10 باور غلطی که تماشاچیان سینما درباره مردعنکبوتی دارند!

10-چیز‌-در-فیلم‌-های-مرد-عنکبوتی-که-تماشاچیان-سینما-به-اشتباه-فکر-میکنند-از-کمیک-ها-گرفته-شده

خیلی ها هستند که از طریق فیلم های سینمایی با مردعنکبوتی آشنا شده اند و به اشتباه فکر میکنند هر آنچه تا به حال دیده اند عینا از دنیای کمیک بوک گرفته شده است!

 

مقدمه: آمار و ارقام نشان میدهد که مرد عنکبوتی محبوب ترین ابرقهرمان جهان است و طبیعی است که بارها و بارها در خارج از دنیای کمیک بوک و به ویژه در دنیای سینما مورد اقتباس قرار گرفته شده باشد و این باعث شده تا جذابیت و محبوبیت او حتی بیشتر هم شود. با این حال، این موضوع یک سری جنبه های این شخصیت را در ذهن مخاطب عام ایجاد کرده که در دنیای کمیک متفاوت است. به همین دلیل در این مقاله به 10 موردی که هواداران فیلم های سینمایی مردعنکبوتی به غلط فکر میکنند ریشه در دنیای کمیک بوک دارد، اشاره میشود. مقالات زیر را هم بخوانید:

10 تفاوت مرد عنکبوتی در دنیای سینما با دنیای کمیک

10 تفاوت بزرگ ونوم در دنیای کمیک و سینما

10 چیزی که فیلم های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول به ما نشان ندادند

10 داستان مهم مرد عنکبوتی که هرگز در دنیای سینما یا انیمیشن مورد اقتباس قرار نگرفته اند

 

10- باور غلط: مری جین عشق اول پیتر پارکره

در سه گانه نخست فیلم های مردعنکبوتی که توسط استاد «ریمی» ساخته شد، عشق اصلی پیتر پارکر، خانم مری جین واتسون با بازی «کیرستن دانست» بود و رابطه رومانتیک آنها در طول سه فیلم شکل گرفت و تکامل یافت (در انیمیشن معروف "مردعنکبوتی: مجموعه ی کارتونی" هم همین طور بود). به همین دلیل خیلی از تماشاچیان سینما که تنها سه گانه نخست را به یاد دارند فکر میکنند در دنیای کمیک بوک هم اوضاع به همین شکله و مری جین اولین عشق پیتر بوده ولی اینطور نیست و او قبل از اینکه با مری جین ارتباط رومانتیک با شخصیت های دیگری مثل بتی برنت و به ویژه گوئن استیسی رابطه داشت. درسته که پس از مرگ گوئن، مری جین به عشق اول و آخر پیتر پارکر تبدیل شد ولی یادمون نره که او عشق حقیقی اول پیتر نبود.

 

9- باور غلط: عمو بن پس از جر و بحث با پیتر کشته شد

مرگ عمو بن را دوبار در دنیای سینما دیده ایم. بار اول در فیلم اول "مردعنکبوتی" محصول سال 2002 که ایشون پس از بحثی با پیتر، جلوی در کتابخانه به دست سارقی که پیتر چندی پیش گذاشته بود فرار کنه، کشته شد. بعدش هم معلوم شد «فلینت مارکو» (مرد شنی) در این قتل نقش داشته و ... (اینجا را بخوانید). در فیلم "مردعنکبوتی شگفت انگیز" هم باز هم نوعی جرو بحث بین پیتر و عمو و زن عمویش را شاهد بودیم که سپس به مرگ عمویش ختم شد (به نظرمیرسد این قضیه جر و بحث بین آنها از سری کمیک های "مرد عنکبوتی نهایی" گرفته شده باشد که در اینجا ترجمه میشه). ولی در کمیک های دنیای اصلی مردعنکبوتی و پس از بازگشت قاتل عمو بن، معلوم شد خانه ای که آنها در آن سکونت داشتند قبلا متعلق به یک تبهکار قدیمی بوده که مقدار زیادی پول را در آن مخفی کرده بوده و قاتل عمو بن هم به خاطر سرقت آنها به آنجا آمده بود که با عمو بن مواجه شد و او را کشت... (این مقاله را بخوانید).

 

8- باور غلط: پدر و مادر پیتر پارکر برای "آزکورپ" کار میکردند

پدر پیتر پارکر

به پدر و مادر پیتر پارکر (ریچارد و مری پارکر) در سری اول فیلم های مردعنکبوتی اصلا اشاره نشد ولی در سری "مردعنکبوتی شگفت انگیز" فهمیدیم که آنها دانشمندانی بودند که با شرکت "آزکورپ" همکاری داشتند و نشان داده شد  در یک سانحه هوایی کشته شده اند ولی این موضوع یک رازی بود که پیتر دوست داشت آن را حل کند و فهمید که پدرش چیز خطرناکی را درست کرده بود که باید برای دور نگه داشتن آن از دست دشمن، ناپدید میشد. سپس معلوم شد که دست یافتن پیتر به نیروهای فوق بشری بر خلاف دنیای کمیک، "تصادفی" نبوده. یعنی پدرش به نوعی در این قضیه دست داشته (او DNA خودش را در عنکبوت های خاص و پیوندی شرکت "آزکورپ" وارد کرده بود). بنابراین به جز پسر او یعنی پیتر پارکر، فرد دیگری نمیتونسته به قدرت های فوق بشری دست پیدا کنه (!) و ... (اگر یادتون باشه در اینجا ویدئویی از پشت صحنه "مردعنکبوتی شگفت انگیز 2" را داشتیم که ریچارد پارکر را در کنار نورمن آزبورن در آزمایشگاهی در آزکورپ نشان میداد). این در حالیه که در دنیای کمیک بوک والدین پیتر پارکر، مامورین دولتی بودند که حین ماموریتی سری کشته شدند و سابقه همکاری با سازمان "شیلد" را نیز داشتند. البته در کمیک بوک های "مردعنکبوتی نهایی" سابقه داشته که پدر پیتر نوعی دانشمند (زیست شناس) باشد. ولی او بجای کار برای آزکورپ، روی چیزی کار میکرد که بعدا به لباس ونوم تبدیل شد.

 

7- باور غلط: فلش تامسپون همیشه یک قلدر بوده که پیتر پارکر را اذیت میکنه

فلش تامپسون

فلش تامپسون در هر سه سری از فیلم های مردعنکبوتی حضور داشته (با بازیگران متفاوت) و در هر سه مورد شخصیت پردازی او جوری بوده که مثل یک قلدر مدرسه یا کسی که که تنها کارش اذیت کردن و متلک انداختن به پیتره به تصویر کشیده شده است. اما در دنیای کمیک قضیه خیلی فرق دارد. یعنی درسته که او در سالهای ابتدایی حضورش یک قلدر بود که دهن پیتر را در مدرسه صاف کرده بود (!) ولی بعدا به دوست خوبی برای پیتر تبدیل شد و در جنگ پاهایش را از دست داد و یک سپس با پیوند خوردن با سیمبیوت ونوم به قهرمانی به نام «مامور ونوم» تبدیل شد (این مقاله را بخوانید).

 

6- باور غلط: پدر گوئن استیسی، به دنبال دستگیری مردعنکبوتی بود

پدر گوئن

در فیلم "مردعنکبوتی شگفت انگیز" دیدیم که پدر گوئن استیسی، سروان جورج استیسی، با مردعنکبوتی مشکل و مدام سعی در دستگیری او داشت. درسته که او در انتها متوجهِ قهرمان بودن مردعنکبوتی شد ولی تا پیش از آن اعتمادی به قهرمانی نقاب دار به نام اسپایدرمن نداشت. ولی در دنیای کمیک اینطور نبود و جورج استیسی به دنبال دستگیری مردعنکبوتی نبود و یکی از معدود افراد در نیروی پلیس بود که مردعنکبوتی را دوست و بهش اعتماد داشت (قبل از مرگش هم فاش کرد که از هویت مخفی او خبر داشته است).

 

5- باور غلط: دوران دبیرستان پیتر پارکر، دوران باحالی بود

درسته که در فیلم های مردعنکبوتی، پیتر پارکر در دوران دبیرستان مشکلاتی داشت و امثال فلش تامپسون برایش مشکلاتی به وجود می آوردند ولی از یاد نبریم که دوستانی هم مثل هری آزبورن (سری اول) و ند لیدز (سری MCU) داشت و البته گوئن استیسی یا ام جی هم دوست دخترهای او در این دوران بودند. به همین دلیل ایده ای که تو ذهن تماشاچیان از این دوران نقش بسته اینه که دبیرستانِ پیتر برایش یه جای پرچالش ولی باحال بود و وقتی قدرت های فوق بشری بدست آورد تونست حق کسانی که را که اذیتش میکردند را کف دستان آنها بگذارد! اما در دنیای کمیک میشه این دوران را به نوعی جهنم تشبیه کرد چون پیتر تقریبا هیچ دوست و غمخواری در دبیرستان نداشت و خیلی بهش سخت میگذشت و اصلا در میان دیگران محبوب نبود. تنها دوست دخترش هم بتی برنت بود که در "دیلی بیوگل" حضور داشت.

 

4- باور غلط: تونی استارک راهنما و مرشد مردعنکبوتی بوده

تونی استارک - پیتر پارکر

یکی از بزرگترین خطوط داستانی مردعنکبوتی در MCU (دنیای سینمایی مارول) این بود که تونی استارک (مرد آهنی) از همان ابتدا به نوعی راهنما و مرشد برای پیتر پارکر/مردعنکبوتی تبدیل شد و این نقش را تا پایان حضورش به اشکال مختلف نظیر تهیه و عرضه ی تجهیزات و لباس پیشرفته برای پیتر پارکر ادامه داد. ولی تماشاچیان سینما باید بدانند که در دنیای کمیک و به ویژه در سالهای ابتدایی، پیتر پارکر/مردعنکبوتی هیچ مرشد و راهنمایی نداشت. درواقع، تونی استارک تنها وقتی پیتر پارکر و مری جین زن و شوهر بودند و خانه شان را از دست دادند، نقش پررنگ تری در رابطه اش با پیتر پیدا کرد. یعنی او از پیتر و خانواده اش (مری جین و زن عمو می) دعوت کرد تا در برج او زندگی کنند و سپس در قضیه "جنگ داخلی"، پیتر سمت تونی رفت و ... ولی خیلی زود پی به اشتباه خود برد و به طرف مقابل (گروه کاپیتان آمریکا) پیوست. بنابراین رابطه استاد – شاگردی بین پیتر و تونی در سالهای ابتدایی حضور مردعنکبوتی در دنیای کمیک که در دوران دبیرستان و حتی دانشگاه جریان داشت، وجود نداشته و او بیشتر با رید ریچاردز (رهبر گروه "چهارشگفت انگیز")، دکتر استرنج و دردویل تعامل داشت.

 

3- باور غلط: هری آزبورن بود که باعث مرگ گوئن استیسی شد

هری ازبورن گابلین

سرانجام در فیلم ناامید کننده ی "مردعنکبوتی شگفت انگیز 2" شاهد اقتباسی از روی داستان مشهور و تاریخی "مرگ گوئن استیسی" بودیم. در این فیلم، هری آزبورن به عنوان رفیق صمیمی پیتر پارکر که در به در به دنبال علاجی برای بیماری نادر خود بود، به موجودی گابلین مانند تبدیل شد و با خباثت خود سبب مرگ عشق پیتر پارکر یعنی گوئن استیسی شد. درسته که در دنیای کمیک هم این گرین گابلین بود که مرگ گوئن را رقم زد ولی این هری نبود که مسبب این تراژدی بود، بلکه پدرش (نورمن) دست به این عمل ننگین زد.

 

2- باور غلط: دشمنان مردعنکبوتی پس از مبارزه با او میمیرند

دشمنان اسپایدرمن

هواداران تا به حال بسیاری از ویلن های معروف مرد عنکبوتی را بر پرده سینما دیده اند اما قانونی در فیلم های کمیک بوکی است که میگه ابرشروران آخر فیلم باید کشته شوند و این قانون نیز برای برخی از  دشمنان مرد عنکبوتی نیز صادق بوده است. یعنی، طی نبرد پایانی فیلم کشته شده اند. اصلا تم اصلی فیلم "راهی به خانه نیست" این بود که دشمنان او که در دنیاهای دیگر مرده بودند به لطف طلسم «دکتر استرنج» به دنیای او آمدند. بنابراین خیلی از تماشاچیان سینما به اشتباه فکر میکنند که بسیاری از دشمنان درجه یک اسپایدرمن مثل گرین گابلین، دکتر اختاپوس و میستریو و... چون در دنیای سینمایی کشته شدند، در دنیای کمیک هم مرده اند و اثری ازشان نیست! اما اصلا اینطور نیست و تا الان تقریبا هیچ یک از دشمنان درجه یک یا حتی درجه دو و سه او در دنیای کمیک نبوده که مرده باشد و مرده باقی مانده باشد و حتی کسی مثل گرین گابلین که سالها مرده پنداشته میشد نهایتا برگشت.

 

1- باور غلط: سیمبیوت فضایی از طریق یک شهاب سنگ وارد کره زمین شد

سیمبیوت فضایی

اینکه در فیلم "مردعنکبوتی 3" سیمبیوت فضایی چطور به زمین میاد و به زندگی پیتر پارکر گره میخوره با کمیک ها تفاوت داره. در دنیای کمیک اسپایدرمن در رویداد "جنگ های پنهان" (Secret Wars) به همراه برخی دیگر از قهرمانان معروف مارول به سیاره Beyonder رفته بود تا در مبارزاتی بین نیرو های خیر و شر شرکت کند. در جریان این مبارزات لباس کلاسیک او پاره شد؛ بنابراین نزد دستگاهی فضایی رفت که لباس تولید می کرد. این دستگاه هم لباس مشکی رنگی به او داد که در حقیقت یک سیمبیوت یا ماده زنده فضایی بود که تمام هیکلش را مثل یک لباس در بر میگرفت. بدین شکل اسپایدرمن در شماره 8 جنگ های پنهان صاحب لباس سیمبیوتی خود شد (این مقاله را بخوانید). در فیلم اما به جای چنین سناریویی، سیمبیوت خیلی ساده از طریق یه شهاب سنگ روی زمین فرود میاد و بعد هم با چسبیدن به موتور پیتر خودش رو وارد زندگی او میکنه که البته همانطور که گفته شد تفاوت عمده ای با دنیای کمیک داره.

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: وب سایت ScreenRant

All rights reserved © Spidey.ir 2024

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 تفاوت بزرگ ونوم در دنیای کمیک و سینما

10 چیزی که فیلم های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول به ما نشان ندادند

10 داستان مهم مرد عنکبوتی که هرگز در دنیای سینما یا انیمیشن مورد اقتباس قرار نگرفته اند

10 تغییر بزرگی که مرد عنکبوتی در طول عمرش تجربه کرده است

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید مارول در 10 سال گذشته

مقایسه فیلم و كمیك‌ "مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز"

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" (SPIDER-MAN: HOMECOMING)

10 نکته دربارهٔ شخصیت «ام‌جی» در فیلم SPIDER-MAN: FAR FROM HOME که احتمالاً متوجه‌شان نشدید!

ایستر اگ(EASTER EGG)ها و اشارات فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه"

ایستر اِگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه"

10 تاثیر فیلم های مرد عنکبوتی ساخته سم ریمی بر روی دنیای سینمایی مارول

نقد و بررسی فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2

10 خط زمانی احتمالی که ممکنه پس از وقایع فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" ایجاد شده باشه!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

xcgi
#1 xcgi 1401-07-26 14:22
سلام خسته نباشید.مقاله عالی بود.به نظرم میشد به ارگانیک بودن تارهای اسپایدرمن هم‌اشاره کرد.
نقل قول کردن
mjkp
#2 mjkp 1401-07-26 14:26
ممنون بابت مقاله ی عالی

با اجازه یکی از غلط های تایپی این مقاله رو میگم
مورد ۹ بجای ۲۰۰۲، ۲۰۲۲ نوشته شده
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1401-07-26 14:53
به نقل از xcgi:
سلام خسته نباشید.مقاله عالی بود.به نظرم میشد به ارگانیک بودن تارهای اسپایدرمن هم‌اشاره کرد.

ارگانیک بودن نمیشد چون در دو سری وب شوتر مکانیکی داشتیم و تماشاچی بخوبی باهاشون اشناس
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1401-07-26 14:54
به نقل از mjkp:
ممنون بابت مقاله ی عالی

با اجازه یکی از غلط های تایپی این مقاله رو میگم
مورد ۹ بجای ۲۰۰۲، ۲۰۲۲ نوشته شده

مرسی گفتی
درست شد
نقل قول کردن
Ahmad Spidey Marvel
#5 Ahmad Spidey Marvel 1401-07-28 15:31
سلام دوستان
کاربر جدید سایت هستم.
نقل قول کردن
Doc Ata
#6 Doc Ata 1401-07-28 19:54
به نقل از Ahmad Spidey Marvel:
سلام دوستان
کاربر جدید سایت هستم.

سلام دوست عزیز !خیلی خوش اومدی!
نقل قول کردن
بارمان بزرگی
+1 #7 بارمان بزرگی 1402-04-05 08:10
مقاله خیلی خوبی بود.و واقعا این یه حقیقته و حالا میخوام به هر ده مورد نظر بدم:
۱۰.به خاطر اینکه مری‌جین محبوبیت زیادی داشت و استاد میخواست یه سره کار رو جمع کنه.چون نشون دادن بتی برنت و گوئن استیسی چند فیلم زمان میبرد و اون وقت دیگه کیرستن دانستی وجود نداشت.
۹.استاد ریمی با تغییری که در اریجین مردعنکبوتی در Spider man3 داد این موضوع رو صدق کرد اما یه جورایی خوب بود چون اون وقت بن قبل از مرگ خودش به پیتر مسئولیت پذیری رو گفته.
۸.این موضوع تو سری مارک وب بود که تو یکی از مقالات سایت هم اشاره شد که همه چی زیر سر آزکورپ هستش.
۷.حالا خداروشکر تو MCU به تیکه انداختن اکتفا کردن اما تو دو سری قبل اشارات کمی میشد(یعنی دو فیلم اول)
۶.چون تو سری مارک وب جی.جونا جیمسونی نبود باید با یکی از کاراکتر های اصلی جاش رو پر میکردن.
۵.یکی از نقاط قوت MCU و سری مردعنکبوتی مارول اینه که شوخ طبعی ذاتی مردعنکبوتی رو فراموش نکردن.که این خودش از نقاط قوت فیلم Homecoming بود.
۴.متاسفانه جان واتس برای فیلم اول خودش از امکانات کمی بهره مند بوده(مثلا میتونست گرین گابلین رو خبیث فیلم کنه)اما یکی از امکاناتی که داشته متصل بودن به MCU و وقایع روز اون بوده.
۳.نظری ندارم چون به شدت اذیت کننده بود و تو مقاله دیروز سایت هم بهش اشاره شد.
۲.این مورد تو سینما یکم غیر منطقی هستش.یعنی خبیث نمیمیره خب بعدش کجا میره؟کجا قایم شده؟چرا دوباره حمله نمیکنه.میشه این رو هم تو سینما نشون داد اما ریسک بالایی داره(از نظر من)
۱.این هم مثل مورد ۱۰ استاد ریمی نتونسته بود تو دو فیلم شاهکار قبلی به سمبیوت و وقایع Secret Wars اشاره کنه.ولی MCU چنین فرصتی داره و میتونه از اون استفاده کنه(که داره میکنه)اما بدترین ونوم تاریخ هم نباشه جزو بد ها هستش.
بازم ممنون از اقای ترابی(بدون کلمه استاد).اگر کسی از دوستان مخالفتی داشت لطفا بگه.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#8 AmirhoseinJafari2005 1402-04-05 18:44
سلام. مقاله فوق العاده ای بود. خسته نباشید.
نقل قول کردن
AMERETAT
#9 AMERETAT 1402-04-05 20:03
سلام دوستان
کاربر جدید نیستم ولی تا الان قابلیت کامنت گذاشتن رو نداشتم
اول ممنون به خاطر این مقاله‌ی جذاب و دوم فکر کنم تنها فلش تامپسون سینما که دیدیم یک مقدار بیشتر از یک قلدر معمولی بود و یک نشونه هایی ازش وجود داشت فلش تامپسون amazing spider-man بود. درسته اولش یه قلدر بیشتر نبود ولی وقتی اومد و مرگ عمو بن رو به پیتر تسلیت گفت و باهاش همدردی کرد یه سیگنال هایی داد که این فلش تامپسون یه مقدار با بقیه فرق داره و حتی تو مراسم ختم سروان استیسی هم حاضر بود، وگرنه تو اسپایدرمن سم ریمی که همون قلدر معمولی بود تو mcu هم صرفا یه پسر پولدار و خوشگذرونی بود که تشنه‌ی توجه بود(و بعید میدونم از همچین کسی در آینده‌ی mcu مامور ونوم در بیاد)
نقل قول کردن
mehdie
#10 mehdie 1402-04-05 20:35
سلام.
شماره 9 یک ایراد داره
تو مردعنکبوتی 3 خود مارکو گفت من عموت نگشتم . من فقط بهش گفتم ماشینت لازم دارم. بعد عمو بن نصیحتش کرد .
اون همکارش بود که عموبن کشت
نقل قول کردن
بارمان بزرگی
#11 بارمان بزرگی 1402-04-05 20:46
به نقل از AMERETAT:
سلام دوستان
کاربر جدید نیستم ولی تا الان قابلیت کامنت گذاشتن رو نداشتم
اول ممنون به خاطر این مقاله‌ی جذاب و دوم فکر کنم تنها فلش تامپسون سینما که دیدیم یک مقدار بیشتر از یک قلدر معمولی بود و یک نشونه هایی ازش وجود داشت فلش تامپسون amazing spider-man بود. درسته اولش یه قلدر بیشتر نبود ولی وقتی اومد و مرگ عمو بن رو به پیتر تسلیت گفت و باهاش همدردی کرد یه سیگنال هایی داد که این فلش تامپسون یه مقدار با بقیه فرق داره و حتی تو مراسم ختم سروان استیسی هم حاضر بود، وگرنه تو اسپایدرمن سم ریمی که همون قلدر معمولی بود تو mcu هم صرفا یه پسر پولدار و خوشگذرونی بود که تشنه‌ی توجه بود(و بعید میدونم از همچین کسی در آینده‌ی mcu مامور ونوم در بیاد)

من با شما درباره فلش تامپسون مخالفم.چون تو سری سم ریمی هم در مراسم ختم هری آزبورن شرکت و به اصطلاح آدم شده بود.دربارهMCUهم فقط هیکلش منو اذیت میکنه اما یه قلدر«امروزی» هستش.یعنی با تیکه انداختن کار رو پیش میبره.نه با مشت زدن
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1402-04-05 21:29
به نقل از mehdie:
سلام.
شماره 9 یک ایراد داره
تو مردعنکبوتی 3 خود مارکو گفت من عموت نگشتم . من فقط بهش گفتم ماشینت لازم دارم. بعد عمو بن نصیحتش کرد .
اون همکارش بود که عموبن کشت

برو دوباره فیلمو ببین
نقل قول کردن
ArmanSpidery
#13 ArmanSpidery 1402-04-06 00:19
سلام و عرض ادب جناب ترابی
به نظرتون با توجه به اینکه تعداد آثاری که از بتمن ساخته شده کمی بیشتر از مرد عنکبوتی بوده و عموما فروش خوبی هم داشتند میشه بتمن رو بعد از مرد عنکبوتی محبوب ترین کاراکتر کمیک بوکی دانست ؟
یک مورد دیگر هم عارضم ، قضیه حمله کردن و فحش بارون کردن سایت به سبب پرداختن به کاراکتر های فرعی و ترجمه کمیک هاشون که یکبار از زبان شما بیان شد چی بوده است ؟ ( اگر خاطرتون باشه همون بحث گسترده و متنوع بودن سایت که به شوخی بیان کردید هنوز جایش درد میکنه :D )
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1402-04-06 02:35
به نقل از ArmanSpidery:
سلام و عرض ادب جناب ترابی
به نظرتون با توجه به اینکه تعداد آثاری که از بتمن ساخته شده کمی بیشتر از مرد عنکبوتی بوده و عموما فروش خوبی هم داشتند میشه بتمن رو بعد از مرد عنکبوتی محبوب ترین کاراکتر کمیک بوکی دانست ؟
یک مورد دیگر هم عارضم ، قضیه حمله کردن و فحش بارون کردن سایت به سبب پرداختن به کاراکتر های فرعی و ترجمه کمیک هاشون که یکبار از زبان شما بیان شد چی بوده است ؟ ( اگر خاطرتون باشه همون بحث گسترده و متنوع بودن سایت که به شوخی بیان کردید هنوز جایش درد میکنه :D )

سلام والا اگه به من باشه سوپرمن دومه بعدش بتمن (بتمن از نظر من یکی از کسل کننده ترین کاراکترای تاریخه و خیلی از داستان هاشو به عشق دشمناش خوندم ! :-* ). چون سوپرمن رو همیشه به بتمن ترجیح دادم ولی بنظرم حقیقت اینه که بتمن از سوپرمن محبوب تره
سئوال دوم رو درست متوجه نشدم راستش! ولی الان بیش از یک ساله که تصمیم گرفتم جز درباره اسپایدرمن چیزی کار نکنیم (چه مقاله ، چه کمیک)
اسپایدی، سایت اسپایدرمنه . یه سری دوستان اومدن درباره شخصیت های دیگه نوشتن. منم جلوشون رو نگرفتم. ولی الان من موندم و خودم! دیگه هم به هیچ وجه به جز اسپایدرمن کار نمیکنم. اصلا به من چه! خودشون برن انجام بدن
البته همین جوریشم سایت اسپایدی هنوزم جامع ترینه. از نظر تنوع و دقت و درستی. برید مقایسه کنید ببینید مقالات سایت های دیگه چقدر غلط ترجمه دارن. حالا کمیک که جای خود داره
ولی من که کافیه . دیگه بسه... نه مارول، نه دیسی. فقط اسپایدرمن. و اصلا هدف و دلیل تاسیس این سایت "اسپایدرمن" بود
نقل قول کردن
ErfanParker
+1 #15 ErfanParker 1402-04-06 11:32
سلام با تشکر از اقای ترابی با این مقاله بی نقصشون
اقای ترابی خواستم از اینجا از شما بابت همه چی تشکر کنم
من کل اطلاعات مارولیم و مخصوصا اسپایدرمنی رو مدیون شما هستم اولین باری که با سایت شما اشنا شدم ۱۳ سالم بود از اون موقع تا الان که ۲۳ سالم شده هر وقت که مودم خرابه و بدترین اتفاق برام افتاده فقط میام تو مرورگر یه سرچ میزنم اسپایدی و یه مقاله از شما حالم رو خوب میکنه
من از ۵ سالگی با قهرمان زندگیم اشنا شدم اما به لطف شما همه چیز رو راجبش میدونم
اقای ترابی بابت تمام زحماتتون که بدون هیچ چشمداشتی و به صورت کاملا رایگان در اختیار ما قرار دادید ممنونم
همچنین از تمام نویسنده های سایت
امیدوارم همیشه سربلند و موفق باشید ارزو دارم یه بار از نزدیک شما رو ببینم و همکلام بشیم
ببخشید که طولانی شد:)
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1402-04-06 12:28
به نقل از ErfanParker:
سلام با تشکر از اقای ترابی با این مقاله بی نقصشون
اقای ترابی خواستم از اینجا از شما بابت همه چی تشکر کنم
من کل اطلاعات مارولیم و مخصوصا اسپایدرمنی رو مدیون شما هستم اولین باری که با سایت شما اشنا شدم ۱۳ سالم بود از اون موقع تا الان که ۲۳ سالم شده هر وقت که مودم خرابه و بدترین اتفاق برام افتاده فقط میام تو مرورگر یه سرچ میزنم اسپایدی و یه مقاله از شما حالم رو خوب میکنه
من از ۵ سالگی با قهرمان زندگیم اشنا شدم اما به لطف شما همه چیز رو راجبش میدونم
اقای ترابی بابت تمام زحماتتون که بدون هیچ چشمداشتی و به صورت کاملا رایگان در اختیار ما قرار دادید ممنونم
همچنین از تمام نویسنده های سایت
امیدوارم همیشه سربلند و موفق باشید ارزو دارم یه بار از نزدیک شما رو ببینم و همکلام بشیم
ببخشید که طولانی شد:)

مخلصیم . خوندن نظرت حالمو خوب کرد
دمت گرم. همین نظراته که ۱۱ ساله منو پابند این سایت کرده
من در خدمت شما هستم...
نقل قول کردن
AMERETAT
#17 AMERETAT 1402-04-06 22:22
به نقل از بارمان بزرگی:
به نقل از AMERETAT:
سلام دوستان
کاربر جدید نیستم ولی تا الان قابلیت کامنت گذاشتن رو نداشتم
اول ممنون به خاطر این مقاله‌ی جذاب و دوم فکر کنم تنها فلش تامپسون سینما که دیدیم یک مقدار بیشتر از یک قلدر معمولی بود و یک نشونه هایی ازش وجود داشت فلش تامپسون amazing spider-man بود. درسته اولش یه قلدر بیشتر نبود ولی وقتی اومد و مرگ عمو بن رو به پیتر تسلیت گفت و باهاش همدردی کرد یه سیگنال هایی داد که این فلش تامپسون یه مقدار با بقیه فرق داره و حتی تو مراسم ختم سروان استیسی هم حاضر بود، وگرنه تو اسپایدرمن سم ریمی که همون قلدر معمولی بود تو mcu هم صرفا یه پسر پولدار و خوشگذرونی بود که تشنه‌ی توجه بود(و بعید میدونم از همچین کسی در آینده‌ی mcu مامور ونوم در بیاد)

من با شما درباره فلش تامپسون مخالفم.چون تو سری سم ریمی هم در مراسم ختم هری آزبورن شرکت و به اصطلاح آدم شده بود.دربارهMCUهم فقط هیکلش منو اذیت میکنه اما یه قلدر«امروزی» هستش.یعنی با تیکه انداختن کار رو پیش میبره.نه با مشت زدن

بله ولی ما از فلش تامپسون سم ریمی چیزی بیشتر از این ندیدیم و موافقم که فلش تامپسون mcu یه قلدر امروزی تر شده و من هم به نظرم تغییر جالبیه ولی خب قطعا از همچین پسری که موقع خطر تنها اقدامش اینه که لایو اینستاگرامش بکنه نمیشه انتظار داشت که به ارتش ملحق بشه و ازش قهرمان جنگ در بیاد
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1402-04-07 10:12
به نقل از AMERETAT:
کنم تنها فلش تامپسون سینما که دیدیم یک مقدار بیشتر از یک قلدر معمولی بود و یک نشونه هایی ازش وجود داشت فلش تامپسون amazing spider-man بود. درسته اولش یه قلدر بیشتر نبود ولی وقتی اومد و مرگ عمو بن رو به پیتر تسلیت گفت و باهاش همدردی کرد یه سیگنال هایی داد که این فلش تامپسون یه مقدار با بقیه فرق داره و حتی تو مراسم ختم سروان استیسی هم حاضر بود

اون اوایل که خبرهای مردعنکبوتی شگفت انگیز 2 رو تو سایت پوشش میدادیم یه عکس از فلش تامپسون منتشر شد که نشون میداد قراره تو فیلم باشه ولی ظاهرا حضورش حذف شد. من عکسش رو از آرشیو قدیمی سایتمون پیدا کردم:


بنظرم این عکس هم نشون میده قرار بوده فلش و پیتر با هم مهربون تر بشن! ولی خب، حذفش شد دیگه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45