10 صحنه برتری که در تریلرهای دنیای سینمایی مارول بودند ولی در خود فیلم نبودند!

10 صحنه برتری که در تریلرهای دنیای سینمایی مارول بودند ولی در خود فیلم نبودند!

این مقاله نشان میده مارول استودیوز حاضره برای گمراه کردن هواداران به منظور مخفی نگه داشتن غافلگیری های و همچنین هیجان زده کردن آنها حاضره دست به چه کارهایی بزنه!

 

- تاب خوردن جلوی برج نیمه کارهٔ انتقام جویان

اگر به یاد داشته باشید در نخستین تریلر فیلم به دلیل این که هنوز فیلم انتقام جویان پایان بازی به اکران درنیامده بود، شاهد این بودیم که بیشترین بهره از  گمراه کردن طرفداران  بردند، یعنی برخی از صحنه ها جوری چیده شده بود که انگار وقایع جنگ بی نهایت رخ نداده است. یکی از این صحنه ها مربوط میشد به برج نیمه کارهٔ انتقام جویان که مردعنکبوتی جلوی آن تاب می خورد! اما با توجه به تایم لاین فیلم اصلا توقع نمی رفت چنین چیزی در فیلم وجود داشته باشد، چرا که با توجه به گذشت زمان می بایست با برج کاملی سر و کار می داشتیم. در فیلم هم همین اتفاق افتاد یعنی سازندگان جلوه های ویژه این صحنه ها را مخصوص تریلر ساخته بودند و در فیلم شاهد چیز دیگری بودیم:

و در فیلم نیز دیدیم که مانند تریلر اسپایدرمن در حال کار کردن با گوشی موبایلش است پس مارول حتی برای فیلم هایی که برای سونی ساخته می شود هم به همان اندازه ارزش قائل است.

 

10- دکتر استرنج از بعد آیینه مطلع میشود

 دکتر استرنج از بعد آیینه مطلع میشود

در فیلم "دکتر استرنج" وقتی استفن استرنج به کامار-تاج و استاد کهن (اینشنت وان) میرسد، واقعا شگفت زده میشود از اینکه جادو واقعیت دارد و این خانم استاد آن است. یکی از چیزهای زیادی که او میتواند انجام دهد ، احضار بعد آیینه (Mirror dimension) است، جایی که جادوی او تبعاتی برای دنیای حقیقی ندارد. در تریلر فیلم، استاد کهن، استرنج را مجبور می‌کند تا به بعد آیینه گام بگذاره در حالی که داشت بهش درباره مولتی ورس توضیح میداد. این صحنه و فاش شدن بعد آینه‌ای در واقع به شکل دیگری در نسخهٔ اصلی فیلم به کار رفت. پس حذف این صحنه چیز خیلی مهمی نبود!

 

9- نبرد هلا و ولکری

 نبرد هلا و ولکری

وقتی در فیلم "ثور: راگناروگ" گروه Revengers تشکیل شد تا روی پل رنگین کمانی با هلا مبارزه کنند، یک صحنه سریع و لحظه ای در تریلر بود که هلا وقتی داره با ولکری مبارزه میکنه داره سریع میچرخه و به تمامی جهات شمشیر پرتاب میکنه. ولکری اونا رو دفع میکنه وبعد تصویر کات میشد ولی معلوم بود که از این حمله جون سالم به در میبره. هلا و ولکری درسته که در فیلم با هم جنگ میکنند ولی این حمله را ندیدیم. نه تنها آن را بلکه نوعی که نبرد نهایی روی پل در تریلرها به نمایش درآمد خیلی با نسخه نهایی فیلم فرق داشت به ویژه در صحنه های مربوط به چشم کور شده ثور!

 

8- خانمی که در غار بود!

 خانمی که در غار بود!

هواداران یادشون هست که در فیلم "اونجرز: عصر الترون"، ثور رویایی را وقتی که در حوضچه ای در غار بود دید. در تریلر این فیلم یک خانمی رو دیدیم که روبروی این حوضچه ایستاده بود و هواداران احتمال میدادند اهل وکاندا باشد. اما در نسخه نهایی از فیلم همچین چیزی ندیدیم و برای خیلی ها مساله شد که این خانم کی بود واقعا؟! چون دیگه اثری ازش در فیلم ندیدیم. آقای کوین فایگی بعدا مصاحبه ای کرد و بدون اینکه هویت این خانم رو بهش اشاره ای بکنه فقط گفت که شخصیت اصلا مهمی نبوده!

 

7- دوش مذاب آلترون!

 دوش مذاب آلترون!

در اونجرز 2 ، آلترون سه شکل یا فُرم پیدا میکنه: فرم اولیه در زره شکسته آیرون من، فرم دوم که حالت تهدید آمیز داره و نشون میده شکلش کامل شده و فرم نهایی و ویرانیومی او در یک سوم نهایی داستان. ولی تغییر او به هر کدام از این فرم ها تقریبا سریع نشان داده شد. هواداران هرگز ساخته شدن فرم دوم او را ندیدند زیرا فورا توسط فرم سوم نابود شد (اونجایی که دیالوگ معروف "چیزی که مرا نابود نمیکند، تنها مرا قوی تر میکند"). اما در تریلرها یک شات از آلترون بود ازش چیزی که به نظر مواد مذاب یا فلز ذوب شده بود میچکید و فرض ما بر این بود نوعی پروسه ساخته شدن برای فرم دوم یا سوم بود. این صحنه میتونست جالب باشه ولی به نظر میرسه برای کوتاه کردن مدت زمان فیلم از نسخه نهایی حذف شد.

  

6- ثور به استورم بریکر نگاه میکند!

http://spidey.ir/images/img/content/avengers4/third-trailer/047_Avengers_Engame_3rd_Trailer_Breakdown.jpg

در تریلر سوم از فیلم "اونجرز: پایان بازی" شاهد تصویر بالا بودیم که اصلا در فیلم نبود چون کلا فرم ثور در اکثر دقایق فیلم فرق داشت. معلوم نیست این صحنه قرار بود در "جنگ بینهایت" استفاده بشه یا اینکه مثلا در بخش ابتدایی فیلم که ثور سر ثانوس رو قطع میکنه. اما در هر حال حال خیلی ها را گمراه کرد. مثلا همین جناب آقای احمد فقیه سایت خودمان را که در تحلیل خودش از تریلر وقتی به این صحنه رسید چنین نوشت:

این نگاه ثور به سلاحش نیز می تواند به بعد از مبارزه مربوط شود. شاید همین اتفاقات پیاپی است که باعث می شود ثور به قلمروی مردگان و هل هایم برود تا لشکریان خودش را جمع کند.(البته باید این را در نظر داشت که ثانوس این بار سنگ ذهن را در چنگ خودش دارد و ممکن است این اطلاعات لو رفته مربوط به جمع کردن لشکر توسط ثور اشتباه بوده و ثانوس با ذهن آنها بازی کند و رویایی مثل رویای عصر آلتران را برای ثور به وجود آورد!).

آقای فقیه ارادتمند شما هستم و واقعا این ایده لشکر ثور خیلی جالب بود ...

 

5- تیم آپ بین مرد آهنی و اسپایدرمن در "بازگشت به خانه"

15- تیم آپ بین مرد آهنی و اسپایدرمن در "بازگشت به خانه"

از همون ابتدا مارول و سونی طوری تریلرهای فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" را منتشر کردند که آدم خیال میکرد مرد آهنی نقش زیادی در این فیلم داره. این باعث میشد تا هواداران اسپایدرمن نگران شوند چون دوست نداشتند شخصیت مورد علاقشون تحت الشعاع مرد آهنی قرار بگیره (اونم تو فیلم اختصاصی خودش!). اما وقتی فیلم اومد معلوم شد حضور مرد آهنی/تونی استارک  خیلی کمه. ضمنا اون صحنه ای که آخر تریلر ها میدیدیم که اسپایدرمن و مرد آهنی را در حال انجام یک تیم آپ در شهر نشون میداد هرگز در فیلم نبود!

 

4- استیو راجرز در محفظه بزرگ میشود!

  استیو راجرز در محفظه بزرگ میشود!

در   "کاپیتان آمریکا: نخستین انتقامو جو" وقتی که استیو راجرز برگزیده میشود تا سرم ابرسرباز رویش تست شود و با هاوارد استارک در لابراتوار دکتر ارسکین است، یک صحنه را در تریلرهای این فیلم دیدیم که نشان میداد استیو راجرز دارد به صورت بصری داخل اون محفظه رشد میکند. قطعا این صحنه را از نسخه نهایی فیلم حذف کرده اند تا وقتی استیو از محفظه بیرون میاد و عضلانی شده برای تماشاچی غافلگیر کننده تر باشه و تصمیم خوبی هم گرفته بودن ولی برای تریلر خوب بود که اون صحنه رو نشون بدن تا هوادارا متوجه بشن این فیلم میخواد اُریجین کاپیتان آمریکا را به طور وفادارانه ای به تصویر بکشه.

 

3- هلا با ثور در نیویورک ملاقات میکند

هلا با ثور در نیویورک ملاقات میکند

در تریلرهای اولیه "ثور: راگناروک"، هلا و ثور اولش در یک کوچه در نیویورک ملاقات میکنند و پتک ثور را هم در آنجا داغون میکنه در حالی که در فیلم این اتفاق در ساحل صخره ای در نروژ رخ داد. دلیلش هم این بود که کارگردان از نظر داستان مجبور شد این لوکیشن را تغییر بده. و در صحنه ای حذف شده از این فیلم دیدیم که اودین که از طلسم لوکی آزاد شده با هلا صحبت میکنه و هلا او را در مقابل چشمان ثور و لوکی میکشه! خب حالا واقعا خوب میشد اگر نوعی تعامل بین اودین و هلا در فیلم میدیدم ولی در هر حال صحنه مرگ اودین در فیلم تاثیرگذار بود.

 

2- ثور در Nidavellir رعد و برق را احضار میکند

 ثور در Nidavellir رعد و برق را احضار میکند

ثور در فیلم "جنگ بینهایت" نقش عمده ای داشت و اصل این فیلم با او و آزگاردی ها شروع شد. بعدشم که شاهد رفتن او به Nidavellir بودیم و آخرش هم چیزی نمونده بود که ثانوس رو بکشه و ... و این صحنه ای که در بالا عکسش رو دیدید در Nidavellir رخ میداد و در تریلرها بارها شاهدش بودیم. در فیلم ثور در واقع هرگز فرصت نکرد همچین صحنه حماسی رو رقم بزنه و تنها دیدیم که که بیهوش افتاده بود روی زمین و گروت هم کمک کرد تا استورم بریکر تکمیل بشه. در حقیقت ثور به صورت آف اسکرین به هوش آمد و ندیدیم که استورم بریکر را اینچنین بر دست بگیرد. مشخصه که سازندگان فیلم میخواسته اند نوعی حس تعلیق در بیننده به وجود بیاورند که بخوان بدونن چه بر سر ثور اومده و بعدش یهو در واکاندا ظاهر بشه. ولی این صحنه هم میتونست اشاره ای باشه به ثور 1.

 

1- اونجرز در واکاندا گرد هم می آیند

این صحنه واقعا شاید هیجان انگیز ترین و باحال ترین صحنه ای بودیم که در اولین تریلر به نمایش درآمده از فیلم جنگ بینهایت دیدیم. ولی بعدا معلوم شد در فیلم نیست و مختص تریلر خلق شده بوده. خیلی ها اعتقاد داشتند شاید این صحنه را در فیلم
"پایان بازی" یا مثلا در صحنه ای فلش بکی یا حتی در تایم لاینی موازی ببینیم ولی همانطور که گفته شد این صحنه مختص تریلر خلق شد تا هواداران را گمراه کند و بار دیگر نشان داد مارول برای مخفی نگه داشتن سورپرایزهای خودش حاضره دست به چه کارهایی که نزنه!

 

 امیر علی قادری

منبع: سایت ScreenRant

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 دفعه ای که تریلرهای فیلم های کمیک بوکی به ما دروغ گفتند!

15 تریلر برتر فیلم های کمیک بوکی/ابرقهرمانی

تمام ویدئو های صحنه های حذف شده و دیده نشده از فیلم های مارول و "انتقام جویان"

10 صحنه جالبی كه از فیلم های مارول حذف شدند

مهم ترین صحنه هایی که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

15 صحنه پایانی که از فیلم های ابرقهرمانی حذف شدند!

کدام صحنه‌های تریلرهای فیلم «مردعنکبوتی: دور از خانه» در فیلم نبودند؟

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Matingh
#1 Matingh 1399-08-22 12:19
اوووو دستتون درد نکنه خیلی مقاله ی خوبی بود 8)
۵ خیلی عجیبه کلی فن آرت و کانسپت آرت ازش وجود داره ولی تو خود فیلم نیست :D
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#2 Mr. Doctor 1399-08-22 12:30
خسته نباشید اقای قادری،خیلی مقاله ی جالب و جذابی بود؛ممنون از شما
بنظرمن بهترین و باحال ترین صحنه ای حذف شده از فیلم اصلی،شماره5یعنی تیم اپ اسپایدی و استارک هست،میتونست خیلی فان و باحال باشه.
شماره1 هم که از شماره ش معلومه چقدر خفنه،و اینکه بروس بنر رو به صورت "هالک"در تریلر نشون دادن هم باحال و غافلگیر کننده بود.
نقل قول کردن
SINA SPIDER
#3 SINA SPIDER 1399-08-22 12:36
ممنون بابت مقاله ;-)
من وقتی اینارو تو تریلر دیدم ولی تو فیلم ندیدم واقعا ناراحت شدم
نقل قول کردن
Kia Iron Man
-1 #4 Kia Iron Man 1399-08-22 14:05
خسته نباشید آقای قادری یه مقاله عالی از mcu
مارول چه کار هایی که برای لو نرفتن سوپرایزاش که نمیکنه :lol:
بر خلاف دیسی که تو فیلم BVS خیلی چیزا رو تو تریلر لو داد.
نبرد هلا و والکری خیلی کوتاه بود و در حد کمتر از یک دقیقه بود.دلیل مورد 5 هم فکر کنم این بود که از اونجایی که مرد آهنی محبوب ترین کاراکتر mcu هست خواست از این قضیه استفاده کنه برای محبوبیت اسپایدرمن. :-*
خیلی دوست دارم آلترون رو دوباره در mcu ببینم،هر چی باشه بزرگترین دشمن انتقام جویانه و حیفه فقط توی یه فیلم ببینیمش.
واقعا احسنت به منتقدین سایت اسپایدی که از روی یکی دو ثانیه(نگاه ثور به استورم بریکر)همچین تحلیل و پیش بینی بلند بالایی کردند،هر چند درست از آب در نیومد ولیدقابل ستایشه.(البته این صحنه کلا تو فیلم نبود و طبیعیه که درست از آب در نیاد)
مورد شماره یک هم واقعا باحال بود،جالبه که هالکو به جای بروس بنر توی هالک باستر نشون دادن.
به نظرتون مسخره نیست که اریجین همه ویلینای اسپایدرمن تو mcu به تونی استارک مربوط میشه؟ :-| بعید نیست تو مرد عکنبوتی 3 الکترو بگه تونی استارک تولدمو تبریک نگفت پس منم اسپایدرمنو میکشم :lol:
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#5 Mr. Doctor 1399-08-22 14:58
به نقل از Kia Iron Man:

به نظرتون مسخره نیست که اریجین همه ویلینای اسپایدرمن تو mcu به تونی استارک مربوط میشه؟ :-| بعید نیست تو مرد عکنبوتی 3 الکترو بگه تونی استارک تولدمو تبریک نگفت مس منم اسپایدرمنو میکشم :lol:

خیلی خنده دار بود...دمت گرم :lol: :lol:
ولی بنظرم این که میستریو و والچر،اوریجینشو ن به تونی استارک مربوط میشه،خیلی هم درست و به جا هست؛چون اخه پیتر که هنوز اونقدر از زمان اسپایدی شدنش نمیگذره که بخواد برای خودش ویلن و دشمن درست کنه؛در عوض ولی تونی استارک با شرکتش و سابقه بیشتر ابرقهرمان بودنش،ناامید کردن و ساختن دشمن و ویلن براش باورپذیر تره و اتفاقا با mcuهم کاملا جور در میاد.
البته این فقط نظر منه. :-*
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1399-08-22 15:10
به نقل از Kia Iron Man:

به نظرتون مسخره نیست که اریجین همه ویلینای اسپایدرمن تو mcu به تونی استارک مربوط میشه؟ :-| بعید نیست تو مرد عکنبوتی 3 الکترو بگه تونی استارک تولدمو تبریک نگفت مس منم اسپایدرمنو میکشم :lol:

البته ما بارها و بارها این مساله رو توضیح دادیم
و راستش به نظر من مسخره و غیر قابل قبول تر اینه که بچه دبیرستانی تو عالم واقعیت بتونه برای خودش ویلن های خاص خودش رو داشته باشه . مخصوصا کسی که بهش دستور دادن تکروی نکنه و تو محله خودش باقی بمونه
و البته برای مارول استودیوز واقعا مهمه که به شعور تماشاچی احترام گذاشته بشه و روایت داستان جوری باشه که عاری از حفره باشه و تماشاچی باورش بشه که دشمنی فلان شخصیت با اسپایدرمن دلیلش چیه
و البته یک دلیل دیگه هم اینه که اتفاقا فیلمای قبلی هم همین کار و میکردن و اسپایدرمن از طریق شخصیت های مکمل یعنی مثلا هری آزبورن به خبیث اصلی یعنی مثلا نورمن ازبورن یا حتی اکتاویوس وصل میشد ولی مساله اینجاست تو سری جدید ما هری ازبورن نداریم
یا مثلا تو سری قبلی ازکورپ بود و از طریق اون مثلا لیزارد و گابلین و راینو و ... اومدن ولی الان نیس
پس برای باور پذیر بودن داستان باید ویلن رو به جایی وصل کنن و این تو mcu استارک و شرکتشه
ولی متاسفانه هیشکی به این مسائل توجه نمیکنه و کافیه یکی بیاد بگه "چرا همه ویلن ها به استارک مربوط میشن " و بقیه هم همون حرف رو چشم بسته تکرار کنن
و البته اصلا به این نکته توجه نکنند که والچر فقط از طریق استارک به پیتر وصل شد و لی از یه جای فیلم قضیه شون شخصی شد و میستریو هم همین طور
اره اینا به نظر من مسخره تره
ولی چه فایده
دوباره فردا یکی دیگه میاد بحث رو دوباره مطرح میکنه و من دوباره بهش توضیح بدم و ...
اوه البته یه بحث دیگه هم هست که احتمالا مطرح میشه: "پیتر پارکر بچه است و به همین دلیل فیلماش کودکانه است و به همین دلیل فیلماش مزخرفه و ...

!
نقل قول کردن
hassan91
#7 hassan91 1399-08-22 15:23
اون صحنه‌ای که مرد عنکبوتی با خلافکار تو تریلر دور از خانه می‌جنگید تو فیلم نبود معلوم نشد سر چی بود؟؟ ولی خوب تو جریان فیلم تاثیر نداشت.
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#8 Ehsan Spider 1399-08-22 15:49
راستش میخواستم یه نظر بدم که چندان به مقاله ربط نداره ولی بی ربط به mcu نیست
بیشتر دوست دارم که توی مرد عنکبوتی ۳ گربه سیاه و کینگ پین رو هم ببینیم
چطور :کینگ پین یه نفر رو استخدام کنه که یکی از اون فناوری های استارک رو بدزده ( اون کیه؟ خب معلومه فلیشا هاردی ) مرد عنکبوتی هم بره پیش دکتر استرنج واسه همون طلسمی که باعث میشه بقیه یادشون بره مرد عنکبوتی کیه . خب وقتی از اونجا برمیگرده ببینه که آژیر های صنایع استارک به صدا در اومدن و گربه هم داره فرار می‌کنه .
البته مکس دیلون هم یکی از کارگر های صنایع استارک باشه که توسط همون فناوری که کینگ پین می‌خواسته به الکترو تبدیل بشه و تنها راه برگشتن به حالت عادی هم همون فناوری باشه
و اینجوری پای الکترو هم به ماجرا باز بشه .
البته این نظر منه
نقل قول کردن
spider flash
#9 spider flash 1399-08-22 23:15
مقاله ی بی نظیری بود خیلی دوست داشتم که مورد شماره ی یک اتفاق می افتاد .مورد دوم هم خیلی جالب بود. درضمن استاد ترابی در خط چهارم مورد هشتم به جای واکاندا نوشته شده وکاندا . خسته نباشید
نقل قول کردن
parsa.k23
#10 parsa.k23 1399-08-23 00:56
به نظرتون چرا نزاشتن هلا اودین رو بکشه این طوری باحال تر و جالب تر نمیشد و همین طور یاختمان اولیه اونجرز مگه الان مال آزکورپ نیست؟
نقل قول کردن
s.ch
#11 s.ch 1399-08-23 14:47
سلام واقعا مقاله ی بی نظیری بود وقتی مورد ۱ رو دیدم یاد وقتی افتادم که توی یوتیوب در به در دنبال تریلر اونجرز ۳ می گشتم :lol: واقعا ببخشید بابت اسپم اقای ترابی برنامه ای برای نقد و برسی نیو میوتانت ندارید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید