معرفی 20 شخصیت جادویی – عرفانی – ماورا الطبیعه در کامیک بوک های مارول!

معرفی 20 شخصیت جادویی – عرفانی – ماورا الطبیعه در کامیک بوک های مارول! – قسمت دوم

اگر به دنیای جادویی دنیای مارول علاقه مند هستید، این مقاله رو از دست ندهید!

مقدمه : هر نوع ابرقهرمانی که فکرش رو بکنید توی دنیای مارول وجود داره. قهرمان هایی که توی نبرد تن به تن مهارت دارند، قهرمان هایی که جهش یافته هستند و مهارت های مافوق بشری دارند و همچنین اونایی که قدرت هاشون از علم و دانش اونا سرچشمه می گیره. یکی از عناصر دنیای مارول که در جای جای این دنیا یافت میشه، جادوئه! شما حتی میتوانید جادو را در اعماق ابعاد جهان زیرین همانند جهنم پیدا کنید. سحر و جادو و رمز و راز توی داستان ها به فراوانی یافت میشوند. بنابراین، این روزا داشتن شخصیتی که توانایی و قدرت های جادویی و ماورا طبیعی داشته باشه، توی هر گروه ابر قهرمانی نیازه. البته، در این بین شخصیت هایی هم وجود دارند که از این قدرت در راه کار های شیطانی استفاده می کنند. به همین سبب به ازای هر جادوگر اعظم و شریفی، یک جادوگر حیله گر و خائن هم وجود داره که جادو رو با انگیزه های خبیثانه خود آلوده میکنه. از زمانی که شخصیت هایی مثل دکتر استرنج وارد دنیای کمیک شدند، دنیای جادویی و اسرار آمیز کمیک میزبان سمبل هایی شد که سبب شدند هواداران بیش از پیش به جادو جمبل در داستان ها علاقه مند شوند، و رفته رفته این اتمسفر عرفانی برخی داستان ها طرفداران خاص خودش را پیدا کرد. به طوری که این روزا شخصیتی مثل دکتر استرنج جز محبوب ترین های کمیک به شمار می رود. حالا ما در این مقاله که از سایت cbr گرفته شده قصد داریم به توانا ترین شخصیت های عرفانی و مرموز دنیای مارول بپردازیم.

 

20- بیستِ کاملا متفاوت (All-New Beast)

بیست مدرن (All-New Beast)

آخرین شخصیت این لیست که دستی توی مهارت های مرموز داره، هنک مک کوی دوست داشتنیه! بله، همون شخصیت نابغه داستان های مردان ایکس، او هم یکی از قهرمان هایی است که به جادو روی آورده (در این مقاله او را معرفی کرده ایم). در واقع این اتفاق بعد از ملاقات او با دکتر استرنج رخ داد. استرنج دیدگاه او به جادو را تغییر داد و سبب شد که به جادو به عنوان بخشی از جهان علمی بنگره و مشتاق بشه که بیشتر در این باره بدونه! البته جادو به هر کس وفا نمیکنه و یکی مثل هنک باید مراقب طرز استفاده از جادو باشه! در هر حال، او به طور تصادفی سبب شد که یه مشت شیاطین خطرناک فرا خوانده شوند و این حادثه باعث شد که دست از تمرین کردن در این راه برداره. البته هنوزم از دانشی که توی این زمینه کسب کرده استفاده میکنه، منتها فقط برای شرایط بحرانی!

 

19- جاگرنات (Juggernaut)

جوگرنات

باید متذکر شد که کین مارکو یه متخصص هنر های جادویی یا spellcaster نیست، بلکه توانایی های خود را از منبع مرموزی به دست می آورد. او توسط موجود قدرتمند و شیطانی به نام سیتوراک انتخاب شد تا نماینده غیرقابل توقف و مامور نابودی او در زمین باشد و بدین ترتیب لقب "هیچ چیز نمیتواند جلوی من را بگیرد" را کسب کرد (برای آشنایی بیشتر با شخصیت سیتوراک و دیگر شخصیت های کیهانی مارول این مقاله را بخوانید) او قدرت هایش را از سنگی به نام سنگ زرشکی سیتوراک ( (crimson gem of cyttorakبه دست آورد و به کابوسی برای شخصیت های مارول تبدیل شد، از مردان ایکس گرفته تا مرد عنکبوتی ! البته کلاسوس هم تا با حال این قدرت را به دست آورده و به کلاسوس توقف ناپذیر تبدیل شده ! همچنین دکتر استرنج هم طلسمی داره به نام نوار های زرشکی سیتوراک (crimson bands of cyttorak) که به سیتوراک مرتبطه. تصویر زیر این قدرت را نمایش میدهد:

 

18- مون نایت (Moon Knight)

مون نایت (Moon Knight)

درست مثل جاگرنات، مارک اسپکتور هم نه جادوگره و نه توی این زمینه مهارت داره، بلکه قدرت های خود را از یک خدای باستانی به نام خونشو (khonshu) به دست آورده، البته خونشو مثل سیتوراک موجود خبیث و شیطانی نیست. داستانش از این قراره که مارک اسپکتور کنار مجسمه خونشو می میره، بعد خونشو با او معامله میکنه که حاضره او رو زنده کنه ولی تنها در صورتی که نماینده او در این دنیا بشه، اسپکتور هم قبول میکنه و بدین ترتیب شخصیت مون نایت به وجود میاد. همین ماهیت اسرار آمیز او سبب شده که همواره با شیاطین دست و پنجه نرم کنه (لازم به ذکره که او جز شخصیت های آسیب دیده و بیمار ماروله و میتونید اینجا اطلاعات بیشتری را در این باره کسب کنید)

 

17- وانگ (Wong)

وانگ (Wong)

وانگ همیار باوفای دکتر استرنج و محافظ استوار سنکتوم سنکتوروم ( (Sanctum Sanctorum می باشد. جایی که همواره اتفاقات عجیب و غریبی رخ میده و همین اتفاقات ممکنه صبر این همیار با وفا رو لبریز کنه ! اوایل حضور او در داستان ها نقشی کلیشه ای را ایفا می کرد اما رفته رفته به یار و رفیق استیفن استرنج تبدیل شد و به یکی از شخصیت های مکمل درخشان کمیک های دکتر استرنج بدل گشت. این شخصیت قهرمان توانمندی نیز می باشد که بار ها به کمک دکتر استرنج آمده. او همچنین ثابت کرده که در رهبری قهرمان ها هم توانایی داره، همین توانمندی او سبب شده که مورد احترام خیلی از قهرمان ها واقع شده باشه.

 

16- دایمون هل استرام (Dimon Hellstrom)

دایمون هل استرام (Dimon Hellstrom)

دایمون هل استرام شخصیتی خوفناکه که در دنیای زیر زمینی زندگی میکنه و به پسر شیطان ((son of satan معروفه! اما بر خلاف لقب ترسناکش، به خوبی روی آورد و همچنین احترام زیادی برای ساکنان زمین از جمله دکتر استرنج و هل کت (Hellcat) قائله. حالا چرا هل کت؟ چون عاشقش میشه و بعد ها باهاش ازدواج میکنه. اما خب هرگز نمیشه بهش به طور کامل اعتماد کرد، چرا که هرچی که باشه او پسر شیطانه! دایمون همچنین برای مدتی مختصر جایگاهی رو توی گروه Defenders کسب کرد. به هر حال او قطعا یکی از توانا ترین و شرور ترین های دنیای جادویی و رمز آلود ماروله.

 

15- نیکو مینورو (Nico Minoru)

 نیکو مینورو (Nico Minoru)

او جادوگری بسیار توانمند می باشد و در گروه های مختلف نیز عضو بوده که معروف ترین اونا فراری ها (runaways) می باشد. اما رابطه عجیبی با جادو داره. یکی از مشکلاتی که این وسط در رابطه با قدرت های او وجود داره اینه که وقتی از یک طلسمی استفاده میکنه، دوباره نمیتونه از همون طلسم استفاده کنه در غیر این صورت، طلسم کار نمیکنه! بنابراین زمانی که میخواد از یک طلسم استفاده کنه باید کاملا محتاط و مبتکر باشه. همچنین او برای استفاده از جادو به سلاحی به نام staff of one نیاز داره. این سلاح متعلق به مادر او تینا مینورو بود که بعد ها به نیکو رسید. جالبه که قدرت این سلاح زمانی آزاد میشه که نیکو خونریزی بکنه!

 

14- ساحره (Enchantress)

ساحره (Enchantress)

ساحره برای مدت زیادی کابوس روز و شب ثور به حساب می آمد ! او در نوع خودش یک جادوگر بسیار قدرتمند می باشد. او میتونه شخص مورد نظر رو تحت سلطه خودش در بیاره، بهش نفوذ کنه یا تغییراتی رو در او ایجاد کنه. همچنین از جادوی فریبنده خودش برای اقامت میان 9 دنیا استفاده می کرد. زمان زیادی رو هم در زمین گذرونده و مشغول ایجاد دردسر برای قهرمانان زمینی بوده. لازم به ذکره که پیش از برگشت او به آزگارد، با لیدی دث استرایک نیز همکاری داشته تا بتونند گروه مردان ایکس رو از پای در بیارند. شخصیت scourge نیز یار با ایمان و جلاد او می باشد تا در مواقع لازم، به ساحره کمک و ازش محافظت کنه.

 

13- شوما گوراث ((Shuma-Gorath

شوما گوراث ((Shuma-Gorath

اغلب پیش نمیاد که کسی بتونه با دکتر استرنج مقابله بکنه یا جلویش رو بگیره، برای اینکار باید یه موجود بسیار قدرتمند و کله خر، سر و کله اش پیدا بشه! شوما گوراث یکی از اون موجودات قدرتمندیه که تقریبا تمام جادوگران از دستش آسی هستند و هیج کدوم نمیتونند بهش اعتماد کنند، دیگه دکتر استرنج که جای خود داره. این هیولا به شدت ویرانگره طوری که اگر فرصتش پیش بیاد توی کل دنیای 616 مارول، یه شخص زنده هم باقی نمیزاره! خودتون حساب کنید، موجودی که ثانوس حتی با دستکش بی نهایت نتونست نابودش کنه و فقط تونست تبعیدش کنه، چجوری قراره نابود بشه؟ اونجرز هم داستانی با این موجود شرور داشتند، و طی آن موفق شدند شوما گوراث رو به قلمرویش برگردوند.

 

12- دکتر وودو (Dr. Voodoo)

دکتر وودو (Dr. Voodoo)

دکتر وودو جادوگری قدرتمند و یکی از متحدان دکتر استرنج است. در واقع دکتر وودو، از قوی ترین جادوگران روی زمین می باشد. در تمام هنر های جادویی مهارت داره و البته دوست داره که به عنوان جادوگر عالی رتبه زمین شناخته بشه و این عنوان رو از چنگ رفیق قدیمی اش، استیفن استرنج در بیاره. در حال حاضر با همکاری Man-Thing در حال محافظت از دارایی های جادویی سیاره می باشد. او مدت زیادی را به عنوان بخشی از تیم Avengers Unity Squad نیز گذروند، این تیم قصد داشت تا ارتباط عمومی بین قهرمان ها و جهش یافته ها را افزایش دهد. بعد هم با اضافه شدن اعضایی از ناانسان ها و دنیای جادویی مانند دکتر وودو به تیم، گسترش پیدا کرد.

 

11- ساحره سرخ (Scarlet Witch)

ساحره سرخ (Scarlet Witch)

اسکارلت ویچ قدرت های خودش رو از منابع مرموز و اسرار آمیز کسب نمیکنه، بلکه با تمرین مهارت خودش رو افزایش میده. در حقیقت، واندا یک جهش یافته هست و توانایی های جادویی اش حاصل ژنتیک او می باشند. او از توانایی های جادویی اش برای کنترل هر چیزی از حوادث احتمالی گرفته تا واقعیت، استفاده میکنه. واندا اگر از قدرت هایش بدون احتیاط استفاده کنه میتونه یه دنیا رو به آتیش بکشه! بعد از اینکه فرزندانش رو از دست داد، به شدت بی ثبات و خارج از کنترل شد و جمع کثیری از جهش یافته های سیاره رو از بین برد. هر چند این روز ها، حال و روز بهتری داره و قدرت هایش رو تحت کنترل خودش داره ولی خب هنوز ترکش های استفاده نا به جا از قدرت هایش بهش وارد میشه و تلخی اون حادثه رو احساس میکنه.

 

10- مفیستو ((Mephisto

مفیستو

رسیدیم به فرمانروای منفور جهنم، مفیستو. این شخصیت با فریب دادن و تحت سلطه در آوردن هر کسی که به تورش میخوره، حتی خارج از قلمرو خودش نیز اسم و رسمی به هم زده. در حقیقت او باعث و بانی ایجاد گوست رایدر ها نیز می باشد (برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، اینجا را کلیک کنید) هر چند این شخصیت ها اغلب سودمند هستند. خوشبختانه، مفیستو زمانی میتونه از حداکثر قدرتش استفاده کنه که توی قلمروی خودش باشه، به همین دلیل هم هست که اغلب، خارج از قلمرویش از حقه و فریب دادن بهره میبره. او بار ها سعی کرده که جهنم رو تا ابعاد دیگر گسترش بده اما نتیجه مطلوبی برای او به دنبال نداشته. همچنین یه بار سعی کرد که دستکش بی نهایت رو به چنگ بیاره، اما ثانوس زرنگ تر او بود و تیرش به سنگ خورد.

 

9- آیرون فیست (Iron Fist)

در نگاه اول، اصلا به نظر نمیاد که آیرون فیست ابر قهرمانی با توانایی های جادویی باشه. چیزی که ما میدونیم اینه که این شخص مشت های بیش از حد قدرتمندی داره! در واقع قدرت های این بشر و اریجین او ریشه در افسانه ها و فلسفه های عرفانی دارد، مثلا آزمون نهایی او برای اینکه بتونه به آیرون فیست تبدیل بشه، این بود که بتونه یه اژدهای جادویی افسانه ای رو شکست بده ! زادگاه این قدرت ها، شهری افسانه ای به نام K'un-Lun می باشد که یکی از پایتخت های بهشت می باشد. از طرفی، او همچنین میتونه از قدرت های خودش جهت تقویت انرژی چی (Chi) برای مسائلی مثل اقداماتی در ابعاد روحانی یا شفای جراحت استفاده بکنه.

 

8- بلید (Blade)

بلید

بلید، قهرمانی با قدرت های جادویی می باشد زیرا او یک موجود ماوراطبیعه در دنیای مارول محسوب می شود. موجودی نیمه انسان - خون آشام که نفرت عمیقی از خون آشام ها داره و در به در به دنبال شکار اوناست. البته شکار خون آشام ها چندان هم ساده نیست و نیاز به توانایی های فرابشری داره، به همین سبب نام او همواره در طبقه قهرمانان ماوراطبیعه به چشم میخوره. او تا به حال با خبیث های بزرگی مثل دراکولا جنگیده، همچنین دشمن قدری به نام دیکن فراست (Deacon Frost) داره که توی آثار سینمایی بلید نیز حضور درخشانی داشته. او همچنین در تیم های زیادی فعالیت داشته و شخصیت های زیادی در کنار او به حل مسائل جادویی و عرفانی یاری رساندند. او به تیم ارواح انتقام (The Spirits of Vengeance) برای برقراری صلح میان بهشت و جهنم کمک کرده، به مردان ایکس برای مقابله با پسر دراکولا کمک کرده و همچنین برای مدتی یک انتقام جو (Avenger) بوده.

 

7- ماجیک (Magik)

ماجیک

عینا شبیه اسکارلت ویچ، قدرت های جادویی این کاراکتر هم به ژن او مرتبطه. ماجیک همچنین سلاح قدرتمندی داره به نام شمشیر روح (Soul-Sword) که از اون برای مقابله با هر نوع دشمنی که فکرش رو بکنید استفاده میکنه، از انسان ها گرفته تا شیاطین! ایلیانا راسپوتین زمانی را در برزخ در کنار دیو ها و شیاطین به سر برده و این باعث شده که بخشی از روحش رو از دست بده. او ملکه بعدی (Dimension) به نام لیمبو (Limbo) می باشد، و به همین دلیل میتونه افراد رو تبعید بکنه. او یه بار تونست کل اعضای مدرسه اگزاویر رو به قلمرو خودش بیاره، دلیلش هم این بود که اونا رو از دست گروه آنتی میوتانت ها و حتی ناانسان ها در امان نگه داره.

 

6- هلا (Hela)

هلا

در دنیای سینمایی مارول (MCU) هلا به عنوان خواهر لوکی و ثور ظاهر شد، او همچنین کسی بود که به پدرش اودین برای فتح نه قلمرو ((nine realms کمک کرده بود. به علاوه اینکه تونست پتک ثور (Mjolnir) رو هم نابود کنه. به عبارتی هلا در mcu یه جورایی نقش Serpent (برادر ناتنی اودین) در داستان Fear itself رو داشت (او هم مانند هلا شخصیت مخربی بود که توسط اودین زندانی شد و بعد بازگشت و دست به طغیان زد) اما در دنیای مارول کامیکس، او دختر لوکی و فرمانروای دنیای زیرین آزگاردی می باشد، که همچنین با نام هل (Hel) نیز شناخته می شود. او در حقیقت، بیشتر به دنبال خواسته های شخصی خودشه. جالبه که اخیرا در گیر مسائل عشق و عاشقی با ثانوس شده بود، اما مثل اینکه ثانوس جواب نه بهش داده!

 

5- گوست رایدر (Ghost Rider)

گوست رایدر (Ghost Rider)

سخه های متعددی از گوست رایدر بر روی زمین یا حتی خارج از آن وجود داشته. از یه گوست رایدر باستانی که از ماموت شعله ور برای حمل و نقل استفاده میکرده تا نسخه کیهانی این شخصیت! تا زمانی که دنیا دنیاست، این روح سوار همیشه به دنبال انتقام است، روح زاراثوس (Zarathos) دست بردار نیست و این مبارزان رو برای انتقام و اجرای عدالت به سبک خودش در اختیار میگیره (روح زاراثوس، روح موجودی شیطانی می باشد که با روح افراد دیگر پیوند میخورد و آن ها را به گوست رایدر تبدیل می کند) به عبارتی تقریبا هر گوست رایدری معامله ای با مفیستو (شیطان دنیای مارول) انجام داده تا به مامور انتقام تبدیل بشه. با این حال، جدید ترین گوست رایدر یعنی رابی ریز برای دستیابی به قدرت هاش هیچگونه معامله ای با مفیستو انجام نداده، چرا که دوست او اودین، بهش هشدار این رو داده بود که توی این معامله همواره بهایی باید پرداخت بشه.

 

4- دورمامو (Dormammu)

دورمامو (Dormammu)

دشمن بدنام و شیطانی دکتر استرنج یعنی دورمامو، دوست داره هر چیزی که توی عالم مارول وجود داره رو تصرف و نابود بکنه. منتها زمانی که تصمیم گرفت سراغ عالم انسان ها بیاد، دکتر استرنج سر راهش قرار گرفت، بدین ترتیب دورمامو با بزرگترین رقیب خودش رو به رو شد، به همین دلیل هم هست که انقدر از دکتر استرنج متنفره. زمانی که بعد او در خطر فروپاشی بود، توسط دکتر استرنج نجات داده شد منتها دورمامو این کمک رو به چشم تحقیر خودش نگاه کرد و به سرش زد که هر چیزی که برای دکتر استرنج عزیز و گرانبهاست رو نابود کنه. او اخیرا در آرک داستانی لعنت (Damnation) با اونجرز معامله ای کرد، اما سرش کلاه رفت و این معامله حقه ای بیش نبود، بدین سبب دورمامو خشمگین شده و احتمالا الآن بیشتر از همیشه خواستار نابودی دکتر استرنجه.

 

3- دکتر دووم (Dr. Doom)

دکتر دوم

میل ذاتی دووم نسبت به جادو تنها از جاه طلبی شریرانه اش نشات نمیگیره، بلکه یک سری حوادث تراژیکی سبب شده به ترکیب (mix) جادو و علم روی بیاره. مثلا اوایل امیدوار بود که بتونه با ترکیب جادو و علم مادر مرحومش رو دوباره ببینه. او حتی برای آزاد کردن مادرش از دنیای زیرین از دکتر استرنج کمک گرفته. او یکی از برترین خبیث های کل دنیای کمیک می باشد و تا به حال با خیلی از قهرمانان رو در رو شده، اما دشمن اصلی او گروه چهار شگفت انگیز و شخص رید ریچاردز می باشد. او همچنین بیش از یک دفعه تجربه کسب قدرت های خدا مانند ( (God-Likeرو داشته و با استفاده از آن ها مزه واقعی جادو رو چشیده، به علاوع اینکه از این قدرت ها برای خلق دنیا های مختلف استفاده کرده.

 

2- لوکی (Loki)

لاکی loki

لوکی به عنوان خدای شرارت و شیطنت در واقع یکی استاد مهارت های جادویی و نگهدارنده Norn Stones می باشد (Norn Stones نام سنگ های قدرتمندی در دنیای مارول می باشد که به نظر می رسد قدرت های آن از شخصی به شخص دیگر متفاوت است) در واقع این سنگ ها بهش این اجازه رو میدن که بتونه از همه نوع جادوی خیالی برای اهدافش استفاده بکنه. لوکی همچنین برنامه داشت که لقب جادوگر اعظم ( (Sorcerer Supremeرو با توانایی های جادویی اش به خودش اختصاص بده، و موفق هم شد و به این جایگاه رسید. برای مدتی او به توانمند ترین جادوگر تبدیل شد تا زمانی که این جایگاه از او گرفته شد، البته او برای بازپس گرفتن جایگاهش تلاش زیادی کرد. او حتی اخیرا برای جمع آوری سنگ های بی نهایت وارد عمل شد.

 

1- دکتر استرنج (Dr. Strange)

داکتر استرنج

یقینا معروف ترین و احتمالا قدرتمند ترین جادوگر در دنیای مارول، استیفن استرنج می باشد. این ابر قهرمان برای مدت زیادی لقب جادوگر اعظم را یدک می کشید. در حقیقت زمانی وجود داشت که او به یک شخصیت بسیار نیرومند در داستان های مارول تبدیل شد، طوری که خود مارول مجبور شد که دکتر استرنج رو کمی آسیب پذیر تر نشون بده! (چرا که شخصیت پردازی و عمق کاراکتر برای مارول خیلی مهم تر از بحث قدرته، به همین دلیل هم هست که شخصیت های Brooding کمتر توی مارول یافت می شوند) البته او نه تنها یک جادوگر بی نظیره بلکه ثابت کرده بدون جادو نیز یه قهرمان دلیر و توانا می باشد. دکتر استرنج همچنین در گروه های ابرقهرمانی مختلفی فعالیت داشته. به طور کلی، وقتی اسمی از داستان های با حال و هوای عرفانی و افسانه ای میاد، مسلما اول از همه این شخصیت رو به یاد میاریم، زیرا کمیک های او همواره مایه های جادویی و اسرار آمیز دارند و او مدام در حال نبرد با شیاطین و دشمنان باستانی می باشد.

 

محمد امین حیاتی (PotterCap-Spider)

منبع: سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2019

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 شخصیت برتر کمیک های ترسناک مارول

20 هیولای برتر مارول 

 کمیک "تهاجم هیولاها" (MONSTERS UNLEASHED) ترجمه شد 

10 دشمن برتر دکتر استرنج (DR. STRANGE)

10 چیز مهمی که باید درباره کمیک بوک های "فراری ها" (RUNAWAYS) بدانید

20 كمیك برتر ترسناك (HORROR COMICS)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mjm
#1 mjm 1398-01-05 11:40
اول ،اول :lol: :lol:
سلام . تشکر از آقای حیاتی بابت ترجمه خوبشون.با این اوصاف قسمت دوم باید خیلی جذاب باشه . دوست داشتم یک مقاله درباره تاریخچه حضور جادو و جادوگران در دنیای کمیک باشه که فکر می کنم موضوع جالبی هست.
نیروی جادو با اون حس مرموز و ناشناخته خودش همیشه طرفدار داشته. مثل همین فیلم دکتر استرنج که از نظر من به طور استادانه ای جای خودش رو MCU پیدا کرد و بدجور به دلم نشست.من که رو بخش جادو و جادوگری هم توی کمیک هم تو MCU حساب ویژه ای باز کردم.
ببخشید اگه اسپمه، آیا این مقاله برای دنیای دی سی هم منتشر شده ؟
نقل قول کردن
mhhk
#2 mhhk 1398-01-05 13:13
سلام مقاله جالبی بود خودم دوست دارم جادو رو و همینطور دکتر استرنج از محبوب ترین شخصیت هامه منتظر قسمت دومش هستم :-)
نقل قول کردن
Superior Sepehr.M
#3 Superior Sepehr.M 1398-01-05 13:53
خیلی ممنون برای این مقاله .
از همه عجیب تر این نیکو مینورو بود که من کلا نفهمیدم .یعنی مثلا اگر یه طلسم رو یه بار اجرا میکنه ، دیگه تا اخر عمرش نمیتونه اجراش کنه ؟
راستی اگر کسی میدونه بگه این ساحره هدفش از اذیت و ازار ثور چیه ؟ اینکه از اسکروج به عنوان جلاد استفاده میکنه منو یاد هلا انداخت .
اون زنه پایین عکس مقاله بلک ویدیو نیست ؟
راجب مون نایت هم علاقه مند شدم برم کمیکش رو بخونم .
شوما گوراث انقد شاخه که بهتره بهش بگیم شوما گولاخ ;-)
نقل قول کردن
old man omid
#4 old man omid 1398-01-05 14:08
سلام.
ببخشید من مدت طولانی بود که در سایت نظر نمیزاشتم نت نداشتم(نمیدونم اصلا کسی متوجه نبودنم شده بود یا نه :lol:)
به هر حال خسته نباشید بسیار عالی.
منتظر قسمت ۲ هستم شدیدا ;-)
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#5 Cap-Spider Potter 1398-01-05 14:20
به نقل از mjm:

ببخشید اگه اسپمه، آیا این مقاله برای دنیای دی سی هم منتشر شده ؟


نه!

به نقل از Superior Sepehr.M:
خیلی ممنون برای این مقاله .
از همه عجیب تر این نیکو مینورو بود که من کلا نفهمیدم .یعنی مثلا اگر یه طلسم رو یه بار اجرا میکنه ، دیگه تا اخر عمرش نمیتونه اجراش کنه ؟
راستی اگر کسی میدونه بگه این ساحره هدفش از اذیت و ازار ثور چیه ؟ اینکه از اسکروج به عنوان جلاد استفاده میکنه منو یاد هلا انداخت .


بله، اون سلاح باعث میشه هر طلسم فقط یه بار قابل اجرا باشه.
و ساحره هم عاشق ثوره منتها ثور ازش بیزاره، برای همین هر کاری میکنه که بهش نزدیک بشه حتی اگر شده بکشتش!
نقل قول کردن
hassan91
#6 hassan91 1398-01-05 15:06
از اینکه بیست به جادو گرایش پیدا کرده خیلی عجیبه. :o
از الان میتونم پنج تای اول لیست رو حدس بزنم، مارول بخوبی داره از جادو و جادوگرها بهره میبره.
نقل قول کردن
Fariba Pirna
#7 Fariba Pirna 1398-01-05 20:19
سلام .
ببخشید بابت اسپم ولی یک سوالی داشتم که مطمئنم پاسخش رو میتونم در این سایت بگیرم :
چرا « ثور » در ابتدای فیلم « جنگ بینهایت »، از قدرت خاص خودش که در فیلم « ثور : رگنوراک » نمایان شد و با استفاده از اون هالک رو شکست داد ، استفاده نکرد؟؟؟!!! یعنی حداقل به نظر میومد که از قدرت خاص خودش استفاده نکرده . یجورایی مثل اینکه این قدرتش رو از دست داده بود .!!! حدس خود من اینکه با نابودی آزگارد این قدرت ثور هم از بین رفته چون واکری هم اشاره کرد که ثور هم از آزگارد قدرت میگیره . در یک منبعی هم دیدم که همین موضوع رو نوشته بود.
حالا برای اینکه مطمئن بشم این سوال رو پرسیدم و اگه پاسخش رو میدونید لطفا بگین تا من هم مطمئن بشم.
نقل قول کردن
Punisher 2019
#8 Punisher 2019 1398-01-06 02:00
منم یک سوال داشتم که اگه کسی میدونه جواب بده.ممنون.
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
Abootaleb2PAC
#9 Abootaleb2PAC 1398-01-06 04:32
سلام، اول از همه از اقای حیاتی تشکر میکنم بابت ترجمه و قراردادنش تو spidey.irـه خودمون.
من جدیدا به دنیای جادو و ماورالطبیعه مارول علاقه مند شدم و وقتی تیتر مقاله رو خوندم واقعا خوشحال شدم.
بی صبرانه منتظر قسمت دومشم.
نقل قول کردن
hassan91
#10 hassan91 1398-01-06 11:02
به نقل از Fariba Pirna:
سلام .
ببخشید بابت اسپم ولی یک سوالی داشتم که مطمئنم پاسخش رو میتونم در این سایت بگیرم :
چرا « ثور » در ابتدای فیلم « جنگ بینهایت »، از قدرت خاص خودش که در فیلم « ثور : رگنوراک » نمایان شد و با استفاده از اون هالک رو شکست داد ، استفاده نکرد؟؟؟!!! یعنی حداقل به نظر میومد که از قدرت خاص خودش استفاده نکرده . یجورایی مثل اینکه این قدرتش رو از دست داده بود .!!! حدس خود من اینکه با نابودی آزگارد این قدرت ثور هم از بین رفته چون واکری هم اشاره کرد که ثور هم از آزگارد قدرت میگیره . در یک منبعی هم دیدم که همین موضوع رو نوشته بود.
حالا برای اینکه مطمئن بشم این سوال رو پرسیدم و اگه پاسخش رو میدونید لطفا بگین تا من هم مطمئن بشم.


اگه یادتون باشه تو رگناروک اودینسون به ثور گفت که قدرتشو از آزگارد میگیره ولی ازگارد یک مکان نیست بلکه هر جا که مردمش باشه اونجا آزگارده، و تو رگناروک هم که تقریبا کل مردم آزگارد رو نجات دادن. تو ابتدای فیلم جنگ بی نهایت هم ثانوس ابتدا نصف مردم آزگارد رو سلاخی کرد و همین امر باعث شد که قوای ثور تحلیل بره. بعدها همین امر هم باعث شد که به سیاره تایتان نره و بجاش به نداویلیر بره.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#11 Cap-Spider Potter 1398-01-06 14:08
#10

بله، توی منابع مختلف هم همین دلیل ذکر شده.
ضمن اینکه فکر نمیکنم اون قدرت ثور همچین هم جلوی ثانوس کارایی داشته باشه. به هر حال مسلما ثانوس از هلا قوی تره، ولی اون قدرت ثور برای هلا هم جواب نداد! دیالوگ ثور انتهای ragnarok که یادتون نرفته :D :

I just hit her with the biggest lightning blast in the history of lightning
نقل قول کردن
Fariba Pirna
#12 Fariba Pirna 1398-01-06 14:49
به نقل از Cap-Spider Potter:
#10

بله، توی منابع مختلف هم همین دلیل ذکر شده.
ضمن اینکه فکر نمیکنم اون قدرت ثور همچین هم جلوی ثانوس کارایی داشته باشه. به هر حال مسلما ثانوس از هلا قوی تره، ولی اون قدرت ثور برای هلا هم جواب نداد! دیالوگ ثور انتهای ragnarok که یادتون نرفته :D :

I just hit her with the biggest lightning blast in the history of lightning

مرسی بابت پاسختون. الان دیگه مطمئن شدم.
شاید با استفاده از همون قدرت هم مقابل تانوس شکست میخورد ولی مطمئنا اگه از اون قدرت استفاده میکرد ، جنگ ثور و تانوس در ابتدای فیلم ، میتونست خیلی بهتر و نزدیک تر بشه . به هر حال ثور با استفاده از اون قدرت به راحتی هالک رو شکست داد و این چیزی نیست که بشه به سادگی ازش گذشت.در مورد هلا هم باید بگم که کلا در آزگارد زود درمانی خیلی سریعی داشت به طور که اگه نیزه ای به قلبش نفوذ میکرد ، همون موقع درمان میشد و به عبارتی آسیبی نمیدید .!!! در صورتی که تانوس بدون سنگ های بینهایت اینگونه نبود .
نقل قول کردن
Fariba Pirna
#13 Fariba Pirna 1398-01-06 15:00
ببخشید که باز هم این مطلبم اسپم داره ولی میخواستم بدونم که با توجه به حرف کوین فایگی ، به نظر شما کاپیتان مارول در MCU واقعا قویترین ابرقهرمانه ؟؟؟!!! یعنی ثور در MCU قدرتمندترین ابرقهرمان نیست ؟؟؟!!!
آخه من در خیلی از منابع سایت های خارجی و کلیپ های یوتویوب دیدم که بعد از توضیحات خیلی زیاد و در نظر گرفتن قدرت های همه قهرمان ها ، میگن که علی رغم حرف های کوین فایگی به نظر میاد که ثور قدرتمندترین ابرقهرمان MCU و حرف های کوین فایگی احتمالا باید مفهوم دیگه ای داشته باشه یعنی مثلا شاید برای فروش بیشتر فیلم کاپیتان مارول و ... . گرچه که بعد از فیلم کاپیتان مارول دوباره هم همون حرف هارو زد.
خواستم این سوال رو از شما که اطلاعات خوبی در این زمینه دارین بپرسم و نظرتون رو بدونم . لطفا نظرتون رو بگین .
نقل قول کردن
Punisher 2019
#14 Punisher 2019 1398-01-06 15:37
به نقل از Fariba Pirna:
ببخشید که باز هم این مطلبم اسپم داره ولی میخواستم بدونم که با توجه به حرف کوین فایگی ، به نظر شما کاپیتان مارول در MCU واقعا قویترین ابرقهرمانه ؟؟؟!!! یعنی ثور در MCU قدرتمندترین ابرقهرمان نیست ؟؟؟!!!
آخه من در خیلی از منابع سایت های خارجی و کلیپ های یوتویوب دیدم که بعد از توضیحات خیلی زیاد و در نظر گرفتن قدرت های همه قهرمان ها ، میگن که علی رغم حرف های کوین فایگی به نظر میاد که ثور قدرتمندترین ابرقهرمان MCU و حرف های کوین فایگی احتمالا باید مفهوم دیگه ای داشته باشه یعنی مثلا شاید برای فروش بیشتر فیلم کاپیتان مارول و ... . گرچه که بعد از فیلم کاپیتان مارول دوباره هم همون حرف هارو زد.
خواستم این سوال رو از شما که اطلاعات خوبی در این زمینه دارین بپرسم و نظرتون رو بدونم . لطفا نظرتون رو بگین .

اتفاقاً این سوال من هم هست پس اگه میشه جواب بدید.ممنون.
اینم وقت کردین جواب بدید. :lol:

spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
hassan91
#15 hassan91 1398-01-06 22:46
به نقل از Fariba Pirna:
ببخشید که باز هم این مطلبم اسپم داره ولی میخواستم بدونم که با توجه به حرف کوین فایگی ، به نظر شما کاپیتان مارول در MCU واقعا قویترین ابرقهرمانه ؟؟؟!!! یعنی ثور در MCU قدرتمندترین ابرقهرمان نیست ؟؟؟!!!
آخه من در خیلی از منابع سایت های خارجی و کلیپ های یوتویوب دیدم که بعد از توضیحات خیلی زیاد و در نظر گرفتن قدرت های همه قهرمان ها ، میگن که علی رغم حرف های کوین فایگی به نظر میاد که ثور قدرتمندترین ابرقهرمان MCU و حرف های کوین فایگی احتمالا باید مفهوم دیگه ای داشته باشه یعنی مثلا شاید برای فروش بیشتر فیلم کاپیتان مارول و ... . گرچه که بعد از فیلم کاپیتان مارول دوباره هم همون حرف هارو زد.
خواستم این سوال رو از شما که اطلاعات خوبی در این زمینه دارین بپرسم و نظرتون رو بدونم . لطفا نظرتون رو بگین .

اینو نمیشه دقیق گفت که کدومش قویتره، خوب ثور و هالک گردن کلفتهای اونجرز هستند و حالا کاپیتان مارول هم بهشون اضافه میشه. بازم میگم بنظر خودم نسبیه نمیشه دقیق گفت. ولی در کنار هم میشه گفت چه کسایی قویترن.
#11
آره :lol: و نقشه بعدیش حتی واسه لوکی هم سنگین بود :lol:
نقل قول کردن
mhhk
#16 mhhk 1398-01-08 11:06
سلام قسمت دوم رو خوندم واقعا عالی و جذاب بود فقط یه سوال ذهن منو مشغول کرده اگه این مطلب بر اساس قدرت شخصیت هاست فک میکنم مثلا شخصیتی مثل اسکارلت ویچ یا وانگ باید رتبه هاشون بالاتر باشه
نقل قول کردن
Shaghayegh
#17 Shaghayegh 1398-01-08 12:10
سلام من وقتی این مقاله رو خوندم ی سوالی ذهنمو مشغول کرد این که لوکی وقتی این همه قدرت در دنیای کمیک داره چرا تو mcu انقدر ضعییف نشونش دادن؟!
نقل قول کردن
Fariba Pirna
#18 Fariba Pirna 1398-01-08 15:50
با اجازه مدیران سایت :
#16
مطمئن 100% نیستم ولی به احتمال 99% فکر نمیکنم که این مقاله بر اساس قدرت باشه.
#17
بله شخصیت لوکی واقعا در MCU نسبت به کمیک به طور غیر قابل انکاری ضعیف نشون داده شده. به نظرم این موضوع برای اودین هم صدق میکنه . حتی بیشتر .
این رو هم بگم که در کمیک قدرت شخصیت ها ثابت نیست و دائما تغیر میکنه مثلا اینکه ممکنه لوکی یک زمانی حتی قدرتمند تر از ثور باشه و یک زمان دیگه ای حتی ضعیف تر از کاپیتان آمریکا!!! . ولی خوب البته که به طور معمول و اکثر اوقات به مراتب قدرتمندتر از نسخه MCU خودش به حساب میاد.
دلیلش هم اینکه در MCU اشخاص دیگه ای تصمیم گیرنده هستند مثل کارگردانان ، فیلمنامه نویسان و ... البته یکی از مهمترینشون، کوین فایگی هست و این موضوعات بستگی به نظر اونها داره.
نقل قول کردن
Fariba Pirna
#19 Fariba Pirna 1398-01-08 15:54
لطفا نظرتون رو درباره کمنت شماره 13 بنویسید .
نقل قول کردن
Shaghayegh
#20 Shaghayegh 1398-01-08 16:23
به نقل از Fariba Pirna:
با اجازه مدیران سایت :
#16
مطمئن 100% نیستم ولی به احتمال 99% فکر نمیکنم که این مقاله بر اساس قدرت باشه.
#17
بله شخصیت لوکی واقعا در MCU نسبت به کمیک به طور غیر قابل انکاری ضعیف نشون داده شده. به نظرم این موضوع برای اودین هم صدق میکنه . حتی بیشتر .
این رو هم بگم که در کمیک قدرت شخصیت ها ثابت نیست و دائما تغیر میکنه مثلا اینکه ممکنه لوکی یک زمانی حتی قدرتمند تر از ثور باشه و یک زمان دیگه ای حتی ضعیف تر از کاپیتان آمریکا!!! . ولی خوب البته که به طور معمول و اکثر اوقات به مراتب قدرتمندتر از نسخه MCU خودش به حساب میاد.
دلیلش هم اینکه در MCU اشخاص دیگه ای تصمیم گیرنده هستند مثل کارگردانان ، فیلمنامه نویسان و ... البته یکی از مهمترینشون، کوین فایگی هست و این موضوعات بستگی به نظر اونها داره.

ممنون از جوابتون
نقل قول کردن
Shaghayegh
#21 Shaghayegh 1398-01-08 16:33
#13
سوال خوبی پرسیدی.من کاملا با حرفت موافقم از نظر من کوین فایگی کاپیتان مارولو خیلی بزرگ کرده چون ثور و هالک قدرتمندتر از همه ی انتقام جویان به حساب میان .
البته این هم باید یادمون باشه که کاپیتان مارول قدرت های کیهانی داره
نقل قول کردن
Spider-Fan
#22 Spider-Fan 1398-01-08 17:03
#17:
ببینید انواع و اقسام جادو توی mcu وجود داره...
از جادوی دکتر دسترنج و Eldritch Magic و جادوی واکاندا گرفته تا جادوی بُعد تاریک و جادوی آزگارد. و اینا هر کدوم باید منحصر به فرد و unique باشن و اصطلاحاً به چشم بیان. مخاطب عادی سینما که اطلاعات کمیک‌بوکی هم نداره باید فرق اینا رو درک کنه.
برای همین توی mcu زیاد روی جادوی لوکی مانور ندادن و بیشتر اون بخش "حیله‌گری" شخصیت‌ش رو bold کردن. توی چارچوبی که mcu برای خودش ساخته و اون تو داستان‌سرایی می‌کنه، شاید لوکی به عنوان یک چادوگر قهار و قدرتمند نگنجه.
ولی قدرت چندان مهم نیست برای ارزیابی یه شخصیت.
از لحاظ شخصیت‌پردازی، لوکیِ mcu واقعاً خوب و قابل‌قبول هست...
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#23 Cap-Spider Potter 1398-01-08 17:29
#13

فیلم Captain Marvel رو هنوز ندیدم، ولی با توجه تعریفات و مانور هایی که تا به حال روی این شخصیت داده شده، بعید هم نیست از ثور قوی تر باشه. به هر حال، این مسئله چندان مهمی نیست.

#16

سایت cbr نوشته
...wanna bring you some of the most powerful mystic characters...
بنابراین بر اساس قدرته، رتبه بندی هم بنظرم چندان مشکلی نداشت.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#24 Cap-Spider Potter 1398-01-08 17:32
به نقل از Shaghayegh:
سلام من وقتی این مقاله رو خوندم ی سوالی ذهنمو مشغول کرد این که لوکی وقتی این همه قدرت در دنیای کمیک داره چرا تو mcu انقدر ضعییف نشونش دادن؟!


توی مقاله هم گفته شده که ارزش شخصیت های مارول به قدرتشون نیست، به شخصیت پردازی و عمق کاراکتره.
MCU هم طبق همین فرمول پیش رفته و به همین دلیله که کمتر شخصیت Brooding توی مارول وجود داره.
نقل قول کردن
Fariba Pirna
#25 Fariba Pirna 1398-01-08 17:58
به نقل از Cap-Spider Potter:
#13

فیلم Captain Marvel رو هنوز ندیدم، ولی با توجه تعریفات و مانور هایی که تا به حال روی این شخصیت داده شده، بعید هم نیست از ثور قوی تر باشه. به هر حال، این مسئله چندان مهمی نیست.

#16

سایت cbr نوشته
...wanna bring you some of most powerful mystic characters...
بنابراین بر اساس قدرته، رتبه بندی هم بنظرم چندان مشکلی نداشت.

نه خیر لیست که چندان مشکل زیادی نداشت ولی اگه قرار باشه شخصیت ها رو با قدرت خام ( قدرت خاص ) خودشون در نظر بگیریم ، احتمالا دورمامو باید نفر اول این لیست باشه . اون مورد شماره 13 رو هم تا به حال در کمیک ها دیدم و فکر کنم که اون هم باید رتبه متفاوتی داشته باشه. از قدرت خیلی از شخصیت های دیگه لیست واقعا خبر ندارم اما در کل فکر کنم که باید لیست تا حدودی جابجایی میداشت. ضمن اینکه به نظرم اودین هم میتونست در این لیست باشه و شاید بعضی شخصیت های دیگه که الان به یاد نمیارم.
به هر حال نویسنده های CBR هم دید خودشون رو دارند.
نقل قول کردن
hassan91
#26 hassan91 1398-01-08 19:18
#17
یادمون باشه که تو MCU و تو فیلم اونجرز تونی اگه اون محفظه رو تو سینش نداشت، مرد آهنی با کل گروه رو در رو میشد، بنابراین لوکی تو MCU هم به اندازه کافی خطرناک هست.

نکته ای که در مورد دکتر استرنج هست اینه که کاریزمای خوبی داره و به خوبی میتونه تیم رو رهبری کنه. تعاملات خوبی هم با سایر شخصیتها داره. خیلیا میگن که قدرتهای جادوییش بی پایانه.
این نکته که مارول خیلی شخصیت های اصلی رو قوی نمیکنه و آسیب پذیر نشونشون میده خیلی عالیه. اینجوری باعث میشه که آدم حس کنه کل اعضای گروه موثر هستند. دقیقا اصن همین موضوع باعث شده که مارول تو عرصه سینما هم موفق بشه و از این موضوع خیلی خوب استفاده میکنن.
نقل قول کردن
hadializade60
#27 hadializade60 1398-01-09 00:04
خیلی عالی بود.ممنون
نقل قول کردن
D.PARKER
#28 D.PARKER 1398-01-09 08:36
جادو، شاید بهترین قدرت تو دنیای کمیک نباشه، ولی به نظر شخصی من زیبا ترینه.
یکی از دلایلش اینه که روح داره.
یعنی به دست آوردنش لیاقت و تلاش میخواد. و اگر اشتباه کنید ازتون انتقامشو میگیره.
خبیث هایی هم که از جادوی تاریک استفاده میکنن هم به خاطر تم عرفانی-جادوییشو ن ترسناک تر به نظر میرسن و همین اونا رو خبیث های بهتری میکنه. حتی نورمن آزبورن که قدرتاش ربطی به جادو نداره، هم لباس و لقبش به جادو ربط داره و هم گاهی یه دستی به جادو میبره.
راجع به رتبه بندی، به نظرم ایرادی ازش نمیشه گرفت. چون جادو همون قدرت اولیه و خام نیست. به هر حال نحوه استفاده ازش مهم تره. دکتر استرنج مثلا با استفاده از هوشش بیشتر از دووم و دورمامو از قدرتاش بهره برده. پس میشه گفت جادوگر توانا تریه.
با تشکر از آقای حیاتی! :)
نقل قول کردن
Shaghayegh
#29 Shaghayegh 1398-01-09 11:33
به نقل از hassan91:
#17
یادمون باشه که تو MCU و تو فیلم اونجرز تونی اگه اون محفظه رو تو سینش نداشت، مرد آهنی با کل گروه رو در رو میشد، بنابراین لوکی تو MCU هم به اندازه کافی خطرناک هست.

نکته ای که در مورد دکتر استرنج هست اینه که کاریزمای خوبی داره و به خوبی میتونه تیم رو رهبری کنه. تعاملات خوبی هم با سایر شخصیتها داره. خیلیا میگن که قدرتهای جادوییش بی پایانه.
این نکته که مارول خیلی شخصیت های اصلی رو قوی نمیکنه و آسیب پذیر نشونشون میده خیلی عالیه. اینجوری باعث میشه که آدم حس کنه کل اعضای گروه موثر هستند. دقیقا اصن همین موضوع باعث شده که مارول تو عرصه سینما هم موفق بشه و از این موضوع خیلی خوب استفاده میکنن.

من به شخصه می خواستم لوکی قدرتمندتری در mcu ببینم ولی اینم خوبه و قابل قبوله
نقل قول کردن
Spider-Fan
#30 Spider-Fan 1398-01-09 14:53
به نقل از D.PARKER:
حتی نورمن آزبورن که قدرتاش ربطی به جادو نداره، هم لباس و لقبش به جادو ربط داره و هم گاهی یه دستی به جادو میبره.

تا اونجا که من می‌دونم، گرین گابلین ارتباط خاصی با جادو نداره! اکثر تجهیزات‌ش هم جنبه‌ی تکنولوژیکی و علمی دارن.
درسته که گاهی اوقات سراغ جادو هم رفته (که با توجه به روحیه و هوش‌ش طبیعی هم هست!) اما خبیث نیست که مطلقاً در دسته‌بندی شخصیت‌های جادویی مارول قرار بگیره...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45