رتبه بندی 10 بازیگر و صداپیشه برتر نقش «ونوم»

رتبه-بندی-10-بازیگر-و-صداپیشه-برتر-نقش-«ونوم»

فیلم "ونوم 2: بگذارید کارنیج بیاید" ما را بر آن داشت تا بازیگران و تامین کنندگان صدای شخصیت ونوم در دنیای فیلم و انیمیشن را برایتان رتبه بندی کنیم.

مقدمه: وقتی سیمبیوت ونوم میگه "ما ونوم هستیم" (We are Venom)، شوخی نمیکنه زیرا او با میزبان خودش هست که جان میگیره و از فردیت خودش فاصله میگیره و تبدیل به "ما" میشه. درسته که تا به حال تنها دو بازیگر به طور رسمی در فیلم های سینمایی نقش ادی براک/ونوم را بازی کرده اند ولی کلی بازیگر بوده که این نقش را در دیگر گونه های سرگرمی ایفا کرده اند و اینها 10 بازیگر برتری هستند که اسم ونوم را به نام خود زده اند ...

 

10- دی بردلی بیکر (Dee Bradley Baker)

دی بردلی بیکر (Dee Bradley Baker)

«دی بردلی بیکر» با صداپیشگی در انیمیشن های ابرقهرمانی بیگانه نیست و و شخصیت های مختلفی را در "جاستیس لیگ"، "تایتان های نوجوان"، "بتمن جسور" و ...گویندگی کرده است. در دنیای گیم هم یک نام بسیار آشنا برای گیمر های محسوب میشود ولی صدای او اما بیشتر در انیمیشن های "باب اسفنجی" برای شخصیت های مختلف فرعی شنیده میشود. ایشون در انیمیشن "ابرقهرمانان لگویی مارول: بارگذاری حداکثری" (2013) جای ونوم حرف زد. در این کارتون لگویی (که اینجا میتونید اون رو دانلود کنید) «لوكی» بدجنس بار دیگر برای ابرقهرمانان مارول دردسر ساز میشه. او این دفعه طلسمی درست کرده تا شخصیت های خبیثی همچون «ونوم»، «دكتر اختاپوس»، «ماندارین» و ... در خدمت او درآیند. بدین ترتیب مرد عنكبوتی به همراه دیگر قهرمانان معروف مارول مثل اعضای اونجرز، ولورین، آیرون فیست و ... باید جلوی لوكی را بگیرند. صدای پیشه ونوم در این انیمیشن «دی برادلی بیکر» است. کلا ونوم حضور خیلی موثر و مهمی در داستان نداره ولی fun هستش . مخصوصا اون تعاملش با «استن لی»!

 

9- «دنی ترخو» (Danny Trejo)

«دنی ترخو» (Danny Trejo)

در تابستان سال 2013 اسپایدرمن به همراه «ثور»، «آیرون من» و «هالك» در كارتون Phineas and Ferb: Mission Marvel ظاهر شدند و دیدیم كه چطور به طور اتفاقی نیروهای فوق بشری خود را از دست دادند و حتی برای مدتی نیروهایشان با هم قاطی شد! مثلا مرد عنکبوتی اشتباهی دارای نیروهای هالک شد و ثور هم به طور مقطعی به نیروهای عنکبوتی اسپایدرمن دست یافت!!! ونوم هم در این کارتون حاضر و عضو گروه خبیث «رد اسکال» بود. حضور ونوم البته اصلا به چشم نیومد و بیشتر حالت cameo داشت. ولی نکته جالب اینه که بازیگر معروف یعنی «دنی ترخو» (Danny Trejo) جایش حرف میزد و جالب تر این که چون سرش خیلی شلوغ بود زیاد نتونست در هنگام ضبط صدا حضور داشته باشه و بنابراین ونوم کمترین دیالوگ رو در این کارتون داره! شما میتوانید این كارتون را از اینجا دانلود كنید.

 

8- توفر گریس (Topher Grace)

توفر گریس (Topher Grace)

ببینید، حتی خود توفر گریس هم میدونه که بهترین گزینه برای ونوم در فیلم ناموفق "مرد عنکبوتی 3" نبود (این مقاله را بخوانید). ولی اگر به نقش آفرینی او دقت کنید چیزی در آن است که در ذهن شما باقی میماند. لوس و اغراق آمیز است ولی یه جورایی باحال و فانه و به دوره خودش تعلق داره. شما بزرگترین ناامیدی اینه که ونوم تقریبا تا یک سوم انتهایی فیلم در فیلم دیده نشد. خیلی ها میگن او جزو سه دشمن برتر مرد عنکبوتیه و حقش نبود که این طور باهاش برخورد بشه و باید داستان اصلی روی او متمرکز میشد. بهترین راه این بود که در پایان فیلم ادی با سیمبیوت پیوند میخورد و سپس ونوم را به صورت تمام و کمال در "مرد عنکبوتی 4" میدیدیم.

 

7- استیون وبر (Steven Weber)

 استیون وبر (Steven Weber)

یکی از بهترین اقتباس های صورت گرفته از روی ونوم را در کارتون طولانی مدت "مرد عنکبوتی نهایی" شاهد بودیم. خوبی این نسخه از سیمبیوت ونوم این بود که با چندین شخصیت مختلف پیوند خورد و باعث شد تا از حضور چندی شخصیت متعدد در قالب ونوم لذت ببریم. «استون وِبِر» هم در واقع صداپیشه نقش نورمن آزبورن در این سریال بود که برای مدتی به ونوم هم تبدیل شد و ایشون صداپیشه فوق العاده هستند. بازیگر عالی هم هستش. در واقع او وقتی گرین گابلین شده بود با سیمبیوت پیوند خورد و شخصیتی به نام «گابلین – ونوم» به وجود آمد!

 

6- برایان دراموند (Brian Drummond)

 برایان دراموند (Brian Drummond)

"مرد عنکبوتی : مجموعه کارتونی" بسیار در دهه 90 میلادی محبوب بود و علیرغم اینکه چندی فصل از آن ساخته شد میشد چند فصل دیگر نیز ازش ساخت و در واقع یک سری از داستان هایش نیمه کاره ماند (این مقاله را بخوانید). میگن بین تهیه کننده این سریال و رئیس شبکه ای که از آن پخش میشد (فاکس کیدز) اختلاف پیش اومد ولی در هر حال سال 1999 یک مجموعه کارتونی جدید و البته ناموفق به نام "مرد عنکبوتی نامحدود" ساخته شد که ونوم هم در آن حاضر بود. صداپیشه ونوم هم آقای «برایان دراموند» بود، یک هنرپیشه و صداپیشه اهل کانادا. وی از سال 1993 میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده ‌است. ونوم در این سریال در واقع ادامه ونومی بود که پیشتر در "اسپایدرمن: مجموعه کارتونی" دیده بودیم. او بود که در واقع باعث شد اسپایدرمن از دنیایی دیگر به نام Counter-Earth سر دربیاره. کارنیج هم در این سریال حضور داشت و البته چه دیزاین و ظاهر زشتی هم داشت ولی ظاهر ونوم بد نبود. این رو هم بگم که در جایی از یکی از اپیزودها ونوم از اِدی براک جدا و اسپایدرمن دوباره مجبور میشه سیمبیوت رو بر تن کنه که به نظرم حرکت جالبی بود! صداپیشگی آقای دراموند هم چیز خاصی نداشت ولی بد هم نبود.

 

5- رایان کوانتن (Ryan Kwanten)

رایان کوانتن (Ryan Kwanten)

«رایان کوانتن» یک هنرپیشه اهل استرالیا است. وی از سال 1991 میلادی تاکنون مشغول فعالیت های هنری در عرصه های مختلف بوده‌ است. از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به "سکوت مطلق"، "خانه و دوری" ، "به من برس" و "خون حقیقی" اشاره کرد. دراین میان سریال معروف "خون حقیقی" یا True Blood با 7 فصل و 80 اپیزود، بیش از هر چیز در به شهرت رسیدن او نقش داشته. در هر حال در سال 2013 آقای Adi Shankar یک اثر معرکه از روی شخصیت ونوم ساخت به نام "ونوم: حقیقت در روزنامه نگاری" (Venom: The Truth in Journalism) که در آن رایان کوانتن نقش ادی براک را بازی کرد! تماشای این فیلم کوتاه و جنجالی رای مخاطبان کم سن و سال توصیه نمیشود! البته این فیلم کوتاه دارای صحنه خشن یا خاصی نیست   ولی به طوری کاملاً واقع گرایانه و رئالیستی ادی براک را به تصویر میکشد که شاید برایتان نامتعارف باشد. یعنی ادی همچون خبرنگاری بی وجدان به تصویر کشیده شده که برای رسیدن به خبرها و گزارش های داغ حاضر است هر کاری بکند (حتی تماشای صحنه های قتل هایی که قبلاً از وقوع آنها خبر داشته، بدون آنکه به پلیس اطلاع دهد). بازیگرانی که در این فیلم بسیار جالب و هنری به ایفای نقش رداخته اند هم بسیار عملکرد خوبی داشته اند. ضمناً در پایان فیلم یکی از دشمنان اصلی «بی باک» (Daredevil) به نام Bullseyeنیز حضور دارد!!! میتونید این فیلم رو اینجا در اپارات تماشا یا از اینجا دانلود کنید.

 

4- مت لنتر (Matt Lanter)

مت لنتر (Matt Lanter)

«مَت لَنتر» یک هنرپیشه، و صدا پیشه و مدل خوش تیپ اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال 2004 میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌ است. از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به نقش لیام کورت در سریال "90210"و فیلم های "انجمن خواهری" و "هم اتاقی" اشاره کرد. همچنین او نقش‌های عمده‌ای در فیلم‌هایی نظیر: "فیلم فاجعه"، "ومپایر افتضاح است" و "مکیدن خون‌آشام" داشته است. علاقمندان به "جنگ ستارگان" نیز او را در نقش «آناکین اسکای واکر» در سریال "جنگ های کلونی" میشناسند. هواداران دی سی هم میدونند که در چند انیمیشن بلند این شرکت جای «آکوامن» حرف زده! جالب اینه که ایشون در سریال کارتونی Ultimate Spider-Man هم جای «فلش تامپسون» حرف میزد و هم جای «هری آزبورن»، دو نفری که در مقاطعی میزبان سیمبیوت در این کارتون بودند!

 

3- بنجامین دیسکین (Benjamin Diskin)

بنجامین دیسکین - ونوم

سریال The Spectacular Spider-Man از نظر من بهترین انیمیشن سریالی ساخته شده از روی یک شخصیت کمیک بوکی است (این مقاله را بخوانید). این کارتون هنوز هم بهترین اقتباس صورت گرفته از روی مرد عنکبوتی به حساب میاد و داستان های کلاسیک این شخصیت را به بهترین شکل مورد اقتباس قرار داد. ونومی که در این سریال دیدیم نیز بهترین بود، چه از نظر شخصیت پردازی و چه از نظر بصری! سازندگان سریال با هوشمندی بالا بهترین المان های شخصیت ونوم را از دنیای کمیک های اصلی و کمیک های Ultimate و همچنین از دنیای سینما با هم ترکیب کردند تا به ونومی ایده آل برسند. این باعث شد ادی براک این سریال خیلی خصومت شخصی تر و ملموس تری با پیتر پارکر پیدا کنه. چون این ادی براک در واقع از دنیای کمیک های Ultimate گرفته شده بود و حتی قبل از این که با سیمبیوت پیوند بخوره با پیتر پارکر دوست و رفیق بود و حتی پدر و مادرهای آنان نیز از قبل با هم آشنا بودند. اما رفته رفته مسائلی پیش آمد که ادی از پیتر متنفر شد . بنابراین وقتی به ونوم تبدیل شد خصومت او با اسپایدرمن خیلی ملموس تر و قابل باور تر جلوه کرد. و اما صداپیشه ونوم در این سریال آقای «بنجامین دیسکین» بود که عملکرد فوق العاده ای داشت. او در قالب ادی براک هم معرکه بود و صدایش جوری بود که کاملا یک آدم سرخورده و "عقده ای" را تداعی میکرد و صدایش در قالب ونوم هم جوری بود که تماشاچی حس میکرد انگار واقعا دو نفر دارن جای او حرف میزنن! جالبه که دیسکین در دو انیمیشن لگویی جای مرد عنکبوتی حرف زده است!

 

2- هانک آزاریا (Hank Azaria)

هانک آزاریا (Hank Azaria)

نمیدونم به خاطر یه حس نوستالژیکه یا به خاطر این که ونوم رو اولین بار در این کارتون دیدیم ولی در هر حال خاطرات خوبی ازش داریم. انصافا هم اون چند قسمت اول که به روایت منشا و سرگذشت ونوم/ادی براک میپرداخت خیلی خوب بود (هم از نظر داستانی و هم از نظر کیفیت انیمیشن) ولی بعدش هر چه گذشت این سریال هم کیفیتش پایین اومد و حضور ونوم هم بیخود تر شد! (برای خوندن مقاله ای جالب درباره سوتی های این سریال ، اینجا را کلیک کنید). ولی در هر حال حضور ونوم در این کارتون به افزایش محوبیت این شخصیت در دهه 90 میلادی خیلی کمک کرد و زمینه ساز حضور او در فیلم "مرد عنکبوتی 3" هم شد. و اما صداپیشه ادی براک/ونوم در این سریال کسی نبود جز آقای «هنک آزاریا» با کوله باری از تجربه در بازیگری در سریال هایی مثل "فرندز" و صداپیشگی در انیمیشن های تلویزیونی مثل "خانواده سیمپسون" ، Family Guy و "اسمورف ها" و ... (ایشون برنده 6 جایزه اِمی شده است!) صدای آزاریا برای خیلی از هواداران هنوز تداعی کننده ونوم است و همچنان مشهور ترین صدا برای این شخصیت به حساب میاد.

 

1- تام هاردی (Tom Hardy)

تام هاردی ونوم

فیلم های "ونوم" با فروش خوبی مواجه شده اند ولی اصلا به مذاق منتقدیم سینمایی و یا هواداران واقعی دنیای کمیک خوش نیامده اند. ولی چیزی که برای سازنده این فیلم ها یعنی سونی مهمه، موفقیت در گیشه است. و اما شاید بتوان ادعا کرد بهترین تصمیم سونی درباره این فرنچایز انتخاب بازیگر توانمند و تحسین شده ای به نام «تام هاردی» برای نقش ادی براک/ونوم بوده است. همانطور که انتظار میرفت ایشان بهترین نقش آفرینی خود را به نمایش می‌گذارد. می‌دانید رد و بدل کردن دیالوگ با صدایی در سر که در فیلمبرداری اصلا به مرحلهٔ شنیدار نمی‌رسد کار بسیار سخت و طاقت فرساییست همچنین تعامل با یک جسمی که وجود خارجی ندارد و ارتباط برقرار کردن با آن قبل از جلوه‌های ویژه به توانایی‌های یک بازیگر بازمی‌گردد که هاردی در آن سنگ تمام گذاشته. شاید بتوان گفت تنها نقطه قوت ونوم 1 و 2 را همین نقش آفرینی بسیارخوب ایشان دانست که باعث می‌شود لااقل تا انتهای فیلم آن را تحمل کنید.

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی اقتباس های «ونوم» (VENOM) در دنیای سینما، انیمیشن، تلویزیون و بازی

10 فیلم ابرقهرمانی که به دلیل دخالت های استودیو نابود شدند!

چرا ونومِ "مرد عنکبوتی 3" آنقدر بد بود؟!

10 حفره داستانی بزرگ در فیلم "ونوم 2: بگذارید کارنیج بیاید"

نقد و بررسی فیلم "ونوم 2: بگذارید کارنیج بیاید"(VENOM LET THERE BE CARNAGE)

کمیک "پادشاه سیاه پوش" (KING IN BLACK) ترجمه شد + لینک دانلود

10 ابرخبیث فوق العاده ای که در دنیای سینما خراب شدند

 نقد و بررسی فیلم ونوم (VENOM)

10 تفاوت بزرگ ونوم در دنیای کمیک و سینما

نقد و بررسی فیلم "مرد عنكبوتی 3 " (2007)

رتبه بندی تمام حضورهای ونوم در دنیای انیمیشن

10 حقیقت مهمی که باید درباره سیمبیوت (SYMBIOTE) ها بدانید

تاریخچه حضور ونوم (VENOM) در دنیای بازی، از بدترین تا بهترین

نقد و بررسی فیلم ونوم (VENOM)

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم " ونوم " 

 کمیک "سرگذشت ونوم" (WEB OF VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

قسمت آخر از کمیک "کمپانی ونوم" (VENOM INC) ترجمه شد + لینک دانلود

نویسنده کمیک بوک های VENOM به مرگ تهدید شد!

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

داستان کمیک بوکی "دنیای ونومی" (VENOMVERSE) به زبان فارسی (کامل)

 5 چیزی که همیشه در كمیك های کارنیج یافت میشود!

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

10 تا از برترین، خشن ترین، عجیب ترین و باحال ترین مبارزات ونوم!

لینك دانلود كمیك ونوم – VENOM

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت دوم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn