دنیاهای موازی (Multiverse) در فیلم "مردعنکبوتی: دور از خانه"؟

دنیاهای موازی در mcu دنیای سینمایی مارول

خبر بدست آمده ورود مولتی‌ورس به دنیای سینمایی مارول را تایید می کند؟!

 فضای فاز چهارم مارول چیزی است که هنوز طرح مشخصی را در ذهن ما طرفداران شکل نداده است. از مدت ها پیش قرار بود فیلم اسپایدرمن دور از خانه به عنوان اولین فیلم فاز چهارم این مرحلهٔ جدید از دنیای سینمایی مارول را به ما معرفی کند. اما اخیرا کوین فایگی به عنوان معمار دنیای سینمایی مارول تایید کرده که فیلم مردعنکبوتی دور از خانه فاز سوم مارول را به اتمام خواهد رساند. بنابراین انتظار می رود که عواقب فیلم "انتقام جویان: پایان بازی" در این فیلم مشخص شود.


پیتر پارکر و میستریو

در شایعه ای جدید که از منبع قابل اطمینانی به دستمان رسیده، خبر از جزئیات ملاقات مردعنکبوتی و میستریو می دهد. با توجه به این خبر زمانی که «نیک فیوری» مردعنکبوتی را به «میستریو» معرفی می کند، از لفظ کسی که از دنیای دیگر آمده استفاده می کند. این اتفاق می تواند یکی از بزرگترین ایده ها و خط های داستانی آیندهٔ دنیای مارول را به ما معرفی کند. از آنجایی که در فیلم دکتراسترنج ذره ای با دنیاهای موازی آشنا شدیم، در این فیلم ممکن است از ساز و کار آن باخبر شویم.

خطر اسپویل و لو رفتن داستان فیلم انتقام جویان پایان بازی

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

Loki in Avengers Endgame


با توجه به وقایع و قوانین سفر در زمان فیلم اونجرز پایان بازی، دریافتیم که هر تغییر در گذشته می تواند باعث به وجود آمدن دنیاها و واقعیت های مختلفی بشود. بنابراین اگر میستریو واقعا راست گفته باشد ممکن است با تغییرات جزئی که انتقام جویان در فیلم پایان بازی به وجود آوردند، دنیایی به وجود آورده باشند که میستریو از آن دنیا به دنیای اصلی مارول آمده باشد. البته باید در نظر داشت که میستریو آدم دغل باز و فریب کاریست و ممکن است با این توجیه حتی سر نیک فیوری را شیره مالیده باشد. اما از طرفی با فاکتور فیلم کاپیتان مارول، می دانیم که نیک فیوری آدم محتاط و نکته سنجی است و اگر این چنین نیک فیوری را به پیتر معرفی کند، پس احتمال واقعی بودنش هم وجود دارد و امکان توجیه شدن قدرت ها و یا شاید خبیث های جانبی این فیلم وجود دارد.


نیک فیوری دور از خانه

حال باید دید با این حجم از اتفاقات عظیم در Spiderman: Far From Home کوین فایگی چه آشی را برای این شخصیت پخته و چه چیزی در انتظار آن است. با توجه به آخرین فیلم فاز سوم بودن دور از خانه این اتفاق دور از ذهن نخواهد بود. باید دید این شایعه تا چه حد به واقعیت نزدیک خواهد شد.

 

نظر شما چیه؟ آیا واقعا میستریو از دنیای موازی دیگری به MCU وارد شده؟ آیا این یکی از نتایج فیلم انتقام جویان پایان بازی خواهد بود؟

 

مطالب مرتبط:

ایستر اِگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه"

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

amisalar
#1 amisalar 1398-02-15 15:30
عجب چیزی میشه
نقل قول کردن
iron-man 2019
#2 iron-man 2019 1398-02-15 16:23
سلام،من عضو جدید سایتم.
واقعاً مقاله جالب و بحث برانگیزی بود!
خیلی خوشحالم که عضو شدم امیدوارم بتونم عضو خوبی باشم.
نقل قول کردن
mjm
#3 mjm 1398-02-15 16:58
این طرح خیلی خوب و منطقیه.اینطور که می بینیم با فیلم بسیار جذاب و تاثیر گذار ( در آینده MCU ) طرف هستیم.یعنی میشه این قضیه یه جوری به ایکس من و F4 ربط پیدا کنه???

ممنون از جناب فقیه بابت پوشش اخبار
نقل قول کردن
HS-Spider
#4 HS-Spider 1398-02-15 16:59
سلام و عرض خسته نباشید خدمت اعضای سایت

خبر جالبی بود اما بعد از دیدن Endgame هیچ نظر در رابطه باهاش ندارم.

