10 قهرمان کمیک بوکی برتر که از سلاح گرم استفاده میکنند!

10 قهرمان کمیک بوکی برتر که از سلاح گرم استفاده میکنند!

اینها خوراکشون اسلحه است و خوب بلدن چطور ازشون استفاده کنند!

مقدمه: قهرمان‌های کمیک بوکی هر کدوم قدرت‌های خودشون رو از راه‌های متفاوتی به دست آوردن. هر قهرمانی داستان منحصر به فرد خودش رو داره و به طبع قدرت‌هایی که داره شخصیتش شکل میگیره. یکی میتونه پرواز کنه، یکی میتونه از بدنش انرژی ساطح کنه، و یکی هم میتونه ذهن بقیه رو کنترل کنه. ابر قهرمان بودن نیاز به سوپر پاور داره.

واقعا قهرمان بودن نیاز به سوپر پاور داره؟

بعضی از قهرمان‌ها برای تثبیت جایگاهشون نیازی به سوپر پاور ندارند. بعضی از قهرمان‌ها برای برقراری نظم و قانون توی خیابون ها از وسایل ساخت بشر استفاده میکنن. این آدم ها کسایی هستن که ترجیح میدن از اسلحه استفاده کنن.

البته منظور من این نیست که هیچ سوپر پاوری ندارن، منظورم اینه که ترجیح میدن تا از اسلحه بیشتر از سوپرپاورهاشون استفاده کنن. اون‌ها با استفاده از اسحله‌هاشون، شیوه شخصی خودشون از عدالت رو به نمایش میزارن و اون رو به بقیه تحمیل میکنن.

اون‌ها کی هستن؟

صبر داشته باشید.

توی این مقاله به 10 قهرمانی می‌پردازیم که از اسلحه استفاده میکنن.

 

10- جونا هِکس

جونا هِکس

پاسخ DC به غرب وحشی این است:جونا هکس دو چیز رو خیلی خوب میدونه، اول اینکه جوری اسب سواری میکنه که هیچ کس نمیتونه، و دوم درک و فهم او در استفاده از اسلحه.

جونا هکس هیچ سوپرپاوری نداره ولی شاید دانش و توانایی استفاده از اسلحه‌اش رو بشه یه قدرت خاص تلقی کرد. یه چشم اون نابینا هست ولی باز هم تو دنیای DC یکی از بهترین و برجسته ترین تیراندازهاست.

جونا هکس یه کابوی از قرن نوزدهم هست که قانون رو به شیوه خودش اجرا میکنه. اون با بی‌گناه ها کاری نداره و به اصول شرافت پایبنده. اما این شرافت مانع این نمیشه که دشمن‌‌هاش رو از سر راهش برنداره.

 

9- سیلور سیبل

  سیلور سیبل

 سیبل همونقدری که توی بازی های ذهنی ماهره، کار با اسلحه‌ش هم حرف نداره. اون سوپرپاوری هم داره؟ نه، چون اصلا نیازی بهش نداره.

سیلور سیبل رهبر و سردسته گروه مزدور خودش، Wild Pack هستش. گروهی که مسئول دستگیری جنایت کار های نازی هستش. سیلور سیبل لباس ضد گلوله تقویت شده میپوشه و مدیر عامل شرکت بین المللی سیلور سیبل (Silver Sable International) هم هست. مثل اکثر کسایی که از اسلحه استفاده میکنن، سیلور هم همیشه یه کلت 9 میلی میاری همراهش داره و توی کار با اسلحه ترسی نداره. اما بدون اسلحه هم توانایی‌هایی داره.

سیلور یکی از بهترین قهرمان‌های مارول تو مبارزه تن به تن هم هست و حتی با مرد عنکبوتی هم چندباری جنگیده.

 

8- سگ وحشی

  سگ وحشی

البته از وقتی این شخصیت در سریال Arrow به کار رفته کمی شناخته شده تر شده ولی در کل همیشه از شخصیت های گمنام دی سی به شمار آمده است. حتی برای چند سال کلا از دنیای کمیک بوک ناپدید شد. در هر حال او سال 1987 و در مینی سریز اختصاصی خودش خلق شد تا از محبوبیت پانیشر استفاده کنه. او که «جک ویلر» (Jack Wheeler) نام داشت، ورزشکاری ستاره بود که مثل فرانک کسل سابقه حضور در نیروی دریایی را داشت . تا اینکه دوست دخترش «کلر» به خاطر داشتن ارتباطاتی با گروه های تبهکاری به قتل رسید در نتیجه جک به یک "نگهبان خود گمارده قانون" (vigilante) تبدیل شد (نگهبان خود گمارده قانون یا «وجلانتی» به کسی گفته میشود که پلیس و نیروهای قضایی را برای اجرای عدالت در جامعه ضعیف میداند و بنابراین خودش به اجرای عدالت اقدام میکند). او لباسی که رویش سگ قرمز خندانی بود بر تن کرد که در واقع لباس تیم ورزشی دانشگاهش بود و اسم خودش را هم گذاشت Wild Dog! او یک ناکامی بود یعنی هیچ وقت یک شخصیت درجه یک برای دی سی نشد. همیشه هم در حاشیه بود ولی یک سری طرفدارهای خاص اما اندک داره و بنابراین یه جورایی  میشه بهش لقب شخصیت "کالت" (cult) داد و همانطور که گفته شد با حضور در سریال Arrow شناخته شده تر شده. آیا اسم Wild Dog اسم کسیه که باید جدی گرفته بشه؟ نه واقعا، ولی نزارید این اسم گولتون بزنه. چون Wild Dog قهرمانیه که از اسلحه استفاده میکنه و باید خیلی جدی گرفته بشه.

 

7- ماشین جنگی

 ماشین جنگی

تنها چیزی که لازمه درباره این شخصیت بگم اینه که، یه اسلحه غول پیکره. ولی خب باز هم دربارش توضیح میدم.

اگر مرد آهنی یه زیر دست داشت، اون شخص قطعا ماشین جنگی بود. اون روی زره‌ش ترکیب رنگ قرمز و طلایی رو نداره و همرنگ ظروف استیل آشپزخونه‌ست.

و همچنین منابع مالی بی‌نهایت آیرون من رو هم در اختیار نداره…با اینکه این لباس رو تونی استارک ساخته ولی هیچ کدوم از این ها به این معنی نیست که ماشین جنگی از آیرون من کمتره. در عوض آیرون من هم تجربه نظامی اون رو نداره.

ستوان جیمز "رودی" رودز (James "Rhodey" Rhodes) به عنوان یک خلبان در ارتش ایالات متحده خدمت می‌کرد و توی عملیات های زیادی شرکت کرد که بعضی از اون ها درویتنام انجام شد. توی یکی از این ماموریت ها، پشت خطوط دشمن گیر افتاد، البته این براش خوب تموم شد، چون اونجا تونی استارک رو ملاقات کرد و دوستی‌شون از اونجا شروع شد.

زره ماشین جنگی دقیقا همون کاری رو میکنه که هر کسی انتظار داره. قدرت و دوام فرا انسانی رو به زودی رودز میده و روش هم به اندازه یه گردان هوایی، سلاح سوار شده.

تا وقتی که قهرمانان از اسلحه استفاده میکنن، ماشین جنگی یکی از قدرتمند ترین اونهاست.

 

6- راکت راکون

 راکت راکون

این روز ها ، بعد از موفقیت فیلم های محافظان کهکشان (The Guardians of The Galaxy‌) دیگه کسی پیدا نمیشه که راکت رو نشناسه. حالا میدونید راکت چیه؟ یه اسلحه باز، یه شخصیت پرخاشگر، یه حیوون و تشنه پول و خشونته.

توی اولین حضور توی سال 1976، راکت محصول آزمایش های ژنتیکی بود. و در نتیجه اون آزمایش ها راکت هوش انسانی و توانایی راه رفتن به دست آورد. و به همین ترتیب علاقه‌ش به اسلحه ها رو پیدا کرد و تبدیل به یه نقشه کش حرفه‌ای شد.

راکت یکی از مهم‌ترین اعضای محافظان کهکشان هم هست، البته نه به خاطر توانایی‌هاش ، بلکه به خاطر علاقه‌ش به کشت و کشتار.

 

5- دِد شات

  دِد شات

«ددشات» با نام اصلی «فلوید لاوتون» (Floyd Lawton) اولش یکی از دشمنان فرعی و گمنام بتمن بود که بعدا به شهرت زیادی رسید و به یکی از شخصیتهای مهم دی سی تبدیل شد. در اولین حضورش در دنیای کمیک که سال 1950 بود ، اوبا استفاده از تپانچه با خلافکاران گاتهام میجنگید ولی وقتی بتمن او را شکست داد معلوم شد اینا همش نقشه بوده تا خودش رو به عنوان رئیس خلافکاران شهر جا بزنه. سال 1977 و در شماره 474 از کمیک Detective Comics شاهد تغییراتی اساسی در شخصیت پردازی ددشات بودیم. او یک قاتل اجاره ای شده بود که در مچ دستانش تفنگ نصب کرده بود. شکل ظاهرش اش هم خیلی تغییر کرد و دیگه اون لباس قدیمی با اون کلاه و نقاب مسخره رو نداشت. او بار دیگر از بتمن شکست خورد و بعدش به گروه «جوخه خودکشی» (Suicide Squad) ملحق شد و اینجا بود که تبدیل شد به یک ضد قهرمان. لحظات و داستان های ماندگاری هم با حضور او در این کمیک ها شاهد بودیم که در این مقاله راجع بهشون توضیح داده شده. در طول سالها به توانایی ها و مهارت های وی افزوده شده و الان دیگه استاد تیراندازی، مبارزه تن به تن و تاکتیک های جنگی به شمار میاد. خیلی هم کله شقه و از مرگ هراسی به دل راه نمیده.

 

4- کِیبِل

  کِیبِل

کیبل قهرمانیه که از اسلحه استفاده میکنه، اسلحه های خیلی بزرگ.

«كیبل» با نام واقعی نیتان سامرز (Nathan Summers)،  پسر رهبر معروف گروه مردان ایکس یعنی «اسكات سامرز» (سایكلاپس) و كلون «جین گری» بود. او خودش هم یک میوتانت نیرومند است و میتواند تله پاتی، جابجایی اجسام با ذهن و تكنوپاتی (توانایی برقراری ارتباط با تكنولوژی) انجام دهد. در دوران نوزادی توسط «اپوکالیپس» (از دشمنان اصلی مردان ایکس که اینجا معرفی شده است) اسیر و به ویروسی Techno-Organic  مبتلا شد كه درمانش فقط در آینده موجود بود. بنابراین براي آنكه جانش نجات پیدا كند، پدرش او را به آینده دور فرستاد ( او در آینده به رهبر نیرومند شورشیانی تبدیل شد كه با «اپوكالیپس» پلید میجنگیدند). در هر حال این ویروس باعث شد تا او یک دست و چشم ماشینی داشته باشه و به یک سایبورگ تبدیل بشه. سپس كیبل به گذشته سفر كرد تا با اپوكالپیس بجنگد. پس از اینكه اپوكالیپس ظاهرا شكست خورد، كیبل مدتی را هم با «ددپول» بود. او اخیرا به عنوان محافظ و پدر معنوی میوتانت جدیدی به نام Hope فعالیت میكرد و اجازه نمیداد دیگران بهش آسیب برسانند (گفته میشه Hope قراره در اینده نژاد میوتانت ها را از نو آغاز كنه) . وقتی Hope بزرگتر شد، كیبل او را نزد مردان ایكس سپرد ولی در اقدامی فداكارانه جانش خودش را برای نجات او فدا كرد و كشته شد. البته معلومه که الان دوباره زنده شده چون در فیلم "ددپول 2" حضور داره که نقشش رو «جاش برولین» بازی میکنه.

 

3- قاضی دِرِد

  قاضی دِرِد 

"من قانونم"

تا به حال هیچ ضد قهرمانی مثل «قاضی درد» وجود نداشته و احتمالا هرگز هم وجود نخواهد داشت. چون شخصیتی هستش که اجرای خودسرانه قانون را با قانون ترکیب کرده. به عبارتی دیگر اگر فرانک کسل با زیر پا گذاشتن قانون ، عدالت را به سبک خودش اجرا میکنه و خلافکاران را میکشه اما قاضی درد وقتی خودش تبهکاران را میکشه در واقع داره قانون رو اجرا میکنه! او در آینده ای تاریک زندگی میکنه که در آن پلیس ها هم قاضی هستند و هم مجری قانون و بنابراین خودشون باید سر صحنه جنایت حکم را اجرا کنند. او به هیچ کسی رحم نمیکنه و باید حتما قانون را اجرا کنه حتی اگر مجبور باشه هر کسی که جلوی راهش قرار میگیره را بکشه. او هم درست مثل پانیشر هیچ جنایتی را نادیده نمیگیره. راستی تا یادم نرفته بگم که قاضی درد یک شخصیت کمیک بوکی انگلیسی هستش که سال 1977 توسط «جان واگنر» ، «کارلوس ازکوارا» و «پت میلز» خلق شد. او در شهر خیالی Mega-City One زندگی میکنه . 

چیزی که این قاضی رو مهم میکنه یه اسلحه‌‌هست ‌به اسم قانون گذار (Law Giver) که بر اساس اثر انگشت برنامه ریزی شده. قانون گذار چنان قدرتمنده که همه دشمن ها ازش میترسن. این اسلحه از شش نوع گلوله مختلف، یک چاقو و انواع مختلف نارنجک استفاده میکنه.

و اون موتوری هم به اسم ارباب قانون (Law Master) داره که به مسلسل و تفنگ لیزری شخصی سازی شده، مجهزه.

اگر Judje Dredd مقابل شخصی قرار بگیره، قطعا برنده اون نبرد میشه.

 

2- ددپول

 ددپول 

اصلا عجیب نیست که ددپول توی این لیست قرار داره، ددپول، یکی از محبوب‌ترین قهرمان‌های ماروله در طول زمان مسخره‌‌تر شده و هر چه قدر که ددپول مسخره تر و عجیب تر میشه، اسلحه هاش هم عجیب تر میشن.

فیلم Deadpool از کمپانی Fox، به صورت فوق العاده‌ای ددپول رو به تصویر کشیده. اون خیلی بددهنه، تقریبا از هر آسیبی میتونه جون سالم به درد ببره و خودش رو ترمیم کنه. ددپول خودش میدونه که شخصیت کمیک هست و مهم‌تر از همه توی استفاده از اسلحه هراسی نداره. توی لحظات اولیه فیلم Deadpool، کارگردان مهارت ددپول در استفاده از اسلحه رو به نمایش میزاره (یادتون بیاد که همزمان به سر سه نفر شلیک میکنه) و هیچوقت اجازه نمیده که مخاطب ها فراموشش کنن.

ددپول و اسلحه دو چیز جدا نشدنی هستن. دقیقا مثل بال مرغ و سس تند که بدون همدیگه هیچ فایده‌ای ندارن.

 

1- مجازاتگر

توی دنیای کمیک شخصیتی هست که به اندازه پانیشر توی استفاده از اسلحه شناخته شده باشه؟

فرانک کسل (Frank Castle) یه بازمانده از دوران جنگه، که سعی در ایجاد یه زندگی معمولی برای خودش داره. شاید اگه خانواده‌ش رو توی درگیری بین گروه های اوباش از دست نمی‌داد، میتونست به زندگی‌ای که آرزوش رو داشت برسه. بعد از کشته شدن همسر و فرزندش، فرانک تلاش میکنه تا عدالت خودش رو برپا کنه. این مسئله باعث میشه تا فرانک به یه ضد قهرمان تبدیل بشه و عدالت وحشیانه‌ای رو برای جنایتکار‌‌ها به ارمغان بیاره.

روش های فرانک همیشه خیلی افراطی هستن و باعث سلاخی شدن هدف‌هاش میشن. درسته که این راه خیلی جواب میده، اما اکثر قهرمان ها با این روش موافق نیستن. ( نمونه‌ش رو می‌شه در فصل دوم سریال Marvel’s Daredevil مشاهده کرد).

فرانک و اسلحه از همدیگه جدا نمیشن و حتی در اولین حضور او (مرد عنکبوتی شگفت انگیز #129) این موضوع رو کاور به خوبی نمایش داده شده.

پانیشر باید توی این لیست باشه، پانیشر شخصیتیه که هر آدم اسلحه باز دوست داره یه روزی به جاش باشه. بین همه قهرمان‌هایی که از اسلحه استفاده میکنن، پانیشر بهترینه.

 

مترجم: مهبد کهنمویی

 

 منبع : ComicBasics

All rights reserved © Spidey.ir 2020

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

خفن ترین لحظات پانیشر در دنیای کمیک

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

رتبه‌بندی برترین شمشیرزنان دنیای کمیک

10 سایبورگ (CYBORG) برتر در دنیای کمیک

10 حقیقت مهمی که باید درباره "جیمز رودی رودز" ملقب به ماشین جنگی/وار ماشین (WAR MACHINE) بدانید

15 شخصیت گمنام دنیای کمیک که به شهرت دست یافتند!

10 حقیقت مهمی که باید درباره مجازاتگر (PUNISHER) بدانید

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی: سیلور سیبل

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ددپول (DEADPOOL) بدانید

رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند در دنیای سینمایی مارول (MCU)

15 شخصیت کمیک بوکی که از پانیشر (PUNISHER) تقلید کرده اند

زشت ترین قهرمانان دنیای کمیک!

15 شخصیت کمیک بوکی که وارد روزنامه شدند!

معرفی 20 سلاح قدرتمند انتقام جویان (THE AVENGERS)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Kia Iron Man
#1 Kia Iron Man 1399-07-03 13:02
باز هم یه مقاله عالی دیگه از سایت اسپایدی.واقعا به نظرم چنین مقاله ای باید در کلکسیون مقاله های سایت بینظیر اسپایدی باشه.واقعا دستتون درد نکنه خسته نباشید.
پ.ن:به نظرم خیلی خوب میشه اگه یه مقاله درباره برترین ابرشرور های مارول توسط نویسنده های سایت اسپایدی نوشته بشه. :lol:
نقل قول کردن
sina.masoumkhani
#2 sina.masoumkhani 1399-07-03 13:06
سلام مقاله موضوع جالبی داشت ممنون از شما ;-)
نقل قول کردن
ironspider
#3 ironspider 1399-07-03 13:24
خسته نباشید بابت ترجمه این مقاله حال کردم. :lol:
نقل قول کردن
Xtriwer
#4 Xtriwer 1399-07-03 14:36
ممنون آقای کهنمویی مقاله خیلی خوبی بود
نقل قول کردن
magic sinbad
#5 magic sinbad 1399-07-03 16:07
خیلی عالی بود. این وب سایت باید بین المللی باشه ! .
پ.ن: یه سوال ، آیا تابه حال پانیشر ( مجازاتگر ) به غیر از بتمن ، با شخصیت دیگری غیر از عالم مارول ، رودررویی داشته ؟ .
نقل قول کردن
Captain-spidey
#6 Captain-spidey 1399-07-03 17:10
مرسی اقای کهنمویی مقاله جالب بود
واقعا به نظرم نمیشه اسمی از پانیشر اورد و یاد اسلحه نیوفتاد
نقل قول کردن
Black Ghost
#7 Black Ghost 1399-07-06 21:39
خسته نباشید و ممنون بابت ترجمه، واقعا لذت بردم.
غلط املایی که نبود و عکس ها هم که مثل همیشه با کیفیت و زیبا بود.
بین همه اینا فقط سگ وحشی را نمی‌شناختم.
یک سوال اگر بخواهیم از لحاظ کار با اسلحه و دقت شلیک کردن اینها را بسنجیم، دد شات رتبه بالاتری نداره؟ چون دد شات معروفه به اینکه تیرش خطا نمیره.
نقل قول کردن
Uncle Stan lee
#8 Uncle Stan lee 1399-07-10 13:27
من شخصا به کیبل،ددپول،سیلو ر سیبل،راکت،و مجازاتگر علاقه دارم
بقیه شخصیت ها باید جلوی اینا لنگ بندازن 8)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید