10 کمیک بوک که برای علاقمندان به سریال "ویچر" (WITCHER) توصیه میشود!

10 کمیک بوک که برای علاقمندان به سریال "ویچر" (WITCHER) توصیه میشود!

اگر بازی ها و سریال "ویچر" را دوست دارید پس این کمیک ها را هم باید بخوانید!

مقدمه: "ویچر"  عنوان مجموعه‌ای در ژانر خیال‌پردازی از نویسنده لهستانی آندری ساپکوفسکی است. شخصیت اصلی این مجموعه از داستان‌ها گرالت ریویایی در نقش یک شکارچی (از دید عوام جادوگر) دارای توانایی فرا طبیعی است که با کمک تمرین‌ها و فعالیت‌های بدنی مخصوص، توانایی مبارزه و از میان برداشتن موجودات مرگبار اهریمنی و پلید را به دست آورده است. او همچنین با نام گرگ سفید و قصاب بلاویکن (نام یک اقلیم تسخیر شده توسط هیولاها) شناخته می‌شود. او با سفر به نقاط مختلف اقلیم، به شکار هیولاهایی می‌پردازد که مردمان سرزمین را آزار می دهند. از این مجموعه تاکنون سریال‌های تلویزیونی، بازی‌های ویدیویی و یک سری رمان مصور اقتباس گردیده. مجموعه کامل این سری با عنوان ویچر یا همان شکارچی هیولا شناخته می‌شود. مجموعهٔ کامل این کتاب‌ها به زبان‌های مختلف و از جمله انگلیسی نیز ترجمه گردیده و البته همانطور که در این مقاله گفته بودیم، از روی ویچر یک سری کمیک بوک فوق العاده هم منتشر شده است. و حالا به مناسبت انتشار و محبوبیت سریال ساخته شده براساس این شخصیت به دست شبکه نتفلیکس این مقاله را تقدیم شما میکنیم.

 

10- بازی تاح و تخت (Game of Thrones)

کمیک  بازی تاح و تخت (Game of Thrones)

برای خیلی ها سریال ویچر اون حفره ای رو پر میکنه سریال "بازی تاح و تخت" بر جای گذاشت! کلا تشابهات زیادی بین سریال ویچر و بازی تاج و تخت است و حال و هوای یکسانی هم از نظر خشونت و برهنگی دارند! پس چرا کمیک بوک های منتشر شده از روی بازی تاج و تخت را نخوانید؟ کمپانی Dynamite Entertainment از سال 2011 تا به حال 24 شماره کمیک از روی کتاب های بازی تاح و تخت نوشته «جورج آر. آر. مارتین» منتشر کرده است که کیفیت خوبی هم دارند و حتی نسبت به سریال، بیشتر به کتاب های آقای مارتین وفادار هستند و منتقدین عقیده دارند که در انتقال عمق کتاب ها موفق تر عمل میکنند.

  

9- کودا (Coda)

 کودا (Coda)

دنیای خشن و تاریک ویچر که البته رگه های قوی فانتزی هم داره یکی از جذابیت های اصلی آن است. اگر شما هم جذب این بخش از ویچر شده اید پس کمیک Coda به دردتون میخوره. در این کمیک شاهد یک دنیای فانتزی هستیم که دچار یک دوران آخرالزمانی شده و شکوه و جلال سابقش را از دست داده و در نتیجه جادو اکثراً از این سرزمین پاک شده است. حالا یک شاعر و آوازخوانِ غرغرو و تک شاخ بد اخلاقش باید به همراه یکدیگر از بیایان های این سرزمین عبور نمایند. Coda ترکیبی بی عیب و نقص است از فانتزی و ژانر پسا-آخر الزمانی و البته کلیشه های آثار فانتزی در آن به خوبی رعایت شده است.

 

8- ساگا (Saga)

ساگا (Saga)

از همون اول که کمیک Saga در سال 2012 توسط Image Comics منتشر شد، به عنوان یکی از بهترین کمیک بوک های کشور آمریکا شناخته شد. این کمیک بسیار مورد تحسین قرار گرفته  و بین سال های 2012 تا 2017،  دوازده جایزه "آیزنر" و 17 جایزه "هاروی" که همه ساله به بهترین های دنیای کمیک اهدا میشود، برده است! خالقش یعنی «برایان کی. وان» کاری کرده تا تم های نزاع، جنگ، فقر و سیاست در این کمیک موج بزنه و همین باعث شده تا بسیار عمیق بشه. از همان ابتدا منتقدین به این کمیک لقب ترکیبی دلپذیر بین "جنگ ستارگان" و "بازی تاج و تخت" داده بودند! این کمیک داستان حماسی دو پناهنده سیاسی به نام های مارکو و آلانا است که در میان کهکشانی جنگ زده سفر میکنند و از بچه خودشون به نام Hazel محافظت میکنند. درسته که این کمیک حاوی المان های علمی – تخیلی هم هست ولی درست مثل ویچر، یک "ماجراجویی بزرگ" را روایت میکنه.

 

7- سونیای قرمز (Red Sonja)

سونیای قرمز (Red Sonja)

یکی از بهترین جنبه های ویچر این است که ترکیبی است از شمشیر بازی رئالیستی و جادوگری های معرکه. اگر شما از این بخشش خوشتون میاد پس کمیک های "سونیای قرمز" براتون مناسب است! «سونیای قرمز» یک جنگجوی باستانی هستش که از سال 1973 حضور چشمگیر و مداومی در دنیای كمیك داشته و خیلی از ناشرین از جمله مارول از رویش كمیك چاپ كرده اند. سال 1985 هم یک فیلم بیخود از روی او و با شرکت «آرنولد شوارتزنگر» ساخته شد. گفته میشه اون سونیای قرمزی که ما الان شاهدش هستیم اولین بار در کمیک های مارول خلق شد (شماره 23 از کمیک "کونان بربر") ولی ایده اصلیش رو از دو شخصیت مشابه که در کتاب های «رابرت ای. هاوارد» (خالق کونان) وجود داشتند، گرفته اند. در هر حال باید اعتراف کرد که مارول با کمیک های کونان، نمادین ترین و معروف ترین شخصیت کمیک بوک های فانتزی را خلق کرد و البته با سونیای قرمز هم نمادین ترین شخصیت مونث فانتزی ! سونیای قرمز در ضمن ماندگارترین قهرمان زن فانتزی دنیای کمیک است. او قبل از اینکه صاحب کمیک اختصاصی خودش بشه، در بخش دوم از کمیک های سیاه و سفید و تحسین شده کونان حضور داشت. همچنین حضور افتخاری داشت در کمیک بوک های کال (Kull). سرگذشت و اریجین او بسیار تلخ و تراژیک و سیاه است که باعث شده سونیای قرمز به یک شخصیت جسور و خطرناک تبدیل شود. او در واقع یک سلاح زنده است که خشونت زیادی هم در داستان های او به چشم میخورد. کمیک بوک های او اخیرا توسط ناشری دیگر به نام Dynamite Entertainment چاپ میشوند که انصافا هم داستان های خوبی دارند (مخصوصا با نویسند گی خانم «گیل سیمونه»!).

 

6- سَندمن (Sandman)

کمیک سَندمن (Sandman)

"سندمن" شاهکاری است که توسط «نیل گیمن» ، «سم کیث» و «مایک درینگنبرگ» در سال 1989 برای انتشارات "ورتیگو" (متعلق به دی سی) خلق شد. این سری تحسین شده و جایزه گرفته درباره بازگشت شخصیتی است به نام «رویا» (Dream) که سمبل امیدواری و رویاپردازی است و بعد از اینکه 70 سال در اسارت بود به قلمرو خودش برمیگردد. البته او نام های دیگری مثل «مورفئوس» نیز دارد. او در جستجوی این است که قدرتی که سابقا در دست داشته را دوباره به دست بیاورد. داستان ها درباره خانواده او نیز هست که بهشون "ناپایان ها (The Endless) گفته میشود. دیگر اعضای خانواده اش عبارتند از: دستینی (سرنوشت)، دث (مرگ)، دیستراکشن (نابودی)، دیزایر (آرزو)، دیسپر (نومیدی) و دلریئم (دیوانگی). نیل گیمن با این شاهکار نوعی فضای جدید برای ژانر دارک فانتزی در دنیای کمیک پدید آورد که بیشتر برای خوانندگان بزرگسال مناسب بود . فضای داستان هم جوری بود که میشد هر نوع داستان یا تمی را در هر مکانی روایت کرد. بنابراین مایه های فانتزی کلاسیک، فانتزی شهری، فانتزی متافیزیکی، وقایع تاریخی و ... در آن یافت میشد. بخش دارک و سیاه داستان های سندمن میتونه برای علاقمندان به سریال ویچر جالب باشه.

 

5- حق طبیعی (Birthright)

کمیک birth right

سریال ویچر خیلی زیاد روی تِم "سرنوشت" تمرکز میکنه. سرنوشت شخصیت های گِرالت ، سیری و یِنیفر به هم گره خورده است و این موضوع به خوبی در فصل یک به نمایش درمیاد. کمیک "حق طبیعی" هم چنین تِمی داره. "حق طبیعی" کمیکی است که از سال 2014 تا به حال توسط انتشارات Image چاپ شده است. نویسنده اش آقای جاشوا ویلیامسون و طراحش نیز آندره برسن است. این کمیک کلیشه های رایج در ژانر فانتزی را در هم میشکند و به فرمول جدید و جالبی میرسد. خلاصه داستان این کمیک از این قرار است: پسری به نام مایکی کالینز وقتی دارد با پدرش بازی میکند در جنگل گم میشود . بعدش خانواده مایکی به خاطر حس گناه، مقصر دانستن دیگران و شک و سوظن از هم متلاشی میشود. سالها بعد مایکی از جنگل بیرون می آید و در حالی که یک شمشیر آتشین دارد ، ادعا میکند که همه این سالها را در یک سرزمین فانتزی عجیب و غریب به نام Terrenos بوده. بعد به صورت فلش بک نشان داده میشود که قرار بوده مایکی قهرمان این سرزمین باشد. بعدش معلوم میشه که مایکی با جادوگر ستمگر این سرزمین همدست شده تا بتونه به دنیای خودش برگرده. سپس مشخص میشه مایکی داره به دلایل مرموزی جادوگران دنیای ما رو شکار میکنه. این کمیک همه المان های جذاب فانتزی رو داره.

 

4- کونان (Conan)

کمیک conan

بدون هیچ اغراقی اگر کتاب های "کونان" نبودند الان چیزی به نام کمیک فانتزی وجود نداشت. این شخصیت سال 1932 و در قصه های بازاری (Pulp Fiction)   آن دوران به دست «رابرت ای هاوارد» خلق شد. قبل از او ژانر فانتزی فقط به سرزمین ها و موجودات فانتزی خلاصه میشد. ولی با ظهور کونان نوعی واقع گرایی و عمل گرایی سرد (cold pragmatism) وارد سبک فانتزی شد که نمونه اش را سریال هایی نظیر "بازی تاج و تخت" و "ویچر" میبینیم. بنابراین قطعا یکی از منابع الهام بخش این سریال ، کمیک های کونان بوده است. خود کونان نیز شخصیت پردازی بسیار پیچیده و جذابی داشت و نمونه کامل یک ضد قهرمان (anti-hero) که البته به شرافت اعتقاد خاصی داشت ، به شمار میاد. رابرت ای هاوارد قبل از اینکه خودکشی کنه، 15 داستان برای کونان نوشت (بین سالهای 1932 تا 1936) . او نویسنده ای بود که به شدت قوه تخیل قدرتمندی داشت و دنیایی کاملا وحشی و بدوی خلق کرد که در آن فقط میشد متصور بود که کسی مثل کونان میتواند آن را رام کند. این دنیا مختصات خاص خودش رو داشت و ترکیبی بود از المان های آثار «اچ. پی. لاوکرفت» و تاریخ واقعی بشر! فضای داستان ها جوری بود که انعطاف داشت و کونان میتوانست مثلا یک سارق باشد یا یک سرباز یا قهرمان و حتی پادشاه! این مارول بود که در دهه 1970 برای اولین بار در تاریخ پای مخلوق جاودانه آقای هاوارد را به دنیای کمیک باز کرد. در واقع مارول برخی از بهترین کمیک های کونان را با بهترین طراحی های موجود خلق کرد به طوری که شماری از بهترین طراحان تاریخ همچون «جان بیوسما» و «بری وینزور اسمیت» روی آن کار کردند. کمیک های کونان خیلی هم پرفروش و موفق بودند. و خیلی از ناشرین کمیک بوکی مثل دی سی هم به این فکر افتادند که کمیک بوک های فانتزی چاپ کنند. ادعا میشه در مقطعی کونان به اندازه اسپایدرمن شهرت و محبوبیت داشت و باعث شد تا مارول یک سری کمیک هایی زیبایی هم چاپ کنه به صورت سیاه و سفید که تم های بزرگسالانه داشتند و بسیار هم موفق از آب درآمدند چون شماری بهترین ها روی آنها کار میکردند. مارول تا سال 2000 کمیک های کونان را چاپ میکرد. تا اینکه شرکت "دارک هورس" (Dark Horse) سال 2003 رایت چاپ کمیک براساس شخصیت کونان را به دست آورد و عناوینی همچون King Conan و Conan The Cimmerian را منتشر ساخت. اما از ماه ژانویه 2019 مارول دوباره اجازه پیدا کرده کمیک های جدید کونان رو خلق کنه که اولین اونا Savage Sword of Conan است که به دست «جیسون آرون» نوشته شده و فوق العاده هم خواندنی و جذاب است.

 

3- نیمونا (Nimona)

 نیمونا (Nimona)

درسته که گرالت (ویچر) شخصیت خشکی داره ولی این دلیل نمیشه که شوخ طبعی در سریال ویچر نباشه. در واقع نوعی شوخی خشک (dry humor) در شخصیت پردازی ویچر وجود داره که در نوع خودش بسیار جالبه. کمیک فانتزی و تحسین شده "نیمونا" نیز سرشار از این ویژگی است. این کمیک اینترنتی (webcomic) که توسط «نوئل استیونسون» طراحی و نویسندگی شده سال 2012 خلق شد و استیونسون از آن به عنوان پایان نامه خودش در دانشگاه استفاده کرد! سال 2015 نیز به صورت فیزیکی توسط HarperCollins به چاپ رسید. در این کمیک شاهد شخصیتی هستیم به نام نیمونا که دستیار یک شخصیت خبیث کلیشه ایِ داستان های فانتزی است ولی در واقع کمک خاصی بهش نمیکنه و بیشتر به ارباب خودش ضربه میزنه! اولش با خوندن این کمیک فکر میکنید که با اثری کمدی مواجه هستید ولی به مرور شما را به شکلی که انتظارش را ندارید غافلگیر میکنه! Blue Sky Studios قراره برای ژانویه سال 2022 یک اقتباس انیمیشنی از روی این کمیک بسازه.

 

2- سیاه چال و اژدها (Dungeons & Dragons)

سیاه چال و اژدها (Dungeons & Dragons) 

"سیاه چال و اژدها" (Dungeons & Dragons) که به طور اختصاری D&D یا DnD نامیده میشود، نام یک سری بازی های نقش آفرینی هستش که سال 1974 چاپ شد و از اون موقع تا به حال تعدادی فیلم و انیمیشن و گیم از روی آن ساخته شده و البته کمیک بوک! سال 1988 دی سی کمیک های سیاه چال و اژدها را منتشر ساخت. یک سری از این کمیک ها، Advanced Dungeons and Dragons نام داشت و برخی هم Dragonlance یا Forgotten Realms و ... نباید تصور کرد که این کمیک ها خیلی جدی گرفته نمیشدند و فقط سفارشی بودند . نخیر! برخی از نویسندگان و طراحان مستعد دنیای کمیک آنها را خلق کردند. کلا دی سی حدود چهار سال این کمیک ها را چاپ کرد که واقعا به حال و هوای داستان های سیاه چال و اژدها وفادار بودند. در مجموع داستان های Fun ای بودند . الان هم که چند ساله شرکت IDW روی کمیک های سیاه چال و اژدها کار میکنه که اونا هم خواندنی و جذاب هستند.

 

1- سفر اَجِنه (Elf Quest)

سفر اَجِنه (Elf Quest)

«اِلف» (Elf) نام موجودی خیالی از افسانه‌های فولکلور ژرمنی است. الف‌ها در اصل موجودات ریزاندامی خوش‌صورتی بودند که در جنگل‌ها و غارها و کنار چشمه‌ها زندگی می‌کردند. کلا در اساطیر خیلی از الف ها شنیده ایم. در فرهنگ فارسی هم میتوان اجنه را معادل الف ها دانست. در سریال ویچر هم شاهد حضور پررنگ الف ها هستیم. و اما "سفر اجنه" یک کمیک شگفت انگیز و مستقل است که سال 1978 توسط وِندی و ریچارد پینی خلق شد. درباره جامعه ای از الف ها هستش که در دنیایی زندگی میکنند که دو کره ماه دارد و باید در کنار دیگر موجودات افسانه ای همزیستی مسالمت آمیزی را داشته باشند. در واقع رئیس قبیله elf ها به نام Cutter Kinseeker ، سفری پرماجرا از میان بیابان و غار و کوهستان آغاز میکنه تا بین همنوعان خودش اتحاد ایجاد کرده و در نهایت بتوانند کاخ "عالی رتبه ها" (The High-Ones) را پیدا کنند. خالقین این اثر سعی کردند یکی از بهترین و زیباترین و حماسی ترین کمیک بوک های تاریخ را خلق کنند . این کمیک در زمان خودش واقعا بدیع و خلاقانه بود و دنیای پیچیده ای را در جلوی دیدگان خواننده ها قرار میداد که هنوز هم تازگی دارد. گفته شده که سفر اجنه در ضمن یکی از اولین های تاریخ است که از همان ابتدا پایانش توسط خالقین آن تعیین شده است و به زودی این اتفاق خواهد افتاد. لازم به ذکره که مارول و دی سی و اخیرا دارک هورس نیز ناشر کمیک های Elfquest بوده اند. ضمن اینکه کلیه شماره های این کمیک که تا قبل از سال 2013 چاپ شده اند به طور رایگان در اینترنت قرار داده شده و هر کسی میتواند با دانلود آنها ازشون لذت ببره! جالبه که تا الان بارها خواسته اند تا از روی این کمیک انیمیشن و فیلم بسازند ولی به دلایلی نشده که ساخته بشه!

 

 مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

منبع: سایت CBR

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

20 كمیك برتر ترسناك (HORROR COMICS)

15 کمیک بوک فانتزی برتر تاریخ

10 کمیک بوک برتری که از روی گیم اقتباس شده اند

10 کمیک بوکی که برای علاقمندان به سریال "بازی تاج و تخت" (GAME OF THRONES) توصیه میشود

20 گیمی که احتمالا خبر نداشتید از رویشان کمیک منتشر شده!

10 فیلم برتری که براساس ویدئو گیم ساخته شده اند

20 کراس اور عجیبی که در دنیای کمیک اتفاق افتادند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Iron heart
#1 Iron heart 1398-10-16 15:28
سلام آقای ترابی ممنون بابت مقاله روی چه موضوعی هم دست گذاشتید یادش بخیر چقدر با ویچر خاطره دارم (البته صحنه های اکشنش ها فکر بد نکنید :-* )
نقل قول کردن
AZIZ
#2 AZIZ 1398-10-16 15:51
سلام استاد خسته نباشید مقاله بسیار خوبی بود استاد اگه ممکنه کمیک های بازی تاج و تخت را ترجمه کنید بعد استاد 2تا سوال داشتم 1-رایت سینمایی کونان دست کیه 2-رایت سونیای قرمز دست کیه
نقل قول کردن
spider_fan
#3 spider_fan 1398-10-16 16:49
من بین اینا فقط بازی تاج وتخت دوست دارم خیلیداستان جالبی داره
ممنون اقای ترابی مقاله مثل همیشه جذاب و جالب
بعدم یه سوال :
سریال سندمن قراره ساخته بشه یا من اشتباه شنیدم؟
نقل قول کردن
Infinity
#4 Infinity 1398-10-16 17:09
استاد مرسی بابت مقاله
من با بیشتر اینا که گفتید اشنا نیستم ولی بازی تاج و تخت رو میدونم :lol:
ولی همون مبارزه اولش خیلی مصنوعی بود تو قسمت یک
نقل قول کردن
hm
#5 hm 1398-10-16 18:01
ممنون استاد مقاله بسیار خوبی بود
بنظرم کمیک های Saga با 12 جایزه آزنر و 17 جایزه هاروی گزینه خوبی برای ترجمه است
البته این صرفا فقط یک پیشنهاده
نقل قول کردن
mimsadgim
#6 mimsadgim 1398-10-16 20:04
به نقل از AZIZ:
سلام استاد خسته نباشید مقاله بسیار خوبی بود استاد اگه ممکنه کمیک های بازی تاج و تخت را ترجمه کنید بعد استاد 2تا سوال داشتم 1-رایت سینمایی کونان دست کیه 2-رایت سونیای قرمز دست کیه

یکم که نه ،مقدار زیادی محتوی +18 دارند
نقل قول کردن
- -
#7 - - 1398-10-17 03:35
سلام
دیشب مراسم گلدن گلوب پخش و حاشیه های زیادی داشت (مخصوص موقع سخرانی خواکین فینیکس) لینکش رو براتون میزارم تا همه نگاه کنید.(زبان اصلی و بدون سانسور هست)
دانلود مراسم اصلی گلدن گلوب 2020(720)
mitra.click/go/5e13c4593943a
دانلود مراسم اصلی گلدن گلوب 2020(1080):
mitra.click/go/5e13c476cb0e3
نقل قول کردن
capitan tony stark
#8 capitan tony stark 1398-10-17 05:54
ویچر دوست نداشتم ولی باحال بود
نقل قول کردن
- -
#9 - - 1398-10-17 10:36
سلام
ممنون بابت مقاله
ببخشید بابت اسپم ولی کسی نظری درباره رفتار و سخنرانی خواکین فینیکس نداره؟
انگار خیلی نقش جوکر روش تاثیر گذاشته انگار افسرده شده
اگر کسی سخنرانیش رو ندیده لینکش رو میزارم:
mitra.click/.../...
نقل قول کردن
Iron heart
#10 Iron heart 1398-10-17 11:16
به نقل از saho3ein.s10:
سلام
ممنون بابت مقاله
ببخشید بابت اسپم ولی کسی نظری درباره رفتار و سخنرانی خواکین فینیکس نداره؟
انگار خیلی نقش جوکر روش تاثیر گذاشته انگار افسرده شده
اگر کسی سخنرانیش رو ندیده لینکش رو میزارم:
mitra.click/.../...

امیدوارم اینم قبل اسکار خودکشی نکنه :sad:
نقل قول کردن
Deadpool 2099
#11 Deadpool 2099 1398-10-20 00:42
من تاحالا زیاد از ویچر خوشم نمیومد، ولی الان که این مقاله رو گذاشتید بیشتر در موردش تحقیق کردم و نظرم عوض شده :-) اگه میشه لطفا در مورد سریالش بهم توضیح بدین،فصل های بعدی هم میاد یا فقط یک فصله؟،اگه میاد کی میاد؟،فصل اولش چند قسمته؟
ممنون :-)
نقل قول کردن
s.p.i
#12 s.p.i 1400-04-05 20:01
سلام
من خیلی از داستان های فانتزی خوشم میاد و البته کمیک کونان بربر عالی هستند
فقط میخواستم بپرسم رایت سونیا قرمز دست کیه
به هرحال مرسی بابت این مقاله
نقل قول کردن
Vivian
#13 Vivian 1402-09-04 04:46
Howdy! Do yyou սse Twitter? І'ɗ likе toо follow уoս
іf that wouild be okay.I'm aƅsolutely enjoying youг site and ⅼοok forward tօ new posts.
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1402-09-04 06:46
به نقل از s.p.i:

فقط میخواستم بپرسم رایت سونیا قرمز دست کیه

Dynamite Entertainment
نقل قول کردن
Alysa
#15 Alysa 1403-01-02 22:46
Thɑnks fоr sharing ʏοur thoughts ߋn کمیک بوک ویچر،
ویچر ۳: شکار وحشیانه، گرالت ریویا، سریال ویچر، ، بازی ویچر، ینیفر،
Witcher 3: Wild Hunt، آندری ساپکوفسکی ، داستان فارسی ویچر، کمیک استریپ، کامیک
بوک فارسی ویچر، دانلود، سفر
اجنه ،Elf Quеst، - سیاه چال و اژدها ،Dungeons &
Dragons، نیمونا ،Nimona، کونان ،Conan، حق طبیعی
،Birthright، سندمن ،Sandman، سونیای قرمز ،Red
Sonja، ساگا ،Saga، کودا ،Coda، بازی تاح
و تخت ،Game оf Thrones، رد سونجا، کونن،
الف. Reɡards
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45