تحلیل و بررسی تریلر انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" + اشارات و ایستراگ ها

تحلیل-و-بررسی-تریلر-انیمیشن-اسپایدرمن-در-میان-دنیای-عنکبوتی-اشارات-و-ایستراگ-ها-آن-سوی-سرتاسر-spider-man-across-the-spider-verse-part-one

تریلر قسمت دوم این انیمیشن تحت عنوان "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" معرفی شد که در اینجا خبرش رو کار کردیم. اما این تریلر نکات و ایستراگ های زیادی داشت که توی این مقاله قراره با هم عنوان کنیم.

 

"مایلز همیشگی"

آهنگ مایلز مورالس

اولین ایستراگ تو همون چند ثانیه ی اول بود. بجز اینکه مایلز بزرگتر به نظر میرسید، شروع تریلر دقیقا مثل پایان فیلم اول بود و مایلز هم که مثل همیشه داشت به آهنگ "گل افتاب گردان" از پست مالون گوش میداد.

 

" اتاق مایلز "

اتاق مایلز

وقتی که پورتال، بالای سر مایلز باز شد، چند تا وسیله رو هوا، معلق شدن، که یکیشون کمیک " داستان های واقعی از زندگی مرد عنکبوتی " بود که مایلز مورالس کاراکتر روی جلدش بود. دقیقا مثل کمیک هایی که از زندگی پیتر پارکر، وقتی تازه قدرت هاش رو به دست آورده بود میخوند. روی کاور کمیک نوشته : مولتی ورس رو نجات داد... ولی حالا چی؟

 

" تکنو-گوئن"

تکنو گوئن

وقتی گوئن عنکبوتی میشینه رو تخت، ما میتونیم عکس مایلز با عموش رو که تو هوا معلقه، ببینیم. گوئن هم یه ساعت مچی، دقیقا مثل ساعت مچیِ میگل اوهارا تو صحنه ی پس از تیتراژ قسمت اول فیلم، دستش کرده، که‌ نشون میده که گوئن، راهِ جابجا شدن بین دنیا هارو با استفاده از همون تکنولوژی یاد گرفته.

 

" شونزده سالمه و هنوز خردسالم"

خانواده میچل ها

ایستراگ بعدی رو اکانت رسمی سونی، تو توییتر بهمون گفته. وقتی که مایلز داره اسباب بازی هاش رو پرت میکنه بیرون و گوئن به قفسه نگاه میکنه، ما میتونیم عروسک گوزن شخصیت اصلی داستان از انیمیشن معرکه سونی یعنی " خانواده میچل در برابر ماشین ها " رو ببینیم.

 

"اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی قراره به صورت دو قسمت منتشر بشه"

"اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی قراره به صورت دو قسمت منتشر بشه"

"اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" عنوانی بود که به شهرت فوق العاده ای رسید، به طور کلی به یکی از بهترین فیلم های ابرقهرمانی رسید و به دلیل داستان سرایی جذاب خودش استاندارد های بالایی رو برای ساخت دنباله بعدی به جا گذاشت. قبلا مشخص شده که این انیمیشن انتخاب های جسورانه ای انجام میده تا بتونه داستان خودش رو به یه سه گانه تبدیل کنه. درحالی که فیلم اول به شدت مورد تحسین قرار گرفت یکی از انتقادات آن این بود که شخصیت های زیادی در انیمیشن وجود داشتند و گاهی اوقات انیمیشن بر یک محور کارکتری نبود اما با تایید این که این انیمیشن در دو قسمت ساخته و عرضه میشود بیشتر مطمئن هستیم که به شخصیت ها زمان و داستان کافی اختصاص پیدا میکنه و در همین حین به روند داستان اصلی هم پرداخته میشه.

 

" مایلز نقاش؟؟ "

مایلز نقاش

توی دفتر مایلز هم چندتا ایستراگ بود. وقتی گوئن دفتر مایلز رو باز میکنه، یه بلیط اتوبوس میبینیم که مال زمانی بود که مایلز و پیتر رفتن به آزمایشگاه الکمکس. نقاشی گوئن هم برای وقتی بود که نجاتشون داد (گوئن با نگاه کردن به طراحی های مایلز میفهمه که او خیلی دلش براش تنگ شده! و این قراره پیش درآمدی باشه بر رُمانس عمیق تر بین آنها در این انیمیشن).

 

"سبک هنری و انیمیشن"

قسمت قبلی که استاندارد تازه ای در جهان انیمیشن بر جای گذاشت و جایزه اسکار بهترین انیمیشن سال را به خود اختصاص داد. این اثر بی پروا و بدون هیچ خجالتی به منشا کمیک بوکی خودش وفادار بود و نوعی کمیک زنده خلق کرد. تیزر قسمت دوم هم نشون میده در این اثر قراره سبک مشابهی را شاهد باشیم و حتی بهتر! به طوری که هواداران میگویند این اثر قراره رنسانس تازه ای در انیمیشن پدید بیاره زیرا هر دنیایی که واردش میشیم قراره سبک و استایل هنری خاص خودش رو داشته باشه که در ادامه بهش اشاره میشه.

 

"اسپایدر-پاچان"

سبک مرد عنکبوتی

تو صحنه ی بعدی، ما مایلز رو میبینیم که تو یه بُعد دیگه ست. بنظر میاد یه نسخه ی آینده از هند باشه، بخاطر اون نوشته ی روی تابلو که در واقع کلمه Thwip (صدای تار زدن مرد عنکبوتی) است به زبان هندی! میتونه به دنیای مرد عنکبوتی هندی، یا همون پاویتر پرابهاکار، اشاره داشته باشه (برای آشنایی باهاش این مقاله را بخوانید) توی همون صحنه، میبینیم که مایلز یکی از حرکاتی که تو "هادسون ولی" از پیتر یاد گرفته بود رو میزنه.

 

"مرد عنکبوتی 2099"

میگل اوهارا

بهترین بخش تیزر مربوط به حضور میگل اوهارا ملقب به «مرد عنکبوتی 2099" میشه. همانطور که در صحنه پس از تیتراژ قسمت قبل دیده بودیم این شخصیت در این اثر حضور داره و قراره شخصیت مهمی باشه. اسکار ایزاک بازیگر مطرح سینما جای او صحبت میکنه. خودش گفته تنها به این شرط در این کار حاضر شده که شخصیتش خسته کننده نباشه. کریس میلر و فیل لرد هم به عنوان مغزهای متفکر آن بهش اطمینان داده اند که میگل اوهارا از شخصیت های بسیار جذاب و پیچیده داستان است. صحنه مبارزه او با مایلز نشون میده که به لطف حضور آقای Joaquim Dos Santos به عنوان یکی از کارگردانان این انیمیشن قراره با صحنه های اکشن معرکه ای همراه باشیم. ولی چرا به مایلز حمله میکنه؟ مشخص نیست! ولی یادمون باشه مارول همیشه در کمیک های خودش رسم داشت که ابتدا یه نبرد بین قهرمان ها راه بیندازه تا اینجوری قدرت های خودشون رو به خواننده نشون بدن و بعدش با هم دوست میشدن.

در ضمن صحنه سقوط آنها از میان آسمان خراش ها یادآور مراحل مربوط به اسپایدرمن 2099 در بازی "دنیاهای از هم گسیخته" است.

 

"سفر به آینده"

"سفر به آینده"

آخرین ایستراگ هم مال زمانیه که میگل مایلز رو میگیره. وقتی که از ساعتش استفاده میکنه، ما عدد 928 رو میبینیم که دنیای "مرد عنکبوتی 2099" است. یعنی داره مایلز رو میبره به دنیای خودش.

 

"توجه به جزئیات"

گوئن عنکبوتی

یکی از نکات ریز تریلر، تغییرات لباس " اسپایدر-گوئن" بود. توی تریلر به خوبی نشون دادند که زمان زیادی از قسمت اول گذشته و مایلز و گوئن هم بزرگتر شدند. لباس گوئن هم تغییرات ریز، ولی جالب داشته. همونطور که‌ میبینید روی دست هاش، تار های بیشتری هست. کفش هایش نیز عوض شده اند.

 

" هر جهان دارای یک سبک انیمیشنی منحصر به فرد خودش است "

علاوه بر جلوه های بصری خیره کننده در این انیمیشن عنوان این فیلم و تریلر نشون میده که هر کدوم از عنکبوتی ها و دنیا هایی که در اون حضور دارن سبک هنری منحصر به همون شخصیت رو دارن. قرار است با سبک های کاملا متفاوتی دنیای هر عنکبوتی به تصویر کشیده بشه.

 

" تار های نارنجی میگل"

فیلم اول به ما خوب نشون داد که با حفظ کردن ریشه ی کمیکی کرکتر ها هم میتوان داستان خوبی درست کرد. تریلر هم به ما نشون داد که تو ساخت انیمیشن از کمیک ها استفاده کردند. لباس میگل اوهارا دقیقا مثل کمیک هاست، تنها فرقی که با کمیک ها داره، تار های نارنجیش عه. البته این تغییر باعث نمیشه که از بقیه ی موجودات عنکبوتی قدرت کمتری داشته باشه. تغییر بی تاثیر ولی جالبی بود.

 

"بن رایلی، مرد عنکبوتی پایان دنیا و مرد عنکبوتی سال 2211"

ایستراگ های مورالز 2

در پایان تیزر شاهد سه لوگو هستیم که به نظر میرسه به سه شخصیت عنکبوتی اشاره میکنند که احتمالا در این انیمیشن حضور داشته باشند یا به نوعی بهشون اشاره بشه (البته قبلا هم تیزری از لوگوهای مشابه ای از این انمیشن منتشر شده بود که اینجا بهشون اشاره کرده بودیم). یکی از آنها سمبل قرمز و زرد مرد عنکبوتی را نشان میدهد که انگار اشاره به کلون مرد عنکبوتی یعنی بن رایلی ملقب به اسکارلت اسپایدر دارد (برای آشنایی با او این مقاله را بخوانید). لوگوی دوم هم از نظر رنگ آمیزی و دیزاین بسیار به لباس موسوم به "پایان جهان" (Ends of Earth) شبیه است (برای آشنایی با این لباس این مقاله و برای آشنایی با داستانش، این مقاله را بخوانید). لوگوی سوم و نهایی هم شبیه به مرد عنکبوتی دنیای شماره 9500 (ملقب به «اسپایدرمن سال 2211») است. این اسپایدرمن هم متعلق به آینده دور است و «مكس بورن» (Max Borne) نام دارد. او اولین بار در كمیك   Spider-Man 2099 Meets Spider-Man (که اینجاترجمه شده) دیده شد و در آن به كمك پیتر پاركر و میگل اوهارا آمد تا "هاب گابلین سال 2211"  را شكست دهند! بعدها معلوم شد كه "هاب گابلین 2211" در واقع همان دختر مكس بورن است! در هر حال اسپایدرمن 2211 در نهایت به دست "آفتاب پرست سال 2211" به ضرب گلوله كشته شد.

 

نویسندگان:

آرمان میریونسی

امیر حسین ابراهیم بای

All rights reserved © Spidey.ir 2021

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

داغ داغ! اولین نگاه به قسمت دوم انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی" منتشر شد ! + اطلاعات تکمیلی

تمام چیزی که تا به حال درباره انیمیشن "اسپایدرمن: سفر به درون عنکبوتی 2" میدانیم

نقد انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" (SPIDER-MAN: INTO THE SPIDER-VERSE)

10 اسپایدرمن جدیدی که دوست داریم در انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی 2" ببینیم!

 کدام شخصیت‌های عنکبوتی در دنبالهٔ انیمیشن "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" حضور خواهند داشت؟

10 چیزی که انتظار داریم در انیمیشن " اسپایدرمن: به درون دنیای عنکبوتی 2" ببینیم!

خبر داغ! سونی رسماً تاریخ اکران قسمت دوم انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی" را اعلام کرد!

7 درسی که دی سی باید از انیمیشن "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی " یاد بگیرد

نقد انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" 

اسکار 2019: پلنگ سیاه و سفر به دنیای عنکبوتی افتخارآفرین مارول شدند!

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات انیمیشن سینمایی "سفر به دنیای عنکبوتی" – قسمت اول

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات انیمیشن سینمایی "سفر به دنیای عنکبوتی" – قسمت دوم 

بررسی ریشه های اصلی انیمیشن "اسپایدرمن : به درون دنیای عنکبوتی"

خبر داغ: سونی انیمیشن سینمایی "زن عنکبوتی" (SPIDER-WOMAN) را میسازد!

اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی جایزه بهترین انیمیشن سال BAFTA را تصاحب کرد

خبر داغ داغ داغ! "مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی" برنده جایزه گلدن گلوب شد!

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت اول

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت دوم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

masiha_87
#1 masiha_87 1400-09-21 12:53
سلام خسته نباشید
ممنون بابت موشکافی
چند تا نکته رو جا انداختید:
اول اینکه موهای گوئن درست داره مثل بقیه ی اقتباس هاش صورتی میشه (مایل به صورتی):
s4.uupload.ir/.../...

نکته ی دوم اینکه اون زرافه ی بقل کادر، تو همه ی آثار مارول هست! اینا هاش:
s4.uupload.ir/.../...
تو وانداویژن و کلی فیلم و سریال دیگه حضور داشت

نکته ی سوم اون قضیه ی تار اندازی با مارک هندیه:
s4.uupload.ir/.../...
البته عکسش رو گذاشته بودید ولی این یکی واضح تره

نکته ی چهارم اینکه لباس میگل نسبت به لباسش تو صحنه ی پس از تیتراژ قسمت قبلی، یه حالت خشن تری پیدا کرده:
s4.uupload.ir/.../...
از من بپرسید میگم شبیه طرح و نقش واکاندایی هاست!

نکته ی پنجم اینکه، اون سه تا آرم عنکبوت آخر تریلر، دوتاش درسته ولی اون یکی به اسکارلت اسپایدر اشاره نداشت؛ به جسیکا درو اشاره داشت:
s4.uupload.ir/.../...
توی تیزر کوتاهی که خیلی وقت پیش منتشر شد هم مثل همینو دیدیم که پشت سرش یه آرم سیاه ظاهر شد و اشاره ی مستقیمش به جس رو تایید کرد:
s4.uupload.ir/.../...
s4.uupload.ir/.../...

فقط اینکه یادتون رفت عکس اون سه تا آرم عنکبوت رو بذارید:
s4.uupload.ir/.../...
s4.uupload.ir/.../...
s4.uupload.ir/.../...

تشکر مجدد بابت نوشتن تحلیل ;-)
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1400-09-21 19:15
سلام
ممنون بابت مقاله.
نکات بسیار مهم و جالبی رو در این تحلیل بررسی کردید. اما اول میخوام بگم که از جناب masiha_87 تشکر میکنم بابت تحلیل بسیار خوبی که انجام دادن و بخشی که من کاملا باهاشون موافقم هستم درباره لوگوی یکی از عنکبوتی هاست که به نظرم به بن رایلی اشاره نمیکنه، بلکه به صراحت به "زن عنکبوتی" اشاره میکنه که البته یادمون باشه قبلا هم در تیزر کوتاهی که سونی منتشر کرد و چند تا لوگو رو نشون داد، دوبار به زن عنکبوتی اشاره شد.
اما خب از این که بگذریم این تریلر نکات مهمی داشت که توی همون بخش خبرش اکثرا بهش پرداختیم و حالا اینجا هم اشاراتی بهش میکنیم.
خب اول درباره "تکنو-گوئن" صحبت کنیم که همونطور که توی مقاله هم گفته شد، چیزی که روی مُچش قرار داره شبیه همون وسیله ای هست که میگل اوهارا باهاش سفر در مولتی ورس رو انجام میداد. خب اینجا سوالاتی میمونه. اول اینکه گوئن چطوری به این وسیله دست پیدا کرده؟ آیا اون رو از جایی پیدا کرده که به صورت اتفاقی در دنیای او افتاده؟ آیا با میگل ملاقات کرده و میگل این وسیله رو بهش داده؟ دیگه چه استفاده هایی میشه از این وسیله کرد؟ آیا استفاده کردن ازش محدودیت داره؟ باید دید که جواب این سوالات چیه. اینکه قراره "در میان عنکبوتی" یا "سرتاسر دنیای عنکبوتی" (راستش من این ترجمه دومی رو بیشتر دوست دارم چون اولی یه خورده شبیه اسم قسمت اول هست و ترجمه دومی بزرگ بودن و سراسری بودن فیلم رو نشون میده) فیلمی دو قسمتی باشه واقعا عالیه. چی از این بهتر که حالا سازندگان توی دو فیلم فرصت دارند که از پس یه خروار شخصیت که ریخته سرشون بر بیان. البته این وسط یه نکته ای هم درباره پایان پارت اول هست. وقتی که فیلم های "انتقام‌جویان: جنگ بی نهایت" و "انتقام‌جویان: پایان بازی" به عنوان آخرین رویداد بزرگ کتاب اول مارول، فیلم های دو قسمتی بودند، در پایان "جنگ بی نهایت" قهرمانان شکست خوردند و در "پایان بازی" اونا به دنبال این رفتند که کاری کنند که همه برگردند. سوال اینجاست که آیا قراره چنین اتفاقی برای پایان قسمت اول هم بیفته؟ چون اگر قرار بود این دو پارت از نظر پایان قسمت اول و شروع قسمت دوم به هم ربط خاصی نداشته باشند، پس لزومی نداشت که یک اسم داشته باشند و به پارت یک و پارت دو تقسیم بشن. پس ممکنه اتفاق مهم و بزرگی در پایان قسمت اول رخ بده که شاید تمام مولتی ورس رو در خطری بزرگ بندازه. من خیلی خوشحال شدم که فهمیدم این فیلم دو قسمتی هست چون معلومه دست سازندگان برای رو کردن ایده های دیوانه وارشون بازه. نکته بسیار مهم بعدی سبک انیمیشن این اثر هست که یکی از چیزهای بسیار مهم در قسمت اول بود. چون فقط داستان عالی نبود که سفر به دنیای عنکبوتی رو اینقدر عالی کرد، بلکه چیزهای موثر دیگری هم در این اثر وجود داشتند که اون رو ماندگار کردند. یکیشون همین سبک بصری فوق‌العاده انیمیشن بود که همونطور که در این تیزر دیدیم انگار بازهم قراره با همون سبک رو به رو باشیم و حتی بهتر! اینکه مثل قسمت اول هر دنیا قرار سبک بصری منحصر به فردی و داشته باشه ایده بسیار عالی هست که باید ببینیم چطور اجرا میشه. چیز خاصی هم درباره "اسپایدر-پاچان" به ذهنم نمیرسه بگم جز اینکه این خیلی مهمه که این شخصیت هم بتونه در این فیلم اهمیت داشته باشه. وقتی سازندگان از پنی پارکر یا صد البته خوک عنکبوتی که حتی هواداران اسپایدی هم خیلی نمیشناختنش یا دوستش نداشتند چنین شخصیت های خوبی ساخت، پس "اسپایدر-پاچان" هم میتونه به اونا بپیونده. درباره میگل اوهارا اول اینکه بازیگر مستعدی به نام "اسکار ایزاک" برای صداپیشگی این شخصیت انتخاب شده واقعا عالی هست. اما سازندگان با انتخاب میگل اوهارا برای این فیلم وزنه واقعا سنگینی رو برداشتند. میشه گفت میگل اوهارا به همراه مرد عنکبوتی نوآر از محبوب ترین مرد عنکبوتی های مولتی ورس هستند. پس این خیلی مهمه که ما شخصیت پردازی عمیقی رو از میگل شاهد باشیم که امیدوارم این اتفاق بیفته. با دیدن این تیزر درباره صحنه های اکشن هم خیالم راحت شد که باز هم قراره اون جنب و جوش و پر سرعتی و سنگینی اکشن های فیلم اول رو رعایت کنه. درباره اینکه چرا میگل به مایلز حمله کرده من توی اون بخش خبر پخش این تیزر بهش اشاره میکنم و بازهم میگم که به نظرم محتمل ترین گزینه، اینه که میگل قصد دعوا با مایلز رو نداره، بلکه میخواد اون رو آروم کنه تا باهاش صحبت کنه. ما توی تریلر چند جا میبینیم که او به جای اینکه بخواد بهش ضربه بزنه سعی میکنه اون رو یک جایی نگه داره و اینکه مایلز رو به دنیای خودش میبره هم شاید به همین دلیله. این وسط هم سازندگان برای هیجان انگیز شدن تیزر، این صحنه رو درونش قرار دادن. اما مسئله اینه که اگر بخواد با مایلز صحبت کنه، چی میخواد بهش بگه؟ خب ممکنه بخواد درباره خطری قریب الوقوع باهاش صحبت کنه که اوتا باید آماده باشند که ممکنه اون خطر "وارثان" باشند. ممکنه موضوع دیگه ای هم داشته باشه. مسئله دیگه اینه که میگل با مایلز به خاطر سو تفاهم یا کنترل ذهنی درگیر شده که این دوتا به نظرم خیلی احتمال ندارند. اولی به خاطر اینکه میگل، مایلز رو در حال نجات دنیا از طریق اوت دستیار کامپیوتریش دیده بود و دومی به خاطر اینکه ممکنه در این فیلم ایده یه خورده اضافه باشه و خیلی جالب به نظر نیاد، محتمل نیستند. توجه به جزئیات هم که از فیلم اول به ارث رسیده و حتی در این تیزر هم میشد بخش های جذابی از این قضیه رو ببینیم. تارهای نارنجی رنگ میگل هم ممکنه تغییر معمولی و صرفا جالبی نباشند و شاید در فیلم هم کارایی داشته باشند. درباره مورد آخر هم که همونطور که گفتم به نظرم ما جسیکا درو هم طبق سرنخ ها در این فیلم داریم (البته این دلیل نمیشه که بن رایلی در فیلم نباشه. چون ما قبلا نماد عنکبوتی با شمایل لباس اسکارلت اسپایدر دیده بودیم. پس احتمالا اون هم توی فیلم هست) اما خب انگار مرد عنکبوتی پایان دنیا و مرد عنکبوتی سال ۲۲۱۱ هم در فیلم هستند که باید دید چه نقشی دارند. اما چیزی که میخوام بگم اینه که چند روز پیش "جاش کیتون" دوست داشتنی، صداپیشه اسپایدی در سریال "مرد عنکبوتی خارق العاده" برای حضور این نسخه از مرد عنکبوتی در این انیمیشن سینمایی، ابراز علاقه کرد(خدایی هم غیر از مرد عنکبوتی ps4 کس دیگه ای نیست که برای حضور توی این فیلم بتونه باهاش رقابت کنه که من حتی اسپایدرمن سریال مرد عنکبوتی خارق العاده رو چون خیلی وقته ملاقاتش نکردیم، ترجیح میدم. آخه معنی داره شما ورداری اون مرد عنکبوتی سریال های مزخرف "مرد عنکبوتی نهایی" و "مرد عنکبوتی نامحدود" رو بیارید؟ فکرش رو کنید یهو یکی از مرد عنکبوتی ها دیوار چهارم رو بشکنه!) و من هم خیلی خوشحال میشم اگر این اتفاق بیفته و واقعا فوق‌العاده است که ما بازهم این نسخه از پیتر پارکر رو ببینیم. امیدوارم که سازندگان این انیمیشن به حرف های هواداران گوش کنند و اون رو برگردونند و البته ما بتونیم اثر با کیفیتی رو شاهد باشیم.
با تشکر.
نقل قول کردن
masiha_87
#3 masiha_87 1400-09-21 21:54
به نقل از AM SM BM SM:
سلام
ممنون بابت مقاله.
نکات بسیار مهم و جالبی رو در این تحلیل بررسی کردید. اما اول میخوام بگم که از جناب masiha_87 تشکر میکنم بابت تحلیل بسیار خوبی که انجام دادن و بخشی که من کاملا باهاشون موافقم هستم درباره لوگوی یکی از عنکبوتی هاست که به نظرم به بن رایلی اشاره نمیکنه، بلکه به صراحت به "زن عنکبوتی" اشاره میکنه که البته یادمون باشه قبلا هم در تیزر کوتاهی که سونی منتشر کرد و چند تا لوگو رو نشون داد، دوبار به زن عنکبوتی اشاره شد.
اما خب از این که بگذریم این تریلر نکات مهمی داشت که توی همون بخش خبرش اکثرا بهش پرداختیم و حالا اینجا هم اشاراتی بهش میکنیم.
خب اول درباره "تکنو-گوئن" صحبت کنیم که همونطور که توی مقاله هم گفته شد، چیزی که روی مُچش قرار داره شبیه همون وسیله ای هست که میگل اوهارا باهاش سفر در مولتی ورس رو انجام میداد. خب اینجا سوالاتی میمونه. اول اینکه گوئن چطوری به این وسیله دست پیدا کرده؟ آیا اون رو از جایی پیدا کرده که به صورت اتفاقی در دنیای او افتاده؟ آیا با میگل ملاقات کرده و میگل این وسیله رو بهش داده؟ دیگه چه استفاده هایی میشه از این وسیله کرد؟ آیا استفاده کردن ازش محدودیت داره؟ باید دید که جواب این سوالات چیه. اینکه قراره "در میان عنکبوتی" یا "سرتاسر دنیای عنکبوتی" (راستش من این ترجمه دومی رو بیشتر دوست دارم چون اولی یه خورده شبیه اسم قسمت اول هست و ترجمه دومی بزرگ بودن و سراسری بودن فیلم رو نشون میده) فیلمی دو قسمتی باشه واقعا عالیه. چی از این بهتر که حالا سازندگان توی دو فیلم فرصت دارند که از پس یه خروار شخصیت که ریخته سرشون بر بیان. البته این وسط یه نکته ای هم درباره پایان پارت اول هست. وقتی که فیلم های "انتقام‌جویان: جنگ بی نهایت" و "انتقام‌جویان: پایان بازی" به عنوان آخرین رویداد بزرگ کتاب اول مارول، فیلم های دو قسمتی بودند، در پایان "جنگ بی نهایت" قهرمانان شکست خوردند و در "پایان بازی" اونا به دنبال این رفتند که کاری کنند که همه برگردند. سوال اینجاست که آیا قراره چنین اتفاقی برای پایان قسمت اول هم بیفته؟ چون اگر قرار بود این دو پارت از نظر پایان قسمت اول و شروع قسمت دوم به هم ربط خاصی نداشته باشند، پس لزومی نداشت که یک اسم داشته باشند و به پارت یک و پارت دو تقسیم بشن. پس ممکنه اتفاق مهم و بزرگی در پایان قسمت اول رخ بده که شاید تمام مولتی ورس رو در خطری بزرگ بندازه. من خیلی خوشحال شدم که فهمیدم این فیلم دو قسمتی هست چون معلومه دست سازندگان برای رو کردن ایده های دیوانه وارشون بازه. نکته بسیار مهم بعدی سبک انیمیشن این اثر هست که یکی از چیزهای بسیار مهم در قسمت اول بود. چون فقط داستان عالی نبود که سفر به دنیای عنکبوتی رو اینقدر عالی کرد، بلکه چیزهای موثر دیگری هم در این اثر وجود داشتند که اون رو ماندگار کردند. یکیشون همین سبک بصری فوق‌العاده انیمیشن بود که همونطور که در این تیزر دیدیم انگار بازهم قراره با همون سبک رو به رو باشیم و حتی بهتر! اینکه مثل قسمت اول هر دنیا قرار سبک بصری منحصر به فردی و داشته باشه ایده بسیار عالی هست که باید ببینیم چطور اجرا میشه. چیز خاصی هم درباره "اسپایدر-پاچان" به ذهنم نمیرسه بگم جز اینکه این خیلی مهمه که این شخصیت هم بتونه در این فیلم اهمیت داشته باشه. وقتی سازندگان از پنی پارکر یا صد البته خوک عنکبوتی که حتی هواداران اسپایدی هم خیلی نمیشناختنش یا دوستش نداشتند چنین شخصیت های خوبی ساخت، پس "اسپایدر-پاچان" هم میتونه به اونا بپیونده. درباره میگل اوهارا اول اینکه بازیگر مستعدی به نام "اسکار ایزاک" برای صداپیشگی این شخصیت انتخاب شده واقعا عالی هست. اما سازندگان با انتخاب میگل اوهارا برای این فیلم وزنه واقعا سنگینی رو برداشتند. میشه گفت میگل اوهارا به همراه مرد عنکبوتی نوآر از محبوب ترین مرد عنکبوتی های مولتی ورس هستند. پس این خیلی مهمه که ما شخصیت پردازی عمیقی رو از میگل شاهد باشیم که امیدوارم این اتفاق بیفته. با دیدن این تیزر درباره صحنه های اکشن هم خیالم راحت شد که باز هم قراره اون جنب و جوش و پر سرعتی و سنگینی اکشن های فیلم اول رو رعایت کنه. درباره اینکه چرا میگل به مایلز حمله کرده من توی اون بخش خبر پخش این تیزر بهش اشاره میکنم و بازهم میگم که به نظرم محتمل ترین گزینه، اینه که میگل قصد دعوا با مایلز رو نداره، بلکه میخواد اون رو آروم کنه تا باهاش صحبت کنه. ما توی تریلر چند جا میبینیم که او به جای اینکه بخواد بهش ضربه بزنه سعی میکنه اون رو یک جایی نگه داره و اینکه مایلز رو به دنیای خودش میبره هم شاید به همین دلیله. این وسط هم سازندگان برای هیجان انگیز شدن تیزر، این صحنه رو درونش قرار دادن. اما مسئله اینه که اگر بخواد با مایلز صحبت کنه، چی میخواد بهش بگه؟ خب ممکنه بخواد درباره خطری قریب الوقوع باهاش صحبت کنه که اوتا باید آماده باشند که ممکنه اون خطر "وارثان" باشند. ممکنه موضوع دیگه ای هم داشته باشه. مسئله دیگه اینه که میگل با مایلز به خاطر سو تفاهم یا کنترل ذهنی درگیر شده که این دوتا به نظرم خیلی احتمال ندارند. اولی به خاطر اینکه میگل، مایلز رو در حال نجات دنیا از طریق اوت دستیار کامپیوتریش دیده بود و دومی به خاطر اینکه ممکنه در این فیلم ایده یه خورده اضافه باشه و خیلی جالب به نظر نیاد، محتمل نیستند. توجه به جزئیات هم که از فیلم اول به ارث رسیده و حتی در این تیزر هم میشد بخش های جذابی از این قضیه رو ببینیم. تارهای نارنجی رنگ میگل هم ممکنه تغییر معمولی و صرفا جالبی نباشند و شاید در فیلم هم کارایی داشته باشند. درباره مورد آخر هم که همونطور که گفتم به نظرم ما جسیکا درو هم طبق سرنخ ها در این فیلم داریم (البته این دلیل نمیشه که بن رایلی در فیلم نباشه. چون ما قبلا نماد عنکبوتی با شمایل لباس اسکارلت اسپایدر دیده بودیم. پس احتمالا اون هم توی فیلم هست) اما خب انگار مرد عنکبوتی پایان دنیا و مرد عنکبوتی سال ۲۲۱۱ هم در فیلم هستند که باید دید چه نقشی دارند. اما چیزی که میخوام بگم اینه که چند روز پیش "جاش کیتون" دوست داشتنی، صداپیشه اسپایدی در سریال "مرد عنکبوتی خارق العاده" برای حضور این نسخه از مرد عنکبوتی در این انیمیشن سینمایی، ابراز علاقه کرد(خدایی هم غیر از مرد عنکبوتی ps4 کس دیگه ای نیست که برای حضور توی این فیلم بتونه باهاش رقابت کنه که من حتی اسپایدرمن سریال مرد عنکبوتی خارق العاده رو چون خیلی وقته ملاقاتش نکردیم، ترجیح میدم. آخه معنی داره شما ورداری اون مرد عنکبوتی سریال های مزخرف "مرد عنکبوتی نهایی" و "مرد عنکبوتی نامحدود" رو بیارید؟ فکرش رو کنید یهو یکی از مرد عنکبوتی ها دیوار چهارم رو بشکنه!) و من هم خیلی خوشحال میشم اگر این اتفاق بیفته و واقعا فوق‌العاده است که ما بازهم این نسخه از پیتر پارکر رو ببینیم. امیدوارم که سازندگان این انیمیشن به حرف های هواداران گوش کنند و اون رو برگردونند و البته ما بتونیم اثر با کیفیتی رو شاهد باشیم.
با تشکر.

ممنون
درمورد مچ بند گوئن، من یه نکته ای رو جا انداختم. ببینید ساعت روی دست میگل یه تفاوت هایی با صحنه ی پس از تیتراژ قسمت اول داره؛ ولی مچ بند گوئن دقیقا همونه! این میتونه نشان دهنده ی نکته ای مهم باشه. نتیجه ای که میشه گرفت اینه که "میگل"، مچ بند اصلی رو به گوئن داده و برای خودش یه گنده تر و پر جزئیات ترش رو طراحی کرده. حالا یه تئوری:
گوئن میره پیش مایلز و اینکه چطور وارد دنیاش شده رو توضیح میده. بعدش میگه مچ بند رو از میگل گرفته (چون اسپایدر_من‌۲۰۹۹ داشت تو بعد های موازی واسه ی پیدا کردن لشکر یا یه همچین چیزی سفر میکرد) و از مایلز میخواد تو این سفر همراهیشون کنه. در نهایت مایلز میزنه مچ بند رو میترکونه و به خاطر همین توی بعد های موازی گم میشه. اینطوریه که از دنیای "اسپایدر_پاچان" سر در میاره. میگل هم یک مچبند جداگانه طراحی میکنه و به خاطر اینکه ابعاد دچار اختلال شدن، مایلز رو تهدید شناسایی میکنه. تهشم اینه که نبرد بینشون شکل میگیره ولی میگل از نیت خیر مایلز با خبر میشه و دامه ی داستان! نظرتون چیه؟
نقل قول کردن
masiha_87
#4 masiha_87 1400-09-22 07:26
کامنت شماره 2 من هنوز منتشر نشده است
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1400-09-22 07:27
به نقل از masiha_87:
کامنت شماره 2 من هنوز منتشر نشده است

کامنتی نبوده که منتشر بشه.
دوباره سعی کنید
نقل قول کردن
Hesam_21
#6 Hesam_21 1400-09-22 13:23
خیلی خوب بود ...
اما اون اول تریلر که مینویسه جایی در دنیا های دیگر خیلی زود در عرض چن صدم ثانیه یهو زبان متن به اسپانیایی و هندی تغییر میکنه ... ( که یه ایسترگه دیگه )
و اون قسمت " مایلز نقاش ؟؟" رو نمی فهمم چون بنظرم جای تعجب و سوال شدن نداشت و اصن یکی از دلایل محبوبیت و معروف شدن مایلز همین نقاشی ها و گرافیتی هایی که کشیده و اون اسکچ بوک خاصشه
و حتی ما میتونیم اون روبات مرد عنکبوتی ژاپنی هم تو اسباب بازی های مایلز ببینیم ...
ولی در کل خوب بود و خسته نباشید در ضمن لباس مایلز هم یه تغییراتی کرده ...
تو ی کانال یویتیوب فارسی هم ( به نام ANIMATATON )کامل تر این بررسی هس و پیشنهاد میکنم برید ببینید ....
نقل قول کردن
Hesam_21
#7 Hesam_21 1400-09-22 13:26
استاد ترابی من یه خرده اطلاعات در مورد تام هالند دارم که در مورد لایو اکشن بن تن هس که میگن میخواد بازی کنه و اگه اجازه بدید میخام در این باره یه مقاله بنویسم ولی نمیدونم چطوری اگه میشه توضیح بدید ...
ممنون ....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید