10 دفعه ای که ابرقهرمانان در کمیک بوک برای کالاهای تجاری تبلیغ کردند!

10 دفعه ای که شخصیت های دنیای کمیک برای کالاهای تجاری تبلیغ کردند!

مقاله ای جالب که موضوع بکری هم داره!

مقدمه: درست مثل هر گونه ای از هنر، دنیای کمیک بوک هم میتونه مبتلا به شگردهای لوس تبلیغاتی بشه. درسته که هواداران کمیک بوک از دیدن این جور تبلیغات بدشون میاد ولی واقعیت اینه که کمپانی هایی مثل دی سی و مارول برای کسب درآمد به چنین تبلیغاتی نیاز دارند. بدترین نوع این تبلیغات هم وقتی هستش که شخصیت های کمیک بوکی مستقیماً به تبلیغ یک محصول میپردازند چون آدم احساس میکنه دارند روح خودشون رو به شرکت های تبلیغاتی میفروشند! گاهی هم ایده این تبلیغات اونقدر احمقانه و مسخره است که آدم نمیدونه بخنده یا گریه کنه! در این مقاله که میخواهیم به 10 دفعه ای بپردازیم که شخصیت های دنیای کمیک به طور احمقانه ای برای کالاهای تجاری تبلیغ کردند ...

10- جاستیس لیگ –  ابزار آلات "کرفتسمن"

جاستیس لیگ – کرفتسمن

"کرفتسمن" (Craftsman) یکی از معروف ترین شرکت های تولید کننده ابزار آلات در جهان است. در یکی از کمیک بوک های تبلیغاتی جاستیس لیگ ما شاهد داستان مسخره ای هستیم که با عقل جور درنمیاد. در این کمیک یک تعمیرکار استخدام میشه تا تجهیزات مقر "جاستیس لیگ" یعنی "تالار عدالت" (Hall of Justice) را تعمیر کنه! او شبیه به یک قهرمان تمام عیار به تصویر کشیده و حتی بهش لقب The Technician داده میشه. این آقا از وسایل و ابزارآلات شرکت کرفتسمن استفاده میکنه . واقعا عجیب نیست که یک تعمیر کار از بیرون بیاد و مثلاً ماشین بتمن رو تعمیر کنه؟! اگه تجهیزات جاستیس لیگ توسط فردی که عضو گروه نیست تعمیر بشه پس از کجا معلوم اطلاعاتشون به دست ابرشرورها نمیفته؟! از اون عجیب تر اینه که این آقا جان اعضای جاستیس لیگ رو با شکست دادن خبیثی مزخرف به نام The Key نجات میده!!!

 

9- چهار شگفت انگیز – سیستم های دیتای "هیتاچی"

چهار شگفت انگیز – سیستم های دیتای هیتاچی

سال 2011 مارول با انتشار این کمیک که با سرمایه گذاری شرکت Hitachi Data Systems چاپ شد، میخواست خیر سرش درباره خطرات سیستم های نامطمئن ذخیره داده هشدار بده! داستان درباره شخصیت خبیثی به نام «موداک» است (که از دشمنان آیرون من و کاپیتان مارول به شمار میاد و اینجا معرفی شده است). او میخواهد از طریق کند کردن مراکز دیتا در جهان به بشریت ضربه بزنه! اما شرکت Hitachi Data Systems با اعزام تکنیسین مجرب خودش به نام Ray میخواد جلوی او را بگیره. اما موداک با ضربه خودش  Ray را به جریان استریم دیتا میفرسته! سپس چهار شگفت انگیز به آنجا میروند تا او را نجات دهند و ...

 

8- قناری سیاه – خودروی "پونتیاک"

 قناری سیاه – پونتیاک

"پونتیاک" (Pontiac) شرکت خودروسازی آمریکایی است  که در سال 1926 فعالیت اصلی خود در صنعت خودروسازی را آغاز نمود. آخرین خودروی پونتیاک در اوایل سال 2010 تولید و در همان سال نیز آخرین نمایندگی فروش این شرکت، تعطیل شد. در مجموع به راحتی میشه برای خودروها در دنیای کمیک تبلیغ کرد. یعنی فقط کافیه ابرقهرمان را داخل یک ماشین خاص نشان داد که داره مثلا یک ابرشرور را تعقیب میکنه. اما شرکت پونتیاک ایده دیگری در سر داشت. در واقع در یکی از کمیک های دی سی که «قناری سیاه» در آن حضور داشت، شاهد بودیم که قهرمانی جدیدی خلق شد به نام «راش» (Rush) که یک ماشین پونتیاک مدل Solstice داره. از اون عجیب تر دشمن اصلی او بود که Gearhead  نام داشت و یک سایبورگ ترکیبی از خودرو و انسان بود!!! عکسش اینجاست (ظاهراً با بتمن هم مراوداتی داشته است!).

 

7- جاستیس لیگ –  ساندویچ های "ساب‌وی"

جاستیس لیگ – ساب‌وی

"ساب‌وی" (Subway) شرکت غذاخوری آمریکایی است  که در زمینه مدیریت بر مجموعه‌ای از رستوران‌های زنجیره‌ای فعالیت می‌کند. رستوران‌های زنجیره‌ای ساب‌وی در سال 1965 تأسیس شد و هم‌اکنون مالک شبکه‌ای از 44834شعبه در 112 کشور می‌باشد و بعنوان بزرگترین رستوران زنجیره‌ای جهان شناخته می‌شود. اما کمیک تبلیغاتی جاستیس لیگ برای ساب‌وی واقعا لوس و احمقانه بود و نام جاستیس لیگ را لکه دار کرد! سه قهرمان واقعی مسابقات المپیک در استخر هستند که ناگهان یک نبرد ابرقهرمانی رخ میدهد. بتمن در حالی که داره با مستر فریز و سالامون گراندی مبارزه میکنه از راه میرسه. ولی به جای اینکه بتمن بقیه رو نجات بده، اون قهرمانان المپیک نجاتشون میدن! وقتی هم ازشون پرسیده میشه چطور تونستند چنین ابرشرورهایی را شکست دهند میگویند رازشون اینه که ساندویچ های ساب‌وی میخورند!!!

 

6- بلک ویدو و کاپیتان آمریکا - موتور سیکلت های "هارلی-دیویدسن"

 بلک ویدو و کاپیتان آمریکا - هارلی-دیویدسن

درسته که در این کمیک بلک ویدو و کاپیتان آمریکا به طور آشکار از برند موتورسیکلت های هارلی-دیویدسن (Harley-Davidson) تمجید نکردند ولی مشخص بود که قراره براش تبلیغ بکنند. این کمیک اونجرز به هزینه هارلی-دیویدسن چاپ شد (عکس روی جلدش اینجاست) . طراحش هم پانل های مسخره ای از قهرمانان مارول در حال ژست گرفتن با موتور سیکلت های این شرکت را در این کمیک خلق کردند. کلا با این همه فن آوری پیشرفته ای که در اختیار گروه اونجرز است عجیب به نظر میرسه بخوان از موتورسیکلت برای انجام ماموریت های خودشان استفاده کنند. عجیب تر اینکه که وقتی اونجرز محاصره میشوند و  امیدی برای پیروزی ندارند ، نیروی کمکی به نام Road Force از راه میرسد که قهرمانانی هستند که هارلی-دیویدسن سوار شده اند! (عکسش اینجاست).

 

5- گرین لنترن و فلش  – غذاهای  "کی‌اف‌سی"

گرین لنترن – کی‌اف‌سی

کِی‌اِف‌سی (KFC) مخفف کلمه Kentucky Fried Chicken (به معنای مرغ سوخاری کنتاکی)، نام یک رستوران زنجیره‌ای آمریکایی است که در سال ۱۹۵۲ آغاز به کار کرد و اکنون در بیش از یکصد کشور جهان دارای بیش از سیزده هزار رستوران است. خب قابل باوره اگه یکی از قهرمانان دی سی طرفدار مرغ های سوخاری این رستوران باشه ولی اینکه فلش و گرین لنترن با سمبل کِی‌اِف‌سی یعنی «سرهنگ ساندرز» تیم آپ انجام دهند واقعا قابل باور نیست! جالبه که سرهنگ ساندرز در این کمیک برای اینکه جلوی نسخه پلید و خبیث شده خودش رو بگیره قدرت های فلش و گرین لنترن را با هم ترکیب میکنه!

 

4- مرد عنکبوتی –  کیک های "تووینکیز"

 مرد عنکبوتی – تووینکیز

"تووینکیز" (Twinkies) نوعی کیک است که در دهه 70 و ابتدای 80  میلادی تبلیغات یک صفحه ای اش بخش جدایی ناپذیر کمیک های مارول یا دی سی بودن! جالبه که واسه خودشون یه جور داستان هم داشتن. یعنی تو همشون یکی از قهرمان های مارول یا دی سی یه جا گیر می افتاد و بعد میومد از این کیک ها به آدم بد داستان تعارف میکرد، بعد اونم حواسش پرت میشد و شکست میخورد! نمونه بارزش اینجاست که من خیلی باهاش خاطره دارم (میتونید در این وب سایت آرشیو کاملی از این تبلیغات را مشاهده کنید). طبیعی هم هست که اسپایدرمن در تعداد زیادی از این تبلیغات شرکت داشته باشه. عمداً جوری خلق میشدند که مسخره و لوس باشند ولی  یکیشون دیگه خیلی مسخره بود! اسپایدرمن با خبیثی مواجه شد به نام «جون جیتسو» (June Jitsu) که هنرهای رزمی بلد بود و باید طبق روال همیشگی راهی برای متوقف کردنش پیدا میکرد. بنابراین با خودش فکر میکنه بهترین راه برای اینکه دستان او را مشغول کنه تا نتونه از فنون رزمی استفاده کنه اینه که بهش کیک تووینکیز تعارف کنه! اونم خوشش میاد و دست از کتک زدن مرد عنکبوتی برمیداره!

 

3- سوپرمن – محصولا غذایی "نِستله"

سوپرمن – نِستله

نستله یا نسلِی (Nestlé)   یک شرکت صنایع غذایی سوئیسی و چندملیتی است که به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده مواد غذایی و آشامیدنی جهان شناخته می‌شود. و ظاهرا سوپرمن از طرفداران بزرگ محصولات این شرکته و با سمبل این شرکت یعنی «کوئیک بانی» (Quik Bunny) هم حسابی رفیقه! چون سال 1987 دی سی کمیک بوکی تک قسمتی تحت عنوان Superman Meets the Quik Bunny منتشر کرد (کاورش اینجاست) که در آن سوپرمن با این خرگوش تیم آپ میکنه تا جلوی یکی از دشمنان بیخود فلش به نام Weather Wizard رو بگیره! (خود فلش هیچ وقت مشکل چندانی برای متوقف کردن این خبیث نداشته و معلوم نیست چرا سوپرمن برای مبارزه باهاش مجبوره با این خرگوشه تیم آپ کنه!)

 

2- هالک – تشک های "اسلیپیز"

2- هالک – اسلیپیز

"اسلیپیز" (Sleepy's) یک شرکت سازنده بالش و تشک است که در آمریکا 1000 شعبه دارد. سال 2008 کمیک بوک تبلیغاتی عجیب و غریبی از سوی مارول منتشر شد که در آن بروس بنر را میبینیم که دچار بیخوابی شده و به همین دلیل هالک هم عصبانی تر از قبل شده. تا اینکه سمبل شرکت اسلیپیز از راه میرسد و یک تشک به هالک میده و باعث میشه سریعا به خواب بره! ولی معلوم میشه بیخوابی هالک به خاطر خبیثی نیرومند است به نام «کابوس» (از دشمنان اصلی دکتر استرنج که اینجا معرفی شده است) . اما غمتون نباشه چون هالک با یک ضربه به وسیله تشک اسلیپیز اون رو شکست میده! (عکسش اینجاست).

 

1- بتمن – شکلات های "اسنیکرز"

بتمن اسنیکرز

اسنیکرز (Snickers) نام تجاری شکلات ساخته شده توسط شرکت مارس اینکورپوریتد می‌باشد. محصول اسنیکرز سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار در سطح جهانی به فروش می‌رسد.  این تبلیغ دی سی برای اسنیکرز عجیب ترین در دنیای کمیک است چون همه موارد قبلی  این مقاله درباره برندی است که شرکتش پول داده تا محصولش را تبلیغ کنند. یعنی همیشه برای این نوع تبلیغات نوعی کمیک ویژه چاپ میشه اما این یکی در شماره 959 از کمیک Action Comics رخ داد، یعنی در یک کمیک بوک واقعی! البته جوری بود که وقتی صفحه کمیک رو ورق میزدی میدیدیش و حالت یک تبلیغ میان برنامه از پیش تعیین نشده رو داشت! ولی مساله اینه که وسط یک نبرد تمام عیار و نفس گیر بین سوپرمن و دومزدی قرار گرفته بود!  بتمن حتی به شعار کمپانی اسنیکرز هم اشاره میکنه : "تو دیگه خودت نیستی وقتی گرسنه ای"!

 

 مهدی ترابی مهربانی

مهدی ترابی مهربانی 

 All rights reserved © Spidey.ir 2024

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

مطالب مرتبط:

20 کراس اور عجیبی که در دنیای کمیک اتفاق افتادند

رقص زیبای تام هالند در تبلیغ جدید مرد عنکبوتی

تبلیغ مرد عنکبوتی علیه مشروبات الکلی!

جدال بازیکنان بارسلونا و رئال مادرید در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" !!! + لینک دانلود ویدئو

بدترین رویدادهای دنیای کمیک  

10 داستان برتر MARVEL TEAM-UP

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Captain-spidey
#1 Captain-spidey 1399-02-04 17:52
خخخخخ اقا ترابی دستتون درد نکنه این کمیک ها بیشتر به جای جنبه تبلیغاتی جنبه فان داشتند
+مورد هالکش خیلی خنده دار بود لحظه ای که کابوس رو زد :lol: :lol: :lol: :lol:
نقل قول کردن
Amir78_King
#2 Amir78_King 1399-02-04 17:57
خیلی عالی بود
فکر کن اسپایدرمن بیاد بگه: هلوشو بدم؟ لیموشو بدم؟
از اون طرف بتمن بیاد بگه: حواستون باشه بیژن خونتون نیوفته
:-|
نقل قول کردن
Captain-spidey
#3 Captain-spidey 1399-02-04 18:14
به نقل از Amir78_King:
خیلی عالی بود
فکر کن اسپایدرمن بیاد بگه: هلوشو بدم؟ لیموشو بدم؟
از اون طرف بتمن بیاد بگه: حواستون باشه بیژن خونتون نیوفته
:-|

خخخخخخخخخ عیول :lol:
نقل قول کردن
CAPTAIN_ARVIN
#4 CAPTAIN_ARVIN 1399-02-04 19:47
به نقل از Amir78_King:
خیلی عالی بود
فکر کن اسپایدرمن بیاد بگه: هلوشو بدم؟ لیموشو بدم؟
از اون طرف بتمن بیاد بگه: حواستون باشه بیژن خونتون نیوفته
:-|

بعد یهو کپ با اون موتورش بیاد وسط بگه همشو بده :D
نقل قول کردن
HYPERION
#5 HYPERION 1399-02-05 22:45
به نقل از Amir78_King:
خیلی عالی بود
فکر کن اسپایدرمن بیاد بگه: هلوشو بدم؟ لیموشو بدم؟
از اون طرف بتمن بیاد بگه: حواستون باشه بیژن خونتون نیوفته
:-|

بعدش فکر کن یهویی کل جاستیس لیگ بیان با همدیگه همصداشن بگن:خاویار بادمجون چین چین...
نقل قول کردن
B.K.T
#6 B.K.T 1399-02-06 09:27
به نقل از HYPERION:
به نقل از Amir78_King:
خیلی عالی بود
فکر کن اسپایدرمن بیاد بگه: هلوشو بدم؟ لیموشو بدم؟
از اون طرف بتمن بیاد بگه: حواستون باشه بیژن خونتون نیوفته
:-|

بعدش فکر کن یهویی کل جاستیس لیگ بیان با همدیگه همصداشن بگن:خاویار بادمجون چین چین...


این اصلا به کنار سوپر من داره از دومزدی شکست می خوره
می چیکار کنم بتمن هم میگه از رعنا کمک بگیر
نقل قول کردن
punkspidey
#7 punkspidey 1399-02-06 18:36
ممنونم بابت مقاله زیباتون.
تنوع مقالات تو سایت عالیه .
فقط مورد آخر :D :D
دومزدی با یک شکلات خر شد رفت :lol: :lol:
نقل قول کردن
AMIR.CROOZ
#8 AMIR.CROOZ 1399-05-08 15:53
به نقل از CAPTAIN_ARVIN:
[quote name="Amir78_King"]خیلی عالی بود
فکر کن اسپایدرمن بیاد بگه: هلوشو بدم؟ لیموشو بدم؟
از اون طرف بتمن بیاد بگه: حواستون باشه بیژن خونتون نیوفته
:-|

بعد یهو کپ با اون موتورش بیاد وسط بگه همشو بده :D[/quoteآیریس وست هم به فلش بگه کجا بودی آقا
نقل قول کردن
داریوش
#9 داریوش 1402-10-15 18:00
به نقل از AMIR.CROOZ:
به نقل از CAPTAIN_ARVIN:
[quote name="Amir78_King"]خیلی عالی بود
فکر کن اسپایدرمن بیاد بگه: هلوشو بدم؟ لیموشو بدم؟
از اون طرف بتمن بیاد بگه: حواستون باشه بیژن خونتون نیوفته
:-|

بعد یهو کپ با اون موتورش بیاد وسط بگه همشو بده :D[/quoteآیریس وست هم به فلش بگه کجا بودی آقا

ددپول بیاد بگه:به نام خدا سیامک انصاری هستم و امیدی اینجا چیکار میکنم ،اومدم که با یا رو معرفی کنم :D
نقل قول کردن
Aminoo
#10 Aminoo 1402-10-15 19:45
سلام یک وان شات اونجرز هم هست که در اون خودرو های audi رو تبلیغ کردن فقط در این حد ازش فهمیدم که تو سفر تو واکاندا سگدارن با خودرو های audi میرن که یهو آلترون بود فک کنم حمله میکنه من نسخه فیزیکیش رو دارم می تونم براتون بفرستم عکساشو ببینین
و یه سری چهار قسمتی دیگه هم دارم فیزیکیش رو که تو اون اونجرز بانک یونیون وست رو تبلیغ کردن که دوباره موداک برای هک میاد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45