نگاهی به دشمنان مرد عنکبوتی که در فیلم های سم ریمی نبودند ولی در بازی آنها حضور داشتند!

نگاهی-به-دشمنان-مرد-عنکبوتی-که-در-فیلم-های-سم-ریمی-نبودند-ولی-در-بازی-های-آنها-حضور-داشتند

در این مقاله میخواهیم با نگاه به بازی های ساخته شده از روی فیلم های مرد عنکبوتی، ظاهر و شخصیت پردازی ویلن های بکار گرفته نشده در فیلم های مرد عنکبوتی ساخته سم ریمی را حدس بزنیم!

مقدمه: هر سه فیلم سینمایی مرد عنکبوتی ساخته شده توسط سم ریمی (با حضور «توبی مگوآیر» در نقش پیتر پارکر/مرد عنکبوتی) دارای بازی های رایانه ای رسمی شدند که علیرغم اینکه داستان خود فیلم ها را ادامه میدادند ولی داستانک های فرعی به همراه شخصیت های خبیث جدیدی را نیز به آنها اضافه میکردند (چون یک فیلم سینمایی اونقدر محتوا نداره که برای بازی رایانه ای کافی باشه. لذا سازندگان بازی ها سعی میکنند شخصیت ها و داستانک های دیگری را نیز به داستان فیلم اضافه کنند). ریمی از 5 شخصیت خبیث داستان های مرد عنکبوتی در فیلم هایش استفاده کرد (گرین گابلین، دکتر اختاپوس، ونوم، مرد شنی و هری آزبورن/گرین گابلین دوم) و قرار بود از والچر به عنوان خبیث اصلی و میستریو و کریون شکارچی در قسمت چهارم استفاده کند که کنسل شد. ولی جالبه که بدانید بسیاری از دشمنان کلاسیک اسپایدرمن در بازی های ساخته شده از سه گانه سینمایی مرد عنکبوتی حضور یافتند که میخواهیم در این مقاله نگاهی به آنها بیندازیم و حدس بزنیم که اگر در فیلم های ریمی حضور پیدا میکردند چه شکلی میشدند یا چه نوع شخصیت پردازی میداشتند چون همه این خبیث ها جوری دیزاین شده بودند که با فضای بصری و داستانی فیلم های ریمی مطابقت داشته باشند. (لازم به ذکر است که همه این بازی ها توسط شرکت اکتی ویژن منتشر شدند که در آن سالها با مارول قرارداد انحصاری داشت برای ساخت بازی از روی شخصیت مرد عنکبوتی).

 

Spider-Man: The Movie

خبیث های بازی مردعنکبوتی 1

"اسپایدرمن" فیلمی بود که ژانر ابرقهرمانی را به محبوبیت فعلی آن رساند و با فروش ركوردشكن ‌خود از بازیگران گمنامش ستاره ساخت و دل منتقدین سینمایی را به دست آورد. همزمان با این فیلم، Spider-Man: The Movie توسط كمپانی بازی‌سازی Activision به بازار آمد و در آن توبی مگوآیر و ویلم دفو مسئولیت تأمین صدای كاراكتر‌های خود را بر عهده گرفتند. اعضای تیم سازنده با وجود پیروی قاطع از فیلم، خطوط داستانی را شرح و بسط داده و برای این منظور به کمیک‌بوک های اسپایدرمن رجوع كردند. بنابراین به غیر از گرین گابلین، باید با غول‌های دیگری مثل والچر، عقرب، شوکر (Shocker) و کریون شکارچی (فقط برای نسخه کنسول Xbox) مواجه می‌شدید. در این بازی، گرین گابلین بر خلاف فیلم اولین خبیثی نبود که مرد عنکبوتی باهاش روبرو میشد. در عوض نورمن آزبورن سعی میکرد برای تقویت سرم ابرسرباز خود، مرد عنکبوتی را بگیرد و ما به عنوان بازیباز قبل از تبدیل شدن او به گرین گابلین با والچر و شوکر مواجه میشدیم. یعنی اسپایدرمن با یک سرقت از جواهرات مواجه میشه که توسط این دو خبیث انجام میشه که بعدش به طور جداگانه فرار میکنند. اسپایدرمن اولش میره دنبال شوکر و افرادش و اونا را در فاضلاب شهر تعقیب میکنه و در نهایت در ایستگاه مترو بهش میرسه و شکستش میده. ظاهر و قدرت های او خیلی شبیه به دنیای کمیک هستش و شخصیت پردازی اش هم شباهت داره چون مشخصه یک خبیث درجه دو و خرده پا هستش که دنبال سرقت از بانک و جواهرفروشی هاست.

شوکر بازی مردعنکبوتی

شوکر که نمیخواد اجازه بده والچر با جواهرات مسروقه اش قسر دربره، به اسپایدرمن لو میده که در یک برج ساعت قدیمی پنهان شده. اسپایدرمن از برج بالا میره و از تله های والچر جان سالم بدر میره و در بخش فوقانی به او میرسه. ولی والچر فرار میکنه و شاهد تعقیب و گریز هیجان انگیزی در آسمان هستیم که در نهایت با نبردی بر بالای ساختمان ساختمان کرایسلر و شکست والچر تموم میشه (اسپایدرمن او را کت بسته تحویل پلیس میده).

والچر بازی مردعنکبوتی

والچر هم خیلی به دنیای کمیک وفاداره، هم ظاهرا و هم از نظر شخصیتی. ظاهرش که بیش از حد وفاداره و انگار اصلا مدرن نشده چون انگار پرهای سبز رنگ داره! همچنین پیر و مسن هستش و دستگاه هایی که باهاش به اسپایدرمن در برج ساعت حمله میکنه نشان از این داره که مثل دنیای کمیک در ساخت تجهیزات و فن آوری ماهره ولی چیز دیگری از او و گذشته اش متوجه نمیشویم.

اما شاید ویلن جذاب تر بازی، عقرب یا همان اسکورپیون باشد. شرکت آزکورپ رُبات های به شکل عنکبوت درست میکنه تا باهاشون اسپایدرمن رو بگیره ولی ربات ها به جای اسپایدرمن، عقرب را دنبال میکنند (چون او هم DNA عنکبوتیان را در خود دارد). اسپایدرمن پس از اینکه به ایستگاه مترو برمیگرده تا از محل نبرد خودش با شوکر عکسبرداری کنه، با عقرب مواجه میشه و سعی میکنه کمکش کنه با ربات های آزکورپ بجنگه. ولی عقرب که به شدت دچار پارانویا شده، به اسپایدرمن حمله میکنه (چون فکر میکنه که میخواد او را نزد دانشمندانی برگردونه که رویش آزمایشات انجام داده بودند). ولی در نهایت از اسپایدرمن شکست میخوره اما موفق به فرار میشه.

اسکورپیون - بازی مردعنکبوتی

همانطور که در بالا دیدید لباس عقرب بسیار جالبه و آدم رو به یاد ظاهر گرین گابلین در فیلم میندازه چون ظاهری زرهی داره و با حال و هوای فیلم هماهنگ تره. همچنین او قربانی یک آزمایش نظامی شده که میخواسته بهش نیروها و قابلیت های فرابشری بده که باعث شده در لباس خودش گیر بیفته و بدین ترتیب از اُریجین خودش در دنیای کمیک که به آقای «جی. جونا جیمسون» ربط داشت، فاصله گرفته و جذاب تر شده بود.

و اما فقط در نسخه کنسول ایکس باکس این بازی، یک مرحله اضافه با حضور کریون شکارچی داشتیم.

کریون شکارچی - بازی مردعنکبوتی

آزبورن او را استخدام میکنه تا اسپایدرمن را بگیره. کریون (که لهجه غلیظ روسی داشت)، اسپایدرمن را به داخل یک باغ وحش میکشه و مسمومش میکنه (با یک گاز سبز رنگ) و در حالی که به دنبال شکار کردنشه، تله های زیادی برایش کار میگذاره که باید ازشون جان سالم بدر میبرد. اما اسپایدرمن در پایان شکستش میده و پادتنی برای اون گاز سمی ازش به دست میاره.

این نسخه از کریون ظاهرش جوری نبود که با دنیای کمیک تفاوت زیادی داشته باشه ولی به دنیای فیلم های ریمی هم میخورد. اولش هم به نورمن میگه که به خاطر پول این کار رو نمیکنه و فقط هیجان شکار برایش مهمه که به نظرم نکته جالبی بود که با شخصیتش در دنیای کمیک بوک همخوانی داره.

 

Spider-Man 2: The Game

بازی اسپایدرمن - دشمنان

"قدرت زیاد، مسئولیت زیادی به همراه دارد". این شعار تاریخی اسپایدرمن است که طرفداران او کاملاً با آن آشنایی دارند، اما شاید كارگردان فیلم "اسپایدرمن 2" یعنی سم ریمی و همکارانش بیش از دیگران به آن واقف بودند زیرا با تعهد حیرت‌انگیز خود اثری خلق كردند که تمام توقعات را درنوردید و منتقدین سینمایی آن‌را بهترین فیلم كمیك‌ بوکی تاریخ نامیدند. مارول كه از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجید به Activision سفارش داد تا عناوین بیشتری از روی فیلم مذکور بسازد. گل سرسبد این عناوین، برای كنسول‌های PS2، Xbox و GameCube عرضه شد و لقب نخستین بازی محیط باز (open world) اسپایدرمن را به خود اختصاص داد. دیگر می‌توانستید اسپایدرمن را به طور همزمان در هوا و روی زمین هدایت كنید و وجب به وجب منهتن را از سنترال پارك گرفته تا مید تاون و پل بروكلین بگردید و یا از پیاده‌رو به بالای ساختمان امپایر استیت بروید و از آنجا سقوط آزاد انجام دهید و در لحظه آخر تار بزنید (از این رو، خیلی‌ها به بازی لقب Grand Theft Spider-Man دادند!). اما بارزترین خصیصه، حسی بود كه از تار زدن و تاب خوردن بهتان دست می‌داد؛ حسی بی‌اندازه وجدآور و وصف ناشدنی. به همین دلیل حتماً پس از تكمیل بخش داستانی (story mode)، ساعت‌ها در شهر چرخ می‌زدید و حال می‌كردید! خطوط داستانی از فیلم تبعیت می‌کردند و طبیعتاً باید در نهایت با دکتر اختاپوس گلاویز می‌شدید. با این حال شخصیت‌های منفی یا فرعی دیگری مثل «میستریو»، گربه سیاه (Black Cat) و ... هم در داستان حاضر بودند و جذابیت بیشتری به آن بخشیدند.

البته باید بدونید که «بروس کمبل» بازیگر محبوبی که حضور افتخاری در تقریباً تمام فیلم های سم ریمی داشته، در تریلوژی مرد عنکبوتی هم حاضر بود و واقعا کامئوهای به یاد ماندنی ازش دیدیم. اما طراح استوری بوردهای فیلم کنسل شده "مرد عنکبوتی 4" یعنی «جفری هندرسون» فاش کرده که قرار بوده در سکانس ابتدایی این فیلم نشون داده بشه که بروس کمبل در تمام این مدت در واقع یکی از دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی یعنی میستریو بوده! (این مقاله را بخوانید) واقعا عجب ایده ای و عجب انتخابی! ولی قبل از همه اینها، ما میستریو را در بازی ساخته شده از روی فیلم "مرد عنکبوتی 2" دیدیم:

میستریو - بازی مردعنکبوتی

صداپیشه اش «جیمز آرنولد تیلور» بود. او یک متخصص سابق ساخت افکت های ویژه بود (مثل دنیای کمیک) که سعی کرد از طریق یک سری "بازی" ثابت کنه مرد عنکبوتی یک شیاده ولی دست آخر باخت و آبرویش رفت. بنابراین در هویت میستریو فرو رفت؛ بیگانه ای فضایی که آمده تا با ارتش ربات های خودش نیویورک را فتح کنه! ولی اسپایدرمن دستش را رو میکنه و در نهایت نقاب از روی صورتش برمیداره و دستگیرش میکنه.

البته میستریو در نسخه های دیگر این بازی تفاوت هایی را داشت. مثلا در نسخه PC او از سوی دکتر اختاپوس استخدام شده بود تا توهم بزرگی خلق کند تا حواس اسپایدرمن پرت شود یا در نسخه PSP او به طور تصادفی توسط راینو از زندان آزاد شد و دست به گروگان گیری زد و آخرش شکست خورد.

میستریو بازی pc

ولی نسخه اصلی همانی بود که در کنسول پلی استیشن و ایکس باکس به کار رفت و در بالا درباره ش توضیح دادم و انصافا ظاهرش فوق العاده بود و ما را به یاد فیلم های علمی – تخیلی کم بودجه دهه 50 و 60 میلادی مینداخت!

همانطور که گفته شد، «فلیشیا هاردی» (گربه سیاه) هم در بازی حضور داشت و بسیار به همتای خود در دنیای کمیک شبیه بود.

اسپایدرمن بازی بلک کت

او استاد سرقت بود که به اسپایدرمن علاقه داشت. از موزه یک شیء میدزدد و سعی میکنه فرار کنه ولی اسپایدرمن تعقیبش میکنه و بعدش با هم متحد میشن و جلوی چند تا جرم و جنایت رو میگیرن. در طول بازی گربه سیاه سعی میکنه تا اسپایدرمن را متقاعد کنه که زندگی عادی اش را کنار بگذاره و همیشه اسپایدرمن باشه ولی ناموفقه.

راینو (الکسی سیستوویچ) هم یکی باس فایت های اولیه بازی را شکل میداد که همه چیز از شخصیت پردازی و نوع گویش ابلهانه اش گرفته تا ظاهرش، ok بود.

راینو بازی مردعنکبوتی

یعنی مثل همیشه یک خبیث گُنده و تنومند بود که لباسی زرهی به شکل کرگدن بر تن داشت (اون شاخ های روی شانه اش جالب بودند). و برای شکست دادنش باید با بهره گیری از حس عنکبوتی خود از ضرباتش جاخالی میدادید تا سرش گیج بره و بعد بهش مشت و لگد میزدید (تار پرتاب کردن بهش اصلا جواب نمیداد زیرا باعث میشد شما را به اطراف پرت کند!). ضمن اینکه انگار از قبل با مرد عنکبوتی آشنا بود زیرا در ابتدای مبارزه به اسپایدرمن میگه که خیلی وقت بود که دنبال فرصتی میگشت تا باهاش بجنگه.

و البته شوکر را نیز بار دیگر در بازی داشتیم که همان نسخه سابق بود که از زندان فرار کرد و مرد عنکبوتی به همراه گربه سیاه شکستش داد (در نسخه های دیگر بازی شاهد همکاری و اتحاد بین شوکر و دکتر اختاپوس بودیم).

بازی شوکر والچر

(والچر هم حضور کوتاهی در نسخه PSP بازی داشت که ظاهرش مثل قسمت اول بود).

 

Spider-Man 3 (Video Game)

دشمنان مرد عنکبوتی 3

بدیهی است كه Spider-Man 3: The Game توسط Activision و همزمان با اكران فیلم "اسپایدرمن 3" یعنی در دورانی که تب اسپایدرمن عالم‌گیر شده بود، منتشر شد. قهرمان ما در این بازی علاوه بر لباس كلاسیك (آبی و قرمز)، لباس مشكی رنگ معروف را نیز بر تن می‌كرد. گیم‌پلی درست مثل Spider-Man 2: The Game (بازی تحسین‌شده‌ای كه سال 2004 به بازار آمد و در قسمت قبل به آن پرداخته شد)، محیط باز یا Open world بود. البته این‌بار گیم‌پلی گاهی اوقات از سکانس‌های cineractive استفاده ‌می‌كرد (یعنی در برخی لحظات آیکون دکمه خاصی روی صفحه ظاهر می‌شد و بازیباز باید آن دکمه را سریعاً فشار می‌داد). این سکانس‌ها (که بیشتر در مبارزه با غول‌ها به چشم می‌آمدند) بازیباز را به یاد مینی گیم‌های God of War می‌انداختند. سیستم مبارزه نیز تغییر یافته و فنون و ضربات و همچنین ماموریت‌های فرعی متنوع‌تر شده بودند. دشمنان اصلی اسپایدرمن همانند فیلم، «ونوم»، «گابلین جدید» (هری آزبورن، که میخواست انتقام مرگ پدرش را از پیتر بگیرد) و «مرد شنی» بودند اما غول‌های دیگری هم در بازی حضور داشتند. همچنین Spider-Man 3: The Game دو نسخه اصلی داشت كه یكی برای كنسول‌های PS3، Xbox 360 و PC و دیگری برای Wii، PS2 و PSP منتشر شد. این دو نسخه با هم تفاوت داشتند. مثلاً نحوه استفاده بازیباز از لباس سیاه رنگ اسپایدرمن در آنها فرق می‌كرد. در ضمن نسخه‌های مذكور غول‌های فرعی خاص خودشان را داشتند. گابلین جدید نیز بعداً به عنوان یک کاراکتر قابل‌بازی (Playable) به نسخه ویژه‌ Xbox 360 و PS3 اضافه شد. اما روی هم رفته بازیبازان چندان از Spider-Man 3: The Game استقبال نكردند و منتقدین امتیازاتی در حد متوسط به آن دادند زیرا از glitchهای متعدد، مبارزات ناامید‌کننده با غول‌ها و دوربین گیج‌کننده‌‌ای رنج می‌برد. ولی شاید عمده‌ترین ایراد بازی این بود که تفاوت چندانی با Spider-Man 2: The Game نداشت و از قابلیت‌های کنسول‌های نسل جدید بهره نمی‌گرفت. در هر حال، در این بازی شاهد حضور دشمنانی از اسپایدرمن بودیم که در فیلم های ریمی هرگز به کار برده نشدند: لیزارد، ویلسون فیسک (کینگ پین)، کریون شکارچی، موربیوس، عقرب و کالیپسو.

خب ما شاهد نقش آفرینی آقای «دیلان بیکر» در نقش دکتر کرتیس کانرز در فیلم های مرد عنکبوتی سم ریمی بودیم ولی او هرگز به لیزارد تبدیل نشد. اما در این بازی او انگار مثل کمیک ها روی خودش آزمایش کرده بود تا بازوی از دست رفته ش را بازیابی کنه و اینجوری تبدیل به لیزارد شده بود. هدفش هم این بود که مردم شهر رو مثل خودش به خزنده تبدیل کنه! (موضوعی که بارها و بارها در دنیای کمیک، سینما و انیمیشن دیده ایم).

لیزارد بازی مردعنکبوتی

این مساله منجر به تعقیب و گریزی بین او و اسپایدرمن در فاضلاب منهتن و همچنین یک رویارویی دیگر با کریون میشه، منتهی این بار «کالیپسو» که در دنیای کمیک معشوقه و متحد کریون است نیز او را همراهی میکرد.

کالیپسو - مرد عنکبوتی

کالیپسو از معجونی جادویی استفاده میکنه تا لیزارد را به نسخه عظیم تر خودش تبدیل کنه که بهش لقب «مگا لیزارد» (Mega Lizard) میدن.

مگا لیزارد

پس اینکه اسپایدرمن مگا لیزارد را شکست میدهد، او به هیبت کانرز برمیگردد و به بیمارستان برده میشود. اسپایدرمن سپس به او کمک میکند تا اعمالش را از طریق شفا دادن همه کسانی که به خزنده تبدیل کرده بود، جبران کند. البته در نسخه های PS2 ، PSP و Wii از بازی کانرز نقش بزرگتری داشت و به اسپایدرمن کمک کرد تا تکه ای از لباس سیمبیوت را آنالیز کند و همچنین مشکل خون آشامی موربیوس را درمان نماید.

کریون هم از سوی کالیپسو به طلسم های جادویی مسلح میشود که باعث میشود به قدرت های خرس، کلاغ و پلنگ سیاه دست یابد.

کریون - بازی اسپایدرمن

کریون در نسخه های PS2 ، PSP و Wii از بازی رهبری یک از شکارچیان را برعهده دارد و تنها از یک معجون استفاده میکند که بهش سرعت فرا بشری میدهد. او قبل از اینکه لیزارد خودش را از طریق جهش ژنتیکی به یک هیولای بزرگ تبدیل کند، توسط اسپایدرمن شکست میخورد.

در کل ظاهر لیزارد، کریون و کالیپسو به دنیای کمیک بوک وفادار و استاندارد است ولی نمیتوان مطمئن بود اگر همین ظاهر در دنیای سینما هم به کار میرفت، آیا مورد پسند مخاطب قرار میگرفت یا نه چون به قول معروف "چیز خاصی" درشون به چشم نمیخورد!

دیگر شخصیت خبیث مهم بازی که در فیلم های ریمی اثری از او ندیدیم، کینگ پین است که جنگی بین گروه های تبهکاری شهر به راه میندازد. شخصیت پردازی و ظاهرش به دنیای کمیک وفادار است و او را با کت و شلوار سفید (و شلوار مایل به بنفش) میبینیم:

کینگ پین بازی مردعنکبوتی

کینگ پین دیگر روسای خلافکاری شهر را ربوده بود تا کنترل کل جریان جرم و جنایت در شهر را به دست بگیرد. نبرد او با اسپایدرمن در پنت هاوس او جالب بود چون اسپایدرمن لباس سیاه رنگ سیمبیوتی خود را بر تن داشت و تحت تاثیر آن کتک مفصلی به کینگ پین زد و مورد تمسخر قرارش داد (اسپایدرمن از پنجره به بیرون پرتش کرد و ترسید که نکنه او را کشته باشه ولی به نظر رسید زنده مانده زیرا جسدی ازش پیدا نشد).

و اما عقرب هم در بازی بود که ظاهرش کاملا با بازی سال 2002 فرق داشت! او انگار برای خلاص شدن از دست زره خود نزد «دکتر استیل ول» به عنوان دانشمند ارشد شرکت تبهکار MBC رفته ولی توسط او به نوعی "جایزه بگیر" سایبورگ مانند تبدیل شده تا در فعالیت های غیرقانونی MBC شرکت کند (ذهنش تحت کنترل قرار داشت).

اسکورپیون - مردعنکبوتی

تا اینکه اسپایدرمن باهاش روبرو میشه (او درباره MBC تحقیق میکرد) و او را آزاد میکنه ولی عقرب همچنان تحت کنترل ذهنی قرار داره تا اینکه پس از نبردی نفس گیر روی پل موفق میشه خودش رو از کنترل ذهنی دکتر استیل ول خلاص کنه و به نوعی با اسپایدرمن متحد بشه (یه جایی هم هست که شما به سبک بازی های قدیمی میتونستید با عقرب یکی از افراد MBC رو شکست بدید که در نوع خودش جالب بود!).

البته عقرب در بازی، «راینو» را هم آزاد میکنه (همون اولش که تحت کنترل ذهنی قرار داشت). این نسخه از راینو انگار مشکل پوستی داره که باعث شده شبیه یک کرگدن واقعی بشه و نوعی کلاهخود بر سر میکنه که او را شبیه لباسش در دنیای کمیک میکنه.

راینو بازی مردعنکبوتی 3

او توسط دکتر استیل ول استخدام میشه تا محافظش بشه و با اسپایدرمن و عقرب میجنگه و شکست میخوره.

بنظر ظاهر های خاص و منحصر به فرد راینو و عقرب در این بازی میتونست منبع الهام بخش نسخه سینمایی آنها باشه. به ویژه ظاهر عقرب که انصافا جالب و مدرن و در عین حال وفادار به المان های اصلی ظاهر شخصیت عقرب در دنیای کمیک بود.

«موربیوس» هم در نسخه های PS2 ، PSP و Wii از بازی حضور داشت!

موربیوس بازی مردعنکبوتی

او با «شیریک» ازدواج کرده بود که به طور تصادفی مسئول حادثه ای در آزمایشگاه بود که موربیوس را به یک شبه – خون آشام تبدیلش کرده بود. اسپایدرمن و دکتر کانرز سعی میکنند علاجی برای موربیوس پیدا کنند.

 

خب نظر شما چیه؟ آیا به نظرتون در صورت ادامه یافتن سری فیلم های ریمی برای مرد عنکبوتی میشد امیدوار بود که این شخصیت های خبیث را با همین ظاهر و شخصیت پردازی در دنیای سینما دید؟ 

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2024

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 بازی برتری که به شما اجازه میدهند به جای دشمنان مردعنکبوتی بازی کنید!

ایستراگ (EASTER EGG) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2"

10 بازی برتری که به شما اجازه میدهند به جای دشمنان مردعنکبوتی بازی کنید!

15 بازی برتر مرد عنكبوتی

نقد بازی های مرد عنکبوتی

ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم مرد عنکبوتی (2002)

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم مرد عنکبوتی 2 (2004)

رتبه بندی تاثیرگذارترین کاراکترهای فیلم های «سم ریمی» (SAM RAIMI)

مسير پر پیچ و خم مرد عنكبوتی تا پرده سینما!

سخت ترین باس فایت (BOSS FIGHT) ها در بازی های کمیک بوکی

تاریخچه بازی های مرد عنكبوتی

معرفی تمامی لباس های بازی مردعنکبوتی

10 تاثیر فیلم های مرد عنکبوتی ساخته سم ریمی بر روی دنیای سینمایی مارول

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

10 نکته جالبی که احتمالاً درباره "اسپایدرمن" های «سام ریمی» نمیدانستید!

15 سئوال بی پاسخ مانده درباره دنیای مرد عنکبوتیِ توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد

نفس گیر ترین مبارزات مردعنکبوتی در سگانه‌ی "سم ریمی"

15 بازی برتر مرد عنكبوتی

طرح های به كار گرفته نشده از دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سم ریمی!

پشت صحنه فیلم های اسپایدرمن ساخته سام ریمی + لینك دانلود!

10 حقیقتی که باید درباره فیلم کنسل شده "مرد عنکبوتی 4" بدانید

رتبه بندی اقتباس های «کینگ پین» (KINGPIN) در دنیای سینما، انیمیشن، تلویزیون و بازی

15 بازی برتر ساخته شده از روی شخصیت های مارول (MARVEL)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

amir_avengers
#1 amir_avengers 1401-04-16 15:05
خیلی مقاله جالب و خوبی بود
نقل قول کردن
امیرحسین زارع
#2 امیرحسین زارع 1401-04-18 09:02
مقاله بسیار خوب و کار درستی بود. موضوع خوبی هم داشت و مشخصه تحقیقات خوبی روی محتوا و تصاویر صورت گرفته بود. تشکر :-)
نقل قول کردن
red-spider
#3 red-spider 1401-08-18 08:12
اطلاعات بسیار غنی و باارزشی بود در این مقاله :-)
نقل قول کردن
amin Hajati
#4 amin Hajati 1403-01-05 00:54
این مقاله هم از او نمقاله هایی بود که خیلی دوست داشتم و با قدری بی نظیره که تو کلمه نمی گنجنده
به شاهکار دیگر از استاد ترابی
نقل قول کردن
ناجی
#5 ناجی 1403-01-05 07:21
استاد ترابی عالی بود. همیشه به چنین مقاله ای احتیاج بود
چون به خوبی نشون داد که چه خبیث هایی در بازی های قدیمی بودند که خیلی ها احتمالا تا حالا فرصت نکردن بازیشون کنن به ویژه اینکه خیلی هامون فک میکنیم فقط ویلن های فیلم تو این بازیها حاضر بودن و البته اینکه تفاوت بین نسخه های مختلف برای کنسول های متفاوت رو گفتین که خیلی جالب بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44