نسخه های عجیب و غریب از جوکر در دنیای کمیک!

نسخه های عجیب و غریب از جوکر در دنیای کمیک!

جوکر ، دشمن خونی بتمن، که بعضی وقت ها واقعا از حد و مرز یه نقاشی کمیک فراتر می‌رود و تبدیل به یه آرمان می‌شود. توی این مقاله به ده تا از عجیب و غریب ترین نسخه های جوکر می‌پردازیم.

 

شاهزاده‌ و دلقک جنایت مسلما یکی از شناخته شده ترین شخصیت های دنیای کمیکه و بیش از 80 سال عمر داره. حتی کسایی که طرفدار پروپاقرص کمیک بوک نیستن میدونن جوکر کیه، دلقکی که باعث و بانی فاجعه بار ترین اتفاقات زندگی شوالیه تاریکیه. دیگه وقتشه تا به عجیب و غریب ترین نسخه های جوکر بپردازیم پس با ما همراه باشید.

 

10- جوکر دزد دریایی

جوکر دزد دریایی

در این داستان که توی قرن 16 اتفاق میفته، ما با بتمنی رو به رو هستیم که با اسم Leatherwing فعالیت میکنه و به همراه دستیارش یعنی Robin Redblade به دربار انگلیس خدمت می‌کنند و توی شهر به عنوان قهرمان های خودگماشته پرسه میزنن. و درنهایت هم با بزرگترین چالششون رو به رو میشن: مرد خندان (جوکر) ! مرد خندان تقریبا شبیه همتای خودش توی زمین 1 هستش. غیرقابل پیش‌بینی، سادیستیک، و علت اعصاب خردی بتمن. از این داستان میشه به عنوان یه برداشت خوب برای طرفداران ژانر اکشن، فانتزی و ماجراجویی یاد کرد.

 

9- الکساندر لوتر

الکساندر لوتر

توی کمیک Superman: Speeding Bullets داستانی روایت میشه که سفینه کال-ال به جای اینکه توی اسما‌ل ویل فرود بیاد توی گاتهام فرود میاد و خانواده وین سرپرستی اون رو به عهده میگیرن. اونها اسم کال-ال رو بروس میگذارن و تا قبل از اینکه به قتل برسن تمام و کمال از بروس مراقبت میکنن. بعد از مرگ خانواده وین، بروس به جای اینکه گوشه غم به بغل بگیره با قدرت های کریپتونی خودش با جنایتکارهای شهر میجنگه و مسیر قهرمانی خوش رو به عنوان یک قهرمان آغاز میکنه. و طبیعتا جایی که دو قهرمان بزرگ دی سی با همدیگه آمیخته میشن، دشمن های اون‌ها هم باید توی یه کالبد واحد با هم ترکیب بشن (لکس لوتر و جوکر). در اینجا اسم این نسخه از جوکر، الکساندر لوتر است که جدا از ذهنیت جوکر زمین 1، از دانش و نفوذ و شعور لکس لوثر هم برخورداره.

 

8- جوکر کارتون Batman Beyond

جوکر کارتون Batman Beyond

در آینده ای خیلی دور که بروس وین بازنشسته شده و روی به بتمن بعدی (تری مگینس) آورده، ما شاهد نسل جدیدی از لیگ عدالت و دشمن‌های اون هستیم. که از بزرگترین اون‌ها به گروه جوکرز (Jokerz) میشه اشاره کرد که آرمان و راه و روش جوکر رو در پیش گرفتن. بعد از مدت ها با کمال تعجب جوکر که مرده فرص می‌شده به صحنه نمایش برمیگرده و دوباره ویرانگری رو در گاتهام آغاز میکنه. و در نهایت هم معلوم میشه که این جوکر "تیم دریک"ه! کسی که مدت ها قبل توسط بتمن شکنجه شده بود!

 

7- جوکر کمیک فلش پوینت / مارتا وین

جوکر کمیک فلش پوینت / مارتا وین

داستان فلش پوینت تغییرات عجیب و غریب زیادی رو تو دنیای دی سی ایجاد کرد. از جمله فرود سوپرمن داخل شهر متروپلیس به جای اسمال ویل، جنگ آمازون ها و آتلانتیسی ها به رهبری آکوامن و واندرومن و مهم تر از همه مرگ بروس وین به جای پدر و مادرش. این فاجعه باعث شد تا توماس وین (پدر بروس) به بتمن دنیای فلش پوینت تبدیل بشه و در نقطه مقابل هم مارتا وین (مادر بروس) تبدیل به جوکر بشه!!! این نسخه از جوکر کار های خیلی آزار دهنده ای رو انجام داده. مثل فریب دادن کمیسر گوردون برای تیراندازی به یک بچه، تخریب و خرابی های بزرگ توی شهر فقط و فقط برای عصبانی کردن شوهرش یا قتل های زیادی که تعدادشون رو هیچکس نمیدونه...

 

6- جوکر دوچهره

 جوکر دوچهره

توی این داستان ما می‌بینیم که بتمن به دنبال دارویی میگرده تا بتونه دو چهره گی هاروی دنت رو درمان کنه. اینجا بتمن به صورت اتفاقی شخصیت جوکر قاتل رو برای خودش خلق میکنه. اوش  بتمن نمیدونه که ماجرا از چه قراره و  به خاطر همین کت ومن رو برای تحقیق استخدام میکنه. و زمانی که متوجه میشه این جوکر ‌شخصیت تاریک و شرور خودشه برای جلوگیری از شرارت های بیشتر دست به خودکشی میزنه! این داستان تمثیل خیلی جالبی از رابطه بتمن و جوکره، و کاملا این مسئله رو اثبات میکنه که بتمن بدون وجود جوکر و جوکر هم بدون حضور بتمن وجود نداره. درضمن تلاش های بروس وین برای مهار نیمه تاریک شخصیتش هم خیلی جذابه.

 

5- بیانکا استیپل چیس (Bianca Steeplechase)

بیانکا استیپل چیس (Bianca Steeplechase)

در جهانی موازی،جایی که جنسیت برخی از شخصیت ها با زمین 1 متفاوته. در نتیجه باربارا گوردون محافظ اصلی گاتهامه و زنی به اسم «بیانکا استیپل چیس» پرنسس و دلقک جنایتکار گاتهامه و اتفاقا مثل جوکر زمین 1 رفتار های سادیستیک داره و هرج و مرج زیادی هم خلق کرده. برای مثال رابین رو به قتل رسوند و برای بروس وین هم به وسیله قتل سلینا کایل (کت ومن) پاپوش درست میکنه. اون حتی برای اینکه به قدرت اول گاتهام تبدیل بشه با شهردار ازدواج میکنه و بروس وین رو مجبور میکنه تا لباس مخصوص بر تن   و به باربارا گوردون کمک کنه باهاش مقابله کنه. راه و روش های شیطانی این جوکر باعث میشه تا توی لیست یکی از بهترین جوکر های تاریخ قرار بگیره. او همچنین با خواستگاری از هارلی کوئین نشان داد به جنس غیر مخالف هم علاقه داره!

 

4- جوکر کمیک Gotham by Gaslight

- جوکر کمیک Gotham by Gaslight

در داستان Gotham by Gaslight شاهد نسخه ای از شوالیه تاریکی در زمان قدیم هستیم. بتمن در این داستان خاص، توی قرن 18 زندگی میکنه و سعی داره پرونده جک قصاب (Jack the Ripper) رو حل کنه (این شخصیت واقعیه و در اون دوران یک قاتل سریالی بود که زنان فاحشه را قتل عام میکرد و میگن هرگز هویت واقعی اش فاش نشد و پرونده اش بعد از این همه سال هنوز هم در انگلستان مفتوح است!). این نسخه‌ی بتمن به طور خستگی ناپذیری در تلاش بود تا شهر خودش رو از جنایت پاک کنه. توی این داستان نسخه هایی از شخصیت های سلینا کایل، رابین و البته جوکر هم حضور دارند. گفته شد جوکر یک قاتل سریالی بوده که با زن های پیر و ثروتمند ازدواج میکرده و بعد بهشون زهر میداده تا بمیرن و پول هاشون رو برمیداشته. وقتی دستگیر شد سعی کرد با خوردن زهر خودش خودکشی کنه ولی در عوض صورتش به شکل یک لبخند بزرگ در آمد!

 

3- بروس وین زمین 13

بروس وین زمین 13

توی یکی دیگه از داستان های ترکیب شخصیت بتمن و جوکر، بروس وین زمین 13 رو میبینیم. توی این دنیا بروس وین یه آدم بدذاته که توی کودکی پدر و مادرش رو به قتل میرسونه و این مسئله شخصیت دو گانه جوکر-بتمن رو خلق میکنه. در ادامه هم با پوشیدن یک لباس خفاش خودش رو جای یه قهرمان جا میزنه. حتی توی این داستان میبینیم که به اسمال‌ویل میره و باربارا گوردون و کلارک کنت زمین 13 رو میکشه.

 

2- امپراتور جوکر

امپراتور جوکر

توی این خط زمانی، سوپرمن قهرمان اصلی داستانه و جوکر هم طبق معمول کارهای عجیب و غریب خودش رو انجام میده، تا واقعیت عالم رو عوض کنه؛ شخصیت های شرور رو تبدیل به قهرمان می‌کند، لیگ عدالت رو نابود میکنه و فقط چون دلش میخواد بتمن رو میکشه و بعد دوباره زندش میکنه! اگر هنوز درک نکردید که این جوکر چه قدرتی داره باید بگم که تقریبا یه خداست و حتی سوپرمن هم نمیتونه از پسش بر بیاد. ولی چرا ؟ چون تونسته دشمن معروف سوپرمن یعنی آقای .... رو گول بزنه تا تقریباً همه قدرت هاش رو بهش بده! رو بهش بده اگر از نسخه عادی جوکر نمی‌ترسید وقتشه که از نسخه خداگونه جوکر بترسید.

 

1- بتمنی که می‌خندد - زمین 22

بتمنی که می‌خندد - زمین 22

یکی از جدیدترین و از قضا ترسناک‌ترین جوکرها، " بتمنی که می‌خندد" هستش. توی زمین 22 بتمن به زهر جوکر آلوده می‌شود و قبل از اینکه بتونه کاری انجام بده، شخصیت جوکر بهش غلبه میکنه. در نتیجه، در حالی که هنوز توانایی و قدرت بدنی و ذهنی بتمن رو داره، شخصیت و ذهنیت جوکر رو هم به دست میاره و اینجوری به خطرناک ترین ورژن جوکر تبدیل میشه. سپس اون دشمنای خودش رو نابود میکنه و قبل از اینکه پاش به زمین 1 برسه دیمین وین (پسر بروس وین) رو به این سم آلوده میکنه. و در نهایت به زمین 1 میاد و برای بروس وین اصلی مشکلات زیادی رو ایجاد میکنه. در حال حاضر اون بزرگترین کابوس بروس وینه.

 

مترجم: مهبد کهنمویی

 

 منبع : CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2020

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

بتمن خبیث دی سی داره از "جنگ بینهایت" مارول تقلید میکنه!

10 حقیقت (FACT) مهمی که باید درباره "جوکر" بدانید

نسخه های عجیب و غریب از شخصیت های کمیک بوکی

10 داستان برتر "جوکر" (JOKER)

کمیک "جوک کشنده" (KILLING JOKE) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

كمیك بوك های بتمن (BATMAN) به زبان فارسی

10 جوکر برتر دنیای سینما، گیم و انیمیشن

5   لحظه شوکه کننده برتر تاریخ جوکر!

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك

10 ابر خبیث برتر کمیک بوکی!

جنجالی ترین داستان های كمیك بوكی در 20 سال گذشته!

10 كمیك مهم و تاثیرگذار شوالیه تاریكی (Dark Knight) + لینک دانلود

بتمن از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

كمیك فارسی: شوالیه آركام (Arkham Knight) + لینك دانلود مستقیم

بهترین فیلم كوتاه بتمن (عالیه)

کمیک Batman و Spiderman ترجمه شد! + لینک دانلود مستقیم

ترسناک ترین داستان بتمن ترجمه شد

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

ehs_spidey
#1 ehs_spidey 1399-08-06 19:51
اول :lol: واقعا یکی از بهترین مقاله های نسخه های عجیب غریب بود و من کیف کردم ممنونم آقای کهنمویی
نقل قول کردن
spider flash
#2 spider flash 1399-08-06 20:00
مقالهواقعا خوبی بود مخصوصا که درباره جوکر بود.‌من فقط امپراتور جوکر و بتمنی که میخندد رو میدونستم .
نقل قول کردن
Mohamadgg
#3 Mohamadgg 1399-08-06 20:20
مقاله عالی بود اقای کهنمویی
جوکر یکی از بزرگترین ویلن های کمیکه(یکی از!!) و طبیعتا داستان های جورواجوری داشته که توی این مقاله بهش اشاره کردید خیلی ممنون
توی انیمیشن گاتهان گازلایت دیدیم که کمیسر گوردون جک قصاب بوده و این خیلی خیلی بد بود
نقل قول کردن
super spider
#4 super spider 1399-08-06 20:56
ترجمهتون عالی بود اقای کهنمویی جوکر خودش عجیبه و کار های خفن و چندش اور انجام داده بعد اینا اومدن عجیترش هم کردن :o شما خودتون فک کنین دیگه :-)
بتمنی که میخندد :-| امپراتور جوکر :eek: و جوکر کارتونو میشناختم فقط :lol: جوکر یکی از شخصیت های مورد علاقمه با کار های خشنش و چندشش (یکی از دلیلاش همینه که دوسش دارم چون عاشق چیز های خشنم مخصوصا سری مورتال کامبت که بازی مورد علاقمه) مثلا(حاوی اااسسپپپووویییی للل) یبار پوست صورتشو کند و یبار پوست یکی از همکاراش (اون ازادش کرد ولی ی اشتباه کرد مانتی همونی که ازادش کرد هارلی رو تو کلوبش ب عنوان رقصنده عضو کرد و جوکرم هارلی رو دوست داشت و تا اینو فهمید از گردن به پابست پوست اونو کند :cry: وای خیلی خسته شدم :D عادت نداشتم اینهمه بنویسم
نقل قول کردن
M.Z.J
#5 M.Z.J 1399-08-06 22:41
خسته نباشید ، مقاله تمیزی بود :-*
نقل قول کردن
civil war 2
#6 civil war 2 1399-08-07 00:10
مقاله جالبی بود و از جوکر شماره 5 ( بیانکا استیپل چیس ) حالم بهم خورد، کلا جوکر کار زننده میکنه ولی این یکی دیگه آخرشه...
نقل قول کردن
Matingh
#7 Matingh 1399-08-07 08:04
ایول دمتون گرم آقای کهنمویی :lol:
خیلی منتظر این مقاله بودم
۴ و ۲ و ۱ خیلی خفناً :P
کلا از شخصیت جوکر خوشم میاد کاریزمای خاصی داره :-*
نقل قول کردن
Bat_spidey
#8 Bat_spidey 1399-08-07 12:27
سلام ممنون بابت مقاله خیلی خیلی جالب بود
مورد 10 مطمئنا داستان باحالی داره
الکساندر لوتر چرا اونقدر چاقه
مارتا وین تقابلش با بتمن به عنوان جوکر جالبه
جوکر دوچهره ایده جالبی داشت
از مورد 5 خوشم نیومد
یه سوال تو مورد 4 شماره تو کارتون جک قصاب کمیسر گوردون بود کسی میدونه تو کمیکش جک قصاب کی بود
بروس وین همزمان هم جوکر باشه هم بتمن باحاله
امپراتور جوکر خیلی قدرتمند بود توی یکی از قسمت های کارتون بتمن شجاع و جسور ازش اقتباس شد من از اونجا می شناختمش
بتمنی که می خندد که آخرت خفن بودنه
چقدر از کلمه جالب استفاده کردم :lol:
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#9 Mr. Doctor 1399-08-07 15:06
کیف کرم اقای کهنمویی.مقاله ی جالبی بود و ترجمه و هم خیلی خوب بود،خسته نباشید.
واقعا بتمنی که میخندد خیلی خوفه؛بروس وینی که به بدترین دشمن خودش تبدیل میشه.
نقل قول کردن
sigin
#10 sigin 1399-08-07 23:10
مقاله خیلی جالبی بود ، واقعا دوسش داشتم ممنون
نقل قول کردن
MHA
#11 MHA 1399-08-08 09:39
دمتون گرم واقعا مقاله خوبي بود
بتمني كه مي خندد واقعا ترسناك هست و تو سري كميك هاي the batman who laughs و death metal به ما فهموند كه اگر يه نفر هم بتمن باشه هم جوكر مي تونه همه ي جهان رو به سلطه خودش دراره
شماره ٥ و ٦ و ٣ اصلاً جالب نبودن
نقل قول کردن
spider-pool 2
#12 spider-pool 2 1399-08-08 13:10
مقاله عالی بود دستتون درد نکند، من از بتمنی که می خندد واقعا ترسیدم، واقعا یکی از خطرناک تریناشون است.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37