10 قهرمان رزمی کار برتر دنیای کمیک بوک

10 قهرمان رزمی کار برتر دنیای کمیک بوک

این روزها با به پایان رسیدن فیلمبرداری فیلم مورد انتظار "شانگ چی و افسانه 10 حلقه" هوس کردیم سری بزنیم به قهرمانان رزمی کار دنیای کمیک و برترین آنها را از نظر تسلط به فنون رزمی برایتان معرفی کنیم!

 

10- کارناک (Karnak)

 کارناک (Karnak)

«کارناک» از نسل «نا انسان ها" (Inhumans) است که سال 1965 و در شماره 45 از سری نخست کمیک بوک های "چهار شگفت انگیز" همراه دیگر اعضای خاندان سلطنتی نا انسان ها به دست استن لی و جک کربی خلق شد. نام کامل او «کارناک ماندر – آزور» (Karnak Mander-Azur) است و هرگز در معرض غبار تریجن که باعث تبدیل شدن افراد دارای ژن مخصوص به نا انسان میشود، قرار نگرفت (تریجن نوعی ماده جهش‌زای طبیعی است که از کریستال های تریجن متصاعد میشود و میتواند بیولوژی نا انسان ها را دگرگون سازد). در نتیجه او مثل دیگر نا انسان ها به قدرت های فوق بشری دیگری دست پیدا نکرد ولی رزمی کاری است که میتونه نقطه ضعف هر چیزی را پیدا کنه و با استفاده از قدرت جسمانی و آموزش هایی که دیده از اون نقطه ضعف به نفع خودش بهره بگیره. وقتی جوان تر بود بهش لقب "خُرد کننده" (The Shatterer) داده بودند زیرا میتونست الماس را خرد یا میدان های نیرو را مختل کنه و یا دشمنانش را با یک مشت نقش بر زمین کنه و فولاد را بشکنه! بهش در دنیای مارول لقب "فیلسوفِ متخصص کاراته" نیز داده اند و در سالهای گذشته به دیگر مهارت او نظیر حل معما یا برنامه ریزی راهبردی پرداخته شده است. همین باعث شد تا در سال 2015 به اولین سری کمیک بوکی اختصاصی خودش دست پیدا کنه.

 

9- کاراته کید (Karate Kid)

  کاراته کید (Karate Kid)

«کاراته کید» با نام واقعی «وَل آرمور» (Val Armorr) ابرقهرمانی است در دنیای دی سی که در آینده و قرن 31 میلادی زندگی میکند و عضو گروه "لژیون ابرقهرمانان" است. او ادعا میکند استاد مسلم تمامی سبک های رزمی است که بشر و غیر بشر  شناخته!!! گفته میشود اونقدر مهارت داره که میتونه بسیاری از اجسام سخت را تنها با یک ضربه خرد کنه و یک بار هم حتی تونست با تکنیکی منحصر به فرد به نام "سوپر کاراته" که خودش درستش کرده در مقابل «سوپربوی» ایستادگی کنه! (در واقع پس از این نبرد بود که لژیون ابرقهرمانان مجاب شد تا به درخواستش برای عضویت در این گروه جواب مثبت بده). میگن او هم میتونه مثل کارناک نقاط ضعف اجسام و اشیاء رو شناسایی کنه. کاراته کید از اون شخصیت های دی سی هستش که خودش، ظاهرش و تاریخچه اش بارها و بارها در سری های مختلف ریبوت شده اند!

 

8- کاساندرا کِین (Cassandra Cain)

  کاساندرا کِین (Cassandra Cain)

«کاساندرا کین» دختر قاتلینی تعلیم دیده به نام دیوید کین و لیدی شیوا است که در دوران کودکی بهش اجازه برقراری ارتباط کلامی با دیگران داده نشد تا در آینده به بزرگترین قاتل جهان تبدیل شود. در نتیجه کاساندرا وقتی بزرگ شد به استاد هنرهای رزمی بدل گشت ولی حالت صامت و لال پیدا کرد و مهارت های اجتماعی بسیار محدودی هم داشت و بی سواد هم بود! پس از آنکه شخصیت هانترس برای مدت محدودی به بتگرل تبدیل شد، کاساندرا به بتگرل سوم بدل گشت و اولین بتگرلی بود که در سری اختصاصی و ماهیانه خودش ظاهر شد. او لقب های دیگری همچون Orphan و Black Bat داشته و از اعضای پرندگان شکاری در سالهای گذشته محسوب شده است. کاساندرا کین استاد هنرهای رزمی و مبارزات تن به تن است و توانایی شگرفی در خواندن زبان بدن حریفان و پیش بینی ضربات آنها دارد.

 

7- اِستیک (Stick)

اِستیک (Stick)

«استیک» مرد مرموزی است با گذشته ای مرموز که استاد هنرهای رزمی «مَت مورداک» ملقب به «بی باک» بود (خود بی باک هم میتونست در این لیست باشه چون رزمی کار بزرگیه). استیک هم مثل بی باک نابینا است. او رهبر فرقه ای از مبارزین به نام "پاکدامن ها" (The Chaste) است و این فرقه برای این به وجود آمد تا فرقه  نینجاهای خبیث  "هَند" (The Hand) را نابود کند. علاوه بر بی باک، استیک مربی شخصیت دیگری به نام «الکترا» هم بود که از جنگجویان قهار مارول به حساب میاد (این مقاله را بخوانید). خود استیک در جایی گفته که بیشتر از مت مورداک به الکترا افتخار میکنه چون استعداد بیشتری در مبارزه و هنرهای رزمی داره ولی الکترا را به خاطر غرورش از فرقه "پاکدامن ها" اخراج کرد. استیک سبک بسیار سختگیرانه ای دارد و با دانش آموزان خود بی رحمانه رفتار میکند! او بسیار به نظم و تعهد اهمیت میدهد و اگر شاگردش فاقد آنها باشد به شدت تنبیه ش میکند!

 

6- ببر برنزی (Bronze Tiger)

 ببر برنزی (Bronze Tiger)

«بن ترنر» (Ben Turner) ملقب به «ببر برنزی» یا «برانز تایگر» (Bronze Tiger) یکی از برترین و بزرگترین رزمی کاران دنیای دی سی است. او اغلب به عنوان شخصیتی مرتبط با گروه "جوخه خودکشی" شناخته شده و با «ریچارد دراگون» رفیق است و در سری new 52 یکی از اعضای "لیگ قاتلین" بود و نوعی دوستی همراه با رقابت با «دث استروک» داشت. وقتی فقط 10 سالش بود و در سنترال سیتی زندگی میکرد یک روز نیمه های شب از خواب بیدار شد و دید که سارقی به پدر و مادرش حمله کرده. او چاقویی برداشت و باهاش مرتبا به سارق نگون بخت ضربه زد تا اینکه او را کشت! بدتر اینکه خودش اعتراف کرد از این کار لذت برده! سپس مشخص شد که در کنترل خشم خود مشکل دارد و از این رو به هنرهای رزمی روی آورد تا بتواند خودش را کنترل کند. استادی داشت به نام O-Sensei که علاوه بر هنرهای رزمی به او در علوم مختلف، فلسفه و تاریخ هم آموزش و سپس بهش ماموریت داد تا دنیا را بگرده و به نقاط مختلف سفر کنه تا تجربه به دست بیاره. ببر برنزی رزمی کار قابلی است و تونسته در برابر امثال بتمن، ریچارد دراگون و لیدی شیوا عملکرد درخشانی از خودش بروز بده.

 

5- استاد ایزو (Master Izo)

5- استاد ایزو (Master Izo)

«استاد ایزو» بیش از 100 سالشه و نامش در کتاب باستانی "مشت های آهنین" آمده است. گفته میشه او اولش عضو  نینجاهای هَند بود ولی وقتی رهبر این گروه درگذشت و اعضایش به تبهکاری و شیطان پرستی روی آوردند او نیز تصمیم گرفت از هند خارج شود و  چشم هایش را نیز کور کرد تا بهشان نشان بدهد دیگر هرگز به هند بازنمیگردد! او سپس فرقه ضد هند یعنی "پاکدامن ها" را تاسیس نمود اما   به خاطر اینکه شیفته قمار و مشروب بود از این سمت کنار گذاشته شد و استیک جایش را گرفت! اشتباه بزرگ ایزو این بود که خبیثی به نام «لیدی بولزآی» (Lady Bullseye) را آموزش و تعلیم داد و برای اینکه اشتباهش رو جبران کنه به نیویورک سفر کرد تا به «بی باک» در مبارزه با لیدی بولزآی و کینگ پین کمک کنه. در هر حال، استاد ایزو فوق العاده است و به راحتی خبیثی نیرومند به نام «رتیل سیاه» را شکست داده و نینجاهای هند مثل سگ ازش میترسند!

 

4- لیدی شیوا (Lady Shiva)

لیدی شیوا

«سندرا ووسان» نوه استاد هنرهای رزمی چین به نام O-Sensei بود و از همان دوران کودکی مصمم شد تا آموزش های رزمی ببیند و به یک جنگجوی قابل تبدیل شود و به «لیدی شیوا» معروف شد (از همان دوران به او لقب نابغه هنرهای رزمی داده بودند) او با قناری سیاه همکاری کرد تا درباره قتل استاد خودش تحقیق کند و اینجوری مسیرش به گروه پرندگان شکاری کشیده شد. لیدی شیوا را میتوان یکی از مرگبارترین قاتلین دی سی دانست که گفته میشه حتی به بتمن و رابین سوم (تیم دِرِیک) نیز آموزش داده است! دختر او به نام «کاساندرا کین» که در همین مقاله بهش اشاره شد برای مدتی نسبتاً طولانی به بت گرل سوم تبدیل شد. چیزی که باعث میشه لیدی شیوا یک رزمی کار بسیار خطرناک بشه اینه که در بررسی زبان بدن حریفان خود بسیار ماهر است به همین خاطر مثل دخترش میتونه با دقتی بسیار بالا ضربات بعدی حریفش رو حدس بزنه!

 

3- آیرون فیست (Iron Fist)

ایرون فیست

«دنی رند» وقتی بچه بود سفری به شهر مرموز "کان لون" (K’un L’un)داشت. پدر و مادرش در این سفر به قتل رسیدند. سپس فرمانروای این شهر دنی را تحت آموزش های مخصوص خودش قرار داد و ازش مراقبت كرد. در نهایت دنی تبدیل شد به بهترین بهترین ها در رشته های رزمی و سعی كرد به نیروي خاصي موسوم به "مشت آهنین" دست یابد. این نیروی خاص بهش اجازه میده تا chi یا انرژی درونی خودش را آزاد كنه و به توانایی های بالایی در نبرد برسه. دنی رند در انواع و اقسام هنرهای رزمی آموزش دیده و وقتی اژدها را شکست داد تونست شروع کنه به فرا خواندن "چی" (Chi) خودش (چی در فرهنگ سنتی چین بخش فعال و زنده‌ای‌ست که در هر موجود زنده‌ای وجود دارد. این واژه در کره‌ای گی و در ژاپنی کی تلفظ می‌شود. چی معمولاً به انرژی حیاتی ترجمه می‌شود و معادل تحت‌اللفظی آن هَوا و نَفَس است). وقتی این کار رو میکنه تمام قدرتش در دستش جمع میشه و قدرت فرابشری "مشت آهنین" پیدا میکنه. ولی این کار تمرکز ذهنی بالایی میخواد و باعث خستگی او میشه. ضمن اینکه کمی طول میکشه تا این قدرت دوباره شارژ بشه. دنی میتونه از چی خودش برای اینکه زخم هاش زودتر خوب بشه هم استفاده کنه. ضمن اینکه میتونه انرژی های مرموز و ماورایی رو حس کنه و با تلفیق ذهن خودش با دیگران احساسات و خاطرات اونا رو بفهمه. حتی دیده شده که تونسته انرژی هایی که به سمتش اومدن رو جذب کنه تا چی اش قوی تر بشه.

 

2- ریچارد دراگون (Richard Dragon)

  ریچارد دراگون (Richard Dragon)

شاید خیلی ها از دیدن نام «ریچارد دراگون» در رتبه دوم تعجب کنید و بگید حق ایرون فیسته که در این رتبه باشه ولی شک نکنید که ریچارد دراگون مبارز و رزمی کار بسیار قابلی هستش که حداقل در دنیای دی سی بی رقیبه (البته از نظر غنا و عمق شخصیتی و داستانی او هرگز به پای ایرون فیست نمیرسه ولی ملاک ما در این مقاله تسلط در هنرهای رزمی است). در ستایش او این رو باید گفت که فقط در 7 سال تونست تمامی اشکال و سبک های رزمی دنیا را یاد بگیره و خیلی از قهرمانان دی سی مثل قناری سیاه، بتمن، لیدی شیوا، ببر برنزی و هانترس را تعلیم داده است! البته او همیشه یک شخصیت مثبت نبوده است و اولش یک دزد بی سر و پا بود که وقتی توسط یک رزمی کار تحقیر شد تصمیم گرفت زیر نظر استاد بزرگ هنرهای رزمی در دنیای دی سی یعنی O-Sensei تعلیم ببینه. دی سی او و «ببر برنزی» را پس از محبوبیت فیلم های سینمایی رزمی در دهه 70 میلادی و خلق شدن شخصیت هایی نظیر شانگ چی و آیرون فیست  خلق کرد ولی راستش رو بخواهید هیچ کدام هرگز شخصیت های چندان محبوب و سرشناسی از آب در نیامدند. ولی در هر حال ریچارد دراگون سرور همه رزمی کاران عالم دی سی است و از این نظر فقط یک نفر است که در دنیای کمیک حریفش میشود که آنهم در مورد بعدی معرفی میشود ...

 

1- شانگ چی (Shang Chi)

 شانگ چی (Shang Chi)

«شانگ چی» شخصیتی بود كه مارول خلق كرد تا بتواند از رایت شخصیتی به نام «فو مانچو» (Fu Manchu) استفاده كند (فو مانچو كاراكتر بسیار مشهور كتاب های جنایی است كه در سال 1912 توسط آقای Sax Rohmer خلق شد) پس از اينكه فهمید پسر فو مان چو ميباشد، تصمیم گرفت عمر خودش را وقف مبارزه با نقشه های پلید پدرش كند (البته الان سالهاست که قضیه پدر شانگ چی رو تغییر داده اند چون مارول رایت فو مانچو را نداره) كمیك های شانگ چي محبوب بود چون در دورانی چاپ میشدند كه هنرهای رزمی به لطف فیلم های سینمایی «بروس لی» در اوج بودند و بنابراین شانگ چی از نظر ظاهری خیلی شبیه به بروس لی است (مخصوصا در کمیک بوک های اولیه خودش). شانگ چی هر از گاهی به داد دیگر قهرمانان مارول رسیده و به عضویت اونجرز درآمده است و حتی یك بار به مرد عنكبوتی تعالیم رزمی داد تا اگر قدرت هایش را از دست بدهد احساس بي مصرف بودن نكند!  در هر حال او که ملقب به «استاد کونگ‌فو» (Master of Kung Fu) ، بزرگترین استاد بزرگ هنرهای رزمی چینی‌ عالم مارول است و از کودکی برای تبدیل شدن به جنگجویی ماهر تعلیم دیده‌است. یک بار «آرس» درباره او گفت که شاید تنها موجود فانی باشد که میتواند بدون نیروهای فوق بشری یا جادو در مقابل یک نفر با قدرت های خداگونه دوام بیاورد! او استاد تمرکز و مدیتیشن است و در استفاده از سلاح های مختلف مثل شمشیر، نانچیکو، اسکریما، چماق و شوریکن استاد است و به بهترین شکل میتوانند از چی درونی خودش بهره بگیرد. او در ضمن میتواند از گلوله های شلیک شده جاخالی بدهد! درسته که گاهی اوقات و در برخی داستان های به طور موقتی دارای قدرت فوق بشری شده ولی خیلی زود آن را از دست داده و همواره به لطف مهارت های رزمی مبارزه میکند.

 

 مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره "شانگ چی" (SHANG CHI) بدانید!

معرفی 20 عضو برتر گروه "پرندگان شکاری" (BIRDS OF PREY)

10 قهرمان برتر مارول که در مبارزه مهارت دارند!

رتبه‌بندی برترین شمشیرزنان دنیای کمیک

15 چیز مهمی که باید درباره بی باک (DAREDEVIL) بدانید

100 شخصیت برتر مارول : آیرون فیست

10 چیز مهمی که باید درباره آیرون فیست بدانید

رتبه‌بندی قوی ترین قهرمان های تازه‌وارد MCU در فاز چهارم

10 مبارزه برتر دنیای کمیک بوک

 10 دفعه ای که ابرقهرمانان کمیک بوکی دشمنان خود را لت و پار کردند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Mohamadgg
#1 Mohamadgg 1399-08-05 12:39
من که به فیلم شانگ چی خیلی امیدوارم و میخام بترکونه
بازم ممنون استاد ترابی
نقل قول کردن
Milesspider2020
#2 Milesspider2020 1399-08-05 13:08
خیلی هم عالی تقریبا میشناختم بیشترشون رو فقط احساس کردم جای جیسون تاد یا دیک گریسون و همینطور کاتانا خالیه
البته قبول دارم شاید فوق العاده نیستن ولی خب شاید همین دلیلی باشه که حضور ندارن
درمورد کاساندرا و شانگ و لیدی شیوا شدیدا موافقم واقعا قدرتشون در کارهای رزمی بالاست
خسته نباشید مقاله پرباری بود
بازم منتظر مقالات زیبای اسپایدی هستم
نقل قول کردن
spider flash
#3 spider flash 1399-08-05 13:20
عالی بود خیلی جذاب بود ;-) من شانگ چی ، ایرون فیست و کاساندرا کین رو میدونستم
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1399-08-05 13:27
به نقل از Milesspider2020:
خیلی هم عالی تقریبا میشناختم بیشترشون رو فقط احساس کردم جای جیسون تاد یا دیک گریسون و همینطور کاتانا خالیه

نه اصلا خالی نیست اینایی که شما گفتی به خاطر مهارت رزمی بالای خودشون شناخته نمیشن . مخصوصا کاتانا که تخصص تو شمشیر بازیه. خواهشا سطح مقاله رو پایین نیارین :-*
نقل قول کردن
Cole.Hood
#5 Cole.Hood 1399-08-05 13:33
با سلام و تشکر
نقل قول کردن
s.ch
#6 s.ch 1399-08-05 15:11
وقعا جالب بود فقط نفر اول رو تونستم حدس بزنم. فکر می کردم کارناک بالاتر باشه و ایرون فیست دوم باشه :-)
تشکر بابت مقاله.
نقل قول کردن
sigin
#7 sigin 1399-08-05 17:43
خسته نباشید عالی بود
نقل قول کردن
AmirM. IX9
#8 AmirM. IX9 1399-08-05 20:36
آقای ترابی، مقاله فوق العاده ای بود و از خواندنش بسیار لذت بردم، مثل مقاله بهترین فیلم های کمیکی تاریخ. دستتون طلا...قبلا چندتا مقاله و کلیپ معتبر راجع به رزمی کاران دنیای کمیک خوانده و دیده بودم ولی این رتبه بندی شما برای شخص من معتبر ترینه. چون ترکیبی از همه رتبه بندی هاست و فشرده شده. راستی اگر میشد افراد بیشتری هم قرار داد و به ۱۵ یا ۲۰ نفر رسوند، شما با کدام یک از شخصیت های لیست من برای ادامه موافقید؟
بتمن (همیشه تو همه لیست ها جز ۱۰ نفر بود) ، وایلد کت ، بلک کنری ، بلک پانتر ، بلک ویدو ، ولورین ، کاپتان آمریکا ، مون نایت و به قول شما که در مقاله هم اشاره کردین: دردویل و الکترا.
نقل قول کردن
TiniT
#9 TiniT 1399-08-06 01:37
از لحاظ تغییر ژانر فیلم های مارول خیلی منتظر فیلم های فاز بعد هستم مخصوصا دکتر استرنج و شانگ چی
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1399-08-06 06:08
به نقل از Terminatrix IX9:
راستی اگر میشد افراد بیشتری هم قرار داد و به ۱۵ یا ۲۰ نفر رسوند، شما با کدام یک از شخصیت های لیست من برای ادامه موافقید؟
بتمن (همیشه تو همه لیست ها جز ۱۰ نفر بود) ، وایلد کت ، بلک کنری ، بلک پانتر ، بلک ویدو ، ولورین ، کاپتان آمریکا ، مون نایت و به قول شما که در مقاله هم اشاره کردین: دردویل و الکترا.

من با این افرادی که شما گفتید موافق نیستم یعنی واقعا نمیتونم امثال بتمن و کاپیتان آمریکا رو تو مقاله رزمی کاران برتر بیارم. درسته هنرهای رزمی بلدن ولی به نظر من باید تو این زمینه استاد بود که بشه آوردشون تو همچیم مقالاتی. بتمن و کاپیتان آمریکا و ایرون من و اسپایدرمن و ... تو خیلی تاپ لیست ها هستن ولی این یکی رو بیخیال بشین و اجازه بدین اساتید در آن نقش داشته باشن ;-)
نقل قول کردن
SPIDERBAT
#11 SPIDERBAT 1399-08-06 08:59
سلام اسپایدی
مقاله مثل همیشه عالی(دمتون گرم :-) )
کلا رزمی کاری و بزن بزن از همون اول جزو محبوب ترین قسمت های یک داستان بوده.حالا وقتی هی نفر قدرت های رزمی خیلی زیادی داره می تونه خودش رو توی دل بیننده یا خواننده سریع جا کنه و مخاطب هم کلی از لحظه های بزن بزن خفن یا همون رزمی کاری لذت می بره.
تمامی شخصیت های توی مقاله خوب بودن و بهترین(خیلی تو شماره ی دو جا خوردم صد در صد مطمئن بودم آیرو فیسته!)ها یا به قول آقای ترابی استاد بودن.
خسته نباشید از نوشتن این مقاله ی زیبا . ;-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید