10 حقیقت مهمی که باید درباره "شانگ چی" (Shang Chi) بدانید!

10 حقیقت مهمی که باید درباره "شانگ چی" (Shang Chi) بدانید! شنگ چی حقایق فکت آشنایی استاد استاد کنگ‌فو

به مناسبت اکران فیلم "شانگ چی و افسانه ده حلقه" این مقاله مجددا در صفحهٔ نخست قرار میگیره!

 جدیدترین سری کمیک بوکی شانگ چی (2020) را در اینجا با ترجمه فارسی بخوانید.

 

1- شانگ چی در یک نگاه

 شانگ چی (Shang Chi)

«شانگ چی» شخصیتی بود كه به دست استیو انگلهارت و جیم استارلین در سال 1973 برای مارول خلق شد تا بتواند از رایت شخصیتی به نام «فو مانچو» (Fu Manchu) استفاده كند (درباره فومانچو در مورد بعدی توضیح داده خواهد شد). او پس از اينكه فهمید پسر فو مان چو ميباشد، تصمیم گرفت عمر خودش را وقف مبارزه با نقشه های پلید پدرش كند (البته الان سالهاست که قضیه پدر شانگ چی رو تغییر داده اند چون مارول رایت فو مانچو را نداره) كمیك های شانگ چي محبوب بود چون در دورانی چاپ میشدند كه هنرهای رزمی به لطف فیلم های سینمایی «بروس لی» در اوج بودند و بنابراین شانگ چی از نظر ظاهری خیلی شبیه به بروس لی است (مخصوصا در کمیک بوک های اولیه خودش). شانگ چی هر از گاهی به داد دیگر قهرمانان مارول رسیده و حتی برای مدتی  عضو اونجرز بوده . در هر حال او که ملقب به «استاد کونگ‌فو» (Master of Kung Fu)، بزرگترین استاد بزرگ هنرهای رزمی چینی‌ عالم مارول است و از کودکی برای تبدیل شدن به جنگجویی ماهر تعلیم دیده‌است. یک بار «آرس» درباره او گفت که شاید تنها موجود فانی باشد که میتواند بدون نیروهای فوق بشری یا جادو در مقابل یک نفر با قدرت های خداگونه دوام بیاورد! او استاد تمرکز و مدیتیشن است و در استفاده از سلاح های مختلف مثل شمشیر، نانچیکو، اسکریما، چماق و شوریکن استاد است و به بهترین شکل میتوانند از چی درونی خودش بهره بگیرد. او در ضمن میتواند از گلوله های شلیک شده جاخالی بدهد! درسته که گاهی اوقات و در برخی داستان های به طور موقتی دارای قدرت فوق بشری شده ولی خیلی زود آن را از دست داده و همواره به لطف مهارت های رزمی مبارزه میکند. در ضمن شاید براتون جالب باشه که بدونید شانگ چی در زبان چینی به معنی "ارتقا و پیشرفت روح" میباشد. ضمناَ شانگ چی در دهکده ای به نام یانگ - نین در کشور چین به دنیا آمده و قبل از اینکه به آمریکا بیاید اکثر عمرش را در آنجا سپری کرده بود. 

 

 

2- مورد عجیب و دردسر ساز پدر شانگ چی (فو مانچو)!

  مورد عجیب و دردسر ساز پدر شانگ چی (فو مانچو)!

اجازه بدید اولش یه توضیحی درباره شخصیت خبیث مهمی به نام «فون مانچو» بدم. این شخصیت سال 1912 توسط نویسنده ای انگلیسی به نام «ساکس رومر» (Sax Rohmer) در کتاب ها و مجلات پالپ خلق شد ( کتاب ها و مجلات پالپ از حدود سال 1896 تا دهه 1950 چاپ می‌شدند و آثار ارزانی بودند که اغلب داستان‌هایی کارآگاهی و جنایی در آنها چاپ میشد و از این رو که در انتشار این مجله‌ها از کاغذهای کاهی ارزان‌قیمت استفاده می‌شد٬ این‌گونه نشریه‌ها در ایران به «مجلهٔ زرد» و در کشورهای انگلیسی‌زبان به پالپ به معنای کاغذ خمیری/کاهی معروف می‌باشند. لازم است ذکر شود نام فیلم "پالپ فیکشن"نیز از همین مجله‌ها الهام گرفته و نشان‌دهندهٔ این است که موضوع فیلم به داستان‌های این گونه مجله‌ها شباهت دارد). فو مانچو بسیار معروف شد و در فیلم های سینمایی، برنامه های رادیویی، کمیک بوک، کمیک استریپ های روزنامه ای و ... به کار رفت. این شخصیت به عنوان نماد و الگوی اصلی یک کاراکتر نابغه پلید و دانشمند دیوانه شناخته میشود که البته جنجالی هم بوده است. به طور مثال فیلم "نقاب فو مانچو" (The Mask of Fu Manchu) که در سال 1932 منتشر شد، دربارهٔ تلاشِ فو مانچو و پیروانش، در یافتنِ شمشیر و نقاب چنگیزخان است. پس از اکران این فیلم، دولتِ چین، آن را موردِ انتقاد قرار داده و سفارت چین در واشنگتون، به دلیلِ چهرهٔ خصمانه‌ای که این فیلم از چینی‌ها نشان می‌دهد، یک شکایت قضایی رسمی را آغاز نمود؛ به ویژه آنجایی که «فو مانچو» به پیروانش می گوید: "مردان سفیدپوست را بکشید و زنانشان را تصاحب کنید" ، بشدت مورد اعتراض واقع شد.

در هر حال ، مارول کامیکس رایت این شخصیت را در دهه 70 میلادی در اختیار داشت و میخواست هر طوری شده او را مورد استفاده قرار دهد. به همین دلیل فاش شد که پدر شانگ چی است که از کودکی او را آموزش داده تا امپراطوری پلید او را رهبری کند!

فومانچو شانگ چی

بخش عمده ای از داستان های شانگ چی هم درباره مبارزه او با پدرش بود زیرا علیه او قیام کرد. اما مساله اینه که مارول پس از چند سال رایت فومانچو را از دست داد و بنابراین دیگر نمیتوانست از فومانچو به عنوان پدر شانگ چی یاد کند. این مساله حتی باعث شده مارول نتواند کمیک های اولیه شانگ چی را تجدید چاپ کند و به همین دلیل کمیک بوک های اریجینال این شخصیت بسیار نایاب هستند! برای مدتی از اسم مستعار «دکتر هان» برای پدر شانگ چی استفاده میکردند تا اینکه در شماره های 6 تا 10 از کمیک Secret Avengers نوشته «اد بروبیکر» داستانی به چاپ رسید که در آن گروه خبیثی به نام "شورای سایه ها" نسخه های زامبی شده از دکتر فومانچو را زنده میکنند و فاش میشود فومانچو یک اسم مستعار و جعلی بوده و پدر شانگ چی در واقع یک جادوگر باستانی چینی بوده به نام «ژنگ ژو» (Zheng Zu) که سالها پیش به رمز و راز فناناپذیری دست یافت!

ژنگ ژو 

و بدین شکل مشکل مارول در ادامه دادن کمیک بوک های شانگ چی حل شد. در فیلم سینمایی "شانگ چی: افسانه 10 حلقه" نیز گفته شده اریجین شانگ چی را عوض کرده اند و پدر او «ماندارین» (از دشمنان مرد آهنی که در اینجا معرفی شده است) میباشد!

 

3- شانگ چی در نهایت باعث مرگ پدرش شد

- شانگ چی در نهایت باعث مرگ پدرش شد

در کمیک های اولیه شانگ چی و زمانی که هنوز فومانچو پدرش محسوب میشد، او علیرغم اینکه میخواست نقشه های پدرش را نقش بر آب کند ولی هرگز قصدش این نبود که او را بکشد. حتی وقتی دوست دوران کودکی او به نام M'Nai از سوی پدرش فرستاده شد تا در نیویورک بکشتش اما باز هم قصد نابودی پدرش را نداشت. ولی در نهایت وضعیتی پیش آمد که شانگ چی باعث کشته شدن پدرش شد. در واقع   فومانچو به لطف ماده ای به نام Elixir Vitae بیش از 200 سال عمر کرده بود اما متوجه شدیم که تاثیر آن کم کم در حال از بین رفتن است و او به خون پسرش برای زنده ماندن نیاز پیدا کرد. شانگ چی در شماره 118 از کمیک Master of Kung Fu به همراه متحدین خود  به مقر پدرش نفوذ کرد و ذخیره خون خودش را نابود کرد و آخرین شیشه ای محتوی خون خود را روی زمین ریخت و بدین ترتیب پدرش از آن محروم شد و به دلیل سن بسیار بالا مُرد!

 

4- شانگ چی ادای احترامی بود به بروس لی

- شانگ چی ادای احترامی بود به بروس لی

اگر به طراحی های اولیه شانگ چی در دهه 70 میلادی نگاه کنید قطعاً متوجه شباهت ظاهری او به «بروس لی» میشوید. این مساله اتفاقی نیست زیرا خالقین او عمدا او را این اسطوره تکرار نشدنی فیلم های سبک هنرهای رزمی خلق کردند. در حقیقت هدف مارول از خلق شانگ چی بهره برداری از تب داغ فیلم هایی بود که به لطف آثار بروس لی کل دنیا را فرا گرفته بود. دی سی هم پس از مارول به فکر افتاد قهرمان رزمی کار خلق کند و همانطور که در این مقاله گفته شد، شخصیت های مشابهی مثل «ریچارد دراگون» (Richard Dragon) و «ببر برنزی» (Bronze Tiger) را خلق کرد تا از مارول عقب نیفته! ولی هیچ کدام به محبوبیت و موفقیت شانگ چی نرسیدند زیرا او همزمان در دو سری اختصاصی حضور داشت و چاپ سری اصلی او به نام Master of Kung Fu ، 125 شماره دوام داشت که واقعا برای دوره خودش حیرت انگیزه و اگر مشکلاتی که بر سر رایت شخصیت فو مانچو پیش آمد نبود این سری بیشتر هم ادامه پیدا میکرد.

 

5- جنجالی که بر سر رنگ آمیزی شانگ چی بر پا شد!

- جنجالی که بر سر رنگ آمیزی شانگ چی بر پا شد!

تا قبل از دهه 70 میلادی طرز به تصویر کشیده شدن شخصیت های آسیایی و چینی تبار در دنیای کمیک بوک معمولا جنجالی بود. خود مارول در اواسط دهه 50 میلادی سری کمیک بوکی به نام «پنجه زرد» (Yellow Claw) چاپ میکرد که کاملا مشخص بود شخصیت اصلی آن از روی فومانچو تقلید کرده و به طوری نژادپرستانه به تصویر کشیده میشد:

«پنجه زرد» (

در دهه 70 هم که شانگ چی خلق شد برخی از هواداران از رنگ پوست این شخصیت شکایت کردند چون او به صورت طلایی و پدرش (فو مانچو) هم با رنگ زرد مات به تصویر کشیده میشدند. خیلی ها به مارول در این باره نامه نوشتند و نسبت به رنگ آمیزی این دو شخصیت اعتراض کردند. مارول هم مجبور شد توضیح بده که به دلیل محدودیت های چاپخانه ها نمیتونه از رنگ بهتر و واقعی تری استفاده کنه. تا اینکه با پیشرفت هایی که زمینه printing به وجود آمد ما اولین بار در شماره 412 از کمیک های Captain America که سال 1993 منتشر شد، رنگ آمیزی قابل قول تری از شانگ چی در دنیای کمیک دیدیم:

 

 

6- شانگ چی برای سازمان MI-6 کار میکنه!

در کمیک بوک های اولیه شانگ چی، شخصیتی بود به نام «دنیس نیلند اسمیت» (Denis Nayland Smith) که یک کمیسیر پلیس بود و با فومانچو مقابله میکرد. در واقع او بود که با نشان دادن ماهیت واقعی فومانچو به شانگ چی باعث شد تا علیه پدرش قیام کنه. نیلند اسمیت و شانگ چی دوستان و متحدین خوبی برای هم شدند و نیلند اسمیت او را به سرویس امنیتی انگلستان یعنی "اِم آی سیکس" (MI-6) معرفی کرد که شما حتما از طریق فیلم های "جیمز باند" با آن آشنا هستید. بدین ترتیب شانگ چی به یکی از برترین مامورین MI-6 تبدیل شد تا بدین شکل بهتر بتونه با سازمان پلید پدرش مبارزه کنه.

همچنین در این سازمان بود که شانگ چی اولین بار با همکارش به نام «لیکو وو» (Leiko Wu) آشنا شد که به زودی به معشوقه او نیز بدل گشت. البته لیکو وو بعدا وارد رابطه رومانتیکی با «سایمون برتنور» شد  که  شخصیت پلیدی از آب درآمد!

- شانگ چی برای سازمان MI-6 کار میکنه!

(میگن قراره در فیلم "شانگ چی"، بازیگر چینی - آمریکایی به نام « فالا چن» نقش این شخصیت را بازی کنه)

همچنین لازم به ذکره که شانگ چی در سازمان MI-6 با دو شخصیت دیگر نیز آشنا شد که به کاراکترهای مکمل مهمی در داستان های او تبدیل شدند. یکی «بلک جک تار» (Black Jack Tarr) بود که دستیار آقای دنیس نیلند اسمیت محسوب میشد و هیکل درشت و اعصابی داغون داشت!

بلک جک تار»

دیگری هم «کلایو رستون» (Clive Reston) بود که او هم از مامورین MI-6 بود و برای خلق آن از جیمز باند و کاراکتر Roper در فیلم "اژدها وارد میشود" الهام گرفته بودند!

کلایو رستون

گفته میشه هر دوی این شخصیت ها نیز در فیلم "شانگ چی و افسانه ده حلقه " حضور خواهند داشت.

 

7- شانگ چی عضو اونجرز بوده!

- شانگ چی عضو اونجرز بوده!

شانگ چی در دنیای مارول سابقه زیادی در همکاری با قهرمانانی که اصطلاحا سطح خیابانی (street-level) نامیده میشوند همکاری داشته مثل بی باک، لوک کیج، آیرون فیست، میستی نایت و کالین وینگ و سابقه عضویت در گروهی به نام "قهرمانان اجاره ای" که از همین شخصیت ها تشکیل شده بود، را نیز داشت. تا اینکه در مقطعی به عضویت تیم انتقام جویان درآمد. او در واقع عضو گروه "اونجرز مخفی" (Secret Avengers) شد که در این مقاله معرفی شده است. وقتی پدرش برگشت (به لطف تلاش های گروهی خبیث به نام "شورای سایه ها")، او از سوی استیو راجرز ماموریت یافت تا با همکاری با انتقام جویان با پدرش مبارزه کنه. پس از این ماجرا نیز او همچنان یکی از دوستان صمیمی استیو راجرز باقی ماند و هر وقت استیو او را صدا میزد برای کمک رسانی حاضر بود. او پس از رویداد Avengers vs. X-Men به یکی از اعضای اصلی و رسمی انتقام جویان بدل شد و در مواقع لزوم به کمک تیم آمده. شایان ذکره که وقتی شانگ چی عضو اونجرز شد، تونی استارک برایش دستکش های انرژی یا نانچیکوهای الکتریکی درست کرد. اما از همه عجیب تر این بود که او در معرض بمب های خبیثی به نام Ex Nihilo قرار گرفت و به توانایی خاصی در تکثیر خودش دست یافت!

شانگ چی کلون

البته این توانایی مدتی است که دیگر مورد اشاره قرار نگرفته و ندیده ایم که شانگ چی از آن استفاده کند.

 

8- شانگ چی به مرد عنکبوتی هنرهای رزمی یاد داده!

 راه هایی که اسپایدرمن انتخاب کرد وقتی حس عنکبوتی خودش رو از دست داد

شانگ چی در دنیای مارول بارها به قهرمانان مختلف هنرهای رزمی یاد داده. در این مقاله گفتیم که اسپایدرمن چند بار به دلایل مختلف حس عنکبوتی خودش رو از دست داد. یک بار رفت پیش شانگ چی تا آموزش هنرهای رزمی ببینه و اینجوری بتونه خلا ناشی از نبود حس عنکبوتی خودش رو پر کنه. البته شانگ چی بهش گفت   استعداد خاصی در یادگیری فنون رزمی نداره!

 

9- شانگ چی در دنیای آلتمیت

- شانگ چی در دنیای آلتمیت

در کمیک بوک های سری نهایی مارول (Ultimate Marvel)، شانگ چی پسر یکی از اربابان جنایت بین المللی است و از بچگی آموزش دید تا یک سلاح زنده باشد و تبدیل شد به بزرگترین رزمی کار جهان. ولی چون ذات خبیثی نداشت در نهایت به دشمن پدرش تبدیل شد. او که میخواست تا جای ممکن از پدرش دور باشد به نیویورک رفت و در آنجا مشغول به کار شد و دوستی به نام «دنی رند» (آیرون فیست) پیدا کرد. آنها حس کردند مردم محله چینی ها که در جنگی بین نیروهای کینگ پین و کله چکشی گیر افتاده بودند به کمک شان نیاز دارند و به یاری آنها شتافتند. شانگ چی سپس به دشمن کینگ پین تبدیل شد.

  

10- پسر بروس لی قرار بود نقش شانگ چی را بازی کند!

- پسر بروس لی قرار بود نقش شانگ چی را بازی کند!

همانطور که حتما میدانید، مارول استودیوز در کمیک کان پارسال تایید کرد که فیلم سینمایی "شانگ چی و افسانه ده حلقه" ساخته میشود و سیمو لیو نقش شانگ چی را بازی میکند. اما شاید براتون جالب باشه که بدونید این شخصیت از سالها پیش قرار بود در دنیای سینما ظاهر شود. گفته میشود که در دهه 80 میلادی، استن لی پسر بروس لی یعنی «براندون لی» را برای ایفای این نقش در نظر گرفته بود و حتی با او و مادرش ملاقات کرد تا در یک فیلم سینمایی یا سریال تلویزیونی ظاهر شود و البته میدونید که براندون لی همانطور که در این مقاله گفته شد، به طور تراژیکی سر صحنه فیلمبرداری فیلم کمیک بوکی "کلاغ" کشته شد. تا سال 2003 نیز رایت سینمایی این شخصیت در دست کمپانی "دریم ورکس" بود و کارگردانانی مثل استیون نورینگتون (سازنده فیلم "بلید") و «یون وو-پینگ» گزینه های ساخت آن بودند. سال 2004، «آنگ لی» به عنوان تهیه کننده به این پروژه پیوست. ولی فیلم ساخته نشد و رایت سینمایی شانگ چی به مارول برگشت. سال 2006 ، شانگ چی جزو شخصیت هایی بود که مارول استودیوز سعی کرد خودش آنها را تولید و از طریق کمپانی "پارامونت" اکران کنه. فیلم های ثور ، کاپیتان آمریکا و ایرون من هم جزو این دسته از این فیلم ها بودند که ساخته شدند ولی شانگ چی ساخته نشد تا اینکه همانطور که گفته شد پارسال ساختش تایید شد و چندی پیش هم فیلمبرداری آن رسما خاتمه یافت و باید دید به دلیل شیوع کرونا چه زمانی اکران خواهد شد.

 

 مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

سری جدید کمیک بوک "شانگ چی: استاد کونگ فو"  ترجمه شد + لینک دانلود

 10 قهرمان رزمی کار برتر دنیای کمیک بوک

100 شخصیت برتر مارول: شانگ چی

معرفی 20 عضو برتر گروه "پرندگان شکاری" (BIRDS OF PREY)

10 قهرمان برتر مارول که در مبارزه مهارت دارند!

10 حادثه تلخی که برای بازیگران و سازندگان فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی رخ داد

20 حقیقتی که باید درباره حس عنکبوتی (SPIDER-SENSE) اسپایدرمن بدانید

رتبه‌بندی برترین شمشیرزنان دنیای کمیک

15 چیز مهمی که باید درباره بی باک (DAREDEVIL) بدانید

100 شخصیت برتر مارول : آیرون فیست

کمیک کان 2019: فیلم ها و سریال های فاز 4 دنیای سینمایی مارول فاش شد!

معرفی 20 تیم برتر انتقام جویان

10 چیز مهمی که باید درباره آیرون فیست بدانید

رتبه‌بندی قوی ترین قهرمان های تازه‌وارد MCU در فاز چهارم

10 مبارزه برتر دنیای کمیک بوک

 10 دفعه ای که ابرقهرمانان کمیک بوکی دشمنان خود را لت و پار کردند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Iron_spider
#1 Iron_spider 1399-09-03 15:32
من به شانگ علاقه زیادی دارم خيلي باحاله
نقل قول کردن
Matingh
#2 Matingh 1399-09-03 16:30
ممنون خیلی مقاله ی خوبی بود :lol:
فقط یه سوال برام ایجاد شد شانگ چی تو هیچ
رسانه ی سرگرمی ای حضور داشته؟(گیم،فیلم و سریال،انیمیشن)ا لبته به جز فیلم جدیدش :-*
نقل قول کردن
spider az
#3 spider az 1399-09-03 19:30
من به هنر های رزمی خیلی علاقه دادم و تقریبا منتقی هستش که به شانگ چی علاقه زیادی داشته باشم و دستتون درد نکنه که باز هم با یک مقاله عالی به ما دادید دستتون درد نکنهبه نقل از Matingh:
ممنون خیلی مقاله ی خوبی بود :lol:
فقط یه سوال برام ایجاد شد شانگ چی تو هیچ
رسانه ی سرگرمی ای حضور داشته؟(گیم،فیلم و سریال،انیمیشن)البته به جز فیلم جدیدش :-*

واقعا اگه بوده بگید
نقل قول کردن
North-wolf
#4 North-wolf 1399-09-03 19:42
#2 و #3
توی بازی marvel's future fight هست.
غیر از این نمیدونم
نقل قول کردن
Captain-spidey
#5 Captain-spidey 1399-09-03 20:54
استاد دستتون درد نکنه مقاله رو خیلی خوب نوشته بودید و با اینکه قبل از این در مورد شانگ چی هیچی نمیدونستم ولی واقعا با مقلاتون خیلی از اطلاعات لازم شایدم همش رو بدس اوردم
نمیدونم چرا از ظاهر شانگ چی دنیای التیمیت خوشم نیومد
پ.ن:میگم استاد ببخشید یه اسپم دارم اجازه هست بگم؟
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#6 Mr. Doctor 1399-09-03 22:19
خیلی ممنون از شما استاد ترابی؛خسته نباشید
واقعا از شانگ چی خوشم اومد؛مخصوصا اینکه با خیلی از قهرمانان مارول هم برخورد و تیم اپ داشته هم باحال و جالبه،البته همیش تیم اپ قهرمانا جذاب بود،و چه بهتر میشه که یک طرف این ماجرا اسپایدی باشه. :eek: 8)
راستی استاد،شانگ چی بغیر از اینکه به پیتر فنون رزمی یاد داده،ماجرا و داستان دیگه ای همراه او نداشته؟؟
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1399-09-04 06:52
به نقل از Captain-spidey:

پ.ن:میگم استاد ببخشید یه اسپم دارم اجازه هست بگم؟

بفرما
نقل قول کردن
Captain-spidey
#8 Captain-spidey 1399-09-04 16:03
به نقل از mtm:
به نقل از Captain-spidey:

پ.ن:میگم استاد ببخشید یه اسپم دارم اجازه هست بگم؟

بفرما

مرسی استاد ترابی ببخشید واقعا ولی من از این ارک جدید انتقام جویان که مون نایت توشه تو جاهای مختلف شنیدم خاستم بگم اگه میشه کسی که خوندش یه نقدی یا یه اسپویلی چیزی تو سایت درموردش بنویسه ما که انگلیسیمون خوب نیست یکم در موردش متوجه بشیم
من فک کنم اقای هنجنی احتمالا این رویداد رو دنبال میکنن اگه یه نقدی در موردش بنویسن که ما متوجه بشیم چی به کیه
البته بازم اگه ممکن نیست ببخشید اخه مثلا یه اتفاقتی توش افتاد مثلا مرگ مفسیدو و... برام جااب بود بفهمم داستان چیه دقیقا
بازم ممنون اگه امکانش نیست ببخشید بابت اسپم
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1399-09-04 16:38
به نقل از Captain-spidey:
به نقل از mtm:
به نقل از Captain-spidey:

پ.ن:میگم استاد ببخشید یه اسپم دارم اجازه هست بگم؟

بفرما

مرسی استاد ترابی ببخشید واقعا ولی من از این ارک جدید انتقام جویان که مون نایت توشه تو جاهای مختلف شنیدم خاستم بگم اگه میشه کسی که خوندش یه نقدی یا یه اسپویلی چیزی تو سایت درموردش بنویسه ما که انگلیسیمون خوب نیست یکم در موردش متوجه بشیم
من فک کنم اقای هنجنی احتمالا این رویداد رو دنبال میکنن اگه یه نقدی در موردش بنویسن که ما متوجه بشیم چی به کیه
البته بازم اگه ممکن نیست ببخشید اخه مثلا یه اتفاقتی توش افتاد مثلا مرگ مفسیدو و... برام جااب بود بفهمم داستان چیه دقیقا
بازم ممنون اگه امکانش نیست ببخشید بابت اسپم

والا من که این سری رو دنبال نمیکنم
اگه از نویسندگان سایت کسی دنبال کنه و بخواد چیزی بنویسه بنده مشکلی ندارم
البته الان نویسنده ها و مترجمین سایت بدجوری درگیر رویداد آخرین بقایا هستند و البته پادشاه سیاه پوس هم که میشه گفت شروع شده و کل وقت ما رو خواهد گرفت
نقل قول کردن
badboy
#10 badboy 1399-09-12 15:41
چه باحال پسر بروس لی و نقش شانگ چی :lol: عالی میشد
نقل قول کردن
Ilya202020
#11 Ilya202020 1400-07-09 09:58
ببخشید بابت اسپم سوال دارم و گفتم تو مقاله معرفی شخصیت بپرسم:
emma forest کیه؟
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#12 AM SM BM SM 1400-07-09 13:44
به نقل از Ilya202020:
ببخشید بابت اسپم سوال دارم و گفتم تو مقاله معرفی شخصیت بپرسم:
emma forest کیه؟

سلام
این اسمی که شما میگید رو نمیشناسم ولی اگر منظورتون «اما فراست» (Emma Frost) بود میتونید این مقاله رو بخونید.
spidey.ir/.../...
میتونید توی اینترنت بزنید «اما فراست اسپایدی» تا مقالات دیگه بیاد.
نقل قول کردن
Amirreza-85
#13 Amirreza-85 1400-08-20 13:21
عالی بود یعنی من عاشق این حرکت سایت اسپایدی شدم یه مناسبت یا یک اتفاق درمورد یک ابر قهرمان میفتده هرچی داره رو رو میکنه :D
نقل قول کردن
Amirreza-85
#14 Amirreza-85 1400-08-21 00:24
آقا من الان شانگ چی رو نگاه کردم دوتا سوال درمورد آخرای فیلم تو ذهنمه.آخرش ما بروس بنرو میبینیم :o یعنی از اون حالت هم بروس هم هالک اندگیم دراومده.چطوری؟ی ه دستشم از گردنش آویزون میکننا از اونا داشت که همون دستی بود که باهاش بشکن زد.اصلا من در طول فیلم میگفتم این حلقه هارو خیلی کم اهمیت تر از کمیک نشون دادن ولی آخرش جبران کردن و ما تو آینده امیدوارم بیشتر درمورد این حلقه ها بدونیم.و یک نکته که تایید میکنه همیشه فیلما از روی کمیکا میسازن.در طول فیلم خواهر شانگ چی شخصیت مثبت بود ولی تو آخر ما دیدیم که راه پدرشو ادامه میده مثل کمیکا دشمن شانگ چی خواهد بود.و یک سوال چرا وقتی شانگ چی پرسید پیاما از حلقه ها به کجا فرستاده میشن همه هول شدن و کاپیتان مارول زود رفت بروس بنرم پشت سرش :-| هرچی پشت سر این قضیه هست تو فیلمای بعدی قراره شوکمون کنه :D خیلی امیدوارتر شدم به فیلم خیلی
نقل قول کردن
masiha_87
#15 masiha_87 1400-08-21 08:49
به نقل از Amirreza-85:
آقا من الان شانگ چی رو نگاه کردم دوتا سوال درمورد آخرای فیلم تو ذهنمه.آخرش ما بروس بنرو میبینیم :o یعنی از اون حالت هم بروس هم هالک اندگیم دراومده.چطوری؟یه دستشم از گردنش آویزون میکننا از اونا داشت که همون دستی بود که باهاش بشکن زد.اصلا من در طول فیلم میگفتم این حلقه هارو خیلی کم اهمیت تر از کمیک نشون دادن ولی آخرش جبران کردن و ما تو آینده امیدوارم بیشتر درمورد این حلقه ها بدونیم.و یک نکته که تایید میکنه همیشه فیلما از روی کمیکا میسازن.در طول فیلم خواهر شانگ چی شخصیت مثبت بود ولی تو آخر ما دیدیم که راه پدرشو ادامه میده مثل کمیکا دشمن شانگ چی خواهد بود.و یک سوال چرا وقتی شانگ چی پرسید پیاما از حلقه ها به کجا فرستاده میشن همه هول شدن و کاپیتان مارول زود رفت بروس بنرم پشت سرش :-| هرچی پشت سر این قضیه هست تو فیلمای بعدی قراره شوکمون کنه :D خیلی امیدوارتر شدم به فیلم خیلی

یکی از مقالات cbr به همین ماجرا پرداخته بود؛ مثل اینکه هالک از اون حالتش دراومده و قرار نیست تا آخر پروفسور باشه! یعنی یکی از برنامه های مارول بوده که هالک رو به زودی از اون حالت دربیاره.
نقل قول کردن
Spider_bat
#16 Spider_bat 1400-08-21 09:08
به نقل از Amirreza-85:
آقا من الان شانگ چی رو نگاه کردم دوتا سوال درمورد آخرای فیلم تو ذهنمه.آخرش ما بروس بنرو میبینیم :o یعنی از اون حالت هم بروس هم هالک اندگیم دراومده.چطوری؟یه دستشم از گردنش آویزون میکننا از اونا داشت که همون دستی بود که باهاش بشکن زد.اصلا من در طول فیلم میگفتم این حلقه هارو خیلی کم اهمیت تر از کمیک نشون دادن ولی آخرش جبران کردن و ما تو آینده امیدوارم بیشتر درمورد این حلقه ها بدونیم.و یک نکته که تایید میکنه همیشه فیلما از روی کمیکا میسازن.در طول فیلم خواهر شانگ چی شخصیت مثبت بود ولی تو آخر ما دیدیم که راه پدرشو ادامه میده مثل کمیکا دشمن شانگ چی خواهد بود.و یک سوال چرا وقتی شانگ چی پرسید پیاما از حلقه ها به کجا فرستاده میشن همه هول شدن و کاپیتان مارول زود رفت بروس بنرم پشت سرش :-| هرچی پشت سر این قضیه هست تو فیلمای بعدی قراره شوکمون کنه :D خیلی امیدوارتر شدم به فیلم خیلی

ببین فاز چهار ام سی یو داره وحشیانه عمل میکنه ما الان مطمئنمیم که دارک اونجرز قراره ساخته بشه مخصوصا بعد از اومدن نورمن آزبورن به ام سی یو و احتمال خیلی زیاد نیو اونجرز هم وجود داره چون بروس و کارول اگر بحث نیو اونجرز نیست پس چرا میخوان شانگ چی رو ببینن ؟
نقل قول کردن
Amirreza-85
#17 Amirreza-85 1400-08-21 12:53
به نقل از masiha_87:
به نقل از Amirreza-85:
آقا من الان شانگ چی رو نگاه کردم دوتا سوال درمورد آخرای فیلم تو ذهنمه.آخرش ما بروس بنرو میبینیم :o یعنی از اون حالت هم بروس هم هالک اندگیم دراومده.چطوری؟یه دستشم از گردنش آویزون میکننا از اونا داشت که همون دستی بود که باهاش بشکن زد.اصلا من در طول فیلم میگفتم این حلقه هارو خیلی کم اهمیت تر از کمیک نشون دادن ولی آخرش جبران کردن و ما تو آینده امیدوارم بیشتر درمورد این حلقه ها بدونیم.و یک نکته که تایید میکنه همیشه فیلما از روی کمیکا میسازن.در طول فیلم خواهر شانگ چی شخصیت مثبت بود ولی تو آخر ما دیدیم که راه پدرشو ادامه میده مثل کمیکا دشمن شانگ چی خواهد بود.و یک سوال چرا وقتی شانگ چی پرسید پیاما از حلقه ها به کجا فرستاده میشن همه هول شدن و کاپیتان مارول زود رفت بروس بنرم پشت سرش :-| هرچی پشت سر این قضیه هست تو فیلمای بعدی قراره شوکمون کنه :D خیلی امیدوارتر شدم به فیلم خیلی

یکی از مقالات cbr به همین ماجرا پرداخته بود؛ مثل اینکه هالک از اون حالتش دراومده و قرار نیست تا آخر پروفسور باشه! یعنی یکی از برنامه های مارول بوده که هالک رو به زودی از اون حالت دربیاره.

اره توی پروژه های آینده ی مارول فیلم هالک هست
نقل قول کردن
Amirreza-85
#18 Amirreza-85 1400-08-21 12:57
به نقل از Spider_bat:
به نقل از Amirreza-85:
آقا من الان شانگ چی رو نگاه کردم دوتا سوال درمورد آخرای فیلم تو ذهنمه.آخرش ما بروس بنرو میبینیم :o یعنی از اون حالت هم بروس هم هالک اندگیم دراومده.چطوری؟یه دستشم از گردنش آویزون میکننا از اونا داشت که همون دستی بود که باهاش بشکن زد.اصلا من در طول فیلم میگفتم این حلقه هارو خیلی کم اهمیت تر از کمیک نشون دادن ولی آخرش جبران کردن و ما تو آینده امیدوارم بیشتر درمورد این حلقه ها بدونیم.و یک نکته که تایید میکنه همیشه فیلما از روی کمیکا میسازن.در طول فیلم خواهر شانگ چی شخصیت مثبت بود ولی تو آخر ما دیدیم که راه پدرشو ادامه میده مثل کمیکا دشمن شانگ چی خواهد بود.و یک سوال چرا وقتی شانگ چی پرسید پیاما از حلقه ها به کجا فرستاده میشن همه هول شدن و کاپیتان مارول زود رفت بروس بنرم پشت سرش :-| هرچی پشت سر این قضیه هست تو فیلمای بعدی قراره شوکمون کنه :D خیلی امیدوارتر شدم به فیلم خیلی

ببین فاز چهار ام سی یو داره وحشیانه عمل میکنه ما الان مطمئنمیم که دارک اونجرز قراره ساخته بشه مخصوصا بعد از اومدن نورمن آزبورن به ام سی یو و احتمال خیلی زیاد نیو اونجرز هم وجود داره چون بروس و کارول اگر بحث نیو اونجرز نیست پس چرا میخوان شانگ چی رو ببینن ؟

ببینید یک شایعه هست که خیلی منو ناراحت کرده.نمیدونم شایعست یا نه ولی میگن فیلمای مارول دیگه تو فاز پنجم تموم میشه و بعدش دیگه مارولی نخواهیم داشت.درسته؟
حاا یه خبر خوب که احتمالا میدونید :lol: ببینید میدونستیم که دیر یا زود ایکس من و چهار شگفت انگیز میان mcuولی یه عکس لو رفته از پرفسر ایکس هست که میگه این اتفاق نزدیکه
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#19 Cap-Spider Potter 1401-03-17 13:24
دیشب بالاخره تونستم شانگ‌چی رو ببینم و ...
کیف کردم !!
یه فیلم نسبتاً جمع و جورِ سرگرم‌کننده با لحن و فضایی نو!
فیلم قبلی‌ای که از مارول دیده بودم، اترنالز بود که خب حسابی توی برجکم زد و فکر می‌کنم بدترین اثر مارول توی دهه‌ی اخیره. ولی شانگ‌چی حقیقتاً پرقدرت بود، اولاً که این «سیمو لیو» توی نقشش فوق‌العاده‌ست، هم باهوشه، هم کاریزما داره. دوماً ماندارین رو به‌نظرم الان میتونیم یکی از ویلن‌های قدر و برتر مارول بدونیم، در رابطه با اون تغییراتی که فیلم نسبت به source material داشت، با هیچ کدوم مشکلی نداشتم ! به‌نظرم بعضی‌هاش واسه جا دادنِ کاراکتر شانگ‌چی توی یونیورسی که mcu تا این‌جا ساخته لازم بود و بعضی‌هاش با توجه به تفاوت‌فرهنگی چهل پنجاه سال پیش و امروز، به‌نسبت نوعی مدرنیزه‌کردنِ زیرکانه بودن. به‌نظرم اشکالی نداره ماندارین به عنوان پدر شانگ‌چی ظاهر بشه و اون رابطه‌ی پدر/پسری خوش‌بینانه‌ی کمیکی به این رابطه‌ی پرتنش و دیوانه‌وار لوک‌/وارث‌ویدری ‌طور تبدیل بشه !!! ضمناً اکشن فیلم خیلی جون‌داره ! نمونه‌ش همون سکانس نبرد توی اتوبوس (bus-boy !!!!) خیلی نفس‌گیر و پر و پیمون و تنش‌آلود بود. تیکه‌های کمدی فیلم هم خیلی به‌جا بود و چندجا مجبور شدم فیلم رو pause کنم، بخندم و بعد دوباره ادامه بدم !! اما دوست داشتم فیلم روی همون اتمسفر نسبتاً زمینی و منحصر به فرد خودش و رابطه‌ی ماندارین و شانگ‌چی تا آخر باقی بمونه و یهو تهش switch نزنه روی تم گودزیلایی با اکشن وابسته به جلوه‌های کامپیوتری !!! نیازی نبود آنتاگونیست داستان لحظه‌ی آخری از ماندارین به اون دیو اژدهاشکل تغییر کنه ! چون شانگ‌چی فضای مختص به خودش رو داره و ترکیب همگنی‌ـه از ماجراجویی‌ها و زد و خوردهای خیابونی و رگه‌های کیهانی و فراطبیعی و می‌تونست تا آخر روی همون لحن باقی بمونه ! اما خب نموند و به‌نظرم این بزرگترین اشتباه فیلم بود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37