اسکار 2019: پلنگ سیاه و سفر به دنیای عنکبوتی افتخارآفرین مارول شدند!

اسکار 2019: پلنگ سیاه و سفر به دنیای عنکبوتی افتخارآفرین مارول شدند!

مارول امسال ترکوند، ۳ اسکار پلنگ سیاه و اسکار بهترین انیمیشن مردعنکبوتی!

 

پارسال کی فکرشو می کرد سونی با انیمیشن مردعنکبوتی انقدر افتخار آفرین بشه! بهترین انیمیشن در مراسم گلدن گلوپ و جایزه بهترین انیمیشن در Bafta ! آن هم در سالی که رقیب بزرگ و گردن کلفتی مثل شگفت انگیزان ۲ در کنارش قرار داشت ولی با این همه توانست تمام جایزه ها را از آن خود کند. از سوی دیگر پلنگ سیاه را داریم که از همان ابتدا چه از سوی منتقدین و چه از سوی مخاطبان بسیار ستوده و در گیشه رقم عظیم یک میلیارد و ۳۴۶ را به دست آورده بود.

نخست پلنگ سیاه با نامزد شدن در ۷ رشته به همگان و حتی خود اسکار ثابت کرد که آثار کمیک بوکی بیشتر از تصورات اشتباهشان هستند و البته با نامزد شدن در بهترین فیلم سال تاریخ سازی کرد. سفر به دنیای عنکبوتی نیز با نامزد بهترین انیمیشن سال در کنار رقبای قدری مثل رالف خراب کار ۲ و شگفت انگیزان ۲ قرار گرفت.

into the spider vese oscars

حال نگاهی داریم به افتخارات کسب شده از طرف این آثار کمیک بوکی:

«پلنگ سیاه» با نامزد ماندن در ۴ رشته یعنی: بهترین تدوین صدا، بهترین میکس صدا، بهترین آهنگ اورجینال، بهترین فیلم و برنده شدن در ۳ رشته یعنی: بهترین طراحی لباس، بهترین طراحی صحنه، بهترین موسیقی متن

جدا از خود فیلم که عنوان بیشترین جایزه اسکار برای یک اثر کمیک بوکی را از آن خود کرده بود، اشخاص برنده شده نیز تاریخ سازی کردند؛ خانم «هانا بیکلر» با دریافت جایزه بهترین طراحی صحنه تاریخ ساز شد و به اولین زن آفریقایی/آمریکایی تبدیل شد که چنین جایزه ای را دریافت می کند!

در طرف دیگر خانم «روث ای‌کارتر» با دریافت جایزه بهترین طراحی لباس به نخستین زن آفریقایی/آمریکایی تبدیل شد که این جایزه را دریافت می کند.

black panther oscars 2019

و در نهایت آقای « لودویگ گورانسون» که با موسیقی شگفت انگیز فیلم جایزه بهترین موسیقی متن را دریافت کرد.

black panther oscars 2019

 

انیمیشن اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی نیز با کنار زدن رقبای خود جایزهٔ اسکار بهترین انیمیشن سال را از آن خود کرد. که کارنامهٔ درخشان این اثر را بیش از پیش بالا برد و همانطوری که در نقد این انیمشن خواندیم:

"سفر به دنیای عنکبوتی" یک نعمت بزرگه که سونی به ما داده، نعمتی که تک تک هواداران اسپایدرمن و همه هواداران کمیک بوک باید قدرش رو بدونند چون محاله دیگه نظیرش ساخته بشه. فیلمیه که تمام ثانیه هاش داره به امثال من و شما ادای احترام میکنه و اونم چه ادای احترام باشکوهی. وقتی اون جملات به سبک کمیک بوک روی پرده سینما ظاهر میشدن به خودم میبالیدم و کیف میکردم. آره اینه جادوی کمیک بوک! سونی ضیافتی برامون تدارک دیده که باید تا ابد پُزش رو بدیم و بهش افتخار کنیم. "سفر به دنیای عنکبوتی" یک نقطه عطف هستش در تاریخ سینما و ما اون رو مدیون سونی و سازندگانش هستیم.

سازندگان سفر به دنیای عنکبوتی

همین موفقیت های عظیم در گلدن گلوپ، اسکار و Bafta باعث شده سونی از همین حالا به فکر اسپین آف های کوچک و بزرگ بیافتد. به امید موفقیت های روز افزون این آثار انشعابی!

متاسفانه امسال با یک بی انصافی بزرگ طرف بودیم فیلمFirst Man  با گذر از "انتقام جویان: جنگ بینهایت"، عنوان بهترین جلوه های ویژه در اسکار 2019 را از آن خود کرد و این برای ما یکی از عجیب ترین اتفاقات امسال بود با این که First man  جلوه های ویژهٔ مناسبی داشت اما اصلا در اشل فیلم جنگ بی نهایت نمی گنجید. امیدواریم سال بعد انتقام جویان ۴: پایان بازی این جایزه را از آن خود کند.

avengers-infinity-war-oscars

امسال سالی بود که آثار کمیک بوکی را خیلی بیشتر از قبل در دل مراسم های معتبر جای داد به امید روزی که این آثار به حق مسلم و همیشگی خود برسند.

 

خب نظر شما چیه؟ حدس شما قبل از مراسم چی بود؟

 

مطالب مرتبط:

نقد انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی"
نقد و بررسی فیلم پلنگ سیاه (BLACK PANTHER)
خبر داغ داغ داغ! "مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی" برنده جایزه گلدن گلوب شد!
سه اثر مارول کاندید دریافت جایزه اسکار شدند !!
اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی جایزه بهترین انیمیشن سال BAFTA را تصاحب کرد
10 فیلم کمیک بوکی/ ابرقهرمانی که موفق به کسب جایزه اسکار شده اند
ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم "پلنگ سیاه" – بخش اول
ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم "پلنگ سیاه" – بخش دوم
 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

moali
#1 moali 1397-12-06 12:39
اول از همه دمتون گرم بابت نشر نقد و اخبار اسکار. شما اولین کانالی بودین که تو تلگرام نشر دادید اخبار رو و دمتون گرم باد!
اما در مورد مراسم باید بگم برای من شوکه شدنم بیشتر از خوشحالیم بود چون مثلا در مورد پلنگ سیاه خودم فکر میکردم تو ۳ یا ۴ رشته اسکار بگیره یا مثلا در مورد سفر به دنیای عنکبوتی هم همین طور ولی در مورد جنگ بینهایت بد جوری شوکه شدم. فیلمی که فقط ۳ دقیقه از آن، جلوه های ویژه نداشت و همون طور که آقای فقیه اشاره کردند فیلم دیگری در قواره رقابت باهاش نبود ولی دیدیم که first man گرفت جایزه رو. من فیلم رو دیدم، جلوه های ویژه خیلی باحالی داشت ولی همون روزا که شنیدم قراره نامزد بشه برام یه شوخی بود جلوی جنگ بینهایت.
حتی در انتخاب فیلم کتاب سبز هم شوکه شدم چون انتظار بوهمین یا روما و ستاره ای متولد شده است را داشتم.
در کل ولی اسکار خوشمزه ای بود و مزه این همه موفقیت تا سال ها تو دهن ما کمیک فت ها می مونه.

پ/ن: گرچه ممکنه سال بعد با آثاری مثل کپ مارول و اندگیم اوضاع بازم خوب باشه...
نقل قول کردن
mehran spidey
#2 mehran spidey 1397-12-06 14:27
با اینکه اسکار امسال هم مثل سال های قبلی چنگی به دل نمیزد و حتی کسل کننده تر شده بود ، از نظرم بهترین بخش جوایز مربوط به انیمیشن ها بود که نامزد ها کاملا دقیق و بجا بودند و حتی برنده ی جایزه یعنی Into the Spider Verse هم کاملا لایق برترین انیمیشن اسکار بود ، بقیه بخش ها چنگی به دلم نمیزد ، مخصوصا بخش جلوه های ویژه که در کمال ناحقی به First Man داده شد (( فکر کنم اعضای آکادمی خواستند نبود این فیلم در بهترین موسیقی متن رو اینجوری جبران کنند !! )) فیلم Black Panther هم توی بخش هایی که برنده شد لایق بوده ، البته به شخصه دوست داشتم First Man بهترین موسیقی رو بگیره چون ساندتراک های معرکه ای داشت ....

در کل اسکار امسال با تمام فراز و نشیب هاش تموم شد و امیدوارم سال بعد هم فیلم های مارول خوش بدرخشند و البته اسکار هم یه تکونی به خودش بده .
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#3 M.ALI.S.S 1397-12-06 14:31
آخ جووووووووون ، هوراااااااااااا :lol: اصلا همچین انتظاری نداشتم :lol: اصولا الان باید تا یک هفته سایت پر از گل و بادکنک باشه :lol:
نقل قول کردن
Captain spider amir
#4 Captain spider amir 1397-12-06 14:42
تبریک میگم به همه طرفداران کمیک بوک
دیگه گذشت زمانی که فیلم های کمیک بوکی مورد تمسخر قرار بگیرند
بابت اسکار به سوی دنیای عنکبوتی واقعا خوشحال شدم چون مارول حالا نه تنها در فیلم های سینمایی بلکه در انمیشن هم خودشو به رقبا ثابت کرد
و در آخر باز هم شاهد حق خوری بودیم واقعا جلوه های ویژه فرست من اصلا در حد اینفینیتی وار نبود و حیف و صد حیف که این شاهکار عظیم بدون اسکار ماند
نقل قول کردن
hassan91
#5 hassan91 1397-12-06 15:03
واقعا از سونی بعید بود، بعد از مرد عنکبوتی دوم سم ریمی کار زیاد جالبی ازش ندیدیم. خیلی مشتاقم که این انیمیشن رو ببینم.
نقل قول کردن
ctothejay
#6 ctothejay 1397-12-06 15:23
داشتین؟! بیشتر فیلمهای سیاه پوستی برنده جوایز شدن.
اون به کنار واقعا طراحی لباس و موسیقی حق بلک پنتر بود. من احتمال میدادم که برنده این دوتا بشه چون واقعا براش سنگ تموم گذاشته بودن و جالبه که لودویگ از معدود غیرآمریکایی هایی بود که برد. با First Man موافقم با این جلوه های ویژه اش چشم گیر و وسیع نبود ولی نفس گیرتر بود.
نقل قول کردن
XxAREFxX
#7 XxAREFxX 1397-12-06 19:14
این خیلی خوبه بخصوص برای اونایی که ما طرفداران کمیک رو مسخره میکردند.
نقل قول کردن
goorlan
#8 goorlan 1397-12-06 20:06
اسکار های پلنگ سیاه خیلی خوشحال کننده بود اسپایدرمن هم که عالی بود ولی واقعا رالف خرابکار2 که گفتید اصلا در حدی نبود که مشکل درست کنه واسه این شاهکار.
جدا از این اسکار نگرفتن اونجرز3 از اون چیزای عجیب غریب بود.فیلم first man رو قبلا دیدم و فکر کنم تنها دلیلی که اسکار جلوه های ویژه رو بین این نامزد های گردن کلفتی که داشته گرفته اینه که کلا هیات داوری اسکار با فیلمایی که صحنه کامپیوتری دارن مشکل دارن و چند تا حرکت سریع دوربین و صدا و دو سه تا انفجار و اتیش بازی رو ترجیه میدن و اینکه خواستن first man رو دست خالی نفرستن بره!!
البته این حرکتای عجیب عادیه قبلا هم اسکار گریم رو جای اخرین فیلم استار ترک با اونهمه گریمای سنگین رو دادن به جوخه خودکشی که اوج گریمش ارایش صورت هارلی و جوکر بود :-|
نقل قول کردن
goorlan
#9 goorlan 1397-12-06 20:16
به نقل از ctothejay:
داشتین؟! بیشتر فیلمهای سیاه پوستی برنده جوایز شدن.
اون به کنار واقعا طراحی لباس و موسیقی حق بلک پنتر بود. من احتمال میدادم که برنده این دوتا بشه چون واقعا براش سنگ تموم گذاشته بودن و جالبه که لودویگ از معدود غیرآمریکایی هایی بود که برد. با First Man موافقم با این جلوه های ویژه اش چشم گیر و وسیع نبود ولی نفس گیرتر بود.

البته اسکار چند وقته حسابی فیلمایی که به مسائل سیاه پوستا میپردازه رو تحویل میگیره و جایزه میگیرن ولی از حق هم نگذریم اکثرشون فیلمای خیلی خوبی هستن
قبلا هم سر این تحویل گرفتنا گراویتی رو حسابی بالا برد ولی دوباره خیلی یهویی فیلم اینتراستلار رو ترکوند
کلی از فیلمای خوب هم سر این کارای عجیب ضربه خوردن و میخورن حالا اینکه کی بخوان یه موضوع دیگه رو یهویی بهش جو بدن معلوم نیست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید