نقد و بررسی فیلم محافظین کهکشان 2

نقد و بررسی فیلم محافظین کهکشان 2

این نقد اسپویلر ندارد.

دیروز  پیش فیلم را در سینما به صورت 3 بعدی دیدم و این نقد من است.

خلاصه داستان: محافظین کهکشان علیرغم تمام مشکلاتی که با هم به عنوان هم تیمی دارند حالا دیگر یک خانواده شده اند  و در کهکشان به قبول سفارشات از دیگران مشغول هستند تا روزگار بگذرانند! یکی از این سفارشات از طرف خانمی به نام عایشه است که رهبر گروهی به نام community است و به ساخت موجودات بی عیب و نقص ژنتیکی مبادرت دارد. انها ماموریت دارند تا هیولایی را نابود کنند. بعد از انجام ماموریت جایزه خود را که همان نبولا خواهر گامورا است میگیرند ولی معلوم میشود راکت مقداری باتری باارزش از انها دزدیده. همین باعث میشود که عایشه و افرادش به دنبال محافظین کهکشان بروند. بعدش با ورود ایگو که ادعا میکند پدر پیتر کوئیل است ماجرا وارد فاز تازه ای میشود. ایگو میخواهد به همراه پسرش کاری را که میلیاردها سال به دنبالش بوده به انجام برساند. سپس گروه دو قسمت میشود : پیتر به همراه گامورا و درکس و مانتیس (که دستیار شخصی ایکو است) به سیاره ایگو میرد. راکت و بیبی گروت و نبولا (که اسیر انهاست) کنار سفینه میمانند تا ان را تعمیر کنند . سپس عایشه سراغ گروه یغماگران به رهبری یاندو میرود تا محافظین کهکشان را برایش گیر بیاورند . اما یاندو هم با مشکلات خاص خود مواجه است چون یکی از افرادش به نام تیزر فیس قصد شورش دارد و ....

نگهبانان کهکشان 2

محافظین کهکشان 2 فیلم خوبی است. اصلاح میکنم. فیلم بسیار خوبی است. مخصوصا دقایق ابتدایی آن. به جرات میتوان ادعا کرد که اون سکانسی که اعضای گروه دارند با اون هیولا میجنگند  و گروت هم داره میرقصه از نظر اجرا و مونتاژ خلاقانه از بهترین های تاریخ سینماست.   اما مشکل این است که سازندگانش بیخودی از اول مدام شعار دادند و ادعا کردند که "تماشایی ترین" فیلم تاریخ سینما خواهد شد! همین موجب شد که توقعات به شدت از ان بالا برود. بنابراین با این توقعات اگر به سالن سینما بروید قطعا تا حدی تو ذوق شما میخوره . در واقع تقریبا نیمه نخست فیلم شما رو تا حدی خسته میکند. ولی ناگهان و با ورود بابای پیتر کوییل و رفتن او و رفقا به سیاره ایگو همه چیز اوج میگیرد و به پای فیلم اول میرسد، چه از نظر صحنه های fun و بامزه چه از نظر لحظات اکشن یا احساسی. در واقع نیمه اول فیلم درسته که شاید خسته کننده به نظر برسه ولی به قول معروف داستان رو set up میکنه تا در نیمه دوم  به ثمر بنشینه.

krn k'ifhkhk ;i;ahk 2

 یکی از مشکلات فیلم اینه که گاهی اوقات مرز بین شوخی و جدی خوب رعایت نمیشه و به قول معروف بالانسی که در قسمت اول بین شوخی و لحظات احساسی وجود داشت اینجا زیاد به چشم نمیخوره. در برخی لحظات که ادم تحت تاثیر قرار گرفته و شاهد یک واقعه احساسیه نمیدونم چرا با یک شوخی بیجا قطع میشه. مثلا اخر فیلم و اونجایی که استار لرد داره بالای سر اونی که مرحوم شده حرف های احساسی و عمیق میزنه نمیدونم چرا پای اون بازیگر معروف یعنی «دیوید هسل هاف» (که استار لرد در بچه گی دوست داشت پدرش باشه) رو وسط میکشه! ملت تو سالن سینما در این لحظه به جای اینکه اشک بریزنند و با سخنرانی احساسی استار لرد منقلب بشوند، با شنیدن اسم هسل هاف خنده شون گرفته بود!

راکت - یاندو

اما نقطه قوت اصلی فیلم اینه که کاملا با قسمت اول ارتباط تماتیک داره و داستان رو تکمیل میکنه. کاملا مشخصه که جیمز گان از همون اول برای یک سه گانه درست حسابی برنامه داشته. خیلی وقتها میبینیم که قسمت دوم اثار موفق و پرفروش هیچ ربطی به قسمت اول ندارند و کاملا رنگ و رو عوض میکنند ولی این فیلم اینطور نیست. خیلی هم خوبه که ربطی به جنگ بینهایت و ثانوس نداره چون گان فرصت پیدا کرد قصه خودش رو به سرانجام برسونه و شخصیت هایی که در فیلم اول عاشقشون شدیم رو شرح و بسط بده.

جیمز گان با استادی شخصیت ها را دو به دو عمق داده. یعنی داستانک های هر شخصیت به صورت جفتی پیش میروند. مثلا گامورا و خواهرش نبولا، پیتر و پدرش، درکس و مانتیس و راکت و یاندو . به عبارتی دیگر همه این شخصیت ها یک ربطی به هم پیدا میکنند که باعث میشه شخصیتشون عمق پیدا کنه و در پایان فیلم شخصیت شون دچار تغییرات مثبت بشه.

پیتر کوئیل - پدر

اگه یادتون باشه در نقد خودم برای قسمت اول گفتم که به نظرم گامورا ضعیف ترین داستانک را داشت. ولی اینجا خیلی بهتر شده. قضیه اش با خواهرش خیلی خوب از آب در اومده و قطعا شما رو تحت تاثیر قرار میده. مخصوصا که میفهمیم این دو خواهر چرا با هم کل کل دارند و اینکه ثانوس چه بلاهایی سرشون آورده. کلا نبولا از ستاره های جدید فیلمه. ولی از اون طرف داستانک درکس خوب نیست. درکس قطعا ضعیف ترین عضو گروهه . در حالی که تو قسمت اول عالی بود. چون  هدف داشت  و قصد داشت انتقام خانواده اش رو بگیره ولی اینجا بی هدف و سرگردانه. شیمی خوبی هم با مانتیس نداره. راستش اون "لر" بازی هاش هم دیگه زیاد خنده دار نیست.

درکس - مانتیس

حقیقت رو بخواهید من شخصا زیاد با بیبی گروت حال نکردم! میدونم که برای چی تو فیلم هستش (چون قراره کودکان و بچه ها رو جذب فیلم بکنه)  ولی ارتباط و هدفش رو با کلیت فیلم درک نکردم. در حالی که تو قسمت اول خیلی نقش مهمی در plot داستان داشت. اما اینجا فقط با نمکه و ...

بیبی گروت

 اما در کل میشه اکثر داستانک های شخصیت های فیلم عالیه و باعث میشه تا اونا رو بهتر بشناسیم . در این بین یاندو و استار لرد ستاره های فیلم هستند . یاندو که با اون فداکاری که انجام میده اشک همه رو اخر فیلم در میاره. قضیه تجارت کودکان که برای ایگو انجام میداده و باعث شده بود از گروه اریجینال یغماگران اخراج و تبعید بشه خیلی جالبه و داستان قسمت اول و دوم رو به خوبی به هم ربط میده. استارلرد هم با تصمیمی که در پایان فیلم میگیره نفس را سینه تماشاچی حبس میکنه. در کل فیلم محافظین کهکشان 2 بار عاطفی و احساسی بالایی داره و در انتها کاری میکنه که شخصیت ها ارزش درونی خود را بازیابی کنند و با جبران اشتباهات قبلی خود بار دیگر ارزش های انسانی را به ما یادآوری کنند. شما قطعا 20 دقیقه انتهایی فیلم رو از یاد نخواهید برد و چشماتون بارها نمناک میشه. شک نکنید.

استارد لرد

درباره ویلن اصلی باید بگم که ایگو شگفت انگیز است . این ویلن را میتوان یکی از 3 ویلن برتر فیلم های مارول دانست (یعنی بعد از لوکی و رد اسکال بهترینه) . انگیزه های ایگو فوق العاده است و قابل درک. نیروهای او نیز به طور جالبی به تصویر کشیده شده. اگر تا قبل از این فیلم با خود فکر میکردید مگر میشه یک سیاره زنده به شکل انسان دربیاد قطعا با دیدن فیلم قانع میشید. در واقع ایده ایگو به عنوان یک سیاره زنده همیشه در دنیای کمیک فقط ایده و ظاهر جالبی بوده ولی انگیزه هاش  مسخره بوده. اما جیمز گان کاری کرده که کاملا قابل قبول و هراس انگیز به نظر برسه. مخصوصا اونجایی که ما کرت راسل را در ثانیه های ابتدایی فیلم با صورتی جوان شده میبینیم از نظر فن آوری رایانه ای خارق العاده است و باور نکردنی.  کرت راسل هم یکی از بهترین بازی های خودش رو ارائه داده. در کل بازیگران این فیلم همگی عالی هستند ولی بازیگرای کهنه کار این فیلم مثل کرت راسل ،  مایکل روکر و البته سیلوستر استالونه یه چیز دیگه هستن. آنان جواهرات بی بدیل دهه 80 میلادی اند و این فیلم ادای احترام شگفت انگیزی به آنها میکنه.

 استالونه - محافظین کهکشان 2

من از عایشه و گروهش هم خوشم اومد. او بسیار مغرور و از خود راضی به تصویر کشیده شده  و میتونه خبیث فوق العاده ای برای قسمت سوم باشه (مخصوصا با اون موجودی که دیدیم در صحنه تیتراژ پایانی خلق کرده).

عایشه - محافظین کهکشان 2

قضیه شورش در گروه یغماگران هم به نظرم جالبه. شخصیت تیزر فیس هم با وجود اینکه بسیار کودنه ولی شخصیت جالبیه. فقط ای کاش بیشتر به شخصیت های مختلف یغماگران پرداخته میشد (چه اونایی که به یاندو وفادار موندن و چه اونایی که طرف تیزر فیس رفتن). هر چند که صحنه اعدام رفقای یاندو واقعا تاثیر گذار بود.

تیزر فیس

در مجموع من از فیلم لذت بردم ولی راستش نه به اندازه قسمت اول. قسمت اول برام یه چیز دیگه بود. حالا نمیدونم شاید به این خاطر بود که برای اولین بار با این شخصیت ها اشنا میشدم یا اینکه فضا و حال و هوای بکری داشت. کلا به قول منتقدین "طراوات" و "تازگی" قسمت اول بیشتر بود. ولی در هر حال به نظرم وقتی قسمت اول اینقدر خوب و تر و تازه در میاد واقعا سخته بشه همون موفقیت رو برای برای دوم تکرار کرد. البته این دلیل نمیشه که این فیلم بد باشه. اتفاقا خیلی هم عالیه. هم ویلن خوبی داره، هم شخصیت های جدید خوبی داره و هم اینکه رابطه بین شخصیت و داستانک های عمدتا جذاب داره ولی راستش خودمم نمیدونم چرا از قسمت اول بیشتر لذت بردم! ولی در هر حال محافظین کهکشان 2 یک موفقیت دیگر برای مارول است.

نقد نگهبانان کهکشان 2

 نمره من به این فیلم :

8 از 10

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 کمیک برتر محافظین کهکشان

15 شخصیت خبیث برتر دنیای کیهانی مارول 

20 عضو برتر گروه محافظان کهکشان

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Captain Steve Lover
+1 #1 Captain Steve Lover 1396-02-24 12:31
امروز ساعت ٩ شب باكس أفيس ديدن داره!
.............
من به شخصه از قسمت دوم بيشتر خوشم اومد چون لحظات فان قسمت اول زيادي زياد بود...
اين يكي خيلي إحساسي تر بود...شخصا دوست داشتم بين دركس و ماتيس يه رومنس باشه...(اوايل فيلم فكر ميكردم جدا اين رومنس وجود خواهد داشت...) در كل خيلي فيلم عالي بود...
.......
منم اگه ميخواستم امتياز بدم...٩ از ١٠ ميدادم...
......................
استاد بنظرتون بهترين ويلين mcu زيمو نبود؟
كسي كه يه تنه بدون هيچ قدرت-توانايي-ار تش-ثروت-ابزار خاصي فقط با هوش و صبر و حس انتقام بزرگترين ابرقهرمان هاي دنيا كه بار ها اين سياره رو نجات داده بودند و با اون همه قدرت و توانايي و امكاناتشون رو تا مرز نابودي كشيد...
و أواخر فيلم جنگ داخلي هم آدم به إحساسي بودن اين ويلين پي ميبرد ...
در واقع من زيمو رو بهترين نقطه جنگ داخلي ميدونم...بنظرتو ن تو top 3 نيست... يعني از رد اسكال بهتر نبود؟

يعني به اين ترتيب
1-Zemi
2-Loki
3-Ego
نقل قول کردن
shayanspideylover
+1 #2 shayanspideylover 1396-02-24 12:42
نقد واقعا خوبی بود کم و کیف فیلم دستم اومد.

حقیقتا به چند تا فیلمی که سال های اخیر اومدن نگاه کنیم میبینیم نمرهی منتقدا خیلی با انتظاراتی که از اون فیلم میرفته
مطابق بوده به عنوان مثال فیلم آپوکولیپس یه فیلم متوسط به بالا بود اما نمره ضعیفی گرفت چون فیلمی مثل روز های گذشته از آینده به شدت انتظارات رو بالا برده بود.

در مورد این مطلب شوخی بی جا تو لحطات احساسی یا لحطه های جدی تو این فیلم که میگین هست، حقیقتا اینجور موارد خیلی منو اذیت میکنن چیزی که من تو تریلر های واندروومن هم دیدم و امیدوارم اشتباه کنم.

جدا از این حرفها mcu به خوبی تونسته دو تا فیلم از شخصیت های غیر معروف در دنیای کمیک بسازه که در سطح خوب باشن که این خودش موفقیت بزرگیه به نظر من ضمن اینکه محافظین نقش مهمی در اونجرز پیش رو خواهند داشت به نظر من و اینکه این فیلم رابطه بین اون ها رو بهتر نشون داده خودش خیلی خوبه.

در آخر باز هم از آقای ترابی ممنون به خاطر نقدشون.

1#
زیمو ویلن خوبیه اما هنوز به عنوان ویلن یه فیلم ظاهر نشده شاید حرفم کمی غیر منطقی باشه اما به نظر من ویلن فیلم civilwar زیمو نبود نفس خود قهرمانا بود که اونا رو به جون هم انداخت ضمن اینکه شخصیت زیمو هم هنوز به طور قابل قبولی بهش پرداخته نشده از نظر من همچنان لوکی و رد اسکال ویلن های برتر mcu هستن.
بعضی ویلن ها هم بودن که ظرفیت خیلی خوبی داشتن و خوب از آب در نیومدن مثل مالکیث.
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1396-02-24 13:17
به نقل از shayanspideylover:


1#
زیمو ویلن خوبیه اما هنوز به عنوان ویلن یه فیلم ظاهر نشده شاید حرفم کمی غیر منطقی باشه اما به نظر من ویلن فیلم civilwar زیمو نبود نفس خود قهرمانا بود که اونا رو به جون هم انداخت ضمن اینکه شخصیت زیمو هم هنوز به طور قابل قبولی بهش پرداخته نشده از نظر من همچنان لوکی و رد اسکال ویلن های برتر mcu هستن.
بعضی ویلن ها هم بودن که ظرفیت خیلی خوبی داشتن و خوب از آب در نیومدن مثل مالکیث.

افرین نظر خیلی خوب و درستی بود
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1396-02-24 13:19
به نقل از Captain Steve Lover:

استاد بنظرتون بهترين ويلين mcu زيمو نبود؟
كسي كه يه تنه بدون هيچ قدرت-توانايي-ارتش-ثروت-ابزار خاصي فقط با هوش و صبر و حس انتقام بزرگترين ابرقهرمان هاي دنيا كه بار ها اين سياره رو نجات داده بودند و با اون همه قدرت و توانايي و امكاناتشون رو تا مرز نابودي كشيد...
و أواخر فيلم جنگ داخلي هم آدم به إحساسي بودن اين ويلين پي ميبرد ...
در واقع من زيمو رو بهترين نقطه جنگ داخلي ميدونم...بنظرتون تو top 3 نيست... يعني از رد اسكال بهتر نبود؟

يعني به اين ترتيب
1-Zemi
2-Loki
3-Ego

راستش من خیلی با زیمو حال نکردم. دلیلش رو هم نمیدونم! برخلاف خیلی ها رد اسکال رو خیلی دوست دارم. به نظرم همونی بود که همیشه تو کمیک ها بود ، حتی بهتر. از تقارن شخصیتی که بین او استیو ایجاد کرده بودن خوشم اومد:

دو نفر که اریجین شون شبیه به همه
یکی بد میشه و دیگری خوب
چرا ؟ چون ذاتشون با هم فرق داره
ابتکاری بود که باعث شد رد اسکال جذاب تر از دنیای کمیک هم بشه.
نقل قول کردن
s.m.j.s
#5 s.m.j.s 1396-02-24 13:40
اقا یه سوال مگه این فیلما تو ایران اکران میشه بگین ماهم بریم ببینیم
نقل قول کردن
A,morradi
#6 A,morradi 1396-02-24 13:42
به نقل از s.m.j.s:
اقا یه سوال مگه این فیلما تو ایران اکران میشه بگین ماهم بریم ببینیم

خیر.
خارج از کشور...
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#7 Cap-Spider Potter 1396-02-24 14:04
نقد فوق العاده ای بود...
ممنون، مرسی بابت مقاله...
خیلی هیجان زدم که ایگو رو ببینم، امیدوارم به تعریفایی که تا حالا ازش شنیدم بخوره...
اما درباره ویلین های مارول...
لوکی که در بهترین بودنش شکی نیست...
میدونین، زیمو اصلا ویلین بدی نبود اما از محوطه شخصیتش یه بخش کمرنگ داشت...
فرقش با رد اسکال همینه...
به نظرم رد اسکال خیلی خوب بود...چرا ؟
در واقع جنگ داخلی داستانش، به نوعی روایت می شد که فقط ویلین به قهرمانا ضربه نمیزنه...برا همین مارول سعی کرد زیمو رو تا حدی از شرور هایی مثل الترون و ملکیث و... دور کنه و به سمت خباثت های جانبی دیگری ببره
زیمو خبیثی بود ساده، که هیچ بخش دیگه ای برای تاثیرگذاریش جز سادگی نداشت...
رد اسکال خبیثی بود ساده، که وقتی اونو با کاپتان تو یه قالب اما دو مسیر مختلف قرار دادن جدا از کاریزماتیک شدنش، باعث شد بیشتر دیده بشه...
یکی از اساسی ترین قطعه های شکل دادن یک ویلین دلیل دشمنیش و اهدافشه...رد اسکال چون مشابه کاپتان بود و در عین حال از ریشه در تضاد با او قرار داشت (درست مثل یک سکه پشت و رو هر دو از یه جنس اما دو سمت مختلف) به همین دلیل جذابیت کاراکترش به اوج رسید و در عین سادگیش باعث می شد جذبش بشیم...
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#8 Ultimate Comic Fan 1396-02-24 14:24
این نقددتون با بقیه فرق داشت آقای ترابی، ایندفه تمام قسمت ها ی موضوع نقدتون رو بررسی کردید و برای هر نکته ی مثبت و منفی دلیل خوبی آوردید جوری که نمیشه با نقدتون مخالفت کرد. به این میگن یه نقد حرفه ای...
حرف از رد اسکال در mcu شد، واقعا هنوز در حسرت دیدن دوباره ی هوگو ویوی در نقش رد اسکالم...
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1396-02-24 14:27
به نقل از Ultimate Comic Fan:
این نقددتون با بقیه فرق داشت آقای ترابی، ایندفه تمام قسمت ها ی موضوع نقدتون رو بررسی کردید و برای هر نکته ی مثبت و منفی دلیل خوبی آوردید جوری که نمیشه با نقدتون مخالفت کرد. به این میگن یه نقد حرفه ای...

والا ما همیشه برای حرفامون دلیل منطقی میاریم :-*
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#10 Ultimate Comic Fan 1396-02-24 14:30
به نقل از mtm:
به نقل از Ultimate Comic Fan:
این نقددتون با بقیه فرق داشت آقای ترابی، ایندفه تمام قسمت ها ی موضوع نقدتون رو بررسی کردید و برای هر نکته ی مثبت و منفی دلیل خوبی آوردید جوری که نمیشه با نقدتون مخالفت کرد. به این میگن یه نقد حرفه ای...

والا ما همیشه برای حرفامون دلیل منطقی میاریم :-*

در اصل منظورم اینه که نمیشه با این نقد مخالفت کرد وگرنه نقد های شما از بقیه ی نقد های نویسنده های دیگه خوندنی تر و حقیقی تره...
نقل قول کردن
Nightwatcher
#11 Nightwatcher 1396-02-24 14:58
ممنون بابت این نقد پربار و غنی
عالی بود

وقتی که قسمت اول شاهکار باشه قسمت دوم هرچقدر هم خوب باشه بازم کمتر به چشم میاد. دلیلش هم همون بحث "طراوت" و "تازگی"ه. بیننده با قسمت اول تا حد زیادی سیراب شده و قسمت دوم براش جذابیت کمتری داره. مگر اینکه قسمت دوم با فاصله زیاد بهتر از قسمت اول بهتر باشه که این مورد به ندرت پیش میاد.

در کل مطمئنا GoG2 فیلم جذاب و باحالیه و دیدنش واجبه.
حالا باید وایستم تا شهریور که بلو-ری بیاد.
نقل قول کردن
zahed arazi
#12 zahed arazi 1396-02-24 15:17
نقد فوق العاده ای بود اقای ترابی مثل لوگان برام خسلس جالبه الئن فداکاری یاندو رو ببینم بعد از این هرمیفیت دیکه ای بیاد دان میکنم ئ میبینم دیگ نمیشه صبر کرد براش
الان از فیلمهای مارول توقعات جوری بالا رفته که اگه ی فیلمش نمرش کمتر از هشت تو imdb باشه ادم تعجب میکنه
از الان فعلا دوتا از نامزدهای بهترین فیلم کمیک بوکی اکران شدن ببینیم واندر ومن چی میشه منکه خیلی منتظرشم :-)
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#13 Captain Steve Lover 1396-02-24 15:22
#7
زيمو ساده بود؟!
زيمو يه ويلين عميق و فلسفي و متفاوت بود... زيمو اومد و نشون داد چطور فيلماي كميكي ميتونن تنوع پيدا كنن...

-زيمو كسيه كه بدون ارتش و ثروت و سلاح و قدرت و توانايي و ظاهر عجيب و غريبي نقشش رو كاملا عملي كرد

-زيمو تنها ويلين تاريخ سينماس كه هيرو ها جلوشو نگرفتن و نقشش كاملا عملي شد(برعكس بعضي خدايان كه از اسمون با ارتش عظيمشون اومدن و به ٧تا قهرمان شكست خوردن)

-زيمو كسيه كه بهترين دوستا و همكارا رو به بدترين شكل به جون هم ميندازه

-زيمو كسي هست كه با هوش-صبر-عقده ...يه انتقام خيلي بزرگ از قهرمانا گرفت

-زيمو كسيه كه با اينكه هيچي نداشت ولي بزرگ ترين قهرمانا زمين كه همشون خيلي چيزا داشتن(سلاح -قدرت و توانايي-ثروت... ) رو تا مرز نابودي و مرگ كشوند

-زيمو كسيه كه يك سال فقط تحقيق كرد تا انتقام عزيز ترين كساشو بگيره


-زيمو كسيه كه حاضر بود بعد از اينكه انتقام گرفت خودشم بميره و هدفش از زندگي كردن ((انتقام و مرگ بود))

-زيمو مثل خدايان اسماني نيست كه با ارتش ميان و شكست ميخورن ؛ مثل ارباب هاي ابعاد مولتيورس بزرگ نيست كه با قدرت بينهايتشون شكست ميخورن؛ مثل اون فرمانده هاي فضايي نيست كه با ارتششون ميان و خيلي ساده شكست ميخورن؛مثل اون أفراد ثروتمند نيست كه با صد ها نَفَر دستيار مجهز شكست ميخورن ...زيمو يكي از ماست ...
زيمو يه إنسان معمولي بود ولي شكست نخورد! تنها ويليني كه نقشش صد در صد عملي شد و به هدفش رسيد با اينكه هيچي نداشت...

چطور تو به اين ميگي ساده...واقعا واقعا واقعا چطوري؟!!!!!!!!
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#14 Ultimate Comic Fan 1396-02-24 15:32
#13
خیلی نظر خوبی دادی.
خیلی ها میگن زیمو ویلن خیلی خوبی بود ولی کاریزماتیک نبود، میگن مثل لوکی یا رد اسکال یا حتی خود ایگو کاریزمای آنچنانی نداشت.
خب این وسط کاریزماتیک یعنی چی؟ یعنی توانایی جذب مخاطب (فرد). لوکی الان بهترین ویلن mcu هست. چرا؟ چون کاریزما خیلی قوی داره.
خلاصه ببین منظور ایشون از ساده اینبود که زیاد زیمو مخاطب رو جذب نمی کرد.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#15 Cap-Spider Potter 1396-02-24 15:55
#13

دوست عزیز...
اشتباه متوجه شدی
من نگفتم ویلین بدی بود
یا حتی معمولی رو به بالا...
و اینکه نگفتم سطح ارزیابیش سادس...
دارم میگم رد اسکال و زیمو مثل ویلین های دیگه نبودن
که هزار تا زرق و برق به خودشو بندازن و یا قدرت های ماورایی عظیم و نیرو های کیهانی داشته باشن...
این دوتا از ویلین های ساده مارول استودیو بودن...
گاهی وقتا بهترین جلوه برای بالا بردن سطح شخصیت ساده سازیشه...
زیمو و رد اسکال یه راه شفاف داشتن...
اما باز رد اسکال چون با قهرمان داستان پیوند خورده بود، ارتباط جالبی برقرار می کرد که به جذابیت شخصیتش می افزود...
ولی بازم من نگفتم که زیمو ویلین ای ساده و بی روح بود...
نقل قول کردن
Morteza.az
#16 Morteza.az 1396-02-24 16:53
ممنون از آقای ترابی و نقد خوبشون
به نظرم محافظین کهکشان بهترین فیلم مارولِ تا به حال من که خیلی خیلی خوشم اومد ازش :lol:
نقل قول کردن
The Rock
+1 #17 The Rock 1396-02-24 18:58
با خوندن این نقد عالی الان یکمی متوجه شدم که چرا این فیلم مثل فیلم اول نیست البته قطعا عالی هست ولی خب فیلم اولی یه چیز دیگس حالا شاید دلیلش همون طراوته که منتقدین میگن یا هرچی باید خودمم بشینم فیلم رو ببینم که بتونم نظر بدم ولی خب یه چیزایی هم دستم اومد
البته استاد همه عاشق بیبی گروت شدن حتی تو تعریف هایی که از فیلم شده بوده و تو سایت هم گذاشته شده اکثرا گفته بودن بیبی گرون ستاره فیلمه ولی شما اولین کسی بودین که گفتین زیاد باهاش حال نکردین :-*
به نظرم قرار بوده از اول بیبی گروت فقط جنبه فان فیلم رو به دوش بکشه نه بیشتر به قول شما فقط با نمکه کلا به نظرم نباید از بیبی گروت انتظار خاصی داشت

راستی استاد یه سوال این فیلم توی زمین تموم میشه یا توی فضا؟آخه با توجه به ویدیویی که قبل از اکران توی شوی جیمی کیمل نشون دادن انگار یه تیکه هایی تو زمینه بعدشم خبری چند وقت پیشا اومد که انگار راکت رو توی زمین نشون میده به خاطر همین گفتم شاید توی زمین تموم بشه
نقل قول کردن
Samwel Tarly
+1 #18 Samwel Tarly 1396-02-24 20:30
خیلی ممنون اقای ترابی واقعا نقدتون عالی بود و حالا حالاها این فیلم رو نمی بینم چون میخوام با کیفیت بلوری ببینم(لوگان هم همینطور)
راجع به نکته ای که گفتید بعضی از شوخی های فیلم بیجا بوده باید بگم که فیلم دکتر استرنج هم تو چند قسمت دقیقا همین مشکلات رو داشت و یکی از بزرگ ترین نقاط ضعف دکتر استرنج بود ولی چه بد که تو این فیلم هم اینجوری دوباره شده :sad:
باز خوبه که ایگو و عایشه ویلن های خوبی از اب در اومدن و به شخصه یکذره احساس نگرانی می کردم.
بازم ممنون بابت نقدتون اقای ترابی
نقل قول کردن
kingerfan
#19 kingerfan 1396-02-24 20:48
خیلی نقد خوبی بود استاد. خسته نباشید و خوش به حالتون که تونستید فیلم رو 3d ببینید
نقل قول کردن
mtm
+1 #20 mtm 1396-02-24 20:54
به نقل از The Rock:


راستی استاد یه سوال این فیلم توی زمین تموم میشه یا توی فضا؟آخه با توجه به ویدیویی که قبل از اکران توی شوی جیمی کیمل نشون دادن انگار یه تیکه هایی تو زمینه بعدشم خبری چند وقت پیشا اومد که انگار راکت رو توی زمین نشون میده به خاطر همین گفتم شاید توی زمین تموم بشه

فیلم در فضا تموم میشه. کلا فیلم تو زمین زیاد جریان نداره. یه جا اول فیلم کرت راسل رو به صورت فلش بک میبینیم که دیجیتالی جوان شده و با مادر پیتر کوییل هستش. خیلی هم سکانس کوتاهیه
یه جا هم اون اواخر مببینیم که وقتی ایگو نقشه خودش رو عملی میکنه در سیارات مختلف یه چیزی مثل سونامی راه میفته. تو زمین هم همین اتفاق میفته
کل صحنه های زمین همینه و محافظین کهکشان زمین نمیان
نقل قول کردن
mtm
+1 #21 mtm 1396-02-24 20:56
به نقل از agh:

راجع به نکته ای که گفتید بعضی از شوخی های فیلم بیجا بوده باید بگم که فیلم دکتر استرنج هم تو چند قسمت دقیقا همین مشکلات رو داشت و یکی از بزرگ ترین نقاط ضعف دکتر استرنج بود ولی چه بد که تو این فیلم هم اینجوری دوباره شده :sad:

من تو دکتر استرنج فقط یه جا این مساله اذیتم کرد (اونجایی که استرنج لبه های شنلش رو بالا میزنه و ادم حس میگیره، بعد شنله ابراز احساسات میکنه و استرنج بهش میگه بس کن)

ولی تو این فیلم بیشتره
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#22 Captain Steve Lover 1396-02-24 21:52
اقا گاردينز ٢ تو ده روز تونست ٦٣٠ ميليون رد كنه.
بنظرتون يك ميليارد ميرسه؟
يه نگاه به باكس أفيس كنيد...
نقل قول کردن
Sarah
#23 Sarah 1396-02-24 22:26
محافظین کهکشان توی اونجرز بینهایت ، حضور دارند ؟؟
نقل قول کردن
Root
#24 Root 1396-02-25 00:02
به نقل از hamedkzg22:
محافظین کهکشان توی اونجرز بینهایت ، حضور دارند ؟؟

YUP
نقل قول کردن
Root
+1 #25 Root 1396-02-25 00:05
نقد شگفت انگیزی بود.ممنون بابت این نقد.
تاحالا ندیده بودم یه نفر بتونه فیلم کمیک بوکی رو اینقدر خوب نقد کنه.معلومه که هرکاری رو باید به استاد اون کار سپرد
نقل قول کردن
S. Mahdi
+1 #26 S. Mahdi 1396-02-26 19:51
خیلی عالی بود آقای ترابی. متأسفانه من هنوز فیلم رو ندیدم و منتظر کیفیت بلوریشم، ولی میدونم که فیلم خیلی خوبیه و من ازش خوشم میاد، چون همونطور که تو نقد گفتید این فیلم تقریباً تمام عناصر قسمت قبل که من رو واقعاً عاشق محافظین کهکشان کرد رو داره. ولی قطعا به دلایلی که تو نقد اشاره کردید این فیلم مثل قسمت قبل نیست. به هرحال بسیار ممنون بابت نقد. عالی بود :-)
نقل قول کردن
spidey_ali7878
#27 spidey_ali7878 1396-05-25 23:59
استاد ببخشید بابت اسپم سر اون یکی مقاله یه کمیک معرفی کردید به نام مردعنکبوتی شوالیه های مارول من برا اولین بار کمیک خوندم خیلی حال کردم اگه میشه یه کمیک دیگه مثل اون معرفی کنید من بخونم یه سوال دیگه از کدوم کشور سه بعدی میبینید بگید ما هم بریم :D
نقل قول کردن
T.H.O.R
#28 T.H.O.R 1396-06-21 03:09
آقای ترابی خیلی ممنون بابت نقد زیبا و جذابتون واقعا عالی بود
اما درباره زیمو و رد اسکال هر دو شخصیت ساده و قدرتمندی دارند زیمو از یه طرف تونست ابر قهرمانانی که روبروی ابر خبیثایی مثل الترون بایستن رو تونست از همه جدا کنه و کار خارق العاده ای کرد اما درباره رد اسکال این شخصیت چون با نقش اول فیلم یعنی کاپتان آمریکا پیوند خورده بود دارای جذبه بسیار بالایی بود ولی کلا بخوایم حساب کنیم رد اسکال بهتره چون از ابهت بیشتری برخورداره
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#29 Samwel Tarly 1396-06-22 15:06
خیلی ممنون بابت نقد و فیلم.رو دو سه روز پیش دیدم و الان میخوام نظر کلی ام هم رو راجع به فیلم بدم.
توجه: کامنتم اسپویل داره!
باید بگم توقع من از این فیلم خیلی خیلی زیاد بود چون خود جیمز گان و کریس پرت و کرت راسل هم خیلی از فیلمنامه تعریف می کردن و هی میگفتن از قسمت اول بهتر میشه و باید بگم دقایق ابتدایی فیلم عالی بود مثل جوانی کرت راسل که اصلا توقع نداشتم نشون داده بشه یا تیتراژ فیلم که بیبی گروت خیلی راحت و بیخیال واس خودش میرقصید عالی بود و خیلی خندیدم.
باید بگم ویلن های فیلم هم خیلی خوب بودن و از ایگو خیلی خیلی خوشم اومد و نبردی که استارلرد باهاش داشت در اخر فیلم خیلی عالی بود و کاملا نشون داد که چقدر خبیثه و کشته شدن مادرش هم تقصیر اون بود و وقتی پیتر با قدرت قلبش بهش حمله کرد خیلی قشنگ بود.
حتی پایان فیلم هم که یاندو رو نشون داد چه فداکاری کرد واقعا عالی بود.
راستش رو بخواید فکر میکردم سیلوستر استالونه نقش پررنگ تری تو فیلم داشته باشه ولی حضورش خیلی خیلی کوتاه بود البته با توجه به صحنه بعد از تیتراژی که نشون دادن مثل این که قراره بیشتر حضور داشته باشه.
بازم ممنون به خاطر نقدتون استاد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید