10 قهرمان فیلم های سینمایی که شبیه به مرد عنکبوتی هستند

10 قهرمان فیلم های سینمایی که شبیه به مرد عنکبوتی هستند

این ها شخصیت های مختلف دنیای سینما هستند که ما را به یاد اسپایدرمن می‌اندازند.

مقدمه: همانطور که میدانید، تاکنون سه نسخه سینمایی از اسپایدرمن در فیلم های مختلف حضور داشته اند، اما در این مقاله معیار اسپایدرمن MCU با بازی «تام هالند» (Tom Holland) است. او در سال 2016 و در فیلم "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" به دنیای سینمایی مارول پیوست و از آن زمان تا به امروز، به یکی از ستون های دنیا تبدیل شده. این نسخه از اسپایدرمن خیلی به همتای کمیکی‌اش شباهت داره، یک نوجوان واقعی که با مشکلات روزمره مثل مدرسه و قرار گذاشتن با دختر ها سروکله میزنه. پیشنهاد میکنم این مقاله را بخوانید تا متوجه بشید که چرا اسپایدرمن تام هالند بهترین اسپایدرمن است. به هر حال، ویژگی های خاص و جذاب اسپایدی منجر شده که به یکی از محبوب ترین شخصیت های جهان تبدیل شود. اگرچه فقط یک اسپایدرمن در MCU وجود دارد (البته تا الان که مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست اکران نشده!) ولی قهرمانان دیگری هم در گوشه و کنار دنیای سینما هستند که ما را به یاد دوست خوب محله‌مان می‌اندازند. در ادامه مقاله با من همراه باشید تا به معرفی آنها بپردازیم.

 

10- مارتی مک‌فلای (Marty McFly)

 مارتی مک‌فلای (Marty McFly)

سه‌‌ گانه "بازگشت به آینده" (Back to the Future) یکی از موفق ترین و دوست داشتنی سه گانه های تمام دوران است. از جذابیت های این سه گانه میشه به تم سفر در زمان و همچنین شخصیت «مارتی مک‌فلای» ‌با بازی «مایکل جی. فاکس» (Michael J. Fox) اشاره کرد. همانطور که میدانید امسال فیلم جدید اسپایدی اکران خواهد شد و بدین ترتیب او هم مثل مارتی‌ صاحب یک سه‌ گانه میشود. پیتر و مارتی هر دو قهرمان نوجوانی هستند که به هنر های متفاوت علاقه دارند (اشاره به علاقه مارتی به موزیک و علاقه پیتر به فیلم های سینمایی). به علاوه هر دوی آنها دوست دارند که روی پروژه های علمی کار کنند؛ یکی روی ماشین زمان «دکتر براون» (Doctor Brown) و یکی روی تار‌افکن هایش.

هم مارتی و هم پیتر مربیان باتجربه ای دارند که هر دو نابغه هستند و موفق به ساختن ماشین زمان شده اند، چه با تبدیل یک ماشین دلورین به ماشین زمان و چه با سفر به دنیای کوانتوم. در ضمن دکتر براون و تونی استارک هر دو از ماشین زمان استفاده کردند تا به شاگردان جوان خود کمک کنند. دکتر براون درباره فرزندان آینده مارتی به او هشدار داد و تونی استارک ریسک سفر در زمان را به جان خرید تا پیتر را نجات دهد.

 

9- فریس بولر (Ferris Bueller)

9- فریس بولر (Ferris Bueller)

"روز تعطیل فریس بولر" (Ferris Bueller's Day Off) یک فیلم نمادین کمدی دهه هشتاد میلادی است که حتی امروزه هم طرفدارانی دارد. شخصیت اصلی این فیلم نوجوانی به نام فریس بولر بود که «متیو برودریک» (Matthew Broderick) نقشش را بازی میکرد. فریس و پیتر از نظر اخلاقی به هم شباهت دارند. همانطور که فریس هیچ اهمیتی برای مدیر مدرسه‌اش قائل نبود و برای فرار از مدرسه دست به هر کاری میزد، پیتر هم مدام از دستورات آقای استارک سرپیچی میکرد. همچنین فریس یک رفیق فابریک به اسم «کمرون» (Cameron) و دوست دختری به نام «اسلون» (Sloan) دارد؛ همانطور که پیتر «ند لیدز» (Ned Leeds) و «ام جی» (MJ) را دارد. پیتر و فریس هر دو قهرمانان کنجکاو و از کنترل خارج شده ای هستند که رابطه چندان خوبی با مدرسه ندارند.

 

8- لوک اسکای ‌واکر (Luke Skywalker)

 لوک اسکای ‌واکر (Luke Skywalker)

هیچ سه گانه سینمایی به اندازه سه گانه اصلی جنگ ستارگان نمادین نیست، هر کی هم که مخالفه قطعا چیزی از جنگ ستارگان نمیدونه! اگرچه «دارث ویدر» (Darth Vader) ممکن است بهترین شخصیت این فرانچایز باشه، اما لوک اسکای واکر به عنوان قهرمان اصلی این سه گانه توانسته خودش را در لیست بزرگترین قهرمانان تخیلی تاریخ تثبیت کنه. لوک و پیتر هر دو افرادی بودند که در ابتدا هیچ قدرتی نداشتند، اما سپس به قهرمانانی تمام عیار تبدیل شدند. واقعا کی فکرش رو میکرد که یک بچه لاغرمردنی خرخون اهل کویینز (Queens) به یکی از بزرگترین قهرمانان دنیا تبدیل بشه یا پسری که در سیاره دور افتاده ای مثل تاتوئین (Tatooine) کشاورزی میکرد، روزی یک استاد جدای و ناجی کهکشان بشود؟ صرف نظر از این، هم لوک و هم پیتر عزیزان‌شان را از دست دادند، اما بعد از آن تسلیم نشدند و از مبارزه دست نکشیدند. چون میدانستند که باید برای نجات دنیا تلاش کنند. بنابراین لوک به اتحاد شورشی پیوست تا برای سقوط امپراطوری مبارزه کند و پیتر هم به اونجرز ملحق شد تا ثانوس را شکست دهد.

 

7- سیمبا (Simba)

 سیمبا (Simba)

انیمیشن "شیر شاه" (The Lion King) قطعا یکی از بهترین انیمیشن های دیزنی است. این انیمیشن با نگاهی سرگرم کننده به سرزمینی پر از حیوانات سخنگو می پرداخت. در ابتدا «موفاسا» (Mufasa) پادشاه سرزمین خود بود، تا اینکه برادرش «اسکار» (Scar) به او خیانت کرد و او را کشت. این اتفاق باعث شد که پسر کوچک موفاسا، یعنی سیمبا، خودش را مسئول مرگ پدرش بداند. سپس دوستان سیمبا به او کمک کردند و او از اشتباهات‌ش دست گرفت. در آخر، سیمبا با شکست دادن عموی خود موفق شد تاج و تخت را پس بگیرد. همانطور که سیمبا پدرش را از دست داد، پیتر هم والدین خود و آقای استارک (و شاید عمو بن) را از دست داد. هر دوی آنها با وجود شکست‌هایشان، از اشتباهات خود درس گرفتند و با یاران خود متحد شدند تا دشمنان شرور‌شان را شکست دهند.

 

6- سنجاقک (Dragonfly)

 سنجاقک (Dragonfly)

فیلم های نقیضه (یعنی فیلم های کمدی که معمولاً دیگر ژانرهای سینما را هجو می‌کنند) دهه هاست که وجود دارند. یکی از این فیلم ها، "فیلم ابرقهرمان" (Superhero Movie) است که هجویه های زیادی بر ژانر ابرقهرمانی دارد. این فیلم برداشت خنده داری است از فیلم های معروف کمیک بوکی. علاوه بر اینکه در این فیلم اشارات زیادی به برخی داستان های اسپایدرمن وجود دارد، شخصیتی هم در این فیلم هست که «سنجاقک» نام دارد و هجویه بر اسپایدرمن می‌باشد. او نوجوانی بود که والدین‌ش را از دست داد و توسط عمو و زن عمویش بزرگ شد. بعد هم به صورت اتفاقی توسط یک سنجاقک رادیواکتیو گزیده شد و به قدرت های فرابشری دست یافت! بعدش هم یک قهرمان شد و در ضمن عاشق دختر همسایه‌اش هم هست. بعید میدونم که نیازی باشه درباره شباهت های سنجاقک و اسپایدرمن صحبت کنم. راستی جالب است بدانید که بازیگر سنجاقک یعنی آقای «دریک بل» (Drake Bell) صداپیشه اسپایدرمن در انیمیشن "مرد عنکبوتی نهایی" (Ultimate Spider-Man) بوده است.

 

5- فلش (Flash)

فلش در دنیای کمیک شبیه ترین نسخه به مرد عنکبوتی محسوب میشود (از نظر شخصیت پردازی ، حال و هوای داستانی و دشمنانی که با هاشون روبرو میشه) نسخه ای که از او در DCEU با بازی «ازرا میلر» (Ezra Miller) به نمایش در آمد نیز واقعا شبیه به اسپایدرمن است. خیلی وقته که موفقیت های مارول از دیسی پیشی گرفته. با این حال، فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر توانست اثری سرگرم کننده را به مخاطبان ارائه دهد. شاید «سوپرمن» و «سایبورگ» (Cyborg) قلب فیلم بودند، اما بدون فلش این تیم هرگز نمیتوانست «استپن ولف» (Steppenwolf) را شکست دهد. فلش مثل اسپایدرمن جوان ترین عضو گروه خودشه و ظاهرا هردوی آنها ابایی از شوخی کردن و اشاره به فرهنگ عامه پسند (pop culture) ندارند. با وجود اینکه فلش قدرتمند ترین عضو تیم نیست، اما او همچون اسپایدی استعداد فوق‌العاده ای دارد و برای قدرت هایش اهمیت قائل است. گذشته از این ها، فلش و اسپایدی قطعا فان ترین شخصیت های گروه خود هستند.

 

4- الیوت (Elliot)

 الیوت (Elliot)

«‌استیون اسپیلبرگ» کارگردان فیلم های کلاسیک خوب زیادی بوده است و تا به امروز ساختن آنها را ادامه میدهد. اما فیلم "ای. تی موجود فرازمینی" (E.T. the Extra Terrestrial) شاید احساسی ترین و دلچسب ترین اثر او باشد. در این فیلم شاهد هستیم که پسربچه ای به نام «الیوت» یک بیگانه فضایی به اسم «ای‌تی» (ET) را پیدا کرده و سعی میکند از او در برابر دیگران محافظت کند. شاید الیوت قدرت های فرابشری نداشته باشد، اما با یک بیگانه عجیب ارتباط دارد و مجبور است او را از دید دیگران پنهان کند. درست مثل پیتر که تلاش میکند هویت خود را مخفی نگه دارد. در نهایت خانواده الیوت به رازش پی بردند. آنها ابتدا ترسیدند اما وقتی فهمیدند که ای‌تی خطری برای آنها ندارد، با آن کنار آمدند. راز پیتر هم توسط تونی استارک، زن عمو می، ند لیدز و ام جی فاش شد و آنها هم از پیتر حمایت کردند تا دنیای بهتری را بسازد. متاسفانه ای‌تی توسط دولت پیدا شد و زمانی که بیمار بود، دولت تصمیم گرفت که روی او آزمایش انجام دهد. سرانجام الیوت کمک میکند که ای‌تی بهبود پیدا کند و به خانواده بیگانه‌اش بازگردد. این به طرز عجیبی شبیه زمانی است که پیتر بعد از بشکن ثانوس پودر شد و تجربه‌ای مشابه مرگ را تجربه کرد، اما با کمک تونی و اونجرز پیتر دوباره به آغوش خانواده و دوستان‌ش بازگشت.

 

3- رابین (Robin)

  رابین (Robin)

فیلم های "بتمن" (Batman) و "بازگشت بتمن" (Batman Returns) اثر «تیم برتون» (Tim Burton) فیلم های کمیک بوکی را احیا کردند و هر دو آثار دارکی بودند که روی شوالیه تاریکی تمرکز داشتند. اما زمانی که «جوئل شوماخر» (Joel Schumacher) کارگردانی قسمت سوم یعنی "بتمن برای همیشه" (Batman Forever) را به عهده گرفت، فیلمی عجیب، مضحک و کارتونی پدید آمد. البته تا حدی به "بتمن برای همیشه" کم لطفی شده، زیرا این فیلم هنوز چند لحظه احساسی دارد؛ به خصوص وقتی که «دیک گریسون» (Dick Grayson) خانواده اش را از دست میدهد و با بروس وین نقل مکان میکند. احتمالا پیتر پارکر به خوبی میتواند دیک را درک کند چراکه او هم بار ها سابقه از دست دادن عزیزان‌ش را داشته است. بعد از وقایع فیلم جنگ داخلی، تونی استارک مدام به پیتر تذکر میداد که از محله خود خارج نشود و سعی نکند کار های بزرگی انجام دهد. دیک گریسون هم وقتی متوجه میشود که بروس وین همان بتمن است، تصمیم میگیرد که دستیار او بشود اما با مخالفت بروس مواجه میشود. سرانجام تونی و بروس هر دو فهمیدند که شاگردان‌شان پتانسیل مبارزه در کنار آنها را دارند و میتوانند به چیزی فراتر از چیزی که هستند تبدیل شوند. همچنین پیتر پارکر و دیک گریسون هر دو بذله گویی خاصی در هنگام مبارزه دارند.

 

2- جان کانر (John Connor)

 جان کانر (John Connor)

اگرچه ما چند بار شخصیت «جان کانر» را در طول فرانچایز "نابودگر" (Terminator) دیده‌ایم، اما به لطف موفقیت عظیم فیلم "نابودگر 2: روز داوری" (T2: Judgement Day) نسخه نوجوان او با بازی «ادوارد فرلانگ» (Edward Furlong) محبوب ترین است. این شخصیت با یک زن قوی و یک قهرمان مرد قدرتمند همراه است، درست مثل اسپایدرمن. پیتر پارکر تحت حمایت زن عمو می و تونی استارک بود، در حالیکه مادر جان، یعنی «سارا» (Sarah) به همراه T-800 ، از جان محافظت میکردند. شاید جان کمی از اسپایدی خشن تر باشد اما هر دوی آنها، بهترین ها را برای دنیا میخواهند و برای نجات آن دست به هرکاری میزنند.

 

1- برودی بروس (Brodie Bruce)

  برودی بروس (Brodie Bruce)

فیلم "پاساژگرد ها" (Mallrats)‌ به لطف نقش آفرینی «بن افلک» (Ben Affleck) جوان در نقش شرور خودشیفته فیلم، و همچنین «جیسون لی» (Jason Lee) در نقش «برودی بروس» ، به بهترین اثر «کوین اسمیت» (Kevin Smith) تبدیل شد. در ابتدای فیلم، برودی بروس که همان قهرمان فیلم است، از دوست دخترش جدا میشود، که ما را به یاد جدایی پیتر از «لیز آلن» (Liz Allan) می‌اندازد. کلا فیلم پاساژگرد ها دارای چند صحنه کمدی نمادین، و ارجاعات زیادی به قهرمانان کمیک است، از جمله یک کامئو طولانی استن لی (این مقاله را بخوانید). اسپایدرمن هم قهرمانی‌ست که دائما به فرهنگ عامه پسند (pop culture) اشاره میکند. به علاوه، پیتر پارکر یک دوست صمیمی به نام «ند لیدز»، همانطور که برودی رفیق فابریکی به اسم «تی‌اس» (TS) داشت. در ضمن هردوی آنها همیشه به دنبال دوست دختر هستند. اسپایدرمن با ابرشروران زیادی مثل «کرکس» (Vulture) و «میستریو» (Mysterio) مبارزه میکند، برودی هم با «شانون» (Shannon) و «آقای اسونینگ» (Mr. Svenning) سر و کار دارد. هر دوی آنها گاهی اوقات دست و پا چلفتی میشوند اما در پایان، دشمنان را شکست داده و معشوقه‌شان را نجات میدهند.

 

کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 کاراکتر نمادین دنیای سینما که نباید بازیگر جدیدی برایشان انتخاب شود!

چرا تام هالند بهترین مرد عنکبوتی در دنیای سینما است

10 خبیث دنیای سینمایی مارول و همتایان آنان در انیمیشن های دیزنی!

10 قهرمان دنیای سینمایی مارول و همتایان آنان در فیلم های هری پاتر!

20 کراس اور عجیبی که در دنیای کمیک اتفاق افتادند

15 نبردی که دوست داریم بین کاراکترهای سرشناس دنیای سرگرمی ببینیم

شخصیت شناسی/شبیه کدام قهرمان دنیای سینمایی مارول هستی؟

شخصیت‌شناسی/ شبیه کدام عنکبوتی هستی؟

شخصیت‌شناسی/ شبیه کدام شخصیت انیمیشن "مردعنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی" هستی؟

شخصیت‌شناسی/ شبیه کدام یک از دشمنان مردعنکبوتی هستی؟

10 شخصیت نمادین بازی های ویدئویی و هـمتایان آنها در دنیای سینمایی مارول!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Amirreza-85
#1 Amirreza-85 1400-08-04 12:49
مقاله ی بسیار جالبی بود دستتون درد نکنه من که فقط رابین و فلش و سیمبا و الیوت رو میشناختم بقیه رو نمیشناختم
نقل قول کردن
Hesam_21
#2 Hesam_21 1400-08-04 13:45
بی نظیر و جذاب بود ...
از مقاله های اینطوری بیشتر بزارین خیلی باحال بود ....

اونهای که به نظر من خیلی شبیه هستند :
سیمبا : واقعا شبیه چون با مرگ پدرش قهرمان داستانه شد مث مرگ عمو بن ....
رابین : رابین هم بارها بارها مشکلاتی داشته و خب شبیه دیگه ....




در کل محشر بود !!!
مرسی ...
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1400-08-04 14:33
به نقل از Hesam_21:

از مقاله های اینطوری بیشتر بزارین خیلی باحال بود ....

پایین مقاله تو‌قسمت مطالب مرتبط مقالات مثل این ذکر شده
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#4 AM SM BM SM 1400-08-04 14:36
سلام
ممنون بابت مقاله.
شخصیت پیتر پارکر یکی از جذابترین و اصلا به نظر خیلی ها، جذابترین شخصیت کل دنیای کمیک بوک هست. ما اون رو دوست داریم چون مثل ماست و با مشکلات معمول زیادی دست و پنجه نرم میکنه. مثل مشکلات خانوادگی، مشکلات مالی، کنار اومدن با هویت ابرقهرمانیش، حل و فصل مشکلات رومانتیک، شکست دادن دشمنانش و... و البته او خصوصیاتی مثل شوخ طبعی داره که یک خصوصیت معمول انسانی است. پس همونطور که او در موقعیت های پیچیده زیادی قرار گرفته، همونطور هم با خصوصیت های زیبا و ساده اش، شناخته میشه. شخصیت پردازی او در mcu هم خیلی خوب به ذاتش وفادار بود و بهترین نسخه برای مقایسه بین بقیه فیلم هاست. به همین دلیل شخصیت هایی در دنیای طولانی و زیبای سینما هستند که از نظر شخصیتی شباهت هایی به پیتر پارکر دارند. و البته میشه توی این مقاله، ردی از فیلم ها و فرنچایز های بزرگ یا حتی فیلم های ساده و لذت بخش دید. مثلا مارتی مک فلای که یکی از شخصیت های سه گانه پراهمیت "بازگشت به آینده" است که اگر ما الان داریم از داستان هایی با تم زیبای سفر در زمان میبینیم، یکی از دلایلش این سه گانه است. یا "لوک اسکای واکر" که یکی از قهرمانان فیلم های نمادین جنگ ستارگان است که این فیلم ها هم تاثیرات زیادی بر روی فیلم های فرهنگ عامه پسند گذاشتند و کلی هم ارجاع و ادای احترام به اونا رو شاهد بودیم و هستیم. کمتر کسی رو هم میشناسم که توی بچگی هاش با انیمیشن "شیرشاه" آشنا نباشه. لحظه مرگ موفاسا، پدر سیمبا یکی از تلخ ترین و غم انگیز ترین لحظات دنیای انیمیشن هست و البته همین مرگ محرکه سیمبا برای رسیدن به قله قهرمان بودن هست. از اینا که بگذریم، میرسیم به جناب فلش! ایشون توی دنیای کمیک و دی سی، شبیه ترین شخصیت رو به اسپایدرمن داره و من واقعا دوستش دارم. شخصیت پردازی او در فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر عالی و کامل نبود اما به نظرم خوب بود و هر چی باشه از اون نسخه وارنر در ۲۰۱۷ که فرسنگ ها بهتر بود! (برخلاف مثلا واندر وومن و آکوآمن که فرق خاصی نداشتند.) برای همین میشه شباهت هایی بین او و اسپایدی mcu دید. مثلا راه قهرمان شدن که او طی میکنه آدم رو تا حدی یاد فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" میندازه. دیک گریسون هم همینطور و درسته که از فیلم های بتمن ساخته جوئل شوماخر هیچ دل خوشی نداریم ولی به هر حال رابین تا حدی بد نبود. اما توی دنیای کمیک خیلی بهتر هست و شباهت هایی به پیتر پارکر داره. جان کانر فیلم های بعد روز داوری رو هم فراموش کنید، جان کانر توی روز داوری یه چیز دیگه هست!
با تشکر از آقای یارویسی بابت این مقاله عالی و نوستالژیک.
نقل قول کردن
masiha_87
#5 masiha_87 1400-08-04 14:42
وای وای وای!
چقدر محشر بود
s4.uupload.ir/.../...
نظرتون چیه؟
یکم کیفیتش اومد پایین ولی امیدوارم به دردتون بخوره
حالا نظرم:
واقعا موضوع مقاله فوق العاده بود؛ کاملا متنوع و جدید که خاطرات قدیمی رو برامون زنده کرد. البته من خیلی هم سنی ندارم ولی اکثر این شخصیت ها رو قبلا تو فیلم ها دیدم. هرچند همین دیروز هم گذشته محسوب میشه :lol: ! راستش هیچ کدوم از شخصیت های نام برده شده، از این جهت ما رو یاد اسپایدرمن میندازن چون اکثرا خیلی ملموسن.
خیلی خسته نباشید
نقل قول کردن
Ehsanspidey
#6 Ehsanspidey 1400-08-04 15:15
واقعا مردعنکبوتی یه چیز دیگس
نقل قول کردن
Amirreza-85
#7 Amirreza-85 1400-08-04 16:18
به نقل از Hesam_21:
بی نظیر و جذاب بود ...
از مقاله های اینطوری بیشتر بزارین خیلی باحال بود ....

اونهای که به نظر من خیلی شبیه هستند :
سیمبا : واقعا شبیه چون با مرگ پدرش قهرمان داستانه شد مث مرگ عمو بن ....
رابین : رابین هم بارها بارها مشکلاتی داشته و خب شبیه دیگه ....




در کل محشر بود !!!
مرسی ...

حرفتون درسته ولی بیشترین شباهت بین اسپایدرمن و فلش هست چون:
1-هردو به وسیله ی یک ابر قهرمان معروف که تونی استارک و بروس وین یا بتمن وارد گروه شدن که خود این دو هم شباهت های زیادی به هم دارن
2-هردو یجورایی زیر دست اون قهرمانا هستن(البته درمورد اسپایدر من باید بگیم بود چون دیگه تونی مرده :cry: )
و شباهت های دیگه که توی مقاله بود
نقل قول کردن
P.B.P
#8 P.B.P 1400-08-28 12:17
سلام ممنون از آقای یارویسی،خسته نباشید.
نقل قول کردن
Spider-Kang
#9 Spider-Kang 1402-05-02 13:04
آقای ترابی شما سریال انیمیشن Troll Hunters رو دیدید؟ به نظرتون شخصیت پرازی کاراکتر اصلی سریال خیلی شبیه پیتر پارور نیست؟ حتی یه جورایی اورجینش و به ویژه کاراکتر های مکملش رو هم از پیتر پارکر الهام گرفتن!( استیو : فلش تامپسون ، توبی : گنکی یا ند لیدز سینما ، کلر : ام جی + گوئن ، استریکلر : نورمن + دکتر اختاپوس+مایلز وارن ، مامان جیم : زن عمو می و ...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45