چرا مون‌نایت یک انتخاب ایده‌آل برای MCU است؟

مون نایت (Moon Knight)

در ادامه سری مقالاتم پیرامون شخصیت مون‌نایت، بررسی خواهم کرد که چرا او یک انتخاب ایده‌آل برای MCU خواهد بود...

مقدمه: درسته که وقتی خبر ساخت سریال اختصاصی مون‌نایت رو شنیدم به‌عنوان یک هوادار دو آتیشه تو پوست خودم نمی‌گنجیدم و این که قرار بود به جای یک اثر سینمایی شاهد یک سریال باشیم خوشحالیم رو دو چندان کرد، اما این خوشحالی نه فقط بواسطه‌ی صرف هواداری، بلکه بواسطه‌ی پتانسیل‌های بی‌بدیلی است که در دل این شخصیت کاریزماتیک و داستان‌هایش نهفته است. قالب خاص داستانی او و شخصیت‌های اصلی و فرعی داستان‌هایش با فضاسازی‌ها و لحن‌های متنوع و خاص همه و همه سبب شده‌اند تا این شخصیت به انتخابی ایده‌آل برای MCU بدل شود. در اینجا قبلا اشاره کردم که چرا باید برای دیدن و ساخت این سریال هیجان‌زده باشیم اما اکنون می‌خواهم کمی از هیجان فاصله بگیریم و ببینیم که اساسا چرا انتخاب مون‌نایت توسط فایگی برای ورودش به MCU ،یک انتخاب ایده‌آل برای این یونیورس سینمایی است؛ پس با ما همراه باشید...

 

5- هیچ شخصیتی مثل او در MCU وجود ندارد!

چرا مون‌نایت یک انتخاب ایده‌آل برای MCU است؟

در طول این ۱۲ سالی که از روی‌کارآمدن دنیای سینمایی مارول گذشته است، قهرمانان زیادی در این یونیورس حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند؛ در این بین کاراکترهایی محبوبیت بیشتری داشته‌اند و تعدادی هم به حاشیه رانده شدند، اما تقریبا هیچ کاراکتری را نمی‌توان یافت که یک تم مرکزی مشترک با سایرین را نداشته باشد. حتی کاراکتر به ظاهر متفاوتی مثل دکتر استرنج که با جادو و عرفان و... سر و کار دارد هم بین برخی هواداران به‌عنوان تونی استارک شماره۲ یا جانشین او شناخته می‌شود. البته که کاراکترهایی که تفاوت‌ بیشتری با سایرین داشتند به محبوبیت متفاوت و بیشتری هم دست یافتند. همواره وقتی تماشاچیان با یک شخصیت جدید الورود که چیزی برای ارائه ندارد و کپی‌ای از شخصیت‌های سابق است روبرو می‌شوند، توی ذوقشان می‌خورد اما مثلا کاراکتری مثل پیتر کوئیل به‌عنوان نمادی از قشر کارگر با اون تم خاص و جان‌مایه‌ی فکاهی‌اش تونست به یک محبوبیت و جایگاه خاصی بین هواداران دست پیدا کند. اما این مسئله درباره‌ی مون‌نایت ده‌چندان است. هیچ شخصیتی در MCU تا به‌ حال شبیه او نبوده و نیست.قهرمانی با اختلالات چند شخصیتی و پیچیده؛ او اسطوره‌شناسی‌ای گره‌خورده با اساطیر مصر باستان دارد و سابقه‌ی مزدوری نیروی دریای آمریکا را هم دارد و با مهارت‌های غیرقابل وصف کارآگاهی‌اش در قالب مستر نایت به شخصیت منحصربه‌فردی بدل شده که مارول تا امروز از وجودش بی‌بهره بوده و انتخاب او برای حضور در این یونیورس سینمایی، انتخابی بس ایده‌آل است.

 

4- او کلکسیونی از ویلن‌های منحصربه‌فرد دارد

به قول آلفرد هیچکاک کبیر، پدر تعلیق در سینما، هر فیلم برای ماندگاری و حکاکی در اذهان تماشاچیان و موفقیتش، به یک آنتاگونیست درجه یک نیاز دارد. واقعا هم همین طور است؛ کافی است که یک نگاه به آثار موفق سینمایی بیندازید تا متوجه شوید نقش یک آنتاگونیست خوب تا چه اندازه می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد. از آثاری همچون "مخمصه" مایکل مان گرفته، تا "جایی برای پیرمردها نیست" برادران کوئن تا دارث ویدر در "جنگ ستارگان"، همه و همه دارای آنتاگونیست‌های منحصربه‌فردی بودند که آن‌ها را از دیگر آثار هم‌جوارشان متمایز کرده است. حقیقتا این اشکال اکثرا از سوی منتقدین به MCU وارد شده است که آثار این یونیورس معمولا در وجود یک آنتاگونیست کاریزماتیک و درجه‌ی یک می‌لنگد (تانوس را کنار بگذارید البته). تماشاگران امیدوارند که به جای اینکه که خیلی انفجاری و یکبار مصرف‌طور با یک آنتاگونیست سطحی در یک اثر بخصوص روبرو شوند، برعکس به صورت کاملا پروسه‌ای و قطره‌چکانی کشمکش بین پروتاگونیست و آنتاگونیست هر اثر توسعه پیدا کند، اتفاقی که شدیدا امیدواریم برای شخصیت تسک‌مستر هم که قراره در فیلم مورد انتظار "بلک ویدو" حضور یابد، رخ دهد. در این زمینه مون‌نایت کار را برای MCU ساده می‌کند. او یک دو جین شرور باپتانسیل دارد که مارول می‌تواند از آن‌ها برای اتخاذ مسیر درست این پروسه بهر ببرد؛ چرا که حالا که قرار است برای این شخصیت یک سریال و نه اثر سینمایی ساخته شود، فرصت بیشتر و بهتری برای پرداختن به این معقولات مطروحه وجود دارد. از رائول بوشمن گرفته تا رندال اسپکتور و اسپکتِر و پروفایل و...(که طی مقاله‌ای جدا به معرفی همه‌شان خواهم پرداخت) بستر مناسبی را برای هرچه بهتر پرداختن به این مسئله را ایجاد کرده و مون‌نایت را به انتخابی ایده‌آل برای مارول استودیو بدل نموده‌اند.

 

3- او می‌تواند یک سازمان جنایی و خطرناک را به MCU معرفی کند

 او می‌تواند یک سازمان جنایی و خطرناک را به MCU معرفی کند

سابقا هم اشاره کردم که همان‌طور که سازمان هایدرا در دو فیلم کاپیتان آمریکا حضور پررنگی داشت(البته خیلی خوب روی این سازمان بعنوان یک انتاگونیست پررنگ زووم نشد)، اکنون نیز به وجود یک سازمان شیطانی و جنایی نیاز است تا بتواند در خطوط مختلف داستانی در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف MCU حضور یابد و ضمن ایجاد جنبه‌ای رازآلود به این آثار مذکور، پتانسیل‌های داستانی خود را نیز به کُنهِ این آثار بدمند. سابقا هم ما شاهد حضور همچین سازمان‌هایی در آثاری مثل کاپیتان آمریکا (هایدرا) و سریال دردویل (دست) بودیم که البته هر کدام در مقام اجرا و پرداخت ضعف‌هایی در دل خود داشتند و حالا این فرصت به بهترین وجه ممکن در ید سازندگان سریال مون‌نایت است؛ زیرا این شخصیت یکی از مخوف‌ترین و رمزآلودترین سازمان‌های جنایی یعنی سازمان کمیته را بعنوان عنصری جداناشدنی در دل داستان‌های خود دارد. بالاخره داریم در مورد شخصیتی صحبت می‌کنیم که اولین حضورش در عالم کمیک ذیل این سازمان رقم خورد و نتیجتا پرداخت به این سازمان در سریال مون‌نایت می‌تواند به برگه‌ی آسی برای کل یونیورس سینمایی مارول بدل شود که این گواه دیگری بر این مدعاست که مون‌نایت انتخابی پِرفکت و ایده‌آل برای MCU خواهد بود.

 

2- او در کمیک‌ها تقریبا با همه‌ی کاراکترهای مارول تیم‌آپ داشته

  او در کمیک‌ها تقریبا با همه‌ی کاراکترهای مارول تیم‌آپ داشته

برای حضور در یونیورس سینمایی مارول نیاز است تا شخصیت مورد نظر پویایی و تعامل بالایی را با دیگر شخصیت‌های موجود در یونیورس و حضور در دیگر فیلم‌ها داشته باشد. به هر حال کاراکتری منزوی که حداقلِ تعامل با بقیه را داشته باشد، نمی‌تواتد گزینه‌ی به‌دردبخوری برای این جهان سینمایی محسوب شود. مون‌نایت اما شخصیتی متفاوت و عجیب است. او در عین این که به تکنوازی و فعالیت انفرادی علاقه‌ی دوچندانی دارد اما ماجرا وقتی جالب می‌شود که بدانید او علاوه بر عضویت در گروه‌های مشهور و محبوب ابرقهرمانی، تقریبا با همه‌ی ابرقهرمانان کلیدی مارول در کمیک‌ها سابقه‌ی همکاری و تیم‌آپ دارد! این نکته‌ی جذاب باعث می‌شود به راحتی با منابع اقتباسی قوی بتوان او را در دیگر آثار و یا فیلم‌های گروهی این دنیای سینمایی به بهترین شکل ممکن گنجاند. مثلا او در کمیک‌ها سابقه‌ی عضویت در گروه انتقام‌جویان مخفی، انتقام‌جویان ساحل غربی و یا تیم‌آپ با گروه مردان ایکس و چهار شگفت‌انگیز انتقام‌جویان را هم داشته است؛ شخصیت‌هایی که بعضی‌هاشان در آینده‌ای نه‌چندان‌دور وارد MCU خواهند شد. او همچنین به اسپایدی هم کمک نمود تا Cyclone را شکست دهد و این چنین با او هم سابقه‌ی همکاری داشته(واقعا شیمی تام‌هالند با هر شخصیتی در MCU جذاب است). او حتی با سنتری هم رویارویی داشته. در مجموع یک همچین شخصیتی با این سطح از تعاملات گسترده می‌تواند به یک انتخاب فوق‌العاده ایده‌آل برای MCU بدل شود (انشاالله در مقاله‌ی بعدی‌ به این اشاره خواهم کرد که چرا مون‌نایت به منعطف‌ترین قهرمان MCU بدل خواهد شد).

 

1- او از هر شخصیتی که تا کنون در MCU دیده‌ایم دارک‌تر است

  او از هر شخصیتی که تا کنون در MCU دیده‌ایم دارک‌تر است

مدتی پیش کوین فایگی گفته بود که آن‌ها هرگز قصد ندارند تا به سمت ساخت و تولید آثاری به دارک بودن فیلم‌های دی‌سی بروند. با این حال مون‌نایت اما فرصتی برای ساخت اثری متفاوت و دارک را برای MCU ایجاد می‌کند. ببینید لازمه اینجا یک نکته رو بازگو بکنم. در دوران پسااندگیم، تعدادی از تماشاگران، دنیای سینمایی مارول را به اشتباه تمام‌شده فرض کردند. آن‌ها "پایان بازی" را پایانی درخور و افتخارآمیز و حماسی برای MCU می‌دانستند؛ گزاره‌ای که بخش اولش درست است، اما باید قبل از MCU ،عبارت "کتاب اول" را اضافه کرد. اما به هر حال این تصور غلط مذکور وجود دارد و سران مارول استودیو باید چیز جدیدی برای ارائه به آن دسته تماشاچیانی که مارول را پس از اندگیم تمام‌شده می‌دانند، عرضه کند؛ در غیر این صورت ممکن است به زعم آن‌ها دچار گرفتاری در دام تکرار و کلیشه افتاده و حتی در نگرشی بدبینانه، با سر زمین بخورد! بله، به هر حال برای ایصال به سطوح بالای موفقیت همواره باید بدترین شرایط ممکن را در نظر گرفت تا بتوان با برنامه‌ریزی درست از پس همه چیز برآمد. حال با این نگرش، دنیای سینمایی مارول، اکنون در شرایط حیاتی‌ای به سر می‌برد که باید با ارائه‌ی چیزی که قبلا هواداران مشابهش را در MCU ندیده‌اند آن‌ها را غافل‌گیر کند و تصور غلطشان را بهشان نشان دهد. اینجا ایده‌آل بودن انتخاب مون‌نایت برای دنیای سینمایی مارول نمایان می‌شود. اثری با فضایی دارک (نه به معنای اون دارکی که در آثار DCEU دیدیم) که مخاطب را غرق در اتمسفر تاریک و سنگین خود می‌کند. باتوجه به دنباله‌ی دکتر استرنج با تم ترسناکش و یا فیلم متفاوت "اترنالز" یا بلید و ددپول۳، می‌توان امیدوار بود که مارول(بخوانید دیزنی) با مون‌نایت هم این مسیر را ادامه دهد و با ارائه‌ی یک اثر مثل مثلا "شوالیه‌ی تاریکی" روحی جدید را به MCU بدمد.

 

خب طبق ادله‌ای که در مقاله مطرح کردم، به وضوح می‌توان ایده‌آل بودن انتخاب مون‌نایت برای ورودش به MCU را دریافت؛ نظر شما چیست؟! با ما در میان بگذارید...

 

محمدعلی رضائی‌هنجنی

(MoAli)

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 دلیلی که ثابت میکند مون نایت ‌"بتمن مارول" نیست

10 شخصیتی که دوست داریم در سریال مون نایت حضور افتخاری (CAMEO) داشته باشند

 10 چیزی که باعث میشود برای سریال اختصاصی مون ‌نایت هیجان داشته باشیم!

10 عاملی که سریال مون نایت برای موفقیت به آنها نیاز دارد

شماره آخر کمیک مون نایت (MOON KNIGHT) ترجمه شد + لینک دانلود

15 شخصیت برتر کمیک های ترسناک مارول

معرفی خشن ترین قهرمانان مارول  

20 وسیله نقلیه برتر در دنیای کمیک: مون کاپتر

100 شخصیت برتر مارول – قسمت سوم

15 ابر قهرمانی که با بیماری زندگی می کنند !!

10 بازیگری که میتونند گزینه خوبی برای ایفای نقش مون نایت  باشند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Captain-spidey
#1 Captain-spidey 1399-01-05 12:09
اقای هنجنی مرسی کارتون درسته هر بار که یکی از مقاله های شما رو میخونم بیشتر علاقه مند میشم که این شخصیت رو در mcu ببینم همچنین به این سازمان کمیته هم خیلی علاقه پیدا کردم(کلا از سازمان های مخفی خیلی خوشم میاد)
پ.ن:بیشتر از همه منتظر مقاله برتری های مون نایت نسبت به بتمن هستم :-*
پ.ن۲:انتاگونیست و پروتاگونیست یعنی چی؟ :o
نقل قول کردن
king_navid
#2 king_navid 1399-01-05 12:12
دستتون درد نکنه ;-)
بنظرم وقتشه که مقاله ی معرفی تجهیزات مون نایت
یا ده دشمن برتر مون نایت روبنویسید.
راستی بنظرتون مون ناین صرفا یه کپی از بتمنه یا پتانسیل
اینو داره که حتی از بتمنم بهتر باشه؟
نقل قول کردن
hznehafar6
#3 hznehafar6 1399-01-05 13:41
مقاله جالبی بود
شماره ۵ رو که خوندم واقعا قانع شدم
شماره ۱ هم باعث شد خیییییییلی بیشتر از قبل منتظر فیلم باشم
نقل قول کردن
moali
#4 moali 1399-01-05 15:54
۱#:
به بیان ساده، آنتاگونیست همون شخصیت منفی یا بدمن اثر و پروتاگونیست قهرمان اصلی داستانه.

۲#:
خب همون طور که قبلا بارها اشاره کردم، مقالاتی اصلی‌ این شخصیت مثل ترین‌ها و معرفی‌‌ها و تجهیزات و... رو هنگام انتشار سریال تقدیم حضورتون خواهم کرد و اون موقع طی مقاله‌ای جدا خواهید فهمید که مون‌نایت نه تنها کپی از بتمن نیست بلکه در جنبه‌های متعددی نسبت به او برتری هم دارد.
نقل قول کردن
ali spidey 99
#5 ali spidey 99 1399-01-05 17:11
عالی بود.
من که خیلی برای سریال مون نایت و بقیه فیلم ها و سریال های فاز ۴ هیجان دارم.
نقل قول کردن
AZIZ
#6 AZIZ 1399-01-05 18:07
امیدوارم سریالی در حد دردویل تحویلمون بدن
نقل قول کردن
AZIZ
#7 AZIZ 1399-01-05 18:08
مقاله بسیار عالی و مفیدی بود ممنون
نقل قول کردن
The spider
#8 The spider 1399-01-05 19:30
مون نایت واقعا پتانسیل این رو داره تا مارول باهاش بتونه فیلم یا سریالی دارک و پر از اتفاقات جذاب و منحصر به فرد که تا حالا توی فیلم های MCU ندیدیم بسازه. چون همونطور که اشاره شد شخصیت پردازی مون نایت با تمام شخصیت های مارول که تا حالا توی MCU دیدیم فرق داره شخصیت خشن و کاریزماتیکی داره.آنتاگونیست و ویلین های خیلی خوب و پرپتانسیلی داره...به نظرم مارول باید بهترین استفاده رو از این شخصیت بکنه.
نقل قول کردن
king_navid
#9 king_navid 1399-01-05 20:27
کارکتر خوبیه ولی باید روش کار بشه
باید چند تا ویلین خوب واسش دستو پا کنن و شخصیت های
مکمل واسش خلق کنن ;-)
نقل قول کردن
moali
#10 moali 1399-01-05 20:58
به نقل از king_navid:
کارکتر خوبیه ولی باید روش کار بشه
باید چند تا ویلین خوب واسش دستو پا کنن و شخصیت های
مکمل واسش خلق کنن ;-)

البته که نیاز به خلق نیست، این قدر شخصیت مکمل جذاب داره که نیازی به خلق وجود نداره...
نقل قول کردن
king_navid
#11 king_navid 1399-01-05 21:12
به نقل از moali:
به نقل از king_navid:
کارکتر خوبیه ولی باید روش کار بشه
باید چند تا ویلین خوب واسش دستو پا کنن و شخصیت های
مکمل واسش خلق کنن ;-)

البته که نیاز به خلق نیست، این قدر شخصیت مکمل جذاب داره که نیازی به خلق وجود نداره...

من واقعا منتظر سریالشم ولی خیلی دوس دارم که تا پخش سریالش چند تا کمیک ازش بخونم تا با شخصیتش اشنا بشم
ولی متاسفانه فقط یه کمیک از ترجمه شده
نقل قول کردن
Spider-Fan
#12 Spider-Fan 1399-01-05 21:31
به نقل از king_navid:
به نقل از moali:
به نقل از king_navid:
کارکتر خوبیه ولی باید روش کار بشه
باید چند تا ویلین خوب واسش دستو پا کنن و شخصیت های
مکمل واسش خلق کنن ;-)

البته که نیاز به خلق نیست، این قدر شخصیت مکمل جذاب داره که نیازی به خلق وجود نداره...

من واقعا منتظر سریالشم ولی خیلی دوس دارم که تا پخش سریالش چند تا کمیک ازش بخونم تا با شخصیتش اشنا بشم
ولی متاسفانه فقط یه کمیک از ترجمه شده

فقط «یک» کمیک ترجمه نشده.
یک آرک کامل ترجمه شده که بهترین داستان تاریخ این شخصیت محسوب می‌شه.
نقل قول کردن
king_navid
#13 king_navid 1399-01-05 21:40
به نقل از Spider-Fan:
به نقل از king_navid:
به نقل از moali:
به نقل از king_navid:
کارکتر خوبیه ولی باید روش کار بشه
باید چند تا ویلین خوب واسش دستو پا کنن و شخصیت های
مکمل واسش خلق کنن ;-)

البته که نیاز به خلق نیست، این قدر شخصیت مکمل جذاب داره که نیازی به خلق وجود نداره...

من واقعا منتظر سریالشم ولی خیلی دوس دارم که تا پخش سریالش چند تا کمیک ازش بخونم تا با شخصیتش اشنا بشم
ولی متاسفانه فقط یه کمیک از ترجمه شده

فقط «یک» کمیک ترجمه نشده.
یک آرک کامل ترجمه شده که بهترین داستان تاریخ این شخصیت محسوب می‌شه.

منظور منم همین بود
نقل قول کردن
AVENGERS
#14 AVENGERS 1399-01-05 21:49
مقاله عالیی بود.با خوندن هر مقالتون بیشتر از این شخصیت خوشم میاد.
واقعا دوست دارم یه روز مون نایت رو کنار اسپایدرمن ببینم.
نقل قول کردن
s_spidey
#15 s_spidey 1399-01-06 20:19
این سریال زمان پخشش معلوم شده یا فقط ساختش تائید شده
نقل قول کردن
moali
#16 moali 1399-01-06 21:33
به نقل از s_spidey:
این سریال زمان پخشش معلوم شده یا فقط ساختش تائید شده

اگر با جابجایی یا تغییر روبرو نشه طبق زمان اعلام شده ۲۰۲۱ خواهد بود
نقل قول کردن
s.p.i
#17 s.p.i 1401-01-02 02:14
خیلی ممنون بابت مقاله
۵ خب تا اینجای کار واقعا کارکتری مثل شوالیه ماه نداشتیم شخصیت که با مصر در ارتباط باشه و دچار بیماری چند شخصیتی باشه نداشتیم و البته این سریال اگه درست و خوب پیش بره میتونه محبوبیت شوالیه ماه زیاد کنه بیشتر از قبل هم میتونه اثر متفاوتی تحویل بده
۴ در مورد ویلین خب من آشنایی چندانی با دشمنان شوالیه ماه ندارم ولی خب یکی از جذابیت های قهرمان دشمنان اون هستن و البته توی سریال شاهد درگیری شوالیه ماه و البته انگیزه این خبیث ها عمق و اهدافشون و تعاملشون با شوالیه ماه باشیم (البته معلوم نیست چند تا از ولیلن ها شوالیه ماه توی سریال هستن ) به هرحال انتظار میره شخصیت های خبیث بتونند خوب باشن و بهشون پرداخته بشه
۳ همیشه سازمان ها میتونه خوب قهرمان به چالش بکشن و چون خیلی بزرگ هستن و دارای رمز و راز هستند میشه داستان های خوبی ازش در آورد سریال شوالیه ماه میتونه سازمان هایی معرفی کنه
۲ خب توی دنیای کمیک قهرمان اصولا باهم هکاری می‌کنند و به قول معروف تیم آپ می‌کنند چون خواننده میتونه شاهد تعامل و همکاری ابرقهرمان ها باشه حالا ممکنه یه ابرقهرمان برای اینکه نمیتونه خودش کاری انجام بده تیم آپ می‌کنند شوالیه ماه تیم آپ کردنش با قهرمان های دیگه جذاب باشه البته بگم بالاخره توی دنیای مشترک هست دیگه
۱ در مورد دارک بودن شخصیت من بشخصه معتقد هستم که اگه فقط بگیم شخصیت دارک هست و خفن شخصیت تک بعد میشه مثل ونوم تا قبل از اومدن دانی کیتس ونوم ظاهر خفن داشت خب توی سریال انتظار میره سریال فقط به ظاهر خفن تکیه نکنه و جنبه های دیگه شخصیت شوالیه ماه نشون بده در مورد اینکه کوین فایگی گفت قصد نداره سمت دارک بودن فیلم های دیسی بره باید بگم مسیر فیلم های دیسی اشتباه بود و راه اشتباهی رفتن ولی بعضی شخصیت ها مثل ددپول و بلید و شوالیه ماه و ونوم و ... شخصیت های دارک و جدی هستن و به نوعی توی کمیک هاشون شاهد این قضیه بودیم نباید این شخصیت هرو محدود کرد باید این شخصیت ها به ذاتشون وفادار باشن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید