهبان سرخ خداییش ارجین بدی نداره اما شخصیت حال حاضر نمیتونه در اون حد باشه و واقعاً هم نیست شخصیت کاملی نداره به راستش به نظرم اینکه شش تا نگهبان سرخ وجود داره یکم زیاده روی هست یه جورایی انگار داره میگه یه نسخه نشد نسخه های دیگه می‌سازم همچین حالتی داره که میبینن نمیتونن تا اون حد این شخصیت رو معروف کنن میرن یه نسخه دیگه می‌سازن با این من خیلی حال نمیکنم به صورت کلی اگر بخوام نتیجه گیری بکنم این شخصیت پتانسیل اینو داره که معروف تر و بهتر بشه ارجین خیلی جذاب و خوبی هم داره شخصیت که داره نمیتونه شخصیت یک ابرقهرمان مثل کاپیتان آمریکا باشه ، شخصیت کاملی نداره و فکر نکنم بتونه به اندازه کاپیتان آمریکا معروف بشه اما می‌تونه به شهرتی بیشتری دست پیدا کنه
یه سوال داشتم استاد نظرتون در مورد کامنت هایی که من میزارم چیه ؟


سلام داداش

خوبی حال احوال چطوره؟

فکر میکنم اگه منم یه نسخه آمریکایی داشتم سعی میکردم از اون پیشی بگیرم.ولی الکسی همون‌طور که توی فیلم هم اشاره شد به نوعی برای کاپیتان آحترام قاعل بود و همیشه میخواست عادلانه و جوانمردانه باهاش مبارزه بکنه. حتی توی اون مبارزه ای که در مورد ۶ اشاره شد: داشت با کاپیتان مبارزه میکرد ولی به نظر میرسید که کاپیتان داره پیروز میشه که سرهنگ چینی بهش برق داد و بی هوشش کرد. الکسی با اینکه الان دیگه به نظر میرسید که کاپیتان رو شکست داده ولی از دست لینگ عصبانی شد و در ادامه هم دیدیم که برای انسان شریفی مثل کاپیتان جانش رو فدا کرد. و اینکه الکسی قهرمان ملی روسیه بود.




اون یکی مورد هم که گفتی دقیقاً مثل آیرون فیست میمونه. ببین اگه درست یادم باشه تا حالا 66 نسخه از آیرون فیست وجود داره که یکی میمیره و اون یکی جایگزین میشه. خب به نظرم آیرون فیست از محبوب ترین کاراکتر های مارول هستش. نگهبان سرخ هم همینطوره یعنی اگه یکی بمیره ، بازنشسته بشه یا یه هویت جدید بگیره روسیه خودکار میاد یکی جایگزین میکنه. فکر کاپیتان آمریکا هم همینطوره و میدونیم که چند بار باکی، فالکون و حتی یو اس ایجنت جایگزینش شدند.
نقل قول کردن
Silver surfer norin
#12 Silver surfer norin 1400-04-22 18:20
سلام مقاله خوبی بود
#7
دقیقا حق با شماست
واقعا کار داره به نسخه روسی کاپیتان برسه. البته یه شباهت اسمی به گاردین دیسی داره که خب اون از کاپیتان آمریکا تقلید کرده.
راستش فیلم بلک ویدو رو دیدم
فیلم بدی نبود،به نظرم سطحش یه چیزی بین امیزینگ اسپایدر من 1 و بازگشت به خانه بود ولی من انتظار یه شاهکار داشتم
فیلم با لحن سریع شروع میشه و همون اول بیننده رو خیلی شوکه میکنه ولی کم کم روندش معمولی میشه، بعضی از نقدا میگفتن فیلم ناراحت کنندس
هشدار اسپویل
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
که من فکر میکردم مربوط به لحاظات آخر فیلمه ولی همون اوله، یعنی روند فیلم برعکسه و به جای اینکه بیاد کم کمک مقدمه چینی کنه و در نهایت آدمو غافلگیر کنه،اولش با اون فرار نفس‌گیر و اون اتفاق تلخ برای ناتاشا و یلنا، ادمو شوک زده میکنه و بعد کم کم روند فیلم معمولی و قابل پیش بینی میشه
راستش من اول فیلمو دیدم و بعد مقاله 10 دشمن برتر بلک ویدو در سایت رو خوندم و متوجه شدم که سه دشمن بلک ویدو رو به عنوان خواهر خوانده، مادر خوانده و پدر خوانده ناتاشا نشون دادن. به نظر من تسک مستر زیاد جالب نبود و پتانسیلش هدر داده شد. تریلر ها یه جوری روش مانور میدادن که فکر می‌کردیم خبیث اصلیه ولی نبود. همینطور ناتاشا وقتی رفت بوداپست انتظار داشتم به گذشتش با هاکایم اشاره بشه ولی نشد، یا به سکانس از ناتاشا تو اتاق سرخ نشون بدن ولی ندادن
.
.
.
.
.
.
.
در مجموع به عنوان یه فیلم متوسط رو به بالا فیلم خوبی بود ولی به شخصه توقع شاهکار داشتم
نقل قول کردن
Silver surfer norin
#13 Silver surfer norin 1400-04-22 18:25
راستی بنده دارم یه کمیک ترجمه میکنم تو صفحه دست‌اندرکارانش چنتا لغت هست که معنیشو شک دارم و یکیم نمیدونم و هر جا گشتم جایی نبود، اگه میشه بهم بگین معنیشون چی میشه آخه بنده دست و پا شکسته انگلیسی بلدم
Penciler طراح؟
Inker سیاه قلم؟
Letterer حروف چین؟
Colorist رنگ آمیز؟
Separator معنی اینو نمیدونم
ببخشید بابت اسپم و اینکه وقت شما رو گرفتم :-*
نقل قول کردن
Ghost Rider
#14 Ghost Rider 1400-04-22 19:03
سلام آقا احسان
دمت گرم خیلی مقالتون باحال بود
واقعا یه فیلم اکران میشه کاربران سایت اسپایدی آتیش به پا میکنند! :D
استاد ببخشید بخاطر اسپم ولی خیلی واسم مهمه
استاد لینک دوبله فارسی مارول برمی خیزد: جنگجویان مخفی رو ندارید؟یکمشو بدون دوبله دیدم خیلی خوشم اومد ولی کلا با دوبله بیشتر به آدم میچسبه
حالا اگه دوبله نشده هم که دیگه با زیرنویس میبینم...
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#15 Pooyan mirzahosseini 1400-04-22 19:41
به نقل از Ehsan Spider:
به نقل از Pooyan mirzahosseini:
سلام خسته نباشید خیلی مقاله خوبی بود ( یه سوال داشتم اگر نظری ارسال بشه ولی نیاد مشکل دقیقاً از کجا هست چون از دیشب من دو سه بار اینطوری شدم )
راستش به نظرم به اون شهرتی که میبایست به عنوان یک رقیب برای کاپیتان آمریکا ( البته فکر نکنم رقیب حساب بشه ) و شخصیتی که در تبدیل شدن ناتاشا رومانوف به بلک ویدو نقش خیلی مهمی داشت نرسید راستش به نظرم با شخصیتی که الان داره بهتر که نرسید چون به نوعی مثل یک بچه حسود هست که میخواد از همکلاسی خودش عقب نیوفته برای همین همه کار می‌کنه اون همکلاسی هم کپ هست که اصلاً نمیتونه بهش برسه شما نصف این چیزهایی که گفتین به خاطر این بود که میخواست از کپ عقب نیوفته اصلا انگار هدف دیگه ای نداشت این می‌تونه نشون دهنده این باشه که هیچوقت نمیتونه به کپ برسه و البته این که نگهبان سرخ خداییش ارجین بدی نداره اما شخصیت حال حاضر نمیتونه در اون حد باشه و واقعاً هم نیست شخصیت کاملی نداره به راستش به نظرم اینکه شش تا نگهبان سرخ وجود داره یکم زیاده روی هست یه جورایی انگار داره میگه یه نسخه نشد نسخه های دیگه می‌سازم همچین حالتی داره که میبینن نمیتونن تا اون حد این شخصیت رو معروف کنن میرن یه نسخه دیگه می‌سازن با این من خیلی حال نمیکنم به صورت کلی اگر بخوام نتیجه گیری بکنم این شخصیت پتانسیل اینو داره که معروف تر و بهتر بشه ارجین خیلی جذاب و خوبی هم داره شخصیت که داره نمیتونه شخصیت یک ابرقهرمان مثل کاپیتان آمریکا باشه ، شخصیت کاملی نداره و فکر نکنم بتونه به اندازه کاپیتان آمریکا معروف بشه اما می‌تونه به شهرتی بیشتری دست پیدا کنه
یه سوال داشتم استاد نظرتون در مورد کامنت هایی که من میزارم چیه ؟


سلام داداش

خوبی حال احوال چطوره؟

فکر میکنم اگه منم یه نسخه آمریکایی داشتم سعی میکردم از اون پیشی بگیرم.ولی الکسی همون‌طور که توی فیلم هم اشاره شد به نوعی برای کاپیتان آحترام قاعل بود و همیشه میخواست عادلانه و جوانمردانه باهاش مبارزه بکنه. حتی توی اون مبارزه ای که در مورد ۶ اشاره شد: داشت با کاپیتان مبارزه میکرد ولی به نظر میرسید که کاپیتان داره پیروز میشه که سرهنگ چینی بهش برق داد و بی هوشش کرد. الکسی با اینکه الان دیگه به نظر میرسید که کاپیتان رو شکست داده ولی از دست لینگ عصبانی شد و در ادامه هم دیدیم که برای انسان شریفی مثل کاپیتان جانش رو فدا کرد. و اینکه الکسی قهرمان ملی روسیه بود.




اون یکی مورد هم که گفتی دقیقاً مثل آیرون فیست میمونه. ببین اگه درست یادم باشه تا حالا 66 نسخه از آیرون فیست وجود داره که یکی میمیره و اون یکی جایگزین میشه. خب به نظرم آیرون فیست از محبوب ترین کاراکتر های مارول هستش. نگهبان سرخ هم همینطوره یعنی اگه یکی بمیره ، بازنشسته بشه یا یه هویت جدید بگیره روسیه خودکار میاد یکی جایگزین میکنه. فکر کاپیتان آمریکا هم همینطوره و میدونیم که چند بار باکی، فالکون و حتی یو اس ایجنت جایگزینش شدند.

سلام مرسی خوبم قربانت تو خوبی ؟
بله بنده خودمم به نسخه آمریکایی داشتم سعی میکردم ازش پیشی بگیرم در میدان مبارزه مثل هم هستن تا حدودی اما خارج از میدان مبارزه چی ؟؟ ببین خارج از میدان مبارزه هم نگهبان سرخ شخصیت شرافتمندی هست اما چیزی که به نظر من باعث میشه که کاپیتان بهتر باشه اینه که نگهبان سرخ جوری که نشون داده شده تنها هدفش برای پیشرفت و نجات افراد بیشتر پیشی گرفتن از کپ بود مثلاً اینطور بهت میگم Avengers هدف اصلیش چی بود که تشکیل شد جلوگیری از خطر های بزرگ (که اون موقع لوکی بود ) حالا هدف اصلی از تشکیل Winter Guard
چی بود اینکه به کپ حسودی می‌کرد اومد یه مشت آدم که شبیه Avengers هستن رو ریختن تو اکیپشون به نظر من اینطوری نمیتونه شخصیت ابرقهرمانی خیلی خوبی در حد کاپیتان داشته باشه اما خب بازم میگم به نوعی به حقش نرسید چون میتونست مشهور تر بشه



در اون یکی مورد هم باید بگم باهات موافقم مثلاً اگر بتمن بمیره بتمن جدید دیک گریسون میشه یا کلاً یکی از دستیار یا همراه هاش اما این یه همچین حالتی داره خیلی هم خوب این نسخه اونقدر معروف نشد یه نگهبان سرخ دیگه هم میدم بیرون میگم این یکی شخصیت متفاوتی داره اونم نشد بهش قدرت ابرانسانی میدم ببین یه همچین حالتی داره خیلی خوشایند نیست برای خواننده یا بیننده این قضیه ولی خب حرفی هم که شما زدی به نوعی درسته
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#16 Ehsan Spider 1400-04-22 21:33
به نقل از Pooyan mirzahosseini:
به نقل از Ehsan Spider:
به نقل از Pooyan mirzahosseini:
سلام خسته نباشید خیلی مقاله خوبی بود ( یه سوال داشتم اگر نظری ارسال بشه ولی نیاد مشکل دقیقاً از کجا هست چون از دیشب من دو سه بار اینطوری شدم )
راستش به نظرم به اون شهرتی که میبایست به عنوان یک رقیب برای کاپیتان آمریکا ( البته فکر نکنم رقیب حساب بشه ) و شخصیتی که در تبدیل شدن ناتاشا رومانوف به بلک ویدو نقش خیلی مهمی داشت نرسید راستش به نظرم با شخصیتی که الان داره بهتر که نرسید چون به نوعی مثل یک بچه حسود هست که میخواد از همکلاسی خودش عقب نیوفته برای همین همه کار می‌کنه اون همکلاسی هم کپ هست که اصلاً نمیتونه بهش برسه شما نصف این چیزهایی که گفتین به خاطر این بود که میخواست از کپ عقب نیوفته اصلا انگار هدف دیگه ای نداشت این می‌تونه نشون دهنده این باشه که هیچوقت نمیتونه به کپ برسه و البته این که نگهبان سرخ خداییش ارجین بدی نداره اما شخصیت حال حاضر نمیتونه در اون حد باشه و واقعاً هم نیست شخصیت کاملی نداره به راستش به نظرم اینکه شش تا نگهبان سرخ وجود داره یکم زیاده روی هست یه جورایی انگار داره میگه یه نسخه نشد نسخه های دیگه می‌سازم همچین حالتی داره که میبینن نمیتونن تا اون حد این شخصیت رو معروف کنن میرن یه نسخه دیگه می‌سازن با این من خیلی حال نمیکنم به صورت کلی اگر بخوام نتیجه گیری بکنم این شخصیت پتانسیل اینو داره که معروف تر و بهتر بشه ارجین خیلی جذاب و خوبی هم داره شخصیت که داره نمیتونه شخصیت یک ابرقهرمان مثل کاپیتان آمریکا باشه ، شخصیت کاملی نداره و فکر نکنم بتونه به اندازه کاپیتان آمریکا معروف بشه اما می‌تونه به شهرتی بیشتری دست پیدا کنه
یه سوال داشتم استاد نظرتون در مورد کامنت هایی که من میزارم چیه ؟


سلام داداش

خوبی حال احوال چطوره؟

فکر میکنم اگه منم یه نسخه آمریکایی داشتم سعی میکردم از اون پیشی بگیرم.ولی الکسی همون‌طور که توی فیلم هم اشاره شد به نوعی برای کاپیتان آحترام قاعل بود و همیشه میخواست عادلانه و جوانمردانه باهاش مبارزه بکنه. حتی توی اون مبارزه ای که در مورد ۶ اشاره شد: داشت با کاپیتان مبارزه میکرد ولی به نظر میرسید که کاپیتان داره پیروز میشه که سرهنگ چینی بهش برق داد و بی هوشش کرد. الکسی با اینکه الان دیگه به نظر میرسید که کاپیتان رو شکست داده ولی از دست لینگ عصبانی شد و در ادامه هم دیدیم که برای انسان شریفی مثل کاپیتان جانش رو فدا کرد. و اینکه الکسی قهرمان ملی روسیه بود.




اون یکی مورد هم که گفتی دقیقاً مثل آیرون فیست میمونه. ببین اگه درست یادم باشه تا حالا 66 نسخه از آیرون فیست وجود داره که یکی میمیره و اون یکی جایگزین میشه. خب به نظرم آیرون فیست از محبوب ترین کاراکتر های مارول هستش. نگهبان سرخ هم همینطوره یعنی اگه یکی بمیره ، بازنشسته بشه یا یه هویت جدید بگیره روسیه خودکار میاد یکی جایگزین میکنه. فکر کاپیتان آمریکا هم همینطوره و میدونیم که چند بار باکی، فالکون و حتی یو اس ایجنت جایگزینش شدند.

سلام مرسی خوبم قربانت تو خوبی ؟
بله بنده خودمم به نسخه آمریکایی داشتم سعی میکردم ازش پیشی بگیرم در میدان مبارزه مثل هم هستن تا حدودی اما خارج از میدان مبارزه چی ؟؟ ببین خارج از میدان مبارزه هم نگهبان سرخ شخصیت شرافتمندی هست اما چیزی که به نظر من باعث میشه که کاپیتان بهتر باشه اینه که نگهبان سرخ جوری که نشون داده شده تنها هدفش برای پیشرفت و نجات افراد بیشتر پیشی گرفتن از کپ بود مثلاً اینطور بهت میگم Avengers هدف اصلیش چی بود که تشکیل شد جلوگیری از خطر های بزرگ (که اون موقع لوکی بود ) حالا هدف اصلی از تشکیل Winter Guard
چی بود اینکه به کپ حسودی می‌کرد اومد یه مشت آدم که شبیه Avengers هستن رو ریختن تو اکیپشون به نظر من اینطوری نمیتونه شخصیت ابرقهرمانی خیلی خوبی در حد کاپیتان داشته باشه اما خب بازم میگم به نوعی به حقش نرسید چون میتونست مشهور تر بشه



در اون یکی مورد هم باید بگم باهات موافقم مثلاً اگر بتمن بمیره بتمن جدید دیک گریسون میشه یا کلاً یکی از دستیار یا همراه هاش اما این یه همچین حالتی داره خیلی هم خوب این نسخه اونقدر معروف نشد یه نگهبان سرخ دیگه هم میدم بیرون میگم این یکی شخصیت متفاوتی داره اونم نشد بهش قدرت ابرانسانی میدم ببین یه همچین حالتی داره خیلی خوشایند نیست برای خواننده یا بیننده این قضیه ولی خب حرفی هم که شما زدی به نوعی درسته


درسته. کلا به نظرم نگهبان سرخ واسه گسترش و عمیق سازی دنیای بلک ویدو خیلی مفید و لازمه و مارول زرنگی کرده و اونو شبیه به کاپیتان آمریکا کرد که به نظرم ایده خلاقانه ای هم بوده به نوعی توی دنیای ۶۱۶ مارول دو کاپیتان آمریکا داشته باشیم. خب به نظرم این کارش هم باعث خلق یه داستان باحال که مورد ۶ بهش اشاره شد شده. ولی کلا وقتی یه کاراکتری محبوب میشه سعی میکنن ازش نسخه های دیگه ای بزنن و دنیا اونو گشترده کنن شاید به محبوبیت برسن. ممکنه بعضی جاها جواب بده و حتی به نظرم برای الکسی هم میتونست جواب بده ولی نیمه کاره رها کردن انگار و قشنگ وقتی میبینی این یارو در سال ۱۹۶۷ خلق شده. خودت حساب کن چقدره!! ولی الان الان من نمیتونم 10 تا آرک داستانی ازش بخونم!


پاراگراف بعدی هم باهاش هستم و فقط میخواستم نظرتو کامل کنم. ولی باید اینم داشته باشیم که بعضی جاها ممکنه صرفاً فقط به منظور تنوع ، ایجاد داستانی متفاوت و آرک داستانی جذاب از این کارا میکنن مثلا چرا وقتی کپ اینقدر مشهوره این کار رو براش میکنن یا حتی خود اسپایدی؟؟ خب اینم هست. ولی نظرم تا اینه کلا این کاراکتر جدی گرفته نمیشه و نظر تو درسته ولی الان به کمک فیلم بیوه سیاه دیگه معروف تر شد و احتمالا نسخه الکسی از نگهبانان سرخ توسط مارول زنده بشه چون به نظرم هاربر توانست اونو به سطح خاصی از محبوبیت بین هواداران برسونه. (درست مثل یلنا بلووا که تا قبل از فیلم بلک ویدو مرده بود و الان زنده شده)
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#17 Pooyan mirzahosseini 1400-04-22 23:57
به نقل از Ehsan Spider:
به نقل از Pooyan mirzahosseini:
به نقل از Ehsan Spider:
به نقل از Pooyan mirzahosseini:
سلام خسته نباشید خیلی مقاله خوبی بود ( یه سوال داشتم اگر نظری ارسال بشه ولی نیاد مشکل دقیقاً از کجا هست چون از دیشب من دو سه بار اینطوری شدم )
راستش به نظرم به اون شهرتی که میبایست به عنوان یک رقیب برای کاپیتان آمریکا ( البته فکر نکنم رقیب حساب بشه ) و شخصیتی که در تبدیل شدن ناتاشا رومانوف به بلک ویدو نقش خیلی مهمی داشت نرسید راستش به نظرم با شخصیتی که الان داره بهتر که نرسید چون به نوعی مثل یک بچه حسود هست که میخواد از همکلاسی خودش عقب نیوفته برای همین همه کار می‌کنه اون همکلاسی هم کپ هست که اصلاً نمیتونه بهش برسه شما نصف این چیزهایی که گفتین به خاطر این بود که میخواست از کپ عقب نیوفته اصلا انگار هدف دیگه ای نداشت این می‌تونه نشون دهنده این باشه که هیچوقت نمیتونه به کپ برسه و البته این که نگهبان سرخ خداییش ارجین بدی نداره اما شخصیت حال حاضر نمیتونه در اون حد باشه و واقعاً هم نیست شخصیت کاملی نداره به راستش به نظرم اینکه شش تا نگهبان سرخ وجود داره یکم زیاده روی هست یه جورایی انگار داره میگه یه نسخه نشد نسخه های دیگه می‌سازم همچین حالتی داره که میبینن نمیتونن تا اون حد این شخصیت رو معروف کنن میرن یه نسخه دیگه می‌سازن با این من خیلی حال نمیکنم به صورت کلی اگر بخوام نتیجه گیری بکنم این شخصیت پتانسیل اینو داره که معروف تر و بهتر بشه ارجین خیلی جذاب و خوبی هم داره شخصیت که داره نمیتونه شخصیت یک ابرقهرمان مثل کاپیتان آمریکا باشه ، شخصیت کاملی نداره و فکر نکنم بتونه به اندازه کاپیتان آمریکا معروف بشه اما می‌تونه به شهرتی بیشتری دست پیدا کنه
یه سوال داشتم استاد نظرتون در مورد کامنت هایی که من میزارم چیه ؟


سلام داداش

خوبی حال احوال چطوره؟

فکر میکنم اگه منم یه نسخه آمریکایی داشتم سعی میکردم از اون پیشی بگیرم.ولی الکسی همون‌طور که توی فیلم هم اشاره شد به نوعی برای کاپیتان آحترام قاعل بود و همیشه میخواست عادلانه و جوانمردانه باهاش مبارزه بکنه. حتی توی اون مبارزه ای که در مورد ۶ اشاره شد: داشت با کاپیتان مبارزه میکرد ولی به نظر میرسید که کاپیتان داره پیروز میشه که سرهنگ چینی بهش برق داد و بی هوشش کرد. الکسی با اینکه الان دیگه به نظر میرسید که کاپیتان رو شکست داده ولی از دست لینگ عصبانی شد و در ادامه هم دیدیم که برای انسان شریفی مثل کاپیتان جانش رو فدا کرد. و اینکه الکسی قهرمان ملی روسیه بود.




اون یکی مورد هم که گفتی دقیقاً مثل آیرون فیست میمونه. ببین اگه درست یادم باشه تا حالا 66 نسخه از آیرون فیست وجود داره که یکی میمیره و اون یکی جایگزین میشه. خب به نظرم آیرون فیست از محبوب ترین کاراکتر های مارول هستش. نگهبان سرخ هم همینطوره یعنی اگه یکی بمیره ، بازنشسته بشه یا یه هویت جدید بگیره روسیه خودکار میاد یکی جایگزین میکنه. فکر کاپیتان آمریکا هم همینطوره و میدونیم که چند بار باکی، فالکون و حتی یو اس ایجنت جایگزینش شدند.

سلام مرسی خوبم قربانت تو خوبی ؟
بله بنده خودمم به نسخه آمریکایی داشتم سعی میکردم ازش پیشی بگیرم در میدان مبارزه مثل هم هستن تا حدودی اما خارج از میدان مبارزه چی ؟؟ ببین خارج از میدان مبارزه هم نگهبان سرخ شخصیت شرافتمندی هست اما چیزی که به نظر من باعث میشه که کاپیتان بهتر باشه اینه که نگهبان سرخ جوری که نشون داده شده تنها هدفش برای پیشرفت و نجات افراد بیشتر پیشی گرفتن از کپ بود مثلاً اینطور بهت میگم Avengers هدف اصلیش چی بود که تشکیل شد جلوگیری از خطر های بزرگ (که اون موقع لوکی بود ) حالا هدف اصلی از تشکیل Winter Guard
چی بود اینکه به کپ حسودی می‌کرد اومد یه مشت آدم که شبیه Avengers هستن رو ریختن تو اکیپشون به نظر من اینطوری نمیتونه شخصیت ابرقهرمانی خیلی خوبی در حد کاپیتان داشته باشه اما خب بازم میگم به نوعی به حقش نرسید چون میتونست مشهور تر بشه



در اون یکی مورد هم باید بگم باهات موافقم مثلاً اگر بتمن بمیره بتمن جدید دیک گریسون میشه یا کلاً یکی از دستیار یا همراه هاش اما این یه همچین حالتی داره خیلی هم خوب این نسخه اونقدر معروف نشد یه نگهبان سرخ دیگه هم میدم بیرون میگم این یکی شخصیت متفاوتی داره اونم نشد بهش قدرت ابرانسانی میدم ببین یه همچین حالتی داره خیلی خوشایند نیست برای خواننده یا بیننده این قضیه ولی خب حرفی هم که شما زدی به نوعی درسته


درسته. کلا به نظرم نگهبان سرخ واسه گسترش و عمیق سازی دنیای بلک ویدو خیلی مفید و لازمه و مارول زرنگی کرده و اونو شبیه به کاپیتان آمریکا کرد که به نظرم ایده خلاقانه ای هم بوده به نوعی توی دنیای ۶۱۶ مارول دو کاپیتان آمریکا داشته باشیم. خب به نظرم این کارش هم باعث خلق یه داستان باحال که مورد ۶ بهش اشاره شد شده. ولی کلا وقتی یه کاراکتری محبوب میشه سعی میکنن ازش نسخه های دیگه ای بزنن و دنیا اونو گشترده کنن شاید به محبوبیت برسن. ممکنه بعضی جاها جواب بده و حتی به نظرم برای الکسی هم میتونست جواب بده ولی نیمه کاره رها کردن انگار و قشنگ وقتی میبینی این یارو در سال ۱۹۶۷ خلق شده. خودت حساب کن چقدره!! ولی الان الان من نمیتونم 10 تا آرک داستانی ازش بخونم!


پاراگراف بعدی هم باهاش هستم و فقط میخواستم نظرتو کامل کنم. ولی باید اینم داشته باشیم که بعضی جاها ممکنه صرفاً فقط به منظور تنوع ، ایجاد داستانی متفاوت و آرک داستانی جذاب از این کارا میکنن مثلا چرا وقتی کپ اینقدر مشهوره این کار رو براش میکنن یا حتی خود اسپایدی؟؟ خب اینم هست. ولی نظرم تا اینه کلا این کاراکتر جدی گرفته نمیشه و نظر تو درسته ولی الان به کمک فیلم بیوه سیاه دیگه معروف تر شد و احتمالا نسخه الکسی از نگهبانان سرخ توسط مارول زنده بشه چون به نظرم هاربر توانست اونو به سطح خاصی از محبوبیت بین هواداران برسونه. (درست مثل یلنا بلووا که تا قبل از فیلم بلک ویدو مرده بود و الان زنده شده)

بله کاملاً درسته به صورت کلی شخصیت صددرصد کاملی نمیشه گفت داره اما اگر میشد در رقابت با کپ تو mcu می‌دیدیمش خیلی مشهور میشد امیدوارم بشه که در آیند اونو تو mcu ببینیمش ، به نظرم کلاً شخصیت هایی که به گذشته ناتاشا رومانوف مربوط میشن مثل خودش گذشته خاصی دارن و پتانسیل خوبی در سینما دارن فقط ای کاش میشد که فیلم بلک ویدو یه مقدار بهتر می‌بود واقعاً پتانسیل تسک مستر هدر رفت ببین اگر بخوایم اکشن اینو با اکشن سرباز زمستان مقایسه کنیم که تو یک سبک هستن تنها لحظاتی که درحد و اندازه اون اکشن باشه لحظاتی بودن که تیم مستر در اون حظور داشت مخصوصاً در اون صحنه درگیری اول تسک مسترو ناتاشا به صورت کلی اکشن نسبتاً ضعیفی داشت خب امیدوارم نگهبان سرخ رو در MCU ببینم از صحبت کردن با شما هم خیلی لذت بردم
نقل قول کردن
s.p.i
#18 s.p.i 1400-04-23 00:05
سلام
مقاله خیلی خوبی بود
نگهبان سرخ نسخه از کاپیتان آمریکا که خب هیچوقت به شهرت کاپیتان آمریکا نمیرسه
البته آدم شریفی هست و میتونه کارها خوبی انجام بده
جالبه که حتی با ناتاشا ازدواج کرده و مرگش پس از مدتی روی اون اثر گذاشته البته نمیشه گفت کاملا قهرمان هست ولی خب آدم بدی نیست
گارد زمستانی جالبه نسخه متفاوت از انتقام جویان
و حتی یکی از اون میتونه به خرس تبدیل بشه البته من نسخه از انتقام جویان روسی تو سری جدید انتقام جویان دیدم
و دومین مقاله آقا احسان عالی بود
تشکر
نقل قول کردن
هالک 2
-1 #19 هالک 2 1400-04-24 12:53
سلام
لیاقت این شخصیت این نیست
من این شخصیت و پتانسیل های اونرو بالاتر از کپ (کاپیتان امریکا)می بینم
به نظرم از یه لحاظ فان بودنش توی بیوه سیاه خوبه از یه لحاظ جدی بودنش توی کمیک (کمیک هاش را نخواندم ولی می خونم)

در ضمن فیلم بلک ویدو خیلی خوب بود مخصوصا صحنه درگیری یلنا با ناتاشا که خیلی جذاب بود
بنظرم خیلی باحال می شن اگر نبرد کپ را با نگهبان سرخ ببینیم
در ضمن خوک هم خیلی فان بود صحنه اش
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#20 Pooyan mirzahosseini 1400-04-24 14:03
به نقل از هالک 2:
سلام
لیاقت این شخصیت این نیست
من این شخصیت و پتانسیل های اونرو بالاتر از کپ (کاپیتان امریکا)می بینم
به نظرم از یه لحاظ فان بودنش توی بیوه سیاه خوبه از یه لحاظ جدی بودنش توی کمیک (کمیک هاش را نخواندم ولی می خونم)

در ضمن فیلم بلک ویدو خیلی خوب بود مخصوصا صحنه درگیری یلنا با ناتاشا که خیلی جذاب بود
بنظرم خیلی باحال می شن اگر نبرد کپ را با نگهبان سرخ ببینیم
در ضمن خوک هم خیلی فان بود صحنه اش

دوست عزیز نظر شما محترم هست اما این حرف که پتانسیل اون از کپ بالاتر هست اشتباهه من خودم روی اینکه می‌تونه تبدیل به یکی از پرطرفدارترین تأکید دارم اما کپ هر جور هم در ارجین هم الان همه جوره یه نماد و اسطوره محسوب میشه از لحاظ شخصیتی هم در کامنت های بالا گفتم که اینطوری که هست اصلا نمیتونه میل کپ بشه پتانسیل داره اما مثل کپ نیست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37