10 سوالی که پس از دیدن قسمت اول سریال «لوکی» برایمان پیش آمد!

10 سوالی که پس از دیدن قسمت اول سریال «لوکی» برایمان پیش آمد!

سریال لوکی با همین یک قسمتش سوالات زیادی رو ایجاد کرد که در این مقاله قصد داریم به اونا بیشتر بپردازیم!

روز گذشته بعد از سریال  فالکون و سرباز زمستانو البته بعد از یک استراحت یک‌ماهه مارولی(البته به شخصه هرروز درگیر پیگیری کارهای اسپایدی‌شکافی، ایستراگ‌های فالکون و سرباز زمستان و وانداویژن بودم و هیچ استراحتی تا به این لحظه وجود نداشته برام!!!!) بالاخره قسمت اول سریال لوکی هم پخش و ثابت کرد نسبت به قبلی حرف زیادی برای گفتن دارد. از تفاوت فاحشش با دیگر آثار MCU در همان ابتدای کارش گرفته تا منطق سازی برای آیندهٔ این دنیای سینمایی عظیم. حال با توجه به وقایع نخستین قسمت سریال لوکی تصمیم گرفتیم سوالات مهم و بعضا کلیدی‌ای که تنها در همین تک قسمت به وجود آمد بیشتر بپردازیم!

 

بدیهی است که این مقاله داستان این سریال را لو می‌دهد!!

 

10- تو طول تاریخ لوکی چه کارهایی کرده؟

نقد و بررسی لوکی

طی شرح داستان زندگانی «لوکی» توسط مامور «موبیوس» فهمیدیم که یکی از بزرگترین پرونده‌های جنایی دنیا در واقع مستقیما از لوکی تاثیر گرفته و «دی بی کوپر»  معروف این پرونده کسی جز خود شخص لوکی نبوده! پس از فاش شدن این اتفاق این سوال برای ما پیش می‌آید که آیا قبل از این جریان هم لوکی در زمین خرابکاری‌های دیگه‌ای هم کرده یا خیر؟ ضمن اینکه سوالات جانبی دیگری نیز باتوجه به این موضوع ایجاد می‌شود مثل اینکه مثلا: لوکی و ثور سر چه چیزی شرط بسته بودند؟ آن‌ها هایمدال را چگونه راضی به همکاری در این عملیات کرده بودند؟ دلار به چه کار ازگاردی‌ها می‌آید؟

 

9- نگهبانان زمان(Time Keepers) هم از سلستیال‌ها هستند؟

سلستیال ها

همانطور که «دوشیزه دقیقه»( Miss Minutes) برای لوکی به صورت کامل هرج مرج احتمالی از یک سفر زمانی را توضیح داد دریافتیم که «نگهبانان زمان» یا تایم کیپر ها در واقع ناظر بر وقایع مولتی‌ورس و خط زمانی اصلی MCU هستند. اما مشخص نشد که این موجودات دقیقا چه موجودات و از چه نژادی هستند بنابراین با توجه به قدرت عظیم آن‌ها و به علاوه ترکیب این جریان با سلستیالی شدن نژاد «ایگو» پدر پیتر کوئیل دور از ذهن نیست که این اتفاق برای نگهبانان زمان هم بیافتد چرا که خصوصیت خودخواهی و خود بزرگ پنداری ایگو با چیزی که در دنیای کمیک از این موجودات دیدیم بی‌شباهت نیست ضمن این‌که این قضیه می‌تواند با جریان خالق آن‌ها یعنی «کسی که باقیست»(He Who Remains) همگرا شود و در دسته بندی منظمی که مارول سعی دارد طی فیلم‌های آینده مثل «ابدی‌ها»(Eternals) نیز به آن‌ها اضافه کند، قرار گیرد.

 

8- اسکرال فراری سفر در زمان کیست؟

اسکرال لوکی

وقتی «لوکی» وارد سازمان TVA  یا همان «سازمان رسیدگی به تناقضات زمانی» شد ما اسکرالی را دیدیم که توسط این سازمان دستگیر و زندانی شده است. اما ظاهر و پوشش او برای کسانی که دقت بالایی دارند ممکن است آشنا بنظر برسد. در پردهٔ سوم فیلم کاپیتان مارول جایی که کارول به سفینهٔ مخفیگاه و پناهگاه «اسکرال‌ها» وارد می‌شود؛ در پس زمینهٔ افراد دقیقا اسکرالی مشابه با چیزی که در سریال دیدیم مشاهده می‌شود. شاید به یاد نداشته باشید اما در ابتدای مراحل تولید فیلم کاپیتان مارول انقدر روی قدرت این شخصیت مانور داده می‌شد که همگی به این باور رسیده بودیم او جایگزین بی بدیلی برای فاز کیهانی و کاپیتان آمریکاست! آقای ساموئل جکسون در همان حوالی خبر از قدرت سفر در زمان پیدا کردن «کارول دنورز» می‌داد و قضیه را بیش از پیش شدت می‌بخشید اما در نهایت این اتفاق رخ نداد. حال بنظر می‌رسد با حضور این اسکرال در این صحنه شاید در آینده اشاراتی در قبال این موضوع داشته باشیم و مشخص شود هدف این اسکرال از سفر در زمان چه چیزی بوده است!؟

 

7- سنگ‌های بی نهایت چگونه توضیحات ایشنت وان را توجیه میکنند؟

انشنت وان

یکی از مهم‌ترین سکانس‌های فیلم انتقام جویان پایان بازی جایی بود که «ایشنت وان» برای «هالک» توضیح داد که منطق سفر در زمان چگونه است و این‌که سنگ‌های بی‌نهایت نقش بسیار مهمی در بقای مولتی ورس دارند. به این شکل که اگر حتی یک سنگ بی نهایت از خط زمانی‌اش خارج شود باعث می‌شود هرج و مرجی عظیم در کل مولتی‌ورس به پا شود. در پایان فیلم نیز دیدیم که «استیو راجرز» سنگ‌های قرض گرفته شده(!) را دقیقا در مکان و زمان‌های برداشته شده بازگرداند و بنابراین از وقوع چنین فاجعه‌ای جلوگیری کرد.

اما در سریال لوکی زمانی که ماموران TVA لوکی را دستگیر کردند تسارکت یا همان سنگ بی‌نهایت فضای خودمان را که یکی از حیاتی‌ترین عناصر حیات یک جهان است را همراه خود بردند تا به عنوان مدرک ارائه دهند! حتی جلوتر دیدیم که یکی از کارمندان این سازمان ادعا کرد که از این سنگ‌ها به عنوان وزنهٔ زینتی روی کاغذ‌ها استفاده می‌شود!!!! حال با توجه به تمام این توضیحات چگونه خارج شدن تسارکت و سنگ بی نهایت فضا با منطقی که فیلم «پایان بازی» چیده بود جفت و جور می‌شوند؟ پاسخ احتمالا در خود سریال داده شده و با دقتی بیشتر می‌توان دریافت که بعد از خارج کردن هر تناقض زمانی توسط ماموران TVA آن خط زمانی به کلی از هستی پاک می‌شود. بنابراین نیازمند سنگ بی‌نهایتی برای بقایش وجود نخواهد داشت! اما اگر ما پاسخ این سوال را این‌گونه پاسخ دهیم مشکل دیگری به وجود می‌آید آن‌هم منطق خود سازمان است. یعنی TVA ادعا کرد برای بقای خط زمانی اصلی حتما حتما حتما انتقام جویان می‌بایست در زمان سفر میکردند و سنگ‌های بی‌نهایت را برمی‌گرداندند اما با این تفاسیر چرا این سازمان از همان سنگ‌های تزئینی که سرشار از آن است بهره نگرفت و به انتقام جویان کمک نکرد تا به جای این‌که سبب به وجود آمدن این لوکی بشود و به دردسر بیوفتد با اهدا کردن این سنگ ها به انتقام جویان کمک شایانی به بقای خط زمانی اصلی دنیایش کرده باشد؟

 

6- چرا سنگ‌های بی‌نهایت در سازمان TVA بی اثرند؟

لوکی تسرکت

همانگونه که دیدیم سازمان «رسیدگی به تناقضات زمانی» در جایی خارج از زمان و خط زمانی های مختلف واقع است. اما سوال اینجاست که محل قرارگیری آن در چنین جای به خصوصی که حتی جادو در آن کارساز نیست چه ارتباطی دارد با سنگ‌های بی‌نهایتی که قدرت تغییر هر گونه عنصر مهم در جهان را دارند ؟ مگر وانگ در ابتدای فیلم جنگ بی نهایت توضیح نداده بود که این سنگ‌ها از زمان بیگ بنگ به وجود آمده اند پس چطور ممکن است قدرت آن‌ها بی‌اثر باشد و حتی به عنوان یک وسیلهٔ تزیینی از آن استفاده شود؟

در واقع سرمنشأ تمامی مشکلات انتخاب سازندگان است نه منطقی که برای آن انتخاب کردند! می‌شد هیچگونه استفاده و اشاره‌ای به سنگ های بی‌نهایت نشود و حتی تسارکت در همان خط زمانی باقی ماند تا مشکلی که در مورد شمارهٔ قبلی ذکر شد هم پیش نیاید و البته تمامی اتفاقات «حماسهٔ بی‌نهایت» یعنی سه فاز قبلی مارول تحت شعاع این به تصویر کشیدن قرار نگیرد اما متاسفانه فعلا با دیدن این قسمت نمی‌توان نتیجه گیری مطلوبی حاصل کرد مگر این‌که در قسمت‌های آتی شاهد شرح و بسط بیشتر این قضیه باشیم.

 

5- کدام جنگ باعث شده مسئولیت نگهداری از خط زمانی اصلی به عهدهٔ نگهبانان زمان بیافتد؟

سوالات لوکی

در کلیپ توضیح Miss Minutes به جنگی اشاره شد که بین خطوط زمانی مختلف و دنیاهای موازی درگرفته بود و این جنگ منجر به ایجاد یک خط زمانی ثابت توسط نگهبانان زمان شده بود و با بهره گیری از سازمان TVA این امور انجام می‌پذیرفت. حال سوالی که پیش می‌آید این است که جنگ مذکوره دقیقا کدام جنگ است؟ آیا مثل بسیاری از قضایای بدون توضیح قرار است بی‌جواب باقی بماند؟ یا در آینده به آن اشاره خواهد شد؟

رویداد جنگ های پنهان

از آن‌جایی که مغزمتفکر این سریال سابقا بر روی سریال ریک و مورتی کار کرده بوده نمی‌توان به راحتی از کنار رخداد‌های درون سریالی به راحتی عبور کرد بنابراین با توجه به چیزی که در ریک و مورتی دیدیم ممکن است این توضیحات پیش‌زمینه‌ای برای اتفاقی بسیار بزرگ‌تر در آیندهٔ MCU باشد چیزی مثل «ثانوس» که از فاز اول برای ما به اصطلاح Tease یا معرفی شده بود! بنابراین فرضیه‌ای که با توجه به این موضوع پیش می‌آید بر این مبنی که مثل جنگ بی‌نهایت هدف تعیین شده از سوی «کوین فایگی» یک رویداد بزرگ مثل آن البته این‌بار براساس مولتی ورس و جهان‌های موازی است. بهترین گزینه و قریب به ذهن ترین نیز برای این‌کار «جنگ‌های پنهان» (Secret Wars) است. می‌توان حدس زد که قضیه جنگی که در سریال به آن اشاره شد درواقع چیزی نیست جز همین جنگ‌های پنهان که در نهایت و بعد از پایان آن TVA به وجود آمده که دیگر چنین چیزی تکرار نشود و شاید یک حالت حلقه و لوپ (Loop) مانندی در بطن این مهم مخفی شده باشد که شاید سال‌ها بعد فاش شود!!!!

 

4- واندا باعث به وجود آمدن مولتی ورس خواهد شد؟ وظیفهٔ دکتر استرنج چیست؟

لوکی اسکارلت ویچ

 کلیپ TVA  مبتنی بر هرج و مرج قریب الوقوع مولتی ورسی علاوه بر چیستی و کیستی رؤسای این سازمان، توضیحاتی را نیز درمورد ادامه یافتن روند یک رخنه و خرابکاری در خط زمانی ارائه داد که منجر به یک واقعهٔ نکسوسی(Nexus) یا سلسله‌ای و پیوندی می‌شد و در همین حین دقیقا به عنوان فیلم دوم دکتر استرنج یعنی در مولتی ورس جنون اشاره شد تحت عنوان جنون و هرج و مرج در مولتی ورس که اتفاقا بخاطر نکسوس بودن آن بوده. از آن‌جایی که در سریال وانداویژن در آخرین تبلیغ مرتبط به زندگی واندا شاهد نکسوس بودیم و البته با نگاهی در دنیای  کمیک می‌دانیم که اسکارلت ویچ در واقع یک موجود نکسوسی است پس بنابراین مستقیما شاهد اشاره به فیلم دکتراسترنج 2 هستیم! حال با توجه به منطق دقیقی که مارول از زبان ایشنت وان در فیلم دکتر استرنج بیان کرد می‌توانیم تمام این سوال را بکنیم که آیا با توجه به این‌که جادو درواقع دزدی یا قرض گرفتن انرژی از جهان‌های موازی یا همان مولتی ورس است، این واندا خواهد بود که باعث به وجود آوردن دنیاهای موازی دیگر و هرج و مرج و جنون می‌شود یا خیر؟

نقد سریال لکی

نقد سریال لوکی

سوال دیگری که وجود دارد این است که اگر سازمان TVA بنای کارش محافظت از خط زمانی اصلی یا به قول گفتنی واقعیت اصلی است پس این وسط وظیفهٔ دکتراسترنجی که ادعا می‌کند دقیقا مطابق همین دستور عمل می‌کند چیست؟ اگر سازمان TVA از هرج و مرج جلوگیری میکند و از تجهیزاتی برخوردار است که جادو را بی اثر می‌کند پس دکتراسترنج این وسط چه نقشی دارد؟ باید منتظر ماند و دید در فیلم اختصاصی چه پاسخی برای این سوال دریافت خواهیم کرد!

 

3- وقایع فصل هفتم سریال ماموران شیلد چگونه با منطق سریال جفت و جور می‌شود؟

مامورین شیلد - لوکی

اگر فصل پنجم و هفتم(آخر) سریال ماموران شیلد را دنبال کرده باشید می‌دانید که در این دو فصل دقیقا فضا فضای سفر در زمان و درهم تنیده شدن گذشته و آینده و البته سفر در جهان‌های موازی را شاهد بودیم. و جالب اینجاست که مشابه سریال لوکی در سریال ماموران شیلد نیز یک شریان زمانی یا Time Streamـی داشتیم که مثل خط زمانی مقدس نگهبانان زمان عمل میکرد با این تفاوت که هر لحظه می‌شد تغییرات و آپدیت‌های مختلف را در آن مشاهده کرد. این به کنار! پرش های زمانی‌ای که در فصل آخر سریال ماموران شیلد و در دنیای موازی با خط زمانی اصلی شاهد بودیم واضحا در حوزهٔ کاری سازمان «رسیدگی به تناقضات زمانی» (TVA) قرار می‌گرفت و در نهایت دیدیم که حداقل دو خط زمانی و دنیای موازی وجود دارند که سرنوشت کاملا متفاوتی با دنیای اصلی و خط زمانی پایه دارند. تکلیف این اتفاقات و بی تفاوتی سازمان TVA به اعمالی که طی پرش های زمانی زیادی که ماموران شیلد انجام دادند چه می‌شود؟ آیا مثل مابقی سریال‌های Marvel TV قرار است اشاره‌ای به آن‌ها نشود؟ بعید میدانم چرا که بازیگر اصلی سریال ماموران شیلد یعنی «کلارک گرگ» دوستداشتنی و همراه سریال به طرز غافلگیرانه‌ای اطلاعات جالبی از سریال لوکی داشت و حتی می‌دانست قرار است چند اپیزود داشته باشد پس بنابراین می‌توان امیدوار بود که مامور کولسون محبوب به همراه تیم فوق العاده اش بازخواهند گشت و بالاخره پاسخ محکمی مبنی بر واقع بودن سریال‌های Marvel TV مثل جسیکا جونز دردویل و پانیشر در MCU را به طور عینی خواهیم شنید.(احتمالا)

 

2- چرا سازمان TVA استیوراجرز را دستگیر نکرده؟

استیو راجرز - لوکی

متاسفانه این بحث بسیار اختلافی است! اگر به یاد داشته باشید در این مقاله توضیح دادیم که دیدگاه نویسندگان جنگ بی نهایت و پایان بازی با کارگردانان آن در مورد قضیهٔ بازگشت استیو راجرز پیش عشق همیشگی اش پگی کارتر متفاوت است و این امر بسیار عجیب است چرا که اگر دیدگاه نویسندگان درست باشد یک تناقض بزرگ در منطق سازی فیلمشان ایجاد کرده اند که واقعا مضحک است. دیدگاه نویسندگان این بود که استیو در خط زمانی اصلی با پگی زندگی کرد تا به زمان حال رسید اما این قانون سفر در زمانی که خودشان چیده بودند را عینا زیر سوال میبرد. اما در طرف مقابل کارگردانان را داشتیم که مطابق منطق فیلم قائل بودند به زندگی موازی استیو راجرز با پگی کارتر و بازگشتش با استفاده از سفر کوانتومی به خط زمانی اصلی! و در نهایت همگی برایمان آشکار است که این انتخاب مارول برای مسیر استیو راجرز مثل تونی استارک همه جانبه نبود و نتایج مورد قبولی را حاصل نکرد مثل تلف شدن شخصیت‌هایی مثل شارون کارتر (معشوقهٔ سابق استیو و برادر زادهٔ پگی) و دنیل سوزا (عشق پایدار و بیشتر پاسوز پگی کارتر در دهه ۴۰-۵۰ میلادی که در سریال مامورکارتر دیده بودیم) حال در سریال لوکی یک وجهه به این موارد اضافه می‌شود و آن‌هم چیزی نیست جز بی‌اهمیت بودن عمل استیو راجرز در قبال سفر های زمانی برای سازمان TVA!

استیو راجرز - پگی

یعنی اگر قرار بود همه چیز طبق قوانین مربوطه پیش برود ما می‌بایست شاهد دستگیری استیو توسط ماموران TVA می‌بودیم و شاهد به دادگاه رفتن او و پاسخگویی او میشدیم که در نهایت استیو جوان به خط زمانی اصلی بازمیگشت اما هیچکدام از این اتفاق‌ها رخ نداد و استیو با خیالی آسوده در کنار عشق همیشگی‌اش پگی آرامش یافت و سوخت و ساخت و زندگی کرد! باید دید مثل توجیه کردن سفر در زمان انتقام جویان توضیحی برای این مورد به خصوص نیز وجود دارد یا خیر؟ البته می‌توان در ذهن یک پاسخ اجمالی به آن داد اما این پاسخ از پایه‌های محکمی برای یک دلیل متقن نیست!

 

1- آیا لوکی خرابکار زمانی آیندهٔ همین لوکی فعلی است؟

نقد و بررسی سریال لوکی

پیچش نهایی قسمت اول مشخص شدن شخصیت مقابل و به اصطلاح خبیث داستان بود! او کسی نبود جز خود لوکی! اما ما میدانیم که این لوکی که مقابل ما قرار دارد یک لوکی مونث است و خانم «سوفیا دی مارتینو» قرار است ایفاگر این نقش باشد. اگر مقالات اخیر سایت را درمورد لوکی خوانده باشید می‌دانید که لوکی توانایی تغییر شکل به هرموجودی را دارد و ما می‌توانیم حدس بزنیم که این لوکی مونث درواقع خود لوکی بوده که ظاهرش را به شکل یک خانوم تغییر داده اما از آنجایی که با سفر‌های زمانی سر و کار داریم کمی کار پیچیده می‌شود. اگر بگوییم با چندین نسخه از لوکی طرفیم این سوال پیش می‌آید که چه چیزی منجر به چنین اتفاقی شده؟ اما اگر به گونه‌ای دیگر فکر کنیم چه؟ از آنجایی که سابقا در موارد بالا نیز اشاره کردیم آقای «مایکل والدرون» قبل از این سریال روی ریک و مورتی کار کرده است و سورپرایز کردن مخاطب آن هم به شیوهٔ نامتعارف و غافلگیرانه کار اوست پس می‌توان حدس زد که ممکن است دقیقا همین لوکی سال 2012 با فرارش در آینده تغییر قیافه به لوکی مونث داده و حالا TVA او را مجاب میکند که در واقع مقابل خود خودش نه نسخه‌ای موازی خودش قرار گیرد و درواقع یک حلقهٔ تکرار و لوپ را شاهد باشیم مثل چیزی که در فیلم لگومووی ۲ دیدیم و این موضوع از همه نظر می‌تواند جذاب‌تر از چند نسخهٔ موازی باشد. حال باید دید آیا واقعا اتفاقات سریال همینگونه رقم میخورد یا خیر؟

 

نظر شما چیه؟ پاسخ شما به این سوالات چگونه است؟

 

نویسنده: احمد فقیه

P.Constantine

 .    

All rights reserved © Spidey.ir 2021

  (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 سوال بی پاسخ MCU که سریال لوکی باید به آنها جواب دهد

15 حقیقت مهمی که باید درباره لوکی (LOKI) بدانید

معرفی 15 هویت مختلف از لوکی

15 سلاح برتر در کمیک های ثور (THOR)

رتبه بندی قویترین جادوگران در کمیک های مارول

10 دشمن برتر ثور (THOR)

10 خواهر و برادر برتر دنیای ابرقهرمانی

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك

10 شخصیت کمیک بوکی که برادر خبیث دارند!

10 شخصیت کمیک بوکی که خواهر خبیث دارند!

10 شخصیت کمیک بوکی که برادر خبیث دارند!

10 دفعه ای که ابرشروران کمیک بوکی قدرت های ابرقهرمانان را به سرقت بردند!

ایستراگ (EASTER EGG)ها و اشارات فیلم "ثور: راگناورک"

10 دفعه ای که ابرشروران کمیک بوکی قدرت های ابرقهرمانان را به سرقت بردند!

10 شخصیت خبیث مارول که از جوکر خفن تر هستند!

ایستراگ ها (EASTER EGGS) و اشارات فیلم «انتقام جویان 4 : پایان بازی» (AVENGERS 4: ENDGAME) – بخش سوم

تمامی صحنه های حذف شده از فیلم «انتقام جویان: پایان بازی» منتشر شد! (AVENGERS ENDGAME)

20 حقیقتی که باید درباره ثور (THOR) بدانید

15 سلاح برتر در کمیک های ثور 

15 لباس برتر ثور

10 نسخه عجیب و غریب از ثور در دنیای کمیک !

رتبه بندی قوی ترین اهالی ازگارد در دنیای کمیک بوک

15 نفری که تا به حال چکش ثور را بر دست گرفته اند!

10 دشمن برتر ثور

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Hail Comic Book
#1 Hail Comic Book 1400-03-20 08:40
خطر اسپویل



سلام به همه.
من فکر کنم اینجا یک اشتباه شده باشه.
طبق گفته اون خانم دقیقه فقط سفر در زمان باعث ساخت یک تایم لاین جدید نمیشه.
وقتی تو جنگ مولتی ورس همه تایم لاین ها یکی شد اون 3 تا محافظ (یا به قول لوکی مارمولک فضایی) هر اتفاقی که جزو تایم لاینشون نباشه و مورد تاییدشون نباشه یجور تایم لاین جدید میسازه.
مثلا گفت اگر یک کارمند دیر به سرکارش برسه در حالی که تعیین شده باشه باید زود برسه یک تایم لاین جدید میسازه کلا.
خب این منطق هزاران سوال به وجود میاره.
1-خب این تایم لاینی که تو جنگ مولتی ورس یکی شده یعنی وقایع mcu از چند تا مولتی ورس مختلفه؟ و اگه همه مولتی ورسا یکی شدن پس اون بعد تاریکی که تو دکتر استرنج دیدیم چی بود؟
2-اگه واندا باعث نکسوس شده چرا tva سروکلش پیدا نشد جلوشو بگیره؟(البته این موضوع احتمالا تو دکتراسترنج معلوم میشه)
3-مهم ترین سوال اینه که اصلا وقتی تایم لاین ها یکی شد چطوری همه چی توی یک تایم لاین جا گرفت؟بعد وقایع رو
اون 3 تا مارمولک تعیین کردن یا تایید کردن؟منظورم اینه وقتی تایم لاین ها یکی شدن خودشون وقایع mcu رو ساختن یا اینکه فقط اتفاقاتی که قرار بود بیفته رو تایید کردن و اونایی که تایید نمیشن یک خط زمانی دیگه میسازن و بعد هم توسط tva نابود میشن؟چون اگه اولیه باشه که عملا هیچکدوم از اتفاقات mcu معنی خاصی نداره از نظر من :o

در کل به نظرم باید وایسیم که تا اپیزود های بعدی بیاد چون این اپیزود خیلی گیج کننده بود.
البته یک تئوری هم من دارم اینه اون 3 تا محافظ زمان در واقع ویلن هستند چون همونطور که دیدید اولا tva رحم و اینجور چیزا حالیش نمیشه و اینکه لوکی به طور نا خواسته وقایع تایم لاین رو شکونده بود میخواستن بکشنش.تازه اون همه تایم لاین هایی که نابود کردن هم به کنار.
دوما درسته میخوان جلوی یک جنگ مولتی ورس رو بگیرن ولی به روششون زیاد جالب نیست.
(اون تیکه که لوکی داشت راجب فرمانروایی رو زمین صحبت میکرد خیلی شبیه چیزی بود که دقیقا tva داره انجام میده)
نقل قول کردن
Amirrezash_2021
#2 Amirrezash_2021 1400-03-20 08:42
عالی بود دم همتون گرم که انقدر درکاراتون عالی هستیم لطفا اسپایدی شکافی قسمت اول رو هم قرار بدید خیلی منتظر اسپایدی شکافی هستم
ممنون از همه
نقل قول کردن
tab
#3 tab 1400-03-20 09:30
7.تو خود سریال درباره خط زمانی مفدس که توسط تایم کیپر ها به وجود اومده و همه چیز باید براساس اون پیش بره گفته شد و اگه چیزی برخلاف اون پیش بره دخالت میکنن و همچنین گفته شد که سفر در زمان اونجرز در حقیقت بخشی از خط زمانی مقدس هستش و پس در نتیجه باید اتفاق بیافته ولی اینکه خود سازمان اون سنگ ها رو بده باعث میشه که اونجرز دیگه نیازی به سفر در زمان نداشته باشن و خود این باعث این باعث به وجود اومدن یه ورایانت میشه
میدونم سریال شاید کمی کار خودش رو راحت کرده باشه با گفتن اینکه خط زمانی مقدس هست که تایم کیپر ها چیدن و حتی ممکنه شامل سفر در زمان هم باشه این خط زمانی ای که توسط اونا چیده شده و بخشی ازشن و نقص نمیکننش ولی یه جورایی جواب میده
۶. تو کمیک ها سنگ های بینهایت تو جهان های موازی کار نمی کردن پس شاید اینجا هم اینجوریه و سازمان تی وی ای خارج از خط زمانی هستش و سر همین سنگ ها اونجا کار نمی کنن
۲. من قبلا یه تئوری داشتم اونم اینکه همونطور که کارگردان ها گفتن استیو یه جهانی موازی ایجاد کرده ولی دلیل بودنش تو صحنه آخر فیلم اینه که ما در حقیقت داریم از ابتدای مارول اون جهان موازی ای رو که ایجاد کرده میبینیم و خب میخوام براساسش یه نظر واسه این مشکل بدم اونم اینکه خط زمانی مقدس هم همین جهان موازی ای که توش استیو تو گذشته مونده و در حقیقت تو گذشته موندن استیو هم جزو خط زمانی مقدسه که البته کمی پیچیده میکنه و خودش مشکلات بیشتری رو به وجود میاره حالا ببینیم سریال چه میکنه و ایا اصلا توضیحی میده یا نه
نقل قول کردن
Doctor.who
#4 Doctor.who 1400-03-20 11:07
واقعا جالب بود خیلی ممنون.
من به شخصه با جرئت میتوانم که بگویم همین یک قسمت از کل فیلم و سریال های دنیای سینمایی مارول از نظر من خوش ساخت تر و بهتر بود.
شخصیت پردازی لوکی شگفت انگیز بود و صحنه های احساسی و هیجان انگیزی بود.
در کل با باز شدن قضیه‌ی مولتیورس و آینده‌ی لوکی میدونم این سریال قراره که شاهکار بشه.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#5 AM SM BM SM 1400-03-20 11:42
سلام
ممنون بابت مقاله.
قسمت اول این سریال سورپرایز های زیادی داشت اما سوالات زیادی هم به جا گذاشت. (من خودم بعضی وقت ها این مقالات سوالاتی که به جا مونده رو میخونم هی نگران میشم که ببینم جواب این ها به درستی داده میشه یا نه. ولی خب باید به مارول اعتماد کرد.) بیشترین سوالات هم مربوط به اون سنگ های بی نهایتی هست که توی TVA بودند. حضورشون خیلی شوکه کننده بود و سوالات زیادی هم به جا گذاشت. پیچش شوکه کننده ای هم که توی آخر این قسمت بود مخاطب رو هایپ نگه میداره! این مورد سفر استیو راجرز هم با اینکه در فیلم انتقام‌جویان پایان بازی جالب و درست بود اما تناقضات زیادی درست کرد و سوالات زیادی رو پیش کشید. باید دید جواب mcu به این سوالات چیه.
با تشکر.
نقل قول کردن
avenger2024
#6 avenger2024 1400-03-20 11:42
در بیشتر موارد با مقاله موافقم ولی در موارد 2 و 3 نه
چون که اون مادام مینت نگفت نباید در زمان سفر کرد
گفت نباید سفر هایی انجام داد که مورد تایید نباشه
و البته یه سوال دیگه هم هست که باید تو لیست میومد و اونم این بود که لوکی از کجا فهمید انتقام جویان سفر زمانی کردن؟
شاید بگید خب انت من رو دید ولی مگه اون میدونست انت من کیه؟ممکن بود اون یه ویلن دیگه باشه که نبود ولی لوکی از کجا میدونست اون جزو انتقام جویانه؟
نقل قول کردن
Hossein Ojani
#7 Hossein Ojani 1400-03-20 11:44
سلام ممنون بابت مقاله

خطر اسپویل





من این سوال برام بوجود اومده که چطور تی وی ای که سنگ بی نهایت داره و تکنولوژی خفن داره مامورینش لباس ضد آتش ندارن لوکی تونست راحت اونا رو با آتش بکشه ؟؟!!!
نقل قول کردن
hassan91
#8 hassan91 1400-03-20 12:17
میشه برداشت کرد سفر در زمان اونجرز و باقی موندن استیو در گذشته جزو خط زمانی یکتا و مقدس بوده. چون که هالک و تونی هم همین تو اند گیم توضیح دادن که اگه به گذشته بریم میشه خط زمانی حال حاضر که یکمی پیچیده اس. در واقع خط زمانی استیو راجرز اینه که بیاد و تا وقایع اند گیم باشه و بعدش با پگی زندگی کنه و پیر بشه. که این وسط موجب میشه پگی کارتر دو خط زمانی مختلف رو تجربه کنه و باید دید که چرا این قضیه در خط زمانی تناقض ایجاد نمیکنه. شاید اینها هم جزو خط زمانی مقدس باشه.

میشه گفت این سازمان توی منطقه کوانتوم بود. به خاطر همین بود که سنگ های بی نهایت و جادو اثر نداشتن.

این سریال کلا سریال ماموران شیلد رو نقص میکنه.

امیدوارم این سریال بتونه منطقی به این سوالا جواب بده.

در کل مثل اینکه ده سال آینده رو مارول صرف رویداد جنگهای پنهان خواهد کرد. اینجاس که ادم خیلی امیدوار میشه تا یک دکتر دووم معرکه تو سینما ببینینم.
نقل قول کردن
adel.spider
#9 adel.spider 1400-03-20 12:19
سلام
مقاله عالی بود
یه نکته جالبی که توی سریال دیدمش و حس کردم نیاره اینجا بگمش این بود که توی برگه مشخصات لوکی که مامور موبیوس داشت نگاهش میکرد توی قسمت جنسیت لوکی نوشته بود fluid ینی سیال...
این معنیش اینه که لوکی نه مرده و نه زن و به هر جنسیتی که خودش بخواد میتونه تغییر شکل بده...
و اینکه امیدوارم سیاستای دیزنی مارول رو به سمت چیپ بودن و پایین آوردن سطح فیلم و سریالاش نکنه چون تا اونجایی که ما داریم می‌بینیم سریال وانداویژن و فالکون و سرباز زمستان با وجود اینکه حرفای خیلی خیلی زیادی میتونستن برا گفتن داشته باشن فقط به نمایش چیزای سرگرم کننده و نه صرفا توضیح قانع کننده ای برای بیننده ها پرداختن..
اون از ماست‌مالی پایان وانداویژن و قضیه ویژن سفید و اونم از پایان دستکاری شده و غیرقانع‌کننده و صحنه های اکشن سطح پایین فالکون و سرباز زمستان...
حتی لوکی هم با وجود شگفت‌انگیز بودن خیلی از جنبه هاش دکور سازی و اون صحنه منظره شهر توی دفتر tva یکم غیرواقعی بنظر میومدن...و طبق این مقاله هم کلی سوال و تناقض دارم ایجاد میکنن
مثل اینکه دیزنی داره کیفیت آثار مارول رو فدای رونق گرفتن دیزنی پلاس میکنه...
با دادن ضرب العجل و اولتیماتوم به تیم سازنده سریال تا کیفیت سریالها فدای درآمد زایی و رونق دیزنی پلاس بشه
امیدوارم یکی جلوی این اتفاقات رو بگیره بهرحال
موفق باشین
نقل قول کردن
king loki
#10 king loki 1400-03-20 14:48
سلام
مقاله عالی بود و تمام سوالات بجاع بود و ممنون از استاد فقیه که وقتتون رو برای ما گذاشتید و با بیشترین سرعت این مقاله را در اختیار ما قرار دادید ، این مقاله کمک کرد تا برخی احتمالات مشخص بشن و برخی نکات بررسی بشن.
یکی از جذابیت‌های سریال لوکی اینه که ما قراره برای مدتی دوباره لوکی انتقام جویان رو ببینیم.
۵ _خب کتاب دوم مارول شروع شد و قراره یک رویداد عظیم دیگر را ببینیم و خوب چه جایی بهتر از مورد انتظار تربت سریال دیزنی پلاس تا اولین اشاره ها نمایان بشن ولی قاعدتاً قرار نیست اشاره زیادی بشه مخصوصاً به بیاندر.
۳_ ماموران شیلد از سریال های خیلی خوب مارول بود که فقط در یک ژانر خلاصه نمی‌شد و شامل سفرهای فضایی، سفرهای زمانی، موجودات فضایی، عاشقانه ،کمدی و حتی ترسناک میشد.
و زمانی که ماموران شیلد مثل دیگر سریال های مارول تی وی به پایان رسید و تمام موجودیت سریال زیر سوال رفت و نادیده گرفته شد مارول داشت به شعور طرفداران سریال توهین می کرد اما حالا که احتمال بازگشت شخصیت های سریال هست باید منتظر ماند و دید چه میشه.
امیدوارم سریال لوکی مثل دو سریال قبلی در آخر با مشکلی روبرو نشه .
شاد و پیروز باشید
نقل قول کردن
Deadpool 2099
#11 Deadpool 2099 1400-03-20 15:03
سلام علیکم
میگم ، میشه اینو ببینم ولی فالکون و سرباز زمستان نبینم؟
خدانگهدار
نقل قول کردن
hossein.hashemi
#12 hossein.hashemi 1400-03-20 16:55
به نظر من نظر نویسندگان اند گیم بیشتر با سریال جور در میاد
یعنی اگر بگیم که استیو با سفر در زمان باعث ایجاد یه شاخه شده که سازمان tva جلوشو میگرفته
ولی اکر فرض رو بر این بذاریم که موندن استیو در گذشته بخشی از تایم لاین بوده و استیو با این کارش چیزی رو عوض نکرده میشه یه جورایی قضیه رو توجیح کرد
یعنی اینکه بگیم وقتی که وقایع mcu از همون اول یعنی فیلم مرد اهنی رخ میداده استیو مسن حضور داشته و فقط خودشو از دید مخفی کرده بوده و به صورت مخفیانه داشته با پگی زندگی میکرده
این قضیه هم با سریال جور در میاد یعنی همونطور که خانوم دقیقه گفت کاری که اونجرز کردن قرار بود که اتفاق بیوفته یعنی در واقع بخشی از تایم لاین اصلی بوده
و هم حرف های انشنت وان رو نقض نمیکنه چون برای ایجاد یه شاخه باید یه چیزی در تایم لاین عوض بشه و وقتی برگشتن استیو توی تایم لاین اصلی باشه چیزی هم عوض نشده پس شاخه ای هم ایجاد نمیشه
در مورد اینکه گفته بودین چرا tva با سنگ های بینهاینی که داره به اونجرز کمک نکرده به نظرم با دخالت tva اونجرز دیگه توی زمان سفر نمیکردن در حالی که توی تایم لاین مقدس باید این اتفاق میوفتاده و دخالت tva خودش باعث ایجاد یه شاخه میشده که به شدت سعی دارن ازش پرهیز کنن پس منطقی به نظر میاد که بذارن اونجرز کارشون رو بکنن

این نظر منه در مورد شبهه هایی که به وجود اومده
حالا باید ببینیم مارول چطور به این سوالا جواب میده
نقل قول کردن
parsa89
#13 parsa89 1400-03-20 17:47
من عاشق لوکی هستم
نقل قول کردن
thor_fan
#14 thor_fan 1400-03-20 20:03
سلام خیلی ممنون بابت زحماتتون
۱۰ : منم واقعا دوست دارم بفهمم لوکی چه کارایی قبلا کرده و من فک میکردم اون سری که با چیتاوری ها حمله کردن اولین باری بود که لوکی میاد زمین(البته شاید قضیه هواپیماربایی بعد از اون قضیه س
در مورد اینکه گفتین دلار چه به کارشون میاد باید بگم که شاید قضیه پول نبوده. با ثور شرط بستن که بره همچین کاری بکنه و پول بگیره همین!
۸ : شاید اینکه در اون سازمان نمیشه جادو کرد جواب همین سوال هم باشه شایدم ربطی نداشته باشه نمیدونم!
یه سوال در مورد ۲ داشتم
این درسته که باید سوال پیش بیاد که چرا با کاپیتان کاری ندارن ولی اون حرکتی که استرنج روی دورمامو زد یا وقتی تانوس ویژن مرده رو با سنگ زمان زنده کرد جزء تخلفات زمانی محسوب نمیشه؟؟
و یه سوال دیگه که نکسوس دقیقا چیه و این که گفتین واندا در دنیای کمیک موجود نکسوسیه یعنی چی؟
ممنون میشم پاسخ بدید
نقل قول کردن
P.B.P
#15 P.B.P 1400-03-20 20:47
سلام ممنون از آقای فقیه
مقاله عالی بود.
توی همین قسمت اول چقدر سوال به وجود آمده،نمیدونم مارول میتونه به اینها جواب منطقی بده یا نه؟
حالا که سفر در زمان و دنیا های موازی وارد مارول شدند جواب به این سوال ها خیلی سخت می شود و به نظرم مارول باید یک فکر اساسی بکند مخصوصا جواب سوال ۲.
به نظرم مارول اگه می خواد به این سوال ها جواب بده باید منتطقی هم پشتش بیاره.
در کل عالی بود و فقط باید ببینیم چه میشه و چی کار میکنن.
به نقل از Deadpool 2099:
سلام علیکم
میگم ، میشه اینو ببینم ولی فالکون و سرباز زمستان نبینم؟
خدانگهدار

ببین دوست عزیز ،مسئلی به دیدن یا ندیدن نیست،اگر می خوای فیلم های مارول رو خوب بفهمی پس سریال هاشو هم نگاه کن،خود فایگی هم گفته از این به بعد باید سریال های مارول رو در کنار فیلم هایش نگاه کنید.
به نقل از parsa89:
من عاشق لوکی هستم

Me too.
نقل قول کردن
RMB
#16 RMB 1400-03-21 02:03
با تشکر از آقای فقیه، قسمت اول لوکی در عین جذاب بودن کلی سوال بوجود آورد که باید منتظر قسمت های بعد باشیم. نگهبانان زمان باتوجه به کمیک موجودات خیرخواهی نیستند و اگر شخصیت یا دوره زمانی برخلاف عقایدشون باشه اون هارو تغییر یا به طور کلی حذف می کنند، مثل داستان Avengers Forever که به وسیله immortus که نسخه آینده از کنگ بود کلی در وقایع مهمی که برای اونجرز اتفاق افتاد دست داشتن و در آخر تصمیم داشتن که اون هارو به کلی حذف کنن به خاطر وقایعی که ممکن بود در آینده اتفاق بیوفته. حالا باید منتظر بود که چه ارتباطی بین سریال لوکی و دکتر استرنج وجود داره (غیر از بحث دنياهای موازی) و آیا در سریال اشاره ای به کنگ میشه یا نه. با تشکر
نقل قول کردن
Theflaash
#17 Theflaash 1400-03-21 10:14
سلام و وقت بخیر خدمت همه ی عزیزان اول از همه باید بگم که خوشحالم بالاخره توی سایت عضو شدم
و این اولین کامنت من محسوب میشه
راجب قسمت 7 که نوشته شده بود چرا TVA به اونجرز کمک نکرد
به نظرم به این علت بوده که نیازی به اینکار نبوده
توی سریال دیدیم که لوکی از مامور TVA میپرسه چرا من تا حالا راجب این سازمان چیزی نشنیدم و اونم جواب میده چون دلیلی نداشته که بخوای تا حالا بشنوی
اینکه انتقام جویان تو زمان به عقب برگرده و تانوس شکست بخوره یه چیزی بوده که تو خط زمانی اصلی قرار بوده اتفاق بیوفته پس TVA هم دخالتی به موضوع نمیکنه
راجب قسمت 1 ما شاهد این بودیم که لوکی توی قسمت دوم ثور یه مدتی ناپدید شد که بعد توی قسمت سوم ما شاهد برگشتن ثور بودیم ممکن اون لوکی خرابکاری که توی فیلم باهاش سر و کار داریم لوکی باشه که توی اون مدت ناپدید شده بود
به هر حال اینا هم نظر شخصی من بود خوشحال میشم نظرات شما رو هم بخونم
نقل قول کردن
CAPTAIN_ARVIN
#18 CAPTAIN_ARVIN 1400-03-21 17:56
فکر میکنم چن تا سوال رو بتونم توجیه کنم، البته قبلش به یه جمله مهم مامور موبیوس توجه کنید: اتفاقی که باید بیفته، میفته!

7. میگید که چرا TVA سنگ هارو به انتقام جویان نداد تا کارشون راحت بشه و فلان. اولن که TVA سازمان کمک به انتقام جویان نیست که! سازمان نظارت بر خط زمانی مقدس ( :-| ) هستش و فک میکنم نباید تو رخداد ها دخالت کنه مگر کسی خط زمانی اصلی رو بشکنه و اونو نقض کنه. یعنی TVA هیچ گونه نقشی برای کمک به انتقام جویان نداشته و ندارد

2.چرا استیو دستگیر نشده؟ برگردیم به جمله مامور موبیوس؛ چون شاید این اتفاق باید میفتاده! درمورد اینکه خط زمانی مقدس رو نقض کرده و اینا... راستش فقط میتونم بگم شاید باید اتفاق میفتاده

1.نمیخوام به سوال جواب بدم ولی یه چیز خیلی قشنگی پیدا کردم تو اینترنت که باید توجه کنید....

بعد از دزدیده شدن پول ها توسط کوپر، شایعه شده بود که این شخص خودشو تبدیل به زن کرده (به معنای واقعی کلمه) و سپس فرار کرده. حالا که لوکیِ مرد باید در برابر لوکیِ مونث قرار بگیره، فک میکنم نسخه مونث همون نسخه اصلی باشه که در آینده و از یکی دیگه از خط زمانی ها برگشته به دنیای اصلی.. یا شایدم این فقط یه ایستراگ جذاب میتونه باشه و هیچ ربطی به لیدی لوکی نداشته باشه

در کل امیدوارم توضیحاتم مثمر ثمر واقع شده باشه
مرسی spidey ;-)
نقل قول کردن
Psparsa21
#19 Psparsa21 1400-03-21 18:55
ممنون از آقای فقیه مقاله خوبی بود.
خطر اسپویل




درباره اینکه چرا جلوی استیو و انتقام جویان گرفته نشد در اواسط قسمت اول وقتی لوکی رو گرفته بودن اون گفت برید و انتقام جویان رو دستگیر کنید چون اونها در زمان سفر کردند ولی قاضی tva گفت که کار اونها باید انجام میشد و شاید برای همین جلوی انتقام جویان گرفته نشد.ولی باید منتظر قسمت های بعدی باشیم.
نقل قول کردن
Captain-Deadpool
#20 Captain-Deadpool 1400-03-22 00:28
سلام وخسته نباشید به آقای فقیه بابت این مقاله قریب الوقوع(!)و جذاب.ممنون که انقد سریع مارو با مقالاتتون مستفیض میکنید

به نقل از Hail Comic Book:
خطر اسپویل



سلام به همه.
من فکر کنم اینجا یک اشتباه شده باشه.
طبق گفته اون خانم دقیقه فقط سفر در زمان باعث ساخت یک تایم لاین جدید نمیشه.
وقتی تو جنگ مولتی ورس همه تایم لاین ها یکی شد اون 3 تا محافظ (یا به قول لوکی مارمولک فضایی) هر اتفاقی که جزو تایم لاینشون نباشه و مورد تاییدشون نباشه یجور تایم لاین جدید میسازه.
مثلا گفت اگر یک کارمند دیر به سرکارش برسه در حالی که تعیین شده باشه باید زود برسه یک تایم لاین جدید میسازه کلا.
خب این منطق هزاران سوال به وجود میاره.
1-خب این تایم لاینی که تو جنگ مولتی ورس یکی شده یعنی وقایع mcu از چند تا مولتی ورس مختلفه؟ و اگه همه مولتی ورسا یکی شدن پس اون بعد تاریکی که تو دکتر استرنج دیدیم چی بود؟
2-اگه واندا باعث نکسوس شده چرا tva سروکلش پیدا نشد جلوشو بگیره؟(البته این موضوع احتمالا تو دکتراسترنج معلوم میشه)
3-مهم ترین سوال اینه که اصلا وقتی تایم لاین ها یکی شد چطوری همه چی توی یک تایم لاین جا گرفت؟بعد وقایع رو
اون 3 تا مارمولک تعیین کردن یا تایید کردن؟منظورم اینه وقتی تایم لاین ها یکی شدن خودشون وقایع mcu رو ساختن یا اینکه فقط اتفاقاتی که قرار بود بیفته رو تایید کردن و اونایی که تایید نمیشن یک خط زمانی دیگه میسازن و بعد هم توسط tva نابود میشن؟چون اگه اولیه باشه که عملا هیچکدوم از اتفاقات mcu معنی خاصی نداره از نظر من :o

در کل به نظرم باید وایسیم که تا اپیزود های بعدی بیاد چون این اپیزود خیلی گیج کننده بود.
البته یک تئوری هم من دارم اینه اون 3 تا محافظ زمان در واقع ویلن هستند چون همونطور که دیدید اولا tva رحم و اینجور چیزا حالیش نمیشه و اینکه لوکی به طور نا خواسته وقایع تایم لاین رو شکونده بود میخواستن بکشنش.تازه اون همه تایم لاین هایی که نابود کردن هم به کنار.
دوما درسته میخوان جلوی یک جنگ مولتی ورس رو بگیرن ولی به روششون زیاد جالب نیست.
(اون تیکه که لوکی داشت راجب فرمانروایی رو زمین صحبت میکرد خیلی شبیه چیزی بود که دقیقا tva داره انجام میده)


بله دقیقا بنظرمنم سوءتفاهمی پیش اومده. برای دخالت کردن TVA لزومی به سفر در زمان نداره، لوکی هم این کارو نکرد! اون فقط با تسرکت (که در اصل همون سنگ فضاست) تلپورت کرد.
که با این تفاسیر جواب سوالای 2 و 3 و 8 داده میشه
2: کاریه که باید میشده
3: کاریه که باید میشده
8: شاید بدبخت اصن سفر در زمان نکرده :D
البته اینکه "کاریه که باید میشده" و "خط زمانی مقدس" انگار یجورایی راحت کردن کار مارول وسط خودشه! ولی شاید در ادامه بیشتر درموردش توضیح بده و ماهم قانع شیم
بازم ممنون و خسته نباشید به همه عوامل :-)
نقل قول کردن
sirmgamer
#21 sirmgamer 1400-03-22 18:19
به نقل از Captain-Deadpool:
سلام وخسته نباشید به آقای فقیه بابت این مقاله قریب الوقوع(!)و جذاب.ممنون که انقد سریع مارو با مقالاتتون مستفیض میکنید

به نقل از Hail Comic Book:
خطر اسپویل



سلام به همه.
من فکر کنم اینجا یک اشتباه شده باشه.
طبق گفته اون خانم دقیقه فقط سفر در زمان باعث ساخت یک تایم لاین جدید نمیشه.
وقتی تو جنگ مولتی ورس همه تایم لاین ها یکی شد اون 3 تا محافظ (یا به قول لوکی مارمولک فضایی) هر اتفاقی که جزو تایم لاینشون نباشه و مورد تاییدشون نباشه یجور تایم لاین جدید میسازه.
مثلا گفت اگر یک کارمند دیر به سرکارش برسه در حالی که تعیین شده باشه باید زود برسه یک تایم لاین جدید میسازه کلا.
خب این منطق هزاران سوال به وجود میاره.
1-خب این تایم لاینی که تو جنگ مولتی ورس یکی شده یعنی وقایع mcu از چند تا مولتی ورس مختلفه؟ و اگه همه مولتی ورسا یکی شدن پس اون بعد تاریکی که تو دکتر استرنج دیدیم چی بود؟
2-اگه واندا باعث نکسوس شده چرا tva سروکلش پیدا نشد جلوشو بگیره؟(البته این موضوع احتمالا تو دکتراسترنج معلوم میشه)
3-مهم ترین سوال اینه که اصلا وقتی تایم لاین ها یکی شد چطوری همه چی توی یک تایم لاین جا گرفت؟بعد وقایع رو
اون 3 تا مارمولک تعیین کردن یا تایید کردن؟منظورم اینه وقتی تایم لاین ها یکی شدن خودشون وقایع mcu رو ساختن یا اینکه فقط اتفاقاتی که قرار بود بیفته رو تایید کردن و اونایی که تایید نمیشن یک خط زمانی دیگه میسازن و بعد هم توسط tva نابود میشن؟چون اگه اولیه باشه که عملا هیچکدوم از اتفاقات mcu معنی خاصی نداره از نظر من :o

در کل به نظرم باید وایسیم که تا اپیزود های بعدی بیاد چون این اپیزود خیلی گیج کننده بود.
البته یک تئوری هم من دارم اینه اون 3 تا محافظ زمان در واقع ویلن هستند چون همونطور که دیدید اولا tva رحم و اینجور چیزا حالیش نمیشه و اینکه لوکی به طور نا خواسته وقایع تایم لاین رو شکونده بود میخواستن بکشنش.تازه اون همه تایم لاین هایی که نابود کردن هم به کنار.
دوما درسته میخوان جلوی یک جنگ مولتی ورس رو بگیرن ولی به روششون زیاد جالب نیست.
(اون تیکه که لوکی داشت راجب فرمانروایی رو زمین صحبت میکرد خیلی شبیه چیزی بود که دقیقا tva داره انجام میده)


بله دقیقا بنظرمنم سوءتفاهمی پیش اومده. برای دخالت کردن TVA لزومی به سفر در زمان نداره، لوکی هم این کارو نکرد! اون فقط با تسرکت (که در اصل همون سنگ فضاست) تلپورت کرد.
که با این تفاسیر جواب سوالای 2 و 3 و 8 داده میشه
2: کاریه که باید میشده
3: کاریه که باید میشده
8: شاید بدبخت اصن سفر در زمان نکرده :D
البته اینکه "کاریه که باید میشده" و "خط زمانی مقدس" انگار یجورایی راحت کردن کار مارول وسط خودشه! ولی شاید در ادامه بیشتر درموردش توضیح بده و ماهم قانع شیم
بازم ممنون و خسته نباشید به همه عوامل :-)

حرف شما درست ولی توی آینده‌ی لوکی فرار کردن نبوده
ولی توی آینده استیو سفر های زمانی بوده
مارول اونقدری هست که نخواد ما رو سر کار بزاره یا کار خودش رو راحت کنه فعلا تنها کاری که از دست ما بر میاد صبور بودنه
نقل قول کردن
salah12345
#22 salah12345 1400-04-27 20:38
من می خواهم به این سوالات با دلیل درست جواب
۱.به این سوال تو سریال جواب دادن
۲.خب لوکی پرسید چرا اونجرز رو نگرفتین و اونا جواب دادن جز خط زمانی تعیین شده است و کارهای اونا جز تایم لاین هستن
۳.فصل ماموران شیلد رو ندیدم :oops:
۴.بله شاید چون در قسمت اخر دیدم کانگ فاتح گفت همه سناریو هارو دیدم و ما کجا اسم سناریو رو دیدیم.تو فیلم واندا ویژن
نکته:شاید لوکی باعث به وجود اومدن دنیای های مثل فیلم ونوم و فیلم اینده گربه سیاه است
۵.جواب داده شده است در سریال
۶.نظری ندارم
۷.ایشنت وان گفت بدون سنگ ها نمی تونیم دورمامو رو شکست بدهیم نه اینکه دنیا به اونا بستگی داره
نکته:من یه نظریه دارم اینکه واندا ویژن کلید پابرجا موندن دنیا هست چون با سنگ ارتباط بیشتری داشته و بعد از نابودی سنگ ها قدرت رو به واندا منتقل کردن (تو سریال به اینکه چطور واندا قوی شد اشاره ای نشد)
۸.فیلم کاپیتان مارول رو یادم نیست
۹.امییییییییننننننن
۱۰.نمیدونم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید