برترین و مهم ترین شخصیت های جدید مارول در 10 سال گذشته

15 شخصیت برتر مارول در دهه گذشته

با به پایان رسیدن سال 2019 یکی دیگر از مقالات "برترین های دهه گذشته" را تقدیم شما میکنیم ...

مقدمه: مارول از سال 2008 و با اکران فیلم "مرد آهنی" تا به حال در تمامی عرصه های سرگرمی یکه تاز بوده است ولی در عین حال میدانسته که این موفقیت به دلیل این بوده که شخصیت های خوبی در دنیای کمیک داشته . یعنی مارول به خوبی میدانسته که باید پایه های خودش را در دنیای کمیک حتی قوی تر از قبل بکند و دل به شخصیت هایی که 60 سال گذشته خلق شدند نبندد. از این رو همیشه سعی میکنه ایده ها و شخصیت های جدید متناسب با همون دوره یا مثلا نسخه های به روز تری از شخصیت های قدیمی تر خودش خلق کنه. ضمنا در دهه گذشته شاهد بودیم که چطور مارول سعی کرده تنوع بیشتری به شخصیت هایش بدهد. یعنی سعی کرده شخصیت های رنگین پوست با ملیت های مختلف خلق کنه تا بتونه در تمام نقاط دنیا موفق باشه. در نتیجه یک سری شخصیت جدید در مارول در 10 سال گذشته خلق شده اند که در این مقاله میخواهیم 15 تا از مهم ترین و بهترین اونا رو خدمتتون معرفی کنیم!

 

15- میس آمریکا (Miss America)

 میس آمریکا (Miss America)

نام واقعی اش هست «آمریکا چاوز» (America Chavez) که سال 2011 خلق شد. از دنیایی دیگر اومده به نام "دنیای موازی آرمانی" (Utopian Parallel) و قدرت های فوق بشری نسبتا زیادی هم داره. دنیای او خارج از زمان بود و در آن موجودی به نام Demiurge حضور داشت و چاوز هم قدرت هایش را از آن گرفته است. سپس وقتی سنش کم بود از دنیایش فرار و به دنیاهای دیگر سفر کرد تا اینکه به دنیای ما رسید و تصمیم گرفت یک قهرمان باشه. عضو گروه Young Avengers بوده و الان رهبر گروه Ultimates به شمار میاد. اهمیت این شخصیت در اینه که اولین ابرقهرمان اهل آمریکای لاتین ماروله که ه.م.ج.ن.س.گ.ر.ا میباشد و تا به حال یک سری اختصاصی کمیک ازش (در سال 2017 ) چاپ شده!

 

14- بلو مارول (Blue Marvel)

 بلو مارول (Blue Marvel)

سال 2008 آقای «کوین گریو» شخصیت «بلو مارول» را در شماره 1 از کمیک Adam: Legend of Blue Marvel خلق کرد. خودش گفته که ایده او را از دوران کودکی تو ذهنش داشته و از سوپرمن برای خلقش الهام گرفته. نام واقعی بلو مارول، «آدام براشیر» (Adam Brashear) است . او افسر سابق نیروی دریایی آمریکا بود که فهمید قدرت های فوق بشری زیادی داره و برای خودش هویت مخفی انتخاب کرد تا به مردم خدمت کنه ولی دولت به خاطر قدرت های زیادی که داشت مجبورش کرد بازنشسته بشه. اما بعدا برگشت تا با دشمن اصلی خودش به نام Anti-Man مبارزه کنه. بلو مارول از شخصیت های مهم مارول در سالهای اخیر بوده چون در کمیک های او به طور آشکار و عریان به مساله نژاد پرستی اشاره شد. ضمن اینکه بعدا به گروه های مهمی مثل Mighty Avengers و Ultimates پیوست. گفته میشه به خاطر اینکه ماده مهم "نوترونیوم" را در فضا پیدا کرده قراره نقش بسیار مهمی در آینده مارول داشته باشه.

 

13- دوقلوهای اپوکالیپس (Apocalypse Twins)

دوقلوهای اپوکالیپس (Apocalypse Twins)

«یوریل ورثینگتون» و «ایمین ورثینگتون» ملقب به «دوقلوهای اپوکالیپس» هستند که اولین حضورشان برمیگرده به شماره 5 از کمیک Uncanny Avengers. اونا در واقع فرزندان «آرکانجل» و یکی از سوارکاران اپوکالیپس به نام «ایچیسومی» هستند. ولی توسط یکی از دشمنان اصلی اونجرز به نام «کَنگ فاتح» دزدیده شدند و کنگ آنها را به عنوان فرزندان خودش بزرگ کرد. بزرگترین نقشه اونا این بود که روی ذهن «اسکارلت ویچ» تاثیر گذاشتند و باعث شدند به این باور برسه که بهترین راه برای نجات جهش یافته ها اینه که اونا رو از سیاره زمین خارج کنند! در نتیجه نبردی که به این خاطر ایجاد شد، کاپیتان آمریکا کشته و اکثر انسان ها در کره زمین نابود شدند و دوران Dark Angel آغاز شد که از رویدادها و دوران های فراموش شده ولی بسیار مهم تاریخ ماروله

 

12- هوپ سامرز (Hope Summers)

هوپ سامرز (Hope Summers)

«هوپ سامرز» اولین میوتانتی بود که بعد از واقعه M-Day به دنیا آمد (این واقعه در واقع توسط اسکارلت ویچ ایجاد شد و در نتیجه آن 91.4% از جمعیت میوتانت های جهان قدرت های میوتانتی خود را از دست دادند!) هنوز حد و حدود قدرت های او مشخص نشده ولی میتونه حتی ژن هایی که باعث ایجاد جهش ژنتیکی میشوند را فعال کنه یا تغییر بده! ضمن اینکه دیده شده قدرت بسیار مخرب "فونیکس" (Phoenix Force) هم در وجودش هست (برای آشنایی با قدرت فونیکس ، این مقاله را بخوانید) . او همچنین میتونه قدرت های میوتانت ها را تقلید کنه. بنابراین یکی از قوی ترین زنان در دنیای کمیک بوک است. هوپ سامرز در ضمن از همان ابتدا یکی از شخصیت های محوری دنیای کمیک بوک های مردان ایکس شد و به عنوان یکی از اعضای اصلی X-Men ، شریک و همکار «کیبل» و رهبر سابق گروه X-Force فعالیت کرده است.

 

11- گوئن پول (Gwenpool)

گوین پول

«گوئن پول»! این شخصیت اصلا همین جوری الکی الکی خلق شد! یعنی اولش روی یکی از کاورهای واریانت مارول به مناسبت محبوبیت زیاد شخصیت «گوئن عنکبوتی» خلق شد ولی ظاهرش اونقدر باحال بود که خیلی محبوب شد و مارول هم او را وارد دنیای کمیک خودش کرد! اطلاعات زیادی ازش در دست نیست ولی میدونیم اسمش هست Gwen Poole و در دنیایی هستش که در آن عالم مارول به صورت کمیک بوک هستش. بنابراین به دنیا واقعی ما شباهت داره. این شخصیت نشون میده که حتی یک شوخی یا یک ایده دم دستی مارول هم میتونه منجر به خلق شخصیتی دوست داشتنی بشه. همین طور ثابت کرد که «ددپول» چه قدر پتانسیل داره که میتونه از رویش شخصیت های فرعی محبوب ساخت!

 

10- مرد عنکبوتی برتر (Superior Spider-Man)

اسپایدرمن برتر

ایده که پشت این شخصیته واقعا دیوانه وار و عجیبه! یعنی فکرش رو بکنید که یکی از دشمنان بزرگ و برتر تاریخ کمیک بوک های مرد عنکبوتی به نام «دکتر اختاپوس» بیاد و قبل از مرگ بره وارد ذهن و جسم پیتر پارکر بشه! او سپس هویت مرد عنكبوتی برتر را برای خود انتخاب كرد چون حافظه و خاطرات پیتر پارکر را هم داشت. بنابراین به نوعی تحت تاثیر این خاطرات قرار گرفت و ضدقهرمان شد. از روش های بسیار خشنی برای مبارزه با جنایت استفاده میکرد. بدش هم نمیومد کسی را که فکر میکنه باید بُکشه، بُکشه! ما خودمون هم اولش از این ایده اصلا خوشمون نمیومد ولی انصافا کمیک های "مرد عنکبوتی برتر" (که اینجا ترجمه شده اند) جالب بودند و فروش زیادی کردند. تا اینکه پیتر پاركر موفق شد به جسم و ذهن خود بازگردد. اما مارول سعی کرده این ایده را به اشکال مختلف حفظ کنه. به همین دلیل الان داره چندی پیش کمیک "اختاپوس برتر" را منتشر کرد که اینجا ترجمه شده و دیدیم که اختاپوس همچنان به سبک خودش میخواد یک قهرمان بشه. سپس در رویداد "قیامت عنکبوتی" او باز هم هویت مرد عنکبوتی برتر را برای خودش انتخاب کرد و همانطور که در اینجا خبرش را دادیم به زودی پس از این رویداد قراره در کمیک جدید اختصاصی خودش حضور پیدا کنه!

 

9- فیلیپ کولسون (Philip Coulson)

فیلیپ کولسون (Philip Coulson)

وقتی مارول استودیوز تصمیم جاه طلبانه و جالب خودش را مبنی بر داشتن یك يونيورس واحد و مرتبط به هم سینمایی گرفت، نیاز به شخصیتی پیدا كرد تا فیلم هایش را به هم وصل كند و در عین حال آنقدر هم مهم نباشد كه حواس مخاطبین را از موضوعات اصلی فیلم هایش پرت كند. بنابراین بازیگری به نام «كلارك گرگ» را انتخاب كردند تا نقش «مامور كولسون» را بازی كند. او یك مامور بی تكلف اما بسیار لایق بود كه برای سازمان "شیلد" كار میكرد و وظیفه داشت به طور مخفیانه به آیرون من و دیگران قهرمانان مارول كمك كند. كولسون نماینده چشم های همیشه حاضر شیلد بود و همچون یك چسب عمل میكرد تا قبل از ساخته شدن فیلم Avengers، اجزای مختلف دنیای سینمایی مارول را به هم بچسباند! با وجود اینكه این شخصیت در فیلم Avengers كشته شد ولی مارول آنقدر دوستش داشت كه در سریال تلویزیونی "مامورین شیلد" (Agents of SHIELD) هم ازش استفاده كرد. الان هم مارول دارد از شخصیت كولسون در كمیك SHIELD استفاده میكند، كمیكی كه در آن مامورین دیگری همچون Fitz, Simmons و Melinda May حضور دارند. در ضمن، آقای گرگ جای خودش در كارتون های مارول هم صحبت میكنه! البته انصافا باید اعتراف کرد کولسون در دنیای کمیک های مارول شخصیت محوری نیست ولی اون جذابیت و کاریزمای ذاتی خودش را حفظ کرده است!

 

8- مون گرل (Moon Girl)

مون گرل (Moon Girl)

برای آشنایی بهتر با این شخصیت باید ابتدا با دایناسور معروفی در دنیای مارول به نام «دویل دایناسور» آشنا شوید! او یک دایناسور قرمز رنگ از نژاد "تیرانوسوروس رکس" است که در دنیای دیگری متولد شده و نوعی ارتباط تله پاتیک با پسری از نسل انسان های اولیه به نام «مون بوی» داشت. آنها با هم رفقای صمیمی بودند. دویل دایناسور یک دایناسور جهش یافته است و به همین خاطر از هوش و شعور بالایی برخورداره. ضمن اینکه در دنیای خودش با هجوم موجودات فرا زمینی هم مقابله کرده! بعدها جادوگری به نا «جنیفر کیل» (که اینجا درباره اش توضیح داده ایم) دویل دایناسور را به دنیا و زمان ما آورد . بعدش هم برخی قهرمانان مارول او و مون بوی را به سرزمین دور افتاده ای به نام "سرزمین وحشی ها (Savage Land)" بردند تا در آنجا آزادانه زندگی کنند. اما در حال حاضر دویل دایناسور با دختری 9 ساله ولی بسیار باهوش از نژاد "نا انسان ها" (Inhumans) به نام «لونلا» (Lunella) ملقب به «مون گرل» (Moon Girl) دوست شده. اولش در سال 2016 کمیک مشترک دویل دایناسور و مون گرل چاپ شد و در دو سال گذشته مون گرل به طرز عجیبی محبوب شده است. او در رویداد معرکه "تهاجم هیولاها" نقش عمده ای داشت (این رویداد اینجا ترجمه شده). گفته میشه در حال حاضر مون گرل باهوش ترین شخصیت دنیای ماروله و حتی نوابغی مثل «رید ریچاردز» و «تونی استارک» و ... جلوش کم میارن! او بارها دنیای مارول را نجات داده و حضور خودش رو به خوبی در داستان های مارول کامیکس تثبیت کرده است.

 

7- سم الکساندر ملقب به نُوا (Sam Alexander, Nova) سم الکساندر ملقب به نُوا (Sam Alexander, Nova)

«سم الکساندر» پسر یکی از اعضای "سپاه نوا" به نام جسی الکساندر هستش که در شماره 1 از کمیک Point One خلق شد (درباره نوای اریجینال یا «ریچارد رایدر» هم در این مقاله توضیح داده شده) او توسط نگهبانان کهکشان تعلیم دید تا جانشین پدرش بشه. وقتی لقب نوا را به خودش اختصاص داد به عنوان اولین ماموریت با بیگانه های "چیتاری" مبارزه کرد. او در رویداد Avengers vs. X-Men هم شرکت کرد و به قهرمانان زمینی هشدار داد که "نیروی فونیکس" در راهه و به دنبال تخریب و نابودی است. درسته هشدارش زیادی مفید واقع نشد ولی باعث شد تا گروه اونجرز بهش پیشنهاد عضویت بدهند. بنابراین جوان ترین عضو این گروه لقب گرفت. او در سالهای گذشته بارها قدرت و شجاعت خودش رو ثابت کرده. سم وقتی کلاه مخصوص خودش رو بر سر میکنه میتونه به قدرت نوا (Nova Force) دسترسی پیدا کنه. بدین ترتیب به قابلیت های زیادی دست میابد. این شخصیت هم نمونه بسیار خوبی از قهرمانان نسل بعدی مارول است که یک نوجوانه و برداشتی مدرن از یکی از ایده کلاسیک مارول را به خوانندگان ارائه میکنه. سم الکساندر همانطور که میدانید در کارتون "اسپایدرمن نهایی" یکی از شخصیت های اصلی بود که البته اونجا تا حد زیادی شخصیت پردازی اعصاب خرد کنی داشت!

 

6- مامور ونوم (Agent Venom)

مامور ونوم (Agent Venom)

پس از «اِدی براک» که میزبان اصلی انسانی سیمبیوت ونوم به حساب میاد، شخصیت خبیثی به نام «مك گارگن» (که سابقا به نام «عقرب» با اسپایدرمن دشمنی میکرد) به عنوان میزبان جدید سیمبیوت معرفی شد. بعد از او، دولت امریكا تصمیم گرفت تا آن را به یكی از سربازان خود پیوند بزند تا يك ونوم قهرمان درست كند! در كمال تعجب، «فلش تامپسون» همكلاسی سابق پیتر پاركر كه البته در جنگ و در طی یك فداكاری پاهای خودش را از دست داده بود و قهرمان ملی شناخته میشد، برای این منظور داوطلب شد. در نتیجه «مامور ونوم» (Agent Venom) متولد شد. هر وقت فلش سیمبیوت فضایی را بر تن داشت میتوانست به كمك او، راه برود. در ضمن فلش تامپسون اولين ونومي بود كه در مبارزه از سلاح ها و تجهيزات نظامي بر عليه دشمنان خود استفاده میکرد. تبدیل شدن فلش به ونوم باعث شد نوعی فضای خاص در کمیک های او پدید بیاد که fresh و با طراوت بود. یعنی مدتها بود که یک ونوم قهرمان ندیده بودیم (البته همانطور که در این مقاله گفته شد، مامور ونوم گاهی اوقات از کنترل خارج میشد و کارهای خبیث هم انجام میداد!). سپس مامور ونوم برای مدتی عضو نگهبانان کهکشان شد و در فضا به ماجراجویی پرداخت که اون هم در نوع خودش جالب بود. مامور ونوم اونقدر محبوبیت داشته که در بازی های رایانه ای مثل Marvel Lego Heroes 2 و یا انیمیشن Ultimate Spider-Man حضور داشت ولی چون فلش تامپسون در شماره 800 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز به دست گابلین قرمز کشته شد، معلوم نیست سرنوشت این شخصیت در آینده چه خواهد شد.

 

5- میز مارول (کامالا خان)

 میز مارول (کامالا خان)

در 10 سالهای گذشته شاید مارول خیلی شخصیت جدید برای خودش خلق کرده باشه ولی شاید هیچ کدوم به اندازه «کامالا خان» ملقب به «میز مارول» (Ms. Marvel) مهم و تاثیرگذار نبوده اند. اولا چون یک قهرمان مسلمان برای مارول بود و خالقش هم یک مسلمان بود و داستان های فوق العاده ای برایش نوشت (برای آشنایی با ابرقهرمانان مسلمان دنیای کمیک این مقاله را بخوانید). دوما این که یک نوجوان بود که نویسنده اش به خوبی تونسته دنیای یک نوجوان را برای خوانندگان ترسیم کنه. یعنی درست مثل کمیک بوک های اولیه مرد عنکبوتی، کمیک های میز مارول هم درباره این بود که کامالا خان چطور باید بین حرفه ابرقهرمانی و زندگی شخصی خودش تعادل ایجاد کنه. سوما اینکه قدرت های فوق بشری fun و باحالی داشت. او اولین شخصیت مسلمان ماروله که صاحب یک عنوان اختصاصی شده و جالبه که نسخه اول کمیک بوک های او برنده جایزه معتبر Hugo Awards هم شد! این شخصیت در مدتی که خلق شده وارد دنیای بازی و انیمیشن شده و حالا باید منتظر ورودش به سینما بود! برای آشنایی بیشتر با این شخصیت، این مقاله را بخوانید.

 

4- آیرون هارت (Iron Heart)

قلب آهنی

حتما میدونید که شرکت مارول لقب "ایده سرا" (House of Ideas) داره و از رو کردن ایده های جدید نمیترسه. یکی از این ایده های جسورانه در سال 2016 معرفی کردن دختری 15 ساله و نابغه به نام «ریری ویلیامز» به عنوان جانشین مرد آهنی بود که بهش لقب Iron Heart دادند. ریری در شماره 11 از کمیک Invincible Iron Man ، برای خودش زره ساخت و از محوطه دانشگاه MIT خارج و به جرگه قهرمانان شهر اضافه شد. لحظه ای که ریری به کامیون زندانیان مشت میزنه لحظه سرنوشت ساز زندگی او بود و باعث شد تا تونی استارک تحسینش کنه و دیگه درباره توانایی هاش تردید نداشته باشه. پس از وقایع "جنگ داخلی 2"، استارک به صورت یک هوش مصنوعی سعی میکرد در کنار ریری باشه. داستان های او درام و هیجان زیادی دارند چون هم سعی داره میراث بزرگ آیرون من رو حفظ کنه و هم اینکه باید دنبال ادامه تحصیل باشه و همچنین مدام نگران حال مادرشه! ا نمونه کامل یک قهرمان خوب "نسل بعدی" ماروله که حضور پررنگی هم در کمیک های سالهای اخیر مارول داشته.

 

3- ثور مونث (جین فاستر)

 ثور مونث

«جین فاستر» شخصیتی نیست که به تازگی خلق شده باشد. او سالها پیش به دست توانمند «استن لی» خلق شد و معشوقه قدیمی «ثور» هستش . جین فاستر در دنیای کمیک یک پرستار مهربان بود و ثور زمانی اونقدر دوستش داشت که حاضر بود خداییت خودش رو انکار کنه و مثل یک انسان فانی تا اخر عمر باهاش زندگی کنه. در طول سالها رابطه عاشقانه بین آنها کم رنگ شد ولی آنها همچنان دوستان خوبی برای همدیگر بودند. وقتی هم که آزگارد به نوعی همسایه کره زمین شد ، جین رابط اصلی زمینی ها و آزگاردی ها بود. در هر حال وقتی ، چندی پیش در رویداد "گناه اصلی" معلوم شد که ثور دیگه لیاقت بلند کردن میولنیر رو نداره، این چکش در کره ماه گرفتار شد. اونوقت طلسم روی آن تبدیل شد به if she be worthy. یعنی ضمیر he تبدیل شد به she. اینجا بود که جین فاستر آن را بلند کرد و به ثور جدیدی تبدیل گردید و تا الان هم ثور جدید و مونث مارول بوده. این ثور جدید بسیار با اقبال عمومي مواجه شد و «جیسون آرون» به عنوان نویسنده داستان های او نشان داده ثور مونث یك ترفند ساده و زود گذر برای پول درآوردن نبوده و قرار است حالا حالا ها در دنیای كميك حضور داشته باشد. نکته جالب درباره این ثور این است که جین فاستر دچار سرطان شده بود. ولی بعد فهمیدیم که تبدیل شدن جین به ثور باعث شده تا تاثیرات شیمی درمانی که به خاطر سرطان انجام میداد از بین برده و در نتیجه داشت میمیرد! یعنی تبدیل شدنش به ثور داشت او را میکشت ولی همچنان اصرار داشت یک قهرمان باشه!

 

2- گوئن عنکبوتی (spider-Gwen)

اسپایدر گوئن

در دنیايی دیگر به نام دنیای شماره 65 مارول، «گوئن استیسی» به نیروهای عنكبوتی دست میابد و در عوض پیتر پاركر كشته میشود (در واقع كشته شدن پیتر همچون كشته شدن عمو بن باعث میشود تا گوئن یك قهرمان شود) !!! این داستان در شماره 2 كمیك "لبه دنیای عنكبوتی" (که اینجا ترجمه شده) روایت شد تا پیش درآمدی باشد بر داستان مهیج "دنیای عنكبوتی" ولی شاید خود مارول هم فكرش را نمیكرد كه این داستان تا این حد موفق باشد. اما نویسنده آن یعنی «جیسون لاتور» (Jason Latour)   آنچنان دنیای جالبی را با حضور شخصیت جذاب به نام گوئن عنكبوتی خلق كرد كه همگان متعجب شدند. ضمن اینكه دنیايی كه او برای گوئن عنكبوتی خلق كرد هم پتانسیل شگرفی داشت و به همین دلیل مارول تصمیم گرفت سری مجزایی برای این دنیا خلق كندواقعا محبوبیت و شهرت این شخصیت برای مارول جای تعجب داشته. از وقتی خلق شده در بسیاری از گونه های دیگر سرگرمی مثل گیم و انیمیشن حضور داشته. حتی وقتی «اما استون» نقش گوئن استیسی را در سری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" بازی میکرد شایعه شده بود که قراره در ادامه این سری نقش گوئن عنکبوتی را بازی کنه! الانم که مارول داره سری جدید کمیک بوک های او را به نام "گوست اسپایدر" منتشر میکنه که اینجا ترجمه شده. و البته امسال شاهد شاهد بودیم که این شخصیت روی پرده سینماهای جهان هم دیده شد و در شاهکاری به نام "سفر به دنیای عنکبوتی" یکی از شخصیت های کلیدی داستان بود.

 

1- مایلز مورالز (Miles Morales)

مایلز مورالز

«مایلز مورالز» یک نوجوان سیاه پوست بود که پس از آنكه پیتر پاركر دنیای التمیت به طور تراژیكی در مبارزه با گرین گابلین كشته شد، جانشین وی شد. وقتی فهمید عمویش یك ابرشرور است، دچار تردید شد (عموی او در واقع آن عنكبوتی را كه از نظر ژنتیكی دستكاری شده و مایلز را نیش زده بود، دزدیده بود). در هر حال مایلز یك پسر شیرین و خوش قلب است. قلب بزرگی هم دارد. همانطور كه میدانید مایلز خیلی زود در كراس اور "مردان عنكبوتی" (Spider-Men) با پیتر پاركر دنیای اصلی ملاقات كرد (این کمیک اینجا ترجمه شده است). پس از نابودی دنیای التمیت، مایلز به دنیای اصلی مارول وارد شده. (میتونید کمیک های او را اینجا بخوانید). او بهترین شخصیت جدید خلق شده توسط مارول در 10 سال گذشته است چون پس از مدتها همون فرمول معروف "یک اسپایدرمن نوجوان" را وارد دنیای مارول و خوانندگان را با ماجراهای یک نوجوان که مشکلات عدیده و ملموس دارد، سرگرم کرد. مارول از وقتی مایلز را وارد دنیای اصلی خودش کرد خیلی روی او مانور داده و حتی در 2 رویداد اخیر و مهم خودش به نام "امپراتوری مخفی" و "قیامت عنکبوتی" از وی به جای پیتر پارکر به عنوان اسپایدرمن اصلی استفاده کرده است! ناگفته پیداست که مایلز مورالز در دنیای انیمیشن و گیم هم حاضر بوده (میتوان به حضور موثر وی در بازی موفق اسپایدرمن spider-man ps4 اشاره کرد). ولی قطعا موفقیت و محبوبیت او از حالا به بعد و به لطف ساخته شدن انیمیشن اختصاصی او تحت عنوان "سفر به دنیای عنکبوتی" سر به فلک خواهد گذاشت. این انیمیشن اونقدر خوب و موفق بوده و اونقدر با استقبال گرمی مواجه شده که خیلی ها بهش لقب بهترین اثر کمیک بوکی تاریخ سینما داده اند!

 

 مهدی ترابی مهربانی

   All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد) 

 

مطالب مرتبط:

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت اول

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت دوم

10 زن نیرومند دنیای کمیک بوک های ابرقهرمانی

10 شخصیت مونث برتر حال حاضر دنیای كمیك

رتبه بندی قوی ترین قهرمانان کیهانی مارول

15 ابرقهرمان مسلمان برتر دنیای کمیک

رتبه بندی قوی ترین ابرشرورهای مارول

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Amazing-SpiderMan
#1 Amazing-SpiderMan 1397-10-11 14:54
من که مامور ونوم رو خیلی دوست دارم به نظرم خیلی شخصیت جالبی هستش.
نقل قول کردن
mani s.h
#2 mani s.h 1397-10-11 15:22
واقعا خسته نباشید استاد شما چه انرژی دارید واسه کمیک.
از شماره ۱۵ به خاطر اون موضوع خوشم نیومد یعنی از دیسی انتظار داشتم ولی نه مارول درکل شخصیت های جدید واقعا خوبن البته خوشحالم اون هالک مو سوپرمنی تو لیست نیست چون رو مخمه.استاد یه سوال اون شماره های ترجمه شده سری the amazing spider man که از ۷۰۱ شروع میشه احیانا ختلافی توش نیست چون دارم کلکسیونی کامل از مردعنکبوتی جمع میکنم و میخوام تمام سری ها با حضور مردعنکبوتی رو داشته باشم ممنون میشم تو موارد کمیک کمکم کنید :lol: چون بعد از اسپایدرمن میخوام کلکسیون پسرجهنمی رو جمع کنم و کمیک های نخستی که حضور داشته اصلا پیدا نمیشه :sad:
نقل قول کردن
old man omid
#3 old man omid 1397-10-11 15:24
خسته نباشید.
واقعا گوئن پول همینجوری الکی الکی معروف شده ها!
مایلز مورالز رو خیلی دوست دارم.
ببخشید یک سوال داشتم،هرکی میدونه جواب بده
عصر مصور هنوز چاپ میشه یا متوقف شده؟
نقل قول کردن
spider javad
#4 spider javad 1397-10-11 15:31
درود. عالی بود.
من مورد های 1و2 یعنی گوئن عنکبوتی و مایلز رو خیلی دوست دارم... نمیدونم چون نیروی عنکبوتی دارن دوستشون دارم یا همینجوری :-*
نقل قول کردن
mimsadgim
#5 mimsadgim 1397-10-11 16:14
از من به شما نصیحت :
با کیفیت پایین هیچ چیز مخصوصا سفر به دنیای عنکبوتی رو نگاه نکنید :cry:
نقل قول کردن
mani s.h
#6 mani s.h 1397-10-11 17:28
استاد شماره ۶۳ از شماره ۱ تا ۷۰۰ amazing spider man vol 1 قرار نگرفته
نقل قول کردن
Barbod2018
#7 Barbod2018 1397-10-11 19:05
سلام واقعا مقاله ی عالی ای بود ولی دقت کردین اکثرشون نوجوون بچه یا شخصیت های مکمل بودن الان اینا دوروز دیگه میان مری جینم سوپر هیرو میکنن جونا جیمشون هم ابر شرور
راستی چرا تونی داره از زره قدیمیش استفاده میکنه
نقل قول کردن
hassan91
#8 hassan91 1397-10-11 23:16
خسته نباشید آقای ترابی واقعا ممنون لذت بردم. مارول خوب شخصیت‌هایی رو در سالهای اخیر معرفی کرده ولی کاش اکثر نوجوان نبودند لااقل یکی و دوتاش از مهماشون بزرگسال یا میانسال بودند. ولی به هر حال هر چی از مرد عنکبوتی گرفتن طلا شده. گوئن عنکبوتی و مرد عنکبوتی نهایی هم لباساشون و هم فضای داستان شون و هم شخصیتهاشون مثل مرد عنکبوتی اریجینال قابل درکه. مخصوصا طراحی لباس گوئن عنکبوتی یکی از بهتریناست. ونوم فلش هم حرف نداره اونم عالیه.
از طرفی مارول دوست داشته فقط قهرمان بده بیرون، خبیث جدید آنچنان مطرحی تحویلمون نداده.
نقل قول کردن
Kirsten dunst
#9 Kirsten dunst 1397-10-12 11:17
تشکر آقای ترابی مقاله عالی بود.
نقل قول کردن
iliya_nezami
#10 iliya_nezami 1397-10-12 11:18
من که عاشق مامور ونوم و گوئن و مایلزم کلا شخصیتای مربوط به مرد عنکبوتی خیلی دوست دارم
نقل قول کردن
Kirsten dunst
#11 Kirsten dunst 1397-10-12 12:07
به نقل از hassan91:
خسته نباشید آقای ترابی واقعا ممنون لذت بردم. مارول خوب شخصیت‌هایی رو در سالهای اخیر معرفی کرده ولی کاش اکثر نوجوان نبودند لااقل یکی و دوتاش از مهماشون بزرگسال یا میانسال بودند. ولی به هر حال هر چی از مرد عنکبوتی گرفتن طلا شده. گوئن عنکبوتی و مرد عنکبوتی نهایی هم لباساشون و هم فضای داستان شون و هم شخصیتهاشون مثل مرد عنکبوتی اریجینال قابل درکه. مخصوصا طراحی لباس گوئن عنکبوتی یکی از بهتریناست. ونوم فلش هم حرف نداره اونم عالیه.
از طرفی مارول دوست داشته فقط قهرمان بده بیرون، خبیث جدید آنچنان مطرحی تحویلمون نداده.

من خودم به نظرم تو مرد عنکبوتی فقط همون پیتر پارکر خوبه چون خیلی دوست داشتنیه و داستان هایش جالب.
نقل قول کردن
Fantastic spider
#12 Fantastic spider 1397-10-12 12:15
مقالتون عالی بود
نمیدونم چرا حس میکنم مارول میخواد پیتر پارکرو کم کم بذاره کنار یا بکشه که کلا مایلز جاشو بگیره حتی تو دنیای اصلی
من با پیتر بیشتر ارتباط برقرار میکنم و بیشتر دوسش دارم
نمیدونم چرا از مایلز خوشم نمیاد
آقا به سیاه پوست بودن ربطی نداره
کلا خوشم نمیاد ازش
نقل قول کردن
Kirsten dunst
#13 Kirsten dunst 1397-10-12 12:19
به نقل از Fantastic spider:
مقالتون عالی بود
نمیدونم چرا حس میکنم مارول میخواد پیتر پارکرو کم کم بذاره کنار یا بکشه که کلا مایلز جاشو بگیره حتی تو دنیای اصلی
من با پیتر بیشتر ارتباط برقرار میکنم و بیشتر دوسش دارم
نمیدونم چرا از مایلز خوشم نمیاد
آقا به سیاه پوست بودن ربطی نداره
کلا خوشم نمیاد ازش

منم همینطور داره مارول پیتر و میزاره کنار من فقط دوست دارم پیتر مرد عنکبوتی باشه
نقل قول کردن
red-spider
#14 red-spider 1397-10-12 14:42
به نقل از Kirsten dunst:
به نقل از Fantastic spider:
مقالتون عالی بود
نمیدونم چرا حس میکنم مارول میخواد پیتر پارکرو کم کم بذاره کنار یا بکشه که کلا مایلز جاشو بگیره حتی تو دنیای اصلی
من با پیتر بیشتر ارتباط برقرار میکنم و بیشتر دوسش دارم
نمیدونم چرا از مایلز خوشم نمیاد
آقا به سیاه پوست بودن ربطی نداره
کلا خوشم نمیاد ازش

منم همینطور داره مارول پیتر و میزاره کنار من فقط دوست دارم پیتر مرد عنکبوتی باشه

کاملا با شما موافقم . نمونش هم داستان های Civil war II و secret empire هست که اصلا حضور پیتر توش احساس نمی شد و به جاش مایلز جزو شخصیت های اصلی بود
نقل قول کردن
The Unique man
#15 The Unique man 1397-10-12 19:10
به نقل از red-spider:
به نقل از Kirsten dunst:
به نقل از Fantastic spider:
مقالتون عالی بود
نمیدونم چرا حس میکنم مارول میخواد پیتر پارکرو کم کم بذاره کنار یا بکشه که کلا مایلز جاشو بگیره حتی تو دنیای اصلی
من با پیتر بیشتر ارتباط برقرار میکنم و بیشتر دوسش دارم
نمیدونم چرا از مایلز خوشم نمیاد
آقا به سیاه پوست بودن ربطی نداره
کلا خوشم نمیاد ازش

منم همینطور داره مارول پیتر و میزاره کنار من فقط دوست دارم پیتر مرد عنکبوتی باشه

کاملا با شما موافقم . نمونش هم داستان های Civil war II و secret empire هست که اصلا حضور پیتر توش احساس نمی شد و به جاش مایلز جزو شخصیت های اصلی بود

منم موافقم. شخصیت مایلز مورالز مثل پیتر پارکر به دل آدم نمیشینه. بیشتر بدرد تینیجر ها میخوره. و خیلی ناراحت کنندست که مارول داره شخصیت پیتر پارکر رو به مرور زمان کمرنگ میکنه و جاشو به مایلز میده.
اسپایدرمن فقط پیتر پارکر.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#16 Spider-Fan 1397-10-12 20:06
#12 ,#13 ,#14 ,#15:

مارول به هیچ وجه نمیاد شخصیت Top خودش رو با «مایلز مورالز» یا اسپایدرمن دیگه‌ای عوض کنه یا حضور اون رو کم‌رنگ کنه!
مارول فقط داره به مایلز پرو و بال می‌ده و از پتانسیل‌‍ش استفاده کنه.
ایدهٔ یه اسپایدرمن نوجوون و سیاه‌پوست توی زمان حال مارول، ایدهٔ جدیدی ‍ه؛ پس کمیک‌های این شخصیت می‌تونه حال و هوای جدیدی داشته باشه و جدا از هوادار‌های اسپایدرمن، برای قشر‌های دیگه‌ای از جامعه هم جذابیت داشته باشه. (مثل سیاه‌پوست‌ها، ...)
اینکه توی رویداد‌هایی مثل Civil War II یا Secret Empire حضور داشته هم می‌تونه دلایل مختلفی داشته باشه؛ مثل آشنا شدن بیشتر خواننده‌ها با این شخصیت، دیدن تعامل اون با دیگر قهرمانان مارول و ...
و انصافاً ایده‌هایی که استاد «برایان مایکل بندیس» و دیگر نویسندگان (مثل آقای «وید») رو این شخصیت پیاده کرد حرف نداشت! از حضورش توی تیم Champions (که یه جورایی Teen Titans مارول ‍ن!) تا All-New All-Different Avengers.
مگرنه مارول چرا باید پول‌ساز‌ترین شخصیت خودش رو با این اسپایدرمن جدید جایگزین کنه یا نقش‌‍ش رو کم‌رنگ کنه یا...؟! یه بار سر قضیه Superior Spider-Man این کار و کرد واسه هفت پشت‌‍ش بس بود!
اما مارول چرا نباید از پتانسیل داستان‌سرایی این شخصیت استفاده نکنه؟! فقط از تفاوت‌های دنیا‍ش و شخصیت‌های مکمل‌‍ش با پیتر پارکر می‌شه چند داستان معرکه در آورد!
ولی نگرانی از این بابت وجود نداره؛ مارول که شخصیت‌های گم‌نامی مثل Guardiens of the Galaxy این‌جوری مطرح کرد، مطمئناً نمی‌ذاره پتانسیل شخصیتی مثل اسپایدرمن به هدر بره...!
نقل قول کردن
red-spider
#17 red-spider 1397-10-12 21:07
به نقل از Spider-Fan:
#12 ,#13 ,#14 ,#15:

مارول به هیچ وجه نمیاد شخصیت Top خودش رو با «مایلز مورالز» یا اسپایدرمن دیگه‌ای عوض کنه یا حضور اون رو کم‌رنگ کنه!
مارول فقط داره به مایلز پرو و بال می‌ده و از پتانسیل‌‍ش استفاده کنه.
ایدهٔ یه اسپایدرمن نوجوون و سیاه‌پوست توی زمان حال مارول، ایدهٔ جدیدی ‍ه؛ پس کمیک‌های این شخصیت می‌تونه حال و هوای جدیدی داشته باشه و جدا از هوادار‌های اسپایدرمن، برای قشر‌های دیگه‌ای از جامعه هم جذابیت داشته باشه. (مثل سیاه‌پوست‌ها، ...)
اینکه توی رویداد‌هایی مثل Civil War II یا Secret Empire حضور داشته هم می‌تونه دلایل مختلفی داشته باشه؛ مثل آشنا شدن بیشتر خواننده‌ها با این شخصیت، دیدن تعامل اون با دیگر قهرمانان مارول و ...
و انصافاً ایده‌هایی که استاد «برایان مایکل بندیس» و دیگر نویسندگان (مثل آقای «وید») رو این شخصیت پیاده کرد حرف نداشت! از حضورش توی تیم Champions (که یه جورایی Teen Titans مارول ‍ن!) تا All-New All-Different Avengers.
مگرنه مارول چرا باید پول‌ساز‌ترین شخصیت خودش رو با این اسپایدرمن جدید جایگزین کنه یا نقش‌‍ش رو کم‌رنگ کنه یا...؟! یه بار سر قضیه Superior Spider-Man این کار و کرد واسه هفت پشت‌‍ش بس بود!
اما مارول چرا نباید از پتانسیل داستان‌سرایی این شخصیت استفاده نکنه؟! فقط از تفاوت‌های دنیا‍ش و شخصیت‌های مکمل‌‍ش با پیتر پارکر می‌شه چند داستان معرکه در آورد!
ولی نگرانی از این بابت وجود نداره؛ مارول که شخصیت‌های گم‌نامی مثل Guardiens of the Galaxy این‌جوری مطرح کرد، مطمئناً نمی‌ذاره پتانسیل شخصیتی مثل اسپایدرمن به هدر بره...!

من خودم از شخصیت مایلز مورالز خیلی خوشم میاد ولی مشکل اصلی من اینجاست که مارول حضور پیتر رو کم کرده و داره از مایلز استفاده می کنه ( در واقع می تونه مثل داستان secret war از هر دو استفاده کنه)
نقل قول کردن
Spider-Fan
#18 Spider-Fan 1397-10-12 21:19
#17:
اشتباه نشه؛ اصلاً صحبتم این نیست که شما باید این شخصیت و دوست داشته باشین! شما بر اساس سلیقه‌تون می‌تونین عاشق این کاراکتر باشین یا ازش متنفر باشین!
اما می‌گم اینکه نقش مایلز مورالز توی رویداد‌های مهم بیشتر شده به این معنی نیست که پیتر پارکر کلاً به حاشیه رانده شده.
توی Secret Empire که مشکلات خودش رو داشت حضورش و توی رویداد در حد یه cameo بود.
توی بقیه جاها هم همین‌طور. خواننده یه چیز جدید می‌خواد؛ طبیعی ‍ـه دیدن مایلز بین دیگر قهرمانان و در عوض دیدن پیتر که دغدغده‌های دیگه‌ای داره برای مدت کوتاهی هم که شده جذاب باشه.
برای همین می‌گم که چون نقش‌‍ش توی رویداد‌ها کمتر شده به معنای فراموشی اون نیست
نقل قول کردن
red-spider
#19 red-spider 1397-10-12 22:05
به نقل از Spider-Fan:
#19:
اشتباه نشه؛ اصلاً صحبتم این نیست که شما باید این شخصیت و دوست داشته باشین! شما بر اساس سلیقه‌تون می‌تونین عاشق این کاراکتر باشین یا ازش متنفر باشین!
اما می‌گم اینکه نقش مایلز مورالز توی رویداد‌های مهم بیشتر شده به این معنی نیست که پیتر پارکر کلاً به حاشیه رانده شده.
توی Secret Empire که مشکلات خودش رو داشت حضورش و توی رویداد در حد یه cameo بود.
توی بقیه جاها هم همین‌طور. خواننده یه چیز جدید می‌خواد؛ طبیعی ‍ـه دیدن مایلز بین دیگر قهرمانان و در عوض دیدن پیتر که دغدغده‌های دیگه‌ای داره برای مدت کوتاهی هم که شده جذاب باشه.
برای همین می‌گم که چون نقش‌‍ش توی رویداد‌ها کمتر شده به معنای فراموشی اون نیست

حالا که یکمی فکر می کنم به نظر راست می گین.
تو بعضی جاها مایلز و تو بعضی جا ها هم پیتر حضور داره و هیچکدوم به حاشیه کشیده نمی شن
ولی خب چیزی که این تفکرات رو تو من تشدید کرد حضور کمرنگ پیتر تو قضیه قیامت عنکبوتی هست ( البته هنوز کمیک رو به صورت کامل ندیدم پس شاید یجورایی حضور موثری تو شماره اخر داشته باشه )
در هر صورت به قول شما مارول احمق نیست که پیتر پارکر یعنی یکی از بهترین و پول ساز ترین شخصیت های کمیک بوکی رو ببره به حاشیه.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#20 Spider-Fan 1397-10-12 22:57
#19:
بله؛ پیتر پارکر توی Spider-Geddon هم حضور کمی داشت که محدود می‌شد به مبارزه با مورلان در سری PP:tSS و حضور در نبرد نهایی. که همین هم باعث شد جا برای «مایلز مورالز/ اسپایدرمن» و «اتو اکتاویوس/ اسپایدرمن برتر» برای رهبری باز بشه و شاهد یه سری تعاملات و رابطهٔ جدید و جالب بین شخصیت‌های عنکبوتی بودیم.
به خاطر همین می‌گم بعضی وقت‌ها باید عرصه رو برای شخصیت‌های جدید باز گذاشت و در مقابل تغییر مقاومت نکرد. (البته نه هر تغییری که بیشترین لطمه رو به کاراکتر بزنه؛ مثلاً بیای ذهن و روح دشمن بزرگ‌‍ش رو در لحظهٔ مرگ بیاری تو ذهن قهرمان!!!)
نقل قول کردن
brg_1214
#21 brg_1214 1397-10-13 15:07
به نقل از Spider-Fan:
#19:
بله؛ پیتر پارکر توی Spider-Geddon هم حضور کمی داشت که محدود می‌شد به مبارزه با مورلان در سری PP:tSS و حضور در نبرد نهایی. که همین هم باعث شد جا برای «مایلز مورالز/ اسپایدرمن» و «اتو اکتاویوس/ اسپایدرمن برتر» برای رهبری باز بشه و شاهد یه سری تعاملات و رابطهٔ جدید و جالب بین شخصیت‌های عنکبوتی بودیم.
به خاطر همین می‌گم بعضی وقت‌ها باید عرصه رو برای شخصیت‌های جدید باز گذاشت و در مقابل تغییر مقاومت نکرد. (البته نه هر تغییری که بیشترین لطمه رو به کاراکتر بزنه؛ مثلاً بیای ذهن و روح دشمن بزرگ‌‍ش رو در لحظهٔ مرگ بیاری تو ذهن قهرمان!!!)

من که قانع شدم، ممنون ;-)
نقل قول کردن
darth vader
#22 darth vader 1397-10-14 08:52
من از مامور کولسون و مامور ونوم و مرد عنکبوتی برتر خوشم میاد اما خیلی از ثور مونث بدم میاد . به نظرم مارول فقط داره کاری می کنه که نگن ما به زنان اهمیت نمی دیم و می خواد رضایت زنان و دختران رو به کمیک ها جلب کنه تا کمی فروش بیشتر شه . کار خوبیه که خودشون رو ضد زنان نشون ندن اما نباید شخصیت خفن های کمیک رو زن کنن(مثل ثور و کاپیتان مارول)
نقل قول کردن
best of the best
#23 best of the best 1397-10-14 09:18
به نقل از darth vader:
من از مامور کولسون و مامور ونوم و مرد عنکبوتی برتر خوشم میاد اما خیلی از ثور مونث بدم میاد . به نظرم مارول فقط داره کاری می کنه که نگن ما به زنان اهمیت نمی دیم و می خواد رضایت زنان و دختران رو به کمیک ها جلب کنه تا کمی فروش بیشتر شه . کار خوبیه که خودشون رو ضد زنان نشون ندن اما نباید شخصیت خفن های کمیک رو زن کنن(مثل ثور و کاپیتان مارول)

شما باز دوباره حرف بدون دلیل اوردی
چرا واقعا بدت میاد از ثور مونث؟
ایا واقعا داستانش و کمیکش رو خوندی نظر میدی؟
واقعا من که خوندم و ازشون لذت بردم
داستان های ثور مونث فوق العاده بود
چرا باید بیخودی نظر بدیم؟
مطمئن باش اگه شخصیتش و داستانش بیخود بود استاد هرگز تو این مقاله ازش استفاده نمیکرد
نقل قول کردن
Cap.Venom
#24 Cap.Venom 1397-10-14 20:49
یکی از برگترین ایستراگ هایی که بنده کشف کردم و در هیچ مقاله یا سایت های مختلف ندیدم درباره لوگو اینترو مارول در MCU بود :lol:
و اینه که به ترتیب از اول در هفت فیلم لوگو یکسان بود و تغییر کرد بعد در شش فیلم و سپس پنجمین فیلم :o
اما حالا با لوگو کاپیتان مارول این توالی رو بهم زده و نشد به چهارمی برسه با اینکه لوگو فیلم بعدی یعنی اونجرز پایان بازی همون لوگو قبلیه :-|
استاد ترابی و بقیه ممنون میشم نظرتونو بگید
با تشکر دوستدار شما cap.venom
نقل قول کردن
Infinity
#25 Infinity 1398-10-09 19:39
مشخص بود مایلز باید اول باشه
الان چند نفر میگن مارول داره پیترو کم رنگ میکنه تا مایلز بیاد
پیتر هیچوقت کم رنگ نمیشه چون همه عاشقشن
ولی مایلز واقعا شخصیت قابل درک و باحالیه اونایی که میگن به دل ادم نمیشینه
اگه بخوام بین4تا مردعنکبوتی که دوست دارم بگم مایلز دومیه
یه عزیزی هم میگه ثور جین فاستر خوب نیست
چرا خوب نیست شخصیت به این خوبی کمیک هاش به اون خوبی چرا نباید بعضی شخصیتا زن باشن
چه عیبی داره ما قهرمانای مورد علاقمون رو بعضی وقتا تو هیبت یه زن ببینیم این خیلی جالبه
راستی بنظرم مردعنکبوتی برتر هم میتونست رتبه بهتری داشته باشه
بازم ممنون بابت مقاله عالی بود
نقل قول کردن
capitan tony stark
#26 capitan tony stark 1398-10-09 20:23
به نظر من اگر هالی کینر و مورگان استارک رو به این اضافه می کردید مطلب شما عالی و پر بازدید تر می شد
ممنون از شما استاد ترابی
ان شا الله مقاله بعدی که درمورد تونی استارک نوشتید
نقل قول کردن
Bucky WS
#27 Bucky WS 1398-10-09 20:29
به نقل از capitan tony stark:
به نظر من اگر هالی کینر و مورگان استارک رو به این اضافه می کردید مطلب شما عالی و پر بازدید تر می شد
ممنون از شما استاد ترابی
ان شا الله مقاله بعدی که درمورد تونی استارک نوشتید

اینایی که گفتی شخصیتای مهمی نیستن که باید تو مقاله بیان
چه ربطی داشت آخه؟ این 10 واقعا شخصیت های جدید و مطرح مارول تو 10 ساله اخیر بودن
من نمیدونم شما چرا همیشه یه دو تا اسم متفاوت تو کامنتا میریزی که مثلا بگی خیلی حالیته :-*
نقل قول کردن
capitan tony stark
#28 capitan tony stark 1398-10-09 20:53
به نقل از Bucky WS:
به نقل از capitan tony stark:
به نظر من اگر هالی کینر و مورگان استارک رو به این اضافه می کردید مطلب شما عالی و پر بازدید تر می شد
ممنون از شما استاد ترابی
ان شا الله مقاله بعدی که درمورد تونی استارک نوشتید

اینایی که گفتی شخصیتای مهمی نیستن که باید تو مقاله بیان
چه ربطی داشت آخه؟ این 10 واقعا شخصیت های جدید و مطرح مارول تو 10 ساله اخیر بودن
من نمیدونم شما چرا همیشه یه دو تا اسم متفاوت تو کامنتا میریزی که مثلا بگی خیلی حالیته :-*

من نخواستم مثل شما بگم که شاخم هالی کینر پسر بچه ی بود که در آیرون من 3 بود به هر حال اون شخصیت مارول 10 سال پیشه که در end game حضور داشت و مورگان استارک دختر تونی استارک لطف تحقیق کن بعد حرف بزن
نقل قول کردن
Bucky WS
#29 Bucky WS 1398-10-09 21:17
به نقل از capitan tony stark:
به نقل از Bucky WS:
به نقل از capitan tony stark:
به نظر من اگر هالی کینر و مورگان استارک رو به این اضافه می کردید مطلب شما عالی و پر بازدید تر می شد
ممنون از شما استاد ترابی
ان شا الله مقاله بعدی که درمورد تونی استارک نوشتید

اینایی که گفتی شخصیتای مهمی نیستن که باید تو مقاله بیان
چه ربطی داشت آخه؟ این 10 واقعا شخصیت های جدید و مطرح مارول تو 10 ساله اخیر بودن
من نمیدونم شما چرا همیشه یه دو تا اسم متفاوت تو کامنتا میریزی که مثلا بگی خیلی حالیته :-*

من نخواستم مثل شما بگم که شاخم هالی کینر پسر بچه ی بود که در آیرون من 3 بود به هر حال اون شخصیت مارول 10 سال پیشه که در end game حضور داشت و مورگان استارک دختر تونی استارک لطف تحقیق کن بعد حرف بزن

:lol: خوب شد گفتی! ما خبر نداشتیم! این مطلب درباره کمیکه نه دنیای سینما
اینایی که گفتی تو 10 سال گذشته تو چه رویدادهای مهمی تو دنیای کمیک نقش بزرگ و سرنوشت ساز داشتن؟
عزیزم یاد بگیر واسه حرفات دلیل بیاری وگرنه همین جوری اسم پروندن که هنر نیست
نقل قول کردن
Ps Qu
#30 Ps Qu 1398-10-09 21:23
واقعا به نظرمن جدیدا خیلی زیاد مارول این پسره مایلز مورالز رو تحویل گرفته و پیتر رو ول کرده. آخه انصافه که پیتر چندسال تلاش کنه عضو اونجرز بشه اونوقت این بچه هنوز نیومده عضو اونجرز شد! جای پیتر رو هم تو ایونت های بزرگ گرفت.
فکر کنم دلیل این موج طرفداری از سیاه پوستا تو دنیای سرگرمیه. مثلا تو سریال واچمن دکتر منهتن سیاهپوست شد! حتی میگن قراره سوپرمن سیاه پوست شه. این طرفداری شدید از سیاهپوست واقعا منو کفری میکنه
نقل قول کردن
Deadpool 2099
#31 Deadpool 2099 1398-10-09 21:25
ممنون :lol: مقاله خیلی خوب بود من از همشون خوشم میاد
هیچ کمیکی با حضور مون گرل تو سایت ترجمه شده؟(نمی دونم چرا ولی ازش خیلی ازخوشم میاد) :-)
نقل قول کردن
Ps Qu
#32 Ps Qu 1398-10-09 21:25
به نقل از Bucky WS:
به نقل از capitan tony stark:
به نقل از Bucky WS:
به نقل از capitan tony stark:
به نظر من اگر هالی کینر و مورگان استارک رو به این اضافه می کردید مطلب شما عالی و پر بازدید تر می شد
ممنون از شما استاد ترابی
ان شا الله مقاله بعدی که درمورد تونی استارک نوشتید

اینایی که گفتی شخصیتای مهمی نیستن که باید تو مقاله بیان
چه ربطی داشت آخه؟ این 10 واقعا شخصیت های جدید و مطرح مارول تو 10 ساله اخیر بودن
من نمیدونم شما چرا همیشه یه دو تا اسم متفاوت تو کامنتا میریزی که مثلا بگی خیلی حالیته :-*

من نخواستم مثل شما بگم که شاخم هالی کینر پسر بچه ی بود که در آیرون من 3 بود به هر حال اون شخصیت مارول 10 سال پیشه که در end game حضور داشت و مورگان استارک دختر تونی استارک لطف تحقیق کن بعد حرف بزن

:lol: خوب شد گفتی! ما خبر نداشتیم! این مطلب درباره کمیکه نه دنیای سینما
اینایی که گفتی تو 10 سال گذشته تو چه رویدادهای مهمی تو دنیای کمیک نقش بزرگ و سرنوشت ساز داشتن؟
عزیزم یاد بگیر واسه حرفات دلیل بیاری وگرنه همین جوری اسم پروندن که هنر نیست

حالا مثلا چی گفته اینقدر ازش طلب کاری؟
خب ایشون نظرشو گفته. استاد هم خودشون بهتر میدونن
نقل قول کردن
Ps Qu
#33 Ps Qu 1398-10-09 21:26
به نقل از Infinity:
مشخص بود مایلز باید اول باشه
الان چند نفر میگن مارول داره پیترو کم رنگ میکنه تا مایلز بیاد
پیتر هیچوقت کم رنگ نمیشه چون همه عاشقشن
ولی مایلز واقعا شخصیت قابل درک و باحالیه اونایی که میگن به دل ادم نمیشینه
اگه بخوام بین4تا مردعنکبوتی که دوست دارم بگم مایلز دومیه
یه عزیزی هم میگه ثور جین فاستر خوب نیست
چرا خوب نیست شخصیت به این خوبی کمیک هاش به اون خوبی چرا نباید بعضی شخصیتا زن باشن
چه عیبی داره ما قهرمانای مورد علاقمون رو بعضی وقتا تو هیبت یه زن ببینیم این خیلی جالبه
راستی بنظرم مردعنکبوتی برتر هم میتونست رتبه بهتری داشته باشه
بازم ممنون بابت مقاله عالی بود

چه بخوایی چه نخوایی مارول داره اینکارو میکنه! فقط براش پول و محبوبیت مهمه نه شخصیت های کلاسیکش که الان داره بهشون پشت میکنه
نقل قول کردن
Bucky WS
#34 Bucky WS 1398-10-09 21:27
به نقل از sinbad:
به نقل از Bucky WS:
به نقل از capitan tony stark:
به نقل از Bucky WS:
به نقل از capitan tony stark:
به نظر من اگر هالی کینر و مورگان استارک رو به این اضافه می کردید مطلب شما عالی و پر بازدید تر می شد
ممنون از شما استاد ترابی
ان شا الله مقاله بعدی که درمورد تونی استارک نوشتید

اینایی که گفتی شخصیتای مهمی نیستن که باید تو مقاله بیان
چه ربطی داشت آخه؟ این 10 واقعا شخصیت های جدید و مطرح مارول تو 10 ساله اخیر بودن
من نمیدونم شما چرا همیشه یه دو تا اسم متفاوت تو کامنتا میریزی که مثلا بگی خیلی حالیته :-*

من نخواستم مثل شما بگم که شاخم هالی کینر پسر بچه ی بود که در آیرون من 3 بود به هر حال اون شخصیت مارول 10 سال پیشه که در end game حضور داشت و مورگان استارک دختر تونی استارک لطف تحقیق کن بعد حرف بزن

:lol: خوب شد گفتی! ما خبر نداشتیم! این مطلب درباره کمیکه نه دنیای سینما
اینایی که گفتی تو 10 سال گذشته تو چه رویدادهای مهمی تو دنیای کمیک نقش بزرگ و سرنوشت ساز داشتن؟
عزیزم یاد بگیر واسه حرفات دلیل بیاری وگرنه همین جوری اسم پروندن که هنر نیست

حالا مثلا چی گفته اینقدر ازش طلب کاری؟
خب ایشون نظرشو گفته. استاد هم خودشون بهتر میدونن

منم نظرمو درباره نظر ایشون گفتم
اینم نظر من بود
خوبه منم بهت بگم به تو چه پریدی وسط نظرات ما؟
نقل قول کردن
Bucky WS
#35 Bucky WS 1398-10-09 21:28
به نقل از sinbad:
به نقل از Infinity:
مشخص بود مایلز باید اول باشه
الان چند نفر میگن مارول داره پیترو کم رنگ میکنه تا مایلز بیاد
پیتر هیچوقت کم رنگ نمیشه چون همه عاشقشن
ولی مایلز واقعا شخصیت قابل درک و باحالیه اونایی که میگن به دل ادم نمیشینه
اگه بخوام بین4تا مردعنکبوتی که دوست دارم بگم مایلز دومیه
یه عزیزی هم میگه ثور جین فاستر خوب نیست
چرا خوب نیست شخصیت به این خوبی کمیک هاش به اون خوبی چرا نباید بعضی شخصیتا زن باشن
چه عیبی داره ما قهرمانای مورد علاقمون رو بعضی وقتا تو هیبت یه زن ببینیم این خیلی جالبه
راستی بنظرم مردعنکبوتی برتر هم میتونست رتبه بهتری داشته باشه
بازم ممنون بابت مقاله عالی بود

چه بخوایی چه نخوایی مارول داره اینکارو میکنه! فقط براش پول و محبوبیت مهمه نه شخصیت های کلاسیکش که الان داره بهشون پشت میکنه

:o
پشت میکنه؟ !!! حالت خوبه؟
اگه مارول فقط به کاراکترهای کلاسیک دلش خوش بود و برگ برنده جدید رو نمیکرد که الان ارباب سرگرمی تو دنیا نبود
نقل قول کردن
capitan tony stark
#36 capitan tony stark 1398-10-09 21:29
به نقل از sinbad:
به نقل از Infinity:
مشخص بود مایلز باید اول باشه
الان چند نفر میگن مارول داره پیترو کم رنگ میکنه تا مایلز بیاد
پیتر هیچوقت کم رنگ نمیشه چون همه عاشقشن
ولی مایلز واقعا شخصیت قابل درک و باحالیه اونایی که میگن به دل ادم نمیشینه
اگه بخوام بین4تا مردعنکبوتی که دوست دارم بگم مایلز دومیه
یه عزیزی هم میگه ثور جین فاستر خوب نیست
چرا خوب نیست شخصیت به این خوبی کمیک هاش به اون خوبی چرا نباید بعضی شخصیتا زن باشن
چه عیبی داره ما قهرمانای مورد علاقمون رو بعضی وقتا تو هیبت یه زن ببینیم این خیلی جالبه
راستی بنظرم مردعنکبوتی برتر هم میتونست رتبه بهتری داشته باشه
بازم ممنون بابت مقاله عالی بود

چه بخوایی چه نخوایی مارول داره اینکارو میکنه! فقط براش پول و محبوبیت مهمه نه شخصیت های کلاسیکش که الان داره بهشون پشت میکنه

چرا به جزء پول چیز های دیگه هم براش ممهمه
نقل قول کردن
Bucky WS
#37 Bucky WS 1398-10-09 21:30
به نقل از capitan tony stark:
به نقل از sinbad:
به نقل از Infinity:
مشخص بود مایلز باید اول باشه
الان چند نفر میگن مارول داره پیترو کم رنگ میکنه تا مایلز بیاد
پیتر هیچوقت کم رنگ نمیشه چون همه عاشقشن
ولی مایلز واقعا شخصیت قابل درک و باحالیه اونایی که میگن به دل ادم نمیشینه
اگه بخوام بین4تا مردعنکبوتی که دوست دارم بگم مایلز دومیه
یه عزیزی هم میگه ثور جین فاستر خوب نیست
چرا خوب نیست شخصیت به این خوبی کمیک هاش به اون خوبی چرا نباید بعضی شخصیتا زن باشن
چه عیبی داره ما قهرمانای مورد علاقمون رو بعضی وقتا تو هیبت یه زن ببینیم این خیلی جالبه
راستی بنظرم مردعنکبوتی برتر هم میتونست رتبه بهتری داشته باشه
بازم ممنون بابت مقاله عالی بود

چه بخوایی چه نخوایی مارول داره اینکارو میکنه! فقط براش پول و محبوبیت مهمه نه شخصیت های کلاسیکش که الان داره بهشون پشت میکنه

چرا به جزء پول چیز های دیگه هم براش ممهمه

ولش کن.نمیدونم چه لزومی داره نظر بدیم در حالی که دانشش رو نداریم
نقل قول کردن
capitan tony stark
#38 capitan tony stark 1398-10-09 21:35
به نقل از Bucky WS:
به نقل از sinbad:
به نقل از Bucky WS:
به نقل از capitan tony stark:
به نقل از Bucky WS:
به نقل از capitan tony stark:
به نظر من اگر هالی کینر و مورگان استارک رو به این اضافه می کردید مطلب شما عالی و پر بازدید تر می شد
ممنون از شما استاد ترابی
ان شا الله مقاله بعدی که درمورد تونی استارک نوشتید

اینایی که گفتی شخصیتای مهمی نیستن که باید تو مقاله بیان
چه ربطی داشت آخه؟ این 10 واقعا شخصیت های جدید و مطرح مارول تو 10 ساله اخیر بودن
من نمیدونم شما چرا همیشه یه دو تا اسم متفاوت تو کامنتا میریزی که مثلا بگی خیلی حالیته :-*

من نخواستم مثل شما بگم که شاخم هالی کینر پسر بچه ی بود که در آیرون من 3 بود به هر حال اون شخصیت مارول 10 سال پیشه که در end game حضور داشت و مورگان استارک دختر تونی استارک لطف تحقیق کن بعد حرف بزن

:lol: خوب شد گفتی! ما خبر نداشتیم! این مطلب درباره کمیکه نه دنیای سینما
اینایی که گفتی تو 10 سال گذشته تو چه رویدادهای مهمی تو دنیای کمیک نقش بزرگ و سرنوشت ساز داشتن؟
عزیزم یاد بگیر واسه حرفات دلیل بیاری وگرنه همین جوری اسم پروندن که هنر نیست

حالا مثلا چی گفته اینقدر ازش طلب کاری؟
خب ایشون نظرشو گفته. استاد هم خودشون بهتر میدونن

منم نظرمو درباره نظر ایشون گفتم
اینم نظر من بود
خوبه منم بهت بگم به تو چه پریدی وسط نظرات ما؟

من گفتم در mcu
نقل قول کردن
SPIDERTOXIN
#39 SPIDERTOXIN 1398-10-09 22:12
خیلی ببخشید، ولی بر طبق مقاله، بلو مارول تو سال 2008 خلق شده. 2008 میشه یازده سال قبل از 2019، پس فکر کنم ایشون نباید توی لیست باشه.
نقل قول کردن
Infinity
#40 Infinity 1398-10-10 06:17
به نقل از Bucky WS:
به نقل از capitan tony stark:
به نقل از sinbad:
به نقل از Infinity:
مشخص بود مایلز باید اول باشه
الان چند نفر میگن مارول داره پیترو کم رنگ میکنه تا مایلز بیاد
پیتر هیچوقت کم رنگ نمیشه چون همه عاشقشن
ولی مایلز واقعا شخصیت قابل درک و باحالیه اونایی که میگن به دل ادم نمیشینه
اگه بخوام بین4تا مردعنکبوتی که دوست دارم بگم مایلز دومیه
یه عزیزی هم میگه ثور جین فاستر خوب نیست
چرا خوب نیست شخصیت به این خوبی کمیک هاش به اون خوبی چرا نباید بعضی شخصیتا زن باشن
چه عیبی داره ما قهرمانای مورد علاقمون رو بعضی وقتا تو هیبت یه زن ببینیم این خیلی جالبه
راستی بنظرم مردعنکبوتی برتر هم میتونست رتبه بهتری داشته باشه
بازم ممنون بابت مقاله عالی بود

چه بخوایی چه نخوایی مارول داره اینکارو میکنه! فقط براش پول و محبوبیت مهمه نه شخصیت های کلاسیکش که الان داره بهشون پشت میکنه

چرا به جزء پول چیز های دیگه هم براش ممهمه

ولش کن.نمیدونم چه لزومی داره نظر بدیم در حالی که دانشش رو نداریم

داداش تو با این تفکراتت از یه مارول فن داری میشی ضد
مارول :D اخه مارول کجا به فکر پوله
بعدم که می فرمایی به شخصیت قدیمیا پشت کرده
خب این حرف شما معنی نداره جز اینکه یعنی همیشه باید به فکر یه چیز قدیمی بود نه تلاش و پیشرفت برای چیزای جدید
اینجوری ادم هم نباید پیشرفت میکرد و الان ما باید تو همون غار هامون زندگی میکردیم
د اخه اگه شخصیت جدید خلق نمیکرد که الان باید هنوز به کمیک های چندتا شخصیت قدیمی مثل ایرون من و ثور و کپ
تکیه میکرد
اگه همین مایلز و مرد و زن و بچه های جدید عنکبوتی نبودن که داستان های عالی مثل قیامت عنکبوتی شکل نمیگرفت
خب شما کهmcuرو دیدی مگه نه
زیاد ربطی به بحث الان نداره چون راجب کمیک میگیم ولی
ایا درباره مایلزه؟یا یه شخصیت تازه خلق شده؟
نه حاجی از شخصیت های قدیمی ماروله
همینmcuاز بهترین و بزرگترین دستاورد های ماروله که توش به همین ثور و کپ و ایرون من و...بیشتر اهمیت داده شده
دیگه چی میخوای اخه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45