10 کمیک برتر شانگ چی (Shang-Chi)

10 کمیک برتر شانگ چی (Shang-Chi) استریپ کومیک کامیک داستان

به مناسبت پهش نسخه بلوری فیلم شانگ چی، اسپایدی زمان را مناسب دیده تا شما را با کمیک های برتر شانگ چی آشنا کند.

مقدمه : پس از انتشار تریلر و تیزرهای فیلم شانگ چی، هواداران به شدت برای این فیلم هیجان زده و کنجکاو شدند. به نظر میرسد فیلم پتانسیل بسیار زیادی دارد و مهم تر از همه، نام گروه تروریستی ده حلقه را که در سری مردآهنی دیده بودیم مجدداً بر سر زبانها انداخت. شانگ چی یکی از رزمی‌کاران کار کشته و برتر دنیای مارول است که اینجا معرفی شده. شانگ چی در دهه 70 میلادی خلق شد، جیم استارلین و استیو انگلهارت در اوج محبوبیت کونگ فو، شانگ چی را به عنوان ادای احترامی به بزرگترین رزمی‌کار تاریخ یعنی بروس لی، خلق کردند. اخیراً هم فیلم اختصاصی شانگ چی در mcu اکران شد و فروش خوبی هم داشت و نمرات خوبی جذب کرد. برای اینکه حضور او در این فیلم را درک کنید، لازمه با فضای کمیک ها و اتفاقات مهم او در دنیای کمیک آشنا شوید، به همین دلیله که اسپایدی این مقاله را برای شما تدارک دیده تا با کمیک های برتر شانگ چی آشنا شوید و بدانید که چرا از محبوب ترین رزمی‌کاران دنیای مارول است.

 

10- کمیک وان شات افسانه شانگ چی 2021 (The Legend Of Shang-Chi)

 کمیک وان شات افسانه شانگ چی 2021 (The Legend Of Shang-Chi) 

شانگ چی از ابرقهرمانان نسبتا قدیمی و پر سابقه مارول است. بسیاری از هواداران فقط اسمش را شنیده اند یا کم و بیش او را میشناسند و البته هوادارانی هم هستن که عاشقانه او را دنبال می‌کنند. آلیسا وونگ (Alyssa Wong) نویسنده خوش سابقه و دارای جوایز خوبی است که امسال به طراحی اندی تانگ (Andie Tong)، داستانی تک قسمتی (همون وان شات) برای شانگ چی نوشت که بسیاری از فن ها اعتقاد دارند راهی فوق‌العاده برای شناخت کامل شانگ چی است. این داستان که به افسانه شانگ چی معروف است بسیار جذاب و خواندنی است و از ویژگی های خوبی چون جاسوسی، انواع سلاح مخصوصا شمشیر، سرقت، صحنه های اکشن بی‌نظیر و کنگ فوی دیدنی و... برخوردار است. این یک روش ساده و در عین حال بسیار سریع برای شناخت شانگ چی است که هواداران بی تردید از خواندن آن لذت خواهند برد.

 

9- اولین حضور شانگ چی در دنیای کمیک

اولین حضور شانگ چی در دنیای کمیک 

شانگ چی قبلا از اینکه در سری اختصاصی خودش ظاهر شود، در دهه هفتاد در کمیک Special Marvel Edition #15 حضور پیدا کرد. این سری همان کمیک هایی است که ثور و نیک فیوری را مورد توجه قرار داد. این اتفاق اولین حضور شانگ چی در دنیای کمیک بود که قطعاً اولین حضور هر کاراکتری مهم و تأثیرگذار بوده و از بهترین کمیک های آن کاراکتر به شمار می‌رود. در این کمیک مسیر و چهره پدر شانگ چی یعنی «فو مانچو» برای فن ها به نمایش در آمد و نشان داده شد که شانگ چی چه استاد بزرگی در کونگ فو است و میتواند حریفان را یکی پس از دیگری کنار بزند. الان شاید بگید که این کمیک ها قدیمی و عجیب هستن، ولی قطعاً با توجه به زمان، اینها در نوع خودشون بسیار جالبن و ارزش خواندن دارند. کلا نظر خودمو بخواین کمیک های کلاسیک و قدیمی یه طعم و حس دیگه ای دارن. او همچنین در شماره ۱۶ از همین سری نیز ظاهر شد و از شماره بعدی کمیک های او عنوان دیگری به خود گرفت و تبدیل شد به «استاد کونگ فو» (master of kung fu)

 

8- اولین سری اختصاصی شانگ چی

- اولین سری اختصاصی شانگ چی 

همانطور که در مورد قبلی گفته شد شانگ چی پس از دو شماره 15 و 16 از کمیک های Special Marvel Edition، وارد سری اختصاصی خود با عنوان استاد کونگ فو یا master of kung fu شد. او با هنرنمایی در این سری نشان داد که تنها بعد از حضور در دو کمیک، حسابی مورد استقبال هواداران قرار گرفته و به چهره محبوبی بدل گشته است. این سری، داستان قهرمان جوانی را روایت میکرد که با استفاده از آموزش ها و ذهن و هوش خودش، برای فرار از پدرش پای به جهان نهاده بود. داستان های او پوشیده از تم جاسوسی، نوار، مهیج، مرموز و اکشن فوق‌العاده بود. کونگ فو همیشه هم اندازه با اکشن و حرکات فیزیکی و رزمی، به علم و فلسفه نیز پرداخته است. این ترکیبی از بدن، ذهن و روح است که شانگ چی با هر مشتش به نمایش می‌گذارد. این سری در یک کلام دنبال نشان دادن جنبه ها و عناصر متافیزیکی (فرا فیزیکی) سفر شانگ چی بود. این اتفاقی است که حتی دست اندر کاران نیز تایید کرده‌اند.

 

7- شماره های ویژه سری استاد کونگ فو (Giant-Size Master Of Kung Fu)

شماره های ویژه سری استاد کونگ فو (Giant-Size Master Of Kung Fu)

Giant-Size Master Of Kung Fu همانطور که از نامش پیداست شماره های ویژه و ادامه سری master of kung fu بود که مسائل و محتویات بزرگتر و مهمتر را شامل می‌شد. این کمیک هارا میتوان در تجدید چاپ ها در کنار مجموعه اصلی اونهم یکجا پیدا کرد، اما اگه کسی بتونه کمیک های اصلی رو پیدا کنه میتوان گفت که چندین مقاله آماده و فوق‌العاده از هنرهای رزمی دم دستشه. در مجموع چهار شماره از این شماره های ویژه وجود دارد که همگی توسط داگ مونیچ (Doug Moench) نوشته شده اند که در طی این چهار شماره او با طراحان متفاوتی کار کرده. تقریباً تمامی این شماره ها credits (فهرست اسامی دست اندر کاران) بسیار مشهور و شناخته شده ای داشتند که یکی از دلایل محبوبیت این سری و این کاراکتر بود. شماره سه، سنتی که استارلین و انگلهارت خلق کرده بودند را توسط داگ مونچ ادامه داد. اسامی وینی کولتا، پل گولاسی و لن وین (Len Wein) نیز در این شماره ها درخشان بود.

 

6- سری اول انتقام جویان مخفی 

 ران انتقام جویان مخفی اورجینال 

ران انتقام جویان مخفی اورجینال شانگ چی را صاحب یک ارجین و سرگذشت به روز کرد. همه چیز درباره ارجین و ریشه های شانگ چی در دنیای کمیک در دوازده شماره اصلی انتقام جویان مخفی، نوشته اد بروباکر (Ed Brubaker) و طراحی دیوید آجا (David Aja)، مایک دئوداتو (Mike Deodato)، مایکل لارک (Michael Lark) و ویل کونراد (Will Conrad)، تغییر کرد و دچار دگرگونی شد. شانگ چی زمانی پسر فو مانچو خبیث و بد نام بود، البته پس از مدتی مارول رایت این شخصیت را از دست داد و داستان های شانگ چی شدیدا به مشکل برخورد. اما در همین سری، اد بروباکر مشکل شانگ چی رو حل کرد و پرده از هویت شانگ چی برداشت. (برای اینکه این جریان رو بهتر بفهید مورد یک و دو این مقاله شدیدا پیشنهاد میشه) قطعاً این سری یکی از بهترین کمیک های شانگ چی است زیرا هم ارجین او و پدرش روایت میشه و هم با خبیث های بسیار جالب و عجیبی روبه رو هستیم که انتقا‌م‌جویان با آنها روبه رو می‌شوند.

 

5- انتقام جویان مخفی شماره 18 (Secret Avengers #18)

انتقام جویان مخفی شماره 18 (Secret Avengers #18) 

شاید بگید این مورد هم باید جز مورد قبلی حساب بشه ولی نویسنده این مورد رو جدا کرده چون مورد قبلی فقط ران اد بروباکر رو درب میگفت که اونم در شماره ۱۲ از همین سری رانش تموم شد و نویسندگان دیگری پای کار آمدند. باید بگم توی این کمیک که به دست وارن الیز (Warren Ellis) و دوید آجا (David Aja) نوشته و طراحی شده، شانگ چی شاهکار کرده و در جهانی با نیروی جاذبه عجیب غریب توانسته یه تنه با یک ارتش شاخ به شاخ بشه. بزارید روشن تر بگم، استیو راجرز از شانگ چی میخواد تا توی درگیری با گروهی که زمین رو گروگان گرفته (!) بودند کمک کنه. این گروه با فیزیک خاص خودشون توی یک دنیای دیگه ای قرار داشتند. آنها تهدید میکردند که میتوانند با توانایی که در دست دارند، میتوانند جهان مارول را به خورشید تبدیل کنند. شانگ چی در یک فضایی با گرانش منحصر به فرد و عجیب با گروه هایی از این افراد درگیر شد.

 

4- استاد گنگ فو 2015 (دنیای نبرد)

استاد گنگ فو 2015 (دنیای نبرد) 

استاد کونگ فو : دنیای نبرد، تورنومنت و مسابقه هنرهای رزمی بود که خارج از این دنیایی که میشناختید جریان داشت. بگذارید دقیق تر بگم، همون‌طور که بیشترتون میدونید رویداد جنگ های مخفی در جهانی به نام دنیای نبرد یا Battleworld جریان داشت که از تیکه های دنیاهای دیگر تشکیل شده بود. این وسط کمیک های استاد کنگ فو به نویسندگی هیدن بلکمن (Haden Blackman) و دالیبور تالیجیچ (Dalibor Talijic) بر روی مبارزه و نبرد شانگ چی در تورنومنت هنر های رزمی متمرکز شد. با این حال، این وسط یک قوس و پیچش عجیب وجود داشت. هم پروتاگونیست و هم دشمنانش، هردو متفاوت از اون نسخه و ورژن مشهوری بودند که ما می‌شناختیم. این اتفاق باعث افزایش خطر و هیجان شد، زیرا هواداران هیچ ایده‌ای از این جریان نداشتند و نمی‌دانستند که باید چه انتظاری از این اتفاق و ادامه داستان داشته باشند. این کمیک های زیبا، نوستالژیک و تاریخی قطعا از برترین های شانگ چی هستند و نشون میدهند که حتی عناوین فرعی جنگ های پنهان نیز از اهمیت بالایی برخوردارند.

 

3- جزیره عنکبوتی: دستان مرگبار کونگ فو (Deadly Hands of Kung Fu)

دستان مرگبار کونگ فو (Deadly Hands of Kung Fu)

جزیره عنکبوتی (Spider-Island) کراس آوری بزرگ و عظیم بود بر اساس این ایده که تمامی ساکنین نیویورک به طور هم زمان از قدرت هایی مشابه قدرت های مردعنکبوتی برخوردار شوند. این اتفاق بی چون و چرا برای تمامی کاراکتر های ساکن این شهر رخ داد از جمله کاراکتری به اسم عروس 9 عنکبوت (Bride of Nine Spiders) از کاراکتر های کمیک بوک های آیرون فیست. در یکی از عناوین مخفی رویداد بزرگ جزیره عنکبوتی به نام : دستان مرگبار کونگ فو اثر آنتونی جانستون (Antony Johnston) و لئاندرو فرناندز (Leandro Fernandez)، شانگ چی با آیرون فیست تیم آپ کرد و در مقابل دشمنان عنکبوتی متفاوتی قرار گرفت. در این کمیک عروس ۹‌عنکبوت هم نقش مهمی داشت و آنها حتی با یک خدا نیز جنگیدند و کلا داستان زیبا و جالبی بود.

 

2- مامورین اطلس 2019 (Agents Of Atlas)

مامورین اطلس 2019 (Agents Of Atlas) 

تا به حال چندین نسخه فوق‌العاده دیگر از سری کمیک های مأمورین اطلس به چاپ رسیده و هرکدومشون هم تنش و پیچش خاص خودشون رو در شخصیت ها و تیمشون به وجود آورده‌اند. سری 2019 این کمیک ها توسط گرگ پک (Greg Pak) و نیکو لئون (Nico Leon)، نوشته و طراحی شده که در این سری تیم مأمورین اطلس به رهبر مامور فوق مخفی جیمی وو (Jimmy Woo) کار خودشون رو دنبال می‌کنند. شانگ چی یکی از اعضای این تیم بود، تیمی که همه اعضای آن آسیایی بودند. وقتی که یک شهر جدید با دروازه های تلپورت که در دنیا باز شده است، مورد حمله قرار میگیرد، قهرمانان باید برای حفاظت و دفاع از این شهر با اژدها و سربازان مجهز به تکنولوژی بالا و خطرات رسانه ها رودر رو شوند. هم تیمی های شانگ چی در این تیم شامل سیلک (Silk)، آمادئوس چو (Amadeus Cho)، ایرو (Aero) و روباه سفید (White Fox) بودند. این کمیک ها با اکشن بی‌نظیر، شیمی جالب، داستان جذاب و غیره و غیره، یکی از بهترین داستان هایی است که میتوانید راجب یک تیم بخوانید.

 

1- مینی سریز شانگ چی در 2020

مینی سریز شانگ چی در 2020 

تمام ویژگی هایی که به خاطرش عاشق یک داستان رزمی میشویم، در مینی سریز شانگ چی در سال 2020 اثر ژن لوئن یانگ (Gene-Luen Yang)، دیک روآن (Dike Ruan) و فلیپ تان (Philip Tan) به نمایش گذاشته شد. اکشن، طراحی هنرمندانه، صحنه های احساسی و... همگی در این کمیک قابل رویت هستند. خانواده او، مخصوصاً پدرش بخش هایی از گذشته او را تعریف میکنند، گذشته‌ای که در آن شانگ چی هرگز نتوانسته از سایه بزرگ پدرش فرار کند. او باید در این سری با خواهران و برادران خودش بر سر سرنوشت خود و سرنوشت خانواده اش رودر رو شود. چه سنت های قدیمی را ادامه دهد یا ندهد. خواندنش واسه هر فنی از نون شبم واجب تره ولی توصیه من اینه نون شبم توی اولویت هاتون باشه. این کمیک زیبا در سایت ما ترجمه شده است (به اینجا بروید).

 

احسان زینالی

Ehsan Spider

Ehsan Spider

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نسخه های عجیب و غریب از شانگ چی در دنیای کمیک!

10 حقیقت مهمی که باید دربارهٔ «ده حلقه» بدانید!

10 حقیقت مهمی که باید درباره "شانگ چی" (SHANG CHI) بدانید!

10 حقیقت مهمی که باید درباره «ماندارین» (MANDARIN) بدانید

20 هیولای برتر مارول (TOP 20 MARVEL MONSTERS)

معرفی 10 دشمن برتر آیرون من (IRON MAN)

10 دشمن برتر "شانگ چی" (SHANG CHI)

سری جدید کمیک بوک "شانگ چی: استاد کونگ فو"  ترجمه شد + لینک دانلود

 10 قهرمان رزمی کار برتر دنیای کمیک بوک

10قهرمان برتر مارول که در مبارزه مهارت دارند!

10 حادثه تلخی که برای بازیگران و سازندگان فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی رخ داد

رتبه‌بندی برترین شمشیرزنان دنیای کمیک

15 چیز مهمی که باید درباره بی باک (DAREDEVIL) بدانید

100 شخصیت برتر مارول : آیرون فیست

کمیک کان 2019: فیلم ها و سریال های فاز 4 دنیای سینمایی مارول فاش شد!

معرفی 20 تیم برتر انتقام جویان

10 چیز مهمی که باید درباره آیرون فیست بدانید

رتبه‌بندی قوی ترین قهرمان های تازه‌وارد MCU در فاز چهارم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-06-28 14:09
سلام
ممنون بابت مقاله.
برای همینه که مارول اینقدر محبوبه! چرا؟ چون مارول برای هر سلیقه و هر شخصیت و هر قومیتی یه قهرمان داره که شما باهاش کیف کنید! میشه گفت اولین قهرمان سیاه پوست جدی رو با پلنگ سیاه خلق کرد و یکی از مهمترین قهرمانان آسیایی رو با شانگ چی به دنیا آورد. شاید بقیه شرکت ها بخوان به نوعی این راه رو برن اما واقعا میشه گفت این تخصص مارول هست که مثل تفاوت های معمول (سیاه پوست بودن و آسیایی بودن و معلول بودن و...) سعی میکنه که تفاوت های اخلاقی و رفتاری رو هم با شخصیت های متنوع و رنگارنگش به نمایش میذاره. برای شانگ چی هم این مسئله صدق میکنه. استاد کنگ فو شاید خیلی معروف نباشه و در اقتباس های خیلی زیادی حضور نداشته باشه اما این دلیل نمیشه که داستان های خوب نداشته باشه و قطعا داستان های جالبی داره. میشه گفت عموم داستان های او جنگ های او با خانواده اش مخصوصا پدرش هست. اما کمیک هایی هم در این مقاله هستند که سعی میکنند جنبه های احساسی و متفاوتی رو از او به نمایش بگذارند و اون رو در شرایط متفاوتی به نمایش بدن. مثلا کمیک های جنگ های پنهان که چهره متفاوتی از شانگ چی به نمایش میذاره. از این به بعد هم قطعا او در دنیای کمیک برو و بیایی بیشتری پیدا میکنه. برای ترجمه مورد یک هم از سایت اسپایدی بسیار تشکر میکنم.
با تشکر.
نقل قول کردن
P.B.P
#2 P.B.P 1400-06-28 14:51
سلام ممنون از آقای زینالی،خسته نباشید.
نقل قول کردن
masiha_87
#3 masiha_87 1400-06-28 16:18
آقا احسان مقاله ی خارق العاده ای بود
واقعا دم تمام فعالان spidey گرم!
نقل قول کردن
Infinity Soldier
#4 Infinity Soldier 1400-06-28 16:56
سلام آقا احسان خسته نباشی و ممنون بابت مقاله
شانگ چی از نظر من خیلی محبوبه چون یک قهرمان خاص و متفاوت نسبت به بقیه س و اینه که از شرق میاد و از اون مهمتر استاد هنر های رزمیه. کامنت امیرحسین عزیز کامل درست بود. خدایی مارول استاد ایده های جدید و متفاوته که شانگ چی جزوشون قرار میگیره. سری ای هم که تو سایت ترجمه شد که شماره 1 مقاله رو هم گرفت، خیلی خیلی به بیشتر شناختن شانگ چی به خود من کمک کرد. و چی از این بهتر که دقیقا قبل از دیدن خود فیلم سینمایی این کمیک رو بخونی (هرچند میدونم قرار نیست خبری از انجمن 5 سلاح باشه و خوندنش خالی از لطف نیست)
به نقل از masiha_87:
آقا احسان مقاله ی خارق العاده ای بود
واقعا دم تمام فعالان spidey گرم!

آقا مسیحا شما خودت جزو افراد فعال هستی و دمت گرمه!! از موقعی که عضو شدی حضورت تو همه مقاله ها بوده! ایولا

تشکر ویژه تر از آقا احسان که جدیدا کامل با شانگ چی و ارشیو اسپایدی مستفیضمون کرده. منتظر سورپرایز بعدیِ همراه اشانتیونش هستیم!
مخلص
نقل قول کردن
s.p.i
#5 s.p.i 1400-06-28 16:58
سلام و ممنون از آقا احسان بابت مقاله
یکی از دلایلی که مارول محبوبه برای هر سلیقه و هر قومیتی یه قهرمان داره مثل پلنگ سیاه یا مایلز مورالز برای سیاه پوستا و ... استاد گونگ فو آلان با این فیلم جدید شناخته شده و میشه گفت بیشتر این داستان ها شانگ چی تو شرایط مختلف متفاوت به نمایش بزارن و البته مینی سریز اون من وقت نکرد بخون بجز شماره ۱ که به رابطه شانگ چی و خواهرش و برادراش میپردازه

خیلی ممنون از آقا احسان سایت برای ماندرین ابومنیش و ده حلقه و معرفی شانگ چی دشمنانش گل کاشت


تشکر
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#6 Ehsan Spider 1400-06-28 19:40
سلام و ممنون از همه کسانی که نظر میدن و حمایت میکنن

لازم میدونم بابت تاخیر این مقاله از همه اعضای سایت معذرت خواهی کنم. والا احتمالا قدیمی ها بدونید که بنده بچه روستام و کارمون هم انگوره. الان هم فصل برداشته و بنده ساعت 6 (!) صبح میرم باغ و 7 یا 8 میرسم خونه و وقتم واسه نوشتن خیلی کمه.

واقعا شرمندم
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#7 AM SM BM SM 1400-06-28 23:45
به نقل از Ehsan Spider:
سلام و ممنون از همه کسانی که نظر میدن و حمایت میکنن

لازم میدونم بابت تاخیر این مقاله از همه اعضای سایت معذرت خواهی کنم. والا احتمالا قدیمی ها بدونید که بنده بچه روستام و کارمون هم انگوره. الان هم فصل برداشته و بنده ساعت 6 (!) صبح میرم باغ و 7 یا 8 میرسم خونه و وقتم واسه نوشتن خیلی کمه.

واقعا شرمندم

دشمنت شرمنده آقای احسان دستت درد نکنه مقاله عالی بود. منتظر برگشتن پرقدرتت به بخش نظرات هستیم. به شخصه دلم برای نقد های کمیکی که مینویسی تنگ شده.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45