بررسی تریلر دوم "موربیوس": این فیلم در کدام عالم مارول جریان دارد؟

نگاهی-به-ایستراگ-ها-و-اشارات-تریلر-دوم-فیلم-موربیوس-بررسی-دوم-این-فیلم-در-کدام-عالم-مارول-جریان-دارد؟-morbius-خون-آشام-موشکافی-تحلیل-مارول-mcu-مرد-عنکبوتی-ونوم

خب پس از مدتها تریلر دوم فیلم موربیوس منتشر شد و تصمیم گرفتیم نگاهی داشته باشیم به ارجاعات و نکاتی که این فیلم را به دنیای بزرگتر مرد عنکبوتی وصل میکند تا شاید بفهمیم این فیلم در چه دنیایی جریان دارد!

راستش رو بخواهید استراتژی سونی برای تریلر دوم این بوده که ایستراگ ها و اشارات به دنیای اسپایدرمن را بیشتر کند و از سوی دیگر روی قدرت های موربیوس هم تمرکز داشته باشد. ولی از نظر داستانی تقریبا همانی بود که در تریلر اول دیده بودیم و ما آن را به طور مفصل در اینجا موشکافی کرده بودیم. بنابراین ازتون درخواست میشه به سراغش بروید و از نکات داستانی مثل نحوه تبدیل شدن دکتر مایکل موربیوس به یک خون آشام زنده و شخصیت های خبیث احتمالی آن باخبر شوید (شخصیت هایی مثل «مارتین بنکرافت»، «سایمون استراود»، «لاکسیاس کراون» و ...). اگر هم هنوز تریلر را ندیده اید بروید اینجا.

https://spidey.ir/images/img/content/morbius/-MORBIUS---Official-Trailer-HD-_-Spideyir.jpg

همچنین این تریلر سعی داره قدرت های ریز و درشت موربیوس را به تصویر بکشه. مثلا همانطور که در تریلر قبلی هم دیده بودیم او زور زیادی داره و در اینجا هم شاهد بودیم که داره یک تابوت بزرگ را بلند میکنه:

قدرت موربیوس

(احتمالا ملت بیشتر از اینکه بفهمن همچین قدرتی داره از این تعجب میکنن که چرا تو دفتر کارش یک تابوت نگه میداره!!!)

سرعت فوق بشری هم داره. او همچنین چیزی به نام «رادار خفاشی" (bat radar) هم داره.

رادار خفاشی

تقریبا همه گونه های خفاش ها از قابلیتی به نام  مکان یابی انعکاسی (echolocation) بهره میجویند که روشی مبتنی بر به کارگیری سونار توسط جانوران برای اهدافی چون موقعیت‌یابی، جهت‌یابی، و پیدا کردن طعمه است. جانورانی که مکان یابی انعکاسی یا پژواک‌یابی می‌کنند صدایی را به محیط دور خود گسیل می‌کنند و با گوش سپردن و تجزیه و تحلیل پژواک آن، موقعیت اشیا در محیط اطراف را متوجه می‌شوند. موربیوس هم چنین قدرتی داره که به نظرم یه کم او را شبیه به مت مورداک/بی باک میکنه!

و اما هیجان انگیزترین بخش از رونمایی از قدرت های موربیوس به پرواز کردن برمیگرده که باعث میشه یکی از معدود شخصیت های مارول باشه که چنین قدرتی داره (عجیبه که به نظرش بهترین روش برای تست کردن این قدرت اینه که در تونل مترو و مقابل یک قطار انجامش بده!).

حالا باید دید سازندگان فیلم چقدر از خودشون خلاقیت به خرج داده اند تا پرواز کردن موربیوس را از این همه نمونه مشابه در دنیای فیلم و انیمیشن متمایز کنند.

و حالا بریم سراغ اصل قضیه، یعنی اشارات و ایسترگ های مارولی!

در تریلر نگاهی کوتاه داریم به روزنامه معروف "دیلی بیوگل":

روزنامه دیلی بیوگل

البته ما پیشتر نیز در تصاویر منتشره از صحنه فیلم برداری این فیلم اشاره به دیلی بیوگل را داشتیم و جالبه که لوگوی دیلی بیوگل شباهت زیادی به لوگوی این روزنامه در فیلم های ریمی داره:

و البته در فیلم های ونوم هم دیلی بیوگل را داشتیم که اونم لوگوش مثل این بود:

دیلی بیوگل ونوم

خب پس این تا اینجا نشون میده که فیلم موربیوس در دنیای سینمایی مارول یا همون mcu جریان نداره زیرا دیده ایم که لوگوی دیلی بیوگل فرق داره و اصلا یک وب سایته تا یک روزنامه!

دیلی بیوگل mcu

و اما جالب تر اون تیترهایی هستند که در قسمت بالا تصویر به چشم میخورند. یکی از تیترها میگه: "راینو آزاد شده: اون حقه در باغ وحشی همه را فریب داد". یکی دیگه هم میگه: "گربه سیاه: دوست یا دشمن؟":

گربه سیاه - راینو - موربیوس

خب معلومه اینها اشاراتی هستند به شخصیت های معروف راینو و گربه سیاه در دنیای کمیک (عبارت "دوست یا دشمن" هم اشاره میتونه داشته باشه به یکی از گیم های معروف اسپایدرمن). خب ما شخصیت راینو را در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" داشتیم که البته خبرهای تایید نشده ای هم درباره حضورش در فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" به گوش میرسه.

راینو - کرگدن مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2

و البته سونی سالهاست که میخواد فیلمی با حضور گربه سیاه بسازه و چیزی هم نمانده این اتفاق با ساخت فیلم مشترک "گربه سیاه و سیلور سیبل" محقق بشه که نشد (این مقاله را بخوانید).

سیلور اند بلک

اما همچنان میگن سونی میخواد فیلم اختصاصی گربه سیاه رو بسازه. از سویی دیگر ، خانم «فلیسیتی جونز» در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" نقش فلیشیا هاردی را بازی کرد و گفته میشه قرار بود در قسمت سوم که کنسل شد به گربه سیاه تبدیل بشه (این مقاله را بخوانید).

فلسیتی جونز

پس اشاره به راینو و گربه سیاه هم میتونه بر این دلالت کنه که فیلم موربیوس در دنیای سری فیلم های مرد عنکبوتی «اندرو گارفیلد» یعنی "اسپایدرمن شگفت انگیز" جریان داره.

و البته اون شاتی که از شرکت آزکورپ در تریلر میبینیم و شبیه به آزکورپ در سری فیلم های مرد عنکبوتی شگفت انگیز میباشد:

 شرکت اسکورپ

و البته اشاره ای هم به ساختمان "هورایزون" میشه:

هورایزون لابز

همانطور که در این مقاله گفته بودیم "هورایزون لابز" نام شرکتی خصوصی است که در زمینه اختراعات و فن آوری های نوین فعالیت میکند در دورانی که «دَن اسلات» نویسنده کمیک بوک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز بود خلق شد. ریاست آن را آقای «مکس مادل» بر عهده دارد که در اینجا معرفی شده است. هفت دانشمند در این شرکت مشغول به کار بودند که هرکدام آنها به منابع "هورایزون لابز" دسترسی کامل داشتند تا ایده های خود را به اختراع تبدیل کنند. پیتر پارکر هم در مقطعی یکی از این هفت دانشمند بود و از منابع آنجا استفاده کرد برای خلق یک سری کاستوم های ویژه مثل لباس "مخفی کاری" که آن را در هورایزون خلق کرد تا با سلاح صوتی هاب گابلین جدید مقابله کند. در ضمن پیتر پارکر در این مکان با یک سری از شخصیت های مکمل جدید و مهمی در داستان های خودش به نام های «آنیا ماریا مارکونی» ، «گرادی اِسکراپس» و «ساجانی جافری» و ... ملاقات کرد که در اینجا معرفی شده اند... و اما موربیوس هم یک بار در این مکان دیده شد که این مقاله را بخوانید. 

حالا میرسیم به اشاراتی که به ونوم میشه!

کارآگاه «سایمون استراود» (Simon Stroud) با بازی «ترسی گیبسون» در صحنه ای میگه که "از اون قضیه سان فرانسیسکو تا به حال سوژه ای به این خوبی گیرشون نیومده" که واضحه داره به ونومِ تام هاردی اشاره میکنه (سان فرانسیسکو اسم شهریه که ونوم در آن فعالیت میکند).

سایمون استراود

خود «جرد لتو» (موربیوس) هم در پایان تریلر وقتی میخواد اون یارو رو بترسونه میگه :"من ونوم هستم"!

من ونوم هستم

پس این مساله میتونه نشون دهنده این باشه که این فیلم در همان دنیایی جریان داره که دو فیلم اختصاصی ونوم تا به حال جریان داشته اند!

درست مثل تریلر قبلی، در یکی از شات های جالب تریلر (که البته حتی قبل از انتشار تریلر اول هم لو رفته بود!) ما موربیوس را میبینیم (در حالی که لباس نارنجی رنگ زندانی ها رو بر تن داره) داره تو خیابان راه میره و پشت سرش تصویر مرد عنکبوتی دیده میشه که نوشته "قاتل".

مرد عنکبوتی قاتل

آیا منظور از قاتل اشاره به اتفاقاتی است که در فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه" رخ داد و در آن میستریو برای پیتر پارکر پاپوش دوخت و هویت مخفی اش رو لو داد؟ (سونی که قطعا میخواد ما همچین تصوری بکنیم!). اگر اینطور باشه پس نشونه ای است مبنی بر اینکه این فیلم در MCU رخ میده یا اینکه بهش ربط داره. اما جالب اینه که تصویری که از اسپایدرمن روی دیوار حک شده مربوط به "دور از خانه" و لباس تام هالند در این فیلم نمیشه بلکه از لباس فیلم های سم ریمی که در بازی اسپایدرمن برای کنسول PS4 میشه unlock کرد گرفته شده!

لباس مرد عنکبوتی ps4

و البته گیج کننده ترین بخش تریلر باز هم اختصاص پیدا میکنه به حضور عالیجناب «مایکل کیتون»! خب ما ایشون را با نقش «آدریان تومز» ملقب به والچر در MCU ("بازگشت به خانه") میشناسیم. البته ما هرگز اسم ایشون رو نمیشنویم ولی فرض همه مون بر اینه که همون والچر هستند که انتهای فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" دستگیر و زندانی شد و خب اینجا انگار یک زندانیه (انگار دارن ایشون رو از زندان انتقال میدن و موربیوس رو وارد زندان میکنند).

مایکل کیتون - والچر

این خودش بزرگترین مدرکه که نشون میده این فیلم در MCU جریان داره. ولی والچر چه صنمی به موربیوس داره؟ یا نکنه که این والچر یه نسخه دیگر از دنیای موازی هستش؟ اصلا نکنه حضور او فقط یک حضور افتخاری (کامئو) چند ثانیه ای باشه؟ البته انگار او به دلایلی به موربیوس علاقمنده و شاید هم میخواد او را استخدام کنه برای مبارزه با مرد عنکبوتیِ این دنیا!

 

نتیجه گیری:

تریلر دوم فیلم "موربیوس" هم به دنیای سینمایی مارول، هم به مرد عنکبوتی های سم ریمی و هم به فیلم های اندرو گارفیلد و هم به دنیای فیلم های ونوم اشاره داره! (به قول عادل خان فردوسی پور "چه میکنه این سونی!"). در حقیقت به نظر میرسه سونی به جای تمرکز کامل روی شخصیت و سرگذشت موربیوس، این اشارات را در تریلر گنجانده تا مخاطبین را هایپ کنه زیرا الان همه جا صحبت از مولتی ورس در دنیای فیلم های مارول و اسپایدرمن هستش و خب اون صحنه پس از تیتراژ ونوم 2 هم بود که ونوم منتقل شد به دنیای مرد عنکبوتیِ تام هالند و ... پس سونی احتمالا با خودش گفته حالا که تنور مولتی ورس داغ داغه بزار منم بچسبونم! اما شخصا اعتقادم بر این است که موربیوس در همان دنیای ونوم یا Sony-Verse جریان داره ولی شاید قضیه طلسم دکتر استرنج در تریلر فیلم "راهی به خانه نیست" باعث ترکیب دنیاهای مخالف با هم شده باشه!

 

نظر شما چیست؟ به نظر شما این فیلم در چه یونیورسی جریان دارد؟ در بخش نظرات به من بگویید!

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط :

20 ایستراگ (EASTER EGG) برتر در فیلم "موربیوس" (MORBIUS)

10 حقیقت مهمی که باید درباره "موربیوس" (MORBIUS) بدانید

10 کمیک برتر موربیوس (MORBIUS)

نقد و بررسی نخستین تریلر منتشر شده از فیلم "موربیوس" (MORBIUS)

10 حقیقت مهمی که باید درباره «بلید» (BLADE) بدانید

10 چیزی که از فیلمنامه لو رفته فیلم "سیلور و بلک" (SILVER & BLACK) فهمیدیم!

تریلر رسمی و جدید فیلم "موربیوس" خون آشام زنده منتشر شد!(MORBIUS)

معرفی تمامی فیلم های ابرقهرمانی سال 2020

بررسی و تحلیل تریلر فیلم "ونوم: بگذارید کارنیج بیاید": لحظه‌های مهم و سوالات بزرگ

10 حفره داستانی بزرگ در فیلم "ونوم 2: بگذارید کارنیج بیاید"

نگاهی به كمیك های "موربیوس خون آشام" (MORBIUS)

 داغ داغ! نخستین تصویر و اشاره به مردعنکبوتی در تریلر "موربیوس خون آشام زنده" لو رفت!!!

داغ داغ داغ! سونی و مارول به توافق جدیدی رسیدند، فیلم سوم مردعنکبوتی در MCU جریان خواهد یافت + تاریخ انتشار

سونی حداقل 5 یا 6 سریال تلویزیونی بر اساس کارکترهای دنیای مردعنکبوتی خواهد ساخت

داغ داغ! اولین نگاه به ظاهر "جرد لتو" در قالب "موربیوس خون آشام زنده" فاش شد!

خبرهای عجیب و غریب از فیلم های جدید سونی براساس دنیای کمیک های مرد عنکبوتی

خبر داغ و فوری! «جرد لتو» نقش «موربیوس خون آشام» را بازی میکنه!

نقد و بررسی "مردعنکبوتی : دور از خانه

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

CAPTAIN_ARVIN
#1 CAPTAIN_ARVIN 1400-08-12 10:30
چه میکنه این مهدی خان ترابی :-*
از همه بیشتر من از اون اشاره به گربه سیاه خوشم اومد وگرنه بقیشون که تکراری بودن (تقریباً)
بالاخره میتونیم از فیلیشیا یه اقتباس خوب و جذاب ببینیم یا نه

مرسی spiday ;-)
نقل قول کردن
amin Hajati
#2 amin Hajati 1400-08-12 10:31
عالی
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#3 AM SM BM SM 1400-08-12 10:48
سلام
ممنون بابت مقاله.
این تریلر بیشتر از اینکه یک تریلر داستانی باشه، جنگولک بازی های سونی برای جذب مخاطب بود. انگار خودش هم میدونه اون موقعی که ساخت فیلم موربیوس رو تایید کرد جو گرفته بودش و حالا داره سعی میکنه به هر ضرب و زوری خودش رو به دنیای اسپایدرمن وصل کنه. توی این تریلر هم این مسئله کاملا مشهود بود که اگر کمی با فیلم های اسپایدرمن آشنایی داشته باشی، متوجهش میشی. از یه طرف مایکل کیتون در نقش احتمالا آدرین تومز رو میبینیم که دارن در زندان منتقلش میکنند. خب فرضیه اول اینه که این دنیای mcu هست و تومز هم که دیدیم قبلا به زندان رفت. اما فرضیه دوم اینه که فیلم در دنیای mcu جریان نداشته باشه. خب در این صورت پس این تومز اینجا چی میگه؟ آیا او تومز این دنیا هست؟ اگر او تومز mcu هست که حالا به هر روشی اومده به این دنیا، پس چرا زندانیش میکنند؟ اصلا آیا کیتون نقش تومز رو بازی میکنه یا نقشی دیگه و اینا فقط برای اینه که سونی مارو گول بزنه؟ آیا این صرفا یه ایستراگ یا صحنه ای برای پر کردن دست تریلر هاست و حضور کیتون در حد یک کامئو هست؟ همه این سوال ها مطرح هستند و اما جواب چیست؟ خب از آقا سونی بپرسید! بعد از اونا اشاره به آژکورپ و راینو و گربه سیاه احتمالا دنیای فیلم های مرد عتکبوتی شگفت انگیز رو شاهد هستیم! بعد لوگوی دیلی بیوگل که شبیه لوگوی فیلم های ریمی و ونوم 2 هست و البته اشاره به لباس اسپایدرمن های ریمی یادمون نره! (حتی اشاره غیر مهمی به هورایزون هم دیدیم که دیشب گفتم) از همه اینا گذشته، اشاره این تریلر به فیلم های ونوم جزئی تر هست که این احتمال رو میده که این فیلم در دنیای فیلم های ونوم جریان داشته باشه!! اینجاست که باید به مسئولین تریلر گفت: چه خبرتونه؟ چه خبرتونه؟! میشه گفت برای همه این اشاره ها دوتا توضیح منطقی وجود داره. اولی اینکه این فیلم در یکی از همین دنیاها (احتمالا دنیای فیلم های ونوم) و همه این اشاره ها برای به هم ریخته شدن مولتی ورس و قاطی شدن دنیاهاست! مورد دوم که محتمل تره اینه که به کل سره کاریم (!) و این فیلم در همون دنیای فیلم های ونوم هست و همه این اشاره ها فقط برای کشوندن ملت در سینماهاست و حتی شاید به طور مستقیم گفته نشه این فیلم در چه دنیایی هست! چون سونی در ناامید کردن ما و شارلاتان بازی خیلی حرفه ای هست این احتمال بالا میره!
از این که بگذریم به نظرم قدرت های موربیوس جالب به نمایش در اومدند. البته باید سعی کنند پرواز اون رو مثل سریال "شکست ناپذیر" متفاوت نشون بدن و اون رو منحصر به فرد کنند اما فعلا قدرت های موربیوس بعد به نمایش در نیامدند.
در کل این تریلر چیز خاصی نداشت البته نکات جالبی هم داشت ولی اگر من رو ناامید تر نکرد، خیلی امیدوارتر نکرد. چون وقتی فیلمی بنای تریلرش رو بر این کارها و اشاره افراطی به مارول میذاره، پس یعنی احتمالا خود فیلم چیزی خاصی نداره و البته یادتون باشه "همیشه سر ناامید شدن به وسیله سونی حساب کنید!"
با تشکر.
نقل قول کردن
saliz
#4 saliz 1400-08-12 10:59
واقعا خیلی هایپ وجود داره هم برای این فیلم و هم برای نو وی هوم.
خودم بنظرم موربیوس قرار نیست خیلی داستانش پیچیده باشه و خیلی به یونیورس‌های دیگه ربط پیدا کنه ولی یه سری اشاراتی می‌کنه یا یه سری کاراکترایی توش هستن که به مخاطب بگه که این به یونیورس‌های دیگه هم ربط داره.
البته این تریلره خیلی هم خفن نبود. بیشترشون رو تو تریلر اول نشون داده بودند. البته بجز یه سری چیزا مثل پرواز موربیوس و اون روزنامه‌‌هه.
بعد هم اینکه عجیبه که والچر اونجا تو صحنه‌ی پس از تیتراژ اسپایدرمن هوم‌کامینگ اسم پیتر رو لو نداد ولی الان بخواد علیه پیتر با موربیوس متحد شه.
ببخشید میگم ممکنه ونوم یا موربیوس جزو شش خبیث در اسپایدرمن نو وی هوم باشه؟
و اینکه چجوری نورمن آزبورن و دکتر اختاپوس که تو اسپایدرمن ۱ و ۲ مردند الان قراره تو نو وی هوم حضور داشته باشند؟
نقل قول کردن
Jastice.SLH
#5 Jastice.SLH 1400-08-12 11:11
چه میکنه این استاد ترابی با تحلیل هاش :lol:
خسته نباشید استاد

نمیدونستم موربیوس هم میتونه پرواز کنه :o (وقتی تو تریلر پرواز کرد فکر کردم سونی برای هایپ بیشتر این قدرتو بهش داد نگو که خودش توی کمیک هم اینکارس!!)
و از اون رادار خفاشی هم خیلی خوشم اومد(کم مونده بود اسمشو بزارن بت سیگنال :lol: )
خب اشارات راینو یکم قابل فهم تره ولی خب توی دنیایی که سونی هنوز با ونوم و موربیوسش مونده گربه سیاه این وسط چیکار میکنه؟ من که احتمال میدم این گربه سیاه همونی هست که خانم فیلیستی جونز قرار بود نقشش رو بازی کنه . چرا؟ چون به احتمال زیاد حرف استاد درسته و لطف طلسم دکتر استرنج دنیاهای هر سه تا اسپایدرمن ترکیب شده و اگر اینطور باشه این گربه سیاه برای دنیای اندرو گارفیلده!(شاید در نو وی هوم فلش بک هایی از زندگی پیتر بعد از مرگ گوئن رو شاهد باشیم!!)
و این قضیه برای راینو هم صدق میکنه
(ولی جدا از همه اینا اگه واقعا هر سه تا دنیا با هم ترکیب بشه وضعیت قاراشمیشی میشه ها!! :-* )
اون جمله من ونوم هستم موربیوس منو یاد من بتمنم ددپول 2 انداخت :lol:
ولی تو تریلر یک شخصی بود که خییییییییلی به تام هالند شباهت داشت :o (حتی از برادرهاشم بیشتر) . اگه من درست دیده باشم و تام هالند هم تو فیلم باشه شاید شاید به احتمال 30 درصد شاهد نبرد بین اسپایدرمن و موربیوس خواهیم بود(که البته این گمانه زنی ها رو برای ونوم هم داشتیم که همه ش دود شد رفت هوا پس بهتره زیاد توقعاتمون رو بالا نبریم)
در کل من به این فیلم نسبت به قبل هایپ بیشتر پیدا کردم منتظرم ببینم که سونی چه آشی واسمون پخته(به احتمال زیاد وقتی فیلم منتشر میشه کپک میزنه(سونی تجربه این کار رو داره))
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#6 AM SM BM SM 1400-08-12 11:15
به نقل از saliz:

ببخشید میگم ممکنه ونوم یا موربیوس جزو شش خبیث در اسپایدرمن نو وی هوم باشه؟
و اینکه چجوری نورمن آزبورن و دکتر اختاپوس که تو اسپایدرمن ۱ و ۲ مردند الان قراره تو نو وی هوم حضور داشته باشند؟

سلام
ونوم شاید در راهی به خانه نیست باشه (که امیدوارم این اتفاق ناگوار نیفته) اما موربیوس نه. فیلم اختصاصی موربیوس طبق برنامه ها در ژانویه 2022 اکران میشه یعنی تقریبا یک ماه بعد از اکران راهی به خانه نیست! نمیشه که او اول توی شش خبیث باشه و بعدش تازه فیلم اختصاصیش بیاد!
سوال دومتون هم باید از مارول و سونی بپرسید! ما هم مثل شما منتظریم فیلم رو ببینیم تا بفهمیم. اما نورمن آزبورن در کمیک ها بعد از کشته شدنش در داستان مرگ گوئن استیسی، به خاطر سِرُم گابلین زنده موند و شاید در فیلم هم همین طور باشه. دکتر اختاپوس هم کسی دقیق نمیدونه ولی انگار تحت کنترل بازو هاش بود و شاید پای اونا در میان باشه.
نقل قول کردن
Hail Comic Book
#7 Hail Comic Book 1400-08-12 11:18
نمیخوام بدبین باشم.ولی به نظر میاد این فیلم هیچ محتوایی نداره...
رسما انگار یک فیلمی ساختن که با اشاره به فیلمای دیگه باهاش پول در بیارن!!!
حداقل تریلر ها که دارن اینو میگن.واقعا ما تا حالا تو تریلرا چه چیز جالبی از خود موربیوس دیدیم؟!
تو تریلر اول عملا کل اوریجینش رو تو همون 2 دقیقه کامل گفتن!!!تو 2 دقیقه.چه چیز دیگه ای میخوان اضافه کنن بهش؟؟

تنها مدلی که ممکنه این فیلم خوب باشه این هست که یک پیچش جذابی توش باشه که هم کاراکتر رو تحت تاثیر قرار بده هم داستان رو جذاب کنه و یک محتوایی به داستان بده .اگه قرار باشه فقط اوریجینش رو نشون بدن و چند تا اشاره به فیلمای دیگه تو کل فیلم عملا تریلر ها کله فیلمو لو دادن و چیز دیگه ای واسه دیدن نمونده...
نقل قول کردن
Amazing Spidey
#8 Amazing Spidey 1400-08-12 11:30
fans: which universe does morbius take place in? raimi? tasm? mcu?
sony: yes
بنظرم اون عکس لباس ریمی در نهایت حذف میشه و با لباس تام هالند جایگزین میشه، سونی فقط داره اینکارو میکنه مردمو بکشونه سینما
من خودم اگه بودم واقعا میرفتم سینما ببینم جریانش چیه، بالاخره کدوم دنیاست
نقل قول کردن
friendly neighborhood
#9 friendly neighborhood 1400-08-12 11:52
عرض سلام و احترام خدمت همه اعضای محترم سایت اسپایدی ویه خسته نباشید خدمت آقای ترابی .واقیت تو این کامنت میخواستم به کامنتی که واسه تحلیل اسپایدر من نو وی هوم داده بودم اشاره کنم البته بیشتر قسمت آخرش.(ببخشید لینک کردن بلد نبودم کامنت رو کپی پیست کردم).......... .....سلام خدمت همه اعضای گل اسپایدی.آقا من یه فرضیه جدید واسم پیش اومده که بیشتر حالت سوالی داره و میخواستم نظر شماهارو هم بدونم.به نظرم درسته که ما تا حدودی 5-6خبیث رودیدیم ولی به نظر من این فیلم قراره چیزی بیشتر از 6خبیث باشه و این درواقع حیله مارول هست که میخواد هوادار فکر بکنه قراره پیتر (یاپیترها)با6 خبیث مبارزه کنن چون هرکدوم اسپایدی ها 6خبیث رو حریفن چه برسه به اینکه قراره کمک استرنج رو هم داشته باشن.حالا اینجا خودش 2نکته میشه یک اینکه ما همه ویلین های سم ریمی رو دیدیم به جز ونوم .نکته دوم که قسمت اصلی فرضیه هست به نظر من اتفاقات مردعنکبوتی 4 و مردعنکبوتی شگفت انگیز3 اتفاق افتاده اند پس آیا احتمال داره ما والچر نسخه سم ریمی رو ببینیم یا بلک کت رو .برای اینکه متن طولانی نشه بعضی قسمت هارو توضیح ندادم خوشحال میشم نظراتتون رو بشنوم
نقل قول کردن
masiha_87
#10 masiha_87 1400-08-12 11:55
سلام به همگی
استاد مقاله ی فوق العاده ای بود خسته نباشید
امیدوارم این فیلم مثل فیلم ونوم نشه که احتمالا میشه!!!
نقل قول کردن
hassan91
#11 hassan91 1400-08-12 12:01
والا نمیشه رو این فیلم حساب باز کرد چرا که موربیوس چیز خاصی نداره که بخواد به تنهایی تو یه فیلم سولو بدرخشه. مگه اینکه سونی بخواد یه داستان عالی بچپونه که به نظر بعید میاد. اصن فاتحه دنیایی که سه تا فیلم اولش با دوتا ویلن شروع بشه خونده س. حالا نمیدونم این سونی برای آینده مرد عنکبوتی چه برنامه‌ای داره که مشتاقیم بعد دور از خانه این قضیه رو بفهمیم. ولی گویا این دنیاهای عنکبوتی قراره باهم ادغام بشن (ظاهرا). مگه میشه هر سه تا نشونی از سه دنیای مختلف مرد عنکبوتی هم باشه؟
اینکه داره از هر سه دنیا هم استفاده میکنه تا برای این فیلم بازاریابی کنه ممکنه براش گرون تموم بشه. چرا که ممکنه این اشارت فقط برای جذب مخاطب باشه نه چیز دیگه (که ۱۰۰۰ درصد مطمئنم واسه همینه :-? ). حالا که فعلا این ونوم تقریبا ۴۰۰ فروش کرده. فیلم بعدی هم قراره که کریون شکارچی باشه که به شخصه دوست داشتم تو یکی از فیلمهای اسپایدی معرفی میشد نه تو فیلم سولو خودش. یه جایی هم دیدم که سونی میخواد فیلم سیلور سرفر و گربه سیاه رو به سریال تبدیل کنه.
نقل قول کردن
Infinity Soldier
#12 Infinity Soldier 1400-08-12 12:09
سلام ممنون بابت مقاله
نمیدونم چرا ولی هرکاری میکنم دیدم به این فیلم مثبت باشه نمیشه. متاسفانه باید بگم شرط میبندم قراره مثل ونوم دو باشه و فقط یه فیلمی باشه برای اکران و پول در آوردن. و با گذاشتن نشونه هایی از سه دنیای اسپایدرمن خواسته فقط مخاطب سینمایی جذب کنه.از نظر من سونی کلا تو فیلم سازی مخصوصا چندسال اخیر خیلی بدعمل کرده و از تحلیل فیلم بگذریم تریلرش هم هایپ کاذب داد فقط . کلا سونی توی ایستراگ نشون دادن خیلی ناشی بود تو این تریلر و بدجور رفت رو اعصابم. جدا از اینا اگه بخوایم از شکم سیری نظر بدیم فیلم بدی نمیشه حداقل با خودت میگی «خب مشقامو نوشتم برا امتحانم خوندم 2 تا 3 ساعت از وقتم خالیه چیکار کنم؟ میشینم موربیوس میبینم» به هر حال دیگه سونی کوپناشو هدر داده و هرچی پتانسیل بود سوزوند دود کرد هوا.
باز ممنون بابت پوشش تریلر
نقل قول کردن
Amir ko
#13 Amir ko 1400-08-12 17:42
سلام
با تشکر از استاد ترابی بابت این مقاله عالی
والا من که اصلا به این فیلم امید ندارم (قبلا هم گفتم)
چون مطمئنم این فیلم هم مثل ونوم ۲ افتضاحه.
واقعا نمیفهمم چرا سونی باید بیاد این دنیاش رو با ساخت فیلم بر اساس خبیث ها شروع کنه!
تنها چیزی که دوست دارم بدونم اینه که بفهمم این فیلم در کدوم دنیا جریان داره که احتمال بسیار زیاد هم این فیلم در دنیای فیلم های ونوم جریان داره و سونی فقط برای جذب مخاطب و کشوندن مردم به سینما ها و در نهایت زدن پول بیشتری به جیب خودش این ایستراگ ها رو گذاشته.
نقل قول کردن
AS-Spider
#14 AS-Spider 1400-08-12 19:15
سلام استاد حقیقتا فک کنم دیگه درباره فیلمایی که سونی در مورد ویلنا میسازه و عبرت نمی گیره مقاله ندید بهتره.
سونی از مردعنکبوتی 3 مارو آزار داده تا الان.


نمرات اترنالز هم اومد و مثل اینکه جالب نبوده چون از راتن 48 گرفته...
نقل قول کردن
king venom
#15 king venom 1400-08-12 19:47
یه سوالی که من دارم اینه که امکان داره بعد از نو وی هوم دنیای sony-verse با mcu ادغام بشه و مثلا به زیر مجموعه mcu تبدیل بشه؟!؟؟؟؟ اصلا همچین چیزی ممکنه!؟ چون این تریلر داره یه همچین چیزی رو به مخاطب میگه!!
نقل قول کردن
AM SM BM SM
+1 #16 AM SM BM SM 1400-08-12 21:07
یه چیز دیگه. احتمالا خیلی مهم نباشه اما اگر یادتون باشه در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲" صحنه ای بود که هری آزبورن میخواست به کامپیوتر پدرش دسترسی پیدا کنه و در فایل های اون کامپیوتر ما اسم های آک (همون دکتر اختاپوس)، ونوم و "موربیوس" رو میبینیم!!
spidey.ir/.../...
یعنی ممکنه که سونی از این طریق بخواد اوریجین موربیوس رو وصل کنه به دنیای مرد عنکبوتی شگفت انگیز؟ (با توجه به اون صحنه ای که ما آزکورپ رو در تریلر موربیوس دیدیم! البته اینم هست که لوگوی دیلی بیوگل در دنیای مرد عنکبوتی شگفت انگیز شبیه فیلم های ریمی و ونوم نیست.
spidey.ir/.../daily-bugle.jpg
اما اینطوری اون اشارات به mcu و فیلم های ونوم چی؟ همون قضیه سرکاری یا قاطی شدن دنیاها؟
نظر شما چیه؟
به نقل از king venom:
یه سوالی که من دارم اینه که امکان داره بعد از نو وی هوم دنیای sony-verse با mcu ادغام بشه و مثلا به زیر مجموعه mcu تبدیل بشه؟!؟؟؟؟ اصلا همچین چیزی ممکنه!؟ چون این تریلر داره یه همچین چیزی رو به مخاطب میگه!!

ادغام؟ به نظرم نه! سونی با فیلم های ونوم و فروششون اونقدر یاغی شده که ممکنه پیشنهاد بده اسم سینمای آمریکا رو از هالیوود به "سونی" تغییر بدن! فکر نکنم سونی و مارول بخوان دنیاهاشون رو ادغام کنند و البته فکر نکنم چنین چیزی در مولتی ورس ممکن باشه. (مگر اینکه شخصیت ها دنیاهاشون رو عوض کنند.
نقل قول کردن
king venom
#17 king venom 1400-08-13 04:04
به نقل از AM SM BM SM:
یه چیز دیگه. احتمالا خیلی مهم نباشه اما اگر یادتون باشه در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲" صحنه ای بود که هری آزبورن میخواست به کامپیوتر پدرش دسترسی پیدا کنه و در فایل های اون کامپیوتر ما اسم های آک (همون دکتر اختاپوس)، ونوم و "موربیوس" رو میبینیم!!
spidey.ir/.../...
یعنی ممکنه که سونی از این طریق بخواد اوریجین موربیوس رو وصل کنه به دنیای مرد عنکبوتی شگفت انگیز؟ (با توجه به اون صحنه ای که ما آزکورپ رو در تریلر موربیوس دیدیم! البته اینم هست که لوگوی دیلی بیوگل در دنیای مرد عنکبوتی شگفت انگیز شبیه فیلم های ریمی و ونوم نیست.
spidey.ir/.../daily-bugle.jpg
اما اینطوری اون اشارات به mcu و فیلم های ونوم چی؟ همون قضیه سرکاری یا قاطی شدن دنیاها؟
نظر شما چیه؟
به نقل از king venom:
یه سوالی که من دارم اینه که امکان داره بعد از نو وی هوم دنیای sony-verse با mcu ادغام بشه و مثلا به زیر مجموعه mcu تبدیل بشه؟!؟؟؟؟ اصلا همچین چیزی ممکنه!؟ چون این تریلر داره یه همچین چیزی رو به مخاطب میگه!!

ادغام؟ به نظرم نه! سونی با فیلم های ونوم و فروششون اونقدر یاقی شده که ممکنه پیشنهاد بده اسم سینمای آمریکا رو از هالیوود به "سونی" تغییر بدن! فکر نکنم سونی و مارول بخوان دنیاهاشون رو ادغام کنند و البته فکر نکنم چنین چیزی در مولتی ورس ممکن باشه. (مگر اینکه شخصیت ها دنیاهاشون رو عوض کنند.

والا با توجه به تریلر این فیلم بنظرم واقعا بعید نیست! ما که از پشت پرده خبر نداریم. ممکنه قراردادی چیزی در این باره بسته باشن! چون به هر حال دیزنی هم از پول فروش و محبوبیت اسپایدرمن و ونوم بدش نمیاد، پس تا نو وی هوم نیاد معلوم نیست!
نقل قول کردن
masiha_87
#18 masiha_87 1400-08-14 22:52
یه تئوری هست که میگه اون بلک کت و راینو مربوط بشن به دنیای spider_man ps4 :-* ! ولی به نظر من دیگه قیمه‌ها و ماستا کلا یه گند کامل میشن. امیدوارم همون یک‌ذره رایت مرد عنکبوتی که دست سونیه از دست بره.
نقل قول کردن
P.B.P
#19 P.B.P 1400-09-18 16:02
سلام ممنون از استاد ترابی عزیز
عجب نقد زیبا و قشنگی
از نظر من هم طلسم دکتر استرنج گند کاری به وجود آورده و در همون دنیای ونومه.
خسته نباشید.
نقل قول کردن
mtm
#20 mtm 1400-09-19 00:02
به نقل از P.B.P:
سلام ممنون از استاد ترابی عزیز
عجب نقد زیبا و قشنگی
از نظر من هم طلسم دکتر استرنج گند کاری به وجود آورده و در همون دنیای ونومه.
خسته نباشید.

آفرین
بنظرم قضیه همینه
فکر کنم طلسم دکتر استرنج باعث شده تا دنیاها قاطی بشه و همانطور که مهمون ناخوانده اومده تو دنیای MCU، مهمون ناخوانده هم رفته تو دنیای موربیوس اینا!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45