10 لباس برتر فالکون

10 لباس برتر فالکون کاستوم falcon costume

به مناسبت پایان سریال موفق "فالکون و سرباز زمستان" این مقاله تقدیم به شما میشود.

مقدمه: آیا تصور کردن سم ویلسون (فالکون) در مقطع زمانی کنونی مطلقاً بدون کاستوم و بال هایی که به او توانایی پرواز میدهند ، سخت و عجیب و غریب نیست ؟! در حقیقت فقدان و جای خالی عاملی که بتواند توانایی پرواز را به سم ببخشد و چهارچوب قدرت ها و توانمندی هایش را توسعه دهد ، او را به فکر بال های پرنده هدایت کرد . به سفارش استیو راجرز ، سم عازم واکاندا و نهایتاً موفق به خلق بال های فوق پیشرفته واکاندایی (ساخته شده مخصوص کاستوم آپگرید شده فالکون) به طراحی "تیچالا / پلنگ سیاه" شد ! در حقیقت به لطف تیچالا ، فالکون (در شمارهٔ 170 از سری نخست کمیک بوکی کاپیتان آمریکا) صاحب اولین مکانیزم و پوشش بالدار شد که به او ، درخور عنوان نمادینش ، توان پرواز و اوج گیری در آسمان را میداد . فالکون تا مدت های طولانی از همین کاستوم و تکنولوژی پرواز بهره میبرد ، و بدیهی است که (همانگونه که تا بحال اینگونه بوده است و اقتضای اساسی هویت ابرقهرمانی اوست) به مهارت های شگفت‌انگیزی در مبارزات هوایی دست یافت. سم مدت ها بعد ، پس از اینکه غالباً و از منظر توانایی ها به همان فالکونی که امروزه میشناسم تبدیل شده بود ، جهت بهبود پوشش بالدار کاستوم خود قابلیت هایی ویژه به آن اضافه کرد ؛ از جمله لنز های مادون قرمز جهت تشخیص اهداف بر اساس شاخصه امواج مادون قرمزشان در هنگام شب و تاریکی ، و سنسورهای مخصوص دید 360 درجه ! اما در نهایت و حینی که سم به بال های جدیدی نیاز داشت ، پلنگ سیاه باز هم به کمک سم شتافت و کاستوم و تجهیزات پرواز جدیدی برای او فراهم کرد . این آپگرید نوین و چشمگیر کاملاً از تکنولوژی جدیدی بهره میبرد و دربرگیرنده شاخصه ها و قابلیت های فوق پیشرفته و قابل توجهی بود . در کنار ویژگی های نوآورانه متعدد این کاستوم همچون ریزموج ویبرانیومی ، خودتعمیری و عیب یابی خودکار ، تاب خوردن و بالارفتن از سازه ها در حین انفصال بال ها بویسله تجهیزات تعبیه شده در کاستوم ، بال های نسبتا شفاف و هولوگرافیک این تکنولوژی در مقیاس و اندازه بزرگتر از قبل جلوه میکردند و کنترل سیستم تماماً بویسله ماسک فالکون و از طریق پیوند فرماندهی ذهنی صورت میپذیرفت. در هر حال در این مقاله میخواهیم لباس های مختلفی که تا به حال بر تن وی دیده ایم را رتبه بندی کنیم.

ضمناً، برای آشنایی کامل با شخصیت فالکون این مقاله و برای ملاقات با نسخه های عجیب و غریب از او در دنیاهای موازی نیز این مقاله را بخوانید.

 

10- لباس اریجینال

لباس فالکون

همیشه کمیکی که فلان شخصیت در آن خلق شده جزو ضروری ها به حساب میاد. کمیک شماره 117 از کمیک Captain America هم سال 1969 منتشر شد ، یعنی در run اریجینال استن لی برای کاپیتان آمریکا و در این شماره فالکون خلق شد که اتفاق بسیار مهمی در دنیای کمیک بود. البته داستان این کمیک کمی عجیب است. شاهین دست آموز سم ویلسون کاپیتان آمریکا را از دست گروهی فاشیستی به نام The Exiles نجات میدهد (البته جسم استیو از طریق مکعب کیهانی با رد اسکال تعویض شده بود). این اتفاق در جزیره ای متروکه رخ میدهد. در اولین حضور شخصیت فالکون او بسان یک علاقمند به پرندگان به تصویر کشیده شد که در آموزش آنها تخصص دارد اما در پایان داستان لقب خود و همچنین لباس مخصوصی برایش دست و پا میشود. این اتفاق به لطف استیو انجام میشود و استیو حتی بهش آموزش های رزمی و مبارزه میدهد و ... در هر حال این اولین لباس فالکون بود که در واقع جلیقه ای بدون پیراهن بود که دستکش هم داشت و رنگ غالب لباسش نیز سبز بود و در کل چیز خیلی جالبی نبود!

 

9- لباس تولد مجدد قهرمانان (Heroes Reborn)

لباس ویلسون

همانطور كه میدانید مارول ناگهان در اواسط دهه 90 میلادی تا آستانه ورشكستگی پیش رفت. آن موقع شركتی به نام "ایمِج كامیكس" تاسیس شده بود كه تقریبا تمام طراحان سوپراستار صنعت كمیك را به خودش جلب كرده بود. مارول در تلاشی مذبوحانه تصمیم گرفت داستانی به نام Onslaught چاپ كند كه در آن "چهار شگفت انگیز"، "اونجرز" و "دكتر دووم " كشته شدند. بلافاصله بعد از اين داستان ، مارول كمیك های "چهار شگفت انگیز"، "مرد آهنی" و "اونجرز" را از نو و تحت عنوان جدیدی به نام "تولد مجدد قهرمانان" ( Heroes Reborn) چاپ كرد و طراحی آنها را هم به طراحان كمپاني ایمج مثل «جیم لی» و «راب لیفیلد» سپرد تا شاید با این ترفند از ورشكستگی نجات یابد. در كمیك های Heroes Reborn، منشا و نحوه پیدایش بسیاری از كاركترهای معروف مارول تغییر كرد و بخش عمده اي از گذشته آنان پاك شد!!! بنابراین خوانندگان استقبال مناسبی از آنها نكردند. همانطور كه قابل پیش بینی است، مارول دوباره به غلط كردن افتاد و پس از یكسال اعلام كرد كه ابرقهرماناني كه پنداشته میشد در جریان داستان Onslaught كشته شده اند در تمام این مدت در یك یونیورس دیگر كه توسط «فرانكلین ریچاردز» (پسر«رید ریچاردز» و «سو استورم») خلق شده است، بسر میبرده اند!!! آنها سپس به عالم اصلی مارول برگشتند و ... در هر حال لباس فالکون در این سری شباهت زیادی به لباس کلاسیک سفید و قرمز او داشت ولی تغییراتی نیز در آن ایجاد شده بود. مثلا بخش قرمز رنگ به بازوها و پاها کشانده شده بود و یک پرچم کوچک آمریکا هم روی سینه اش به چشم میخورد.

 

8- لباس رویداد "انتقام جویان علیه اکس من"

لباس تولد مجدد قهرمانان (Heroes Reborn)

فالکون در نبرد بین Avengers و X-men در رویدادی به نام AvX حاضر بود. لباس در این رویداد او تم قرمز و سفید لباسش را حفظ کرد ولی ظاهر کلی آن تفاوت داشت زیرا برای نخستین بار زره بر تن کرد که شاید بتوان گفت به نوعی روی لباس او در MCU نیز تاثیر گذار بود. این از معدود دفعاتی بود که فالکون در دنیای کمیک لباس زرهی پوشید.

 

7- لباس پس از جانشینی کاپیتان آمریکا

  لباس پس از جانشینی کاپیتان آمریکا

چندی پیش سم ویلسون جانشین کاپیتان آمریکا شد ولی دوباره با بازگشت استیو راجرز به این عنوان دوباره در هیبت فالکون ظاهر گشت. اون موقع بود که این لباس باحال را بر تن نمود. این لباس از فن آوری نانو تکنولوژی ویبرانیومی بهره میبرد و از تجهیزات و دم و دستگاه های مدرن در آن استفاده شده بود (مثل نارنجک های نوری و شعله پرت کننده های مُچی). این لباس ضدگلوله باعث شد تا شبیه به یک تانک پرنده به نظر بیاید که در چند نوبت هم به دردش خورد.

 

6 لباس هولوگرافیک

لباس هولوگرافیک

ویژگی اصلی کاستوم فالکون در دنیای کمیک ، همواره بال های آن بوده. اولین بال های او در واقع در واکاندا ساخته شدند و به مرور فن آوری به کار رفته در آنها پیچیده تر و پیشرفته تر شد تا اینکه به بال های هولوگرافیک رسید. این بال ها 50 فوت طول داشتند و سم میتونست با ارتباط سایبرنتکی که باهاشون داشت در شکل و ظاهرشون تغییر ایجاد کنه. این لباس تم قرمز و سفید رو حفظ کرد در حالی که ساعد پوش های طلایی روی بازوهایش داشت.

 

5- لباس دنیای آلتمیت

فالکون در دنیای کمیک بوک های Ultimate، یک کاوشگر، ماجراجو و دانشمند است که کوله پشتی دارد که در آن بالهای تاشونده قرار دارد و لقبش «عقاب» (Eagle) بود! تفاوت دیگر این نسخه با فالکون دنیای اصلی این است که از اعضای رسمی سازمان "شیلد" است. این نسخه همچنین سابقه خدمت در ارتش را دارد ولی خودش را بازنشسته کرد تا به اهداف علمی خود برسد. در نتیجه لباسش نیز حالتی نظامی دارد. او همچنین بسیار در مبارزه تبحر دارد و از نانوتکنولوژی زیاد استفاده میکند و با استفاده از آن به خوبی با رایانه ها تعامل برقرار میکند.

 

4- لباس دنیای سینمایی مارول

4- لباس دنیای سینمایی مارول

لباس فالکون در دنیای سینمایی مارول واقعا فوق العاده بود و نوعی حالت واقع گرایانه و عملی داشت. سم در واقع یک لباس تاکتیکی و خاکستری داشت که به رنگ قرمز هم در آن اشاره شده بود که در کل از ظاهر او در دنیای آلتمیت الهام گرفته شده بود. بال هایش قابل تا شدن بودن و به داخل چیزی که کم و بیش مثل یک چتر نجات عمل میکرد و در پشت کمرش قرار داشت ، فرو میرفتند. جت های کوچک بهش اجازه میدادن در نبرد سرعت بگیرد یا مانور دهد.

 

3- لباس سریال "فالکون و سرباز زمستان"

  لباس سریال "فالکون و سرباز زمستان"

هواداران سریال "فالکون و سرباز زمستان" سرانجام در قسمت پایانی مجموعه سم ویلسون را در قالب جانشین کاپیتان آمریکا دیدند که سپر استیو را بر دست گرفت. ظاهر این لباس از مورد شماره 1 این مقاله در دنیای کمیک الهام گرفته بود منتهی تجهیزات لباس قبلی اش در MCU مثل جت پَک در آن به کار رفته بود. در مجموع لباس بسیار باحالی بود که مثل همتای کمیک بوکی اش، نمادین ترین المان های لباس های کلاسیک فالکون و کاپیتان آمریکا را ترکیب کرده بود.

 

2- لباس کلاسیک

لباس کلاسیک فالکون

گفته میشه لباس اول فالكون (كه سبز رنگ بود و بال نداشت) را طراح برجسته مارول یعنی «جین كولان» خلق كرد که در مورد شماره 10 بهش اشاره شد. ولی اونی كه ما بیشتر میشناسیم ، یعنی اونی كه قرمز رنگه و فالكون در آن بال های قرمز رنگ دارد را جان رومیتا خلق كرد. اینم از اون لباس های زیبا و البته ساده و موثری هستش كه جان رومیتا در خلقش تبحر خاصی دارد و جوریه که آدم با دیدنش دقیقا به یاد یک شاهین میفته. دقیقا از همین لباس بود تم قرمز و سفید به بخش ماندگار و همیشگی لباس فالکون تبدیل شد. در این داستان فالکون به دنبال دستگیری قاتلی به نام Silencer است و راستش را بخواهید داستانش خیلی معمولیه ولی این کمیک هم به خاطر اینکه لباس کلاسیک فالکون در آن خلق شد و هم به خاطر اینکه اولین کمیک فالکونه که در آن به تنهایی حضور یافته بسیار مهمه.

 

1- لباس کاپیتان آمریکایی

https://www.spidey.ir/images/img/content/captain-america/falcon-cap.jpg

در شماره 1 از کمیک All-New Captain America برای اولین بار شاهد بودیم که سم ویلسون رسما جانشین استیو راجرز شد. او سالها به عنوان فالکون در کنار استیو راجرز جنگیده و رفیق فابریک او به شمار می آمد. تا اینکه شروری به نام Iron Nail کاری کرد که استیو پیر بشه (یعنی به سن واقعی خودش برگرده) بنابراین استیو از ویلسون خواست تا جایش رو بگیره. سم ویلسون جانشین خوبی بود برای Cap تا اینکه استیو برگشت و ... لباس کاپیتان آمریکایی فالکون همانطور که انتظار میرفت جوری بود که المان های اصلی لباس افسانه ای استیو راجرز را به ذهن متبادر میکرد ولی بزرگترین تفاوت آن نوع قرار گرفتن ستاره در وسط کاستوم که با پر سفید رنگ به نمایش درآمده بود.

مهدی رضایی

Best Comicfan

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 حقیقتی که باید درباره "فالکون" بدانید

10 کمیک برتر «فالکون» (FALCON)

نسخه های عجیب و غریب از فالکون در دنیای کمیک!

15 حقیقتی که باید درباره کاپیتان آمریکا بدانید

15 حقیقت مهمی که باید درباره «سرباز زمستان» (WINTER SOLDIER) بدانید

10 حقیقت مهمی که طرفداران سریال فالکون و سرباز زمستان باید درمورد «جان واکر» (کاپیتان آمریکای جدید) بدانند

 10 حقیقت مهمی که طرفداران سریال فالکون و سرباز زمستان باید درمورد «جان واکر» (کاپیتان آمریکای جدید) بدانند

 15 حقیقتی که باید درباره کاپیتان آمریکا بدانید

15 لباس برتر کاپیتان آمریکا

10 نسخه عجیب و غریب از کاپیتان آمریکا در دنیای کمیک !

15 سپر برتر کاپیتان آمریکا

15 کاور برتر "انتقام جویان" (THE AVENGERS)

اولین حضور کاپیتان آمریکا در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

10 كمیك برتر كاپیتان آمریكا (CAPTAIN AMERICA)

معرفی 10 دشمن برتر کاپیتان آمریکا (CAPTAIN AMERICA)

10 نسخه عجیب و غریب از کاپیتان آمریکا در دنیای کمیک !

معرفی شخصیت: جانشینان کاپیتان آمریکا

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Ehsan Spider
#1 Ehsan Spider 1400-02-06 15:37
سلام
خیلی ممنون آقای رضایی. دستتون درد نکنه

به نظرم فالکون به دلیل پتانسیل ظاهری و بصری که داره و احتمالا مدیون جان رومیتاست. باعث میشه که یکی از برترین ظاهر هارو توی کمیک های مارول و حتی توی mcu داشته باشه.
من که واقعاً ظاهر فالکون رو دوست دارم. به نظرم لباس شماره 7 هم جذابه و مدرن.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1400-02-06 19:09
سلام
ممنون بابت مقاله.
لباس فالکون اغلب دفعات با ترکیب رنگ های قرمز و سفید و بال های بزرگ که در هنگام پرواز و مبارزه به کار میاد، بسیار زیبا است و خوشبختانه در mcu هم این لباس به طور کمی تغییر یافته اما همچنان زیبا و دیدنی به تصویر کشیده شد. اولین لباس فالکون به نظرم چیز خاصی نداشت و رنگ سبز غالب هم نمیتونم برای یک شاهین قبول کنم اما جان رومیتا ( که اغلب اوقات لباس های ساده ولی زیبا خلق میکنه. ) لباس کلاسیک رو به زیبایی خلق کرد که واقعا نیازی به تغییر چندانی نداره. لباس جدید سم کاپیتان آمریکا هم طرح های زیبایی داره و رنگ ها رو هم به زیبایی جای گذاری کرده. لباس کاپیتان آمریکایی سم ویلسون هم همونطور که در مقاله گفته شد با همون المان های یک لباس کاپیتان آمریکا به وجود اومده اما هیچ وقت خسته کننده نمیشه و همیشه جذاب میمونه.
با تشکر
نقل قول کردن
ilya
#3 ilya 1400-02-06 19:43
هیچوقت سم ویلسون رو در قالب کاپیتان آمریکا دوست نداشتم
هر شخصیت در قالب اصلی و ارجینال خودش قشنگه
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#4 AmirhoseinJafari2005 1400-02-06 20:09
خیلی عالی بود خسته نباشید ;-)
نقل قول کردن
a.v.s
#5 a.v.s 1400-02-06 21:36
من برعکس تمام مردم جهان، وقتی خیلی بچه بودم هرچی قهرمان اعم از درجه یک و درجه دو و درجه سه بود عاشقشون بودم. درواقع اونارو مثل بچه های خودم یکسان میدونستم.

مثلا همین فالکون هم همین بود. درواقع خیلی با یک قهرمانی که بال های آهنین داره و در عین حال رنگ پوستش با معمولِ ابرقهرمانان فرق میکرده خیلی استقبال کردم. درواقه وقتی بچه بودم زیاد مسئله نژادپرستی برام مهم نبود چون اصلا با همچین چیزی آشنایتی نداشتم ولی حضور فالکون یه جورایی منو مثل حضور قهرمانان دیگه تو مارول منو هیجان زده میکرد. به نظرم فالکون یه ابهت خاصی داره و همچنین هم در وهله اول عاشق لباسش شدم (لباس کلاسیک و همچنین هلوگرافیک) . بسیار کلاسیک و نمادینه و منو به سمت خودش خیلی جذب میکنه.

ممنون از آقای رضایی بابت نوشتن این مقاله. واقعا این مقالات منو به خاطرات گذشته بچگی برمیگردونند.
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#6 Mr. Doctor 1400-02-06 22:23
خیلی عالی بود جناب رضایی
خسته نباشید
بنظرمن شماره 7 از بقیه گزینه ها باحال تره
همچنین من هیچوقت ازدیدن سم در جایگاه کپ خوشم نمیومده
برای همین با کاستومش هم حال نمیکنم :-*
ممنون از شما
نقل قول کردن
Ilia koohbor
#7 Ilia koohbor 1400-02-07 10:48
سلام خیلی عالی بودالبته نمیدونم چرا یاد مطالب حفظی مدرسه افتادم :lol: :lol:
ولی عالی بود خسته نباشید :-) ;-)
نقل قول کردن
P.B.P
#8 P.B.P 1400-02-07 23:58
سلام ممنون از آقای رضایی
مقاله خیلی خوبی بود.
راستش من هر وقت به یاد فالکون میفتم لباس شماره ۲ توی ذهنم میاد و خیلی خوبه لباس ام سی یو فالکون هم که عالیه
در کل عالی بود.
ممنون.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید