10 نقاشی شگفت انگیزی که هواداران ایرانی برای مردعنکبوتی خلق کرده اند

10-نقاشی-شگفت-انگیزی-که-هواداران-ایرانی-برای-مردعنکبوتی-خلق-کرده-اند

امروز دهمین سالگرد تاسیس سایت spidey.ir هستش و به همین مناسبت 10 نقاشی برتری که کاربران سایت برای مرد عنکبوتی خلق کرده اند را تقدیم شما میکنیم.

چندی پیش در سایت فراخوان دادیم برای شرکت در یک مسابقه نقاشی از روی شخصیت های مارول. رای گیری هم انجام شد. این 10 نقاشی بیش از بقیه رای آوردند! و البته جا داره تشکر و قدردانی کنیم از همه عزیزانی که ما زحمت کشیدند و در این رقابت شرکت کردند.

 

10- ادای احترام کمیک بوکی

نقاشی مردعنکبوتی ایرانی

عکس ایرانی مردعنکبوتی

رتبه 10 مشترکاً میرسه به «محمد بابایی» (stranger 616) و Musashi. نقطه مشترک بین این دو نقاشی اینه که هر دو حالت و سبک کمیک بوکی دارند و به دنیای کمیک بوک ادای احترام میکنند، به ویژه طراحی کاربرمون، Musashi که تداعی کننده کاورهای کلاسیک مردعنکبوتی با حضور گرین گابلینه!

 

9- مردان عنکبوتی!

مردان عنکبوتی

رتبه بعدی تعلق میگیره به کاربر ABOLGAME که مردعنکبوتی کلاسیک (پیتر پارکر) و اسپایدرمنِ مایلز مورالز را در کنار هم طراحی کرده و انگار رفته به پیشواز بازی مردعنکبوتی 2 که میگن قراره حالت co-op داشته باشه و بتونیم با هر دو شخصیت پیتر و مایلز بازی کنیم!

 

8- مبارزه با شش خبیث منهای 1!

شش خبیث

«دانیال میرشاه» با نام کاربری Wounded طراحی زیبایی را خلق کرده که از آثار مورد علاقه من در مسابقه امسال بود و حالتی کاورمانند دارد که مردعنکبوتی را در حال جاخالی دادن و تقابل با الکترو، میستریو، مردشنی، دکتر اختاپوس و والچر را نشان میدهد و اگه کریون شکارچی هم بود جمع شش خبیث تکمیل میشد! (شایدم  کریون رو نگه داشته واسه فیلم اختصاصی خودش!). آفرین دانیال. خوشم اومد ...

 

7- دنیاهای موازی یا ... ؟!

دنیاهای موازی مردعنکبوتی

«حسن کارگری» (hassan logon) اثری چشمگیر خلق کرده که البته شخصا برای من خیلی گیج کننده است! یعنی موضوعش را درک نمیکنم که آیا میخواسته دنیاهای موازی را نشان بده یا اینکه همین جوری و بی دلیل برخی شخصیت های مرتبط و غیرمرتبط با مردعنکبوتی را هم داخل اون دریچه ها کشیده ...! ولی انصافا از ایده چند بخشی بودن لباس مردعنکبوتی که دربرگیرنده دیگر مردان و زنان عنکبوتیه، خوشم اومد.

 

6- استایل منحصر به فرد!

طراحی منحص به فرد اسپایدرمن

خوب یادمه که خودم به این طراحی اثر «علی موسوی» (blaksummerz) رای دادم چون به نظرم تنها کاری بود که برای خودش شخصیت و استایل مستقل و منحصر به فردی داشت. نوعی پیوستگی در نوع طراحی و آناتومی شخصیت ها به چشم میخوره که من در هیچ کدام از نقاشی های دیگر مشاهده نکردم. از سبک آناتومی بدن شخصیت ها لذت بردم و اینکه چقدر ویژگی های ظاهری برجسته تک تک شخصیت ها رعایت شده است. عالی بود علی آقا! بنظرم آینده خوبی در انتظارته. فقط یادت باشه که همیشه خودت باشی و سبک منحصر به فردت را روز به روز تقویت کنی ...

 

5- لباس سیمبیوتی!

لباس سیمبیوتی اسپایدرمن

لامصب این لباس سیاه رنگ سیمبیوتی بعد ازگذشت این همه سال هرگز از محبوبیتش کاسته نشده. یه خاصیت ناب و جذاب در اون وجود داره که همه رو جذب خودش میکنه، به ویژه مخاصبین کم سن و سال رو که همیشه عاشقش میشن. همین ویژگی باعث شده تا طراحی آقای BehnamRedX بتونه نظر رای دهندگان رو به خودش جلب کنه.

 

4- ونوم!

نقاشی ونوم و مردعنکبوتی

ونوم هم درست مثل لباس سیمبیوتی علیرغم اینکه برای مدتهای طولانی از شخصیت نه چندان عمیقی برخوردار بود اما به خاطر ظاهر جذاب و منحصر به فرد خودش همیشه محبوبیت بوده. در این طراحی خلق شده توسط «حسین حسینی» (Hossein.Hosseini.85) هم شاهد به تصویر کشیده شدن یکی از رویارویی های کلاسیک بین مردعنکبوتی و ونوم هستیم.

 

3- مردعنکبوتی ترسناک!

مردعنکبوتی ترسناک!

در آستانه ی هالووین شاهد قرار گرفتن طراحی برجسته ای از مردعنکبوتی اثر «مانی رحیمی» (Mani Crane) هستیم در رتبه شماره 3 هستیم که سبک خاص و منحصر به فردی داره. البته من خوشحال میشم اگر خودشون در بخش نظرات توضیح بدن که آیا مردعنکبوتی به خاطر پیوند با سیمبیوت به این حال و روز افتاده یا اینکه اتفاق دیگه ای ... ؟

 

2- سه مردعنکبوتی در کنار یکدیگر!

سه مردعنکبوتی در کنار یکدیگر!

طراحی فوق العاده ای که ما رو به یاد والپیپر میندازه و مردعنکبوتی لباس خودش در فیلم "راهی به خانه نیست" را بر تن داره ولی دلیل حضور مردعنکبوتی 2099 و بن رایلی را به جای دو مردعنکبوتی دیگرِ این فیلم را درک نمیکنم ولی دلیل نمیشه طراحی شون عالی نباشه. ممنون از Rozhina که آینده خوبی در انتظارشه!

 

1- گرفتار شده بدست دکتر اختاپوس!

گرفتار شده بدست دکتر اختاپوس!

این طراحی با اختلاف زیادی بیشترین آراء را به خودش اختصاص داد. ایده ش چندان اریچینال نیست ولی یک اجرای عالی داره. اشاره ش هم به فیلم جدید مردعنکبوتی یعنی "راهی به خانه نیست" هستش ولی هواداران قدیمی کمیک بوک های اسپایدرمن را به یاد کاورهای کلاسیک خلق شده توسط «جان رومیتا» میندازه که انعکاس مردعنکبوتی را در عینک های دکتر اختاپوس نشان میداد. تبریک میگیم به Shervin_BZ بابت کسب مقام قهرمانی!

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 لباس شگفت انگیزی که هواداران برای مرد عنکبوتی خلق کرده اند

10 نقاشی شگفت انگیزی که هواداران ایرانی برای شخصیت های مارول خلق کرده اند

انتخاب هنرپیشه های ایرانی برای فیلم مرد عنكبوتی!

انتخاب بازیگران ایرانی برای فیلم انتقام جویان!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Doc Ata
#1 Doc Ata 1401-07-15 15:10
با عرض سلامی دوباره! 8)
10-حدس میزنم این نقاشی دل انگیز به چند حالت اسپایدی اشاره کرده است. به عنوان مثال اسپایدی که به ونوم پیوند خورده و درحال پرش هست که ما رو متوجه افزایش قدرت و سرعت اسپایدی میکنه( حدس میزنم :-) ) طراحی چهره خود پیتر پارکر که خیلی سخته به نسبت کشیدن ماسک مردعنکبوتی. دو تا از چهره های اسپایدی متعلق به کاوری هستند که اسپایدی از مردعنکبوتی بودن کنار میکشه ... :sigh: . و در دو حالات دیگر حس عنکبوتی رو به تصویر کشیده که ما رو اگاه میکنه که اسپایدی قراره با خطری روبرو بشه.
نقاشی بعدی هم خیلی جالبه به نظرم!روی یکی از ساختمان ها سایت spidey نوشته شده و نور و سایه ها هم به اندازه ای خوب رعایت شده ... روی گرین گابلین هم نوری انداخته شده که یعنی تحت تعقیبه و نیروهای پلیس دنبالش هستند.لباس گرین گابلین حالت پاره مانند چشگیری داره و مردی هم به نوعی داره به بیرون اشاره میکنه ( و شکایت میکنه احتمالا :-* )
9-این نقاشی به ما نوید اینو میده که پیتر و مایلز یک تیم آپ کردن و انگار قرار از کاغذ و صفحه مانیتور بپرن بیرون :D
8-اسم اسپایدرمن به طرز دلچسبی طراحی و رنگ شده و اگر دقت کنید چهره پیتر خیلی متمایزه با چهره ی عادی اسپایدی هست انگار به نوعی اخم کرده! و اما اقای ترابی به نظر من اقای میرشاه ،کریون رو هم به طور غیر مستقیمی به تصویر کشیده!بطوری که اگر کنار دست های مصنوعی دُکی اُکی نگاه کنید یه چنگکی چیزی اونجا هست که مختص هیچکدوم از شرور ها نیست! ( و به کریون اشاره میکنه!) ;-)
7-به 4 اسپایدرمن متفاوت ( و محبوب!) اشاره میکنه و اگر دقت کنید میتوانید ونوم ، ادام وارلاک، ثور،ولووین، دُکی و ایرون من را ببینید.
6-عاشق سبک ایشون هستم و من را یاد کوآنتین بلیک میندازه که ایشان هم سبک منحصر بفردی دارند.
5-نقاش این تصویر ، اسپایدی را به درستی به تصویر در آورده و با استفاده از رنگ های تیره قشنگ حس ونوم مانندی را به ادم القا میکنه .
4- این نقاشی با مداد هستش و مثل نقاشی های دیگر واقعا گیراست ...
3-من که خیلی یاد اسپایدی زامبی افتادم!واقعا چطور همچین نقاشی باحالی رو میشه به تصویر کشید ؟ :P
2-یکی از اسپایدرمن ها کلون و دیگری از دنیای موازیه!در هر دو هم مقداری ابی و قرمز وجود داره و نقاشی ملیحی داره ... :roll:
1-و این نقاشی هم بعید نیست که رتبه ی اول رو اورده! توی چشم های اسپایدی شاهد دُکی خان هستیم ! که انگار دست و کله ی اسپایدی رو به هم دوخته 8)
این نقاشی ها هرکدام انقدر به نوعی زیبا،دلربا و دلپذیرند که مقایسه کردن انها بی نهایت سخت و دشواره و هرکدام به گونه ای مارو به دنیای موازی دوست داشتنی ای دعوت میکنه ...
نقل قول کردن
blaksummerz
#2 blaksummerz 1401-07-17 14:07
واقعا ممنون از آقای ترابی و کسانی که بهم رای دادن
ولی جدا فکر نمیکردم نقاشیم اونقدر تاثیرگذار باشه که توی ۱۰ تای اول باشه
نقل قول کردن
SpiderGoblin
#3 SpiderGoblin 1401-07-18 09:28
کاش منم شرکت میکردم :sad: تبریک میگم به برندگان مسابقه که الان اسمشون درج شد و وارد مقالات جاودانه سایت اسپایدی شدن
نقل قول کردن
Musashi
#4 Musashi 1401-08-01 10:51
ممنون از سایت خوبتون
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45