10 حقیقتی که فقط طرفداران کمیک بوک راجع به «مری جین واتسون» (Mary Jane Watson) می دانند

10-حقیقتی-که-فقط-طرفداران-کمیک-بوک-راجع-به-مری-جین-واتسون-می-دانند-فکتس-facts-mary-jane-watson-تاریخچه-بیوگرافی-نکته

مری جین واتسون از ابتدا عضو ثابت کمیک های مرد عنکبوتی بوده و مقاله ی زیر به 10 نکته ای اشاره می کند که فقط طرفداران کمیک درباره اش می دانند!

«مری جین واتسون»  برای دهه ها MJ شریك مرد عنكبوتی در مبارزه با جرم و جنایت بوده و در صدها كمیك نقش اصلی داشته است. او عشق واقعی مرد عنكبوتی/پیتر پاركر بوده و در اكثر سختی ها یاور و یاورش بوده. ممارست، اراده ، روحيه و  استقامت مری جین در برابر سختي ها  و همچنین رفتارهای جذابش باعث شده تا شخصیتی فوق العاده باشدجالبه که بدونید اولش خلق شده بود كه به نوعی با گوئن استیسی رقابت كند و با ایجاد یك مثلث عشقی جذابیت داستان های اسپایدرمن را بالا ببرد. اما پس از مرگ گوئن، عمق و ژرفای  شخصیتی  او بیشتر برای خوانندگان فاش شد و رابطه نزدیكی با پیتر پیدا كرد (به خصوص پس از آنكه به پیتر گفت كه از سالها پیش از هویت مخفی اش خبر داشته!). در حقیقت، پس از آنكه گذشته مری جین برای خوانندگان آشكار شد، همه فهمیدند كه چه شخصیت قوی و محكمی دارد و آن همه تظاهر به شاد بودن تنها نقابی بوده برای پنهان كردن همه درد ها و رنج هایی كه تحمل میكرده. این مساله ژرفای خاصی به شخصیت مری جین داد. از سوی دیگر از آن پس تشابهات و مشتركات میان پیتر و مری جین را بیشتر شد و پیتر فهمید كه مری جین هم درست مثل خودش با سختی های گوناگونی روبرو بوده و بر خلاف ظاهرش بسیار با تجربه است و میشود در سختی ها رویش حساب كرد. آری! مری جین هم درست مثل پیتر در تمام این مدت ماسك بر صورت میزده. این موضوع راه را برای ازدواج آنها در آینده  هموار ساخت.

همین مساله باعث شد برخلاف رابطه سوپرمن و لوئیس لین که همواره حالت دوگانه داشته (یعنی لوئیس از کلارک خوشش نمی آمد ولی عاشق سوپرمن بود)، اما مری جین تمام و کمال عاشق پیتر پارکر و اسپایدرمن شود و این نکته خیلی مهمیه.  در هر حال پیتر چند بار از مری جین خواستگاری كرد و در نهایت مري جين كه ابتدا مطمئن نبود آیا میتواند همسر مناسبی برای یك ابرقهرمان باشد، قبول كرد! در نتیجه آنها با هم ازدواج كردند و سالها مظهر عشق و وفا در عالم كمیك بوک بودند تا اینكه مارول تصمیم گرفت ازدواج آنها را بر هم بزند تا پیتر پاركر دوباره مجرد شود! (برای كسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع این مقاله را بخوانید). ولی فقط کافیه این رو بدونید که عشق اونا اونقدر مهم بوده که خیلی از هواداران وقتی این اتفاق افتاد از خوندن کمیک های اسپایدرمن دست کشیدند . هنوز هم ول کن قضیه نیستند و مدام به مارول فشار می آورند تا اونا رو در کنار هم قرار بده و مطمئن باشید این اتفاق خواهد افتاد. راستی برای درک عمق رابطه اونا حتما این داستان زیبا رو بخونید.

مقالات زیر را هم بخوانید:

رتبه بندی اقتباس های «مری جین واتسون» در دنیای سینما، انیمیشن و بازی

رتبه بندی عشق های پیتر پارکر در دنیای سینما

15 دفعه ای که مری جین عمل قهرمانانه انجام داده است!

10 داستان برتر با حضور مری جین (MARY JANE)

  

1- مری جین میدانست که پیترپارکر، همان مرد عنکبوتی است!

وقتی که پیتر در دبیرستان بود و هنوز گوئن استیسی را ملاقات نکرده بود، زن عمو می در تلاش بود تا او را با برادرزاده ی دوست و همسایه خود، جور کند. این شخص کسی به جز مری جین واتسون نبود. مری جین در نزدیکی پیتر زندگی می کرد و در شبی که عمو بن فوت شد او پیتر پارکر را دید که وارد خانه اش شد و پس از دقایقی مرد عنکبوتی از آن خانه خارج شد. از همین لحظه مری جین فهمید که پیتر، همان مرد عنکبوتی معروف است. هرچند که او زمان این قضیه را پیش خودش کتمان می کرد اما او اولین کسی بود که از راز پیتر با خبر شد و برای چندین سال آن را مخفی کرد. این مقاله را بخوانید تا بفهمید خوانندگان چطور متوجه شدند او خبر دارد!

 

2-  مری جین و هری آزبورن برای مدتی با هم رابطه داشتند

هری آزبورن و مری جین با هم رابطه رومانتیک داشتند

در شماره های اولیه کمیک بوک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز، زن عموی پیتر پارکر خیلی سعی داشت تا او را به نوعی با برادرزاده همسایه خودش یعنی «مری جین واتسون» وصل کنند تا با هم دوست شوند! ولی پیتر فکر میکرد که مری جین حتما دختر زشت و بیخودیه که خودش نمیتونه برای خودش دوست پسر دست و پا کنه! به همین دلیل بارها از دیدن مری جین طفره رفت و بهانه های مختلف آورد (این مقاله را بخوانید). این موضوع سبب شد تا پیتر به سمت گوئن استیسی گرایش پیدا کنه و باهاش قرار بزاره و وارد رابطه رومانتیک جدی باهاش بشه. از سوی دیگر، مری جین هم ابتدا به سمت هری آزبورن سوق پیدا کرد در حالی که نسبت به پیتر "کراش" (crush) داشت و گاهی با ابراز محبت به پیتر باعث خشم و حسادت هری میشد.

پیتر مری جین هری ازبورن

در هر حال با مرگ گوئن، مری جین کاملا هری را ترک کرد و وارد رابطه جدی با پیتر شد ...

شما همین سیر تکملی را میتوانید به طور تقریبا دقیقی در سری فیلم های مرد عنکبوتی ساخته سم ریمی نیز مشاهده کنید که چطور مری جین ابتدا با هری بود و سپس نزد پیتر آمد در حالی که انگار در همه حال نسبت به پیتر علاقه داشت ...

 

3- مری جین از ونوم وحشت دارد!

مری جین از ونوم وحشت دارد

پس از ازدواج پیتر پارکر و مری جین، او اغلب از پیتر پارکر در حرفه اش به عنوان اسپایدرمن حمایت می کرد. هرچند زمان هایی بود که نقش ابرقهرمانی پیتر باعث میشد بین آنها فاصله بیافتند اما مری جین هیچ وقت از دشمنان ابرشرور نمیترسید زیرا کلا شخصیت بسیار قوی دارد و بارها در مقابل آنها قد علم کرده است (این مقاله را بخوانید). البته یک استثنا در این میان وجود دارد؛ ونوم! عمده ترین دلیل وحشت مری جین از ونوم به دلیل این بود که سیمبیوت فضایی زمانی بخشی از وجود پیتر پارکر بود و اعمال او را کنترل میکرد و حتی باعث تغییر شخصیت پیتر شده بود. پس از اینکه سیمبیوت ونوم به ادی براک پیوست، مری جین به خانه برگشت و ونوم را در سایه ها دید و فکر کرد شوهرش، پیتر، است. در نتیجه وقتی متوجه شد اشتباه میکنه به شدت به وحشت افتاد و این ترس از ونوم در وجودش نهادینه شد به طوری که  از پیتر خواهش کرد که هیچ وقت مشکی نپوشد چون او را یاد ترسش از ونوم می انداخت!

 

4- مری جین بازیگر سریال های درام بود

از همان ابتدای حضور مری جین در کمیک های مارول او به شدت به بازیگری علاقه مند بود. زمانی که او با هری آزبورن رابطه داشت چند نمایش را بازی کرد و این کار را پس از وارد رابطه شدن با پیتر نیز ادامه داد. البته او سابقه زیادی هم در مدلینگ دارد ولی پس از ازدواجش با پیتر پارکر، وارد سریال های درام یا Soap Opera شد  (Soap Opera که میتوان آن را به "سریال آبکی" یا "سریال درام/احساسی" ترجمه کرد اصطلاحی است که به گونه‌ای مجموعه تلویزیونی یا سریال رادیویی اشاره می‌کند که در آن «پیش از رسیدن به پایان خوش، غم ملودرامی را تا جا دارد کش می‌دهند». وقایع این سریال‌ها معمولاً بر احساسات زیاد تکیه دارند). اولین نقش بزرگ او در سریال  "بیمارستان مخفی" (Secret Hospital) رقم خورد، که بزرگترین موفقیت او محسوب میشد. متاسفانه پس از اینکه یک طرفدار سعی کرد او را به خاطر اقداماتش در این سریال به قتل برساند، برای مدتی نسبتا طولانی بازیگری را کنار گذاشت.

 

5- مری جین و پیتر پارکر، فرزند خود را از دست دادند

دختر پیتر پارکر

در اواخر داستان "سرگذشت كلون" و زمانی كه همگی تقریبا مطمئن شده بودیم پیتر پاركر كلونی بیش نبوده و «بن رایلی» مرد عنكبوتی واقعیه ، ناگهان در شماره 418 كمیك مرد عنكبوتی شگفت انگیز سر و كله نورمن آزبورن پس از سالها پیدا شد. جالبه كه این بازگشت مصادف شد با حاملگی مری جین. بعد وقتی مری جین وضع حمل میكنه یك پرستار مرموز به نام «الیسون مونگرین» بچه رو برمیداره و میبره. به مری جین هم گفته میشه كه بچه اش سقط شده. سپس دیدیم كه مونگرین به اسكله ای میره و برای كسی كه در سایه ها پنهان شده (و بعدا معلوم میشه نورمن آزبورنه)  یك بسته ویژه میاره. در هر حال ما دیگه اثری از این بچه ندیدیم و معلوم میشه كه نورمن بچه پیتر و مری جین را پس از دزدیدن، كشته. واقعا این حركت حتی برای آدم خبیثی مثل نورمن هم تنفر انگیزه (در دنیایی موازی موسوم به MC2 دیدیم که بچه آنها نمرده و به نام «می دی پارکر» و با لقب «دختر عنکبوتی» جانشین پدرش شد).

 

6- مارول ازدواج او با پیتر پارکر را پاک کرد

مارول ازدواج او با پیتر پارکر را پاک کرد

بدون شک داستانِ چهارقسمتیِ «اسپایدرمن: یک روز دیگر» (Spider-Man: One More Day یا به اختصار OMD) یکی از بدترین داستان‌های تاریخ این کاراکتر و از جنجالی‌ترین داستان‌های تاریخ کمیک است؛ به‌طوری که تقریباً در هر لیستی از بدترین داستان‌های روایت‌شده در کمیک‌های مارول حضور دارد. این داستان که پس از وقایع نخستین «جنگ داخلی» قهرمانان مارول رخ می‌دهد، به طرزی غیرمنطقی و غیرقابل‌باور ازدواج پیتر پارکر و مری‌جین واتسون را از تاریخ مارول پاک کرد تا به تلاش‌های مارول در جهت مجردکردن دوبارهٔ اسپایدرمن برای جذب مخاطب کم‌سن‌وسال پایان ببخشد. خلاصه این داستان جنجالی از این قرار است: پیتر پاركر برای نجات زن عموی سالخورده‌اش، با شیطان (كه در عالم تخیلی مارول، «مفیستو» نام دارد) معامله میكند! یعنی شیطان در ازای نجات جان زن عمو مِی، زندگی زناشویی پیتر و مری جین را از بین میبرد  و كاری میكند كه انگار آنها هرگز با هم ازدواج نكرده‌اند! یعنی هیچ کس (حتی خود مری جین و پیتر) یادشون نمیاد با هم ازدواج کرده اند !!!!) بعد یه داستان دیگه به نام One Moment in Time چاپ شد و در آن  نشان داده شد که مفیستو تاریخ را عوض کرده یعنی پیتر در اصل سر مراسم عروسیش دیر رسیده بوده و مری جین هم دیگه از تصمیمش برای ازدواج با او منصرف شده!!!! پس بنابراین الان رابطه مری جین و پیتر مثل دوران قبل از عروسیشونه یعنی مری جین میدونه پیتر اسپایدرمنه، پیتر ازش خواستگاری کرده ولی چون دیر رسیده مری جین دیگه نمیخواد باهاش ازدواج کنه !!!

در هر حال این داستان جنجالی تاریخچهٔ چندده‌سالهٔ اسپایدرمن را به سخره گرفت و منتقدان و هواداران این کاراکتر را به شدّت عصبانی کرد. پیش‌تر در سایت ما به اندازهٔ کافی به پیرنگ و خطّ اصلیِ این داستان پرداخته شده و پیشنهاد می‌شود برای آشناییِ بیشتر با آن، به این مقاله مراجعه کنید. 

 

7- مری جین در داستان "جزیره عنکبوتی" به قدرت های فوق بشری دست پیدا کرد!

10- team-up مری جین با مرد عنکبوتی !

در جریان داستان معروف "جزیره عنکبوتی"، مردم عادی شهر نیویورک ناگهان به نیروهای عنکبوتی دست یافتند ولی پس از مدتی به عنکبوت های عظیم الجثه و هیولا مانند تبدیل شدند. اما مری جین نیروی خاصی از خودش بروز نمیداد. تا اینکه در شماره 671 مرد عنکبوتی شگفت انگیز، بلاخره قدرت های عنکبوتی او هم بروز پیدا کرد (در حقیقت، چون او سالها در کنار پیتر زندگی کرده بود، ویروس عنکبوتی دیرتر روی او اثر کرد!). سپس مری جین از قدرت های خودش برای نجات مردمی که خوب شده بودند ولی مورد حمله اون عنکبوت های بزرگ قرار داشتند، استفاده کرد . بعدش هم یه تیم آپ جانانه با پیتر انجام داد. این ماجرا باعث شد تا مری جین برای یک بار هم که شده خودش را کاملا در قالب پیتر پارکر/مرد عنکبوتی بگذارد و درک بهتری از حرفه ابرقهرمانی او پیدا کند.

  

8- مری جین مدتی برای تونی استارک کار میکرد و زره آهنی را نیز بر تن کرد!

 مری جین واتسون (Mary Jane Watson)

مری جین در طول عمرش شغل های زیادی داشته مثلا در رستوران پیشخدمت بوده، مدل لباس بوده، بازیگر بوده و ... ولی اخیرا به استخدام شرکت صنایع استارک درآمد (در کمیک هایی که اینجا ترجمه شده اند). او در واقع منشی جدید تونی استارک شده بود. و به همین خاطر طبیعی است که به زره های تونی دسترسی داشته باشه. بنابراین در شماره 15 از کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز (که اینجا ترجمه شده) او زره آیرون اسپایدر را پوشید تابه پیتر در مبارزه با خبیثی به نام «ریجنت» کمک کنه.

البته این اولین بار نبود که مری جین این لباس را پوشیده بود چون سال 2006 و در شماره 20 از کمیک Marvel Knights Spider-Man دیده بودیم که مری جین و زن عمو می (!) دو لباس از آیرون من قرض گرفته بودند تا با پیتر به قلعه «دکتر دووم» بروند تا در آنجا ماشین زمان او را به دست آوردند و به گذشته بروند تا پیتر بتونه لحظه ای که پدر و مادرش او را به عمو بن و زن عمو میسپارند، تماشا کند.

  

9- او با میستریو یک فیلم ساخته!

مری جین واتسون میستریو

کمیک های اختصاصی مری جین واتسون با عنوان مری جین شگفت انگیز در سال 2019 منتشر شدند و اینجا ترجمه شده اند و در این کمیک او شغلی را به عنوان بازیگر در فیلمی درباره ی شش خبیث بدست آورد. چیزی که کسی نمیدانست این بود که کارگردان این فیلم، کِیج مَک نایت، میستریو بود که تغییر ظاهر داده و خودش را جای کیج مک نایت واقعی جا زده بود. مری جین این موضوع را از همان ابتدا میدانست اما طوری رفتار کرد که انگار از آن اطلاع ندارد. هرجند هنگامی که او به میستریو میگوید که از رازش خبر دارد این دو به ساخت فیلم ادامه می دهند، زیرا میستریو میخواهد شروع جدیدی داشته باشد و مری جین این فرصترا به او داد.

 

10- مری جین بخشی از شکست آینده ی مفیستو است!

مری جین - مفیستو

گفتیم که چند سالی‌ست که پای مفیستو به کمیک‌های اسپایدرمن باز شده و شاهد بوده‌ایم که او با اسپایدرمن و هرکس که به او مربوط می‌شود خصومت عجیب‌وغریبی دارد! همانطور که در مورد شماره 6 گفته شد، اولین بار شاهد بودیم که مارول برای اینکه اسپایدرمن را دوباره برای مخاطبین نوجوان جذاب تر کنه  در داستانی منفور به نام  "یک روز دیگر" (One More Day) ازدواج چندین و چند ساله او با مری جین را جوری بر هم زد که انگار هرگز رخ نداده است! این‌که مفیستو از برهم‌زدن ازدواج پیتر و مری‌جین دقیقاً چه سودی می‌برد و چرا باید چنین چیزی را بهای معامله با خود قرار دهد سؤالی بود که نویسندهٔ این داستان  زحمت ارائهٔ جوابی منطقی برایش را به خود نداد و هواداران هم عصبانی‌تر از چیزی بودند که به دنبال منطق احتمالیِ پشت داستان بگردند! امّا آقای نیک اسپنسر که از سال 2018 تا همین اواخر نویسنده داستان های مرد عنکبوتی بود، یحتمل نتوانست سران مارول را متقاعد کند تا اجازهٔ حذف کلّی این داستان را به او بدهند، دست‌کم توانست علّت خصومت مفیستو با اسپایدرمن را توجیه کند. در نتیجه در شمارهٔ 74 کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز فاش شد که مفیستو توانایی دیدنِ آینده را داشته و در این آینده خود را فرمانروای زمین و مغلوب بر قهرمانان آن می‌بیند ولی یک قهرمان به نام مرد عنکبوتی (پیتر پارکر) است که سد راهش میشود و به حکومت او پایان میدهد:

دلیل خصومت مفیستو با پیتر پارکر

مفیستو - اسپایدرمن

امّا در آینده احتمالی دیگر دختر پیتر و مری‌جین یعنی «می‌دی پارکر» ملقب به «اسپایدرگرل» نیز قهرمانی‌ست که علیه او مقاومت کرده و سلطنت او را پایان می‌دهد:

بدین ترتیب می‌فهمیم که مفیستو برای حفظ پادشاهی خودش در آینده سعی داشته تا پیتر و مری‌جین را از هم جدا کند...

  پس الان میدانیم که مرد عنکبوتی و دختر او تنها کسانی هستند که میتوانند در آینده احتمالی او را شکست دهند و به همین دلیل او از سالها پیش سعی کرده زندگی او را جهنم کند و مثلا نورمن آزبورن را به قدرت رسانده، ازدواجش را بر هم زده و احتمالا قضیه ناپدید شدن و مرگ دختر پیتر و مری جین توسط نورمن هم به او ربط داشته تا بدین ترتیب از به دنیا آمدن و بزرگ شدن دخترشان جلوگیری کرده باشد!

 

شکیبا پوران پیر

منبع: ScreenRant

All rights reserved © Spidey.ir 2022

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی اقتباس های «مری جین واتسون» در دنیای سینما، انیمیشن و بازی

10 نکته دربارهٔ شخصیت «ام‌جی» در فیلم SPIDER-MAN: FAR FROM HOME که احتمالاً متوجه‌شان نشدید!

20 زوج عاشق برتر در دنیای کمیک

کمیک مشترک «مری جین» - «گربه سیاه» ترجمه شد + لینک دانلود

رتبه بندی عشق های پیتر پارکر در دنیای سینما

15 دفعه ای که مری جین عمل قهرمانانه انجام داده است!

چرا مری جین به پیتر پارکر لقب "آقا ببره" (TIGER) داده است؟

10 داستان برتر با حضور مری جین (MARY JANE)

۱۵ لحظه برتر و به‌ یادماندنی مردعنکبوتی در MCU

اولین بار عشق های پیتر پاركر/ مرد عنكبوتی در كدام كمیك ها ظاهر شدند؟

10 نکته دربارهٔ شخصیت «ام‌جی» در فیلم SPIDER-MAN: FAR FROM HOME که احتمالاً متوجه‌شان نشدید!

کمیک "مری جین شگفت انگیز"  ترجمه شد + لینک دانلود

100 شخصیت برتر مارول: مری جین

10 چیزی که احتمالا قرار بود در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3" ببینیم!

اولین بار عشق های پیتر پاركر/ مرد عنكبوتی در كدام كمیك ها ظاهر شدند؟

معرفی شخصیت های مكمل كمیك های مرد عنكبوتی

صحنه های حذف شده «مری جین» در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" + لينك دانلود

هشت لحظه كلیدی در تاریخ گوئن استیسی

تاریخچه انیمیشن های مرد عنکبوتی

لحظات ماندگار در كمیك‌های مرد عنکبوتی: مری جین از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر است!

10 داستان برتر با حضور مری جین (MARY JANE)

10 چیزی كه از فیلمنامه " مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" حذف شد!

لحظات ماندگار در كمیك‌های مرد عنکبوتی: پیتر پاركر و مری جین ازدواج میكنند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AP-omega
#1 AP-omega 1400-12-23 09:28
سلام. مقاله ی عالی بود. جالبه که در رابطه با MJ، هر طرف نگاه میکنیم در نهایت به نفرت انگیز بودن OMD میرسیم!
نقل قول کردن
s.p.i
#2 s.p.i 1400-12-23 14:53
سلام خیلی ممنونم بابت ترجمه مقاله
خب همنطوری که هممون میدونیم مریجین شخصیت مهمی توی کمیک های اسپایدرمن هستش و پیتر و مریجین هم زوج واقعا عالی هستن و شیرین کلا تک هستن و بهترین زوج هستن
از این که بگذریم این چند سال رابطه این دو نفر بالا و پایین شده و البته قرار شاهد جدايی دوباره باشیم متاسفانه اسپنسر تلاش کرد این دو نفر پیش هم برگردن ولی مارول دوباره این بالارو سر این زوج آورد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37