ببینید


خطر اسپویل Endgame.
!
!
.
.
.
توی فیلم هایی که در گذشته در رابطه با سفر های زمانی تولید می شد،زمان به صورت یک دایره فرض می شد که حرکت بر روی این دایره باعث به وجود سرچشمه‌ای از علت و معلول می شد منظورم اینه که تغییر در اتفاقات گذشته بر حال و آینده تاثیر می گذاشت خب مثل استار ترک،ترمیناتور،ب ازگشت به آینده و...

اما توی MCU با توجه به صحبت های بروس بنر،زمان یه خط تصور می شه که به وجود آمدن تغییرات در گذشته،تاثیری بر خط زمان اصلی نداره و تنها باعث به وجود اومدن یه خط زمان متناوب می شه که خودش سرآغازی بر فرضیۀ مولتی ورس می باشد(در واقع هر خط زمان متناوب از خط زمانی اصلی،یک دنیای موازی محسوب می شود)
حالا اگه به وقایع فیلم نگاه کنیم،می بینیم که سراسر فیلم پر از پارادوکس های زمانیه و هیچ توضیح منطقی برای این پارادوکس ها ارائه نمیشه که یا از حفره‌های فیلمنامه است یا اینکه بعد این توضیحات ارائه خواهد شد(مثلا قلمرو کوانتومی دروازه ای به سوی جهان های موازی است).

ببینید مثلا سفر به 2012 باعث شد که تسراکت به دست لوکی بیفته،و اون در نتیجه وقایع اینفینیتی وار زنده بمونه!انشنت وان هم از آینده باخبر شد،این تفاوت با خط زمانی اصلی یعنی یه خط زمانی جدید به وجود اومد در نتیجه اسکات،بروس،تونی و استیو باید در خطر زمانی جدید گیر می افتادن و جزوی از اون خط زمانی می شدن(چون دستگاه سفر به جهان های موازی نداشتن بلکه فقط دستگاه سفر در خط زمان اصلی رو در اختیار داشتن!)

یا سفر به 2014 باعث شد که محافظین کهکشان تشکیل نشه،ثانوس و دار و دسته ورژن 2014 از آینده باخبر بشن
و از همه مهم تر اینکه سنگ روح به دست ثانوس ورژن 2018
نیفته(پس از ایثار ناتاشا :cry: !) خب همۀ اینا یعنی اینکه یه خط زمانی جدید به وجود اومده و یعنی کلینت،رودی و نبیولای ورژن 2019 :o باید جزو خط زمانی جدید می شدن.

ثور و راکت رو هم بیخیال می شم!

ببینید وقتی ثانوس،گامورا ونبیولای ورژن 2014 به خط زمانی اصلی اومدن در واقع جزوی از این خط زمانی اصلی شدن و به خاطرهمین بود که دو تا ثانوس تو خط زمان اصلی کشته شدن.

و حال عجیب ترین توئیست داستانی فیلم:
بازگشت کاپیتان آمریکا به گذشته!!
آقا طبق حرف انشنت وان حذف یه سنگ از معادله یعنی برهم زدن کل نظم جهان!خب پس باید تک تک سنگ ها رو به خط زمانی اصلی برمی گردوند تا تعادل حفظ بشه.در نتیجه کاپیتان قصد داشت سنگ ها و چکش ثور را برگردونه خب وقتی به گذشته سفر کرد در خط زمانی جدیدی که درست کرد،ماندگار شد و با پگی زندگی کرد(خب قابل قبوله) در حالی در خط زمان اصلی 70 سال در یخ خوابید. اما یهو نسخۀ پیر کاپیتان ورژن 2019 در خط زمان ما پیدا میشه(در حالی در خط زمان متفاوتی ماندگار شده بود) در واقع از اون خط زمان پرید تو خط زمان اصلی :o :o !!!!
نقل قول کردن
cartoon_network10
#5 cartoon_network10 1398-02-15 18:16
واقعا خیلی باحاله اگر این باشد داشتم از آینده ی mcu نا امید میشدم چون فکر نمیکردم فیلمی به خفنی endgame بیاد ولی الان متوجه شدم که عالیه و کوین فایگی بلده چکار کنه:
همه چیز به هم مرتبطه راستی این شعار اینگلیش چی میشه وای مغزمممممممممممم ممم
نقل قول کردن
spiderling
#6 spiderling 1398-02-15 20:51
از نظر من هوشمندانه ترین کار ممکن بود که یک فیلم دیگه تو فاز سه جا دادن! فی‌الواقع اونجرز۴ هرچقدر هم که خوب بوده باشه، پرونده کتاب اول رو به قدری زیبا بسته که من بیننده به دیدن همین سه فاز بسنده میکنم و دیگه رمقی برای ادامه فیلم های آینده ندارم. از حق هم نگذریم اونجرز۴ عناصر زیادی نداشت که مارو به دیدن فیلم های آینده مشتاق کنه.
ولی استفاده از یک فیلم دیگه که هم در فاز سه باشه و هم رابط بین فاز سه و چهار، خیلی عملکرد دقیقیه.
چرا؟ کسی که اونجرز۴ رو دیده رو مجبور‌ میکنه که این فیلم رو ببینه و در همچنین در همون فیلم زمینه چینی میکنه برای فاز بعد که اونجا حس میکنیم این پایان راه مارول و ما هواداران نیست و فرضیه اینکه مارول در کتاب دوم شکست میخوره رو تقریبا باطل میکنه.
در باره وجود اسکرال ها هم باید بگم فرصت خیلی خوبی برای جبران حفره های شخصیتی اونهاست و «اسپویل» اون کانسپت ارتی که توش روند تغییر شکل اسکرال به نیک فیوری رو نشون میداد رو بیشتر منطقی میکنه.
در مورد دنیای موازی هم کاملا موافق این چالش هستم. نحوه چگونه تبدیل به قهرمان شدن،مبارزه با دشمن زمینی، عناصر کهکشانی، کاراکتر کهکشانی، دنیای پر زرق و برق کهکشان و کوانتوم،سفر در زمان... همه اینها سیر داستانی هستند که چون به ترتیب طی شدن، قبولوندشون در ذهن کار دشواری نیست پس میشه دنیای موازی هم بهش اضافه کرد، همچنین دنیاها و ابعاد دیگه قبلا توسط سونی تست شدن و به خوبی تونستن سربلند از آب در بیان!
نقل قول کردن
moali
#7 moali 1398-02-16 08:58
خب اول از همه باید بگم این فرضیه محتمله! چرا که قطعا در دنیای مارول الکی تو یه فیلم سفرهای زمانی انجام نمی شه بدون اینکه بخواد تاثیری روی آینده بزاره.
اما ذیه چیز عجیبی که تو بین اعضای این سایت و صحبتاشون دیده میشه اذعان به بی میلیشون برای دیدن آینده این یونیورسه!
ببینید درواقع مک‌فیلی و مارکوس همون طور که به بهترین و کامل ترین نحو ممکن یک پایان مناسب را برای این کتاب رقم زدندْ در نهایت خلاقیت و ابتکار دریچه های جدیدی را برای ذآیده یونیورس باز میکند:
×××اسپویل×××
.
.
.
.
.
.
.
1. مثلا اون قاب جذاب که یادآورa force یا همون تیم زنان ماروله که خیلی برای آینده روشنه
2. یا مثلا در صحنه ختم تونی ما پسربچه نوجوونی رو میبینیم که در آیرون من3 با تونی تیم‌وورک داشت که در نگاه اول لزومی نداشت در اون ختم حضور داشته باشه که خب این حضور میتونه نوید ایجاد یانگ اونجرز رو در آینده این یونیورس بده.
3. همچنین برخورد قهرمانانی که تا به حال باهم روبرو نشده بودند(در نیرد پایانی) نوید تیم ورک هایی جذاب رو در آینده میده
4. حضور هاوارد د داک هک در نبرد پایانی بی دلیل نبوده و بعدا باهاش کار داریم
5. لوکی با سنگ مکان فرار کرد و دیگه خبری ازش نشد که این ایده بکری برای آینده داره
6. کاپیتان امریکا با اهدای عنوانش به فالکون مسیر جدیدی رو ایجاد کرد
7. خود کپ به نوعی نشست رو نیمکت ذخیره! اینی که نمرد و بازنشسته شد میشه انتظار حضور خاصش باشه مثلا یه سریال مشترک با پگی کار بشه یا اقتباس امپراطوری مخفی رخ بده و کپ هایدرایی بشه!!!
8. تانوس هم جوری شکست خورد که احتمال حضور مجددش در اینده وجود داره همون طور که جیم استارلین هم گفتْ تانوس برای هایپ کردن مخاطبها و پول دراوردن مارول بازخواهد گشت. فرض کنید تانوس با سفرهای زمانی با کانگ برخورد کنه...

اینا گوشه ای از آینده درخشان این یونیورس بود تازه پروفسور هالک رو هم نگفتیم. پس واقعا این حرفا که من دگ انگیزه ندارم و غیره واقعا احساسی و بی پایه و اساسه
نقل قول کردن
spiderling
#8 spiderling 1398-02-16 10:05
به نقل از moali:
واقعا این حرفا که من دگ انگیزه ندارم و غیره واقعا احساسی و بی پایه و اساسه

حرف هاتون کاملا متین و قابل احترامه.فکر‌کنی د ما یک بازی مثل Clash of Clans رو انجام میدیم. لولمون رو تا جایی ک بشه بالا میبریم بعد بازی پاک میشه یا هرچی! کی دیگه دل داره از اول شروع کنه تا به اونجا برسه؟
تصور خیلی از افراد و از جمله خودم درباره فیلم های فاز ۴ مارول، چیزی در حد فاز اول ابتدایی و بیسیکه! چه این تصور درست باشه و چه غلط، لب مطلب اینه که دوباره باید چندین سال صبر کنیم که شاهد رویداد بزرگی مثل I.W یا E.G باشیم. اگر هم فرض کنیم دوازده سال بخواد طول بکشه تا اون موقع مثلا من میشه ۳۱ سالم!
همه اینها دلایلی برای نداشتن انگیزه هستن. ولی همونطور که در بالا گفتم جا دادن این فیلم در فاز سه کاملا هوشمندانه هستش چراکه این بی انگیزگی رو تا حدی کاهش میده.
نقل قول کردن
Marc Spector
#9 Marc Spector 1398-02-17 23:43
به نقل از HS-Spider:
سلام و عرض خسته نباشید خدمت اعضای سایت
:o :o !!!!

این دقیقا چیزیه که دربارش حرف میزنم،این یعنی در خط زمانی که کاپیتان آمریکا در گذشته تشکیل داد دوتا کاپتان آمریکا داریم ،یکی که با پگی کارتر تشکیل خانواده داد و یکی که زیر یخه و این اون فرضیه ایکه فیلم راجع به خطی بودن زمان گفت رو تا حدودی نقض میکنه،
طبق این خط زمانی جدید، کاپتان راجرز آینده در گذشته زندگی میکنه بدون اینکه اجازه بده کاپتان راجرز دفن شده(که بعد ذر آینده از زیر یخ در میاد) ازش خبر دار بشه و بعد دوباره همین استیو راجرز دفن شده در آینده در جریان اتفاقات پایان بازی قرار میگیره و به گذشته میره
نتیجه:
زمان تبدیل میشه به یه دایره ،در صورتی که فیلم اون رو مثل رود خطی تعریف میکنه.
نقل قول کردن
amirmasoud.jafari
#10 amirmasoud.jafari 1398-02-25 07:54
سلام دوستان
داشتم دوباره «انتقام جویان1» رو می دیدم که تو آخر فیلم، سکانسی که نیک فیوری با اعضای شیلد صحبت می کنه، یک جمله توجهم رو جلب کرد که تا حالا متوجه اش نشده بودم.

دیالوگ سکانس:
عضو شیلد: فکر نمی کنم بدونی با ول کردن انتقام جویان، تو این دنیا چی رو با دستای خودت شروع کردی! اونا خظرناکن!
نیک فیوری: البته که خطرناکن و کل دنیا هم اینو میدونه. هر دنیایی دیگه الان اینو میدونه.

(زمان سکانس: 02:11:33)

منظورش چه بود از هر دنیایی؟ جهان های موازی رو میگه؟
آخه اون موقع که بشکنی زده نشده بود تا خط زمانی های جدیدی ایجاد بشه.
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#11 M.ALI.S.S 1398-03-02 22:19
به نظر من همین سنگ های بینهایت باعث بوجود اومدن دنیا های موازی میشن و بعید نیست که فیلم بعدی مرد عنکبوتی به دنیا های موازی و مولتی ورس ربط داشته باشه (با جون و دل امیدوارم که داشته باشه :lol: )

(‍‍‍‍‍‍ pینوشت : از این کد های امنیتی متنفرم , و نتونستم p رو توی کیبورد بیدا کنم :-| آخه تازه ویندوز زدم)
نقل قول کردن
Arsham
#12 Arsham 1398-04-02 22:19
به نقل از amirmasoud.jafari:
سلام دوستان
داشتم دوباره «انتقام جویان1» رو می دیدم که تو آخر فیلم، سکانسی که نیک فیوری با اعضای شیلد صحبت می کنه، یک جمله توجهم رو جلب کرد که تا حالا متوجه اش نشده بودم.

دیالوگ سکانس:
عضو شیلد: فکر نمی کنم بدونی با ول کردن انتقام جویان، تو این دنیا چی رو با دستای خودت شروع کردی! اونا خظرناکن!
نیک فیوری: البته که خطرناکن و کل دنیا هم اینو میدونه. هر دنیایی دیگه الان اینو میدونه.

(زمان سکانس: 02:11:33)

منظورش چه بود از هر دنیایی؟ جهان های موازی رو میگه؟
آخه اون موقع که بشکنی زده نشده بود تا خط زمانی های جدیدی ایجاد بشه.

منظورش کهکشانای دیگه و فضایی ها بود چون تو فیلم فضایی ها حمله کرده بودن.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

36

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

43

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

48

45