10 پیتر پارکر در دنیاهای موازی که به مردعنکبوتی تبدیل نشدند!

10-پیتر-پارکر-در-دنیاهای-موازی-که-به-مردعنکبوتی-تبدیل-نشدند-چندجهانی-مالتی-ورس-مولتی-ورس-multiverse-اسپایدرمن

کسانی که انیمیشن "در میان دنیای عنکبوتی" را تماشا کردند از دیدن تبدیل شدن پیتر پارکر دنیای گوئن عنکبوتی به لیزارد شوکه شدند ولی در کمیک های مارول بارها دیده شده که پیتر پارکر به مردعنکبوتی تبدیل نشده!

مقالات زیر را هم بخوانید:

معرفی مردان و زنان عنکبوتی در جهان های موازی مارول

20 لباس عجیب و غریب مرد عنکبوتی در دنیاهای مختلف!

مرد عنكبوتی در دنیاهای دیگر!

رتبه بندی فرزندان پیتر پارکر در دنیای کمیک

رتبه بندی زنان و دختران عنکبوتی در کمیک بوک های مارول

 

10- پیتر پارکر در دنیای شماره 3123

پیتر پارکر در دنیای شماره 3123

مارول دنیاهای موازی زیادی دارد که اتفاقات و شخصیت های جالبی هم در آنها یافت میشوند. به طور مثال سال 1980 و در شماره 23 از سری اول کمیک های "وات ایف؟"(What If?) شاهد دنیایی بودیم که در آن زن عمو می به جای پیتر پارکر توسط اون عنکبوت رادیو اکتیو گزیده شده بود! در این دنیا پیتر پارکر نهارش رو در اون روزی که در نمایشگاه علمی گزیده میشه یادش میره و زن عموی او با سرعت نهارش رو براش میبره تا بهش بده ولی در آنجا توسط اون عنکبوت معروف رادیو اکتیوی گزیده میشه و به قدرت های عنکبوتی دست پیدا میکنه! بعدش هم به یک قهرمان تبدیل میشه و بهش لقب «مادام عنکبوتی» میدن! حتی قضیه را به شوهرش (بن) و پیتر هم میگه و اونا هم سعی میکنند بهش در مبارزه با جرم و جنایت کمک کنند!

 

9- پیتر پارکر در دنیای شماره 51977

 پیتر پارکر در دنیای شماره 51977

در شماره 15 از سری نخست سری کمیک بوک های What If?، دیدیم که پیتر پارکر پس از گزیده شدن توسط عنکبوت، فلج شده است. او به قدرت های نُوا (Nova) دست میابد (برای آشنایی با نوا، این مقاله را بخوانید) و به خانه برمیگردد تا عمو بن را ببیند که ناگهان سارق از راه میرسد و تیرش به نوا (یعنی پیتر) میخورد و به سمت خودش کمانه میکنه و میکشتش (عکسش اینجاست). با وجود آنکه این یک حادثه ی تصادفی بوده اما پیتر به خاطر عذاب وجدان، حرفه ی ابرقهرمانی را کنار میگذارد.

 

8- پیتر پارکر در دنیای شماره 65

لیزارد گوئن استیسی

دنیای شماره 65 مارول به خانم گوئن عنکبوتی تعلق داره که قبلا در اینجا معرفی شده است. در این دنیا پیتر پارکر را داشتیم که در دبیرستان از سوی قلدرهای مدرسه اذیت میشد (البته گوئن همیشه ازش دفاع میکرد). بنابراین فرمولی خاص برای خودش درست کرد که او را به هیولایی جهش یافته به نام لیزارد تبدیل کرد و در مبارزه ای با گوئن عنکبوتی به طور تصادفی کشته شد. پیتر پارکر وقتی در بازوان گوئن جان داد بهش گفت که میخواسته مثل او "خاص" باشه. زن عنکبوتی از صحنه گریخت و این سوتفاهم در جامعه به وجود آمد که پیتر پارکر را به قتل رسانده است. آقای جی. جونا جیمسون هم که شهردار است یک کنفرانس مطبوعاتی تشکیل داد و از زن عنکبوتی حسابی انتقاد کرد. همه این مسائل باعث شد تا مردم بهش به چشم یک تهدید به زن عنکبوتی نگاه کنند. این را هم بگم که بعدا مشخص شد کرت کانرز یکی از معلمین دبیرستان گوئن و پیتر بود و داشته روی ژنتیک لیزاردها مطالعه میکرده و احتمالا در تبدیل شدن پیتر به لیزارد هم نقشی داشته.

 

7- پیتر پارکر در دنیای شماره 31117

پیتر پارکر در دنیای شماره 31117

وقتی رد اسکال کنترل یک "مکعب کیهانی" را بدست گرفت باهاش عالم واقعیت را تغییر داد. یعنی گذشته را تغییر داد تا خط زمانی در آینده تغییر کند. طبق این تغییرات، نازی ها پیروز جنگ جهانی دوم شدند (به لطف فن آوری های پیشرفته) و رد اسکال کنترل دنیا را بدست گرفت. تا اینکه کاپیتان آمریکای اصلی در بدن همتای خودش در این دنیا بیدار شد و نیروی مقاومت علیه نیروهای رد اسکال جان گرفت. پیتر پارکر هم در این دنیا به کسی که برای نیروهای مقاومت جاسوسی میکرد تبدیل شد ولی رد اسکال او را گرفت و میخواست در ملاء عام اعدامش کند. اما بدست نیروهای مقاومت به رهبری کاپیتان آمریکا آزاد شد. منتهی به بدنش مواد منفجره وصل کرده بودند و با منفجر شدن آن پیتر و نجات دهندگان او کشته شدند.

 

6- پیتر پارکر در دنیای شماره 9591

پیتر پارکر در دنیای شماره 9591

دنیای شماره 9591 به دنیای The Runis مشهور است که نوعی نقطه مقابل دارک در برابر دنیای کمیک Marvels محسوب میشود. در این دنیا عکاس مشهور، فیل شلدون، مشغول تحقیق درباره حوادث علمی و آزمایشات شکست خورده بود. یعنی در این دنیا آزمایشاتی که اغلب در دنیای اصلی منجر به خلق ابرقهرمانان میشدند، هیولا درست کرده بودند! مثلا بروس بنر به خاطر برخورد با اشعه گاما به توده ای سرطانی تبدیل شده بود. پیتر پارکر هم به دلیل نیش عنکبوت رادیواکتیو به ویروس مرگبار جهش یافته مبتلا شده بود که خود شلدون را نیز مبتلا کرد! در نهایت دیدیم که ویروس کل بدن پیتر را در بر گرفته و او را قرنطینه کرده اند.

 

5- پیتر پارکر در دنیای شماره 9792

پیتر پارکر در دنیای شماره 9792

شماره 100 از سری What If? حاوی یک سری کاور های خنده دار بود درباره داستان های احتمالی مضحک درباره شخصیت های معروف مارول. یکی از اونا مربوط به پیتر پارکری میشد که توسط یک گوسفند رادیواکتیوی گاز گرفته شده بود و بهش لقب "پسر گوسفندی" (Sheep-Boy) داده بودند!!! البته این داستان هرگز روایت نشده و همانطور که گفته شد فقط یک کاور تک صفحه ای بود و با خواندن اطلاعات درج شده روی همین کاور میشد به همین چند خط اطلاعات درباره ی او دست پیدا کرد!

 

4- پیتر پارکر در دنیای "تولد مجدد قهرمانان"

پیتر پارکر کمیک heroes reborn

رویداد کمیک بوکی "تولد مجدد قهرمانان" که اینجا ترجمه شده است بسیار جالب بود. میتوان آن را به این شکل توصیف کرد: دنیایی بدون انتقام جویان! خوش آمدید به دنیایی که در آن تونی استارک هرگز زره مرد آهنی را نساخت! جایی که ثور یک خدانشناسِ دائم الخمر است که از چکش ها تنفر دارد! دنیایی که واکاندا چیزی نیست جز یک افسانه! دنیایی که کاپیتان آمریکا را هرگز در میان یخ ها پیدا نکردند چون انتقام جویی نبود که پیدایش کند! در عوض این دنیا همیشه توسط قهرمانانی دیگر تحت عنوان "اسکادران برتر آمریکا" محافظت شده! و اینک این گروه با حمله ای مواجه میشود از سوی برخی از بزرگترین دشمنانش مثل دکتر جاگرنات، جمجمه سیاه، سیلور ویچ، ثانوس و حلقه های بی نهایت او! ولی چرا «بلید» ملقب به «دی واکر» تنها مرد زنده ای است که به یاد می آورد این دنیا یه جورایی از نو متولد گردیده است و از خود میپرسد "چه بر سر نیرومند ترین قهرمانان زمین آمد؟". در نهایت هم متوجه شدیم که همه چیز زیر سر «جاگرنات» است! و در کمیک "پیتر پارکر: عکاس شگفت انگیز" (اینجا ترجمه شده) فهمیدیم که چه بر سر پیتر در این دنیا آمده است: او توسط عنکبوت رادیو اکتیو نیش زده نشد و به قدرت های عنکبوتی دست نیافت و در روزنامه "دیلی بیوگل" به عنوان عکاس مشغول به کار شده است. او را یکی از حشرات "کندوی نابودی" نیش زد و به یک هیولا تبدیلش کرد. در نهایت او پس از انجام عملی قهرمانانه خودش را از پنجره به بیرون پرتاب کرد تا دوستانش در امان باشند.

 

3- پیتر پاركر دنیای شماره 11638 (ملقب به «گوست اسپایدر»)

پیتر پاركر دنیای شماره 11638 (ملقب به «گوست اسپایدر»)

این مرد عنکبوتی مربوط به دنیای شماره 11638 میشود (در این دنیا «عمو بن» نمرده است). در واقع او حتی به پیتر آموزش داد تا چطور از نیروهای خودش استفاده كند. ولی با نمردن عمو بن، این پیتر پارکر راه و رسم مسئولیت پذیری را نیز یاد نگرفت. نام خودش را نیز «عنکبوت شگفت انگیز» (The Amazing Spider) گذاشت و در دنیای خودش یك دانشمند ثروتمند و موفق هم به شمار می آمد (او حتی یك كمپانی به نام "فن آوری های پاركر" دارد). لباسش شنل هم داشت که میتونید اینجا عکسش را ببینید. او سعی كرد به کمک عمو بن اسپایدرمن های مختلف را از دنیاهای دیگر جمع كند و نیروهایشان را بگیرد تا قدرتمند تر بشود و بتواند از کل عالم محافظت کند! تا اینکه پیتر پارکر دنیای اصلی را به دنیای خود آورد تا قدرت هایش را بگیرد ولی موفق نشد و اتفاقاتی افتاد که باعث شد بمیره ولی در واقع به کُما فرو رفته بود و روحش در جهنم گیر افتاده بود! و وقتی بیدار شد بنا به دلایلی که مربوط به جادوگر اعظم دنیای خودش میشد، به قدرت های «گوست رایدر» نیز دست یافته بود و سعی کرد جبران کنه و مردعنکبوتی و دوستانش را به دنیای خودشون برگردونه. بنابراین نیروهای او نه تنها ترکیبی از قدرت های جذب شده از مردان عنکبوتی بعدهای دیگر است بلکه به قدرت های گوست رایدر مثل کنترل آتش جهنمی، سفرهای میان بعدی و جادوی شیطانی نیز دسترسی دارد!

 

2- پیتر پارکر در دنیای شماره 40081

پیتر پارکر در دنیای شماره 40081

دنیای شماره 40081 مربوط به کمیک "بی قدرت ها" (Powerless) میشه که از داستان های برتر مردعنکبوتیه و در اینجا ترجمه شده است (کمیک بوک Powerless داستان منحصر به فرد و فوق العاده ای دارد که در آن شاهد دنیایی هستیم که شخصیت های مارول دارای قدرت فوق بشری نیستند ولی همچنان دارند به مبارزه خود ادامه میدهند). در این دنیا گوئن استیسی، دوست دختر پیتر پارکره. نورمن آزبورن در تلاش برای ترساندن پیتر پارکر، او را گروگان میگیره و قصد داره بکشتش ولی پیتر موفق میشه به کمک بازوی خودش که توسط یک عنکبوت گزیده و دفُرمه شده از سقوط گوئن جلوگیری کنه و نجاتش بده.

 

1- پیتر پارکر در دنیای 70105

هالک پیتر پارکری! (Peter Parker Hulk)

کمیک Bullet Points پنج قسمت داشت و سال 2006 چاپ شد داستان این کمیک در دنیای شماره 70105 جریان داشت. در این کمیک جالب، جای خیلی از شخصیت ها و قهرمانان معروف مارول با هم عوض شد! به طور مثال به خاطر قتل دانشمندی که تونسته بود سرم ابرسرباز را درست کنه (به دست جاسوس های نازی)، دولت آمریکا پروژه Rebirth را لغو میکنه و به جای آن پروژه iron Man را راه میندازه . سپس استیو راجرز جوان به طور دائمی با زره آهنی خودش پیوند میخوره! بعدش پیتر پارکر را میبینیم که داره در اطراف محل آزمایش بمب گاما پرسه میزنه. اشعه گاما بهش اصابت میکنه و هالک میشه! سپس دکتر بروس بنر که داره سعی میکنه پیتر را مداوا کنه توسط یک عنکبوت آغشته به اشعه گاما گزیده و تبدیل میشه به اسپایدرمن! در نهایت تمام این قهرمان ها با هم بر علیه «گالاکتوس» متحد میشوند.

 

مهدی ترابی مهربانی 

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی مردان و زنان عنکبوتی در جهان های موازی مارول

10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت «اسپایدر پانک» (SPIDER-PUNK) بدانید

اولین حضور "اسپایدر پانک" در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

10 حقیقت بسیار مهمی که باید درباره «آنیا کورازون» ملقب به «اسپایدر گرل» (SPIDER-GIRL) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت «خوک عنکبوتی» (SPIDER-HAM) بدانید

كمیك های دنیای عنكبوتی به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

20 لباس عجیب و غریب مرد عنکبوتی در دنیاهای مختلف!

مرد عنكبوتی در دنیاهای دیگر!

رتبه بندی فرزندان پیتر پارکر در دنیای کمیک

آشنایی با «زن عنكبوتی»! (SPIDER-WOMAN)

رتبه بندی زنان و دختران عنکبوتی در کمیک بوک های مارول

معرفی «دختر عنكبوتی» (SPIDER-GIRL) !

10 حقیقت مهمی که باید درباره اسپایدر وومن (زن عنکبوتی) بدانید

شماره آخر از کمیک "نیروی عنکبوتی" (SPIDER-FORCE) ترجمه شد + لینک دانلود

15 مرد عنکبوتی دارک در دنیای کمیک! 

"سرگذشت كلون" – قسمت سوم: معرفی كلون های اسپایدرمن!

كشته شدگان دنیای عنکبوتی! - قسمت اول

كشته شدگان دنیای عنکبوتی! - قسمت دوم

معرفی سریال های مرد عنکبوتی در تلویزیون + لینك دانلود

کمیک "لبه قیامت عنکبوتی" (SPIDER-GEDDON) ترجمه شد

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

روح عمو مختار
#1 روح عمو مختار 1402-04-06 09:36
اوه اوه عجب مقاله ای
اولین کامنت :-*
نقل قول کردن
Mm spedy
#2 Mm spedy 1402-04-06 09:51
ببخشید ایا قصد ترجمه کمیک گوست اسپایدر را ندارید؟
نقل قول کردن
Mm spedy
#3 Mm spedy 1402-04-06 09:55
دنیای مادام اسپایدر خیلی عجیبه ولی از اون عجیب تر دنیای ۷۰۱۰۵‌عه خیلی سمیه همین مونده کاپیتان امریکا به کشور مخالف امریکا بپیونده :D
نقل قول کردن
Spider Armor mk1
#4 Spider Armor mk1 1402-04-06 10:25
سلام
عجب مقاله ای بود واقعا جاش توی سایت خالی بود
ممنون از استاد ترابی
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1402-04-06 10:46
به نقل از Mm spedy:
ببخشید ایا قصد ترجمه کمیک گوست اسپایدر را ندارید؟


قبلا ترجمه کردیم:

b2n.ir/g89218

b2n.ir/x31476
نقل قول کردن
Arshiya
#6 Arshiya 1402-04-06 11:58
#5 عجب بابا ، تو سایت امکان نداره چیزی پیدا نشه
هر موقع میایم بگیم اسپایدی فلان چیز مردعنکبوتیو نداره
لینکشو پرت میکنن تو صورتمون :lol:
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1402-04-06 12:31
تیزر دوبله اختصاصی سایت اسپایدی برای "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی"

www.aparat.com/v/fX8GV
نقل قول کردن
A.spidey
#8 A.spidey 1402-04-06 14:12
به به،عالی بود
بیشتر اونها رو می‌شناختم
این مقاله رتبه بندی خاصی داره؟
نقل قول کردن
mehdie
#9 mehdie 1402-04-06 14:57
سلام.
مورد 4 تانوس نوشته ثانوس.
.
.
جالبه مورد 5 در انیمیشن مردعنکبوتی نهایی بهش اشاره شد اما به جای گوسفند بز نشون دادن
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1402-04-06 15:47
به نقل از A.spidey:

این مقاله رتبه بندی خاصی داره؟

نه. نداره
نقل قول کردن
بارمان بزرگی
#11 بارمان بزرگی 1402-04-06 16:06
یه مقاله دیگه از اقای ترابی که نشون میده نویسندگان Spidey
irچقدر درباره کمیک اطلاعات دارن(مثل مقاله های لحظات ماندگار یا موارد جالب که نمیدونستید)واقع ا خسته نباشید باید گفت چون مقاله ای هستش که باید براش وقت گذاشت و رفت یه عالمه کمیک خوند.
نقل قول کردن
advanced spidey
#12 advanced spidey 1402-04-06 17:19
مث همیشه عالی :D
حوصله ام سر رفته بود یه ادیت زدم گفتم لینکشو بزارم شاید شما هم حال کنید! و خیلی مشتاقم که نظر های شما دوستانو ببینم!
uupload.ir/.../...
(چون این سایت 4kآپلود نمی‌کرد مجبور شدم 480 براتون آپلود کنم)
نقل قول کردن
A.spidey
#13 A.spidey 1402-04-06 19:15
راستی دوستان،من چند تا کمیک مادام عنکبوتی خوندم،توصیه میکنم بخونید،واقعا عالیه
نقل قول کردن
Midnight son
#14 Midnight son 1402-04-07 15:15
مقاله جالبی بود
یه جورایی با شماره های ۶ و ۷ حالم گرفته شد چون پیتر سرنوشت تلخی توشون داشت
شماره یک یه هالک متفاوته به نظرم چون پیتر اون آزار هایی که از طرف والدین به بنر شده رو تجربه نکرده و شاید تبدیل به یه هالک باهوش شده باشه
به شخصه با ظاهر و قدرت های شماره ۳ خیلی حال میکنم نه با شخصیت اش و این رو هم به خوبی نشون میده که هر اتفاقی یه دلیلی داره و اگر رخ نده عواقب بدی شاید داشته باشه
شماره ۵ به نظر یه بهونه برای پول در آوردن مارول بوده
شماره ۸ هم یه مرگ به یادماندنی برای پیتر بود نوجوانی که داره تلاش میکنه مثل قهرمان اش باشه ولی راه اش رو اشتباه میره
شماره ۹ درسته به روحیه قهرمانی وفادار مونده ولی دلیل خیلی بدی برای کنار گذاشتن برای پیتر به تصویر کشیدن
شماره ۱۰ هم به عنوان یه تنوع جالب بود

استاد جسارتا توی شماره ۴ اون (امکانات ترجمه شده)و لینک کمیک جاگرناته لینک کمیک تولد مجدد نبوده(اینجا ترجمه شده)
نقل قول کردن
Sina33
#15 Sina33 1402-04-07 20:33
به نقل از mtm:
به نقل از Mm spedy:
ببخشید ایا قصد ترجمه کمیک گوست اسپایدر را ندارید؟


قبلا ترجمه کردیم:

b2n.ir/g89218

b2n.ir/x31476

فکر کنم منظورشون پیتر پارکر مورد 3 هست
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1402-04-07 20:48
به نقل از Sina33:
به نقل از mtm:
به نقل از Mm spedy:
ببخشید ایا قصد ترجمه کمیک گوست اسپایدر را ندارید؟


قبلا ترجمه کردیم:

b2n.ir/g89218

b2n.ir/x31476

فکر کنم منظورشون پیتر پارکر مورد 3 هست

اون که سری اختصاصی نداره ترجمه کنیم
نقل قول کردن
Ollie
#17 Ollie 1402-04-20 01:38
WOW just what I was looking for. Came here by searching for 10-پیتر-پارکر-د ر-دنیاهای-موازی -که-به-مردعنکبو تی-تبدیل-نشدند- چندجهانی-مالتی- ورس-مولتی-ورس-m ultiverse-اسپای درمن
نقل قول کردن
RMB
#18 RMB 1402-04-20 12:58
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت اعضای سایت و تشکر از استاد ترابی برای این مقاله عالی. مبحث دنیای موازی واقعا هیجان انگیز و پر رمز و راز است. مارول هم تو این مباحث عالیه و کلی دنیا و شخصیت موازی جالب داره. از موارد بالا با نمک ترینش مورد 1و5، عجیب ترینش مورد 6 بودن.
با تشکر
نقل قول کردن
Phillipp
#19 Phillipp 1402-06-11 16:40
Pretty! This was an extremely wonderful article.
Thanks for supplying this info.
نقل قول کردن
Francis
#20 Francis 1402-10-25 01:35
Please let me know if you're looking for a article author for your website.

You have some really good posts and I think I would be a good asset.

If you ever want to take some of the load off, I'd love to
write some material for your site in exchange for a link
back to mine. Please shoot me an e-mail if interested.
Kudos!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45