10 ابرقهرمان برتر دنیای کمیک که میتوانند تله پورت کنند

10 ابرقهرمان دنیای کمیک که میتوانند تله پورت کنند

این ها قهرمانانی هستند که میتونند هر لحظه مکانشون رو تغییر بدن!

مقدمه: شکی نیست که تله پورت یکی از جالب ترین توانایی ها نه تنها در عالم کمیک، بلکه در کل دنیای سرگرمیه. واقعا کیه که دوست نداشته باش که الان اینجا باشه و بعد از چند ثانیه یه جای دیگه؟ خوشبختانه تله پورت در دنیای کمیک خیلی رایجه و بسیاری از قهرمانان این قدرت فوق بشری رو دارا هستند. در حالیکه برخی از این قهرمانان، مثل نایت کرالر، به خاطر قدرت تله پورت خیلی مشهورند، بعضی ها هم هستند که کمتر کسی به این تواناییشون توجه میکنه. حتما براتون سوال پیش اومده کدوم ابرقهرمانان میتوانند در کسری از ثانیه مکان مبارزه رو تغییر بدهند. سوال خوبیه، این شما و این 10 قهرمان باور نکردنی دنیای کمیک که توانایی تله پورت دارند. ضمنا ما قبلا در سایتمون تله پورت کردن را در رتبه سوم قدرت های باحال فوق بشری قرار داده بودیم:

20 قدرت فوق بشری برتر در دنیای کمیک بوک

 

10- لاکجا (Lockjaw)

لاکجا

بیاید صادق باشیم، نا انسان ها شخصیت های عجیبی در دنیای کمیک هستند. در حالیکه بقیه شخصیت ها قدرت های خود را از دیگران به ارث میبرند، یا با آنها متولد میشوند، و یا در طول یک حادثه آنها را به دست می آورند، نا انسان ها قدرت خود را از غبار تریجن به دست می آورند (تریجن نوعی ماده جهش‌زای طبیعی است که از کریستال های تریجن متصاعد میشود و میتواند بیولوژی نا انسان ها را دگرگون سازد). آنها حتی نمیدانند که بعد از اینکه در معرض غبار تریجن قرار میگیرند، به چه موجودی تبدیل خواهند شد. امکان دارد به موجودی به شدت قدرتمند مانند «بلک بولت» (Black Bolt) تبدیل شوند که قادر است یک شهر را تنها با گفتن یک کلمه با خاک یکسان کند، و یا ممکن است مانند «ترایتون» (Triton) به یک ماهی انسان نما تبدیل شوند.

«لاکجا» حیوان خانگی خانواده سلطنتی نا انسان هاست. لاکجا میتونه خودش و دیگران رو به هر جایی روی کره زمین یا ماه تله پورت کنه. او حتی میتونه گذرگاه هایی بین ابعاد باز کنه. به دلیل توانایی تله پورت لاکجا، او بارها تونسته دوستان و خانواده اش رو نجات بده.

 

9- میس آمریکا (Miss America)

میس امریکا

«آمریکا چاوز» (America Chavez) ملقب به میس آمریکا، اولین بار در سال 2011 خلق شد بنابراین یکی از شخصیت های نسبتا جدید ماروله. او اهل این جهان نیست بلکه متعلق به "دنیای موازی آرمانی" (Utopian Parallel) است. دنیایی خارج از زمان که موجودی به نام Demiurge    در آن حضور داشت. چاوز وقتی به دنیا آمد توانایی های فرابشری نداشت اما به دلیل حضور Demiurge  در محل زندگی اش، توانایی های نسبتا زیادی به دست آورد. وقتی که سن او کم بود ، مادرانش، «آمالیا چاوز» (Amalia Chavez) و «النا چاوز» (Elena Chavez) در اقدامی قهرمانانه جان خود را برای بستن یک سیاهچاله فدا کردند. آمریکا هم برای یافتن هدفی بزرگتر، جهانش را ترک کرد و به دنیا های مختلف سفر کرد تا اینکه به دنیای ما رسید و تبدیل به یک قهرمان شد. به هر حال میس آمریکا نه تنها میتونه با یک مشت حریفش رو پودر کنه، بلکه میتونه دروازه هایی میان جهان ها ایجاد کنه که به او این توانایی را میدهند که خودش و دوستانش را به هر جایی که میخواهد تله پورت کنه.

 

8- سوپرگرل/ لیندا دنورز (Supergirl/ Linda Danvers)

لیندا دنورز

شاید لیندا دنورز شناخته شده ترین نسخه از سوپرگرل نباشه، ولی او بعد از مرگ سوپرگرل اصلی، جانشین او شد. در انتهای رویداد "بحران در رویداد های نامحدود" (Crisis on Infinite Earths)، سوپرگرل یا همان «کارا زور-ال» (Kara Zor-El) کشته شد. بنابراین لکس لوثر هم تصمیم گرفت یک موجود زنده مصنوعی بسازد تا جای سوپرگرل را بگیرد. اما خیلی زود مخلوق او کشته شد و سپس با یک دختر جوان در حال مرگ، به نام لیندا دنورز ترکیب شد. در نتیجه یک سوپرگرل جدید به وجود آمد که همان توانایی های سوپرگرل را به همراه دو قدرت دیگر داشت. یکی بال های آتشین او بود که در پرواز به او کمک میکردند، و دیگری توانایی تله پورت بود.

 

7- کیبل (Cable)

کیبل (Cable)

کیبل‌ یک جهش یافته مسافر زمان است که از آینده آمده است. و از اونجایی که اهل آینده است،کلی سلاح و تجهیزات خفن داره که احتمالا ایلان ماسک عاشقشون بشه! در هر حال، کیبل یکی از قدرتمند ترین شخصیت های دنیای کمیکه. از توانایی های او میتوان به تله پاتی، تله کنسیس، فرافکنی اثیری (انتقال آگاهی از جسم فیزیکی به جسم اثیری)، کنترل ذهن، فرافکنی انرژی ذهنی (تبدیل افکار، هوشیاری و عواطف به واقعیت)و به نوعی تله پورت، اشاره کرد. برخلاف نایت کرالر،کیبل به جای توانایی های جهش یافتگی، از تکنولوژی برای تله پورت استفاده میکنه. او با استفاده از تجهیزاتش میتواند هم در زمان و هم در فضا، به جلو یا عقب برود.اگرچه این خیلی به شیوه های معمول تله پورت شبیه نیست، اما به این نکته هم توجه کنید که کیبل به شخصیت های معمول جهش یافته، خیلی شباهت ندارد.

 

6- بلینک (Blink)

بلینک مارول

بلینک جهش یافته ای است که در سال 1994 خلق شد. او یکی از قدرتمند ترین قهرمانانی است که میتوانند تله پورت کنند. برعکس نایت کرالر که پس از تله پورت در مسافت های طولانی خسته میشه، بلینک میتونه خودش و یا گروهی از افراد رو به راحتی جا به جا کنه. بلینک نقش برجسته ای در فیلم "روز های گذشته آینده" (Days of Future Past) هم بازی کرد.

شاید بلینک نسبت به سایر موارد این لیست خیلی مشهور نباشه، اما باز هم لیاقت بودن در این لیست رو داره. علاوه بر نقش او در فیلم روز های گذشته آینده، او نقش مهمی هم در یکی از بهترین کمیک های مردان ایکس، "عصر آپوکالیپس" (Age of Apocalypse) داشت.

 

5- کلوک (Cloak)

کلوک

کلوک یکی از شخصیت های عجیب و غریب ماروله. او و همراه همیشگی اش، «داگر» (Dagger)، وقتی که به زور بر روی آنها یک آزمایش شیمیایی انجام شد، قدرت های فرابشری به دست آوردند. در حالیکه داگر روشنایی را کنترل میکند، کلوک بر تاریکی مسلط است. این بدان معناست که کلوک میتونه خودش و دیگران رو از طریق "بعد تاریک" (Dark Dimension) تله پورت کنه. ولی قدرت های او به همینجا ختم نمیشه، او میتونه دیگران رو تا ابد در بعد تاریک گیر بندازه. بنابراین کلوک یکی از قویترین شخصیت های تله پورتینگ ماروله و بودن او در تیمتون واقعا یک امتیازه.

 

4- ریون (Raven)

ریون (Raven)

شکی نیست که ریون قدرتمند ترین عضو تایتان های نوجوان است. او دختر شیطانی به نام «‌ترایگان» (Trigon)است و به همین دلیل، از نظر قدرت و توانایی کاملا بی نیاز است. او علاوه بر اینکه میتونه عواطف دیگران را دستکاری کنه و دیگران شفا بده، همچنین میتونه با استفاده از انرژی سیاه درونش تله پورت کنه. البته تله پورت ریون بسیار قدرتمندع و میتونه خودش و دیگران رو در طول زمان، فضا، و یا حتی ابعاد تله پورت کنه.

 

3- ماجیک (Magik)

ماجیک

ماجیک جهش یافته بود که اون اوایل فقط زیر سایه برادر بزرگترش، «کلاسوس» (Colossus) بود. اما از وقتی که به طور رسمی معرفی شد، محبوبیت زیادی کسب کرد. اولین بار که او را دیدیم، چیزی بیشتر از خواهر کوچکتر کلاسوس نبود، اما از وقتی که در برزخ گیر افتاد، قدرت هایی به دست آورد که احتمالا خود کلاسوس هم بهشون حسودی میکنه. او نه تنها میتونه خودش و دیگران رو در طول فضا تله پورت کنه، بلکه توانایی تله پورت در بافت زمان رو هم داره. چیزی که ماجیک را قدرتمند تر از قبل میکند این است که هر چه زمان گذشت، او قوی تر شد و تسلطی بیشتری هم بر توانایی هایش پیدا کرد.

 

2- دکتر فِیت (Doctor Fate)

دکتر فیت (Doctor Fate)

دکتر فیت به عنوان یکی از قدیمی ترین شخصیت های کمیک، لیستی طولاتی از توانایی های قدرتمند داره. اما تله پورت در طول فضا و زمان یکی از مهمترین آنهاست. البته‌ اشخاص زیادی بوده اند که لقب دکتر فیت را به دوش کشیدند. ولی مهم نیست که کدام یک از آنها زیر کلاه خود باشه، زیرا هر کس که کلاه خود فیت را بپوشد تمام قدرت های دکتر فیت را به دست می آورد. دکتر فیت علاوه بر توانایی تله پورت، فنا ناپذیر است، میتواند پرواز کند، ساختار اشیا را دستکاری کند، آسیب ناپذیر است و بسیاری توانایی دیگر دارد.

 

1- نایت کرالِر (Nightcrawler)

نایت کرالر (Nightcrawler)

وقتی بحث ابرقهرمانانی که توانایی تله پورت دارند وسط میاد، معمولا نایت کرالر اولین کسیه که در ذهن تداعی میشه. اولین حضور نایت کرالر به شماره یک از کمیک های Giant Size X-Men بازمیگردد. در آن زمان، نایت کرالر بههمراه چند شخصیت دیگر، در این شماره خلق شدند تا کمیک های "مردان ایکس" را جذاب تر و پرفروش تر از قبل کنند. از وقتی که این شخصیت پا در میدان نبرد گذاشت به یکی از شخصیت های محبوب طرفداران تبدیل شد، زیرا نه تنها ظاهر او در بین اعضای جدید مردان ایکس یکی از بهترین ها بود،بلکه یکی از بهترین صحنه های اکشن تاریخ کمیک را هم به نمایش گذاشت. به هر حال قدرت اصلی نایت کرالر توانایی تله پورته، به طوریکه او مظهر این قدرت در دنیای کمیک به حساب میاد. هر وقت واژه "بَمف" (BAMF)در یک کمیک ظاهر میشه، خواننده میدونه که در پانل بعدی نایت کرالر قراره ظاهر یا ناپدید بشه.

 

کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

100 شخصیت برتر مارول: نایت کرالر

20 قدرت فوق بشری برتر در دنیای کمیک بوک

معرفی شخصیت: نایت کرالر (NIGHTCRAWLER)

10 ابرقهرمان برتر دنیای کمیک که هیچ دستیاری ندارند

15 تغییر لباس در شخصیت های کمیک بوکی که باعث عصبانیت هواداران شد

10 حقیقتی که باید درباره "جهش یافته های جوان" (NEW MUTANTS) بدانید

معرفی 20 شخصیت جادویی – عرفانی – ماورا الطبیعه در کامیک بوک های مارول!

10 قهرمان برتر کمیک بوکی که رگ و ریشه شیطانی دارند!

10 حقیقتی که باید درباره "کلوک و داگر" (CLOAK AND DAGGER) بدانید

معرفی میوتانت های سریال "با استعدادها" (THE GIFTED)

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید مارول در 10 سال گذشته

رتبه بندی نیرومند ترین حیوانات در دنیای مارول 

10 قهرمان کمیک بوکی برتر که از سلاح گرم استفاده میکنند!

10 سایبورگ (CYBORG) برتر در دنیای کمیک

10 چیز مهمی که باید درباره گروه "ایکس فورس" (X-FORCE) بدانید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-05-06 13:21
سلام
ممنون بابت مقاله.
تله پورت کردن یکی از قدرت های بسیار جالب و باحال هست که کاربرد های زیادی داره! مثلا اگر مسئولان میخوان ترافیک رو ریشه کن کنند با تله پورتر (دستگاه تله پورت کننده) بسازند! یعنی فکر کن تو ایکی ثانیه رسیدی به جایی که دلت میخواد! اونایی که تله پورت میکنند احتمالا هیچ وقت دیرشون هم نمیشه! البته اگر کسی که تله پورت پیکنه بلد باشه از این قدرت میشه استفاده های تهاجمی هم کرد! مثلا در ابتدای فیلم "ایکس ۲: اتحاد مران ایکس" دیدیم که نایت کرالر چطوری هرکی اومد جلوش رو نِفلِه کرد! یا در فیلم "انتقام‌جویان: جنگ بی نهایت" که دکتر استرنج با تله پورت رفقاش رو مینداخت به جون ثانوس! (فقط ببخشید میگم دکتر استرنج نمیتونست توی لیست باشه؟ یعنی در دنیای کمیک این توانایی رو نداره؟) این قدرت چیزی نیست که کمیک فن ها و کسانی که در کل انیمیشن و سریال دیدن براشون چیز جدیدی باشه! چون اونقدر قدرت باحالی هست که خیلی جاها مورد استفاره قرار گرفته شده. احتمالا وقتی در دنیای کمیک حرف از تله پورت میاد اولین شخصیتی که یادش می افتیم نایت کرالر هست! که افکت صوتی "بمف (bamf)" برای تله پورت هاش به کار میره. در کل قدرت خیلی جالبی هست و میتونه خیلی کارایی داشته باشه.
با تشکر.
.
.
.
.
فقط مورد ۲ نوشتید:"... لیستی طولاتی از توانایی های قدرتمند داره." که کلمه "طولاتی" بهتره به "طولانی" تبدیل بشه.
در مورد ۳ هم نوشتید:"...و تسلطی بیشتری هم بر توانایی هایش پیدا کرد." که کلمه "تسلطی" بهتره به "تسلط" تبدیل بشه.
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#2 Pooyan mirzahosseini 1400-05-06 17:11
سلام خسته نباشید مقاله خیلی خوبی بود
راستش خیلی از شخصیت ها در دنیای کمیک این قدرت رو دارن دلیلش هم این هست که قدرت متفاوت و باحالی هم هست که هروقت هر جایی که بخوای بتونی ظاهر بشی هم قدرت غافلگیر کننده ای هست هم کلا کاربردی و باحال هست بخاطر همین این قدرت رو خیلی از کاراکتر ها دارن
:-)
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#3 Kia Iron Man 1400-05-06 22:29
#1
دکتر استرنج هم توانایی تله پورت داره ولی در دنیای کمیک خیلی روی این قدرتش تمرکز نمیشه، بر خلاف MCU که خیلی به توانایی تله پورت دکتر استرنج توجه میشه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45