10 تریلری که از خود فیلم بهتر بودند!

10-تریلری-که-از-خود-فیلم-بهتر-بودند

در این مقاله قرار است به فیلم‌هایی بپردازیم که تریلر آنها از خود فیلم بهتر از آب درآمدند!

مقدمه: آیا نخستین برداشتی که با دیدن تریلر یک فیلم، در ما ایجاد میشود اهمیت دارد؟ نه ضرورتاً. زیرا صحنه‌هایی که در تریلر هیجان انگیز یک فیلم می‌بینیم و ما را شیفته خودشان می‌کنند و تاثیر زیادی روی ذهن ما و نظر ما درباره آن فیلم می‌گذارند همیشه آن چیزی نیست که قرار است با دیدن خودِ فیلم نصیب ما شود. در حقیقت، در تاریخ سینما نمونه های فراوانی را می‌توان یافت که با تریلرهای مهیج و دلفریب خود به نوعی ما را گول زدند تا به دیدن فیلم در سالن های سینما برویم، اما خود فیلم آنچنان که باید ما را راضی نکرد. حال با این مقدمه به سراغ این تاپ لیست می‌رویم که در آن قرار است آثاری را مرور کنیم که تریلرهایشان وعده های شیرین زیادی به ما دادند اما فیلم در عمل چنگی به دل نزد و به ما یاد داد نباید دل به تریلرها بست و کاملا بهشان اعتماد کرد.

خواندن مقالات زیر را هم فراموش نکنید:

15 تریلر برتر فیلم های کمیک بوکی/ابرقهرمانی

15 دفعه ای که تریلرهای فیلم های کمیک بوکی به ما دروغ گفتند!

 

10- دولیتل (Dolittle)

دولیتل (Dolittle)

تریلر اولیه برای فیلم "دولیتل" خبر از یک ماجراجویی فان و گسترده در دریا خبر میداد، با بازی رابرت داونی جونیور در نقش شخصیتی باحال و عجیب و کاریزماتیک به نام دکتر جان دولیتل و دار و دسته حیوانات ناطق دوست داشتنی اش. به طوری که کسی حتی احتمال شکست فیلم را نمیداد ولی اکران فیلم با نقدهای نه چندان مثبت منتقدین روبرو شد. در واقع فیلمی که استودیو به ما تحویل داد، فان یا دوست داشتنی نبود و مشکلات پشت صحنه اش کاملا در آن‌ نمایان بود. حتی جذابیت های غیر قابل انکار بازیگرانی همچون مایکل شین، آنتونیو باندراس، داونی جونیور و اما تامپسون هم‌ نتوانست این فیلم را از غرق شدن نجات دهد.

 

9- مسافران (Passengers)

مسافران (Passengers)

به محض اینکه جنیفر لارنس و کریس پرت به عنوان بازیگران اصلی "مسافران" انتخاب شدند به فیلمی مورد انتظار تبدیل شد و تریلرش هایپ را بالاتر برد. تریلر نشان دهنده دو نفر بود که به طور مرموزی از محفظه خواب مصنوعی خود در سفینه ای که داشت به سمت سیاره ای جدید میرفت، بیدار شده بودند. درسته که نوعی تنش درباره مشکلات فنی سفینه به چشم ‌میخورد ولی خیلی روی جذابیت و شیمی بین لارنس و پرت مانور میداد و شبیه یک تریلر علمی-تخیلی فان بود با مایه های رومانتیک ولی متاسفانه فیلم ‌نهایی شباهت اندکی به آنچه تریلر وعده داده بود داشت. یعنی پرت نیم‌ ساعت ابتدایی فیلم را تنهایی سپری میکرد و بعدش رفت تا لارنس را به طور مخفیانه از محفظه اش بیدار کند تا همراهش باشد و این باعث شد بخش رومانتیک فیلم به جای جذابیت، عجیب و غریب شود! فیلم تلاش میکند در یک سوم آشفته خودش پرت را از اعمال خودش تبرئه کند ولی باعث نمیشود تماشاچی نظرش درباره این فیلم ضعیف عوض شود.

 

8- گرین لنترن (Green Lantern)

گرین لنترن

درسته که این فیلم امروزه به نوعی کیسه بوکس برای هواداران تبدیل شده و حتی خود رایان رینولدز از آن به عنوان یک شوخی بانمک در صحنه پس از تیتراژ "ددپول 2" استفاده کرد، اما بازاریابی آن در سال 2011 امیدوارکننده بود. دومین تریلر آن نشان دهنده عظمت سیاره Oa ، قدرت های گرین لنترن ها و تهدیدات هیولاگونه پارالاکس و هکتور هاموند بود. ولی بدبختانه فیلم در محقق کردن توقعاتی که ایجاد کرده بود ناکام ماند و یک شکست‌همه جانبه بود، هم در گیشه و هم نزد منتقدین و هواداران.

 

7- اِترنالز (Eternals)

اترنالز

"اترنالز" یکی از مورد انتظارترین فیلم های سالهای اخیر مارول استودیوز بود و تریلرها نقش زیادی در این‌موصوع داشتند: سبک بصری، شخصیت ها داستانی که به ما نشان داده میشد تا آن موقع در فرنچایز فیلم های مارول سابقه نداشت. البته که فیلم آنچنان بدی نیست و لحظات عالی هم داره ولی از عدم توسعه یافتگی شخصیتی برای کاراکترهای اصلی خودش رنج میبره که تصمیماتشون به اندازه کافی تاثیرگذار نیست. امیدواریم که پروژه های بعدی با حصور اترنالز قدم مثبتی در مسیر توسعه شخصیتی آنها بردارند.

 

6- آلوها (Aloha)

آلوها (Aloha)

"آلوها" فیلمی کمدی رمانتیک آمریکایی به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کامرون کرو است، که اولین پخش آن در سال 2015 اکران شد. از بازیگران آن می‌توان به بردلی کوپر، اما استون، ریچل مک‌آدامز، بیل مری، جان کرازینسکی، دنی مک‌براید و جی باروشل اشاره کرد. خیلی ها از این فیلم متنفر هستن ولی تا قبل از اکرانش امیدواری های زیادی وجود داشت از اینکه فیلم خوبی از آب درمیاد. در حقیقت تریلر اول آن نوید اثری گرم و چارمینگ مثل فیلم دیگر کامرون کرو یعنی "جری مگوآیر" میداد و بازیگران نام آشنایش نیز مزید بر علت شده بود. ولی با انتشار فیلم معلوم شد آن چیزی نبوده که انتطار میرفت. درسته که به طور پراکنده ای در طول فیلم برخی لحظات بامزه و هوشمندانه وجود داشت، ولی بقیه فیلم از نظر لحن گیج کننده و بی رمق بود.

 

5- ایکس من: آخرین ایستادگی (X-Men: The Last Stand)

ایکس من 3

قسمت دوم سری فیلم های ایکس من در سال 2003 یک موفقیت بزرگ هنری-تجاری بود و واقعا همه هواداران بی صبرانه منتظر اکران قسمت سوم بودند. همچنین اشاراتی که به تبدیل شدن جین گری به دارک فونیکس در قسمت دوم شده بود، همه چیز را مهیای ساخت اثری ماندگار کرده بود. این موضوع آشکارا در تریلر نخست فیلم مورد اشاره قرار گرفت، و همچنین جنگ بین جهش یافته های دو گروه چارلز اگزاویر و مگنتو. ولی در نهایت این فیلم به خاطر فیلم نامه و داستان شلوغش و البته تعویض کارگردان، به اولین شکست واقعی در فرنچایز مردان ایکس بدل گشت. درسته که در سالهای اخیر برخی از آن خوششان آمده ولی هواداران اصیل مردان ایکس هرگز سازندگانش را به خاطر خراب کردن داستان فوق العاده "حماسه فونیکس سیاه" و دیگر شخصیت های محبوبی همچون جاگرنات، آرکآنجل، سایکلاپس و ... نبخشیده اند.

 

4- مردعنکبوتی 3 (Spider-Man 3)

اسپایدرمن 3

سم ریمی با فرنچایز مرد عنكبوتی غوغا كرده بود. قسمت های اول و دوم او بسیار موفق و دوست داشتنی بودند. همه چیز مهیای یك اختتامیه باشكوه در قسمت سوم بود. داستانك هایی كه به مرور در قسمت هاي قبلی معرفی شده بودند به اوج خود رسیده بودند (مثل خصومت پیتر پاركر و هری آزبورن). همه این‌ موارد در تریلرهای عالی این فیلم به نمایش گذاشته شدن + ازدواج احتمالی پیتر و مری جین + سیمبیوت فضایی ونوم که همیشه نزد هواداران محبوب بوده + عصبانیت پیتر از اینکه فهمیده بود قاتل عمویش همچنان آزاد است! همه منتظر بودند تا طلسم خوب نبودن قسمت سوم تریلوژی ها شكسته شود ولی ناگهان همه چيز خراب شد . "مرد عنكبوتی 3" هواداران اصیل مرد عنكبوتی را به گریه انداخت! این فیلم از كثرت شخصیت های خبیث در رنج بود (خیلی ها هنوز بابت انتخاب شدن «توفر گریس» برای نقش «ونوم» حیران هستند!) رفتارهای پیتر پاركر پس از تسخیر شدن توسط سیمبیوت فضایی هم هنوز باعث چندش هواداران میشود. انگیزه های هری آزبورن و مرد شنی برای شرارت هم بسیار آبكی و نخ نما بود (به خصوص ربط دادن مضحك اریجین مرد شنی به مرگ عمو بن). میگویند سونی خیلی در كار ریمی دخالت و ونوم را بهش تحمیل کرد ولی در هر حال "مرد عنكبوتی 3" به هیچ وجه چیزی نبود كه میخواستیم.

 

3- مولان (Mulan)

مولان (Mulan)

لایو اکشن "مولان" فیلمی بود که با واکنش ضد و نقیض هواداران نسخه انیمیشن کلاسیک آن روبرو شد. اوضاع وقتی برای دیزنی بدتر شد که اعلام گردید موزیکال نخواهد بود و اون اژدهای بامزه (موشو) قرار نیست در فیلم حضور داشته باشه. ولی تریلری که ازش منتشر شد روی این مساله مانور میداد که قراره با اثری نو و جدی که قراره همچنان فان باشه، طرف باشیم. ولی خود فیلم هیچ جوره فان نبود و اون قلب و حس داستان سرایی جذاب انیمیشن خودش را از دست داده بود. در عوض تا دلتون بخواد با انتخاب های ناامید کننده و تغییرات غیر ضروری در کاراکترها و یا اضافه کردن شخصیت های بی جا مواجه بودیم!

 

2- هرج‌ومرج فضایی: میراث جدید (Space Jam: A New Legacy)

هرج‌ومرج فضایی: میراث جدید (Space Jam: A New Legacy)

"هرج و مرج فضایی" که سال 1996 عرضه شد، هنوز هم جایگاه ویژه ای در قلوب هواداران زیاد خودش داره و تریلر قسمت دوم آن تحت عنوان "میراث جدید" این وعده را میداد که قراره با چیز ویژه ای روبرو باشیم. حضور «دان چیدل» در نقش یک الگوریتم خبیث و یا افکت هایی که باهاش شخصیت های لونی تونز را به صورت انیمیشن دوبعدی و سه بعدی جان بخشیده بودند به نظر شگفت انگیز میرسیدند. ولی در نهایت قسمت دوم علیرغم داشتن برخی لحظات درخشان اما نتوانست دنباله ای شایسته برای قسمت اول باشد و از هم گسیخته بود. کلی هم تبلیغ اعصاب خردکن برای محتوای وارنر در HBO Max در آن چپانده شده بود!

 

1- جوخه خودکشی (Suicide Squad)

جوخه خودکشی

هیچ شکی نیست که "جوخه خودکشی" دیوید آیر یکی از مورد انتظارترین فیلم های سال 2016 بود. هایپی که برای این فیلم ایجاد شد بیشتر به خاطر تریلرهای جذابی بود که سعی داشتند این فیلم را اثری دیوانه وار، خشن و خفن نشان دهند که از وجود بازیگران خوبی در نقش برخی از محبوب ترین خبیث های دی سی بهره داشت. در حقیقت به دلیل همین واکنش های مثبت به تریلر بود که وارنر تصمیم گرفت فیلم را دچار تغییرات زیادی کند تا لحن جدی اش به لحن تریلرها شبیه تر شود و در نتیجه اثری در هم و برهم نصیب تماشاچیان شد که لقب یکی از بدترین فیلم های کمیک بوکی تاریخ سینما را به خودش اختصاص داد.

 

 مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مرتبط:

15 تریلر برتر فیلم های کمیک بوکی/ابرقهرمانی

15 دفعه ای که تریلرهای فیلم های کمیک بوکی به ما دروغ گفتند!

10 فیلم ناامید كننده ابرقهرمانی  

بدترین بازیگرانی که برای فیلم های ابرقهرمانی انتخاب شدند

رتبه بندی فیلم های دنیای ایکس من (X-MEN FILMS)

بدترین فیلم های كامیك بوكی تاریخ سینما!

10 فیلم ابرقهرمانی/کمیک بوکی فراموش شده سینما

15 فیلم برتری که برای دیدنشان در سال 2021 هیجان داریم

چرا ونومِ "مرد عنکبوتی 3" آنقدر بد بود؟!

10 تریلوژی ابرقهرمانی که در قسمت آخر زمین خوردند!

بدترین پیچش های داستانی در فیلم های کمیک بوکی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1401-02-05 14:33
لطفا مثل همیشه هر جایی ایراد تایپی مشاهده کردید بگید تا درست بشه
نقل قول کردن
BlueCrown4
#2 BlueCrown4 1401-02-14 11:55
ممنون از مقاله
راستش من به شخصه چند وقت پیش داشتم تریلر های مردعنکبوتی 3 رو بررسی میکردم. به نظرم یکی از اصلی ترین عامل های شکست حدودی این فیلم نزد هواداران و تا حدی منتقدان تریلر هاش بود! تریلر 3 دقیقه ای آخری که به نمایش درآمده بود رسما از ریز و درشت فیلم هر چی بود و نبود نشون میداد. تریلرش هم طبیعتا با نشان دادن کل فیلم هیجان انگیز از آب درآمده بود. ولی عملا طرفداری که نشست و فیلم رو در سینما دید حس کرد بار دومیه که فیلم رو داره میبینه ! به نظرم یکی از اصلی ترین عواملش همین تریلر های نادرستش بود که طبیعتا برای ایجاد هایپ زیاد و درآمد خوب ایجاد شده بود( که البته واقعا هم موفق بود 894 میلیون دلار واسه سال 2007 یک نتیجه باور نکردنیه)
در سالیان اخیر هم نظرات نسبت به مردعنکبوتی 3 به نظرم خیلی خیلی مثبت تر شده نسبت به چیزی که اون موقع بوده که خب اینم باز یه نشونه دیگه از تریلر نادرستشه!
امیدوارم دکتراسترنج 2 از این مورد ضربه نخورده باشه چون تریلر های فوق العاده ای داشت ولی از دیروز تا حالا نمرات منتقدان به فیلم چندان خوب و دلخوش کننده نبوده در حدی که انتظارش رو داشتیم و حتی خود کوین فایگی هم اومد و اینو رسما اعلام اکران که در تبلیغات فیلم بیش از حد اسپویل شد و نشان داده شد. ( گرچه نمرات فعلی منتقدان ملاک اصلی نیست)
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1401-02-14 12:41
به نقل از BlueCrown4:

امیدوارم دکتراسترنج 2 از این مورد ضربه نخورده باشه چون تریلر های فوق العاده ای داشت ولی از دیروز تا حالا نمرات منتقدان به فیلم چندان خوب و دلخوش کننده نبوده در حدی که انتظارش رو داشتیم و حتی خود کوین فایگی هم اومد و اینو رسما اعلام اکران که در تبلیغات فیلم بیش از حد اسپویل شد و نشان داده شد. ( گرچه نمرات فعلی منتقدان ملاک اصلی نیست)

به هیج وجه نباید انتطار داشت دکتر استرنج ۲ نمرات بالایی داشته باشه
همینی هم که گرفته خیلی خوبه. کلا منتقدین به یه فیلم شلوغ همراه با کامئو که درباره مولتی ورس هست اصلا روی خوش نشون نمیدن . همین امتیازات هم از صدقه سر سم ریمی
منتقد جماعت به فیلمای سفر زمانی و مولتی ورس نمره صفر میدن چه برسه به این که همه چیزش وصله به سریال واندا ویژن و mcu
خلاصه اینکه اصلا به امتیازات این فیلم اهمیت ندید و بنشینید ازش لذت ببرید چون میگن ترسناک ترین فیلم مارول و دیسیه
نقل قول کردن
RETEPILA
#4 RETEPILA 1401-02-14 14:01
تشکر از آقای ترابی
جز اینکه با همه موارد موافقم ولی به نظرم نویسنده میتونست از بتمن علیه سوپرمن هم نام ببره
خودم شخصا عاشق اولین تریلرشم!
و چقدر خوش شانسم که جز مورد 4و بخشی از 5، هیچکدوم از اینا رو ندیدم! :-*
نقل قول کردن
RETEPILA
#5 RETEPILA 1401-02-14 14:03
به نقل از mtm:
به نقل از BlueCrown4:

امیدوارم دکتراسترنج 2 از این مورد ضربه نخورده باشه چون تریلر های فوق العاده ای داشت ولی از دیروز تا حالا نمرات منتقدان به فیلم چندان خوب و دلخوش کننده نبوده در حدی که انتظارش رو داشتیم و حتی خود کوین فایگی هم اومد و اینو رسما اعلام اکران که در تبلیغات فیلم بیش از حد اسپویل شد و نشان داده شد. ( گرچه نمرات فعلی منتقدان ملاک اصلی نیست)

به هیج وجه نباید انتطار داشت دکتر استرنج ۲ نمرات بالایی داشته باشه
همینی هم که گرفته خیلی خوبه. کلا منتقدین به یه فیلم شلوغ همراه با کامئو که درباره مولتی ورس هست اصلا روی خوش نشون نمیدن . همین امتیازات هم از صدقه سر سم ریمی
منتقد جماعت به فیلمای سفر زمانی و مولتی ورس نمره صفر میدن چه برسه به این که همه چیزش وصله به سریال واندا ویژن و mcu
خلاصه اینکه اصلا به امتیازات این فیلم اهمیت ندید و بنشینید ازش لذت ببرید چون میگن ترسناک ترین فیلم مارول و دیسیه

در تایید حرفای آقای ترابی اینم اضافه کنم که اگه یادتون باشه نمرات اینفینیتی وار هم در همین حدودا بود
ولی وقتی فیلمو دیدیم همه لذت بردیم
نقل قول کردن
Spiderman 2030
#6 Spiderman 2030 1401-02-14 17:34
به نقل از mtm:
به نقل از BlueCrown4:

امیدوارم دکتراسترنج 2 از این مورد ضربه نخورده باشه چون تریلر های فوق العاده ای داشت ولی از دیروز تا حالا نمرات منتقدان به فیلم چندان خوب و دلخوش کننده نبوده در حدی که انتظارش رو داشتیم و حتی خود کوین فایگی هم اومد و اینو رسما اعلام اکران که در تبلیغات فیلم بیش از حد اسپویل شد و نشان داده شد. ( گرچه نمرات فعلی منتقدان ملاک اصلی نیست)

به هیج وجه نباید انتطار داشت دکتر استرنج ۲ نمرات بالایی داشته باشه
همینی هم که گرفته خیلی خوبه. کلا منتقدین به یه فیلم شلوغ همراه با کامئو که درباره مولتی ورس هست اصلا روی خوش نشون نمیدن . همین امتیازات هم از صدقه سر سم ریمی
منتقد جماعت به فیلمای سفر زمانی و مولتی ورس نمره صفر میدن چه برسه به این که همه چیزش وصله به سریال واندا ویژن و mcu
خلاصه اینکه اصلا به امتیازات این فیلم اهمیت ندید و بنشینید ازش لذت ببرید چون میگن ترسناک ترین فیلم مارول و دیسیه



سلام و عرض ادب ،استاد کاملا باهاتون موافقم .نه اینکه کلا با منقدان مخالف باشم ،نه ولی مهم اینه که ما هواداران از فیلم لذت ببریم و بنظرم نمره ای که ما میدیم ملاکه درست تری هستش ،چون اکثرا بر نکاتی که منتقدان توجه میکنن آگاهیم و مهم ترین چیز که باعث میشه که بهتر فیلم رو درک کنیم و بهتر نظر بدیم به خاطر اینه که ما اطلاعاتی کمیکی داریم و شناخت خوبی از کاراکتر های کمیک بوکی داریم در حالی که اکثر منتقدا ندارن و همین سبب باعث میشه درک خاصی از فیلم های کمیک بوکی نداشته باشند.
نقل قول کردن
Spiderman 2030
#7 Spiderman 2030 1401-02-14 17:43
به نقل از BlueCrown4:
ممنون از مقاله
راستش من به شخصه چند وقت پیش داشتم تریلر های مردعنکبوتی 3 رو بررسی میکردم. به نظرم یکی از اصلی ترین عامل های شکست حدودی این فیلم نزد هواداران و تا حدی منتقدان تریلر هاش بود! تریلر 3 دقیقه ای آخری که به نمایش درآمده بود رسما از ریز و درشت فیلم هر چی بود و نبود نشون میداد. تریلرش هم طبیعتا با نشان دادن کل فیلم هیجان انگیز از آب درآمده بود. ولی عملا طرفداری که نشست و فیلم رو در سینما دید حس کرد بار دومیه که فیلم رو داره میبینه ! به نظرم یکی از اصلی ترین عواملش همین تریلر های نادرستش بود که طبیعتا برای ایجاد هایپ زیاد و درآمد خوب ایجاد شده بود( که البته واقعا هم موفق بود 894 میلیون دلار واسه سال 2007 یک نتیجه باور نکردنیه)
در سالیان اخیر هم نظرات نسبت به مردعنکبوتی 3 به نظرم خیلی خیلی مثبت تر شده نسبت به چیزی که اون موقع بوده که خب اینم باز یه نشونه دیگه از تریلر نادرستشه!
امیدوارم دکتراسترنج 2 از این مورد ضربه نخورده باشه چون تریلر های فوق العاده ای داشت ولی از دیروز تا حالا نمرات منتقدان به فیلم چندان خوب و دلخوش کننده نبوده در حدی که انتظارش رو داشتیم و حتی خود کوین فایگی هم اومد و اینو رسما اعلام اکران که در تبلیغات فیلم بیش از حد اسپویل شد و نشان داده شد. ( گرچه نمرات فعلی منتقدان ملاک اصلی نیست)



ماشاالله تریلر اسپایدرمن ۳ کل داستان رو لو میده .قشنگ می فهمی داستان از چه قراره .ونوم تو اسپایدرمن ۳ واقعا داغون بود کمن مقصر این ونوم رو سم ریمی نمبینم چون بدبخت خودش ۱۰۰ گفت سونی فشار آورد و من با کاراکتر ونوم مخالف بودم.با اینکه بد بود بنطرم اگه ونوم رو تریلرها نشون نمیدادن ،خیلی به کیفیت تریلر میتونست کمک کنه و با اون بدی ونوم میتونست یک سوپرایز بزرگ برای هواداران باشه .تازه اون موقع فضای مجازی انقدر گسترده نمود که مثلا لو بره مثل نو وی هوم دم به دیقه.
نقل قول کردن
BlueCrown4
#8 BlueCrown4 1401-02-14 19:23
به نقل از Spiderman 2030:
به نقل از BlueCrown4:
ممنون از مقاله
راستش من به شخصه چند وقت پیش داشتم تریلر های مردعنکبوتی 3 رو بررسی میکردم. به نظرم یکی از اصلی ترین عامل های شکست حدودی این فیلم نزد هواداران و تا حدی منتقدان تریلر هاش بود! تریلر 3 دقیقه ای آخری که به نمایش درآمده بود رسما از ریز و درشت فیلم هر چی بود و نبود نشون میداد. تریلرش هم طبیعتا با نشان دادن کل فیلم هیجان انگیز از آب درآمده بود. ولی عملا طرفداری که نشست و فیلم رو در سینما دید حس کرد بار دومیه که فیلم رو داره میبینه ! به نظرم یکی از اصلی ترین عواملش همین تریلر های نادرستش بود که طبیعتا برای ایجاد هایپ زیاد و درآمد خوب ایجاد شده بود( که البته واقعا هم موفق بود 894 میلیون دلار واسه سال 2007 یک نتیجه باور نکردنیه)
در سالیان اخیر هم نظرات نسبت به مردعنکبوتی 3 به نظرم خیلی خیلی مثبت تر شده نسبت به چیزی که اون موقع بوده که خب اینم باز یه نشونه دیگه از تریلر نادرستشه!
امیدوارم دکتراسترنج 2 از این مورد ضربه نخورده باشه چون تریلر های فوق العاده ای داشت ولی از دیروز تا حالا نمرات منتقدان به فیلم چندان خوب و دلخوش کننده نبوده در حدی که انتظارش رو داشتیم و حتی خود کوین فایگی هم اومد و اینو رسما اعلام اکران که در تبلیغات فیلم بیش از حد اسپویل شد و نشان داده شد. ( گرچه نمرات فعلی منتقدان ملاک اصلی نیست)



ماشاالله تریلر اسپایدرمن ۳ کل داستان رو لو میده .قشنگ می فهمی داستان از چه قراره .ونوم تو اسپایدرمن ۳ واقعا داغون بود کمن مقصر این ونوم رو سم ریمی نمبینم چون بدبخت خودش ۱۰۰ گفت سونی فشار آورد و من با کاراکتر ونوم مخالف بودم.با اینکه بد بود بنطرم اگه ونوم رو تریلرها نشون نمیدادن ،خیلی به کیفیت تریلر میتونست کمک کنه و با اون بدی ونوم میتونست یک سوپرایز بزرگ برای هواداران باشه .تازه اون موقع فضای مجازی انقدر گسترده نمود که مثلا لو بره مثل نو وی هوم دم به دیقه.


دقیقا . میتونستند حداقل ونوم رو نگه دارند واسه سورپرایز کردن هواداران. گرچه اون موقع ها اصلا همچین ترفند هایی وجود نداشت و این ترفند رو مارول تازگی ها اجرا میکنه که حرکت بسیار خلاقانه و جالبیه.
اصلا تو این تریلر آخر اگه یکم زوم کنی میتونی مرگ هری رو هم ببینی!!! خود پیچش مردشنی رو هم تو تریلر لو میدن. کل دیالوگ پیتر و زن عمو می که اون حلقه رو میده بهش رو لو میدن . کل فایت پیتر و هری رو نشون میدن (حتی اونجاش که سعی میکنه حلقه نیفته !). حتی عجیب تر از همه نشون میدن که ادی براک چجوری میفهمه مردعنکبوتی همون پیتر پارکره و کامل نشون میدن که اون چجوری ونوم میشه! در حالی که حداقل واسه مخاطب غیرکمیک باز ممکنه وصل کردن قضیع ادی براک به ونوم جالب باشه. (هر چند ادی براک فیلم در کنار گوئن استیسی از نظر من بزرگترین نقطه ضعف های فیلم هستند) تازه این که پیتر تو صورت هری بمب میترکونه هم نشون میدن! به نظرم تریلرش فاجعه محض بوده. فاجعه! یعنی اگه کسی الان بخواد کل داستان 2 ساعت و 20 دقیقه ای فیلم رو تو 3 دقیقه نشون بده باید این تریلر رو بذاره جلوش !
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#9 AmirhoseinJafari2005 1401-02-14 22:27
قسمت دوم هرج و مرج فضایی فاجعه بود... فیلمنامه به شدت ضعیف و سطحی بود و فقط میخواستند از طریق جلوه های بصری مخاطب را جذب کنند. همچنین نیمه اول فیلم رو خیلی کش داده بودند در حالی که نیمه دوم فیلم یعنی بازی بسکتبال ، خیلی زود تموم شد.
نقل قول کردن
s.p.i
#10 s.p.i 1401-02-15 17:18
سلام خیلی ممنون بابت مقاله
قدیما خیلی تریلر هارو نگاه نمیکردم دوست نداشتم فیلم برام اسپویل بشه نه تنها فیلم بلکه انیمیشن یا بازی یا حالا هرچیزی سیع می‌کردم تریلر نبینم
البته‌ خب جدا از اون تریلر اترنالز و جوخه خودکشی راستش تریلر های اترنالز لحظات عالی خودش داره ولی خب امیدوارم توی قسمت‌ های بعدی این اترنالز بهتر بشه
جوخه خودکشی ۲۰۱۶ تریلر هاش یادم میاد ولی خب من زیاد جوبم نکرده بود راستش من اون موقع خیلی این گروه نمیشناختم و تا حالا فیلمشو ندیدم اون نسخه ۲۰۱۶ تا به حال نگاه نکردم (همنطورکه فیلم هایی مثل واندروومن ۱۹۸۴ یا پرندگان شکاری ندیدم )
هرج و مرج فضایی قسمت دومش اصلا جالب نبود بازی بسکتبال هم زود تموم شد
گرین لنتر خداروشکر ندیدم
مسافران من تریلر اش ندیدم ولی خود فيلم هم برام عجیب بود که چرا پرت تصميم گرفت لارنس از محفظه اش بکشه بیرون این کارش خود خواهانه بود
نقل قول کردن
Frank castle
#11 Frank castle 1402-01-26 10:07
بهترین تریلری که از یه فیلم دیدم و بشدت هایپ شدم براش تریلرهای bvs. بود.همشون عالی بودن،موسیقی هایی که برای تریلر در نظر گرفته بودن عالی بود،کانکشن بینشون محشر بود ولی خود فیلم یکی از ناامید کننده ترین فیلم های کمیک بوکی بود.بغیر از موسیقی های زیمر چیزی از فیلم به یادگار نموند
اسنایدر رو مثل مایکل بی میدونم،زیادی بزرگ شدن بغیر از جلوه های ویژه،توی روایت داستانی کم میارن چیزی که شالوده اصلی هر فیلمه.
نقل قول کردن
civil war 2
#12 civil war 2 1402-01-26 13:51
سلام
مقاله جالبی بود، تریلر یه فیلم به نظرم از خود فیلم جذاب تر هست چون یه مقدار اطلاعات و چیزای جذب بهت ارائه میده بقیش رو تو با تخیلت میسازی و یه چیز تابلو عالی از اون فیلم توی ذهنت درست میشه، حالا نوبت فیلم هست که چقدر به تخیل تو نزدیک یا دور باشه و راضیت کنه، توی بازی های ویدئویی هم همین طور هست.
راستی تریلر مارول ها اومد، یه افتضاح به تمام معنا بود.
واقعا عنوان پایان بازی برازنده آخرین فیلم عالی مارول بود، امیدوارم مارول از این سراشیبی خودش رو بکشه بالا...
نقل قول کردن
the phantom
#13 the phantom 1402-01-26 14:07
به نقل از civil war 2:

راستی تریلر مارول ها اومد، یه افتضاح به تمام معنا بود.
واقعا عنوان پایان بازی برازنده آخرین فیلم عالی مارول بود، امیدوارم مارول از این سراشیبی خودش رو بکشه بالا...

تریلر مارولز هیجان انگیز نبود قبول دارم ولی سراشیبی مارولو قبول ندارم
نباید همه چیزو با اندگیم مقایسه کرد
فار فرام هوم عالی بود. بلک پنتر ۲ هم عالی بود
نو وی هوم شاهکار بود. شانگ چی خوب بود. دکتر استرنج ۲ قابل قبول بود . انت من ۳ جاده صاف کن فاز جدید بود
الان فیلم های مارول کارگردان محور شدن . سبک و مدل خودشون رو دارن . ثور ۴ بهترین نمونه برای این مدعا است و البته اترنالز
اینکه مارول به کارگردان اجازه میده چیزی که تو ذهنشه پیاده کنه بنظرم تنوع داده و شاید این به مذاق خیلی ها خوش نیاد
ضمن اینکه همینم یه سر و گردن از فیلمای رقیب بالاتره
نقل قول کردن
civil war 2
#14 civil war 2 1402-01-26 18:37
به نقل از the phantom:
به نقل از civil war 2:

راستی تریلر مارول ها اومد، یه افتضاح به تمام معنا بود.
واقعا عنوان پایان بازی برازنده آخرین فیلم عالی مارول بود، امیدوارم مارول از این سراشیبی خودش رو بکشه بالا...

تریلر مارولز هیجان انگیز نبود قبول دارم ولی سراشیبی مارولو قبول ندارم
نباید همه چیزو با اندگیم مقایسه کرد
فار فرام هوم عالی بود. بلک پنتر ۲ هم عالی بود
نو وی هوم شاهکار بود. شانگ چی خوب بود. دکتر استرنج ۲ قابل قبول بود . انت من ۳ جاده صاف کن فاز جدید بود
الان فیلم های مارول کارگردان محور شدن . سبک و مدل خودشون رو دارن . ثور ۴ بهترین نمونه برای این مدعا است و البته اترنالز
اینکه مارول به کارگردان اجازه میده چیزی که تو ذهنشه پیاده کنه بنظرم تنوع داده و شاید این به مذاق خیلی ها خوش نیاد
ضمن اینکه همینم یه سر و گردن از فیلمای رقیب بالاتره

سلام
باید بگم نو وی هم قدرت بیشتری داشت ولی مقدار زمانش کافی نبود همچی پشت سر هم به سرعت رخ میداد در حالی که هر اتفاقش قدرت ساخت یه فیلم جدا رو داشت اون استثنایی بود سه تا اسپایدرمن آوردی داخلش یعنی بخوای خراب هم کنی نمی تونی فیلم فروشش از یه میلیارد میگذره ، بلک پنتر ۲ موافق نیستم در مقایسه با بلک پنتر ۱ افتضاح بود خیلی دلم رو زد واکاندا خیلی کوچک بود همش یه ساختمان پادشاهی با یه مکان فرود و اوج وسیله های فضایی با یه پارک آبی زیرش همه سکانس های نبرد توی همین چندتا لوکیشن بود من هیتر این فیلم نیستم ولی میگم شأن این فیلم این نبرد خیلی بد نبود نیمور رو یه رهبر خیلی کاریزماتیک نشون میدی با یه تمدن بزرگ زیر آب که با هیچ خری شوخی نداره و یه ارتش داره که به قول خود نیمور توی فیلم گفت که تعدادشون از علف های روی زمین واکاندا بیشتره، من این جمله رو شنیدم بی هوش شدم گفتن ایول یه جنگ بزرگ عالی از نظر ابعاد بعد از اند گیم بزرگ ترینه ولی وقتی جنگ شروع شد رفتم توی شوک و شک هی عقب و جلو میزدم فیلم رو ببینم سالمه نکنه سانسور شده :D رفتم چک کردم دیدم نه درسته همینه خیلی نامید شدم خیلی بازی بعضی بازیگرا روی مخ بود، مورد بعدی همه زن بودن بابا می‌دونم الان یه قانون نانوشته به همه داده شده که زن ها رو قوی تر، مرد تر و زیاد تر در فیلم، سریال و بازی بذارید ولی یکم مارول شعله رو کم کن، نبرد توی دریا هم که بهتر رد بشیم و کابوس من آیرون هارت که ....، بلک پنتر عالی نبود متوسط رو ب بالا بود با ارفاق اینکه هنوز فروشش خوبه به خاطر افتضاحی بقیه س، شانگ چی مث بقیه فیلم های چینی سرگرم کننده بود، دکتر استرنج ۲ بخاطر سم نگاش کردم ولی فکرش هم نمی کردم مارول اینقدر از فمنیسم رو که واضح بود وارد فیلم کنه و اون والدین آمریکا چاوز
که......، ولی لطفاً هر کاری میکنید از انت من ۳ دفاع نکنید افتضاحی در اگر بخوام اغراق کنم البته نه زیاد در حد بتمن سوپرمن یا فانوس سبز خیلی بد بود خیلی هر کار میکنم با عقلم سازگار نیست که کوین فایگی باشه و چنین فیلم ترسناکی ساخته بشه من رو که خیلی ترسوند باورم نمی شد، حرفی ندارم بزنم چند وقته دیگه منتظر فیلم های مارول نیستم و هیجان زده نمی شم الان هم جدیدا یه مقدار برای محافظین کهکشان ۳ منتظرم و فیلم فلش ، اترنالز که آنچه عیان هست همه میدونن چ سمی بود، ثور ۴ هم به خاطر ویلنش دوستش دارم، در کل خیلی دلم میخواد برگردم عقب زمان پخش تریلر اونجرز دوباره هایپ بشم.
نقل قول کردن
omiDeadpool
#15 omiDeadpool 1402-01-26 21:18
#۱۴:
نظر شخصی شماست ولی منتقدا و هوادارا بلک پنتر ۲ رو دوست داشتن . بنظرم با شخصیتا و متریالی که در دسترس داشتن و با توجه به تغییرات اجباری بابت مرگ بوزمن واقعا شاهکار ساختن
مبارزاتش شگفت انگیز بود و البته نیمورش حرف نداشت
و اینم نظر شخصی منه ولی انت من ۳ رو دوست داشتم. اونم بنظرم طبق نظر دوست بالایی دستپخت کارگردان بود و خیلی بیشتر از شزم ۲ ازش لذت بردم
کلا اصلا مارول رو در سراشیبی نمیبینم . طبیعیه بعد اوج مطلق بیای پایین ولی فیلم های بعد از اندگیم رو در حد خودشون و شخصیت هاشون باید سنجید و من نوعی حالت متنوع و experimental در اونا میبینم که برام جذاب و باطراوته
نقل قول کردن
The amazing spiderman
#16 The amazing spiderman 1402-01-27 16:49
به نقل از omiDeadpool:
#۱۴:
نظر شخصی شماست ولی منتقدا و هوادارا بلک پنتر ۲ رو دوست داشتن . بنظرم با شخصیتا و متریالی که در دسترس داشتن و با توجه به تغییرات اجباری بابت مرگ بوزمن واقعا شاهکار ساختن
مبارزاتش شگفت انگیز بود و البته نیمورش حرف نداشت
و اینم نظر شخصی منه ولی انت من ۳ رو دوست داشتم. اونم بنظرم طبق نظر دوست بالایی دستپخت کارگردان بود و خیلی بیشتر از شزم ۲ ازش لذت بردم
کلا اصلا مارول رو در سراشیبی نمیبینم . طبیعیه بعد اوج مطلق بیای پایین ولی فیلم های بعد از اندگیم رو در حد خودشون و شخصیت هاشون باید سنجید و من نوعی حالت متنوع و experimental در اونا میبینم که برام جذاب و باطراوته

کاملا موافقم
متاسفانه تو ایران خیلی ها از خودشون نظر ندارن
کافیه یکی یه چیزی بگه بقیه تکرارش کنن
این مارول تو سراشیبیه هم یکی از اوناست
اونی که سراشیبیه دیسیه
۱۵ سال تو باتلاقه ، بیرون نمیاد
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#17 AmirhoseinJafari2005 1402-09-03 20:13
سلام و وقت بخیر خدمت آقای ترابی.
یک سوالی داشتم ازتون:
دومین لایو اکشن لونی تونز به اسم Looney Tunes Back in Action که توسط جو دانته ساخته شد رو دیدید؟ نظرتون چیه؟ از نظر خودم خیلی بهتر از فیلم Space Jam هستش.
نقل قول کردن
Morris
#18 Morris 1402-12-21 11:36
ցreat post, vеry informative. Ӏ'm wondering ᴡhy the opposite experts ߋf this
sector d᧐n't notice this. You sһould continue уⲟur writing.
Ӏ'm confident, yоu've a һuge readers' base ɑlready!
نقل قول کردن
Ali  khodaparast
#19 Ali khodaparast 1402-12-21 13:00
سلام خسته نباشید کاربر جدید هستم. نظری ندارم . کلا اصلا بلد نیستم نظر بدم چون خیلی چرت و پرت مینویسم و دانش و معلوماتی ندارم. فقط خواستم ازتون تشکر کنم بابت اینکه بهترین سایت هستید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید