20 گیمی که احتمالا خبر نداشتید از رویشان کمیک منتشر شده!

20 گیمی که احتمالا خبر نداشتید از رویشان کمیک منتشر شده! – قسمت دوم

به مناسبت انتشار بازی جدید God of War این مقاله را تقدیم میکنیم به علاقمندان دنیای گیم و بازی!

دنیای کمیک و گیم شباهت های زیادی با هم دارند و حتما میدونید که از همون ابتدا شخصیت های دنیای کمیک در دنیای گیم ظاهر شده و تا به حال ده ها بازی از روی کاراکترهای کمیک بوکی روانه بازار گردیده اند. اما در این مقاله میخواهیم یه کمیک بوک هایی اشاره کنیم که از روی بازی های رایانه ای ساخته شده اند و شاید شما از وجود آنها خبر نداشته باشید. 

پیشنهاد میشود مقاله زیر را هم بخوانید:

10 کمیک بوک برتری که از روی گیم اقتباس شده اند

 

20- سونیک خارپشته (Sonic the Hedgehog)

سونیک خارپشته (Sonic the Hedgehog)

از روی شخصیت معروف و سمبل بازیهای کمپانی "سگا" (Sega) یعنی «سونیک خارپشته» بارها کمیک و انیمیشن ساخته شده است. به طور مثال شرکت انگلیسی Fleetway یک سری طولانی ازش کمیک چاپ کرد که 200 شماره هم طول کشید! متاسفانه پیشینه شخصیت ها و انگیزه های آنها در این سری تغییراتی کرده که دلیلش هم اینه که وقتی بازی های سونیک در آمریکا بومی شدند این تغییرات اعمال شدند و این سری هم از روی همین تغییرات پیروی میکرد. ولی در هر حال خیلی محبوب بود، اونقدر که وقتی در سال 2002 کنسل شد هوادارانش سعی کردند به صورت آنلاین ادامه اش بدهند.

 

19- خدای جنگ (God of War)

خدای جنگ (God of War)

همانطور که قبلا در این مقاله گفته بودیم، شرکت "وایلد استورم" (Wildstorm) سال 1992 توسط طراح سوپراستار «جیم لی» و دوست نویسنده اش «براندون چوی» تاسیس شد و یکی از 8 استودیوی مستقلی بود که شرکت Image Comics را تشکیل میدادند. اما بعدا تعطیل شد و شخصیت هایش توسط دی سی خریداری شدند. وایلد استورم از روی گیم هم کمیک های زیادی چاپ کرده. یکی از اونا "خدای جنگ" بود. این کمیک 6 قسمت بود و 5 قسمتش توسط وایلد استورم و قسمت آخرش هم توسط دی سی منتشر شد. داستانش هم جوری بود که با فلش بک سعی داشت پیشینه شخصیت های اصلی داستان بازی را گسترش بده. نکته جالب توجه دیگر اینه که نویسنده این کمیک آقای «مارو وُلف من» بود که از نویسندگان قدیمی و برجسته دنیای کمیک به حساب میاد.

 

18- اینفیموس  (inFAMOUS)

کمیک اینفیموس

سال 2011 دی سی در کمال تعجب یک مینی سریز 6 قسمتی براساس بازی های مشهور inFAMOUS منتشر ساخت. لازم به ذکره که در پایان بازی inFAMOUS، قهرمان ما «کول مک گارث» (یا شخصیت خبیث چون بستگی داره که چطور بازی را انجام داده اید) موفق میشه یک آدم بدی که در طول زمان سفر میکنه به نام Kessler رو شکست بده و داره آماده میشه تا با Beast مقابله کنه. در ابتدای قسمت دوم کول روی یک قایق است و آمادست تا "امپایر سیتی" را ترک کنه و Beast میاد. ولی اگر میخواهید اطلاعات بیشتری درباره اتفاقات بین قسمت 1 و 2 به دست بیارید باید کمیک های infamous را بخوانید. در این کمیک که توسط «ویلیام هارس» نوشته شده، کول مک گارث تلاش میکنه امپایر سیتی را از First Sons پس بگیره (First Sons یک گروهک مخفی هستند که قدرت نظامی دارند و وقتی Kessler ، Ray Sphere را راه اندازی کرد شهر را تصاحب کردند). ضمن اینکه عواقب تحقیقات Kessler را هم میبینیم و اینکه چطور یکی از موش های آزمایشگاهی او به نام David فرار کرده و بعدش هم قضیه Moya Jones پیش میاد و ... در هر حال این کمیک بسیار عالیه چون کلا حال و هوای بازی اینفیموس حالتی سوپرهیرویی داره و فرمت کمیک بسیار برایش مناسبه. ضمنا همون طور که قبلا هم گفته شد ، کلی قضیه ناتمام در این سری به سرانجام میرسه و باعث میشه تا قسمت دوم برای بازیباز قابل درک تر باشه.

 

 17- کینگدوم هارتس (Kingdom Hearts)

کینگدوم هارتس (Kingdom Hearts)

خیلی ها نمیتونند به سری بازی های "کینگدوم هارتس" حتی نزدیک بشوند چون لیست بلند بالایی از عناوین در آن هست که گیم پلی های متفاوتی هم داره. ولی مانگایی که از رویش منتشر شده میتونه نقطه آغاز خوبی برای آنها باشه چون درسته در ژاپن خلق شدند ولی به انگلیسی هم ترجمه شده اند. البته این مانگا به طور کامل بازی ها رو پوشش نداده ولی رمان ها و کتاب های همراهی هم داره که میتونه اطلاعات بیشتری بهتون بدن.

 

16- متال گیر سالید (Metal Gear Solid)

 متال گیر سالید (Metal Gear Solid)

درست مثل بازی های "کینگدوم هارتس"، "متال گیر سالید" هم داستان پیچیده ای داره که خیلی سریع میتونه بازیبازهای جدید رو گیج و سردرگم کنه. ولی یک سری کمیک از رویش منتشر شد (توسط انتشارات IDW در سال 2004) که کل داستان اولین بازی متال گیر را در 12 قسمت روایت میکرد. نویسنده اش «کریس اپریکسو» و طراحش هم «اشلی وود» بود که از box art بازی برای کاورها الهام گرفت. همین شرکت بعدا یک کمیک دیگر هم از روی بازی دیگر این سری چاپ کرد تحت عنوان Sons of Liberty.

 

15- رچت و کلنک (Ratchet & Clank)

 رچت و کلنک (Ratchet & Clank)

«رَچت و کلنک»عنوان یک مجموعه بازی ویدئویی علمی-تخیلی به سبک سکوبازی است که توسط شرکت اینسومنیاک گیمز (همان سازنده بازی موفق Spider-Man Ps4) ساخته شده و بوسیلهٔ سونی کامپیوتر انترتینمنت که مالکیت این فرنچایز را در اختیار دارد برای کنسول‌های مختلف خانوادهٔ پلی‌استیشن منتشر شده است. داستان مجموعه دربارهٔ ماجراجویی رچت (شخصیتی مکانیکی شبیه به گربه که با عنوان لامبکس شناخته می‌شود) و کلنک (یک ربات کوچک زونی که دارای ادراک احساسات است) و سفر آن‌ها در دنیایی خیالی به منظور نجات آن از نیروهای شیطانی است. این بازی اونقدر مجبوب و موفق بوده که از رویش انیمیشن سینمایی ساخته شد و کلا جان میده برای اقتباس شدن در دنیای کمیک چون از مایه کمیک بوکی و حتی فیلم های معروف مثل "جنگ ستارگان" الهام گرفته است. ولی عجیبه که بازهم این دی سی بود که سال 2010 از رویش کمیک خلق کرد و 6 قسمتی هم بود. البته میگن یک سری مانگایی هم ازش منتشر شده.

 

14- جستجوی فضایی (Space Quest)

جستجوی فضایی (Space Quest)

"سییرا اینترتینمنت" (Sierra Entertainment) یک شرکت طراحی و تولید بازی‌های رایانه‌ای است که مقر آن در اوکهارت، کالیفرنیا واقع شده است. این شرکت در قلب هواداران بازی های رایانه جای دارد چون یکی از اولین ها بود که بازی های دیجیتالی اریجینال ساده ولی ماجرا محور میساخت. یکی از محبوب ترین عناوین این شرکت "جستجوی فضایی" (Space Quest) نام داشت که شاید خیلی ها ندانند از رویش کمیک هم ساخته شده. کلا این سری بازی ها روی شخصیتی تمرکز داشت به نام «راجر ویلکو» که یک نظافتچی بدشانس بود که در کهکشان به ماجراجویی دست میزد و با سری فیلم های "جنگ ستارگان" و "پیشتازان فضا" هم شوخی داشت! کمیکش هم اسمش بود "ماجراهای راجر ویلکو" (The Adventures of Roger Wilco) و توسط یکی از شعبه های Malibu comics منتشر شد و داستان اولین بازی این مجموعه را اقتباس میکرد. این کمیک خیلی سریع کنسل شد و چون تعداد کمی ازش چاپ شد، به سختی میشه آن را گیر آورد!

  

13- اسپلاتون (Splatoon)

 اسپلاتون (Splatoon)

"اسپلاتون" بازی ویدئویی در سبک تیراندازی سوم شخص است که توسط نینتندو برای کنسول وی یو ساخته و منتشر شده‌است. بازی حول محور شخصیت‌هایی به نام «اینک ‌لینگز» است که قادر به تغییر شکل ظاهری خود بین موجودی انسان‌نما و ماهی مرکب هستند. دو تیم در بازی وجود دارد، که هر کدام با «باکسی مالون»، اسلحه‌های رنگ‌پاش مسلح هستند که به جای کاستارد، رنگ شلیک می‌کنند. دو تیم برای پوشاندن میزان فضای بیشتری از زمین به رنگ اسلحهٔ خود، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. اسپلاتون در ماه می ۲۰۱۵، به طور انحصاری برای کنسول وی یو در سراسر جهان عرضه شد و یکی از موفق ترین عناوین سالهای اخیر شرکت نینتندو میباشد و از رویش مانگا چاپ شده!

  

12- استریت فایتر (Street Fighter)

 استریت فایتر (Street Fighter)

شکی نیست که بازی های "استریت فایتر" از بهترین و مهم ترین  در طول تاریخ بازی های رایانه ای هستند. از روی این بازی کمیک بوک زیاد ساخته شده (و البته کارتون و انیمه و فیلم سینمایی). یادتون باشه تو این مقاله یکی از سری کمیک های این بازی را به عنوان برترین اقتباس های کمیک بوکی از روی گیم انتخاب کرده بودیم. اما شاید ندانید که سال 1993 ناشری به نام Malibu Comics یک سری سه قسمته از رویش منتشر ساخت که خیلی ها آن را به یاد ندارند یا فراموشش کرده اند. داستانش بعد از بازی اول استریت فایتر جریان داشت و خیلی زود هم کنسل شد چون شرکت "کپکام" (خالق بازی های استریت فایتر) ازش ناراضی بود. دلیلش هم واضحه چون با یک نگاه به اون میشه فهمید که سعی داشتند لحن و ظاهر شخصیت ها را آمریکایی کنند!

 

11- مورتال کامبت (Mortal Kombat)

مورتال کامبت (Mortal Kombat)

از روی بازی های مشهور "مورتال کامبت" هم مثل استریت فایتر کمیک زیاد چاپ شده (مخصوصا توسط دی سی). اما شاید ندانید اون اوایل خود شرکت Midway به عنوان خالق این بازی ها ، 3 سری کمیک مختلف از رویش چاپ کرد که به داستان مورتال کامبت 1، 2 و 4 ربط داشتند. کاملا هم حالت تای – این (tie-in) داشتند یعنی سعی میکردند اطلاعاتی اضافه درباره پیشینه شخصیت ها و داستان به علاقمندان این سری ارائه کنند.

 

 10- سوپر ماریو (Super Mario)

 سوپر ماریو (Super Mario)

«ماریو» را میتوان شناخته شده ترین سمبل دنیای کمیک لقب داد و بارها در قالب انیمیشن و کمیک ظاهر شده. اما آیا میدونستید که از رویش مانگا هم چاپ شده؟! این مانگا در کشور ژاپن با نام Super Mario-Kun شناخته میشه و اونقدر محبوب بوده که از سال 1991 تا به حال داره چاپ میشه و به جلد 54 رسیده! در آمریکا با نام "ماجراهای مانگایی ماریو" شناخته میشود. این مانگا غالبا از روی داستان بازی های ماریو اقتباس شده و البته یه چیزایی هم بهشون اضافه میکنه.

 

9- رزیدنت اویل (Resident Evil)

رزیدنت اویل (Resident Evil)

درست همانطور که چاپ کمیک بوک هایی از روی بازی های inFamous و "رچت و کلنک" از سوی دی سی عجیب بود، مارول هم سال 1997 کمیکی از سری معروف Resident Evil منتشر کرد (تازه اون موقع اینقدرا هم معروف نبود!). البته این کمیک فقط 1 قسمت بود و مثل مقدمه بازی میموند. این کمیک مجانی و برای تبلیغ بازی عرضه شد و دیدیم که Richard Aiken در حالی که داره از دست زامبی ها فرار میکنه سعی داره با مقر S.T.A.R.S تماس بگیره و بعدشم که در انتها به داستان بازی ختم شد.

  

8- تکن (Tekken)

 تکن (Tekken)

سری بازی های "تکن" در ژانر مبارزه ای (Fighting) طرفداران خاص خودش را دارد که ازش کمیک هم اقتباس شده. در واقع دو سری کمیک، یک مانگا و یک سری اختصاصی در انگلستان. سری مانگا توسط «روی تاکاتو» خلق شد و سال 2010 اومد و براساس بازی Tekken 6 بود. دومین سری کمیک های تکن سال 2007 توسط Titan Comics منتشر شد که بهش "تکن: انتقام خونین" یا Tekken: Blood Feud هم گفته میشه و داستانش بعد از اتفاقات Tekken 6 اتفاق میفتاد و 4 شماره هم طول کشید.

 

7- ترون: روحی در ماشین (Tron: Ghost in the Machine)

ترون: روحی در ماشین (Tron: Ghost in the Machine)

"ترون" یک فیلم علمی – تخیلی معروف است که سال 1982 اکران شد و طرفداران زیادی دارد و حالت Cult پیدا کرده. بعدش هم کلی بازی و کمیک و انیمیشن از رویش ساخته شد و سال 2010 هم دنباله اش به نام "ترون: میراث" اکران شد. سال 2006 کمیک 6 قسمتی به نام "ترون: روح در ماشین" منتشر شد که داستان فیلم اول و همچنین بازی Tron 2.0 را ادامه میداد. و نکته جالبش هم همین جاست چون Tron 2.0 در واقع قرار بود دنباله ای برای فیلم اول باشه ولی بعدا معلوم شد داستانش در دنیای اصلی فیلم جریان نداره!

  

6- چرخ‌دنده‌های جنگ (Gears of War)

چرخ‌دنده‌های جنگ (Gears of War)

"چرخ دنده های جنگ" (که میشه ابزار یا تجهیزات جنگ هم بهش گفت) عنوان یک مجموعه و فرنچایز بازی ویدئویی به سبک تیراندازی سوم شخص است که توسط شرکت اپیک گیمز خلق شده‌است و توسط شرکت کانادایی «The Coalition» توسعه یافته و کار انتشار آن بوسیلهٔ استودیو مایکروسافت انجام می‌پذیرد. اولین نسخه از این سری تحت عنوان چرخ‌دنده‌های جنگ در تاریخ ۷ نوامبر ۲۰۰۶، برای کنسول اکس‌باکس ۳۶۰ منتشر شد. دی سی کامیکس به وسیله دپارتمان Wildstorm خودش یک سری کمیک 24 قسمته بین سالهای 2008 تا 2012 منتشر کرد. این کمیک 5 آرک داشت و وقایع بین قسمت اول و دوم بازی های Gears of War را روایت کرد .

 

5- نیروی آتاری (The Atari Force)

نیروی آتاری (The Atari Force)

این شاید عجیب ترین کمیک در این مقاله باشد. Atari Force سال 1982 و در نتیجه مشارکت بین دی سی و شرکت آتاری خلق شد و در این کمیک شاهد ماجراجویی های تیمی بودیم سوار بر سفینه ای به نام Scanner One که به ماجراجویی میپرداختند و هدفشان این بود که سکونتگاه جدیدی برای بشریت پیدا کنند. دومین سری این کمیک سال 1986 چاپ شد و وقایع آن 25 سال بعد از وقایع سری اول رخ میداد و رهبر گروه قبلی برگشت تا گروه جدیدی را رهبری کند.

 

4- فونیکس رایت (Phoenix Right)

 فونیکس رایت (Phoenix Right)

سری بازی های "وکیل معرکه" (The Ace Attorney) نسبتا اخیرا وارد دنیای انیمه شد ولی قبلش چند تا مانگا از رویش خلق شده بود. یکیشون درباره وقایع بازی ها بود ولی بقیه این مانگا زیاد ربطی به دنیای بازی نداشتند و بنابراین شخصیت ها را درگیر پرونده هایی نشان میداد که قبلا ندیده بودیم. یکی از آنها هم روی رقیب اقای «فونیکس رایت» در دادگاه به نام «مایلز اجورث» متمرکز بود.

 

3- کمیک های سیستم نینتندو (Nintendo Comics System)

 کمیک های سیستم نینتندو (Nintendo Comics System)

اینهم از اون عناوین عجیب و غریب لیست ماست. سال 1990 و 1991 کمپانی کمیک بوکی "والیانت" (Valiant Comics) با نینتندو به توافق رسید تا براساس بازی های اختصاصی این کمپانی کمیک چاپ کند. در نتیجه کمیک هایی به چاپ رسید که داستان های آنان از روی بازی هایی همچون ماریو، افسانه زلدا و Captain N اقتباس شده بود (البته انیمیشن های ماریو نیز منبع الهام بخش این کمیک ها بودند).

 

2- سایلنت هیل (Silent Hill)

 سایلنت هیل (Silent Hill)

گیمرها خوب میدونند که "سایلنت هیل" یا "تپه خاموش" یک سری بازی ویدئویی در ژانر ترس و بقا است که توسط کیچیرو تویاما خلق و توسط شرکت کونامی منتشر شده ‌است. نخستین بازی از این مجموعه در سال ۱۹۹۹ منتشر شد. از ویژگی‌های بارز این مجموعه، سناریوی منسجم، داستانی مبتنی بر نشانه‌های روانشناختی، و وحشت‌آفرینی عمیق است. شهر سایلنت هیل نام شهری است متروک که تاریخچه آن‌را می‌توان در لابه‌لای کتاب‌ها و خاطراتی که در نقطه‌های خاصی از این شهر پراکنده هستند مطالعه کرد. در سالهای 2006 و 2012 هم شاهد ساخته شدن دو فیلم از روی این بازی ها بودیم. سال 2004 نیز شرکت IDW شروع کرد به انتشار کمیک های Silent Hill که مینی سریز های مختلفی هم داشته. تقریبا تمام این کمیک ها توسط «اسکات سینسین» نوشته شده و تقریبا هر سری هم طراح متفاوتی داشت.

 

1- شاهزاده ایران (Prince of Persia)

شاهزاده ایران (Prince of Persia)

گیمرهای جهان و به خصوص ایرانی ها حتما با سری بازی های "پرنس آو پرشیا" آشنا هستند. این فرنچایز به سبک اکشن-ماجراجویی سکوبازی است که توسط جوردن مکنر خلق شد و در ابتدا به وسیلهٔ برودرباند ساخته و منتشر می‌شد، و اکنون توسط یوبی‌سافت عرضه می‌شود. اولین قسمت از این مجموعه در سال ۱۹۸۹ برای اپل ۲ ساخته شد. بعد از موفقیت این بازی روی اپل ۲ این بازی به‌طور گسترده برای دیگر پلتفرم‌ها نیز عرضه شد. نسخه‌های بازسازی شده از این بازی توسط گیم‌لافت برای شبکه‌های آنلاین اکس‌باکس لایو و شبکه پلی‌استیشن نیز در دسترس است. سال 2007 جوردن مکنر یک رمان گرافیکی براساس این بازی نوشت. داستان درباره دو شاهزاده ایرانی بود و مربوط به قرن 9 و 13 میلادی در ایران میشد . از نظر تاریخی جالب بود و نشان میداد مکنر خودش رو کاملا با تاریخ ایران آشنا کرده ولی ربطی به داستان بازی ها نداشت.

کمیک پرنس اف پرشیا 

سال 2010 هم یک کمیک وان شات به نام "پیش از توفان شن" (Before the Sandstorm)  به سفارش دیزنی منتشر شد که مربوط به فیلم سینمایی "شاهزاده ایران" با بازی «جیک جیلنهال» میشد و توضیحات و اشارات بیشتری راجع به شخصیت های فیلم میداد. این کمیک را هم خود مکنر نوشت و جالبه که طراحانی معروفی مثل تاد مک فارلین ، دیوید لوپز و برنارد چانگ داشت!

  

 مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت comic book resources

 All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)


مقالات زیر را هم بخوانید:

5 فیلم برتری که براساس ویدئو گیم ساخته شده اند

20 کراس اور عجیبی که در دنیای کمیک اتفاق افتادند

10 بازی دی سی که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

10 بازی مارول که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

10 کارتون مارول که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

20 بازی کمیک بوکی که هرگز منتشر نشدند

15 بازی کمیک بوکی که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

10 کارتون دی سی که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

10 کارتون مارول که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

15 کارتون کمیک بوکی که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

hosien
#1 hosien 1397-11-09 13:27
مقاله بسیار عالی بود.با تشکر از تمامی زحماتی که آقای ترابی برای این مقاله کشیدند
استاد من نمیدونستم شما اینقدر معروف هسید . اسمتونو گوگل کردم . استاد شما چقدر مقاله نوشتید .کتابتون چقدر معروف بود . یه چیز جالبو هم که بود بیشتر توی قسمت تصاویر به جای عکس های شما عکس های اسپایدرمن بود
استاد واقعا دمتون گرم که دارید شب و روز تلاش میکنید فرهنگ کمیک بوکی رو توی ایران جا بندازید
نقل قول کردن
mehran spidey
#2 mehran spidey 1397-11-09 14:21
خیلی ممنونم از آقای ترابی بابت این مقاله

برخی از موارد نظیر خدای جنگ ، اینفیموس ، سونیک و مورتال کمبت رو میدونستم ولی از بقیه خبر نداشتم ! راستی از سری خاطره انگیز و موفق Silent Hill هم فکر کنم که یک کمیک ساخته شده بود که کمتر کسی ازش خبر داره ! شایدم داخل قسمت دوم مقاله باشه ، من به شخصه از بین کمیک هایی که از روی بازی اقتباس شدند ، Witcher و Last of Us : American Dreams رو بیشتر از همه دوست داشتم ، چون خیلی خوب تونسته بودند اون حال و هوای بازی رو در کمیک پیاده کنند و مخاطب رو یاد بازی اصلی بندازند ....
نقل قول کردن
hassan91
#3 hassan91 1397-11-09 14:23
من با بازی مرتال کمبات بزرگ شدم و فکر میکردم که از روی کمیک ساختنش ولی مثل اینکه به جاده خاکی زدم.
نقل قول کردن
old man omid
#4 old man omid 1397-11-09 15:34
خسته نباشید.ممنون از مقاله.
راستی من فکر میکنم از رو بازی های پرنس اف پارسیا هم کمیک چاپ شده،اره؟؟؟
نقل قول کردن
mani s.h
#5 mani s.h 1397-11-09 19:16
به نقل از old man omid:
خسته نباشید.ممنون از مقاله.
راستی من فکر میکنم از رو بازی های پرنس اف پارسیا هم کمیک چاپ شده،اره؟؟؟

والا دقیق نمیدونم اما فکر کنم اره راستی مگه دارک هورس سری گاد او وار رو منتشر نمیکنه؟
نقل قول کردن
fantasita
#6 fantasita 1397-11-10 16:29
به نقل از mehran spidey:
خیلی ممنونم از آقای ترابی بابت این مقاله

برخی از موارد نظیر خدای جنگ ، اینفیموس ، سونیک و مورتال کمبت رو میدونستم ولی از بقیه خبر نداشتم ! راستی از سری خاطره انگیز و موفق Silent Hill هم فکر کنم که یک کمیک ساخته شده بود که کمتر کسی ازش خبر داره ! شایدم داخل قسمت دوم مقاله باشه ، من به شخصه از بین کمیک هایی که از روی بازی اقتباس شدند ، Witcher و Last of Us : American Dreams رو بیشتر از همه دوست داشتم ، چون خیلی خوب تونسته بودند اون حال و هوای بازی رو در کمیک پیاده کنند و مخاطب رو یاد بازی اصلی بندازند ....

داداش ویچر کمیکش از رو کتاباش بود نه بازی
نقل قول کردن
mehran spidey
#7 mehran spidey 1397-11-10 19:37
به نقل از fantasita:
به نقل از mehran spidey:
خیلی ممنونم از آقای ترابی بابت این مقاله

برخی از موارد نظیر خدای جنگ ، اینفیموس ، سونیک و مورتال کمبت رو میدونستم ولی از بقیه خبر نداشتم ! راستی از سری خاطره انگیز و موفق Silent Hill هم فکر کنم که یک کمیک ساخته شده بود که کمتر کسی ازش خبر داره ! شایدم داخل قسمت دوم مقاله باشه ، من به شخصه از بین کمیک هایی که از روی بازی اقتباس شدند ، Witcher و Last of Us : American Dreams رو بیشتر از همه دوست داشتم ، چون خیلی خوب تونسته بودند اون حال و هوای بازی رو در کمیک پیاده کنند و مخاطب رو یاد بازی اصلی بندازند ....

داداش ویچر کمیکش از رو کتاباش بود نه بازی

درود بر شما ، این کمیکی که من میگم بیشتر به بازیش وفاداره تا رمان هاش ، توی مقاله ی آقای ترابی هم بهش اشاره شده بود .
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#8 M.ALI.S.S 1397-11-11 13:47
بازم میگم جای گیاهان علیه زامبی ها خالیه
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1397-11-11 14:47
به نقل از M.ALI.S.S:
بازم میگم جای گیاهان علیه زامبی ها خالیه

خب تو میدونستی ازش کمیک ساختن دیگه!
این مقاله واسه اوناییه که احتمالا نمیدونستی ...!
نقل قول کردن
Captain venom
#10 Captain venom 1397-11-11 15:12
کی فکرشومیکرد از رو شاهزادهایرانی کمیک چاپ کردن :-|
نقل قول کردن
mehran spidey
#11 mehran spidey 1397-11-11 15:14
با تشکر از آقای ترابی بابت قسمت دوم این مقاله

شاهزاده ی ایرانی خیلی بازی خاطره انگیزی هست ، کمتر کسی پیدا میشه که با این بازی خاطره نداشته باشه ! کمیک های Mario هم خیلی فان و جالب هستند ! Gears of War هم یادمه چند قسمتی رو به زبان انگلیسی و با هزار زور و زحمت خونده بودم و باید بگم نسبت به بازی هاش ، کمیک قابل قبولی بود .سری بازی های Silent Hill هم یه ترس روان شناختی عجیب داشت و من رو یاد مانگا های ژاپنی مینداخت ! داستان هر قسمت هم یه جورایی دیوید لینچ وار و پیچیده بود ، مخصوصا قسمت دوم (( البته تو ایران نسبت به Resident Evil چندان مشهور نشد و کمتر کسی پیدا میشه که تجربش کرده باشه )) البته من خودم از طرفداران پر و پا قرص این سری هستم ...

خسته نباشید استاد ;-)
نقل قول کردن
ErfanTh
#12 ErfanTh 1397-11-11 15:56
کمیک مانگایی ماریو ؟! :o واقعا ؟!!!
مقاله جالبی بودخسته نباشید
نقل قول کردن
a.v.s
#13 a.v.s 1400-02-06 15:32
به نقل از mtm:
به نقل از M.ALI.S.S:
بازم میگم جای گیاهان علیه زامبی ها خالیه

خب تو میدونستی ازش کمیک ساختن دیگه!
این مقاله واسه اوناییه که احتمالا نمیدونستی ...!

uplooder.net/.../...


درضمن واقعا دستتون درد نکنه که حتی جدی از مطالب کمیک بوکی مارول و دیسی، کلا به هرچیزی که به مسائل ابرقهرمانی یا گیم و غیره ربط داشته باشه میپردازید، و لحن نوشتن و مطالبتون هم جوریه که خشک و عصا قورت داده نیست و عامه پسنده. درکل مثل سایت های خارجی هرچیزی که مربوط به عرصه سرگرمی باشه بهش میپردازید. فقط چون اسمتون اسپایدیه مردم هم به اشتباه فکر میکنن شما فقط مختص مارول هستید.
نقل قول کردن
ArashBigA
#14 ArashBigA 1400-02-10 00:49
خیلی عالی بود اما بازی کالاف دیوتی رو جا گذاشتین حتما به اون هم یه سر بزنید
ممنون از سایت خوبتون
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45