15 شخصیت کمیک بوکی که وارد روزنامه شدند!

15 شخصیت کمیک بوکی که وارد روزنامه شدند!

اینها 15 کمیک بوکی هستند که از رویشان کمیک استریپ های روزنامه ای چاپ شد.

مقدمه: در نیمه اول قرن بیستم شاهد ظهور و اوج گیری داستان های مصور  در روزنامه های جهان بودیم بهشون کمیک استریپ گفته میشد. این کمیک استریپ ها به صورت چند پانل کوتاه داستانی را روایت میکردند که در روز بعد در همان صفحه و در همان روزنامه ادامه پیدا میکرد و سیاه و سفید بودند اما معمولا در روزهای یکشنبه که روز تعطیل بود یک صفحه کامل و رنگی از آن چاپ میشد که خیلی هم طرفدار داشت. این کمیک استریپ ها قدمتشون از کمیک بوک بیشتره (کمیک بوک به مجله ای که در آن داستان مصور چاپ میشه گفته میشه) و بسیاری از شخصیت های قهرمانی مثل «فانتوم»، «ماندریک جادوگر» و «سایه» قبل از خلق شدن سوپرمن، داستان هایشان به صورت کمیک استریپ در روزنامه ها چاپ میشد. اما پس از روی کار آمدن کمیک بوک و ابرقهرمانان کمیک بوکی هنوز هم ناشرین دوست داشتند قهرمانان خود را به صورت کمیک استریپ روزنامه ای ببینند چون تیراژ روزنامه ها بالاتر است و باعث محبوبیت شخصیت هایشان میشود. البته نوشتن برای کمیک استریپ روزنامه ای با نوشتن برای کمیک بوک فرق دارد زیرا در کمیک بوک نویسنده و طراح معمولا برای روایت داستان 24 صفحه در اختیار دارند در حالی که در کمیک استریپ روزنامه شما تنها چند پانل داری و باید با آنها هم یک داستان منسجم و جذاب را روایت کنی و هم آن را در جایی تمام کنی که خواننده روز بعد نیز با شوق و ذوق آن را دنبال کند. در هر حال در این مقاله به 15 شخصیتی میپردازیم که ابتدا در کمیک بوک خلق شدند و بعد به کمیک استریپ های روزنامه ای وارد شدند!

نکته: این مقاله رتبه بندی ندارد و آیتم ها به ترتیب سال خلق شدن شخصیت ها مرتب شده اند.

 

15- سوپرمن  (Superman)

سوپرمن  (Superman)

«جری سیگل» و «جو شوستر» به عنوان خالقین سوپرمن ابتدا قصد داشتند او را در قالب کمیک استریپ های روزنامه ای خلق کنند ولی به هر روزنامه ای که مراجعه کردند با در بسته مواجه شدند. تا اینکه به National Comics Publications مراجعه کردند (این کمپانی الان به نام DC شناخته میشه) و در نهایت در شماره 1 از کمیک Action Comics شاهد خلق شدن سوپرمن بودیم که بلافاصله هم این شخصیت به محبوبیت زیادی دست یافت و پس از کمتر از یک سال سوپرمن وارد کمیک استریپ های روزنامه ای هم شد (حتی اگر به اولین داستان سوپرمن دقت کنید متوجه میشید که فرمتی کمیک استریپی دارد و این نشان میدهد خالقینش آن را برای چاپ در روزنامه آماده کرده بودند نه برای کمیک بوک) ابتدا سیگل و شوستر مسئولیت نویسندگی و طراحی این کمیک استریپ ها را خودشان بر عهده داشتند ولی شوستر به دلیل حجم بالای کار نمیتونست به موقع اونا رو آماده کنه پس طراحی به نام «پل کسدی» جای او را گرفت. جالبه که بدونید کسدی بود که «لکس لوثر» را با دستیار کچل او که در شماره 23 از Action Comics معرفی شده بود اشتباه گرفت و در نتیجه لکس لوثر را در کمیک استریپ های روزنامه ای سوپرمن به صورت بدون مو طراحی کرد و از آن به موقع به بعد لکس لوثر دیگه به صورت طاس باقی موند!!! گفته میشه کمیک استریپ های روزنامه ای سوپرمن تا سال 1966 منتشر میشدند و در دوران اوج خود در 300 روزنامه به چاپ میرسیدند و هر هفته 20 میلیون نفر خواننده داشتند!

  

14- بتمن (Batman)

 بتمن (Batman)

«باب کین» هم درست مثل سیگل و شوستر از نسلی بود که براشون تبدیل شدن به طراحان کمیک استریپ های روزنامه ای یک رویا بود. پس در نتیجه وقتی مخلوق جاودانه آقای کین یعنی بتمن در سال 1943 وارد دنیای کمیک استریپ های روزنامه ای شد رویای او به حقیقت پیوست. گفته میشه وقتی این اتفاق افتاد او دست از طراحی کمیک بوک های بتمن کشید و کل وقتش رو به استریپ های روزنامه ای بتمن اختصاص داد. وقتی هم که در سال 1946 چاپ کمیک استریپ های روزنامه ای بتمن متوقف شد کین هم برای مدتی   طراحی را کنار گذاشت. سال 1953 دوباره سعی شد داستان های بتمن را در روزنامه ها چاپ کنند که موفق نشدند ولی پس از محبوبیت سریال تلویزیونی بتمن در دهه 60 میلادی شاهد به چاپ رسیدن یک سری جدید از کمیک استریپ های روزنامه ای بتمن بودیم که تا سال 1974 نیز ادامه یافت. سال 1989 و پس از موفقیت فیلم سینمایی "بتمن" ساخته تیم برتون نیز بار دیگر شاهد به چاپ رسیدن کمیک استریپ های روزنامه ای این شخصیت بودیم که تا سال 1991 ادامه یافت.

 

13- اسپریت (The Spirit)

اسپریت (The Spirit)

در اوایل دهه 40 میلادی شرکت هایی که در زمینه کمیک استریپ های روزنامه ای فعالیت میکردند متوجه موفقیت کمیک بوک ها شدند و تصمیم گرفتند با همکاری با ناشرین دیگر یک سری کمیک مخصوص روزنامه ها تولید کنند. در واقع این کمیک ها ضمیمه روزنامه ها بودند که در صفحات میانی قرار داده میشدند و بهشون insert گفته میشد. یکی از این insert های محبوب، «اسپریت» بود. اسپریت شخصیتی بسیار مهم و تاثیرگذار در عالم كمیك است كه سال 1940 توسط نابغه ای به نام «ویل آیزنر» خلق شد. او در اصل مرد جوانی به نام «دنی كولت» است كه مرده پنداشته میشد ولی توسط شخصیت خبیثی به نام Dr. Cobra در حالت زیست تعویقی یا suspended animation   نگه داشته شده بود. وقتی از این حالت خارج شد از مزیت بی نام و نشان بودن خویش استفاده كرد تا با جرم و جنایت مبارزه  كند. Insert های اسپریت بسیار محبوب بودند و برای یک دهه چاپ میشدند. سپس کمیک استریپ های روزنامه ای اسپریت هم خلق شدند و از سال 1941 تا 1944 به چاپ رسیدند (هنرمندان دیگری مثل «لو فاین» و «جک کول» نیز روی آنها کار میکردند).

 

12- واندر وومن (Wonder Woman)

 واندر وومن (Wonder Woman)

در سال 1944 و پس از تقریبا دو سال و نیم از خلق شدن شخصیت «واندر وومن» در دنیای کمیک بوک، آقایان «ویلیام مولتن مارستون» و «هری جورج پیتر» مخلوق خود را وارد کمیک استریپ های روزنامه ای کردند. سری اریجینال این استریپ ها جالب بودند زیرا بسیار در به تصویر کشیدن اریجین و سرگذشت واندر وومن وفادار بودند جوری که انگار همان صفحات کمیک بوکی را بریده و داخل روزنامه گذاشته بودند. ولی در واقع پیتر همان پانل های قدیمی را از نو طراحی میکرد! به همین دلیل تنها تفاوت های جزئی به چشم میخورد (اینجا را ببینید). اما در مجموع داستان های واندروومن در کمیک استریپ نسبت به کمیک بوک کم رمق تر بودند و هیجان کمتری هم ایجاد میکردند تا اینکه چاپ آنها تنها پس از یک سال به پایان رسید.

 

11- آرچی (Archie)

 آرچی (Archie)

در اوایل دهه 40 میلادی یک ناشر بسیار موفق و پرکار در زمینه کمیک بوک وجود داشت به نام MLJ Comics. ابرقهرمانان خاص خودش را هم داشت مثل «شیلد» ، «کامت» (Comet) و «ویزارد». ولی در سال 1941 و با الهام گیری از سری فیلم های Andy hardy که با شرکت ستاره نوجوان هالیوود آقای «میکی رونی» ساخته میشدند، MLJ شخصیت «آرچی اندروز» را خلق کرد. این شخصیت و دار و دسته رفقایش به زودی آنقدر محبوب شدند که MLJ اسم خودش را به Archie Comics تغییر داد! سپس «باب مونتانا» به عنوان خالق داستان های اولیه آرچی در سال 1947 کمیک استریپ های روزنامه ای آرچی را راه انداخت که بسیار محبوب شدند و به صورت روزانه و همچنین به صورت رنگی (که روزهای یکشنبه منتشر میشدند) به چاپ میرسیدند. وقتی مونتانا در سال 1975 درگذشت، «دن دی کارلو» به عنوان طراح معروف کمیک بوک های آرچی طراحی این کمیک استریپ ها را بر عهده گرفت و تا موقع مرگش این کار را انجام داد. تا سال 2011 این کمیک استریپ ها با طراحان دیگر چاپ میشدند ولی از این سال به بعد تصمیم گرفته شد همان آثار دی کارلو را تجدید چاپ کنند.

  

10- پوگو (Pogo)

پوگو (Pogo)

شخصیت «پوگو»ی صاریغ و «آلبرتِ» سوسمار اولین بار توسط هنرمند بزرگ دنیای کمیک یعنی «والت کِلی» در سال 1941 و در Animal Comics که توسط انتشارات Dell منتشر میشد ، خلق شدند. ابتدا در داستان های آنها یک بچه به نام Bumbazine هم حضور داشت ولی کلی خیلی زود او را حذف کرد و کل داستان را به پوگو و آلبرت اختصاص داد. سه سال بعد Animal Comics کنسل شد تا اینکه سال 1948 آقای کلی مشغول کار برای روزنامه New York Star شد و ایده یک کمیک استریپ روزنامه ای را بر اساس شخصیت های Animal Comics ارائه نمود که مورد موافقت قرار گرفت. کمیک استریپ های پوگو از موفق ترین و تحسین شده ترین در تاریخ هستند و والت کلی به خاطر آنها بارها جایزه های مختلفی را برد. او سال 1973 درگذشت . خانواده او سعی کردند بدون او این کمیک استریپ را ادامه دهند ولی در نهایت چاپ آن سال 1975 متوقف شد.

 

9- فانی من (Funnyman)

فانی من (Funnyman)

در سال 1938 و بلافاصله پس از موفقیت عظیم سوپرمن، جری سیگل ایده «سوپربوی» (Superboy) به ذهنش رسید ولی دی سی (که آن موقع اسمش بود National Comics) آن را رد کرد. دو سال بعد او دوباره سعی کرد ولی بازم ردش کردند. تا اینکه در سال 1944 و وقتی که سیگل در جنگ جهانی دوم حضور داشت، دی سی خودش سوپربوی را به خوانندگان معرفی کرد! این موضوع باعث شد که جری سیگل خشمگین بشه و سال 1947 از این ناشر شکایت کنه. وقتی هم که شکایت به نتیجه نرسید او و جو شوستز از دی سی اخراج شدند . ایده اریجنال سیگل از سوپربوی این بود که نسخه نابالغ سوپرمن باشد و بتواند از قدرت های خود به شکل fun استفاده کند و باهاشون شوخی بکنه. در هر حال آنها ایده خود را به یک ناشر دیگر به نام Magazine Enterprises بردند و براساس آن شخصیت Funnyman را خلق کردند که با قدرت های فوق بشری خودش شوخی میکرد. آنها سال 1948 کمیک استریپ های روزنامه این شخصیت را تولید کردند که دوامی نداشت.

 

8- ریچی ریچ (Richie Rich)

ریچی ریچ (Richie Rich)

«آلفرد هاروی» صاحب انتشارات Harvey Comics به همراه طراحی به نام «وین کریمر» در سال 1953 شخصیت معروف «ریچی ریچ» ملقب به پولدار ترین پسر دنیا را خلق کردند. البته ریچی ریچ علیرغم محبوبیت بالا در دهه 50 میلادی هرگز در کمیک بوک های اختصاصی خودش ظاهر نشد که خیلی عجیبه! اما در سال 1960 صاحب عنوان شخصی خودش شد و محبوبیت بی سابقه ای پیدا کرد. او آنقدر محبوب شد که حتی آبدارچی او به نام Cadbury نیز صاحب عنوان تخصصی کمیک بوک شد! تا اینکه در سال 1980 از روی او یک انیمیشن تلویزیونی ساخته شد. از سال 1979 نیز شاهد حضور این کاراکتر در کمیک استریپ های روزنامه ای بودیم. البته روزنامه های زیادی آن را چاپ نمیکردند و به همین دلیل حتی یک سال هم دوام نیاورد!

 

7- مرد عنکبوتی شگفت انگیز (The Amazing Spider-Man)

 مرد عنکبوتی شگفت انگیز (The Amazing Spider-Man)

"مرد عنکبوتی شگفت انگیز" اولین کمیک استریپ روزنامه ای موفق مارول بود که سال 1977 چاپش آغاز شد. استن لی از مدتها قبل میخواست شخصیت هایی را در قالب کمیک استریپ عرضه کنه (او حتی سعی داشت با همکاری «دن دی کارلو» کمیک استریپی براساس یک پستچی به نام «ویلی لامپکین» را شروع کنه ولی در نهایت این شخصیت را وارد کمیک بوک های "چهار شگفت انگیز" کرد). خود استن لی نویسندگی کمیک استریپ های روزنامه ای مرد عنکبوتی را بر عهده داشت و طراحش هم «جان رومیتا»ی افسانه ای بود. موفقیت این کمیک استریپ واقعا بزرگ و غیر منتظره بود و چاپ آن تا 23 مارس 2019 ادامه داشت که یک رکورد برای یک ابرقهرمان کمیک بوکی به شمار میاد چون ابرقهرمانان اکشن معمولا فقط چند سال در قالب کمیک استریپ روزنامه ای دوام پیدا میکنند. در هر حال، استن لی و جان رومیتا حتی زمانی که دیگر نویسنده و طراح کمیک بوک های مرد عنکبوتی نبودند نیز این کمیک استریپ ها را ادامه دادند و در سالهای گذشته نیز برادر استن لی یعنی «لری لیبر» مسئولیت خلق آنها را بر عهده داشت. جالبه که همزمان با ازدواج مری جین و پیتر پارکر در دنیای کمیک، آنها در کمیک استریپ های روزنامه ای هم ازدواج کردند و حتی پس از قضیه One More Day بر هم خوردن ازدواج شان همچنان زن و شوهر باقی ماندند!

 

6- هالک شگفت انگیز (The Incredible Hulk)

هالک شگفت انگیز (The Incredible Hulk)

اگر یک فیلم یا سریال موفق داشته باشی شانست برای اینکه روزنامه ها از روی شخصیتت کمیک استریپ چاپ کنند خیلی بالا میره! همین مساله واسه هالک هم پیش اومد چون سریال تلویزیونی "هالک شکست ناپذیر" در دهه 70 میلادی حسابی محبوب و موفق شد و مارول هم تونست پای او رو در سال 1978 به عرصه کمیک استریپ های روزنامه ای باز کنه. این کمیک استریپ اولش به دست استن لی نوشته و برادرش (لری لیبر) اون رو طراحی میکرد و ماجراهای هالک در حالی که در حال فرار از نیروهای نظامی بود را روایت میکرد (این خط داستان به سریال هالک هم شبیه بود و حتی اسم «بروس بنر» هم مثل سریال به «دیوید بنر» تغییر یافته بود!). این استریپ تا سال 1981 در روزنامه های آمریکا چاپ میشد.

 

5- بزرگترین ابرقهرمانان جهان (The World’s Greatest Superheroes)

بزرگترین ابرقهرمانان جهان (The World’s Greatest Superheroes)

همانطور که قبلا هم گفته شد کمیک استریپ سوپرمن سال 1966 به اتمام رسید. این سال همان سالی بود که چاپ سومین سری از کمیک استریپ های روزنامه ای بتمن شروع شد که اونم سال 1974 به اتمام رسید. پس دی سی پس از سال 1938 برای اولین بار بدون کمیک استریپ روزنامه ای مانده بود و این برایش بد بود. پس در سال 1978 کمیک استریپ "بزرگترین ابرقهرمانان جهان" را راه انداخت (چون اون موقع فیلم سینمایی "سوپرمن" حسابی گُل کرده بود).  ایده این کمیک استریپ این بود که در هر ماجرا ابرقهرمانان متفاوتی از دی سی را به کار میگرفت. در اولین خط داستانی شاهد بودیم که سوپرمن، فلش، آکوامن و واندروومن با «وندل ساوج» مبارزه میکنند. «مارتین پسکو» اولین نویسنده این کمیک استریپ بود ولی بعد از او نیز نویسندگان دیگری روی آن کار کردند. اما خیلی زود تمرکز آن افتاد روی سوپرمن به حدی که در سال 1979 فقط سوپرمن در این کمیک استریپ حضور داشت و اسمش هم به Superman تغییر یافت! تا سال 1985 هم ادامه پیدا کرد.

 

 

4- کونان (Conan)

کونان (Conan)

شخصیت «کونان» را قبلا در این مقاله معرفی کرده ایم . پس دیگه سرتون رو درد نمیارم. فقط اینو باید گفت که کمیک های کونان که در دهه 70 میلادی توسط مارول منتشر میشدند بسیار پرفروش و موفق بودند. و خیلی از ناشرین کمیک بوکی مثل دی سی هم به این فکر افتادند که کمیک بوک های مشابه ای در ژانر فانتزی چاپ کنند. ادعا میشه در مقطعی کونان به اندازه اسپایدرمن شهرت و محبوبیت داشت و باعث شد تا مارول یک سری کمیک هایی زیبایی هم چاپ کنه به صورت سیاه و سفید که تم های بزرگسالانه داشتند و بسیار هم موفق از آب درآمدند چون شماری بهترین ها روی آنها کار میکردند. سال 1978 مارول کمیک استریپ های روزنامه ای کونان را شروع کرد که نویسنده اش «روی توماس» و طراحش «جان بیوسما» بودند. این کمیک استریپ تا سال 1981 در روزنامه ها به چاپ میرسید.

 

3- هاوارد اردکه (Howard the Duck)

 هاوارد اردکه (Howard the Duck)

ما قبلا در این مقاله شخصیت «هاوارد اردکه» را براتون معرفی کرده بودیم ولی قضیه خلق شدن او براتون حتما میتونه جالب باشه: یکی از نویسندگان برتر دنیای کمیک در دهه 70 میلادی آقای «استیو گربر» (Steve Gerber) بود که سال 1972 اولین کمیک خودش رو تحت عنوان Adventure into Fear برای مارول نوشت. در این کمیک شخصیتی به نام «من – ثینگ» حضور داشت که در اینجا معرفی شده است. از اونجایی که من ثینگ واقعا حرف نمیزد یا فکر نمیکرد، گربر باید کاری میکرد تا بتونه داستان های جدیدی روایت کنه و بنابراین ایده ای به نام "نقطه اتصال دنیاهای مختلف" (Nexus of All Realities) را مطرح کرد که در باتلاق من ثینگ قرار داشت و جایی بود که دیگر دنیاهای موازی مارول در آن با یکدیگر تلاقی داشتند. در شماره 19 از کمیک Adventure into Fear دیدیم که افرادی از دنیاهای دیگر از طریق این نقطه به زمین می آیند و یکی از آنها موجودی بود به نام «هاوارد اردکه»! او در واقع یک شوخی بود و از دنیایی می آمد که در آن همه شخصیت ها نوعی اردک کارتونی بودند! تا اینکه گربر از این شخصیت در کمیک اختصاصی خودش استفاده کرد که یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین کمیک های دهه 70 میلادی بود. در واقع گربر از هاوارد اردکه استفاده میکرد برای نقد اجتماع آمریکا و داستان های جالب و عمیقی برایش مینوشت. سال 1977 هاوارد اردکه اونقدر محبوب شده بود که در کمیک استریپ روزنامه ای خودش ظاهر بشه (البته در تعداد نسبتا کمی روزنامه به چاپ میرسید). اما در نهایت مارول و گربر بر سر دستمزد این کمیک استریپ ها به مشکل برخوردند که منجر شد به شکایت گربر از مارول بر سر رایت هاوارد اردکه و در نهایت گربر از مارول رفت. چاپ این کمیک استریپ هم سال 1978 متوقف شد.

 

2- قاضی دِرِد (Judge Dredd)

قاضی درد

تا به حال هیچ ضد قهرمانی مثل «قاضی درد» در دنیای کمیک وجود نداشته و احتمالا هرگز هم وجود نخواهد داشت. چون شخصیتی هستش که اجرای خودسرانه قانون را با قانون ترکیب کرده. به عبارتی دیگر اگر امثال «پانیشر» با زیر پا گذاشتن قانون ، عدالت را به سبک خودش اجرا میکنه و خلافکاران را میکشه اما قاضی درد وقتی خودش تبهکاران را میکشه در واقع داره قانون رو اجرا میکنه! او در آینده ای تاریک زندگی میکنه که در آن پلیس ها هم قاضی هستند و هم مجری قانون و بنابراین خودشون باید سر صحنه جنایت حکم را اجرا کنند. قاضی درد یک شخصیت کمیک بوکی انگلیسی هستش که سال 1977 توسط «جان واگنر» ، «کارلوس ازکوارا» و «پت میلز» خلق شد. کلا اکثر قریب به اتفاق کمیک بوک های کشور انگلستان به صورت سیاه و سفید چاپ میشدند و کمیک بوک های قاضی درد هم همین حالت رو داشتند. در هر حال قاضی درد اونقدر موفق بود که به زودی در روزنامه "دیلی استار" صاحب کمیک استریپ شد . خود خالق قاضی درد هم اونا رو نوشت . چاپ این کمیک استریپ ها از سال 1981 تا 1988 ادامه داشت.

 

1- لاک پشت های نینجا (Teenage Mutant Ninja Turtles)

لاک پشت های نینجا (Teenage Mutant Ninja Turtles)

واقعاً باوركردنی نیست كه دو نفر برای چاپ كمیك‌‌ مستقل شان مجبور شوند از قوم و خویش خود پول قرض كنند ولی در نهایت میلیونر شوند! ولی این اتفاق برای «كوین ایستمن» و «پیتر لیرد» (خالقان لاك‌پشت‌های نینجا) افتاد. آنها اولش میخواستند با خلق این شخصیت ها با ژانر کمیک های ابرقهرمانی شوخی کنند و آن را به هجو بکشند. خیلی هم داستان های دارک و خفنی خلق کردند.  ولی در واقع وقتی سر و كله این لاك‌پشت‌های دوست‌داشتنی در تلویزیون پیدا شد، آنقدر محبوب شدند كه به نظر می‌رسید در نیمه نخست دهه 90 میلادی هر كودك زیر 10 سال آمریكایی با پیژامه‌های منقش به آنها به خواب می‌رود! ما با چهار لاک پشت به نام های «لئوناردو»، «مایکل آنجلو»، «رافائل» و «دوناتلو» آشنا شدیم (آنها نامشان از نقاشان و هنرمندان مشهور تاریخ الهام گرفته شده بود) و به خاطر اصابت با ماده ای مرموز به نام ooze تبدیل قدرت تکلم به دست آوردند و توسط استادشان ، «اسپلینتر»، آموزش های نینجایی دیدند.  در سال 1990 هم این لاک پشت های محبوب وارد مدیوم کمیک استریپ روزنامه ای شدند که خیلی هم موفق بود و چاپش تا سال 1997 ادامه داشت. جالبه که استریپ های مخصوص روزهای تعطیل آخر هفته از طراحی های خلق شده توسط هواداران تشکیل میشد!

 

 مهدی ترابی مهربانی

   All rights reserved © Spidey.ir 2020

منبع : سایت CBR     

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقتی که باید درباره کمیک استریپ های روزنامه ای مرد عنکبوتی شگفت انگیز بدانید

10 ابرقهرمانی که قبل از سوپرمن خلق شدند

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

10 ابرقهرمان برتر دنیای كمیك كه به مارول یا دی سی تعلق ندارند

15 شخصیت برتر دنیای کمیک که اولش فقط یک شوخی بودند!

15 شخصیت گمنام دنیای کمیک که به شهرت دست یافتند!

15 ابرقهرمان عوضی دنیای کمیک!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

hm
#1 hm 1398-11-08 16:39
ممنون استاد . جالب بود . من درباره کمیک استریپ ها اطلاعات زیادی نداشتم .
ولی برای من کمیک استریپ ها جذابیت زیادی ندارن. فکر کنم بیشتر بهانه ای بودند برای فروش بیشتر روزنامه ها.
ولی واقعا چه جالب کمیک استریپ های اسپایدرمن تا سال 2019 ادامه ادامه داشته . فکر کنم فقط بخاطر استریپ های اسپایدرمن روز نامه میخریدن
نقل قول کردن
Ps Qu
#2 Ps Qu 1398-11-08 18:17
مقاله غیرمنتظره‌ای بود آقای ترابی واقعا دستتون طلا
واقعا به شخصه عاشق کمیک استریپ های روزنامه‌ای هستم چون ساده ان و همین سادگی منو تحت تاثیر قرار میده. مثل اینکه مردعنکبوتی محبوبترین شخصیت کمیکه چون تا سال ۲۰۱۹ داشت چاپ میشد :-*
دوستان کسی وبگاهی برای دانلود اینا سراغ داره؟
نقل قول کردن
hadializade60
#3 hadializade60 1398-11-08 20:11
احسنت عالی بود
نقل قول کردن
Ps Qu
#4 Ps Qu 1398-11-09 10:42
نمیفهمم چرا این مقاله جالب اینقدر کم نظره :-|
عزیزان نظر بدید تا خستگی آقای ترابی در بره و بیشتر مقاله بنویسند.
نقل قول کردن
ehsan_atapour
#5 ehsan_atapour 1398-11-09 11:38
باز هم شاهکاری از آقای ترابی . ممنون بخاطر این مقاله ی زیبا و دلنشین که هزار تا خاطره برام زنده کرد.
نقل قول کردن
MP Spidey
#6 MP Spidey 1398-11-09 11:49
باز هم یه مقاله عالی از استاد ترابی.
راستی این هاوارد اردکه چرا اولین بار توی Guardians of the Galaxy اومد. مگه این شخصیت کیهانیه؟؟؟
نقل قول کردن
ehsan_atapour
#7 ehsan_atapour 1398-11-09 13:12
به نقل از MP Spidey:
باز هم یه مقاله عالی از استاد ترابی.
راستی این هاوارد اردکه چرا اولین بار توی Guardians of the Galaxy اومد. مگه این شخصیت کیهانیه؟؟؟

بله شخصیتی کیهانیه که به دنیای انسان ها اومده. از انسان ها متنفره و به انسان ها میمون های بی مو میگه :lol:
اینم شکلش
s6.picofile.com/.../...
اولین حضورشم adventure into fear #19 هستش.
نقل قول کردن
ehsan_atapour
#8 ehsan_atapour 1398-11-09 13:17
استاد آیا دی سی در خلق swamp thing از man-thing مارول تقلید کرده ؟
نقل قول کردن
Spider-Fan
#9 Spider-Fan 1398-11-09 14:03
به نقل از ehsan_atapour:
استاد آیا دی سی در خلق swamp thing از man-thing مارول تقلید کرده ؟

استاد قبلاً نظرشون رو این‌جا گفته بودن:
spidey.ir/.../...

به نقل از mtm:
من بعضی جاها شنیدم که میگن ایده اصلی ایکس من از این [Doom Patrol] اومده که مضحکه چون اختلاف اونا فقط سه ماهه
در حالی که اون موقع ها خلق یک کمیک اریجینال 6 ماه زمان میخواست. چون ارتباطات و تماس ها اون موقع خیلی محدود بود . و یک ایده تا چاپ بشه خیلی زمان میبرد. همون پروسه نشر و چاپ کردن هم حداقل دو ماه زمان میبرد. مثل الان نیست که همه چیز دیجیتالی باشه و در عرض چند دقیقه پرینت بشه
یعنی استن لی و جک کربی برای خلق ایکس من باید از سه ماه قبل از اینکه doom patrol خبر میداشتن!!!
این قضیه درسا مثل قضیه swamp thing و man thing هستش. که man thing با همچین اختلافی زودتر جاپ شد ولی همه میگن به طور تصادفی ایده شون مثل هم شده. از این موارد داشتیم واقعا .
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#10 Pooya-Spidey 1398-11-09 21:01
سلام
مقاله جالب و متفاوتی بود و مثل همیشه به اطلاعات و آگاهی ما درباره شخصیت ها افزود.
باتشکر از آقای ترابی
میخواستم بدونم آیا کمیک استریپ های روزنامه ای الان توی اینترنت هست؟
اگر هست ممنون میشم اگر بشه یک شماره از ASM رو ترجمه کنید.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#11 AmirhoseinJafari2005 1399-11-05 13:04
جالب بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45