برترین حیوانات ابرقهرمان!

برترین حیوانات ابرقهرمان!

در این مقاله، بار دیگر به دنیای جذاب حیوانات کمیک سفر کرده و به رتبه بندی خفن ترین و باحال ترین حیوانات ابرقهرمان میپردازیم.

مقدمه: حدود یک قرن است که ابرقهرمانان کمیک بوک در برابر ظلم می جنگند و سعی دارند دنیا را به جایی بهتر برای زندگی تبدیل کنند، اما نکته حائز اهمیت اینه که گاهی آن ها نمیتوانند دست تنها از عهده چنین کاری بر بیایند و به کمک دیگران نیاز پیدا می کنند. بی شک حیوانات دست آموزی که دارای قدرت های فوق بشری هستند، یکی از بهترین گزینه ها برای حمایت از ابرقهرمانان داستان ما به شمار می روند. چرا که آن ها میتوانند همیشه در کنار ابرقهرمانان باشند و حتی گاهی کار هایی انجام دهند که خود آن ابرقهرمانان هم قادر به انجام آن نیستند! حال در این مقاله قصد داریم تا با بهترین حیواناتی که خود، نوعی ابرقهرمان هستند و قدرت های مخصوص به خود را دارند، آشنا شویم. جالبه که اکثر حیوانات این لیست مربوط به عصر نقره ای دنیای کمیک می باشند، دلیلش هم این است که در آن زمان نویسندگان کمیک بیشتر کودکان را مخاطب قرار میدادند و داستان ها را از حیوانات عجیب و غریب با توانایی های فرابشری پر میکردند، البته این مورد از اهمیت اونا کم نمیکنه، چرا که توی همان دوران بود که شاهد جمعی از برترین حیوانات دست آموز در دنیای کمیک بودیم.

نکته: حیوانات توی این لیست به معنای واقعی کلمه "حیوان" هستند، بنابراین شخصیت هایی مثل لاکپشت های نینجا یا راکت راکون که ویژگی های انسانی به خود گرفته اند، در این مقاله جایی ندارند.

(توصیه می شود قبل از خواندن این مقاله، به اینجا و اینجا بروید تا درباره دنیای حیوانات کمیک اطلاعات بیشتری کسب کنید)

 

15- کامِت، ابراسب (Comet the Super-Horse)

کامِت، ابراسب (Comet the Super-Horse)

این حیوان باحال که سرگذشت عجیب و غریبی هم داره برای بار اول در شماره 293 از داستان های Adventure Comics حضور پیدا کرد. کامت به معنی شهاب (Comet) مخلوق جری سیگل و کرت سوان بزرگ می باشد، آن ها این اسب نجیب را در سال 1962 وارد دنیای کمیک کردند. بعد از آن هم در دهه 60 میلادی اغلب او را به عنوان ابر اسب سوپرگرل مشاهده میکردیم، اسبی که نقش مهمی توی زندگی این قهرمان زن داشته است. لازم به ذکره که او یکی از اعضای لژیون ابر حیوانات خانگی نیز می باشد. اما نکته عجیبی که این وسط وجود داره اینه که کامت در عین حال که اسب سوپرگرل بوده، نامزد او نیز بوده است! اگر همچنان هم به اندازه کافی متعجب نشدید، پس بزارید بگم که علاوه بر سوپرگرل، او رابطه عاشقانه ای هم با لوئیس لین داشته است! خب، فکر کنم مختون حسابی سوت کشید. در هر حال، بعد ها مشخص میشه که این اسب در گذشته ملاقاتی با یک جادوگر داشته و از این رو، قادره ظاهر انسانی به خودش بگیره، در این حالت نام او برانکو بیل استار (Bronco Bill Starr) می باشد. عجیب تر اینکه وقتی توی هیبت انسانی خودش قرار داره، سوپرگرل بهش نمیگه که تو اسب من هم هستی! از طرفی، شاید براتون جالب باشه بدونید که کامت در ابتدا یک سنتور (Centaur) از یونان باستان بود (سنتور یا قنطروس واژه ای است که به موجودات نیمه انسان-نیمه اسب اطلاق می شود، آن ها از معروف ترین موجودات اساطیر یونان هستند) و بعد ها معجونی مینوشه که توسط زن جادوگری به نام کیرکه (Circe) درست شده بود و قرار بود که او را به یک انسان تبدیل بکنه، اما این سنتور به یک اسب تنومند با قدرت های فوق بشری و عمر جاویدان بدل گشت. خب بیاین یه جمع بندی بکنیم، پس اینطور شد: کامت در اصل سنتوری است که به یک اسب فنا ناپذیر با قدرت های خفن تبدیل شده و میتونه خودش رو به انسانی زیرک تبدیل بکنه که با دختران کریپتونی ارتباط عاشقانه داره! ظاهرا همونطور که میبینید، ایده پشت این شخصیت به طرز عجیبی مسخرست!

 

14- بِپو، ابرمیمون (Beppo the Super-Monkey)

بِپو، ابرمیمون (Beppo the Super-Monkey)

میمون فولادی اولین حضور خودش را در سال 1959 و در شماره 76 از سری کمیک های Superboy تجربه کرد، خالقان او اتو بیندر و جورج پاپ هستند. او که یکی از ابرحیوانات سوپر فمیلی و همچنین یکی از اعضای لژیون ابر حیوانات خانگی می باشد، تا به حال اتفاقات سختی را تجربه کرده و دردسر های زیادی را پشت سر گذاشته است. برخلاف کامت، بپو در حقیقت یک میمون کریپتونی بود که به همراه کشتی فضایی کال ال که در آن زمان کودکی بیش نبود، به زمین رسید. چیزی از اون ماجرا نمیگذره که بپو از کال ال جدا میشه و دل به جنگل های مختلف روی زمین میزنه، خوشبختانه او تونست در مدتی که در این جنگل های خطرناک به سر میبرد، از مرگ فرار بکنه و جان سالم به در ببره، چرا که بپو به لطف قدرت های فراطبیعی خود، توانایی بقاء در مکان هایی که برای زندگی بسیار سخت و طاقت فرسا هستند رو هم داره. بعد از این ماجرا ها، او به اسمالویل برمیگرده. از اونجایی که او یک میمون به شدت بازیگوش و موذیه، هر نوع فضولی و شرارتی که فکرشو بکنید ازش سر زده، طوریکه همه از دستش عاصی هستند! جالبه که پدر و مادر کلارک کنت اولش فکر میکردند این همه خرابکاری و بازیگوشی از طرف خود کلاکه و اطلاع نداشتند همش زیر سر این میمون بازیگوشه! مدتی بعد، بپو میره توی گاراژ خانواده کنت و سهوا یه آتیش بازی حسابی راه میندازه! در کمال تعجب این آتیش بازی اونقدر شدید بوده که خود این میمون هم از شدت وحشت زدگی اونجارو ترک میکنه و بعد هم به طور ناگهانی به فضا میره! تقریبا همون موقع ها هم بود که بپو به عضویت لژیون ابرحیوانات در اومد. درسته که این ابرمیمون بسیار شیطون و خرابکاره، ولی خب این اطمینان رو بهتون میدم که او هیچ وقت به یک انسان تبدیل نشده که بتونه عاشق سوپرگرل بشه!

 

13- B'dg

 B'dg

این گرین لنترن کوچولو در سال 2005 و در شماره 4 از سری گرین لنترن، توسط جف جانز و ادوارد ون سیور خلق شد. داستان از اونجا شروع میشه که یکی از اعضای سپاه گرین لنترن ها به نام Ch’p توسط یه کامیون زیر گرفته میشه و میمیره، در ادامه B’dg    بیکار نمیشینه و جای او را در این گروه میگیره (نام او را "بج" تلفظ کنید) بدین ترتیب بود که او تونست به چنین جایگاهی در این سپاه دست پیدا بکنه و به گرین لنترنی سنجاب مانند با اراده پولادین تبدیل بشه. قبول کنید که او خیلی بامزست ولی خب نباید هم دست کم بگیرینش! گول جثه کوچیک این موجود رو نخورید، چرا که B’dg بدون تردید یک گرین لنترن خطرناکه و همین توانایی ها و اعتماد به نفس محکم او هستند که بهش این اجازه رو دادند تا در اعماق فضا به نبرد با دشمان گوناگون سپاهشون بپردازه، بدون اینکه ذره ای خم به ابرو بیاره. البته او در ابتدا یک لنترن بی تجربه و خام بود، ولی بعد حوادث مختلفی رو تجربه میکنه و برای خودش یه مرد میشه! در اون زمان در این داستان ها شاهد عنکبوتی عظیم الجثه به نام Spider Guild   بودیم که در سیاره Oa به سراغ نگهبانان عالم میره تا با شکست اونا بتونه صاحب قدرت بشه. بعد هم نبرد بزرگ سپاه سنسترو شکل میگیره و در طی این نبرد مشاهده میکنیم که B’dg   موفق میشه بر ترس خودش غلبه کنه و وارد جنگ بشه، اینجوری بود که او تونست به یک گرین لنترن واقعی و کامل تبدیل بشه. در حال حاضر او نه تنها محافظ شجاع بخش فضایی 1014 می باشد، بلکه به عنوان یکی از برترین و قوی ترین حیوانات دنیای کمیک هم شناخته میشود.

 

12- خانم لاین (Ms. Lion)

خانم لاین (Ms. Lion)

خانم لاین (میز لاین) سگ باوفای زن عمو می بود که اولین بار مختص کارتون خاطره انگیز "مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او " خلق شد   (این مقاله را بخوانید) . این نسخه از او هم مربوط به   یک دنیای موازی از مرد عنکبوتی (دنیای شماره 97161) میشود.  در هر حال خانم لاین الان عضوی از گروه حیوانات خانگی انتقام جو می باشد. او برای بار اول در شماره نخست از کمیک Lockjaw and the Pet Avengers در سال 2009 ظاهر شد. کریس ایلیاپولوس و ایگ گوارا خالقان این حیوان مغرور هستند. خانم لاین همواره برای محافظت از ملکه ها و حمایت از هم گروهی های انتقام جویش در برابر پلیدی میجنگه، بنابراین هرگز قدرت یک سگ کوچیک رو دست کم نگیرید! شاید جالب باشه بدونید با اینکه اسم او "خانم لاین" هست، اما این سگ در حقیقت یک پسره! شیر پسری که از هیچ موجودی نمیترسه. خانم لاین توسط لاکجا و Throg به تیم حیوانات خانگی انتقام جو ملحق شد، چرا که این حیوانات در اون زمان میخواستند وارد یک ماجراجویی عظیم برای جمع آوری سنگ های بی نهایت بشن، اونم قبل از اینکه دست یک ابرخبیث به این سنگ ها برسه! از طرفی، خانم لاین خیلی پرجنب و جوش و بیش فعاله، طوری که گاهی کل تیم رو توی دردسر میندازه! مثلا یه بار که خواستند برای به دست آوردن یکی از سنگ های بی نهایت به گذشته سفر کنند، با دویل دایناسور مواجه شدند (دویل دایناسور در ادامه همین مقاله نیز معرفی شده است) خانم لاین هم به طور اتفاقی این دایناسور رو عصبانی میکنه و همگی توی دردسر میفتند، دلیلش هم این بود که بیش از اندازه به لانه تخم های او نزدیک شده بودند. در هر حال، شاید خانم لاین چندان نیرومند نباشه، اما یقینا یکی از باحال ترین سگ هایی هست که تا به حال در کمیک های مارول ظاهر شده.

 

11- Ch'p

Ch'p

این هم همان شخصیتی که کمی عقب تر ذکر خیرش بود. Ch’p یک گرین لنترن سنجاب ماننده که در سیاره ای به نام H’lven متولد شده است. او با شماره 148 از سری دوم داستان های گرین لنترن که در سال 1982 به چاپ رسید، وارد دنیای کمیک شد. خالقان این شخصیت پاول کاپربرگ و دان نیوتون هستند. او بعد ها به گرین لنترن بخش 1014 تبدیل شد و همانند B’dg   تلاش زیادی کرد تا امنیت و آرامش را در این بخش حفظ کند. در حقیقت بعد از اینکه سیاره او توسط یک سازمان نظامی خشن و توانمند مورد حمله قرار میگیره، او دست به کار میشه و رهبری مردمش رو برای دفاع و مقاومت در برابر این حمله مرگبار به عهده میگیره. بعد از این ماجرا بود که او ربوده و به مرگ محکوم شد. اما خوشبختانه یکی از نگهبانان عالم در اون دوران به دیدار او میره و بهش یکی از حلقه های قدرت رو میده! در ادامه،Ch’p موفق میشه با استفاده از قدرت های این حلقه از زندانی که توش گیر افتاده بود، فرار و حتی اون رژیم مستبدی که به سیاره اش حمله ور شده بود رو نابود بکنه. اینگونه بود که او توانست سیاره اش رو از زیر سلطه دشمن خارج و بار دیگر آزادی رو به مردمش تقدیم بکنه. بعد از این اتفاقات، او به گروهی در سیاره Oa ملحق شد که هال جوردن هم در آن فعالیت داشت، بنابراین او به هم تیمی هال جوردن تبدیل و مسئولیت محافظت از بخش 1014 به او واگذار شد. سپس او به دلیل اینکه به یک گرین لنترن تبدیل شده بود، برای خودش هویت مخفی به وجود اورد و این راز رو از نامزد و بهترین دوستش پنهان نگه داشت، متاسفانه Ch’p بعد ها دچار افسردگی و بحران خودکشی شد، همین مسئله باعث شد او به طور کامل از جامعه و دیگر اشخاص فاصله بگیره و به خواب زمستانی رفت. البته این اتفاقات چیزی از توانمندی و مهارت او به عنوان یک گرین لنترن کم نمیکنه، از این رو، او بی شک یکی از بهترین حیواناتی است که تا به حال وارد سپاه گرین لنترن ها شده و در کنار آن ها جنگیده.

 

10- رِدوینگ (Redwing)

رِدوینگ (Redwing)

ردوینگ، شاهین دست آموز و یار و یاور سم ویلسون می باشد. او برای نخستین بار در سال 1969 و در شماره 117 از کمیک های کاپیتان آمریکا ظاهر شد، استن لی و جین کولن کسانی بودند که او را خلق کردند. جالبه که ردوینگ تنها یک شاهین معمولی قرمز رنگه و سم ویلسون هم تنها به دلیل تطابق هویت ابرقهرمانی اش با این پرنده شکاری او را خرید. بعد ها، حادثه ای که مکعب کیهانی و رد اسکال هم در آن دخیل بودند برای این دو پیش اومد و باعث شد نوعی پیوند ذهنی قوی بینشون شکل بگیره. ردوینگ در بسیاری از نبرد های سم ویلسون به کمک او آمده و هرگز او را دست تنها نگذاشته است. البته کمک های ردوینگ به سم ویلسون فقط محدود به دوره ای که او فالکون بوده، نمیشه، بلکه حتی زمانی که او به کاپیتان آمریکا هم تبدیل شده بود، ردوینگ را در کنار خود داشت. همچنین گاهی گروه انتقام جویان هم از این شاهین استفاده میکنند، مثلا او را برای عملیات های شناسایی و جمع آوری اطلاعات دشمن به کار میگیرند. شاید براتون جالب باشه بدونید که ردوینگ هم همانند بسیاری از حیوانات توانمند مارول، عضوی از گروه حیوانات خانگی انتقام جو بوده و به آن ها برای یافتن سنگ های بی نهایت کمک زیادی کرده است. علاوه بر این، او هنگام نبرد علیه دویل دایناسور هم در کنار این تیم بوده و آن ها را یاری کرده است. نقش پررنگ او در دنیای کمیک باعث شد ایده به کارگیری او در سینما به فکر سازندگان فیلم های مارول هم بیفته و بدین ترتیب، در فیلم جنگ داخلی برای اولین بار او را در عالم سینما مشاهده کردیم. هرچند از اونجایی که ایده یک شاهین پرنده که ارتباط ذهنی قدرتمندی با فالکون داره چندان مناسب چارچوب سینما نیست، ما به جای یک شاهین پرنده، با یک نوع هواپیمای هوشمند بدون سرنشین (Drone) مواجه بودیم. در هر صورت، شاید او قدرت های چندان خاصی نداشته باشه، اما احتمالا از میان حیوانات این لیست، ردوینگ بهترین و جالب ترین ارتباط رو با پارتنر انسانی خودش داره.

 

9- استریکی، ابرگربه (Streaky the Supercat)

استریکی، ابرگربه (Streaky the Supercat)

استریکی ابرگربه -در کنار کریپتو، کامت و بپو- یکی از حیوانات دست آموزی است که اوایل دهه 60 میلادی و در صفحات کمیک های سوپرمن ظاهر شد. به طور دقیق، این حیوان در شماره 261 از داستان های Action Comics در سال 1960 خلق شد. جری سیگل و جیم مونی هم آن دو نویسنده و طراحی هستند که او را وارد دنیای کمیک کردند. حالا بیاین بیشتر با خود این گربه و تاریخچه اش آشنا بشیم. استریکی در حقیقت گربه دست آموز سوپرگرل بود، ولی برخلاف بپو که اهل سیاره کریپتون بود، او گربه ای زمینی بیش نبود که بعد ها توانست از یک نوع کریپتونایت عجیب و غریب قدرت های فراطبیعی کسب کند. حال او همانند سوپرمن و سوپرگرل، دارای سرعت و بینایی فراطبیعی است، یا به عبارتی بهتره بگوییم او تقریبا توانایی انجام هر کاری که یک کریپتونی زیر نور خورشید قادر به انجام آن است را دارد. البته درسته که استریکی مثل امثال کریپتو و لاکجا شناخته شده و محبوب نیست، ولی خب همچنان یکی از مهم ترین شخصیت حیوانی داستان های سوپرمنه. همچنین بد نیست که بدونید او تاریخچه ای نسبتا طولانی و دراز در دنیای کمیک داره و در داستان ها و ماجرا های بسیاری حضور داشته است. دلیلش هم اینه که سازندگان کمیک هیچ وقت حاضر نمیشدند از این شخصیت دل بکنند و در طی این سال ها، از ورژن های مختلف این گربه در کمیک ها استفاده کردند. استریکی حتی در سریال کارتونی سوپرمن: مجموعه انیمیشنی به عنوان یک گربه معمولی خانگی ظاهر شد. این گربه در انیمیشن Justice League هم حضور داشت. همچنین در کارتون "کریپتو، ابرسگ" -که بیشتر مخاطب کودک را مورد هدف قرار میداد- یک نسخه متفاوت از استریکی که دارای قدرت های فراطبیعی بود را دیدیم.

 

8- لاکهید (Lockheed)

لاکهید (Lockheed)

لاکهید، اژدهای کوچک جثه ای است که برای اولین بار در شماره 166 از سری داستان های Uncanny X-Men در سال 1983 حضور پیدا کرد. این اژدها توسط کریس کلیرمانت و پاول اسمیث خلق شده است. لاکهید اغلب در داستان های مردان ایکس دیده می شود و به نوعی دستیار و حیوان دست آموز کیتی پراید به حساب می آید (اگر میخواهید بیشتر درباره گذشته لاکهید اطلاعات کسب کنید، اینجا را کلیک کنید) او تنفس آتشین داره، میتونه پرواز بکنه و همچنین قادره به طرز حیرت انگیزی احساسات و عواطف دیگران رو به طور کامل درک بکنه! این قدرت او باعث شده شاهد ارتباط نزدیک تر و جالب تری میان او و کیتی پراید باشیم. حتی یه بار زمانی که کیتی پراید برای مدتی ناپدید شده بود، لاکهید خیلی بهش فشار اومد و مجبور شد به نوشیدن مشروبات الکلی روی بیاره! البته او فقط یه دستیار ساده نیست، بلکه یکی از بهترین جنگجویان یک نژاد فوق پیشرفته فرازمینیه! بعد هم میبینیم که گونه ای بیگانه به نام  The Brood به سرزمینشون حمله میکنه و فقط میتونم بگم اگر لاکهید نبود، خدا میدونست چه بلایی بر سر سرزمین و هم نوعانش میفتاد! جالبه که در طی همین ماجرا بود که او برای بار نخست با کیتی پراید دیدار میکنه و بعد هم به زمین میاد. نام "لاکهید" رو هم خود کیتی پراید برای او گذاشت، او این نام رو از روی یه کاراکتر افسانه ای که فقط توی قصه ها وجود داره، انتخاب کرد. لاکهید -همانند بعضی دیگر از حیوانات این لیست- عضو گروه حیوانات خانگی انتقام جو نیز بوده است. یکی دیگر اتفاقات مهم زندگی لاکهید مربوط به رویداد جنگ های پنهانه، جایی که او به "دنیای نبرد" میره و در اونجا شیفته موجودی مشابه خودش به نام Puff میشه. البته بعد به شدت توی ذوقش میخوره! چرا که وقتی به زمین برمیگردند، در کمال تعجب میبینه که Puff داره به یک کایجو عظیم الجثه و مخرب تبدیل میشه! به همین دلیل هم لاکهید باهاش بهم میزنه!

 

7- ثروگ (Throg)

ثروگ (Throg)

ثروگ -که میتونید سایمون والترسون هم صداش کنید- برای نخستین بار در شماره 364 از داستان های ثور حضور پیدا کرد. خالق او هم کسی نیست جز والتر سیمنسون! (به شباهت اسمی عجیبشون دقت کردید؟!) در واقع بعد از اینکه ثور توسط لوکی به یک قورباغه تبدیل میشه، در یکی از ماجراجویی هایش با کسی ملاقات میکنه که او هم توسط یک جادوگر به یک قورباغه تبدیل شده بود! او که دیگه مجبوره در قالب یه قورباغه به زندگی ادامه بده، نام Puddlegulp رو برای خودش انتخاب میکنه. در ادامه Puddlegulp به همراه جمعی دیگر از قورباغه ها یک تجمع کوچیک رو توی پارک مرکزی تشکیل داده بودند، این گروه از قورباغه ها برای مدت ها با دسته ای از موش های پارک در جنگ بودند. اما بعد که ثور باهاشون دیدار میکنه، تصمیم میگیره بهشون کمک میکنه تا از خودشون در برابر موش ها دفاع کنند و اونارو شکست بدند. بعد هم در داستان Lockjaw and the Pet Avengers میبینیم که ثور زمین رو ترک میکنه اما به صورت اتفاقی بخشی از پتکش رو روی زمین جا میزاره، حال فرصتی برای Puddlegulp ایجاد شده که شانس خودش رو امتحان بکنه و ببینه آیا لیاقت به دست گرفتن پتک ثور رو داره یا نه. جالب اینجاست که او شایسته بود و تونست پتک رو بلند بکنه! بعد هم اون قطعه از میولنیر به یک پتک مجزای کوچک تبدیل و سبب شد Puddlegulp به یک قهرمان قورباغه ای کوچک به نام   Throg تبدیل بشه. حال که او قدرت های ثور رو در اختیار داره، تصمیم میگیره دیگه همیشه هوای یاران قورباغه ای خودش رو داشته باشه و اجازه نده کسی بهشون زور بگه. از طرفی، به همراه دیگر حیوانات راهی ماموریتی برای جمع آوری سنگ های بینهایت میشه قبل از اینکه دست کسی (یا بهتره بگیم پنجه های کسی!) بهشون برسه! ثروگ در حال حاضر قدرت های ثور رو در اختیار داره، به عبارتی او قادره بسیاری از کارهایی که فقط ثور توانایی انجام آن ها را داره را انجام بده.

 

6- کازمو (Cosmo)

کازمو (Cosmo)

کازمو بدون تردید باحال ترین حیوان توی این لیسته! شک نکنید اگر تاریخچه و حضور او در داستان های کمیک فقط کمی طولانی تر و پربارتر بود، الان توی Top5 این مقاله قرار میگرفت. به هر حال، او یک سگ دورگه دوست داشتنی از نژاد گلدن رتریور می باشد که به خاطر یک پروژه فضایی به فضا فرستاده شد. کازمو برای بار اول در شماره هشتم از کمیک های نوا ظاهر شد. اندی لنینگ، دن ابنت و ولینگتن ایوس هنرمندانی هستند که او را در سال 2008 خلق کردند. داستان این سگ فضایی از این قراره که در دوران جنگ سرد، ایالات متحده و شوروی در رقابت با یکدیگر بودند تا ببینند کدامشان زود تر میتواند یک سفر فضایی ترتیب دهد. درست اینجا بود که پای کازمو هم به این ماجرا باز شد و او را به فضا پرتاب کردند. اما او برای مدتی در فضا سرگردان و به طور اتفاقی به سگی جهش یافته بدل گشت. کازمو در حال حاضر به رئیس بخش امنیتی Knowhere -یک ایستگاه فضایی مجهز که از سر یک سلستیال مرده ساخته شده است- تبدیل شده! این سگ فضایی نه تنها دارای قدرت های تله کنسیس (جا به جایی اجسام از راه دور با استفاده از قدرت های ذهنی) می باشد، بلکه یکی از متحدان نزدیک نگهبانان کهکشان هم به شمار می رود و بار ها به کمک آن ها آمده است (البته معمولا خیلی روی اعصاب راکت راکون راه میره!)

 

5- اِیس، سگ خفاشی (Ace the Bat-Hound)

 اِیس، سگ خفاشی (Ace the Bat-Hound)

ایس سگی باهوش از نژاد ژرمن شپرد می باشد، صاحب اول او که جان ویلکر نام داشت توسط عده از جنایتکاران ربوده شد. اما بعد بت من و رابین از ماجرا باخبر میشوند و دلشون برای این سگ میسوزه، پس تصمیم میگیرند کمکش کنند. اونا تلاش میکنند تا صاحب ایس رو با کمک خود او پیدا کنند و خوشبختانه موفق هم میشوند، اینگونه بود که ایس بار دیگر نزد صاحبش برگشت. اما مدت ها بعد زمانی که صاحبش به دلیل شغلی که داشت دیگه نمیتونست از ایس درست و حسابی مراقبت بکنه، تصمیم میگیره سرپرستی این سگ رو به عهده بروس وین بذاره. حال بروس وین صاحب یک سگ باهوشه که در مبارزه با جرم و جنایت بهش کمک میکنه. او همچنین نقابی تقریبا مشابه نقاب بت من به چهره اش میزنه. از این رو، به "سگ خفاشی" شهرت داره. ایس برای اولین بار در سال 1955 و در شماره 92 از داستان های بت من خلق شد. خالقان او بیل فینگر - نویسنده بزرگی که خالق خود شخصیت بت من به حساب میاد- و شلدن مولدف می باشند. بعد از بحران در زمین های نا محدود، چند بار دیگر شاهد حضور ایس در داستان ها بودیم، منتها در قالب نژاد های متفاوتی از سگ ها. مثلا یک بار در یکی از کمیک ها به عنوان یک بولداگ ظاهر شد، یه بار دیگه هم به عنوان سگی از نژاد بلادهوند حضور پیدا کرد. از این رو، او تاریخچه ای طولانی در دنیای کمیک داره و بار ها به شکل های مختلف به خوانندگان معرفی شده است. به همین دلیل هم مطمئن باشید او یکی از شناخته شده ترین حیوانات دنیای کمیکه! این سگ خفاشی در بسیاری از داستان های عصر نقره ای بت من مورد استفاده قرار گرفت و به گونه ای یکی از اجزای ثابت و اصلی کمیک های دهه 50 بت من محسوب می شد. ولی بعد از اینکه جولیوس شوارتز در سال 1964 به ادیتور کمیک های بت من تبدیل شد، به ندرت شاهد حضور سگ خفاشی در داستان ها بودیم. او همچنین در Batman Beyond و Krypto the Superdog هم حضور پیدا کرده است.

 

4- لاکجا (Lockjaw)

لاکجا (Lockjaw)

لاکجا یه ناانسان فوق العاده قدرتمنده که شباهت بسیار زیادی به یه بولداگ داره، او به طور معمول از ناانسان ها - نژادی که هزاران سال پیش از انسان ها به وجود اومدند- محافظت میکنه. از اونجایی که لاکجا توانایی دورنوردی هم داره، میتونه ناانسان هارو به هر جا که بخواهند برسونه، مثلا بهشون کمک میکنه تا از Attilan که سرزمین نیاکانشان می باشد، به زمین بیایند. لاکجا مدت ها پیش تصمیم گرفت گروهی متشکل از دیگر حیوانات شکل بده تا بتوانند به کمک هم سنگ های بی نهایت را جمع آوری کنند، بدین ترتیب یک سری از حیوانات قدرتمند مارول را در گروهی به اسم "حیوانات خانگی انتقام جو" دور هم جمع کرد و رهبری آن ها را به عهده گرفت، گروهی که شما میتوانید اغلب اعضای آن را در این لیست مشاهده کنید. این حیوان وحشی و نیرومند در سال 1965 و در چهل و پنجمین شماره از داستان های چهار شگفت انگیز خلق شد، وجود او حاصل قلم توانای استن لی و جک کربی -دو تن از بزرگترین نویسندگان عالم کمیک- می باشد. لاکجا یکی از اعضای اصلی خانواده سلطنتی ناانسان ها به حساب میاد و معمولا وقتی که ناانسان ها در دیگر عناوین یا رسانه ها حضور پیدا میکنند، او هم در کنار آن ها دیده میشه. او همچنین اندازه بسیار بزرگی داره که باعث میشه دیگران حتی جرئت نکنند بهش نزدیک شوند! البته همونطور که مطلع هستید، لاکجا اونقدرا هم میان دوست داران کمیک بوک شناخته شده نیست، ولی با توجه به سریالی که قراره از ناانسان ها پخش بشه، احتمالا در آینده ای نزدیک به یکی از محبوب ترین ابرحیوانات دنیای مارول تبدیل خواهد شد.

 

3- دِویل دایناسور (Devil Dinosaur)

 دِویل دایناسور (Devil Dinosaur)

دویل دایناسور -که یکی از آخرین مخلوقات جک کربی کبیر می باشد- یک تی رکس قرمز رنگ عظیم الجثه است که در سال 1978 و با اولین شماره عنوان دویل دایناسور وارد دنیای کمیک بوک شد. این دایناسور معمولا در کنار دوست صمیمی و میمون مانند خودش مون بوی دیده میشه. چرا که هردوی آن ها اهل یک زمین موازی به نام جهان دایناسوری هستند، جهانی که در آن دایناسور ها و دیگر حیوانات ماقبل تاریخ با موجوداتی انسان مانند همزیستی میکنند. کربی خود تمام نه شماره از نخستین سری از داستان های او را نوشت و طراحی کرد. همچنین جالبه بدونید که زمانی دویل دایناسور خلق شد که مارول متوجه شد کمپانی دی سی قراره یه مجموعه انیمیشنی با حضور شخصیتی به نام  Kamandiکه خود یکی از مخلوقات جک کربی برای دی سی بود، بسازه. در نتیجه، مارول کربی رو وادار کرد که مجموعه ای مشابه Kamandi   بسازه. منتهی به دلیل محبوبیت بی حد و حصر دایناسور ها در آن زمان، کربی تصمیم گرفت که موجودی وحشی به نام دویل دایناسور را در کنار مون بوی در این داستان قرار بده (البته هرگز اون مجموعه انیمیشنی که قصد داشتند از روی او بسازند وارد مرحله تولید نشد) هرچی از عالی بودن این دایناسور بگم کم گفتم! او انقدر فوق العادست که مارول نتونست به همین راحتی ازش دل بکنه و تصمیم گرفت او را بار دیگر در سری "مون گرل و دویل دایناسور" به کمیک ها برگردونه. او علاوه بر اینکه دو داستان اختصاصی در کمیک های مارول داره، در یکی از عناوین گودزیلا در سال 1979 هم حضور پیدا کرده است. دویل دایناسور مطمئنا در آینده به محبوبیت بیشتری هم دست پیدا خواهد کرد و شناخته شده تر از قبل خواهد شد.

 

2- بَتِل کت (Battle Cat)

 بَتِل کت (Battle Cat)

خب، داستان این یکی کمی متفاوت و عجیبه. در واقع بتل کت، ببر خشمگین و نیرومند هی من (He-Man) و محافظ قلعه Grey-Skull است که در کارتون He-Man and the Masters of the Universe   در سال 1983 حضور پیدا کرد. این کارتون یکی از محبوب ترین کارتون های دهه هشتاد میلادی است که در طی سال های سال اقتباس های کمیک بوکی زیادی از روی آن انجام شده. بتل کت میان هواداران سن بالاتر بسیار شناخته شده هست و جایگاه فوق العاده او در این لیست هم به خاطر محبوبیت بالای این شخصیتیه. او یار و یاور همیشگی هی من می باشد، موجودی بزرگ جثه و توانمند که از هیچی نمیترسه و هرگز صاحبش رو رها نمیکنه. لازم به ذکره که هی من دارای دو شخصیت متفاوت (Alter Ego) می باشد، زمانی که او به پرنس آدام تبدیل میشه، بتل کت هم به ببری متفاوت به نام  Cringer تبدیل میشه! در این حالت، این ببر به شدت ترسو و تنبله و فقط بلده بخوره و بخوابه! با این حال، وقتی پرنس آدام به هی من تبدیل بشه،Cringer هم به بتل کت دلیر و قدرتمند تبدیل میشه و با تمام توان در کنار صاحب جنگجوی خود به نبرد با دشمنان میپردازه. شک نکنید که اگر بتل کت نبود، هی من تا به حال بار ها در مقابل نیرو های Skeletor -آنتاگونیست اصلی داستان- شکست خورده بود.

 

1- کریپتو، ابرسگ (Krypto the Super Dog)

کریپتو، ابرسگ (Krypto the Super Dog)

این شما و این هم پادشاه تمام ابرحیوانات دنیای کمیک! او سگ دوست داشتنی و محبوب سوپرمنه که توسط کرت سوان، سای بری و آتو بیندر در سال 1955 و در شماره 210 از کمیک های Adventure Comics قدم به دنیای کمیک بوک گذاشت. داستان با دانشمندی به نام Jor-El در سیاره کریپتون شروع میشه. جایی که این دانشمند قصد داره پسر خودش رو به زمین بفرسته، منتها پیش از اینکه این حرکت ریسکی رو انجام بده، تصمیم میگیره کریپتو رو با یک موشک مجهز به عنوان یه نمونه آزمایشی به زمین بفرسته تا ببینه آیا همه چی خوب پیش میره یا نه. متاسفانه، برنامه اونطور که انتظار داشتند پیش نمیره و موشک از مسیر اصلی منحرف میشه، این مسئله باعث میشه که کریپتو برای سال ها در فضا سرگردان باشه تا اینکه بالاخره به زمین میرسه. سوپربوی این سگ رو توی همون موشک پیدا میکنه و از اون زمان به بعد، کریپتو به همراه و همدم وفادار خانواده سوپرمن تبدیل میشه. علاوه بر اینکه این حیوان به شدت باحال و سرگرم کننده هست، بسیار هم قدرتمنده و مثل سوپرمن قادر به انجام تمام کار هایی هست که یک کریپتونی در زیر خورشید سرخ میتونه انجام بده. این یار مورد اعتماد سوپرمن احتمالا پایدار ترین حیوان خانگی کمیکی در تمام طول تاریخه، چرا که او یکی از معدود شخصیت های عصر نقره ای در این مقاله می باشد که در دوره کنونی هم بار ها در داستان ها مورد استفاده قرار گرفته. حقیقتا سوپرمن و کریپتو یک ترکیب فوق العاده زیبا و تول دل برویی رو میان یک قهرمان و حیوان دست آموزش به تصویر میکشن، جالبه گهگاهی که کریپتو هوس میکنه با صاحبش به پیاده روی بره، باهم دیگه میرن اطراف منظومه شمسی و حسابی خوش میگذرونن! البته همونقدر که ترکیب این دو به شدت فراطبیعی و کیهانی به نظر میرسه، نوعی ارتباط زیبای ساده و زمینی هم مانند هر حیوان خانگی و صاحبش میان آن ها وجود داره که باعث خلق لحظات کم نظیری در داستان های سوپرمن میشه. کریپتو در خارج از دنیای کمیک هم محبوبیت بالایی داره، طوری که در سال 2005 شاهد پخش کارتون اختصاصی او از شبکه تلویزیونی کارتون نت ورک بودیم.

 

 محمد امین حیاتی

Cap-Spider Potter

منبع: .وب سایت CBR

Copyright © 2020spidey.ir All rights reserved

(هر گونه کپی برداری از مطالب و تصاویر تنها با ذکر منبع و نام نویسنده مجاز می باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی نیرومند ترین حیوانات در دنیای مارول 

15 حیوان دست آموز برتر در دنیای کمیک

برترین شخصیت های MCU که بر پایه‌ی حشرات و حیوانات هستند

5 ابرقهرمان برتر اهل روسیه

10 چیز مهمی که باید درباره کمیک بوک های "فراری ها" (RUNAWAYS) بدانید

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید مارول در 10 سال گذشته

15 نبرد برتر ابرقهرمانان دنیای کمیک با دایناسور!

20 هیولای برتر مارول

10 قهرمان جنگلی (JUNGLE HEROES) برتر در دنیای کمیک

10 دستیار (SIDEKICK) برتر کمیک های مارول

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

HYPERION
#1 HYPERION 1399-02-18 17:08
ممنون آقای حیاتی مقاله ی فوق العاده ای بود چند تا سوال و نظر و ...
اول اینکه به نظر من جای چویی فلرکن که حیوان دست آموز کاپیتان مارول هست خالیه
2.یه سوالی درباره ی یه گروه داشتم که توی بیشتر موارد بهش بر خوردم:گروه لژیون ابر حیوانات و گروه و حیوانات خانگی انتقام جو
میشه استادان در این دو موضوع بیشتر توضیح بدن؟
3. توی مورد 14 خط 5 از پایین نوشتید کلاکه به جای کلارکه
4.ثور چطوری دوباره به خود اصلیش تبدیل شد بعد اینکه قور باقه شده بود؟
5.توی مورد 7 گفتید که بخشی از پتک ثور بر روی زمین ماند ولی چطوری پتک ثور شکسته بود؟
سوالات دیگه ای هم داشتما ولی نمیخوام سرتونو درد بیارم
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#2 Cap-Spider Potter 1399-02-18 18:00
به نقل از HYPERION:
ممنون آقای حیاتی مقاله ی فوق العاده ای بود چند تا سوال و نظر و ...
اول اینکه به نظر من جای چویی فلرکن که حیوان دست آموز کاپیتان مارول هست خالیه
2.یه سوالی درباره ی یه گروه داشتم که توی بیشتر موارد بهش بر خوردم:گروه لژیون ابر حیوانات و گروه و حیوانات خانگی انتقام جو
میشه استادان در این دو موضوع بیشتر توضیح بدن؟
3. توی مورد 14 خط 5 از پایین نوشتید کلاکه به جای کلارکه
4.ثور چطوری دوباره به خود اصلیش تبدیل شد بعد اینکه قور باقه شده بود؟
5.توی مورد 7 گفتید که بخشی از پتک ثور بر روی زمین ماند ولی چطوری پتک ثور شکسته بود؟
سوالات دیگه ای هم داشتما ولی نمیخوام سرتونو درد بیارم


خواهش میکنم.
2- گروه حیوانات خانگی انتقام جو رو که لاکجا دور هم جمع کرد، در واقع بعد از اینکه سنگ ذهن رو به طور اتفاقی پیدا کرد، متوجه شد که این سنگ چه قدرتی داره (و باعث شد هوش لاکجا به طرز عجیبی زیاد بشه!) برای همین هم تصمیم گرفت یه گروه از بهترین حیوانات دور هم جمع کنه تا همه‌ی سنگ هارو پیدا کنند، قبل از اینکه دست یه ابرخبیث بیفته و شر بشه!
درباره گروه لژیون ابرحیوانات خانگی هم میتونی از این لینک راجبش اطلاعات کسب کنی: spidey.ir/.../...
4- ثور رو لوکی به قورباغه تبدیل کرد، اما بعد دوباره لوکی رو مجبور کرد تا طلسم رو معکوس کنه و به حالت طبیعی برگرده.
5- اره شکسته بود. یه بُز نفهمی به اسم Toothgnasher با سُم‌هاش شکستش! (واقعا بز بود!) اسم اون قسمت از پتک هم Frogjolnir هست (!) و روش هم نوشته "هر کسی این پتک رو به دست بگیره، اگر شایسته باشه، قدرت های ثور رو به دست میاره"
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#3 Cap-Spider Potter 1399-02-18 18:02
حقیقتا توی این مدت حسابی دنیای حیوانات کمیک رو زیر و رو کردیم! :-*


...On the Horizon ;-)
uplooder.net/.../...
نقل قول کردن
Captain-spidey
#4 Captain-spidey 1399-02-18 20:14
اقای حیاطی عزیز دستتون درد نکنه مفاله خیلی خوبی بود به شخصه از بتل کت خیلی خوشم اومدبه نقل از Cap-Spider Potter:
...On the Horizon ;-)
uplooder.net/.../...

من که نمیفهمم چی نوشتید ولی از عکسی که اپلود کردید فکر کنم بدونم رتبه یک چیه (صحنه ای که کاپیتان امریکا دستش رو برا اسپایدرمن دراز میکنه داخل کمیک نیو اونجرز)
نقل قول کردن
Spider-Knight 2
#5 Spider-Knight 2 1399-02-18 22:06
ممنون بابت مقاله ی زیباتون واقعا لذت بردم
نقل قول کردن
Miguel-OHara
#6 Miguel-OHara 1399-02-20 05:29
ممنون آقای حیاتی.ولی خدایی نویسندگی واسه سایت مورد علاقت یچیز دیگست.

راستی اگه بگیم حیوان ابرقهرمان لاک پشت های نینجا نباید اول میشدن؟بالاخره حیوونن دیگه :D
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#7 Cap-Spider Potter 1399-02-20 15:57
به نقل از Miguel-OHara:
منون آقای حیاتی.ولی خدایی نویسندگی واسه سایت مورد علاقت یچیز دیگست. :D


همین ‌عشق و علاقه‌مندی‌ها هستند که زندگیِ کوتاهِ مارو زیبا میکنند... ;-)

به نقل از Miguel-OHara:

راستی اگه بگیم حیوان ابرقهرمان لاک پشت های نینجا نباید اول میشدن؟بالاخره حیوونن دیگه :D


ابتدای مقاله به صورت "نکته" نوشته شده:
نقل قول:
حیوانات توی این لیست به معنای واقعی کلمه "حیوان" هستند. بنابراین شخصیت هایی مثل لاکپشت های نینجا یا راکت راکون که ویژگی های انسانی به خود گرفته اند، در این مقاله جایی ندارند.
نقل قول کردن
Matingh
#8 Matingh 1399-02-21 11:03
سلام خیلی مقاله ی جالبی بود دستتون درد نکنه انیمیشن کریپتو رو خیلی دوست داشتم و لاکجا و کازمو هم برام جالب بود چون در بازی لگو مارول 2 بودن ثروگ هم خیلی عجیب و جالب بود :lol:
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#9 M.ALI.S.S 1399-02-23 18:31
آقا بزارید نظرم رو روراست بگم ؛ من کلا با حیوانات ابر قهرمانی که کپی یه ابر قهرمان معروف باشن مشکل دارم ، مگر اینکه نسخه ی حیوانی اون ابر قهرمان در یک دنیای موازی باشند .
مثلا با خوک عنکبوتی مشکلی ندارم ولی آخه کریپتو یه جورایی خیلی غیر قابل باوره :o خب آخه چرا باید یه سگی باشه که دقیقا ویژگی های سوپرمن رو داشته باشه و از یه دنیای موازی هم نباشه ؟! :-|
با ثور قورباغه هم کمی مشکل دارم ولی حداقل کمی قابل توجیه تره . یه بار یه تیکه از فیلم کریپتو رو دیدم و به نظرم خیلی مسخره بود . به خصوص یه جاش بود که کریپتو داست میرفت یه پسره رو نجات بده ، بعد پسره که اونو دید گفت : تو همون سگ قهرمانه ای ؟ و کریپتو هم گفت (دم کریپتو گرم جواب خوبی داد): پس چی ؟! مگه چند تا سگ پرنده هست ؟!
انصافی آخه سوال بود کرد ؟ :D
سگ بتمن رو هم که الان باهاش آشنا شدم :-| اصلا چرا دیسی اینقدر علاقه داره که ابر قهرمان های محبوبش رو به جک و موتور تبدیل کنه ؟؟؟!!!
حالا یه چی دیگه هم دیده بودم که فکر کنم یه اردک خفاشی بود :-|
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#10 M.ALI.S.S 1399-02-23 18:32
به نقل از Miguel-OHara:
منون آقای حیاتی.ولی خدایی نویسندگی واسه سایت مورد علاقت یچیز دیگست.

راستی اگه بگیم حیوان ابرقهرمان لاک پشت های نینجا نباید اول میشدن؟بالاخره حیوونن دیگه :D

اینو موافقم :D
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#11 M.ALI.S.S 1399-02-23 18:34
راستی چرا کریپتو اون چند سالی رو که تو فضا بود نمرد ؟

یه چیزی هم هست که اواخر زیاد ذهنم رو مشغول کرده، چرا با اینکه همه قیافه ی سوپر من رو میبینن نمیشناسنش ، ولی نصف بیشتره دشمن های قهرمانان نقاب دار اون ها رو میشناسن :-| واقعا چرا ؟ نمونش اسپایدی خودمون :-|
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#12 M.ALI.S.S 1399-02-23 18:37
به نقل از M.ALI.S.S:
آقا بزارید نظرم رو روراست بگم ؛ من کلا با حیوانات ابر قهرمانی که کپی یه ابر قهرمان معروف باشن مشکل دارم ، مگر اینکه نسخه ی حیوانی اون ابر قهرمان در یک دنیای موازی باشند .
مثلا با خوک عنکبوتی مشکلی ندارم ولی آخه کریپتو یه جورایی خیلی غیر قابل باوره :o خب آخه چرا باید یه سگی باشه که دقیقا ویژگی های سوپرمن رو داشته باشه و از یه دنیای موازی هم نباشه ؟! :-|
با ثور قورباغه هم کمی مشکل دارم ولی حداقل کمی قابل توجیه تره . یه بار یه تیکه از فیلم کریپتو رو دیدم و به نظرم خیلی مسخره بود . به خصوص یه جاش بود که کریپتو داست میرفت یه پسره رو نجات بده ، بعد پسره که اونو دید گفت : تو همون سگ قهرمانه ای ؟ و کریپتو هم گفت (دم کریپتو گرم جواب خوبی داد): پس چی ؟! مگه چند تا سگ پرنده هست ؟!
انصافی آخه سوال بود کرد ؟
سگ بتمن رو هم که الان باهاش آشنا شدم :-| اصلا چرا دیسی اینقدر علاقه داره که ابر قهرمان های محبوبش رو به جک و موتور تبدیل کنه ؟؟؟!!!
حالا یه چی دیگه هم دیده بودم که فکر کنم یه اردک خفاشی بود :-|

راستی یادم رفت در مورد اون اسب هوسران بگم :/ انصافی زشت نیست ؟ اسب و آدم ؟! :o
نقل قول کردن
Miguel-OHara
#13 Miguel-OHara 1399-03-01 04:37
به نقل از M.ALI.S.S:
یه بار یه تیکه از فیلم کریپتو رو دیدم و به نظرم خیلی مسخره بود . به خصوص یه جاش بود که کریپتو داست میرفت یه پسره رو نجات بده ، بعد پسره که اونو دید گفت : تو همون سگ قهرمانه ای ؟ و کریپتو هم گفت (دم کریپتو گرم جواب خوبی داد): پس چی ؟! مگه چند تا سگ پرنده هست ؟!

داداش از کریپتو فقط یه کارتون اومده :-| لابد اشتباهی فیلم آندرداگ و دیدی که واقعا مزخرفه
نقل قول کردن
slade wilson
#14 slade wilson 1399-07-07 13:23
خیلی مقاله فانی بود آقای حیاتی ممنون بابت ترجمه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45