10 دلیلی که ثابت میکند مون نایت ‌"بتمن مارول" نیست

10-دلیلی-که-ثابت-میکند-مون-نایت-‌-بتمن-مارول-نیست-شوالی-ماه-moon-knight-batman

داریم به پخش سریال مون نایت نزدیک میشیم و مثل همیشه باید منتظر مقالات مناسبتی سایت اسپایدی باشید!

مقدمه: یکی از القابی که همیشه به شوالیه ماه نسبت داده میشود، "بتمنِ مارول" است. شاید در نگاه اول شباهت‌های این دو شنل‌پوش از مارول و دی‌سی توجه شما را به خودشون جلب کند (اين مقاله را بخوانید). به هرحال هر دو شخصیت‌هایی هوشیار و ثروتمند هستند که از گجت‌های پیشرفته‌ای برای مبارزه با جرم و جنایت استفاده می‌کنند. اما در عین احترام به افرادی که این چنین نظری دارند باید بگویم این سطحی‌ترین نظری است که می‌شود در این خصوص داد. مون نایت نه تنها تقلیدی از شوالیه تاریکی نیست، بلکه از بسیاری جهات نسبت به او برتری دارد. در شخصیت مون‌نایت چندین لایه‌ی عمیق وجود دارد که پرداخت به آن‌ها و روابط تنگاتنگش با خونشو و تمرکز دقیق سریال روی آن‌ها می‌تواند موجب موفقیت این سریال شود. در این مقاله با دلایل منطقی ثابت خواهیم کرد که مون نایت به هیچ وجه، بتمن مارول نیست.

 

10- فلسفه پشت کاستوم های آنها کاملا متفاوت هستند

لباس بتمن

شاید مهمترین دلیل اینکه بعضی از طرفداران مون نایت و بتمن را همتایان یکدیگر می‌دانند، شباهت های ظاهری و بصری آنهاست. گذشته از جزئیات کاستوم های این دو، فلسفه پشت لباس های آنها هم کاملا با یکدیگر فرق دارند. بتمن کاستوم نمادین و تیره خود را دارد که در تضاد با رنگ سفید لباس مون نایت است. بتمن سمبل ترس است. او خلافکاران را عده ای ترسو و خرافه پرست می‌داند. بنابراین او با پوشیدن لباسش، خود را شبیه به یک خفاش غول پیکر میکند تا ترس را به دیگران القا کند. از طرفی رنگ مشکی لباس او باعث شده که بتمن بتواند به خوبی در تاریکی شب پنهان شود. در مقابل، مون نایت لباسی روشن و سفید رنگ را به تن میکند تا در تاریکی به راحتی دیده شود. علتش این است که شوالیه ماه برخلاف بتمن، دوست دارد که همه جنایتکاران از ورود او باخبر شوند.

 

9- سرگذشت و منشا این دو هیچ شباهتی به هم ندارند

سرگذشت مون نایت

اریجین «بتمن» یكی از تراژیك ترین ها در تاریخ كمیك است. بعد از او ابرقهرمانان زیادی از این اریجین تقلید كردند، یعنی كسانی كه یك بی عدالتی بزرگ در حقشان انجام شد و بقیه عمر خود را صرف انتقام گرفتن كردند. بروس وین نوجوان وقتی با پدر و مادرش از سالن سینما (یا نمایش تئاتر) برمیگشت ،  در یك كوچه خلوت و تاریك با یك سارق مسلح مواجه میشوند كه در نهایت این حادثه منجر به قتل پدر و مادر او میشود. بروس كه ثروت عظیم پدرش را به ارث برده سعی كرد تا بقیه عمرش را اختصاص دهد به اینكه یك سلاح كامل علیه جرم و جنایت شود و اجازه ندهد در شهر خودش (گاتهام) بلایی كه بر سر خودش آمد، بر سر كس دیگری بیاید.  او به سرتاسر دنیا سفر كرد و آموزش های مختلف رزمی دید و در عین حال بزرگترین كارآگاه دنیا شد و سعی كرد از نظر فیزیكی و جسمانی به عالی ترین حد برسد. او سپس با الهام گیری از خفاش (كه در كودكی ازش میترسیده) و همچنین آموزش های نینجایی ، لباس مخصوص و وسایل مختلفی برای خودش ساخت تا در هیبت «شوالیه تاریكی» از آنها برای مبارزه با جنایتكاران شهر استفاده كند.  اما اریجین مون نایت بسیار متفاوت بوده و ریشه های ماورایی دارد. مون نایت که نام واقعی اش «مارك اسپكتور» (Marc Spector) میباشد،  فرزند ناخلف یك خاخام یهودی است. او وقتی بزرگ تر شد به ورزش بوكس روی آورد و در نهایت تكاور نیروی دریایی  شد و سپس به عنوان یك مزدور آمریكایی سر از مصر درآورد. در آنجا از یك اكتشاف باستان شناسی سر درآورد و پای  مجسمه «خونشو» (Khonshu) كه خدای ماه در نزد مصریان باستان بود، کشته شد. خونشو به او گفت كه در ازای اینكه در این جهان نماینده اش شود، حاضر است زنده اش كند. اسپكتور هم پذیرفت و پس از شكست دادن دشمنانش به آمریكا برگشت تا در قالب مون نایت با جرم و جنایت مبارزه كند. در سالهای اخیر و به لطف داستان های فوق العاده ای كه نویسندگان بزرگی مثل «برایان مایكل بندیس» و «وارن الیس» برای مون نایت نوشته اند، به محبوبیت زیادی دست یافته است.

 

8- مون نایت مشکلی با کشتن ندارد

مون نایت قاتل

یکی از آشکارترین تفاوت های میان بتمن و مون نایت، این است که شوالیه ماه برخلاف بتمن خط قرمزی در مورد کشتن دیگران نداره. بروس وین بعد از مرگ والدین‌ش قسم خورد که با جرم و جنایت مبارزه کند اما هرگز دست‌ش را به خون دشمنان‌‌ش آلوده نکند زیرا با این کار بتمن نیز مشابه همان شرورهایی میشود، که هر روز با آنها می‌جنگد. اما قضیه مون نایت کاملا متفاوت است. مارک اسپکتور حتی قبل از تبدیل شدن به مون نایت هم بارها آدم کشته بود. خشونت او بعد از پوشیدن لباس شوالیه ماه و تبدیل شدن به یک قهرمان، نه تنها کاهش نیافت، بلکه حتی بیشتر هم شد. اگرچه یکی از هویت های مون نایت که با نام «آقای شوالیه» ‌شناخته میشود، سعی دارد که تا حد امکان از کشتن دیگران دوری کند اما شخصیت دیگر او یعنی «جیک لاکلی» بیشتر اوقات به خشونت و بیرحمی روی می‌آورد و هیچ مشکلی با خاتمه دادن به زندگی دیگران ندارد. این واقعیت که مون نایت بارها دشمنان خود را به قتل رسانده، او را از بتمن، یعنی کسی که شعار "من نمیکشم" را سرلوحه کارش قرار داده، متمایز میکند.

 

7- سبک مبارزه متفاوت

سبک مبارزه بتمن

تفاوت دیگر مون نایت و بتمن ، به شیوه جنگیدن این دو مربوط میشود. مون نایت برای مبارزه با حریف هیچ محدودیتی ندارد. او از محیط و وسایل اطرافش به عنوان سلاح استفاده میکند و هیچ تردیدی برای حرکات خشن و وحشیانه ندارد. اما در مقابل، ضربات بتمن محتاطانه تر و حساب شده تر هستند زیرا او هرگز به قصد کشتن با دشمنان‌ش مبارزه نمی‌کند. همچنین در اکثر مواقع، بتمن منحصرا از مشت هایش در طول نبرد تن به تن استفاده میکند اما مون نایت همیشه به استفاده از سلاح های سرد مختلف و حتی وسایل درون محیط مبارزه مانند اشیای روی زمین، روی می‌آورد. اگر کمیک های مون نایت را خوانده باشید متوجه خواهید شد که سبک مبارزه او بسیار با نحوه جنگیدن بتمن متفاوت است.

 

6- اختلالات روانی

موننایت روانی

اگرچه در کمیک های اخیر بتمن به موضوع سلامت روان پرداخته شده، اما بی‌شک هیچ قهرمانی در دنیای کمیک نیست که به اندازه مون نایت، داستان هایش با موضوعات مشکلات روانی مرتبط باشد. مارک اسپکتور به واسطه بیماری اسکیزوفرنی‌‌اش با اختلالات روانی شدیدی دست و پنجه نرم می‌کند. موم نایت به اختلال تجزیه هویت مبتلا است و به همین دلیل شخصیت های مختلفی دارد، از شخصیت یک میلیونر گرفته تا راننده تاکسی. هرکدام از این شخصیت‌ها وقتی کنترل او را به‌دست می‌گیرند، تمام رفتار و گفتار او را به اختیار خود در می‌آورند. این شخصیت‌ها نه‌تنها هرکدام گویش و رفتار متفاوتی دارند، بلکه بیشتر وقت‌ها نه می‌دانند و نه به‌یاد می‌آورند که شخصیت‌های دیگر چه کرده‌اند. «استیون گرَنت» (Steven Grant)، که شخصیت میلیونرِ مارک است، معمولاً در حال مصاحبت و معاشرت با افراد مشهور و پول‌دار در مهمانی‌ها‌ و خیریه‌ها دیده می‌شود. به‌غیر از خود شوالیه‌ی ماه، «جیک لاکلی» (Jake Lockley)، خشن‌ترین شکلِ مارک است. او خیلی سریع جوش می‌آورد و معروف است که برای به‌دست آوردن چیزهایی که می‌خواهد، کارهای خوبی انجام نمی‌دهد. لاکلی همیشه در خیابان‌ها پرسه می‌زند و این‌گونه معمولاً قبل از این‌که اتفاق ناگواری بیفتد از آن با خبر می‌شود.«آقای شوالیه» (Mr. Knight)، یکی از شخصیت‌های جدید درون شوالیه‌ی ماه است. برخلاف مون نایت که برای به‌دست آوردن خواسته‌هایش از زور، خشونت و قساوت استفاده می‌کند، آقای شوالیه معمولا در محدوده‌ی قانون عمل می‌کند. به‌همین خاطر است که او را بیشتر اوقات در حال کمک کردن به پلیس می‌بینیم. این موضوع یکی از مهمترین جذابیت ها و وجه تمایز مون نایت از دیگر قهرمانان است. ما از همان کمیک های اولیه مون نایت شامل پرداخت به مباحث سلامت روان بوده‌ایم و قطعا نه تنها بتمن، بلکه هیچ کاراکتر کمیک بوکی دیگری از این لحاظ شبیه به مون نایت نیست. به همین دلیل پرداختن به اختلالات ذهنی مون نایت یکی از اصلی‌ترین انتظاراتی‌ست که از سریال اختصاصی او میرود.

 

5- قدرت ها و توانایی ها

مون نایت قدرت

بتمن و مون نایت هردو قهرمانانی هستند که مهارت بالایی در مبارزه دارند و از گجت های پیشرفته استفاده می‌کنند، اما با این حال، تفاوت های واضحی بین توانایی های این دو وجود دارد. بدیهی است که بتمن فاقد قدرت های فرابشری است اما او در عوض با استفاده ابزار های پیشرفته، مهارت در مبارزه، و هوش و نبوغ سرشارش به قهرمانی خطرناک تبدیل شده. اما مون نایت شخصیتی‌ست که به دلیل ارتباط با خونشو، زمانی که ماه در شب پدیدار میشود به قدرت های فوق بشری دست پیدا میکند. همچنین مون نایت قابلیت هایی دارد که کاملا با بتمن متفاوت هستند. برای مثال ذهن او به دلیل اختلالات روانی‌اش مقاومت بسیار زیادی در برابر حملات تله پاتیک دارد. همچنین او این توانایی را دارد که قدرت های ماورایی دیگران را جذب کرده و با آنها سازگار شود.

 

4- مون نایت نامیراست

یکی دیگر از تفاوت های قابل توجه مون نایت و بتمن، این است که شوالیه ماه به دلیل پیوند با خونشو نمی‌تواند بمیرد! فرقی ندارد که او چگونه کشته شود چراکه او مدت کوتاهی بعد از مرگ به دست خونشو و با کمک تناسخ به زندگی بازمیگردد. با احتساب اریجین مون نایت این اتفاق سه بار رخ داده. چیزی که در کمیک های بتمن هرگز شاهدش نبودیم.

 

3- بتمن یک نابغه است

یکی از ویژگی های اصلی بتمن هوش بالای اوست. بروس وین یک نابغه و استراتژیست ماهر است که به عنوان مغز تیم لیگ عدالت شناخته میشود. او از ضریب هوشی بالای خود در حل معماها و بررسی سرنخ ها، ساخت ابزار و تجهیزات و یافتن نقاط ضعف دشمنان (و دوستانش!) استفاده میکند. با وجود اینکه مون نایت یک کارآگاه خبره است و خونشو ذهن و هوش او را به شدت تقویت کرده، اما باز هم او مثل بتمن یک نابغه نیست. حداقلش این است که در داستان های مون نایت برخلاف بتمن روی هوش او تمرکز زیادی نمیشود. این در حالیست که بتمن یکی از باهوش ترین شخصیت های دنیای کمیک است.

 

2- بتمن دستیاران خیلی زیادی دارد

دستیاران بتمن

بتمن همیشه عادت داشته که به کمک همکاران مختلفی با جرم و جنایت مبارزه کند. از بت فمیلی و رابین ها و بتگرل های مختلف گرفته تا آلفرد و کمیسر گوردون و دیگر همکاران. اما همانطور که قبلا در این مقاله گفته شد، مون نایت قهرمانی‌ست که علاقه چندانی به داشتن دستیار ندارد. البته او سابقه داشته که از همکار مزدور خود یعنی «فرنچی» (Frenchie) و مردی بی‌خانمان به ا‌سم «کراولی» (Crawley) کمک بگیرد، اما در زمینه داشتن دستیار، مون نایت و بتمن اختلاف چشمگیری با هم دارند. این موضوع کاملا منطقی‌ است زیرا کسی که کلی شخصیت متفاوت و حرفه ای درون خودش دارد، واقعا چرا باید به دستیار نیاز داشته باشد؟

 

1- مون نایت در ابتدا یک شخصیت خبیث بود

اولین بار که مون نایت در شماره 32 از کمیک های "گرگ نمای شبانه" (Werewolf by Night) پا به دنیای مارول گذاشت، به عنوان ابرشروری به تصویر کشیده شد که با گرگ نمای شبانه (برای آشنایی با این شخصیت این مقاله را بخوانید) می‌جنگید. برخلاف بتمن که از همان ابتدای خلقتش یک قهرمان بود، مون نایت به عنوان یک ابرخبیث کارش را شروع کرد و بعد از اینکه سری کمیک های اختصاصی خودش را دریافت کرد، به تدریج از یک شخصیت منفی به یک ضد قهرمان و یک قهرمان تبدیل شد.

 

کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

منبعسایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

همه چیز درباره بتمن

15 ابر قهرمانی که با بیماری زندگی می کنند !!

10 چیزی که باعث میشود برای سریال اختصاصی مون ‌نایت هیجان داشته باشیم!

10 شخصیتی که دوست داریم در سریال مون نایت حضور افتخاری (CAMEO) داشته باشند

10 ابرقهرمان برتر دنیای کمیک که هیچ دستیاری ندارند

شماره آخر کمیک مون نایت (MOON KNIGHT) ترجمه شد + لینک دانلود

100 شخصیت برتر مارول – قسمت سوم

10 چیزی که باعث میشود برای سریال اختصاصی مون ‌نایت هیجان داشته باشیم!

10 عاملی که سریال مون نایت برای موفقیت به آنها نیاز دارد

چرا مون‌نایت یک انتخاب ایده‌آل برای MCU است؟

10 خط داستانی مون‌نایت که احتمال دارد در سریال اختصاصی‌اش مورد اقتباس قرار بگیرد

 معرفی تمامی آثار مارول که در سال 2022 منتشر میشوند

15 شخصیت برتر کمیک های ترسناک مارول

10 چیزی که برای دیدنشان در فاز 4 دنیای سینمایی مارول هیجان داریم!

15 سلاح نیرومند که در دنیای سینمایی مارول مخفی شده اند!

10 حقیقت مهمی که طرفداران سریال وانداویژن باید درباره‌ی «دارک‌هولد» بدانند

10 حقیقت مهمی که باید درباره «بلید» (BLADE) بدانید

10 قهرمان برتر کمیک بوکی که رگ و ریشه شیطانی دارند!

10 حقیقت مهمی که باید درباره "موربیوس" (MORBIUS) بدانید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Spider-Fan
#1 Spider-Fan 1401-01-04 14:30
خسته نباشی کیارش.
متأسفانه این طرز فکر غلط و نگاه سطحی به مون نایت خیلی وقته که به این شخصیت گره خورده و خیلی خوبه که قبل از پخش سریال، یک‌بار برای همیشه پرونده‌ش بسته بشه.
و مقاله هم کاملاً مناسب و مسئولانه انتخاب شده بود و شرف داشت به اون clickbaitهای همین cbr و screenrant که با دلایل بی‌ربط می‌خواستن ثابت کنن مون نایت "بهتر" از بتمنه...
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1401-01-04 14:59
سلام
ممنون بابت مقاله.
یکی از عادت های بدی که بسیاری از کمیک فن ها دارند اینه که براساس شباهت های ظاهری و بصری، یک شخصیت رو تقلیدی بر شخصیت دیگه میدونند. وقتی دو شخصیت قدرت های شبیه به هم دارند یا ظاهرشون به هم نزدیکه، میرن ببینند که اول کدوم شخصیت خلق شد تا اون یکی رو تقلیدی بر شخصیت اول بخونند. این موضوع از گرین ارو و هاکای، کت وومن و بلک کت، دث استروک و ددپول شروع میشه و حتی تا بتمن و مون نایت هم ادامه داره. اما کاملا واضحه که این عادت کاملا اشتباهه. نه تنها اصلا موضوع تقلید از روی ظاهر و قدرت ها به هیچ وجه درست نیست (تا دلتون بخواد داستان هایی با محوریت جادوگر و کماندار و موجودات کوچک شونده و بزرگ شونده و... وجود داره. اونا هم از اون شخصیت اول تقلید کردند؟!) بلکه اصلا موضوع تقلید یک چیز سطحی و معمولیه که نمیدونم چرا اینقدر بهش بها داده میشه. درواقع این چیزها اصلا مهم نیست و باید دید اون شخصیت بعد از ریشهٔ اولیش چقدر پیشرفت کرده و چقدر ارتقا داشته. مثلا میگن که بتمن از روی زورو (Zorro) تقلید کرده و اونا عناصر شبیه به هم در داستان هاشون دارند، اما الان بتمن کجا و زورو کجا! اصلا دیگه الان معروفیت و محبوبیت بتمن و داستان های عالی که داره با زورو قابل مقایسه است؟ یا مثلا میگن که دکتر استرنج از دکتر فیت تقلید کرده. فارغ از اینکه اصلا موضوع جادو و جادوگری یک چیز کاملا معمولی و یک تم عادی هست و غیر از این قدرت ها اونا هیچ شباهتی به هم چه از نظر ظاهر و قیافه و نوع استفاده از قدرت ها و داستان و شخصیت و اینا ندارند (اصلا اگر اینطور باشه یعنی کل دنیای هری پاتر از دکتر فیت تقلید کرده؟؟!!) اصلا خدایی الان دکتر فیت با دکتر استرنج قابل مقایسه است؟ خدایی چند نفر اصلا دکتر فیت رو میشناسند و حتی از اوریجین اون خبر دارند؟ پس این مهمه که شخصیت مورد نظر بعد از اون اتفاق اولیه چه مسیری رو طی کرده. متاسفانه خیلی ها به مون نایت لقب بتمن مارول رو دادن که صرفا به خاطر یک سری عناصر ظاهری هست و غیر از این، مون نایت و بتمن هیچ شباهتی به هم ندارند. اصلا الان بحث این نیست که کدوم بهتر یا بدتره، موضوع اینه که برخلاف نظر بسیاری از کمیک فن ها که چنین عقیدهٔ اشتباهی دارند، دنیا و داستان و اوریجین و حتی فلسفهٔ همون ظاهر مون نایت و بتمن هیچ شباهتی به‌ هم نداره. اون یکی با لباس سیاه خلافکاران رو میترسونه و اون یکی سفید میپوشه تا خلافکاران رو خبردار کنه. اون یکی با مسائل جادویی و مصر باستان سر و کار داره و این یکی قدرت فوق بشریش نبوغ و گجت های پیشرفته اش هست. اون یکی اصلا دستش به کشتن نمیره و این یکی با کشتن خیلی هم مشکلی نداره. اون یکی دور و بریاش اختلالات روانیش و نسخه های دیگر شخصیت خودش هست و این یکی تا دلتون بخواد دستیار و ساید کیک و اینا داره. اصلا تم داستان های این دو با هم تفاوت های زیادی داره. پس همونطور که در این مقاله هم خوندیم این دو شباهت خاصی به یکدیگر ندارند و بهتره که این تفکرات اشتباه کنار گذاشته بشه(حتی برای شخصیت های مارول که بعضی ها میگن سوامپ ثینگِ دی سی تقلیدی از من ثینگ مارول هست اما اختلاف خلق اونا خیلی کم هست و داستان های متفاوتی از یکدیگر دارند). یک چیز دیگه اینکه من خیلی برای سریال مون نایت مشتاق هستم و میخوام یک سریال درست حسابی و قوی از این شخصیت ببینم. جدا از اینکه بازیگر قوی برای این شخصیت انتخاب شده، مون نایت یک شخصیت پر از پتانسیل های عالی هست. درواقع میزان پتانسیلی که این شخصیت برای داستانگویی داره و اینکه میشه از پرداخت به اختلالات روانی اون، یک سریال عالی رو داشته باشیم، باورنکردنیه. فقط خداکنه دیزنی جلوی شکوفایی پتانسیل این شخصیت و اون میزان خشونتی که ازش باید ببینم رو نگیره. ضمن اینکه من برام مهم نیست مون نایت چه نقشی در ادامهٔ mcu و اینا داره و من فقط یک سریال عالی میخوام و نمیخوام این سریال مثل هاکای و بلک ویدو فدای مسیر mcu بشه. ضمن اینکه این اولین سریال مارولی دیزنی پلاس هست که شخصیت جدیدی رو معرفی میکنه و حساب ویژه ای روش باز میشه. اگر هاکای از اون اولین حضورش هم حرفی برای گفتن نداشت و فقط کمی در فیلم پایان بازی سعی شد هاکای رو شخصیت مهمی جلوه داد و در آخر هم سریال هاکای ناامید کننده شد و چیز خاصی از آب درنیومد، حالا مون نایت از صفر تا صد میخواد شروع کنه و باید از همین الان پایه های این شخصیت محکم قرار داده بشه. ببینم که مون نایت چی میکنه.
با تشکر.
نقل قول کردن
blackmarshes
#3 blackmarshes 1401-01-04 15:37
سلام و خسته نباشید خدمت کیا ایرون من. با مورد ۶ کمی مخالفم چون مترسک یا همون اسکر کرو میتونه با تزریق گازش به بتمن باعث روانی کردن اون بشه. توی یکی از کمیک ها و حتی انیمیشن بتمن دیدیم که بتمن از اسکیزوفرنی رنج میبرد! و این باعث میشه مورد شیش کمی غلط باشه
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#4 AM SM BM SM 1401-01-04 16:03
به نقل از blackmarshes:
سلام و خسته نباشید خدمت کیا ایرون من. با مورد ۶ کمی مخالفم چون مترسک یا همون اسکر کرو میتونه با تزریق گازش به بتمن باعث روانی کردن اون بشه. توی یکی از کمیک ها و حتی انیمیشن بتمن دیدیم که بتمن از اسکیزوفرنی رنج میبرد! و این باعث میشه مورد شیش کمی غلط باشه

ببینید توی خود مقاله هم گفته شد که بعضی وقت ها به مشکلات روانی بتمن که مثلا ناشی از تنهایی های او هستند پرداخته میشه اما موضوع اینه که اصلا پایه و اساس و بنیان شخصیت مون نایت، اختلالات روانی شدید اون هست. یعنی درواقع اکثر داستان های او بر همین موضوع و دست و پنجه نرم کردن های مارک اسپکتور با شخصیت های دیگرش هست که بخش مهمی از شخصیت اون هستند. اما آیا چنین چیزی رو میشه برای بتمن ادعا کرد؟ درسته که بعضی وقت ها به مشکلات روانی بتمن پرداخته شده و بعضا نتایج خوبی رو هم به همراه داشته، اما توی این زمینه بتمن با مون نایت اصلا قابل مقایسه نیست چون همونطور که گفتم مون نایت اساس شخصیتش بر این مشکلات هست.
نقل قول کردن
blackmarshes
#5 blackmarshes 1401-01-04 16:21
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از blackmarshes:
سلام و خسته نباشید خدمت کیا ایرون من. با مورد ۶ کمی مخالفم چون مترسک یا همون اسکر کرو میتونه با تزریق گازش به بتمن باعث روانی کردن اون بشه. توی یکی از کمیک ها و حتی انیمیشن بتمن دیدیم که بتمن از اسکیزوفرنی رنج میبرد! و این باعث میشه مورد شیش کمی غلط باشه

ببینید توی خود مقاله هم گفته شد که بعضی وقت ها به مشکلات روانی بتمن که مثلا ناشی از تنهایی های او هستند پرداخته میشه اما موضوع اینه که اصلا پایه و اساس و بنیان شخصیت مون نایت، اختلالات روانی شدید اون هست. یعنی درواقع اکثر داستان های او بر همین موضوع و دست و پنجه نرم کردن های مارک اسپکتور با شخصیت های دیگرش هست که بخش مهمی از شخصیت اون هستند. اما آیا چنین چیزی رو میشه برای بتمن ادعا کرد؟ درسته که بعضی وقت ها به مشکلات روانی بتمن پرداخته شده و بعضا نتایج خوبی رو هم به همراه داشته، اما توی این زمینه بتمن با مون نایت اصلا قابل مقایسه نیست چون همونطور که گفتم مون نایت اساس شخصیتش بر این مشکلات هست.

بله کاملا درسته ولی توی جهان بازی و کمیک ارکام دیدیم که (اسپویل)بتمن از مرگ جوکر رنج میبرد و اون رو به صورت اسکیزوفرنی مانندی میدید ولی اینجا جوکر روی اعصاب بتمن بوو و نمیتونیم اسکیزوفرنی کامل در نظرش بگیریم
نقل قول کردن
s.p.i
#6 s.p.i 1401-01-04 16:23
سلام خیلی ممنونم بابت ترجمه مقاله
متاسفانه چیزی که فن های چه دیسی چه مارول عادت دارن بهش این که یک شخصیت که شبیه شخصیت دیگه هست تقلید میدونند که مثلا اگه کشف کنند فلان شخصیت تقلید کرده میخاند ۵ امتیاز جمع کنند یا اينکه میخاند به طرفدار های کمپانی رقیب بگن ببینید شما تقلید میکنید بی استعدادی فلان و بهمان و ....(حالا جالب که خود طرف تازه شخصیت خلق نکرده )
در حالی که ظاهر مهم نیست بلکه شخصیت پردازی کارکتر برای مثال کسی دکتر فیت می‌شناسه اورجینش میدونه شخصیت مهمی هست برای دیسی ؟؟ نه یا مثلا گربه سیاه و زن گربه (شخصیت پردازی زن گربه به مرور شبیه به گربه سیاه شد فرانک میلر اومد تغییرش داد ) یا سوامپ ثینگ و من ثینگ (اختلاف چاپشون دو ماه ) و ... و خيلی موارد دیگه قدرت مشابه و توانایی مشابه دلیل بر تقلید نیست
در مورد شوالیه ماه و بتمن شوالیه ماه فقط بر اساس ظاهرش بهش لقب بتمن دادن وگرنه چه از نظر اورجین شخصیت پردازی داستاناشون و ... خیلی فرق دارن داستان های شوالیه ماه بیشتر حالت ماورایی دارن ضمن اینکه قدرت فوق بشری داره ولی بتمن نداره
شوالیه ماه توی کمیک هاش چند شخصیتی هست که بهش پرداخته شده ولی بتمن نداره آهان راستی بتمن که ماشالله دستیار که زیاد داره ولی شوالیه ماه که خودش هست و خودش تنها
پ.ن: راستش من اون اوایل که شوالیه ماه دیدم بیشتر یاد اساسین افتادم تا بتمن
نقل قول کردن
the Batman
#7 the Batman 1401-01-04 16:31
به نقل از blackmarshes:
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از blackmarshes:
سلام و خسته نباشید خدمت کیا ایرون من. با مورد ۶ کمی مخالفم چون مترسک یا همون اسکر کرو میتونه با تزریق گازش به بتمن باعث روانی کردن اون بشه. توی یکی از کمیک ها و حتی انیمیشن بتمن دیدیم که بتمن از اسکیزوفرنی رنج میبرد! و این باعث میشه مورد شیش کمی غلط باشه

ببینید توی خود مقاله هم گفته شد که بعضی وقت ها به مشکلات روانی بتمن که مثلا ناشی از تنهایی های او هستند پرداخته میشه اما موضوع اینه که اصلا پایه و اساس و بنیان شخصیت مون نایت، اختلالات روانی شدید اون هست. یعنی درواقع اکثر داستان های او بر همین موضوع و دست و پنجه نرم کردن های مارک اسپکتور با شخصیت های دیگرش هست که بخش مهمی از شخصیت اون هستند. اما آیا چنین چیزی رو میشه برای بتمن ادعا کرد؟ درسته که بعضی وقت ها به مشکلات روانی بتمن پرداخته شده و بعضا نتایج خوبی رو هم به همراه داشته، اما توی این زمینه بتمن با مون نایت اصلا قابل مقایسه نیست چون همونطور که گفتم مون نایت اساس شخصیتش بر این مشکلات هست.

بله کاملا درسته ولی توی جهان بازی و کمیک ارکام دیدیم که (اسپویل)بتمن از مرگ جوکر رنج میبرد و اون رو به صورت اسکیزوفرنی مانندی میدید ولی اینجا جوکر روی اعصاب بتمن بوو و نمیتونیم اسکیزوفرنی کامل در نظرش بگیریم

من اینترنتو زیر و رو کردم . هیچ جا نگفتن بتمن شیزوفرنی داره. بعضی ها میگن افسردگی داره. بعضی ها هم می‌کن بی‌ثباتی
حالا ممکنه یه جایی برای چند لحظه دچار یه اختلالی شده ولی شیزوفرنی خیلی بده .
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1401-01-04 16:32
به نقل از the Batman:
به نقل از blackmarshes:
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از blackmarshes:
سلام و خسته نباشید خدمت کیا ایرون من. با مورد ۶ کمی مخالفم چون مترسک یا همون اسکر کرو میتونه با تزریق گازش به بتمن باعث روانی کردن اون بشه. توی یکی از کمیک ها و حتی انیمیشن بتمن دیدیم که بتمن از اسکیزوفرنی رنج میبرد! و این باعث میشه مورد شیش کمی غلط باشه

ببینید توی خود مقاله هم گفته شد که بعضی وقت ها به مشکلات روانی بتمن که مثلا ناشی از تنهایی های او هستند پرداخته میشه اما موضوع اینه که اصلا پایه و اساس و بنیان شخصیت مون نایت، اختلالات روانی شدید اون هست. یعنی درواقع اکثر داستان های او بر همین موضوع و دست و پنجه نرم کردن های مارک اسپکتور با شخصیت های دیگرش هست که بخش مهمی از شخصیت اون هستند. اما آیا چنین چیزی رو میشه برای بتمن ادعا کرد؟ درسته که بعضی وقت ها به مشکلات روانی بتمن پرداخته شده و بعضا نتایج خوبی رو هم به همراه داشته، اما توی این زمینه بتمن با مون نایت اصلا قابل مقایسه نیست چون همونطور که گفتم مون نایت اساس شخصیتش بر این مشکلات هست.

بله کاملا درسته ولی توی جهان بازی و کمیک ارکام دیدیم که (اسپویل)بتمن از مرگ جوکر رنج میبرد و اون رو به صورت اسکیزوفرنی مانندی میدید ولی اینجا جوکر روی اعصاب بتمن بوو و نمیتونیم اسکیزوفرنی کامل در نظرش بگیریم

من اینترنتو زیر و رو کردم . هیچ جا نگفتن بتمن شیزوفرنی داره. بعضی ها میگن افسردگی داره. بعضی ها هم می‌کن بی‌ثباتی
حالا ممکنه یه جایی برای چند لحظه دچار یه اختلالی شده ولی شیزوفرنی خیلی بده .

کلا انگار روانی بودن کلاس داره چون خیلی از طرفدارای بتمن دیدم که اصرار دارن بگن بتمن بیماری روانی زیاد داره :D
نقل قول کردن
blackmarshes
#9 blackmarshes 1401-01-04 16:40
به نقل از mtm:
به نقل از the Batman:
به نقل از blackmarshes:
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از blackmarshes:
سلام و خسته نباشید خدمت کیا ایرون من. با مورد ۶ کمی مخالفم چون مترسک یا همون اسکر کرو میتونه با تزریق گازش به بتمن باعث روانی کردن اون بشه. توی یکی از کمیک ها و حتی انیمیشن بتمن دیدیم که بتمن از اسکیزوفرنی رنج میبرد! و این باعث میشه مورد شیش کمی غلط باشه

ببینید توی خود مقاله هم گفته شد که بعضی وقت ها به مشکلات روانی بتمن که مثلا ناشی از تنهایی های او هستند پرداخته میشه اما موضوع اینه که اصلا پایه و اساس و بنیان شخصیت مون نایت، اختلالات روانی شدید اون هست. یعنی درواقع اکثر داستان های او بر همین موضوع و دست و پنجه نرم کردن های مارک اسپکتور با شخصیت های دیگرش هست که بخش مهمی از شخصیت اون هستند. اما آیا چنین چیزی رو میشه برای بتمن ادعا کرد؟ درسته که بعضی وقت ها به مشکلات روانی بتمن پرداخته شده و بعضا نتایج خوبی رو هم به همراه داشته، اما توی این زمینه بتمن با مون نایت اصلا قابل مقایسه نیست چون همونطور که گفتم مون نایت اساس شخصیتش بر این مشکلات هست.

بله کاملا درسته ولی توی جهان بازی و کمیک ارکام دیدیم که (اسپویل)بتمن از مرگ جوکر رنج میبرد و اون رو به صورت اسکیزوفرنی مانندی میدید ولی اینجا جوکر روی اعصاب بتمن بوو و نمیتونیم اسکیزوفرنی کامل در نظرش بگیریم

من اینترنتو زیر و رو کردم . هیچ جا نگفتن بتمن شیزوفرنی داره. بعضی ها میگن افسردگی داره. بعضی ها هم می‌کن بی‌ثباتی
حالا ممکنه یه جایی برای چند لحظه دچار یه اختلالی شده ولی شیزوفرنی خیلی بده .

کلا انگار روانی بودن کلاس داره چون خیلی از طرفدارای بتمن دیدم که اصرار دارن بگن بتمن بیماری روانی زیاد داره :D

:lol: من خودم بتمن و اسپایدی فنم ولی به واسطه ی اسکرکرو بتمن به مدت ۱ شب حداکثرش یا حداقلش ۱ ساعت دچار بیماری روانی میشه :/
نقل قول کردن
s.p.i
#10 s.p.i 1401-01-04 16:41
به نقل از Spider-Fan:
خسته نباشی کیارش.
متأسفانه این طرز فکر غلط و نگاه سطحی به مون نایت خیلی وقته که به این شخصیت گره خورده و خیلی خوبه که قبل از پخش سریال، یک‌بار برای همیشه پرونده‌ش بسته بشه.
و مقاله هم کاملاً مناسب و مسئولانه انتخاب شده بود و شرف داشت به اون clickbaitهای همین cbr و screenrant که با دلایل بی‌ربط می‌خواستن ثابت کنن مون نایت "بهتر" از بتمنه...


سلام آقای حیدری راستش این طرز فکر غلط درمورد همه شخصیت ها هست راستش میخواست ببینم در آینده سایت همچین پرونده برای سنتری و سوپرمن هم میبنده
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#11 AM SM BM SM 1401-01-04 16:59
#8
آره واقعا نمیدونم چرا این اصرار اینقدر وجود داره. اصلا منم میگم که پیتر پارکر بعد از مرگ عمو بن دچار PTSD (استرس بعد از حادثه) شده که چندان هم دور از ذهن نیست. من میگم مورد اختلالات روانی باید در این مقاله می بود چون شاید بعضی وقت ها بروس وین دچار بعضی مشکلات روانی شده که اکثرا هم ناشی از تنهایی یا رو به رو شدن با کسانی مثل جوکر و مترسک هست، اما توی این زمینه اصلا با مون نایت قابل مقایسه نیست چون من میگم بنیان و اساس داستان های مون نایت بر این بیماری های روانی و درگیر شدن مارک اسپکتور با مشکلات این موضوع هست و یک جورایی مون نایت نماد این موضوع هست و این مورد باید توی مقاله میبود. همونطور وقتی حرف از مسئولیت پذیری میشه، اولین شخصیتی که توی ذهنمون میاد، پیتر پارکر هست. همونطور که بتمن سعی میکنه از تمام خلافکاران "انتقام" بگیره به خاطر تراژدی که براش رخ داده. همونطور که کاپیتان آمریکا نماد وطن پرستی هست. پس در زمینهٔ اختلالات روانی، بتمن به مون نایت نمیرسه. حالا ممکنه بتمن هم مشکلاتی داشته باشه، اما بدون شک به اندازه مون نایت شدید نیست. منم الان نمیگم اینکه مون نایت روانی تره، پس شخصیت بهتری هست. نه، موضوع اینه که میگم این مورد یکی از تفاوت های این دو شخصیت هست و در این زمینه بتمن به مون نایت نمیرسه و اصلا ربطی به بهتر یا بدتر بودن نداره.
به نقل از s.p.i:

پ.ن: راستش من اون اوایل که شوالیه ماه دیدم بیشتر یاد اساسین افتادم تا بتمن

این خیلی خوب بود. :lol: خدایی حرف حقی بود. مون نایت هم عین اساسینز اصرار داره کلاه هودی رو بکشه رو سرش. نمیدونم چه اصرار عجیبی داره. مثلا فکر کنید وسط مبارزه یهو کلاه مون نایت بیفته و بعد بگه:"حاجی یه لحظه وایسا من این کلاه رو بکشم سرم، بعد بکشمت!" خدایی هم لباس هاشون شباهتی به هم داره. اصلا من میگم اسم مون نایت رو بذاریم "اتزیو اسپکتور" (Ezio Spector)!!!
"ما در تاریکی به کمیک فن ها خدمت میکنیم. ما مارک اسپکتور هستیم."
نقل قول کردن
Spider-Fan
#12 Spider-Fan 1401-01-04 17:19
به نقل از blackmarshes:
سلام و خسته نباشید خدمت کیا ایرون من. با مورد ۶ کمی مخالفم چون مترسک یا همون اسکر کرو میتونه با تزریق گازش به بتمن باعث روانی کردن اون بشه. توی یکی از کمیک ها و حتی انیمیشن بتمن دیدیم که بتمن از اسکیزوفرنی رنج میبرد! و این باعث میشه مورد شیش کمی غلط باشه

مهم‌تر از اسکیزوفرنی، اختلال تجزیۀ هویت (Dissociative Identity Disorder) مون نایت هست که خیلی اوقات نقش اساسی داره توی داستان‌هاش و تمیزش می‌ده از دیگر قهرمانانی که اختلال روانی دارن. (گویا سرِ این‌که DID حالت خاصی از اسکیزوفرنی هست یا نه بحث وجود داره که اطلاعاتی ندارم من، ولی خب قطعاً متفاوت به تصویر کشیده می‌شن)
کسایی که ران الیس رو خوندن البته با این برداشت متفاوت آشنا هستن که مون نایت DID نداره و در واقع تمام مشکلات روانی‌ش، ناشی از تأثیر خونشو روی عملکرد مغزش هست.
به هر حال چیزی که حائز اهمیته، تفاوت واضحیه که اختلالات روانی مون نایت با اختلالات احتمالی بتمن دارن.

و البته تأثیری که گاز مترسک روی بتمن می‌ذاره مگه مقطعی نیست؟ این رو می‌شه اختلال روانی به حساب آورد واقعاً؟
نقل قول کردن
blackmarshes
#13 blackmarshes 1401-01-04 17:29
به نقل از Spider-Fan:
به نقل از blackmarshes:
سلام و خسته نباشید خدمت کیا ایرون من. با مورد ۶ کمی مخالفم چون مترسک یا همون اسکر کرو میتونه با تزریق گازش به بتمن باعث روانی کردن اون بشه. توی یکی از کمیک ها و حتی انیمیشن بتمن دیدیم که بتمن از اسکیزوفرنی رنج میبرد! و این باعث میشه مورد شیش کمی غلط باشه

مهم‌تر از اسکیزوفرنی، اختلال تجزیۀ هویت (Dissociative Identity Disorder) مون نایت هست که خیلی اوقات نقش اساسی داره توی داستان‌هاش و تمیزش می‌ده از دیگر قهرمانانی که اختلال روانی دارن. (گویا سرِ این‌که DID حالت خاصی از اسکیزوفرنی هست یا نه بحث وجود داره که اطلاعاتی ندارم من، ولی خب قطعاً متفاوت به تصویر کشیده می‌شن)
کسایی که ران الیس رو خوندن البته با این برداشت متفاوت آشنا هستن که مون نایت DID نداره و در واقع تمام مشکلات روانی‌ش، ناشی از تأثیر خونشو روی عملکرد مغزش هست.
به هر حال چیزی که حائز اهمیته، تفاوت واضحیه که اختلالات روانی مون نایت با اختلالات احتمالی بتمن دارن.

و البته تأثیری که گاز مترسک روی بتمن می‌ذاره مگه مقطعی نیست؟ این رو می‌شه اختلال روانی به حساب آورد واقعاً؟

به نکته ی خوبی اشاره کردی، خودم فهمیدم که مقطعیه و بیماری حساب نمیشه
نقل قول کردن
Spider-Fan
#14 Spider-Fan 1401-01-04 18:10
به نقل از s.p.i:
به نقل از Spider-Fan:
خسته نباشی کیارش.
متأسفانه این طرز فکر غلط و نگاه سطحی به مون نایت خیلی وقته که به این شخصیت گره خورده و خیلی خوبه که قبل از پخش سریال، یک‌بار برای همیشه پرونده‌ش بسته بشه.
و مقاله هم کاملاً مناسب و مسئولانه انتخاب شده بود و شرف داشت به اون clickbaitهای همین cbr و screenrant که با دلایل بی‌ربط می‌خواستن ثابت کنن مون نایت "بهتر" از بتمنه...


سلام آقای حیدری راستش این طرز فکر غلط درمورد همه شخصیت ها هست راستش میخواست ببینم در آینده سایت همچین پرونده برای سنتری و سوپرمن هم میبنده

سلام.
اطلاعی ندارم راستش.
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1401-01-04 18:13
از این ببعد باید بیشتر از بیماری روانی مطلب بدیم. آمار نظرات بالا میره :-*
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#16 AM SM BM SM 1401-01-04 19:47
به نقل از mtm:
از این ببعد باید بیشتر از بیماری روانی مطلب بدیم. آمار نظرات بالا میره :-*

فکر کنم تقصیر منه. نمیدونم چرا هرجا من نظر میدم، یه بحثی پیش میاد. :lol: :lol: یعنی هرجا میرم شر هم دنبال من میاد! حالا یه چیز دیگه هم هست. نمیدونم من این چند وقته دقت کردم یا واقعا اینطوریه اما فکر میکنم آمار بازدیدکنندگان مهمان سایت بالاتر رفته. درواقع فکر کنم این موضوع مال قبل از تعطیلات عید بود. حالا نمیدونم بعضی ها نمیدونند چطور در سایت ثبت نام کنند، یا مطالب سایت این چندوقته کنجکاو برانگیز تر شده یا هرچیز دیگه.
نقل قول کردن
blackmarshes
#17 blackmarshes 1401-01-04 20:45
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از mtm:
از این ببعد باید بیشتر از بیماری روانی مطلب بدیم. آمار نظرات بالا میره :-*

فکر کنم تقصیر منه. نمیدونم چرا هرجا من نظر میدم، یه بحثی پیش میاد. :lol: :lol: یعنی هرجا میرم شر هم دنبال من میاد! حالا یه چیز دیگه هم هست. نمیدونم من این چند وقته دقت کردم یا واقعا اینطوریه اما فکر میکنم آمار بازدیدکنندگان مهمان سایت بالاتر رفته. درواقع فکر کنم این موضوع مال قبل از تعطیلات عید بود. حالا نمیدونم بعضی ها نمیدونند چطور در سایت ثبت نام کنند، یا مطالب سایت این چندوقته کنجکاو برانگیز تر شده یا هرچیز دیگه.

نه بابا فکر کنم تقصیر من باشه..چون تازه شروع کردم به نظر دادن و با همون نظرات اولی بحث شرول شد :sigh:
نقل قول کردن
BLACKKNIGHT
#18 BLACKKNIGHT 1401-01-04 20:48
از این بهتر واقعا نمی شد گفت.
خسته نباشید
نقل قول کردن
s.p.i
#19 s.p.i 1401-01-04 21:42
به نقل از AM SM BM SM:
#8
آره واقعا نمیدونم چرا این اصرار اینقدر وجود داره. اصلا منم میگم که پیتر پارکر بعد از مرگ عمو بن دچار PTSD (استرس بعد از حادثه) شده که چندان هم دور از ذهن نیست. من میگم مورد اختلالات روانی باید در این مقاله می بود چون شاید بعضی وقت ها بروس وین دچار بعضی مشکلات روانی شده که اکثرا هم ناشی از تنهایی یا رو به رو شدن با کسانی مثل جوکر و مترسک هست، اما توی این زمینه اصلا با مون نایت قابل مقایسه نیست چون من میگم بنیان و اساس داستان های مون نایت بر این بیماری های روانی و درگیر شدن مارک اسپکتور با مشکلات این موضوع هست و یک جورایی مون نایت نماد این موضوع هست و این مورد باید توی مقاله میبود. همونطور وقتی حرف از مسئولیت پذیری میشه، اولین شخصیتی که توی ذهنمون میاد، پیتر پارکر هست. همونطور که بتمن سعی میکنه از تمام خلافکاران "انتقام" بگیره به خاطر تراژدی که براش رخ داده. همونطور که کاپیتان آمریکا نماد وطن پرستی هست. پس در زمینهٔ اختلالات روانی، بتمن به مون نایت نمیرسه. حالا ممکنه بتمن هم مشکلاتی داشته باشه، اما بدون شک به اندازه مون نایت شدید نیست. منم الان نمیگم اینکه مون نایت روانی تره، پس شخصیت بهتری هست. نه، موضوع اینه که میگم این مورد یکی از تفاوت های این دو شخصیت هست و در این زمینه بتمن به مون نایت نمیرسه و اصلا ربطی به بهتر یا بدتر بودن نداره.
به نقل از s.p.i:

پ.ن: راستش من اون اوایل که شوالیه ماه دیدم بیشتر یاد اساسین افتادم تا بتمن

این خیلی خوب بود. :lol: خدایی حرف حقی بود. مون نایت هم عین اساسینز اصرار داره کلاه هودی رو بکشه رو سرش. نمیدونم چه اصرار عجیبی داره. مثلا فکر کنید وسط مبارزه یهو کلاه مون نایت بیفته و بعد بگه:"حاجی یه لحظه وایسا من این کلاه رو بکشم سرم، بعد بکشمت!" خدایی هم لباس هاشون شباهتی به هم داره. اصلا من میگم اسم مون نایت رو بذاریم "اتزیو اسپکتور" (Ezio Spector)!!!
"ما در تاریکی به کمیک فن ها خدمت میکنیم. ما مارک اسپکتور هستیم."


اساسین مارول یوبی سافت (یوبی باگ ) یه بازی از شوالیه ماه بسازه پر باگ
نقل قول کردن
ArmanSpidery
#20 ArmanSpidery 1401-01-06 14:00
به نظرم حتما همچین مقالاتی حتما واسه بقیه کاراکتر ها هم کار بشه چون یکی از انتقادات و در اصل لجبازی های دی سی فن ها به مارول ادعای کپی کردن و تقلید مارول از شخصیت هاشونه مثلا ادعا دارن هالک هم از سالومون گراندی کپی شده یا دث استروک از ددپول به خاطر حداقل شباهت اسمی ( به کار بردن واژه death و dead )
نقل قول کردن
mjkp
#21 mjkp 1401-01-07 21:33
ممنون بابت مقاله
خیلی ها فکر میکنن که خیلی از شخصیت های مارول از دیسی کپی برداری کرده مثل همین مون نایت و گربه سیاه
مقاله های اینشکلی توی سایت خیلی خوبن چون هم‌تفاوت هارو میگن و با شخصیت ها بیشتر آشنا میشیم و هم طرفدار های دیسی میتونن نظر بدن و ابهاماتشون برطرف بشه
نقل قول کردن
mtm
#22 mtm 1401-01-07 22:16
به نقل از ArmanSpidery:
به نظرم حتما همچین مقالاتی حتما واسه بقیه کاراکتر ها هم کار بشه چون یکی از انتقادات و در اصل لجبازی های دی سی فن ها به مارول ادعای کپی کردن و تقلید مارول از شخصیت هاشونه مثلا ادعا دارن هالک هم از سالومون گراندی کپی شده یا دث استروک از ددپول به خاطر حداقل شباهت اسمی ( به کار بردن واژه death و dead )

هالک از سالامون گراندی؟! چرا چون اون گُنده و کُند ذهنه ؟ چه ربطی دارن آخه. اون که زامبیه. هالک هم یک کاراکتر دو شخصیتی که از داستان های کلاسیک مثل دکتر جکیل و مستر هاید و فرانکشتاین الهام گرفته. کلا شخصیت پردازی و اریجین و شخصیت های فرعی و داستان ها و پیشینه و .. همه پشم؟ فقط چون جفتشون گنده و کند ذهن هستن و مثل بچه ها حرف میزنن پس از اون تقلید کرده؟ و البته اینکه سالامون گراندی چه شخصیت مهمی بوده یا چند تا سری اختصاصی ازش قبل از دهه 60 میلادی بیرون اومده بود که کسی بخواد ازش تقلید کنه؟!!!
درباره ددپول هم کاملا تو سایت توضیح داده شده:
b2n.ir/y30306
کلا مارول با این همه یال و کوپال و شخصیت نامبروان که کلی استودیو هالیوودی این همه سال ازشون نون میخوردن نیازی به کپی کاری نداره. اونایی نیاز به کپی کاری دارن که هر سال دنیای خودشون رو ریبوت میکنن و شخصیت های کمپانی های ورشکسته رو میخرن به خودشون اضافه میکنن
نقل قول کردن
s.p.i
#23 s.p.i 1401-01-08 01:05
به نقل از mtm:
به نقل از ArmanSpidery:
به نظرم حتما همچین مقالاتی حتما واسه بقیه کاراکتر ها هم کار بشه چون یکی از انتقادات و در اصل لجبازی های دی سی فن ها به مارول ادعای کپی کردن و تقلید مارول از شخصیت هاشونه مثلا ادعا دارن هالک هم از سالومون گراندی کپی شده یا دث استروک از ددپول به خاطر حداقل شباهت اسمی ( به کار بردن واژه death و dead )

هالک از سالامون گراندی؟! چرا چون اون گُنده و کُند ذهنه ؟ چه ربطی دارن آخه. اون که زامبیه. هالک هم یک کاراکتر دو شخصیتی که از داستان های کلاسیک مثل دکتر جکیل و مستر هاید و فرانکشتاین الهام گرفته. کلا شخصیت پردازی و اریجین و شخصیت های فرعی و داستان ها و پیشینه و .. همه پشم؟ فقط چون جفتشون گنده و کند ذهن هستن و مثل بچه ها حرف میزنن پس از اون تقلید کرده؟ و البته اینکه سالامون گراندی چه شخصیت مهمی بوده یا چند تا سری اختصاصی ازش قبل از دهه 60 میلادی بیرون اومده بود که کسی بخواد ازش تقلید کنه؟!!!
درباره ددپول هم کاملا تو سایت توضیح داده شده:
b2n.ir/y30306
کلا مارول با این همه یال و کوپال و شخصیت نامبروان که کلی استودیو هالیوودی این همه سال ازشون نون میخوردن نیازی به کپی کاری نداره. اونایی نیاز به کپی کاری دارن که هر سال دنیای خودشون رو ریبوت میکنن و شخصیت های کمپانی های ورشکسته رو میخرن به خودشون اضافه میکنن


نه خب منطق بعضی اینکه چون جفتشون خاکستری هستند (اوایل هالک خاکستری بود )
رد تول و اون شخصیت جدید دیسی که اسمش آسیب بود (Damage )هم کشک
کلا یه سری دنبال جمع کردن امتیاز هستند هرکی کشف کنه فلانی تقلید کرده بهش جایزه میدن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید