رتبه بندی 10 بازیگر و صداپیشه برتر نقش «ونوم»

رتبه-بندی-10-بازیگر-و-صداپیشه-برتر-نقش-«ونوم»

فیلم "ونوم 2: بگذارید کارنیج بیاید" ما را بر آن داشت تا بازیگران و تامین کنندگان صدای شخصیت ونوم در دنیای فیلم و انیمیشن را برایتان رتبه بندی کنیم.

مقدمه: وقتی سیمبیوت ونوم میگه "ما ونوم هستیم" (We are Venom)، شوخی نمیکنه زیرا او با میزبان خودش هست که جان میگیره و از فردیت خودش فاصله میگیره و تبدیل به "ما" میشه. درسته که تا به حال تنها دو بازیگر به طور رسمی در فیلم های سینمایی نقش ادی براک/ونوم را بازی کرده اند ولی کلی بازیگر بوده که این نقش را در دیگر گونه های سرگرمی ایفا کرده اند و اینها 10 بازیگر برتری هستند که اسم ونوم را به نام خود زده اند ...

 

10- دی بردلی بیکر (Dee Bradley Baker)

دی بردلی بیکر (Dee Bradley Baker)

«دی بردلی بیکر» با صداپیشگی در انیمیشن های ابرقهرمانی بیگانه نیست و و شخصیت های مختلفی را در "جاستیس لیگ"، "تایتان های نوجوان"، "بتمن جسور" و ...گویندگی کرده است. در دنیای گیم هم یک نام بسیار آشنا برای گیمر های محسوب میشود ولی صدای او اما بیشتر در انیمیشن های "باب اسفنجی" برای شخصیت های مختلف فرعی شنیده میشود. ایشون در انیمیشن "ابرقهرمانان لگویی مارول: بارگذاری حداکثری" (2013) جای ونوم حرف زد. در این کارتون لگویی (که اینجا میتونید اون رو دانلود کنید) «لوكی» بدجنس بار دیگر برای ابرقهرمانان مارول دردسر ساز میشه. او این دفعه طلسمی درست کرده تا شخصیت های خبیثی همچون «ونوم»، «دكتر اختاپوس»، «ماندارین» و ... در خدمت او درآیند. بدین ترتیب مرد عنكبوتی به همراه دیگر قهرمانان معروف مارول مثل اعضای اونجرز، ولورین، آیرون فیست و ... باید جلوی لوكی را بگیرند. صدای پیشه ونوم در این انیمیشن «دی برادلی بیکر» است. کلا ونوم حضور خیلی موثر و مهمی در داستان نداره ولی fun هستش . مخصوصا اون تعاملش با «استن لی»!

 

9- «دنی ترخو» (Danny Trejo)

«دنی ترخو» (Danny Trejo)

در تابستان سال 2013 اسپایدرمن به همراه «ثور»، «آیرون من» و «هالك» در كارتون Phineas and Ferb: Mission Marvel ظاهر شدند و دیدیم كه چطور به طور اتفاقی نیروهای فوق بشری خود را از دست دادند و حتی برای مدتی نیروهایشان با هم قاطی شد! مثلا مرد عنکبوتی اشتباهی دارای نیروهای هالک شد و ثور هم به طور مقطعی به نیروهای عنکبوتی اسپایدرمن دست یافت!!! ونوم هم در این کارتون حاضر و عضو گروه خبیث «رد اسکال» بود. حضور ونوم البته اصلا به چشم نیومد و بیشتر حالت cameo داشت. ولی نکته جالب اینه که بازیگر معروف یعنی «دنی ترخو» (Danny Trejo) جایش حرف میزد و جالب تر این که چون سرش خیلی شلوغ بود زیاد نتونست در هنگام ضبط صدا حضور داشته باشه و بنابراین ونوم کمترین دیالوگ رو در این کارتون داره! شما میتوانید این كارتون را از اینجا دانلود كنید.

 

8- توفر گریس (Topher Grace)

توفر گریس (Topher Grace)

ببینید، حتی خود توفر گریس هم میدونه که بهترین گزینه برای ونوم در فیلم ناموفق "مرد عنکبوتی 3" نبود (این مقاله را بخوانید). ولی اگر به نقش آفرینی او دقت کنید چیزی در آن است که در ذهن شما باقی میماند. لوس و اغراق آمیز است ولی یه جورایی باحال و فانه و به دوره خودش تعلق داره. شما بزرگترین ناامیدی اینه که ونوم تقریبا تا یک سوم انتهایی فیلم در فیلم دیده نشد. خیلی ها میگن او جزو سه دشمن برتر مرد عنکبوتیه و حقش نبود که این طور باهاش برخورد بشه و باید داستان اصلی روی او متمرکز میشد. بهترین راه این بود که در پایان فیلم ادی با سیمبیوت پیوند میخورد و سپس ونوم را به صورت تمام و کمال در "مرد عنکبوتی 4" میدیدیم.

 

7- استیون وبر (Steven Weber)

 استیون وبر (Steven Weber)

یکی از بهترین اقتباس های صورت گرفته از روی ونوم را در کارتون طولانی مدت "مرد عنکبوتی نهایی" شاهد بودیم. خوبی این نسخه از سیمبیوت ونوم این بود که با چندین شخصیت مختلف پیوند خورد و باعث شد تا از حضور چندی شخصیت متعدد در قالب ونوم لذت ببریم. «استون وِبِر» هم در واقع صداپیشه نقش نورمن آزبورن در این سریال بود که برای مدتی به ونوم هم تبدیل شد و ایشون صداپیشه فوق العاده هستند. بازیگر عالی هم هستش. در واقع او وقتی گرین گابلین شده بود با سیمبیوت پیوند خورد و شخصیتی به نام «گابلین – ونوم» به وجود آمد!

 

6- برایان دراموند (Brian Drummond)

 برایان دراموند (Brian Drummond)

"مرد عنکبوتی : مجموعه کارتونی" بسیار در دهه 90 میلادی محبوب بود و علیرغم اینکه چندی فصل از آن ساخته شد میشد چند فصل دیگر نیز ازش ساخت و در واقع یک سری از داستان هایش نیمه کاره ماند (این مقاله را بخوانید). میگن بین تهیه کننده این سریال و رئیس شبکه ای که از آن پخش میشد (فاکس کیدز) اختلاف پیش اومد ولی در هر حال سال 1999 یک مجموعه کارتونی جدید و البته ناموفق به نام "مرد عنکبوتی نامحدود" ساخته شد که ونوم هم در آن حاضر بود. صداپیشه ونوم هم آقای «برایان دراموند» بود، یک هنرپیشه و صداپیشه اهل کانادا. وی از سال 1993 میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده ‌است. ونوم در این سریال در واقع ادامه ونومی بود که پیشتر در "اسپایدرمن: مجموعه کارتونی" دیده بودیم. او بود که در واقع باعث شد اسپایدرمن از دنیایی دیگر به نام Counter-Earth سر دربیاره. کارنیج هم در این سریال حضور داشت و البته چه دیزاین و ظاهر زشتی هم داشت ولی ظاهر ونوم بد نبود. این رو هم بگم که در جایی از یکی از اپیزودها ونوم از اِدی براک جدا و اسپایدرمن دوباره مجبور میشه سیمبیوت رو بر تن کنه که به نظرم حرکت جالبی بود! صداپیشگی آقای دراموند هم چیز خاصی نداشت ولی بد هم نبود.

 

5- رایان کوانتن (Ryan Kwanten)

رایان کوانتن (Ryan Kwanten)

«رایان کوانتن» یک هنرپیشه اهل استرالیا است. وی از سال 1991 میلادی تاکنون مشغول فعالیت های هنری در عرصه های مختلف بوده‌ است. از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به "سکوت مطلق"، "خانه و دوری" ، "به من برس" و "خون حقیقی" اشاره کرد. دراین میان سریال معروف "خون حقیقی" یا True Blood با 7 فصل و 80 اپیزود، بیش از هر چیز در به شهرت رسیدن او نقش داشته. در هر حال در سال 2013 آقای Adi Shankar یک اثر معرکه از روی شخصیت ونوم ساخت به نام "ونوم: حقیقت در روزنامه نگاری" (Venom: The Truth in Journalism) که در آن رایان کوانتن نقش ادی براک را بازی کرد! تماشای این فیلم کوتاه و جنجالی رای مخاطبان کم سن و سال توصیه نمیشود! البته این فیلم کوتاه دارای صحنه خشن یا خاصی نیست   ولی به طوری کاملاً واقع گرایانه و رئالیستی ادی براک را به تصویر میکشد که شاید برایتان نامتعارف باشد. یعنی ادی همچون خبرنگاری بی وجدان به تصویر کشیده شده که برای رسیدن به خبرها و گزارش های داغ حاضر است هر کاری بکند (حتی تماشای صحنه های قتل هایی که قبلاً از وقوع آنها خبر داشته، بدون آنکه به پلیس اطلاع دهد). بازیگرانی که در این فیلم بسیار جالب و هنری به ایفای نقش رداخته اند هم بسیار عملکرد خوبی داشته اند. ضمناً در پایان فیلم یکی از دشمنان اصلی «بی باک» (Daredevil) به نام Bullseyeنیز حضور دارد!!! میتونید این فیلم رو اینجا در اپارات تماشا یا از اینجا دانلود کنید.

 

4- مت لنتر (Matt Lanter)

مت لنتر (Matt Lanter)

«مَت لَنتر» یک هنرپیشه، و صدا پیشه و مدل خوش تیپ اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال 2004 میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌ است. از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به نقش لیام کورت در سریال "90210"و فیلم های "انجمن خواهری" و "هم اتاقی" اشاره کرد. همچنین او نقش‌های عمده‌ای در فیلم‌هایی نظیر: "فیلم فاجعه"، "ومپایر افتضاح است" و "مکیدن خون‌آشام" داشته است. علاقمندان به "جنگ ستارگان" نیز او را در نقش «آناکین اسکای واکر» در سریال "جنگ های کلونی" میشناسند. هواداران دی سی هم میدونند که در چند انیمیشن بلند این شرکت جای «آکوامن» حرف زده! جالب اینه که ایشون در سریال کارتونی Ultimate Spider-Man هم جای «فلش تامپسون» حرف میزد و هم جای «هری آزبورن»، دو نفری که در مقاطعی میزبان سیمبیوت در این کارتون بودند!

 

3- بنجامین دیسکین (Benjamin Diskin)

بنجامین دیسکین - ونوم

سریال The Spectacular Spider-Man از نظر من بهترین انیمیشن سریالی ساخته شده از روی یک شخصیت کمیک بوکی است (این مقاله را بخوانید). این کارتون هنوز هم بهترین اقتباس صورت گرفته از روی مرد عنکبوتی به حساب میاد و داستان های کلاسیک این شخصیت را به بهترین شکل مورد اقتباس قرار داد. ونومی که در این سریال دیدیم نیز بهترین بود، چه از نظر شخصیت پردازی و چه از نظر بصری! سازندگان سریال با هوشمندی بالا بهترین المان های شخصیت ونوم را از دنیای کمیک های اصلی و کمیک های Ultimate و همچنین از دنیای سینما با هم ترکیب کردند تا به ونومی ایده آل برسند. این باعث شد ادی براک این سریال خیلی خصومت شخصی تر و ملموس تری با پیتر پارکر پیدا کنه. چون این ادی براک در واقع از دنیای کمیک های Ultimate گرفته شده بود و حتی قبل از این که با سیمبیوت پیوند بخوره با پیتر پارکر دوست و رفیق بود و حتی پدر و مادرهای آنان نیز از قبل با هم آشنا بودند. اما رفته رفته مسائلی پیش آمد که ادی از پیتر متنفر شد . بنابراین وقتی به ونوم تبدیل شد خصومت او با اسپایدرمن خیلی ملموس تر و قابل باور تر جلوه کرد. و اما صداپیشه ونوم در این سریال آقای «بنجامین دیسکین» بود که عملکرد فوق العاده ای داشت. او در قالب ادی براک هم معرکه بود و صدایش جوری بود که کاملا یک آدم سرخورده و "عقده ای" را تداعی میکرد و صدایش در قالب ونوم هم جوری بود که تماشاچی حس میکرد انگار واقعا دو نفر دارن جای او حرف میزنن! جالبه که دیسکین در دو انیمیشن لگویی جای مرد عنکبوتی حرف زده است!

 

2- هانک آزاریا (Hank Azaria)

هانک آزاریا (Hank Azaria)

نمیدونم به خاطر یه حس نوستالژیکه یا به خاطر این که ونوم رو اولین بار در این کارتون دیدیم ولی در هر حال خاطرات خوبی ازش داریم. انصافا هم اون چند قسمت اول که به روایت منشا و سرگذشت ونوم/ادی براک میپرداخت خیلی خوب بود (هم از نظر داستانی و هم از نظر کیفیت انیمیشن) ولی بعدش هر چه گذشت این سریال هم کیفیتش پایین اومد و حضور ونوم هم بیخود تر شد! (برای خوندن مقاله ای جالب درباره سوتی های این سریال ، اینجا را کلیک کنید). ولی در هر حال حضور ونوم در این کارتون به افزایش محوبیت این شخصیت در دهه 90 میلادی خیلی کمک کرد و زمینه ساز حضور او در فیلم "مرد عنکبوتی 3" هم شد. و اما صداپیشه ادی براک/ونوم در این سریال کسی نبود جز آقای «هنک آزاریا» با کوله باری از تجربه در بازیگری در سریال هایی مثل "فرندز" و صداپیشگی در انیمیشن های تلویزیونی مثل "خانواده سیمپسون" ، Family Guy و "اسمورف ها" و ... (ایشون برنده 6 جایزه اِمی شده است!) صدای آزاریا برای خیلی از هواداران هنوز تداعی کننده ونوم است و همچنان مشهور ترین صدا برای این شخصیت به حساب میاد.

 

1- تام هاردی (Tom Hardy)

تام هاردی ونوم

فیلم های "ونوم" با فروش خوبی مواجه شده اند ولی اصلا به مذاق منتقدیم سینمایی و یا هواداران واقعی دنیای کمیک خوش نیامده اند. ولی چیزی که برای سازنده این فیلم ها یعنی سونی مهمه، موفقیت در گیشه است. و اما شاید بتوان ادعا کرد بهترین تصمیم سونی درباره این فرنچایز انتخاب بازیگر توانمند و تحسین شده ای به نام «تام هاردی» برای نقش ادی براک/ونوم بوده است. همانطور که انتظار میرفت ایشان بهترین نقش آفرینی خود را به نمایش می‌گذارد. می‌دانید رد و بدل کردن دیالوگ با صدایی در سر که در فیلمبرداری اصلا به مرحلهٔ شنیدار نمی‌رسد کار بسیار سخت و طاقت فرساییست همچنین تعامل با یک جسمی که وجود خارجی ندارد و ارتباط برقرار کردن با آن قبل از جلوه‌های ویژه به توانایی‌های یک بازیگر بازمی‌گردد که هاردی در آن سنگ تمام گذاشته. شاید بتوان گفت تنها نقطه قوت ونوم 1 و 2 را همین نقش آفرینی بسیارخوب ایشان دانست که باعث می‌شود لااقل تا انتهای فیلم آن را تحمل کنید.

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی اقتباس های «ونوم» (VENOM) در دنیای سینما، انیمیشن، تلویزیون و بازی

10 فیلم ابرقهرمانی که به دلیل دخالت های استودیو نابود شدند!

چرا ونومِ "مرد عنکبوتی 3" آنقدر بد بود؟!

10 حفره داستانی بزرگ در فیلم "ونوم 2: بگذارید کارنیج بیاید"

نقد و بررسی فیلم "ونوم 2: بگذارید کارنیج بیاید"(VENOM LET THERE BE CARNAGE)

کمیک "پادشاه سیاه پوش" (KING IN BLACK) ترجمه شد + لینک دانلود

10 ابرخبیث فوق العاده ای که در دنیای سینما خراب شدند

 نقد و بررسی فیلم ونوم (VENOM)

10 تفاوت بزرگ ونوم در دنیای کمیک و سینما

نقد و بررسی فیلم "مرد عنكبوتی 3 " (2007)

رتبه بندی تمام حضورهای ونوم در دنیای انیمیشن

10 حقیقت مهمی که باید درباره سیمبیوت (SYMBIOTE) ها بدانید

تاریخچه حضور ونوم (VENOM) در دنیای بازی، از بدترین تا بهترین

نقد و بررسی فیلم ونوم (VENOM)

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم " ونوم " 

 کمیک "سرگذشت ونوم" (WEB OF VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

قسمت آخر از کمیک "کمپانی ونوم" (VENOM INC) ترجمه شد + لینک دانلود

نویسنده کمیک بوک های VENOM به مرگ تهدید شد!

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

داستان کمیک بوکی "دنیای ونومی" (VENOMVERSE) به زبان فارسی (کامل)

 5 چیزی که همیشه در كمیك های کارنیج یافت میشود!

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

10 تا از برترین، خشن ترین، عجیب ترین و باحال ترین مبارزات ونوم!

لینك دانلود كمیك ونوم – VENOM

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت دوم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

هالک 2
#1 هالک 2 1400-09-08 09:54
سلام مقاله خوبی بود
شماره ۱۰
یادم خیلی وقت پیش دیدم ولی زیاد جالب نبود
شماره ۹
ندیدم
شماره۸
توفر گریس بازیگر خیلی خوبی بود من هم خیلی خوشم اومد
ولی خیلی انتقاد شد ازش (منظورم فیلمه)
ولی من خیلی خوشم اومد باحال بود
یعنی هم از نظر ظاهری هم از نظر بازی
شماره ۷
نظری ندارم
شماره ۶ ببار دیگه باید انیمیشن را بررسی کنم
بنظر خوب بود
از لحاظ بصری
ولی از لحاظ تغییر اوریجین افتضاح
فضای انیمیشن بطوری بود انگار داری تو شهری قدم میزنی که آدم نیست (اینجور که یادمه)
می تونستن خبیث های بهتری بیارن
مثلا هاب گابلین ...
یا چمیدونم ...شوکر !
یا کسایی که با تکنولوژی خوب کار میکنند
پراولر
یا مخترع مخوفففف
ولی از ونومی استفاده کردند که در نسخه آینده خوب نمیشه
در هر صورت باید ظواهر را تغییر می دادن بجای اورجین
شماره۵
راستش ندیدم یخورده ترسناک میزنه بهش ...قبلا تو سایت چیز های خوندم ازش ...
شماره ۴
بچه بودم دوست داشتم این کارتون و اما الان خیر
خیلی بد شده برام
انگار دارن مزخرف بازی در میارن نمی دونم چرا (مزخرف =مسخره )
شماره ۳..
خیلی کارتون جالبی بود و ای کاش هایدرو من (که گفتم دوستش دارم) را می‌دیدم
شماره ۲‌ و ۱
شماره ۲ خوب بود انصافا یعنی ....یخورده اگر ونوم می رفت تو جزیره خیلی بهتر می شد ....بنظرم داستانش جالب می شد
کارنیج را هم خیلی بد به تصویر کشیدن
...شوک الکتریکی جالب و عجیب بود که کارنیج داشت (شوک الکتریکی بود دیگه ؟)
در هر صورت
تام هاردی هم بازیگر خوبی بود
نقطه بد فیلم دوم این بود که کارنیج زمان نداشت
یعنی نشون دادن کارنیج که به این راحتی نمی‌مرد خیلی بد بود
مثلا قدرت های کارنیج هم عجیب بود
ولی ظاهرش خوب بود
شیریک هم که نقش سایه را داشت بازی میکرد انگار
درکل مقاله خوبی بود

نظراتم خوبه یا خیر؟ ممنون
نقل قول کردن
masiha_87
#2 masiha_87 1400-09-08 10:35
سلام خدمت همگی
استاد ترابی خسته نباشید
مقاله ی بسیار خوبی بود.
محبوبیت بیش از حد ونوم از دهه ی ۹۰ تا همین امروز اونقدر رشد داشته که ما کلی اقتباس مختلف از این کاراکتر در دنیای گیم و انیمیشن و سینما دیدیم. برای بازیگران ونوم به عنوان شخصیتی که در عصر حاضر کلا با CGI درست شده، خیلی کار سختیه که بشه به در دنیای سینما، اون رو به صورت کاملا طبیعی در بیارن. همین امر باعث میشه تا دنیای این سیمبیوت به بازیگران مطمئن نیاز داشته باشه. از طرف دیگه کار با CGI خیلی خیلی سخته چون فقط یه میله روی زمین نصب میکنن و تو باید باهاش به عنوان کله ی یه سیمبیوت که از بدنت در اومده حرف بزنی! تازه طوری که طبیعی دربیاد! این کار برای بازیگرانی که با کمیک بوک هیچ آشناییتی ندارن، خیلی سخت تر میشه و به خاطر همینه به قول یکی از کاربرای سایت، سونی پای این سیمبیوت میلنگه!  "توفر گریس" از لحاظ شخصیت پردازی، در ضعیف ترین حالت ممکن به سر میبرد. پس برای یک دهه هشتادی (به عنوان مثال خودم) که اولین آشناییش با ونوم از طریق مرد عنکبوتی ۳ رقم میخورد، کل شناختم رو تغییر میداد. این دقیقا زمانی رخ داد که من بعدش مجموعه ی کارتونی رو دیدم و این تفاوت در شخصیت پردازی، به وضوح خود به خود از جلوی چشمم گذشت (اون زمان حتی نمیدونستم کمیک چی هست؛ ولی یقین داشتم ونوم مرد عنکبوتی ۳، یک مزخرف کامله!) یه نکته ای که باید نسبت به این موضوع (فیلمسازی از روی هر سیمبیوتی!) باید رعایت کرد، وابسته بودن بیش از اندازه به منبعه! چرا این حرفو میزنم؟ چون سیمبیوت ها (حالا فرقی نداره چه ونوم باشه چه کارنیج و حتی تاکسین یا بقیشون!) موجودات عمیقی هستن که نمیشه از ضمیر همیشگیشون (ما) گذشت! پس با این حساب بازیگر در نگاه اول، مهمترین حرفو میزنه! چون باید بتونه این ضمیر "ما" رو به نحو احسن، به تصویر بکشه نه اینکه وارد چالش بکنه. (که "توفر گریس" هیچ کدوم از این کار ها رو به درستی انجام نداد)
البته یه نکته ای وجود داره و اونم اینه که توی یه مقاله ای میخوندم اگه بعضی از سکانس های مرد عنکبوتی ۳ رو حذف نمیکرون، تایمش حتی بیشتر از اندگیم میشده!!!!! پس با این حساب همش هم تقصیر بازیگر نیست! تقصیر سونی و تدوینگر ها هم هست. شاید اگه این فیلم بیشتر از ۳ ساعت میشد، الان توبی جزو mcu میبود یا اینکه سازنده ها دیر تر از چیزی که باید، این فرنچایز فوق العاده زیبا رو ریبوت میکردن!
در رابطه با "تام هاردی" فقط میتونم یک چیز بگم: جزو تاپ پنج بهترین بازیگران spider veres! چه در سونی و چه در مارول!
فقط به این عکس از پشت صحنه ی ونوم ۲ نگاه کنید تا متوجه بشید بیچاره چی کشیده تا تنها نقطه قوت این فیلم باشه:
s4.uupload.ir/.../...
.....
s4.uupload.ir/.../...
یه چیزایی هم مبنی بر این شنیدم که توی عکس دوم داشته با آهنگ bts میرقصیده (دیگه شما به عمق فاجعه پی ببرید)!!!!
و اما بازیگری این نقش (ونوم) در دنیای انیمیشن، شاید سخت باشه، ولی دردسرش کمتره! چون فقط صداس! شما باید اونقدر در کارت خبره باشی که فقط یه حس گیری و تمام! از این جهت میگم که من خودم هم دوبلورم (چه انیمیشن چه فیلم) و میدونم تو پشت صحنش چه میگذره؛ پس با این حساب میتونم نتیجه بگیرم خیلی راحت تر از بازیگریه ولی بازم سخته!
حرف دیگه ای ندارم بزنم؛ ممنونم از استاد ترابی گرامی بابت نوشتن مقاله؛ خسته نباشید.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#3 AM SM BM SM 1400-09-08 10:36
سلام
ممنون بابت مقاله.
شخصیت ونوم با توجه به اینکه نسبت به اکثر شخصیت های مکمل و دشمنان اسپایدی، دیرتر خلق شد، در اقتباس های زیادی حضور داشته که باعث شده بازیگران زیادی طعم صداپیشگی این شخصیت رو بچشند. در بین این همه اقتباس از ونوم، قطعا صداپیشگانی بودند که کارشون از بقیه بهتر بود و بهتر تونستند صدای هیولایی این شخصیت رو ادا کنند. در واقع صدا و بازی ونوم باید تا حد زیادی تحدید آمیز باشه تا به خبیث چالش برانگیزی برای اسپایدی تبدیل بشه. اما چه کسانی در انجام این کار موفق تر از بقیه بودند؟
خب همین اول بریم سراغ توفر گریس! جدا از اینکه اصلا بازی او چقدر لوس بود، اصلا گریس انتخاب اشتباهی برای این نقش بود و بهتر بود بازیگر دیگر و بهتری برای این نقش انتخاب میشد. البته نمیشه گفت بازی او فاجعه بود. بازیش بد نبود اما اون چیزی هم که هواداران میخواستند نبود. مخصوصا وقتی که در قالب ونوم فرو رفت که حتی اگر ادی براکش کمی جالب بود، ونومش اصلا عالی نبود و به جای اینکه خطرناک و تحدید آمیز باشه، شبیه یک جوک بی نمک بود. اینم که ما هی ظاهر براک رو میدیدیم اصلا خوب نبود و اکشن ها رو با سکته مواجه میکرد. در کل نمیشه گفت که بازی ونوم خیلی بد بود، بد نبود اما اونقدری هم خوب نبود که جایگاه بالاتری رو در این مقاله کسب کنه و خب با احتساب بازی عالی رایان کوانتن در فیلم ساخت هواداران ونوم، بازی او در رتبه سوم بازیگران فیلم های ونوم قرار میگیره.
حالا یه پرش میزنیم و میریم سراغ جناب بنجامین دیسکین که صداپیشگی ونوم در سریال مرد عنکبوتی خارق العاده انجام دادن که به نظرم حتی بیشتر از دو مورد بالایی در ذهن ما موندن و به خاطره خوشی تبدیل شدند. چون اگر دو مورد بعدی ونوم خیلی عالی نداشتند و بیشتر به خاطر بازی بازیگرانشون در این رتبه قرار گرفتند، ونوم در سریال مرد عنکبوتی خارق العاده اونقدر عالی بود که ما یه خاطره تماما خوش از این نسخه داریم. و البته اگر از قوس شخصیتی و داستان این ونوم رو ول کنیم، میرسیم به صداپیشگی جناب بنجامین دیسکین که بسیار عالی بود. هم صدای ادی براک رو خیلی عالی ادا میکرد تا شخصیت اون رو به خوبی نشون بده و هم ونوم بسیار عالی و تحدید آمیزی بود که آدم از صداش میگُرخید! او هم زمانی که ادی براک رفیق پیتر پارک محسوب شد و زمانی که رابطه اونا شکراب و شد زمانی که ادی براک به یکی از سرسخت ترین دشمنان اسپایدی تبدیل شد، کارش رو عالی انجام داد و ترکیب صداپیشگی عالی او و شخصیت پرداری بسیار خوب ونوم، شخصیتی رو خلق کرد که در ذهن هواداران اسپایدی باقی موند و البته صداپیشگی او بعد از صداپیشگی عالی جناب هانک آزاریا تونست خودی نشون بده.
و اما میرسیم به بازی تام هاردی که میشه گفت تنها نکته مثبتی بود که میشد به طور کامل در دو فیلم ونوم دید. البته باز هم به نظرم بازی تام هاردی "شگفت انگیز" نبود و این بهترین هاردی که ما دیدیم نبود و اگر این دو فیلم فیلمنامه قوی تری داشتند، مطمئن باشید که بازی تام هاردی هم خیلی بهتر از چیزی که دیدیم میشد و او طیف وسیع تری از مهارت هاش رو به نمایش میذاشت. (چون تنها چیزی که در بازی یک بازیگر نقش داره فقط خودش نیست، هم فیلمنامه به او باید اجازه درخشیدن بده و هم کارگردان بلد باشه از بازیگر هاش بازی بگیره. وگرنه شما بهترین بازیگر جهان رو هم بیاری فایده نداره.) اما باز هم بازی او بسیار خوب بود و کاری کرد که فیلم اول رو بشه تماشا کرد و بعد از دیدن فیلم دوم خودکشی نکرد! و البته او کار اصلا راحتی هم نداشت که در چنین فیلم های سطح پایینی بازی کنه اما به هر حال هاردی تونست حداقل تصویری از یک ادی براک جالب رو نشون بده.
با تشکر.
نقل قول کردن
dark spider-man
#4 dark spider-man 1400-09-08 11:19
به نقل از هالک 2:
سلام مقاله خوبی بود
شماره ۱۰
یادم خیلی وقت پیش دیدم ولی زیاد جالب نبود
شماره ۹
ندیدم
شماره۸
توفر گریس بازیگر خیلی خوبی بود من هم خیلی خوشم اومد
ولی خیلی انتقاد شد ازش (منظورم فیلمه)
ولی من خیلی خوشم اومد باحال بود
یعنی هم از نظر ظاهری هم از نظر بازی
شماره ۷
نظری ندارم
شماره ۶ ببار دیگه باید انیمیشن را بررسی کنم
بنظر خوب بود
از لحاظ بصری
ولی از لحاظ تغییر اوریجین افتضاح
فضای انیمیشن بطوری بود انگار داری تو شهری قدم میزنی که آدم نیست (اینجور که یادمه)
می تونستن خبیث های بهتری بیارن
مثلا هاب گابلین ...
یا چمیدونم ...شوکر !
یا کسایی که با تکنولوژی خوب کار میکنند
پراولر
یا مخترع مخوفففف
ولی از ونومی استفاده کردند که در نسخه آینده خوب نمیشه
در هر صورت باید ظواهر را تغییر می دادن بجای اورجین
شماره۵
راستش ندیدم یخورده ترسناک میزنه بهش ...قبلا تو سایت چیز های خوندم ازش ...
شماره ۴
بچه بودم دوست داشتم این کارتون و اما الان خیر
خیلی بد شده برام
انگار دارن مزخرف بازی در میارن نمی دونم چرا (مزخرف =مسخره )
شماره ۳..
خیلی کارتون جالبی بود و ای کاش هایدرو من (که گفتم دوستش دارم) را می‌دیدم
شماره ۲‌ و ۱
شماره ۲ خوب بود انصافا یعنی ....یخورده اگر ونوم می رفت تو جزیره خیلی بهتر می شد ....بنظرم داستانش جالب می شد
کارنیج را هم خیلی بد به تصویر کشیدن
...شوک الکتریکی جالب و عجیب بود که کارنیج داشت (شوک الکتریکی بود دیگه ؟)
در هر صورت
تام هاردی هم بازیگر خوبی بود
نقطه بد فیلم دوم این بود که کارنیج زمان نداشت
یعنی نشون دادن کارنیج که به این راحتی نمی‌مرد خیلی بد بود
مثلا قدرت های کارنیج هم عجیب بود
ولی ظاهرش خوب بود
شیریک هم که نقش سایه را داشت بازی میکرد انگار
درکل مقاله خوبی بود

نظراتم خوبه یا خیر؟ ممنون

عالی :roll:
نقل قول کردن
Hellblazer
#5 Hellblazer 1400-09-08 11:28
ممنون و خسته نباشید آقای ترابی، خیلی مقاله‌ی خوبی بود؛ با مورد ۲ خیلی خاطره دارم؛ البته خود قسمت های ونوم رو در زمان کودکی ندیده بودم ولی توی انتهای تیتراژ همیشه بود، (از حق نگذریم «مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی» واقعا تیتراژش عالیه، مخصوصا لحظه های بمب پرتاب کردن هاب گابلین!). درباره‌ی مورد ۳، من فقط متاسفانه ۳ قسمت از این انیمیشن رو دیده بودم، (قسمت های مرد شنی (که فوق العاده بود، مخصوصا اون صحنه‌ای که نفتکش رو متوقف کرد و جلوی انفجارش رو گرفت.)، اون قسمتی که الکترو و دکتر اختاپوس گوئن استیسی رو می‌دزدند (و اون ادای احترام به کمیک مرد عنکبوتی که خودش رو از زیر آوار خلاص می‌کنه.)، و اون قسمت ونوم). مورد ۵ رو هم فکر کنم یک کمی توش مبالغه شده، فکر نمی‌کنم ادی براک اینقدر بی‌وجدان باشه! :o :-| :-?
نقل قول کردن
هالک 2
#6 هالک 2 1400-09-08 14:50
به نقل از dark spider-man:
به نقل از هالک 2:
سلام مقاله خوبی بود
شماره ۱۰
یادم خیلی وقت پیش دیدم ولی زیاد جالب نبود
شماره ۹
ندیدم
شماره۸
توفر گریس بازیگر خیلی خوبی بود من هم خیلی خوشم اومد
ولی خیلی انتقاد شد ازش (منظورم فیلمه)
ولی من خیلی خوشم اومد باحال بود
یعنی هم از نظر ظاهری هم از نظر بازی
شماره ۷
نظری ندارم
شماره ۶ ببار دیگه باید انیمیشن را بررسی کنم
بنظر خوب بود
از لحاظ بصری
ولی از لحاظ تغییر اوریجین افتضاح
فضای انیمیشن بطوری بود انگار داری تو شهری قدم میزنی که آدم نیست (اینجور که یادمه)
می تونستن خبیث های بهتری بیارن
مثلا هاب گابلین ...
یا چمیدونم ...شوکر !
یا کسایی که با تکنولوژی خوب کار میکنند
پراولر
یا مخترع مخوفففف
ولی از ونومی استفاده کردند که در نسخه آینده خوب نمیشه
در هر صورت باید ظواهر را تغییر می دادن بجای اورجین
شماره۵
راستش ندیدم یخورده ترسناک میزنه بهش ...قبلا تو سایت چیز های خوندم ازش ...
شماره ۴
بچه بودم دوست داشتم این کارتون و اما الان خیر
خیلی بد شده برام
انگار دارن مزخرف بازی در میارن نمی دونم چرا (مزخرف =مسخره )
شماره ۳..
خیلی کارتون جالبی بود و ای کاش هایدرو من (که گفتم دوستش دارم) را می‌دیدم
شماره ۲‌ و ۱
شماره ۲ خوب بود انصافا یعنی ....یخورده اگر ونوم می رفت تو جزیره خیلی بهتر می شد ....بنظرم داستانش جالب می شد
کارنیج را هم خیلی بد به تصویر کشیدن
...شوک الکتریکی جالب و عجیب بود که کارنیج داشت (شوک الکتریکی بود دیگه ؟)
در هر صورت
تام هاردی هم بازیگر خوبی بود
نقطه بد فیلم دوم این بود که کارنیج زمان نداشت
یعنی نشون دادن کارنیج که به این راحتی نمی‌مرد خیلی بد بود
مثلا قدرت های کارنیج هم عجیب بود
ولی ظاهرش خوب بود
شیریک هم که نقش سایه را داشت بازی میکرد انگار
درکل مقاله خوبی بود

نظراتم خوبه یا خیر؟ ممنون

عالی :roll:

چه عجب یکی تعریف کرد ...مرسی
نقل قول کردن
king venom
#7 king venom 1400-09-08 16:55
مقاله خیلی محشری بود
ولی انصافا ببین دانی کیتس چه کرده با ونوم و ادی تو کمیک ها که کلا عوامل سایت مخصوصا اقای ترابی حسابی زدن تو کار ونوم نویسی :lol: الان فک کنم ونوم و مقاله های مرتبط با ونوم بیشترین تعداد مقاله بعد از اسپایدرمن رو تو سایت داشته باشه و این خیلی قابل توجهه!!
درمورد خود مقاله خب از نظر بازیگری که قطعا تام هاردی بهترینه ولی من به طور کلی ونوم تو انیمیشن spectacular Spider-Man رو بیشتر از بقیشون ترجیح میدم چون همونطور که گفته شد شخصیت پردازی اون از ترکیب نسخه التیمیت ادی براک با نسخه کمیکشه که باعث شده شخصیتی جالب تر با عواطف باور پذیر تر بوجود بیاد «کلا تو این کارتون علت تنفر ادی نسبت به پیتر به قشنگ ترین و خلاقانه ترین و قابل لمس ترین شکل ممکن به تصویر کشیده شده» ونوم تام هاردی تا اینجای کار اون چیزی ما انتظارشو داشتیم نبوده که مقصر سونیه!! ولی خب از اونجایی که ونوم اومده تو mcu و اگه قرار باشه داستاناش تو این یونیورس جریان پیدا کنه اون موقع امیدی براش هست البته اگه عوامل سونی برای قسمت سوم سنگ تموم بزارن حداقل بخاطر حضور اسپایدرمن تو فیلم!! مثلا اگه قرار باشه اندی سرکیس برای کارگرانی قسمت سوم برگرده من از همین الان میگم که قراره یه فیلم خیلی ضعیف دیگه رو شاهد باشیم!!
نقل قول کردن
Amir ko
#8 Amir ko 1400-09-08 17:31
سلام
مقاله عالی بود با تشکر از استاد ترابی
نقل قول کردن
Spectacular-SpiderMan
#9 Spectacular-SpiderMan 1400-09-09 21:24
باز هم ونوم
ونوم شخصیت خاصیه از دشمنان مرد عنکبوتی که از دو طرف سیمبیوت و ادی تشکیل شده و هر اقتباسی از ونوم نیازمنده که ویژگی ها و عظمت ونوم رعایت بشه اینطوری ونوم میشه همونی که میخوای (تو مرد عنکبوتی ۳ واقعا ونوم بدی داشت چرا خواهم گفت ) اما شاید پرسیده بشه کی بهتر بود؟

در واقع میریم سراغ گل سر سبدمون مرد عنکبوتی خارق العاده بگذریم که سریال بی نظیر بود اما برسیم به ونوم و جناب بنجامین دیسکین خب این ونوم واقعا یه شخصیت پردازی عالی داشت از ادی تا سیمبیوت که هردو به خوبی نشان داده شدن ( اصلا این قسمتای مربوط به ونوم و ادی به چیزیه) خب صداپیشه هم که عالی بود اون بازی نکرد اما با صدای تونست اون سرخوردگی ادی و اون صدای خفن ونوم رو دربیاره واقعا که عالی بود این ونوم یه کلام بینظیره

خب بریم سراغ دو نسخه سینمایی ونوم که یکی تام هاردی و یکی توفر گریس
اول توفر گریس: من کلا خیلی ناراحت شدم که یه گانه سم ریمی اونجوری تموم شد چون لایق بهترین ها بود اما حیف فیلم سه پر حفره بود اما اصل کاری ونوم با بازی توفر گریس بود که خالصانه بگن بازیگر خوبی برای ونوم نبود نه اینکه بازیگر بدیه منظورم برای ونومه ونوم ایده آل هایی داره که باید بازیگران با توجه به اون انتخاب بشن اما خب انگار این در مورد توفر گریس صدق نکرد به هر هر حال در از ضعف بود از جثه ریزش ( که انگار یه ایده بوده اما خب زیاد ایده خوبی نبود) تا اون حضور کمش که واقعا شایسته ونوم نبود تو این اقتباس سینمایی اینطوری حضور پیدا کنه ایده آلش حضور تو قسمت ۴ بود ولی خب دیگه گذشته و هنوز غم اون حضور رو دارم
اما تام تام هاردی شاید از معدود نقاط قوت فیلم ونوم اون بازیگر کاملا مناسبی بود و تمام ایده آل ها رو داشت از هیکل تا شخصیت و کیفیت بازیش هم قشنگ به ادی میخورد و واقعا عالی بود حیف که اگه سونی بیشتر رو ونوم کار میکرد با توجه به تام میشد یه فیلم عالی حیف
خب ما اینجا مهم ترین نکات رو دیدیم با تشکر
نقل قول کردن
Jastice.SLH
#10 Jastice.SLH 1400-09-10 09:33
مقاله عالی بود
جاش واقعا تو تاپ مقاله های ونوم حس میشد(ماشالله اینقدر سایت برای ونوم مقاله نوشته باید جز یه گروه جدا حسابشون کرد :lol: )
خب ونوم بیشتر تو دنیای انیمیشن بوده تا دنیای سینما ولی خب توی دنیای سینما زیاد چنگی به دل نزده(به غیر از بازی عالی تام هاردی که در ادامه بهش میپردازم) ولی خب تو دنیای کارتون و انیمیشن کم و بیش خوش درخشیده
مورد 9 رو دیدم کلا حدقه چشمام پرید بیرون!!! :o دنی ترخو!!!؟!؟ نه بابا! :lol: اصلا فکرشم نمیکردم!
فیلم ونوم حقیقت در روزنامه نگاری رو ندیدم و نخواهم دید چون از موقعی که با این فیلم آشنا شدم حس بدی بهش داشتم
رایان کوانتن هم اصلا شبیه ادی براک نبود چه از نظر ظاهر چه از نظر شخصیت پردازی!
کلا زیاد از این فیلم خوشم نمیاد
کارتون مرد عنکبوتی نهایی با اینکه متوسط رو به پایین بود اما خب یکی از نقطه قوت هاش ونومش بود که زیادی تنوع داشت! :lol: این دفعه ادی نبود و از نورمن بگیر تا فلش باهاش پیوند خوردن . ولی از اونجایی منتفرم که فهمیدم سیمبیوت مثل دنیای آلتمیت مصنوعیه! شاید خیلی ها بگن اینجوری زمینی تر(!) میشه ولی به نظرم اصلا نمیشه
جذابیت رابطه سیمبیوت ها با میزبان هاش به اینه که ما شاهد یک ارتباط منحصر به فرد انسان و بیگانه هستیم و اون تنشی که میزبان و سیمبیوت با هم دیگه دارن برامون جذابه اما ونوم دنیای آلتمیت منو یاد رابطه آیرون من و زره اش میاره!
در مورد ونوم توفر گریس هم سر فرصت حسابی صحبت میکنم فعلا سرتون رو درد نمیارم
و اما.....
رسیدیم به سرورالسالار تمام بازیگران ونوم!
تام هاردی عزیزم!!!!
شاید خیلی ها بگن سری فیلم های ونوم خیلی ضعیف بود و تام هاردی با این فیلما هنر خودشو خراب کرد و....
منم موافقم اما خب این برای تام هاردی فرصتی شد تا نشون بده که چه بازیگر بزرگ و تواناییه که میتونه طوری با یک CGI ارتباط برقرار کنه که ملموس و طبیعی به نظر برسه
خدایی نباید جز 20 بازیگر برتر تاریخ سینما باشه؟؟؟!
هعی....
امیدوارم با سه گانه جدید اسپایدی و ورود ونوم شاهد رابطه کمیک بوکی تر(!) بین اسپایدی و ونوم باشیم
الان تمام مقدمات فراهمه
ممنون از استاد ترابی بابت تهیه این مقاله
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید