15 حقیقتی که باید درباره فیلم کنسل شده "مرد عنکبوتی 4" بدانید

10-حقیقتی-که-باید-درباره-فیلم-کنسل-شده-مرد-عنکبوتی-4-بدانید-اسپایدرمن

چند روز پیش کتاب جدیدی درباره تاریخچه مردعنکبوتی در دنیای سینما منتشر شد که جزئیات جدیدی را درباره فیلم کنسل شده ی "اسپایدرمن 4" ارائه میکند و در نتیجه ما هم این مقاله را آپدیت کردیم.

مقدمه: علیرغم نقدهای نه چندان مثبت و واکنش سرد هواداران حقیقی مرد عنکبوتی، فیلم "اسپایدرمن 3" با موفقیت تجاری مواجه شد. بنابراین سونی مجوز ساخت قسمت چهارم را صادر کرد. سم ریمی در مصاحبه ای اعلام کرده: "من به شدت از قسمت سوم ناراضی بودم و عزم خودم را جزم کرده بودم تا در قسمت چهارم جبران کنم و بهترین فیلم ممکن را برای مرد عنکبوتی بسازم".

اوایل دسامبر سال 2009 خبرهایی رسید مبنی بر اینکه «جان مالکوویچ» وارد مذاکره با سونی شده تا نقش والچر را بازی کنه. «اَن هَتوِی» هم قرار بود نقش گربه سیاه را بازی کنه (ما قبلا در اینجا خبرش را داده بودیم). یک ماه بعد، مالکوویچ خودش این خبر را تایید کرد. 

او این خبر را در مصاحبه با یک مجله ورزشی ایتالیایی زبان داد. ولی درست همان روزی که این خبر توسط سایت های انگلیسی زبان مخابره شد، سونی اعلام کرد که پروژه "اسپایدرمن 4" کنسل شده و به جای آن فرنچایز سینمایی مرد عنکبوتی با فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" در سال 2012 ریبوت خواهد شد!

سال 2013، ریمی در مصاحبه ای اعلام کرد که بدون هیچ مشکل و دعوای خاصی از سونی جدا شد. او گفت که سونی بهش مهلت داده بود تا در زمانی خاص "مرد عنکبوتی 4" را بسازد ولی از نظر او هنوز خیلی زمان نیاز بود تا فیلمنامه و دیگر موارد اماده شود. بنابراین از ساخت قسمت چهارم انصراف داد. او به سونی گفت: " من نمیتوانم کیفیت را فدای سرعت کنم. بنابراین بهتره بروید دنبال همان ریبوتی که از مدتها قبل به فکرش بودید".

ضمنا پیشنهاد میشه همراه با این مقاله، دو مقاله زیر را هم بخوانید:

10 چیزی که احتمالا قرار بود در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3" ببینیم!

15 سئوال بی پاسخ مانده درباره دنیای مرد عنکبوتیِ توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد

 

1- ریمی میخواست با این فیلم گندکاری "مرد عنکبوتی 3" را جبران کند

مرد عنکبوتی 3

سم ریمی سازنده تریلوژی سینمایی نخست اسپایدرمن، درباره علت ساخته نشدن "اسپایدرمن 4" گفته است: "من واقعاً از قسمت سوم راضی نبودم و میخواستم جبران مافات كنم و قسمت چهارم را آنقدر خوب بسازم كه همگان به آن لقب بهترین فیلم اسپایدرمن را دهند. اما فیلمنامه به موقع آماده نشد و ایرادات زیادی داشت. بنابراین نزد روسای سونی رفتم و به آنها گفتم: به نظرم قسمت چهارم با این فیلمنامه نمیتواند چیز خوبی از آب درآید. در ضمن، زمان زیادی برای نوشتن فیلمنامه جدید در اختیار نداریم. به نظرم اگر قسمت چهارم را نسازیم بهتر باشد. شاید بهتر باشد همانطور كه خودتان هم میخواستید، فیلم های اسپایدرمن را ریبوت كنید (از نو بسازید). روسای سونی به خاطر صداقتم از من تشكر و حرفم را قبول كردند. كلاً جدایی من از سونی و فیلم های اسپایدرمن با دلخوری همراه نبود. حس كردم اگر بروم برای اسپایدرمن و هوادارانش بهتر است".

 

2- "مرد عنکبوتی 4" پوستر رسمی داشت!

آیا میدانستید که سم ریمی در سال 2009 برای فیلم"مرد عنکبوتی 4" یک پوستر رسمی منتشر کرد؟

پوستر مرد عنکبوتی 4

همان گونه که میبینید ، روی پوستر فوق تاریخ اکران این فیلم روز 6 می 2011 ذکر شده ولی همانطور که میدانید این فیلم هرگز ساخته نشد و سونی تصمیم گرفت به جای آن سری فیلم های مرد عنکبوتی را ریبوت کند.

 

3- «جیمز وندربیلت» استخدام شده بود تا فیلمنامه "مرد عنکبوتی 4" را بنویسد

جیمز وندربیلت استخدام شده بود تا فیلمنامه "مرد عنکبوتی 4" را بنویسد

آقای «جیمز وندربیلت» فیلمنامه نویس قهاری بود که آن موقع بابت نگارش فیلم تحسین شده «دیوید فینچر» یعنی "زودیاک" نامش بر سر زبانها افتاده بود و از سوی سونی استخدام شد تا فیلمنامه قسمت چهارم اسپایدرمن را بنویسد. اینکه داستان قسمت چهارم دقیقاً درباره چی بود در هاله ای از ابهام قرار دارد ولی نام جیمز وندربیلت برای هواداران هیجان انگیز بود. اما سونی حتی با کنسل شدن قسمت چهارم نیز از او دل نکند و حتما میدانید که آقای وندربیلت در نگارش فیلمنامه "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" و "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" شرکت داشت.

 

 

4- برنده جایزه ادبی "پولیتزر" قرار بود روی فیلمنامه "مرد عنکبوتی 4" کار کند!

برنده جایزه ادبی "پولیتزر" قرار بود روی فیلمنامه "مرد عنکبوتی 4" کار کند!

روز 30 اکتبر سال 2008، وب سایت معتبر Slash Film به نقل از منابع موثق خبر داد که آقای « دیوید لیندسی-آبیر» از سوی سونی استخدام شده تا روی نسخه اولیه فیلمنامه نوشته شده توسط آقای وندربیلت برای "مرد عنکبوتی 4" کار کند! دیوید لیندسی-آبیر یک نمایشنامه نویس و فیلمنامه نویس برجسته است که سال 2007 به خاطر نمایشنامه Rabbit Hole برنده جایزه ادبی پولیتزر در رشته درام شد. البته استخدام نویسندگان برجسته برای فیلم های مرد عنکبوتی چیز جدیدی نیست و هواداران این شخصیت شاید بدانند که آقای « مایکل شیبن» هم از نویسندگان فیلم تحسین شده "مرد عنکبوتی 2" بود. وی در سال 2001 به خاطر نگارش رمان «ماجراهای شگفت‌انگیز کاوالیر و کلی» (The Amazing Adventures of Kavalier & Clay) جایزه پولیتزر رمان را دریافت نمود؛ کتاب «مجمع پلیس‌های عبری» (The Yiddish Policemen's Union) را در سال 2007 منتشر نمود که برنده جایزه علمی-تخیلی هوگو در سال 2008 شد. البته آن موقع شایعه شده بود که ریمی قراره "مرد عنکبوتی 5" را نیز به طور همزمان با قسمت چهارم بسازه و حتی از وندربیلت خواسته تا خط اصلی داستان "مرد عنکبوتی 6" را نیز تعیین و از "شش خبیث" در آن استفاده کنه! پس شاید آقای لیندسی-آبیر قرار بوده روی فیلمنامه قسمت پنجم یا ششم کار کنه که با کنسل شدن پروژه همه چیز نقش برآب شده.

 

5- بازیگران اصلی قرار بود برگردند

گفته میشود «توبی مگوآیر» قطعاً قرار بود برای فیلم چهارم برگردد و بار دیگر نقش پیتر پارکر/اسپایدرمن را بازی کند . همچنین زمزمه هایی شنیده میشد مبنی بر اینکه خانم « برایس دالاس هاوارد» نیز در حال مذاکره برای بازگشت در نقش «گوئن استیسی» است که در قسمت سوم نقشش را بازی کرده بود. ولی گفته میشه بازگشت «کیرستن دانست» در نقش «مری جین واتسون» صد در صد نبوده و سونی منتظر بوده که اگر او برنمیگرده بازیگر دیگری را به جایش انتخاب کنه ولی ریمی بارها در مصاحبه هایش گفته بود که ساختن ادامه مرد عنکبوتی بدون خانم دانست برایش غیر قابل تصوره و حسابی از ایشون حمایت کرده بود!

 

6- «والچر» قرار بود خبیث اصلی باشد

والچر مرد عنکبوتی 4

ریمی تایید کرده كه با بازیگر مشهور و توانمندی همچون «جان مالكوویچ» به توافق رسیده بوده تا نقش شخصیت خبیث فیلم "مرد عنکبوتی 4" یعنی «والچر» (Vulture) را بازی كند! جالبه که بدونید آقای مالكوویچ پیشتر نیز یکی از گزینه های اصلی ریمی برای ایفای نقش «نورمن آزبورن/گرین گابلین» در فیلم "مرد عنکبوتی" (2002) بود ولی اون موقع یک مقدار ناز کرد و این نقش را قبول نکرد زیرا به نظرش میرسید نقش های کمیک بوکی در شان او نیستند! ولی بعداً فهمید چه اشتباه بزرگی کرده. در هر حال طراح معروف «جفری هندرسون» چند وقت پیش استوری بُرد های خودش را از "مرد عنکبوتی 4" منتشر کرد که بیشتر آنها به صحنه های مربوط به والچر اختصاص دارند:

 

7- «اَن هَتوِی» قرار بود نقش «گربه سیاه» را در "مرد عنکبوتی 4" بازی کند!

ریمی در مصاحبه ای اعلام کرده: "ما قرار بود در قسمت چهارم از كاراكترهای جدیدی مثل «گربه سیاه» (Black Cat) استفاده كنیم. برای این نقش خانم «اَن هَتوِی» (Anne Hathaway) را در نظر داشتیم. او چند بار برای نقش گربه سیاه تست داد و قرار شد این نقش را بازی كند"! واقعاً خیلی جالبه كه هَتوِی قرار بوده نقش گربه سیاه را بازی كند چون همان طور كه حتماً میدانید ایشان بعداً در فیلم "شوالیه تاریكی برمیخیزد" (The Dark Knight Rises) در نقش «زن گربه ای» (Catwoman) ظاهر شد!!! (مثل اینکه خانم هتوی علاقه خاصی به شخصیت های گربه مانند دارند!). قبلا در اینترنت شایعه شده بود که قرار بوده سرگذشت و اریجین شخصیت گربه سیاه در این فیلم عوض بشه و او در واقع دختر «آدریان تومز» (والچر) باشه! ولی همون طور که در مورد شماره 9 میخونید، اخیرا فاش شد که دختر والچر یک شخصیت اریجینال بوده که «آنجلینا جولی» را برایش در نظر داشتند.

 

8- «بروس کمبل» قرار بود ایفاگر نقش «میستریو» در "مرد عنکبوتی 4" باشد!

بروس کمبل قرار بود نقش میستریو را در فیلم های مرد عنکبوتی سم ریمی بازی کنه!

درسته که «جِیک جیلِنهال» نقش میستریو را در فیلم "اسپایدرمن: دور از خانه" بازی کرده و عالی هم بازی کرده ولی قبلا هم قرار بود شاهد حضور میستریو در عالم سینما باشیم. در واقع «بروس کمبل» بازیگر محبوبی که حضور افتخاری در تمام فیلم های سم ریمی داشته، در تریلوژی مرد عنکبوتی هم حاضر بود و واقعا کامئوهای به یاد ماندنی ازش دیدیم. اما طراح استوری بوردهای فیلم  "مرد عنکبوتی 4" یعنی «جفری هندرسون» فاش کرده که قرار بوده در سکانس ابتدایی این فیلم نشون داده بشه که بروس کمبل در تمام این مدت در واقع یکی از دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی یعنی «میستریو» بوده! واقعا عجب ایده ای و عجب انتخابی! (خود آقای ریمی هم تایید مرد میخواسته از بروس کمبل در این نقش در این فیلم استفاده کنه).

ولی چون "مرد عنکبوتی 4" ساخته نشد این ایده هم محقق نگردید ...

 

9- آنجلینا جولی قرار بود نقش دختر والچر را بازی کند!

انجلینا جولی - مردعنکبوتی

چندی پیش کتابی تحت عنوان "با قدرت زیاد: چگونه مردعنکبوتی توانست هالیوود را در دوران اقتباس های بزرگ کمیک بوکی فتح کند" نوشته ی آقای «شان اوکانل» منتشر شد که به تاریخچه فیلم های مردعنکبوتی در سینما اختصاص دارد. به لطف اطلاعات مندرج در این کتاب اطلاعات خوبی از فیلم کنسل شده "مردعنکبوتی 4" به دست آمده. به طور مثال، سونی میخواسته از خانم «آنجلینا جولی» که آن موقع سری فیلم های اکشن "مهاجم مقبره" (Tomb Raider) را بازی میکرد، برای نقش دختر «آدریان تومز» (والچر) استفاده کند! گفته میشه که طبق فیلمنامه قرار بوده والچر در طول فیلم کشته بشه و دخترش جای او را بگیره و لباسی مثل لباس پدرش بر تن کنه و لقب «والچرس» (Vultress) بهش بدن! همچنین در توصیف شخصیت او اینطور آمده است: "دختر والچر نوعی مدیر اجرایی موفق در یک شرکت بزرگ سرمایه بود که سعی داشت روزنامه ی دیلی بیوگل را بخره"! این شخصیت اریجینال به حساب میاد ولی همانطور که در این مقاله گفته شده، آدریان تومز در دنیای کمیک دختری داشته به نام والریا که عضو سازمان شیلد بوده.

همچنین چندی سالی هست که نوه ی آدریان تومز به نام «تیانا تومز» در دنیای کمیک به قهرمانی به نام «استارلینگ» تبدیل شده. او در ضمن مدتیه که به یکی از شخصیت های مکمل مهم کمیک بوک های "مایلز مورالز" تبدیل شده و رابطه رومانتیک هم بین تیانا و مایلز شکل گرفته است.

تیانا تومز

 

10- سم ریمی میخواست یک سکانس ترسناک برای والچر بسازد!

طبق جزئیات منتشره در کتاب مذکور، سم ریمی قصد داشت لباس و تجهیزات والچر را مدرن و آپدیت کند. همچنین ریمی میخواسته یک سکانس پرتنش و ترسناک شبیه به سکانس بیدار شدن دکتر اختاپوس در بیمارستان در فیلم "مردعنکبوتی 2" هم برای والچر داشته باشد تا نشان بدهد تومز یک حریف خشن و قابل برای مردعنکبوتی است. و البته سکانس وحشیانه ای هم وجود داشته که نشان میداده مردعنکبوتی چیزی تا مرگ فاصله ندارد و ما هرگز در فیلم های قبل ندیده بودیم که اینقدر زخمی بشه و خونریزی داشته باشه و والچر واقعا به کشتنش نزدیک شده بود. بنابراین پیتر مجبور میشه برخی از تجهیزات پرواز او را بشکنه و این باعث سقوط و مرگ والچر میشه. در نتیجه دخترش به فکر انتقام میفته. همچنین طبق اطلاعاتی که اخیرا منتشر شده است، والچر قرار بوده نوعی پیمانکار دولتی باشد که هر نوع کار کثیفی انجام میداده و بهش لقب "لاشخور" (والچر) داده بودند چون به چیزی رحم نمیکرده! (جالبه که شخصیت والچر در فیلم "مردعنکبوتی: بازگشت به خانه" نیز اولش نوعی پیمانکار بود!).

 

11- مردعنکبوتی قرار بود با یک سری از دشمنان کلاسیک و گمنام خود در سکانس افتتاحیه مبارزه کند

توبی مگوایر اسپایدرمن 4

جفری هندرسون طراح استوری برد های "مردعنکبوتی 4" اخیرا فاش کرد که قرار بوده در این فیلم با یک سکانس افتتاحیه ی مونتاژی روبرو شویم که در آن مردعنکبوتی به صورت سریع با دشمنانی خود مثل «شوکر»، «میستریو» و حتی خبیث های گمنامی مثل «استیلت من» روبرو شود! او گفت: "چون دیگر مری جین در زندگی پیتر حضور نداشت ما میخواستیم فیلم را با این صحنه ی مونتاژی و بسیار فان (Fun) شروع کنیم و نشان دهیم که پیتر حالا دیگر بیش از پیش عاشق مردعنکبوتی بودن است و دارد با این دشمنان کلاسیک خود میجنگد".

 

12- جدایی پیتر از مری جین!

صحبت های آقای هندرسون در مورد قبلی نشان میدهد که قرار بوده حداقل برای بخش عمده ای از فیلم شاهد جدایی بین پیتر و مری جین باشیم و احتمالا به همین دلیل بوده که پیتر به سمت فلیشیا هاردی (گربه سیاه) متمایل میشده است! اما با توجه به صحبت های پیتر پارکرِ توبی مگوآیر در فیلم "مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" که حاکی از بازگشت پیتر و مری جین مزد یکدیگر داشت، پس میتوان احتمال داد که آنها در نهایت تا پایان این فیلم دوباره رابطه رومانتیک خودشان را از سر میگرفتند.

 

13- ریمی میخواست از «کریون شکارچی» هم استفاده کنه!

کریون شکارچی - مردعنکبوتی 4

سم ریمی چند ماه پیش در مصاحبه با "رولینگ استون" اینچنین گفت: "کریون شکارچی واقعا حیف شد. قرار بود از این شخصیت به نوعی در قسمت چهارم استفاده کنیم چون همیشه میخواستم مبارزه ی کریون با مردعنکبوتی را بر پرده سینما تماشا کنم. به نظرم خیلی منحصر به فرد بود. او حد نهایی یک شکارچی است و اسپایدرمن هم چابک ترین ترفندگر آسمان ها!".

البته واقعا مشخص نیست با وجود والچر و دخترش به عنوان شخصیت های خبیث اصلیِ داستان، کریون چه نقشی در فیلم میتونست داشته باشد (شاید هم قرار بوده به عنوان یکی از آن دشمنان کلاسیک اسپایدرمن در صحنه مونتاژی آغازین فیلم که در مورد شماره 11 بهش اشاره شد بکار گرفته بشه، ها؟

 

14- بازگشت «ونوم»؟

همانطور که گفته شد آقای «جفری هندرسون» استوری بردهایی که برای فیلم "مرد عنکبوتی 4" خلق کرده بود را در اینترنت منتشر کرده که در کمال تعجب «ونوم» (Venom) در یکی از آنها  دیده میشود!:

spiderman-4-storyboard3

البته گفته میشود ونوم قرار بوده فقط در لحظات پایانی فیلم  حضور  داشته باشد تا به نوعی به بییننده نشان بدهد که در "مرد عنکبوتی 5" به همراه  «کارنیج» برخواهد گشت!

 

15- اَکتی ویژن قرار بود بازی "مرد عنکبوتی 4" را نیز منتشر کند

تا همین اواخر  کسی خبر نداشت که کمپانی Activision (که رایت ساخت بازی های اسپایدرمن را برای سالها در اختیار داشت) از Radical Entertainment خواسته بود تا براساس فیلم "مرد عنکبوتی 4" بازی بسازد! تا اینکه اخیراً چندین اسکرین شات از این بازی به دست یکی از آرتیست ها به نام «وین دالتون» در اینترنت منتشر شد.مرد عنکبوتی 4

بازی اسپایدرمن 4

مرد عنکبوتی 4

بازی اسپایدرمن 4 spiderman

گیم مرد عنکبوتی  4

گیم اسپایدرمن 4

اسپایدرمن 4 مرد عنکبوتی 4

اسپایدرمن 4

(همچنین ویدئویی از گیم پلی این بازی نیز منتشر شده که میتونید برید اینجا و آن را تماشا کنید). همانطور که دیدید این اسکرین شات ها کیفیت پایینی دارند چون طبیعیه که مربوط به مراحل ابتدایی بازی میشوند و تو اون زمان هنوز به قدر کافی روی بازی کار نشده بود ولی یک ایده کلی به ما میدهند . به طور مثال نشان میدهند که قرار بوده مثل خیلی از بازی های اسپایدرمن محیط باز باشه. در هر حال پس از کنسل شدن این بازی برخی از المان های آن برای ساخت بازی Prototype 2 مورد استفاده قرار گرفت. Activision هم پس از این بازی ، "مرد عنکبوتی: دنیاهای از هم گسیخته" (Spider-Man: Shattered Dimensions) را ساخت که یکی از 10 بازی برتر اسپایدرمن به حساب میاد.

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

اگر فیلم های مردعنکبوتیِ سم ریمی صحنه پس از تیتراژ داشتند ...؟

نگاهی به دشمنان مرد عنکبوتی که در فیلم های سم ریمی نبودند ولی در بازی آنها حضور داشتند!

ویدئویی از گیم پلی بازی کنسل شده "مرد عنکبوتی 4" منتشر شد!

10 تاثیر فیلم های مرد عنکبوتی ساخته سم ریمی بر روی دنیای سینمایی مارول

نظر سم ریمی درباره فیلم جدید مرد عنکبوتی

پوسترهای فن مید فیلم "مرد عنكبوتی 4"

پرواز طولانی والچر برای رسیدن به پرده سینما!

تصاویری از بازی کنسل شده "مرد عنکبوتی 4" منتشر شد!

15 سئوال بی پاسخ مانده درباره دنیای مرد عنکبوتیِ توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد

10 چیزی که احتمالا قرار بود در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3" ببینیم!

50 صحنه برتر فیلم های مرد عنكبوتی- قسمت دوم

10 فیلم مارول كه هرگز ساخته نشد

10 نکته جالبی که احتمالاً درباره "اسپایدرمن" های «سام ریمی» نمیدانستید!

چه كسی قرار بود نقش «گربه سیاه» را در "اسپایدرمن 4" بازی كند؟

انتشار تصاویری از فیلم "مرد عنكبوتی 4"!

50 صحنه برتر در فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی - قسمت اول

مقایسه لباس اسپایدرمن در فیلم های «مارك وب» و «سم ریمی»

برترین مبارزات مردعنکبوتی در عالم سینما

نفس گیر ترین مبارزات مردعنکبوتی در سگانه‌ی "سم ریمی"

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-02-20 11:47
سلام
ممنون بابت مقاله.
واقعا نمیتونم تصور کنم اگر ریمی توی مرد عنکبوتی3 دستش باز بود و بودجه مورد نیازش رو داشت چه چیزی خلق میشد! اونقدر داستانک های جذاب (مثل رابطه پیتر و مری جین) توی مرد عنکبوتی 1 و 2 درست کرده بود که احتمالش زیاد بود این فیلم یک شاهکار در بیاد. اما متاسفانه طمع روئسای سونی باعث شد که این فیلم از مسیرش خارج بشه. کاملا هم معلوم بود که ریمی خودش ازفیلم راضی نبود و خواست جبران کنه. اما انگار بعد از مرد عنکبوتی3 خیلی نمیتونست با سونی کنار بیاد. البته این مراحل اولیه بوده و ایده های زیادی مطرح شده. بعضی ها خیلی خوب بودند (مثل قضیه بروس کمبل و میستریو) بعضی ها هم خیلی جالب به نظر نمی یومدند ( مثل تغییرات گربه سیاه و حضور دوباره ونوم) اما واقعا الان نمیشه دقیق گفت که چه اتفاقی برای این فیلم می افتاد.
حقایق خیلی جالبی بودند. ممنون.
نقل قول کردن
red hod
#2 red hod 1400-02-20 12:12
با تشکر از آقای ترابی بابت‌ این مقاله
واقعا حیف که قسمت چهارم فیلم مردعنکبوتی ساخته نشد
خیلی دوس دارم فیلم مردعنکبوتی ۴ توسط خود آقای ریمی ساخته شه
به دلیل بالا رفتن سن بازیگرا و گذشت زمان میشه با این سناریو شروع کرد که پیتر بعد از اتفاقات مردعنکبوتی۳ با مری جین ازدواج کرده و مردعنکبوتی بودنو گذاشته کنار ولی با گذشت چند سال یه تهدید خطرناک پیدا شده و پیتر مجبوره دوباره لباس مردعنکبوتی به تن کنه (ولی خودمم میدونم هیچ کدوم از این چیزایی که گفتم امکان پذیر نیست ولی خیلی دوس داشتم باشه :cry: :cry: )
نقل قول کردن
CAPTAIN_ARVIN
#3 CAPTAIN_ARVIN 1400-02-20 13:45
آی آی مردعنکبوتی 4
حیف و صد حیف....
ولی خوبه که کنسل شد و سال ها بعد کار به تام هالند و mcu و اینا کشید :lol:

مرسی spidey ;-)
نقل قول کردن
P.B.P
#4 P.B.P 1400-02-20 14:26
سلام استاد
مقاله فوق العاده ای بود.
راستیتش عاشق سه گانه سم ریمی هستم(اینطور شما که میگید ۶ گانه)سم ریمی واقعا مرد قابل احترام برای من است(دقت کردید سم ریمی چقدر از بازی آقای مالکویچ خوششون میاد ،اول که گرین گابلین و بعد هم کرکس)هنوز امیدی از نظر من به ساخت سری مرد عنکبوتی سم ریمی است خوب آقای سم ریمی بعد از ساختن فیلم اُز بزرگ و قدرتمند دیگر فیلمی کارگردانی نکرده اند تا اینکه کارگردانی دکتر استرنج ۲ (۲۰۲۲) را به آقای سم ریمی دادند و احتمالا توبی مگوایر هم در این فیلم شاید باشد و بعد از این هم اگر خوب پیش رفت شاید سونی تصمیم خواهد گرفت که مرد عنکبوتی سم ریمی رو ادامه دهد دوباره(خدا کنه که بشه).
در کل عالی بود.
ممنون.
نقل قول کردن
P.B.P
#5 P.B.P 1400-02-20 14:33
#2
از کجا معلوم شاید بشه،سن آقای مگوایر که ۴۵ و خانم دانست هم ۳۹ که با گریم و کامپیوتر همه اینها کار سازه.
نقل قول کردن
P.B.P
#6 P.B.P 1400-02-20 14:40
نقل قول:
سرگذشت و ارجین شخصیت گربه سیاه در این فیلم عوض بشه و او در واقع دختر (والچر) باشه
واقعا چه مزخرف :-x (فکر کنم این نظر رو آوی راد داده :D )
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1400-02-20 16:34
خبری از کانال تلگرامی اسپایدی:

منبعی که سایت we got this covered ادعا میکند موثق است (و پیشتر خبر حضور ماندارین را در فیلم شانگ چی فاش کرده بود) به این سایت گفته است اندرو گارفیلد و توبی مگوآیر در قسمت سوم مرد عنکبوتی نقش های بزرگی دارند. این منبع همچنین گفته که به دلیل قراردادهای محرمانگی که این دو بازیگر با سونی و مارول بسته اند ، مجبور هستند به دروغ به رسانه ها بگویند که در این فیلم حضور ندارند!
نقل قول کردن
a.v.s
#8 a.v.s 1400-02-20 16:35
ممنون از آقای ترابی بابت مقاله،
راستش نمیتونم چیز بیشتری بگم. انقدر تاسف خوردم که به زور این مقاله رو میخوندم. درواقع کاری از دستمون بر نمیاد. اینکه یه سری ها اون بالاسر اومدند و کارای مفتضحانه ای کردند باید حقیقتیه که قبولش کرد. و این جای تاسف داره.
نقل قول کردن
amirebrahimbay
#9 amirebrahimbay 1400-02-20 16:40
به نقل از mtm:
خبری از کانال تلگرامی اسپایدی:
spidey.ir/.../...
منبعی که سایت we got this covered ادعا میکند موثق است (و پیشتر خبر حضور ماندارین را در فیلم شانگ چی فاش کرده بود) به این سایت گفته است اندرو گارفیلد و توبی مگوآیر در قسمت سوم مرد عنکبوتی نقش های بزرگی دارند. این منبع همچنین گفته که به دلیل قراردادهای محرمانگی که این دو بازیگر با سونی و مارول بسته اند ، مجبور هستند به دروغ به رسانه ها بگویند که در این فیلم حضور ندارند!

خیلی ممنون استاد.
امیدوارم این سخنان موثق باشه، البته مارول هم از این نباید قافل بشه که با این شایعات توقع هواداران از این فیلم بسیار بالاست و اگه این اتفاق نیفته فکر میکنم با واکنش منفی از سوی هواردارن روبه رو بشیم!
نقل قول کردن
P.B.P
#10 P.B.P 1400-02-20 16:50
به نقل از mtm:
خبری از کانال تلگرامی اسپایدی:
spidey.ir/.../...
منبعی که سایت we got this covered ادعا میکند موثق است (و پیشتر خبر حضور ماندارین را در فیلم شانگ چی فاش کرده بود) به این سایت گفته است اندرو گارفیلد و توبی مگوآیر در قسمت سوم مرد عنکبوتی نقش های بزرگی دارند. این منبع همچنین گفته که به دلیل قراردادهای محرمانگی که این دو بازیگر با سونی و مارول بسته اند ، مجبور هستند به دروغ به رسانه ها بگویند که در این فیلم حضور ندارند!

اگر راست باشه که عالیه
نقل قول کردن
hassan91
#11 hassan91 1400-02-20 17:31
خیلی از ماها فنهای بزرگ مرد عنکبوتی سری سم ریمی هستیم. من که خودم فول اچ هر سه تاشم دارم و هر سال یکی و دوبار میبینم و سیر نمیشم. واقعا حیف شد اگه دست سم ریمی مثل دو فیلم اول بازتر بود مرد عنکبوتیش میتونست یه مجموعه عالی باشه که تو تاریخ فیلمهای کمیک بوکی نظیر نداشته باشه.
خوبه که سم ریمی هوشمندانه و با درایت از ساخت فیلم صرف نظر کرده. شاید اگه کارگردان دیگه ای بود نمیتونست ازش بگذره و جیغ هوادران رو بیشتر در بیاره. ولی مطمئنم اگه فرصت میدادن بهش چیز خوبی در میومد.
نقل قول کردن
hassan91
#12 hassan91 1400-02-20 17:33
به نقل از mtm:
خبری از کانال تلگرامی اسپایدی:
spidey.ir/.../...
منبعی که سایت we got this covered ادعا میکند موثق است (و پیشتر خبر حضور ماندارین را در فیلم شانگ چی فاش کرده بود) به این سایت گفته است اندرو گارفیلد و توبی مگوآیر در قسمت سوم مرد عنکبوتی نقش های بزرگی دارند. این منبع همچنین گفته که به دلیل قراردادهای محرمانگی که این دو بازیگر با سونی و مارول بسته اند ، مجبور هستند به دروغ به رسانه ها بگویند که در این فیلم حضور ندارند!

عالیه ما هم امیدواریم که حضورشون بیشتر از این حرفا باشه و تو فیلمهای دیگه هم حضور داشته باشن. در کل هیجان انگیز میشه که مارول و سونی به سیم اخر بزنن و دنیای عنکبوتی رو تو سینما اقتباس کنن.
نقل قول کردن
amirebrahimbay
#13 amirebrahimbay 1400-02-20 17:34
استاد نظر شما با بازگشت دَن دی‌هان چیه؟
چون از طرف دیگه ما گزارشاتی داریم مبنی بر اینکه ویلم دفو
قراره نقش گرین گابلین رو بازی کنه.
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1400-02-20 17:55
به نقل از amirebrahimbay:
استاد نظر شما با بازگشت دَن دی‌هان چیه؟
چون از طرف دیگه ما گزارشاتی داریم مبنی بر اینکه ویلم دفو
قراره نقش گرین گابلین رو بازی کنه.

فکر نکنم باشه تو فیلم
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#15 AmirhoseinJafari2005 1400-02-20 19:57
واقعا مقاله عالی ای بود خسته نباشید ;-)
به نقل از mtm:
خبری از کانال تلگرامی اسپایدی:
spidey.ir/.../...
منبعی که سایت we got this covered ادعا میکند موثق است (و پیشتر خبر حضور ماندارین را در فیلم شانگ چی فاش کرده بود) به این سایت گفته است اندرو گارفیلد و توبی مگوآیر در قسمت سوم مرد عنکبوتی نقش های بزرگی دارند. این منبع همچنین گفته که به دلیل قراردادهای محرمانگی که این دو بازیگر با سونی و مارول بسته اند ، مجبور هستند به دروغ به رسانه ها بگویند که در این فیلم حضور ندارند!

واقعا خوشحالم که این دوتا بازیگر قراره برگردن... به یکی از آرزو هام تبدبل شده بود :lol:
نقل قول کردن
a.v.s
#16 a.v.s 1400-02-20 21:34
آقای ترابی، یه سوال میخوام بپرسم که درواقع عجیب و غیرتخصصیه ولی خیلیا با چیزی که میگم متفق القول هستند:

جدا از اینکه صحنهء رقص پیتر تو مرد عنکبوتی یه جورایی ضایع بود، ولی به نظرم یکی از باحالترین صحنه هاییه که بنده در عمرم دیدم. با اینکه مرد عنکبوتی 3 فیلم ضعیفیه ولی این صحنه در کل یه تحولی تو صنعت meme هم ایجاد کرد و همه هرکی قابلیت ادیت ویدیو داره با این صدها ویدیو تولید میکنند.

شما نظرتون در باره صحنهء رقص پیتر از نظر غیرکمیک‌بوکی و غیرداستانی چیه؟ (از نظر کمیک بوکی که نظرتون مشخصه)
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1400-02-20 21:38
به نقل از a.v.s:
آقای ترابی، یه سوال میخوام بپرسم که درواقع عجیب و غیرتخصصیه ولی خیلیا با چیزی که میگم متفق القول هستند:

جدا از اینکه صحنهء رقص پیتر تو مرد عنکبوتی یه جورایی ضایع بود، ولی به نظرم یکی از باحالترین صحنه هاییه که بنده در عمرم دیدم. با اینکه مرد عنکبوتی 3 فیلم ضعیفیه ولی این صحنه در کل یه تحولی تو صنعت meme هم ایجاد کرد و همه هرکی قابلیت ادیت ویدیو داره با این صدها ویدیو تولید میکنند.

شما نظرتون در باره صحنهء رقص پیتر از نظر غیرکمیک‌بوکی و غیرداستانی چیه؟ (از نظر کمیک بوکی که نظرتون مشخصه)

والا نظر من منفیه و عجیبه که از نظر شما چون تحولی تو صنعت meme ایجاد کرده، پس صحنه باحالیه! خیلی چیزای "باحال" و meme تولید کن میشه تو این فیلما گذاشت ولی باید دید آیا کمکی به روند روایت داستان میکنند یا با ذات شخصیتا همخوانی دارن یا نه
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#18 Mr. Doctor 1400-02-20 22:00
عالی بود استاد ترابی
خسته نباشید
واقعا دلم برای این سه گانه تنگ شده
همه چیزش محش بود؛بازیگران،فی لم نامه،کارگردانی و...
کاستوم اسپایدی که حرف نداشت
و اینکه وقتی دوباره در مورد برنامه های ریمی واسه قسمت های بعدی این سری داشت واقعا عالی و بی نظیر بود.
خیلی خیلی حسرت خوردم وقتی خوندم که چه برنامه هایی برای قسمت چهار و پنج و شش داشته سم ریمی؛ولی دخالت ها و سیاست های سونی نذاشت که این کار ها عملی شه.
استوری برد های قسمت چهارم هم واقعا هیجان انگیز بود.
حیف شد واقعا....
ممنون از شما
نقل قول کردن
AS-Spider
#19 AS-Spider 1400-02-20 22:17
سلام بازهم(از این باز هم ها تا کی بگیم؟) به سوپر مقاله دیگه و تشکر زیاد از ما
عکس شماره چهار مال فیلم هست یا طرحه؟و اینکه چقدر لباس اسپایدی تو گیمش زشت بوده خدایی اسپایدرمن ۳ بازیش بدم بود ولی لباسش خوب بود.


ببخشید بابت اسپم ولی استاد تریلر ونوم ۲ اومد که میگذارید روی سایت؟
نقل قول کردن
a.v.s
#20 a.v.s 1400-02-20 22:23
به نقل از mtm:
والا نظر من منفیه و عجیبه که از نظر شما چون تحولی تو صنعت meme ایجاد کرده، پس صحنه باحالیه! خیلی چیزای "باحال" و meme تولید کن میشه تو این فیلما گذاشت ولی باید دید آیا کمکی به روند روایت داستان میکنند یا با ذات شخصیتا همخوانی دارن یا نه

بازم ممنون که قابل دونستید و جواب همچین نظر مسخره و عجیبی رو دادید :-* :lol:

راستش نمیخواستم همچین نظر عجیبی بدم. میدونم خیلی روی "باحال" تاکید کردید :lol: .
ولی نظر کلی بنده رو بدونید، بله میدونم اون صحنهء رقص پیتر بسیار غیرضروری بود و اصلا با ذات پیتر درنمیومد. اینکه اصلا مثلا پیتر پارکر بیاد با گوئن برقصه تا حرص مری‌جین رو در بیاره، مری‌جین رو کتک بزنه، موهاشو اونطوری کنه، یهو تصمیم به قتل مرد شنی بگیره، بیاد دختر صاحب‌خونه و بتی برانت رو تور بزنه، اونطوری تو دیلی بیوگل رفتار کنه، شخصیتش 180 درجه تغییر کنه و خیلی مغرور و ازخودراضی و خودشیفته و عصبی باشه، با دخترا لاس بزنه (و جوری که پیتر لاس میزد حتی برای شخصیتی مثل تونی استارک و مت مورداک هم قفل بود)، خیلی خیلی عجیب و مسخره و بد بود.
نقل قول کردن
a.v.s
#21 a.v.s 1400-02-20 22:26
آقای ترابی، میخواستم دوتا چیز رو با هم مقایسه کنید:

درباره دو نسخه از پیتر پارکر که سمبیوت شخصیتشونو آلوده میکنه

1- مرد عنکبوتی سم ریمی
2- کارتون مرد عنکبوتی خارق العاده

میخوام از زبون شما بشنوم. آخه میدونم هردو نسخه هایی تقریبا منفی از پیتر بودند ولی تفاوت های ریز و درشت بینشون چیه که یکیشون میشه داستان خوب و یکی دیگه میشه داستان بد.

بنده خیلی این نکته رو میخوام از لحاظ داستانی (و حتی فیلم نامه نویسی) بدونم چون به داستان و داستان نویسی علاقه زیادی دارم و میخوام درس عبرت بگیرم.
نقل قول کردن
a.v.s
#22 a.v.s 1400-02-20 23:16
#21
بزارید بهتر سوالمو بپرسم که براتون جواب دادنش آسون تر باشه:
آقای ترابی تفاوت های بین پیتر پارکر Spectacular و پیتر پارکر Sam Raimi وقتی سمبیوت آلودشون میکنه، چه چیزیه؟ تفاوت های رفتاریشون چیه؟
چطوری این ایده تو یه جا منطقی از آب درمیاد و یه جا دیگه ضعف‌دار؟

هردو اثر هم دیدم پس توضیحش براتون راحت میشه.
نقل قول کردن
a.v.s
#23 a.v.s 1400-02-21 10:01
#21 #22
خب فکر کنم باید سعی کنم جواب خودمو خودم بدم:

پیتر پارکر در کارتون مرد عنکبوتی خارق العاده، درسته که سیمبیوت کاری کرد که اون روی دیگه‌اش رو بیشتر نشون بده ولی درواقع همین بود. اون نسخه منفی از خود پیتر پارکر بود. نسخهء منفی خصوصیات پارکر. و همچنین درواقع از اولش خشم، حرص، و طمع در داخل پیتر بود (بایدم باشه چون در حالت عادی افراد کمی هستند که باهاش خوب برخورد میکنند و همچنین یک زن عموی کهنسال داره و همچنین زندگی سختی داره) و او مدام سعی میکرد که بروزشون نده. پیتر سعی میکرد تا جای ممکن مثبت باشه، ولی سمبیوت کاری کرد که اون احساسات منفی درونشو بیشتر از احساسات مثبت بروز بده تا سیمبیوت تحت کنترلش بگیره. درواقع مثل این میمونه که بگیم "چی میشد اگر پیتر پارکر کوتاه نمیومد و به جای مهربانی و احترام، با خشم و طغیانگری و بی‌اهمیتی برخورد میکرد"
برای همین اینکه پیتر از جلد سیمبیوت میاد بیرون اینجا منطقی تر و زیباتره، چون در این حین، پیتر ناگهان یاد عمو بن و تمام عزیزانش میوفته و میفهمه که دنیا هرچقدرم که بد باشهَ، او باز هم میتونه در میانش دوستانی پیدا کنه.


ولی تو مرد عنکبوتی 3 نه تنها این اتفاق نمیوفته، بلکه انگار شاهد یک آدم دیگه جای پیتر هستیم! اینکه شخصیت پیتر در اون فیلم توسط سمبیوت تغییر میکنه یه جور دیگه است. یه جورایی مثل داستان "مرد عنکبوتی برتر" شده. پیتر تو اون فیلم کلا شخصیتش تغییر میکنه. خانم باز میشه، اصلا به عزیزانش فکر نمیکنه و کاملا خودخواهه، مغرور و عیاش، و غیره.
نقل قول کردن
amirebrahimbay
#24 amirebrahimbay 1400-02-21 11:50
به نقل از a.v.s:
#21 #22
خب فکر کنم باید سعی کنم جواب خودمو خودم بدم:

پیتر پارکر در کارتون مرد عنکبوتی خارق العاده، درسته که سیمبیوت کاری کرد که اون روی دیگه‌اش رو بیشتر نشون بده ولی درواقع همین بود. اون نسخه منفی از خود پیتر پارکر بود. نسخهء منفی خصوصیات پارکر. و همچنین درواقع از اولش خشم، حرص، و طمع در داخل پیتر بود (بایدم باشه چون در حالت عادی افراد کمی هستند که باهاش خوب برخورد میکنند و همچنین یک زن عموی کهنسال داره و همچنین زندگی سختی داره) و او مدام سعی میکرد که بروزشون نده. پیتر سعی میکرد تا جای ممکن مثبت باشه، ولی سمبیوت کاری کرد که اون احساسات منفی درونشو بیشتر از احساسات مثبت بروز بده تا سیمبیوت تحت کنترلش بگیره. درواقع مثل این میمونه که بگیم "چی میشد اگر پیتر پارکر کوتاه نمیومد و به جای مهربانی و احترام، با خشم و طغیانگری و بی‌اهمیتی برخورد میکرد"
برای همین اینکه پیتر از جلد سیمبیوت میاد بیرون اینجا منطقی تر و زیباتره، چون در این حین، پیتر ناگهان یاد عمو بن و تمام عزیزانش میوفته و میفهمه که دنیا هرچقدرم که بد باشهَ، او باز هم میتونه در میانش دوستانی پیدا کنه.


ولی تو مرد عنکبوتی 3 نه تنها این اتفاق نمیوفته، بلکه انگار شاهد یک آدم دیگه جای پیتر هستیم! اینکه شخصیت پیتر در اون فیلم توسط سمبیوت تغییر میکنه یه جور دیگه است. یه جورایی مثل داستان "مرد عنکبوتی برتر" شده. پیتر تو اون فیلم کلا شخصیتش تغییر میکنه. خانم باز میشه، اصلا به عزیزانش فکر نمیکنه و کاملا خودخواهه، مغرور و عیاش، و غیره.

من موافقم با این مقایسه شما اما یه چیز دیگه که خیلی اهمیت داره چگونگی جدا شدن سیمبیوت از پیتره ، همینطور که در انیمیشن دیدیم به طرز عالی این صحنه به نمایش در اومد که پیتر هیچوقت تنها نیست عزیزان و دوستانی داره که همیشه میتونه روی اونها حساب کنه و در کنار عزیزانش قوی تره.
اما چیزی که ما توی فیلم مرد عنکبوتی 3 دیدیم خیلی متفاوت بود پیتر غریب این کار رو انجام داد و چگونگی انگیزه اش برای این کار خیلی فرق میکرد.
نقل قول کردن
a.v.s
#25 a.v.s 1400-02-21 14:11
#24
بله با صحبت های شما موافقم.
در دو سه خط آخر در پاراگراف اول هم به این نکته اشاره کردم.
;-)
نقل قول کردن
Unknown
#26 Unknown 1400-02-21 16:00
حیف واقعا حیف از این فیلم میتونست خیلی عالی باشه ، واقعا آدم نمیدونه از عاشق سوتی باشه یا متنفر .
ایکاش فیلم ۴ این سری هم ساخته میشد ، مشکل اینجاست که ریبوت سری tasm هم با تمام شخصیت ها و بازیگراش نتونست پتانسیل کاملشو نشونمون بده و بدتر از سری ریمی حیف شد.
به امید روزی که از شخصیت های مکمل مردعنکبوتی تو mcu به خوبی استفاده باشه و یجوری جبران بشه همچنین دو مردعنکبوتی قبلیو تو دور از خانه ببینیم و کلی لذت ببریم.
نقل قول کردن
P.B.P
#27 P.B.P 1400-06-21 20:01
سلام
داشتم عکس های آقای مالکویچ رو نگاه می کردم که دیدم واقعا چقدر شبیه والچر هستند(واقعا سم ریمی تو انتخاب بازیگر خیلی عالی هست)
این عکس رو ببینید.
s4.uupload.ir/.../...
حالا فهمیدین!حیف.
نقل قول کردن
alichangizi
#28 alichangizi 1400-11-17 07:16
سلام ممنون از مقالات من فکنم بدونم چه جوری میخواستن ونوم رو برگردونن یادتونه لباس ادی براک رو یدونه سیمبیوت بهش چسبیده بود و شاید چند نفر رو تا الان آلوده کرده تا باهاش بجنگن
نقل قول کردن
هالک 2
#29 هالک 2 1401-08-20 13:33
مقاله آپدیت شد خفن شد !
کریون ،شوکر ،استیلیت من و میستریو عالین
فقط صحنه مونتاژی یعنی چی ؟
نقل قول کردن
apking1183
#30 apking1183 1401-08-20 14:39
سلام
مقاله بسیار عالی ، بنده ۶ تا را نمی دانستم .
استاد ببخشید بابت اسپم ، ما در سری کمیک مردان عنکبوتی ۲ شاهد بازگشت دنیای آلتیمیت بودیم ، چرا مارول دیگر کمتر به این دنیا بها می دهد .
برای مثال برای من هنوز سوال هست که پیتر چگونه از مرگ برگشت ؟
نقل قول کردن
mtm
#31 mtm 1401-08-20 16:00
به نقل از apking1183:
سلام
مقاله بسیار عالی ، بنده ۶ تا را نمی دانستم .
استاد ببخشید بابت اسپم ، ما در سری کمیک مردان عنکبوتی ۲ شاهد بازگشت دنیای آلتیمیت بودیم ، چرا مارول دیگر کمتر به این دنیا بها می دهد .
برای مثال برای من هنوز سوال هست که پیتر چگونه از مرگ برگشت ؟

مارول هر وقت حس کنه زمانش رسیده از دنیای آلتیمت استفاده میکنه
فعلا حواسش به جاهای دیگس ..
پیتر رو واقعا توضیح ندادن؟ فک کنم واسه ویژگی های اون عنکبوت بود که نیشش زده بود
ولی مطمئن نیستم. باید یه سرچی بکنم
نقل قول کردن
mtm
#32 mtm 1401-08-20 16:03
به نقل از هالک 2:
مقاله آپدیت شد خفن شد !
کریون ،شوکر ،استیلیت من و میستریو عالین
فقط صحنه مونتاژی یعنی چی ؟

فیلم مرد عنکبوتی ۱ رو یادته؟ وقتی اولین بار پس از مرگ عمو بن ، پیتر لباس قرمز و ابی خودش رو بر تن میکنه یک سکانس مونتاژی هست
اونجایی که نشون میده اسپایدرمن تو سطح شهر تاب میخوره، آدم بدا رو میگیره و مردم راجع بهش حرف میزنن
به این میگن سکانس مونتاژی که صحنه ها مدام و سریع کات میشن
تو اول اسپایدرمن ۴ هم قرار بوده همچین چیزی ببینیم که چطور اسپایدرمن با این حریفان میجنگیده و صحنه سریع از یه خییث کات میشده به یکی دیگه
یا مثلا سکانسی که پیتر واسه خودش لباس طراحی میکنه هم‌ مثال خوبیه
نقل قول کردن
apking1183
#33 apking1183 1401-08-20 19:08
به نقل از mtm:
به نقل از apking1183:
سلام
مقاله بسیار عالی ، بنده ۶ تا را نمی دانستم .
استاد ببخشید بابت اسپم ، ما در سری کمیک مردان عنکبوتی ۲ شاهد بازگشت دنیای آلتیمیت بودیم ، چرا مارول دیگر کمتر به این دنیا بها می دهد .
برای مثال برای من هنوز سوال هست که پیتر چگونه از مرگ برگشت ؟

مارول هر وقت حس کنه زمانش رسیده از دنیای آلتیمت استفاده میکنه
فعلا حواسش به جاهای دیگس ..
پیتر رو واقعا توضیح ندادن؟ فک کنم واسه ویژگی های اون عنکبوت بود که نیشش زده بود
ولی مطمئن نیستم. باید یه سرچی بکنم

ممنونم بابت توضیحاتتون
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44