معرفی 10 دشمن برتر «مایلز مورالز» (Miles Morales) در دنیای کمیک

معرفی-10-دشمن-برتر-مایلز-مورالز-miles-moralesمورالس-دنیای-کمیک-اسپایدرمن-عنکبوتی-سیاه-پوست

مایلز مورالز در سالهای اخیر بسیار شخصیت محبوب و مطرحی شده است و به لطف سری های مختلف کمیک بوکی توانسته صاحب دشمنان اختصاصی زیادی شود.

 

توصیه میشه برای آشنایی با شخصیت «مایلز مورالز» مطالب زیر را بخوانید:

15 حقیقتی که باید درباره مایلز مورالز (MILES MORALES) بدانید

سری جدید کمیک بوک های "مایلز مورالز: اسپایدرمن" ترجمه شد + لینک دانلود

10 نسخه عجیب و غریب از "مایلز مورالز" در دنیای کمیک !

 

10- کوآنتوم (Quantum)

کوآنتوم   (Quantum)

پس از آنکه سنگ های بینهایت توسط «آدام وارلاک» دارای روح شدند، هرکدامشان به دنبال یک میزبان رفت. سنگ فضا(Space Stone) مردی را انتخاب کرد که به «کوآنتوم» ملقب شد. او به عنوان دستیار خبیثی به نام «ارزیاب» فعالیت کرد (ارزیاب در مورد شماره 2 همین مقاله معرفی شده است) چون بهش وعده داده بود این سنگ را از سینه اش خارج نماید. کسی نام واقعی کوآنتوم را نمیدانست و او صامت بود و حرف نمیزد. وقتی ارزیاب استخدام شد تا مرد عنکبوتی (مایلز مورالز) را تحلیل کند، از کوآنتوم خواست تا مایلز را دستگیر کند. سپس وقتی ارزیاب سناریوهای شبیه سازی برای مایلز ایجاد کرد تا قابلیت فرار او را بسنجد، بار دیگر کوآنتوم با مایلز جنگید.

سنگ فضا

تا اینکه در شماره 35 از کمیک مایلز مورالز (اینجا ترجمه شده) مایلز موفق شد کوآنتوم را متقاعد کند که دیگر خبیث نباشد و از قدرت هایش علیه کسانی که در این دو سال مثل یک حیوان او را در قفس کرده بودند و قدرت هایش سوء استفاده میکردند انتقام بگیرد (یعنی از ارزیاب و شرکت "بیاند").

 

9- بانوی زنبوری (Madame Swarm)

بانوی زنبوری

خانم «مادام استرم» (Madame Sturm) را اولین بار در شمارۀ 5 از سری سوم کمیک‌های «دنیای عنکبوتی» دیدیم. او یک مامور نازی آلمان بود که در آمریکا فعالیت میکرد و مجسمه بُت مانندی که در واقع توتم خدای عنکبوتی بود را از گروه «مجریان جنایت» گرفته بود. او سپس نیروهای مرموز این مجسمه را با انرژی های علمی ترکیب کرد تا قدرت هزاران زنبور را به خودش منتقل کنه و به خودش لقب «بانوی زنبوری» (Madame Swarm) داد. با این حال قبل از اینکه بتونه خسارت خاصی به بار بیاره با مرد عنکبوتی نوآر و مایلز مورالز روبرو شد و کشتی هوایی اش توسط ضربه ونومی مایلز منفجر  و خودش هم در انفجار کشته شد.

 

8- عقرب در دنیای آلتمیت مارول (Ultimate Marvel)

عقرب در دنیای آلتمیت مارول (Ultimate Marvel)

عقرب در دنیای شماره 1610 که به دنیای نهایی یا آلتمیت (Ultimate) شهرت داره اسمش هست «ماکسیموس گارگن» (Maximus Gargan) و در لیست افراد شدیدا تحت تعقیب پلیس فدرال قرار داره و هر کار خلافی که تصورش رو بکنید انجام داده! آنهایی که ازش میترسن بهش لقب عقرب داده اند. او از آمریکا فرار کرد و به مکزیک رفت و در آنجا تبدیل به یک رئیس گروه تبهکاری شد و با پراولر دنیای آلتمیت (که عموی مایلز مورالز است) کار کرد. ولی پراولر ازش پول دزدید و به نیویورک فرار کرد. پس عقرب دوباره به آمریکا برگشت تا ازش انتقام بگیره و سعی کرد در نیویورک به کینگ پین جدید تبدیل بشه ولی پراولر تونست مایلز رو متقاعد کنه تا شکستش بده.

و اما یک عقرب دیگر در یک دنیای موازی نیز دشمن مایلز است!

  عقرب در دنیای شماره 31913

در شماره 4 از سری جدید کمیک بوک های "دنیای عنکبوتی" که اینجا ترجمه شده است شاهد بودیم که مایلز مورالز به دنیای شماره 31913 سفر میکند که حالت غرب وحشی و فیلم های وسترن دارد و اسپایدرمن ش آن هم یک کابوی است به نام هفت تیر کش عنکبوتی! آنها سپس با راهزنی مکزیکی به نام «گارگانزا» ملقب به El Escorpion مبارزه کردند که سردسته راهزنانی بود که مردم دهکده را به وحشت می انداخت. و پول و غذایشان را تاراج میکرد. اما آنها توانستند گارگانزا و افرادش را شکست دهند.

 

7- مایلز مورالز خبیث از دنیای شماره 20143

  لباس وارونه (Inverted Costume)

مارول دنیاهای موازی زیادی دارد که اتفاقات و شخصیت های جالبی هم در آنها یافت میشوند. به طور مثال سال 1980 و در شماره 23 از سری اول کمیک های What If  شاهد دنیایی بودیم که در آن زن عمو می به چای پیتر پارکر توسط اون عنکبوت رادیو اکتیو گزیده شده بود! در این دنیا پیتر پارکر نهارش رو در اون روزی که در نمایشگاه علمی گزیده میشه یادش میره و زن عموی او با سرعت نهارش رو براش میبره تا بهش بده ولی در آنجا توسط اون عنکبوت معروف رادیو اکتیوی گزیده میشه و به قدرت های عنکبوتی دست پیدا میکنه! بعدش هم به یک قهرمان تبدیل میشه و بهش لقب «مادام عنکبوتی» (Spider-Ma’am)   میدن!) مادام عنکبوتی در برخی رویدادهای مرد عنکبوتی که پای دنیاهای موازی در آنها در میان است مثل «قیامت عنکبوتی» حضور داشته. و اما در شماره 2 از سری جدید کمیک های "دنیای عنکبوتی" که اینجا ترجمه شده است شاهد بودیم که مایلز مورالز به دنیای مادام عنکبوتی میره تا بهش کمک کنه چون نسخه های پلید زن عمو می، عمو بن و پیتر پارکر بهش حمله کرده بودند (داستان جالبیه حتما بخونیدش). اینجا بود که مایلز مورالز با نسخه خبیثی از خودش روبرو میشه که لباس متفاوتی داشت که به "لباس وارونه" معروفه زیرا رنگ های آن وارونه شده بود و همچنین اون لوگوی عنکبوتی روی سینه اش حالت جمجمه داشت و یک سویت شرت کلاهدار خاکستری هم داشت!  او به نسخه های پلید زن عمو می، عمو بن و پیتر پارکر کمک میکرد ولی در نهایت آنها همگی شکست خوردند.

 

6- دکتر مارکوس کونراد (Dr. Marcus Conrad) 

دکتر مارکوس کونراد (Dr. Marcus Conrad)

در  کمیک های مرد عنکبوتی نهایی، سیمبیوت ونوم به جای آنکه از فضا و سیاره ای دیگر آمده باشد، در کره زمین و به دست پدر پیتر پارکر و ادی براک خلق شد! آنها میخواستند با خلق این سیمبیوت راه درمانی برای سرطان پیدا کنند و نوعی لباس بیولوژیكی ساختند كه با چسبیدن به بدن میزبانان مبتلا به سرطان، آنها را مداوا كند و بنیه و قدرت بدنی میزبان خود را نیز ارتقا بخشد و اسمش رو "پروژه ونوم" گذاشتند ولی در نهایت با ادی براک پیوند خورد و ونوم به وجود آمد و ... (این مقاله را بخوانید). و اما وقتی مایلز پس از مرگ پیتر پارکر دنیای التمیت، به مرد عنکبوتی این دنیا تبدیل شد شاهد بودیم که پزشکی خبیث به نام «کونراد مارکوس» با سیمبیوت ونوم پیوند خورد. البته این را بدانید که او قبلش در خلق شدن عنکبوت های از نظر ژنتیکی دستکاری شده که باعث شد مایلز به قدرت های فوق بشری دست پیدا کنه نقش مستقیم داشت و بنابراین وقتی با سیمبیوت پیوند خورد سعی کرد مایلز رو نابود کنه تا مدارک علیه خودش رو از بین ببره. نبرد بین آنها با مرگ مادر مایلز (ریو) به اتمام رسید (مادر مایلز پس از انتقال او از دنیای آلتمیت به دنیای اصلی در جریان رویداد "جنگ های پنهان"، زنده شد و الان از شخصیت های اصلی داستان هایش است).

 

5- گرین گابلین دنیای Ultimate 

گرین گابلین - مایلز مورالز

در سال 2000 مارول دست به کار بزرگی زد و از دو استاد مسلم دنیای کمیک به نام های «برایان مایکل بندیس» و «مارک بگلی» خواست تا بزرگترین و محبوب ترین شخصیتش را به روز رسانی کنند. در نتیجه سری محبوب و موفق Ultimate Spider-Man خلق شد که همه را انگشت به دهان گذاشت. در این سری دنیا، حال و هوا و شخصیت های ریز و درشت مرد عنکبوتی با قرن بیست و یکن مناسب شده بود. سرگذشت بسیاری از دشمنان مرد عنکبوتی هم به نوعی تغییر کرد و در این میان Origin گرین گابلین نیز عوض شد و به نوعی با سرگذشت پیتر پارکر گره خورد و به شرکت «آزکورپ» ربط پیدا کرد. یعنی پیتر پارکر در آنجا از طریق نیش عنکبوتی که با فرمول ابرسرباز موسوم به OZ تقویت شده بود به قدرت های فوق بشری خود دست یافت و ابرشروری شد که بارها با اسپایدرمن جنگید و بهش ضربات زیادی وارد کرد (این مقاله را بخوانید). تا اینکه سال 2011 در اقدامی شوکه کننده شاهد مرگ پیتر پارکر در این دنیا بودیم. ما قبلا در این مقاله به طور کامل این رویداد مهم را پوشش داده بودیم ولی به طور خلاصه باید گفت که پیتر پارکر در طی نبردی نفس گیر با گرین گابلین و در راستای محافظت از خانواده خودش کشته شد که لحظه واقعا دردناک و احساسی بود. کشته شدن پیتر پارکر در هر جایی و در هر دنیایی یک اتفاق مهم است ولی این نسخه از پیتر پارکر برای خیلی از خوانندگان مهم بود. اما خوشبختانه بندیس بلافاصله جانشین خوبی برای او به نام «مایلز مورالز» پیدا کرد. سپس پس از وقایع کراس اُوری به نام Cataclysm، آزبورن بار دیگر در آرک افتتاحیه کمیک های "مایلز مورالز" برمیگرده که توسط «سارا پیکلی» طراحی شد و همانطور که معلومه برایان مایکل بندیس هم نویسنده اش بود. او بار دیگر از اسارت شیلد فرار کرد و جی جونا جیمسون را کشت و به دشمنی با مرد عنکبوتی جدید (مایلز مورالز) پرداخت. ولی خوشبختانه معلوم شد پیتر پارکر هم از وقایع شماره 160 جان سالم به در برده و زنده است (ناسلامتی او هم مثل نورمن در رگهاش فرمول OZ جریان داره!). پس شاهد تیم آپی بین او و مایلز بودیم برای شکست دادن گرین گابلین و در این کار هم موفق میشوند. ولی برای اطمینان خاطر، ماریا هیل پس از سه دفعه شلیک به نورمن، جسدش را هم آتش میزنه! راستی تا یادم نرفته بگم که ما این داستان را در اینجا براتون ترجمه کرده ایم. از اون موقع به بعد دیده ایم که نورمن در کمیک بوک های مایلز مورالز که به دست صلاح الدین احمد نوشته میشه حضور پیدا کرده (این کمیک ها هم اینجا ترجمه شدن) و با دشمن دیگر مایلز به نام «اولتیماتوم» متحد گردیده است.

 

 4- پراولر آلتمیت/آیرون اسپایدر (Ultimate Prowler/Iron Spider)

در کمیک های مرد عنکبوتی نهایی و زمانی که پیتر پارکر مرده محسوب میشد و مایلز جایش را به عنوان مرد عنکبوتی گرفته بود، با عموی او به نام «آرون دیویس» (Aron Davis) آشنا شدیم که یک خلافکار بود و در اُریجین مایلز و قضیه اون عنکبوت که مایلز رو نیش میزنه و باعث میشه قدرت های فوق بشری پیدا کنه، نقش مهمی داشت (این مقاله را بخوانید). در واقع او به همراه برادرش یعنی «جفرسون دیویس» تو کار دزدی و سرقت بودند. اما سالها قبل جفرسون عاشق زنی میشه به نام «ریو مورالز» (Rio Morales) و باهاش ازدواج میکنه و صاحب فرزندی میشوند به نام مایلز! اینجاست که دیگه راهش رو از برادرش جدا میکنه. آرون هم خلافکاری میشه که لباس و تجهیزات خاصی داره و بهش میگن «پراولر»! او هم مثل پراولر دنیای اصلی قدرت فوق بشری نداشت و با استفاده از تجهیزات خاص و دستکش هایی که به دست میکرد به سرقت میپرداخت. وقتی آرون هویت اسپایدرمن جدید شهر را فهمید و متوجه شد همان برادرزاده خودش است، سعی کرد ازش اخاذی کنه. یعنی مایلز رو مجبور کرد براش کار کنه. این باعث شد نزاع و اختلاف شدیدی بین اونا دربگیره و در نهایت آرون ظاهرا در یک انفجار کشته شد. جالبه که بدونید وقتی مایلز به دنیای اصلی مارول اومد، عمویش هم زنده شد و لقب «آیرون اسپایدر» (Iron Spider) رو به خودش داد و دشمن اصلی مایلز هم به حساب میاد!

او در شماره 234 از کمیک Spiderman که پارسال چاپ شد، نسخه جدیدی از گروه معروف "شش خبیث" تشکیل داد (برای آشنایی با شش خبیث این مقاله را بخوانید). اعضای این گروه عبارت بودند از مردشنی، هاب گابلین، الکترو (نسخه مونث)، بامشِل (Bombshell) ، اسپات و البته خود آیرون اسپایدر که رهبر گروه بود. قرار بود یک محموله مهم را از سازمان "شیلد" به سرقت برده و در بازار سیاه بفروشند ولی به زودی بین اعضای گروه اختلاف افتاد. مایلز توانست به کمک دوستان ابرقهرمان خود در گروه Champions این گروه را شکست دهد.

اما اخیرا به نظر میرسه به دلیل موفقیت بی اندازه انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی" که در آن آرون دیویس  شخصیت چندان خبیثی نبود، او در دنیای کمیک هم مثبت تر شده است. در واقع به تازگی در کمیک های مایلز مورالز، او سعی کرد عمویش را متقاعد کند تا دست از تبهکاری بکشد. سپس به نظر رسید در حادثه ای کشته شده باشد ولی معلوم شد زنده است و از آن موقع به بعد انگار نصحیت برادرزاده اش را گوش کرده چون وقتی مایلز گروگان گرفته شد، آرون لباس پراولری جدیدی به دست آورد و به کمک برادرش (جفرسون) که از سلاح های شیلد استفاده میکرد، مایلز را نجات داد. بنابراین دیگر نمیتوان او را دشمنی برای مایلز حساب کرد ولی مایلز میداند که نمیتواند به طور کامل بهش اعتماد کند زیرا انگیزه های خاص خودش را دارد!

 

3- سلیم (Selim)

سلیم (Selim)

وقتی مایلز به دست «ارزیاب» ربوده و رویش آزمایشاتی شد خبر نداشت که از رویش کلون (موجود شبیه سازی شده ژنتیکی) ساخته اند. اما در داستانی موسوم به "کلون ساگا" فاش شد او صاحب سه کلون شده است (!) به نام های «سلیم» (Selim)، «مایند اسپینر» (Mindspinner) و «شیفت» (Shift) که هر کدوم نوعی از قدرت های مایلز را داشت (البته قبلش هم مایلز با یک کلون از خودش روبرو شده بود که دچار فروپاشی سلولی بود).

کلون های مایلز مورالز

سلیم نوعی نسخه دارک و عصبانی از  مایلز که بسیار عصبانی بود، مایند اسپینر هم به عنکبوت شباهت و قدرت های ذهنی داشت و شیفت هم به خاطر ساختار مولوکولی ناپایداری که دارد مدام در حال تغییر شکل است. مایلز بدون اینکه خودش بداند و به صورت غیر عمد، دارویی که از فروپاشی سلولی آنها جلوگیری میکرد را نابود کرد. در نتیجه سلیم و مایند اسپینر با مایلز جنگ کردند (شیفت که قلبی مهربان داشت تصمیم گرفت با مایلز نجنگه و الان هم مثل یک برادر برای مایلز عمل و او را در ماجراجویی هایش همراهی میکنه). در این میان سلیم بسیار از مایلز کینه به دل داشت به طوری که رفت سراغ پدر مایلز و او را زخمی کرد و خواهر مایلز را هم گروگان گرفت! (او قبلش سعی کرد مایلز را نزد دوستانش بدنام کنه). در نهایت در نبردی روی پل بروکلین، به نظر رسید که سلیم و مایند اسپینر کشته شدند (مایند اسپینر علیه سلیم شد) و شیفت هم خواهر مایلز را نجات داد. داستان کلون ساگای مایلز در شماره 25 تا 29 سری جدید کمیک های Miles Morales منتشر شد که اینجا ترجمه شده اند.

  

2- ارزیاب (Assessor)

ارزیاب (Assessor)

«ارزیاب» را باید خطرناک ترین و مرموز ترین دشمن مایلز مورالز دانست که در سری جدید کمیک بوک های او خلق شد. اولش مثل یک دانشمند یا بهتره بگیم یک تحلیل گر بی رحم و بی احساس به تصویر کشیده شد که مایلز را ربود (برای این کار از کوآنتوم استفاده کرد)، شکنجه داد و رویش آزمایشاتی انجام داد و آزمون های سختی برایش طراحی کرد که مایلز باید تکمیل شان میکرد تا حد نهایی قابلیت هایش را بفهمد ولی بعدا معلوم شد که انسان نیست و یک هوش مصنوعی است! ضمن اینکه مشخص شد او به سفارش «اولتیماتوم» مایلز را ربوده بوده و با استخراج DNA مایلز از رویش سه کلون ساخته است! (یکی از آنها به نام «سلیم» در مورد قبلی معرفی شد). ارزیاب سابقه رویارویی با مردآهنی را نیز داشته است و همچنین همکاری با سازمان خبیث "بیاند". اولش به نظر میرسید مشکل شخصی با مایلز ندارد و او برایش مثل دیگر پروژه هایی است که باید رویشان آزمایش کرده و مورد ارزیابی شون قرار بده ولی الان به نظر میرسه که شیفتگی خاصی به مایلز دارد. و البته به خاطر اینکه یک هوش مصنوعی است نمیتوان او را به طور مرسوم نابود کرد زیرا از جای دیگری سر در می آورد!

 

1- اولتیماتوم (Ultimatum)

در دنیای اصلی مارول هم یک مایلز مورالز وجود داشته!

سال 2012 مارول کمیک بسیار خوبی را منتشر کرد به نام "مردان عنکبوتی" (Spider-Men). ما در سایتمون این کمیک را ترجمه کرده ایم (در اینجا). در این داستان پیتر پارکر به دنیای Ultimate میره و با مایلز مورالز ملاقات میکنه (اون موقع مایلز هنوز تو دنیای Ultimate بود). اما وقتی پیتر به دنیای خودش برگشت و نام مایلز مورالز را در گوگل سرچ کرد، خیلی تعجب کرد. تا اینکه بعد از 5 سال مارول قسمت دوم این کمیک زیبا را چاپ کرد (ما این کمیک را اینجا ترجمه کرده ایم). در قسمت دوم فهمیدیم که در دنیای اصلی مارول هم کسی به نام مایلز مورالز وجود دارد که البته خبیث بوده! او یک زخم بزرگ روی صورتش داشت و عضو خانواده های خلافکاری شهر بود و با «ویلسون فیسک» (کینگ پین) رفاقت صمیمی داشت ولی به خاطر مرگ دختری که دوستش داشت تصمیم گرفته بود به دنیاهای دیگر راه پیدا کند تا بتواند شاید نسخه ای دیگر از عشقش را پیدا کند. دست آخر هم موفق شد و سر از دنیای دوباره احیا شده Ultimate درآورد! ولی این پایان کار نبود و شاهد بودیم که او از دنیای آلتمیت به دنیای اصلی مارول برگشت در حالی که تجهیزات گروه Ultimates را تصاحب کرده بود.

اولتیماتوم

او گرین گابلین دنیای آلتمیت را نیز با خود آورده بود و با یک ماده شیمیایی که از خون این گابلین درست کرده بود مردم محله بروکلین نیویورک را به موجودات گابلینی شکل تبدیل کرد! (شماره های 17 تا 21 از سری جدید کمیک های مایلز مورالز را در اینجا بخوانید) مایلز دست به کار شد و به کمک کاپیتان آمریکا و عمویش با او جنگید که در نهایت به نظر رسید عمویش به همراه اولتیماتوم کشته شده ولی اینطور نبود و آنها هر دو اخیرا برگشتند.

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2022

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

سری جدید کمیک بوک های "مایلز مورالز: اسپایدرمن" ترجمه شد + لینک دانلود

شماره آخر از کمیک "وات ایف ... مایلز مورالز؟" ترجمه شد + لینک دانلود

15 حقیقتی که باید درباره مایلز مورالز (MILES MORALES) بدانید

10 داستانی که پس از به اتمام رساندن بازی مایلز مورالز میتوانید بخوانید

شماره 200 از كمیك "مرد عنكبوتی نهایی" ترجمه شد + لینك دانلود

میراث "مرد عنكبوتی نهایی" (ULTIMATE SPIDER-MAN)

شماره آخر از كمیك "مایلز مورالز: مرد عنكبوتی نهایی" ترجمه شد + لینك دانلود

کمیک "مایلز مورالز": پایان ترجمه شد + لینک دانلود

شماره آخر کمیک BATTLEWORLD ULTIMATE END ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات مخفی بازی "مرد عنکبوتی: مایلز مورالز"

معرفی تمامی لباس های بازی مایلز مورالز (SPIDER-MAN: MILES MORALES)

نقد و بررسی بازی "مرد عنکبوتی مایلز مورالز

10 پیش بینی برای قسمت دوم بازی اسپایدرمن PS4

10 حقیقتی که فقط با خواندن کمیک بوک ها و رُمان "مرد عنکبوتی PS4" کشف میکنید!

 معرفی تمامی لباس های بازی مردعنکبوتی (MARVEL’S SPIDER-MAN)

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی در 10 سال گذشته

شماره آخر از کمیک "مرد عنکبوتی PS4: شهر در جنگ"  ترجمه شد + لینک دانلود

شماره آخر از کمیک "مرد عنکبوتی PS4: سرعت" ترجمه شد + لینک دانلود

شماره آخر از کمیک بوک "مرد عنکبوتی: گربه سیاه ضربه میزند" ترجمه شد + لینک دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mjkp
#1 mjkp 1401-03-25 02:09
یا خدا عجب سرعتی
حدود یک ساعت پیش گفتید که میخواید برای ۱۰ دشمن مایلز مورالز مقاله بنویسید
نقل قول کردن
best of the best
#3 best of the best 1401-03-25 13:03
برید مقایسه کنید همبن م صوع رو یه سایت گیم هم‌مقاله زده
b2n.ir/t99954
(ادمین جون مامانت لینکو حذف نکن)
واقعا برین مقایسه کنید ببینید یه مضخرفی نوشته
خداییش سایتای گیم دارن گوه میزنن تو دنیای کمیک
نقل قول کردن
best of the best
#4 best of the best 1401-03-25 13:04
به نقل از mtm:

خیلی باحال بود
نقل قول کردن
parsa89
#5 parsa89 1401-03-25 17:51
وای! استاد چقدر سریع!
همین دیروزتوی مقاله فکتس اسپات گفتین می‌خواین مقاله ی دشمنان مایلزمورالز روبنویسین ولی واقعاً عجیب بود که اینقدر سریع نوشتینش.
بارتبه ی یک هم کاملاً موافقم وعالی بود.
نقل قول کردن
parsa89
#6 parsa89 1401-03-25 17:53
به نقل از best of the best:
برید مقایسه کنید همبن م صوع رو یه سایت گیم هم‌مقاله زده
b2n.ir/t99954
(ادمین جون مامانت لینکو حذف نکن)
واقعا برین مقایسه کنید ببینید یه مضخرفی نوشته
خداییش سایتای گیم دارن گوه میزنن تو دنیای کمیک

واقعاً که رفته دکتردووم رو رتبه اول کرده.
نقل قول کردن
parsa89
#7 parsa89 1401-03-25 17:54
به نقل از mtm:

ازش خوشم اومد.
نقل قول کردن
omid23
#8 omid23 1401-03-25 20:12
استاد خیلی سریع مقاله رو نوشتید! از وقتی گفتید می خواید این مقاله رو بنویسید فقط یک ساعت گذشت تا این مقاله رو نوشتید!
و خیلی مقاله ی خوبی بود و به اطلاعاتم اضافه کرد
نقل قول کردن
RMB
#9 RMB 1402-04-17 23:15
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت اعضای سایت و تشکر از استاد ترابی برای این مقاله عالی. ببخشید استاد چند وقتی بود که در سایت فعالیت نداشتم و نظر ندادم چون درگیر امتحانا و پروژه ها بودم، انشاءالله از امروز هر مطلبی که درسایت نخوندم رو میخونم و نظر میدم.
قطعا مایلز مورالز بهترین شخصیت خلق شده توسط آقای بندیس هست و یک شخصیت عالی نیاز به دشمن های عالی هم داره که مایلز چنتا از اونارو داره. بنظر من بهترین دشمن مایلز نسخه خودش از دنیای 616 هست که دقیقا 180 درجه در همه چیز با مایلز تفاوت داره و در رده بعدی سلیم هستش که یک کلون روانی از مایلز هست.
با تشکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37