رتبه بندی اقتباس های گربه سیاه در دنیای سینما، انیمیشن و بازی

رتبه بندی اقتباس های گربه سیاه در دنیای سینما، انیمیشن و بازی

در این مقاله میخواهیم اقتباس های صورت گرفته از روی شخصیت «بلک کت» در خارج از دنیای کمیک را رتبه بندی کنیم.

مقدمه: همانطور که در این مقاله خدمتتان عرض شد، فلیشیا هاردی/گربه سیاه اولین بار در شماره 194 کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (1979) و به دست مارو وولفمن و دِیو کاکرام خلق شد. او ابتدا یک سارق بود که در نهایت به شخصیتی بسیار مهم برای اسپایدرمن تبدیل شد. در واقع اسپایدرمن سعی کرد او را اصلاح کند تا به شریکش در مبارزه با جرم و جنایت بدل گردد و البته برای مدتی نسبتاً طولانی عشقی بین آنها درگرفت که دوران پرتنش و پرماجرایی بود. گربه سیاه تونسته برای خودش نام بزرگی در داستان های مرد عنکبوتی دست و پا کنه، به طوری که در سری کمیک بوکی اختصاصی خودش نیز حضور داشته و با طیف گسترده ای از شخصیت در دنیای مارول نیز تعامل برقرار نموده است. البته او در سالهای گذشته و به ویژه در run پر فراز و نشیب آقای دن اسلات تبدیل به یک شخصیت منفی و یکی از روسای خلافکاری شهر نیویورک شد که با شخصیت پردازی او در دنیای کمیک در تضاد بود زیرا او یک ضدقهرمان است که آخرش همیشه نسبت به پیتر پارکر/اسپایدرمن وفادار است و از خطوط قرمز او رد نمیشود. با این حال این شخصیت آنقدر که باید و شاید در خارج از دنیای کمیک مورد اقتباس قرار نگرفته است و رابطه جذابش با اسپایدرمن همچنان منبع بکری محسوب میشود که میتواند مورد بهره برداری سازندگان فیلم، انیمیشن و بازی قرار بگیرد. البته هواداران این شخصیت تا حد زیادی هم بدشانس بوده اند چون همانطور که در این مقاله و این مقاله گفته بودیم، حضور او در سری فیلم های مرد عنکبوتی سم ریمی و یا فیلم اختصای "سیلور & بلک" کنسل شد. در هر حال در این مقاله به رتبه بندی حضور های مختلف این شخصیت در خارج از دنیای کمیک میپردازیم.

 

10- کارتون مرد عنکبوتی (1981)

کارتون اسپایدرمن گربه سیاه

اولین حضور گربه سیاه در دنیای انیمیشن در این سریال بود. خانم مورگان لوفتینگ جای او در اپیزودی به نام Curiosity Killed the Spider-Man حرف زد. گربه سیاه به عنوان یک سارق معمولی ظاهر شد و حضورش فاقد پیچیدگی های این شخصیت در دنیای کمیک و رابطه اش با پیتر پارکر/اسپایدرمن بود. او به یک میهمانی در دیلی بیوگل دستبرد زد و جواهرات میهمانان را دزدید ولی اسپایدرمن موفق شد جواهرات را ازش پس بگیره. گربه سیاه سپس چالشی برای مرد عنکبوتی صادر میکند و اعلام میدارد قرار است جواهری گرانبها به نام "موش مالت" را به سرقت ببرد و ...

 

9- بازی "مرد عنکبوتی: لبه زمان"

بازی "مرد عنکبوتی: لبه زمان"

عجیبه که ما هیچ وقت به طور درست و درمونی در کمیک بوک های "مرد عنکبوتی 2099" شاهد حضور نسخه ای از گربه سیاه نبوده ایم. منظورم اینه که نسخه های آینده شخصیت های مختلف کلاسیک مرد عنکبوتی را به اشکال مختلف و متفاوت در این سری دیده ایم ولی گربه سیاه را نه! تا اینکه سرانجام در بازی Spider-Man: Edge of Time که دنباله بازی "دنیاهای از هم گسیخته" بود ، گربه سیاه 2099 را دیدیم. در واقع متوجه شدیم که شرکت "الکمکس" از روی DNA فلیشیا هاردی کلون ساخته و این کلون ها را به قدرت هایی مثل تله پورت کردن و تجهیزات سایبرنتیک مجهز کرده بودند و باید با آنها مبارزه میکردیم و جالبه که او هنوز به اسپایدرمن (پیتر پارکر) علاقه داشت. نکته خاصی درباره این نسخه از گربه سیاه نبود (حتی باس فایت آن هم جالب نبود) به جز اینکه خانم کتی سکف به عنوان بازیگر محبوب هواداران صداپیشه او بود.

 

8- مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2

مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2

«فلیسیتی جونز» در نقش  فلیشیا هاردی در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" حضور داشت که البته هرگز ندیدیم که به گربه سیاه تبدیل شود و نقشش بیشتر حالت افتخاری داشت (او در فیلم دستیار هری آزبورن بود و معلوم بود از اسرار شرکت اسكورپ باخبر است و گفته میشد با آزبورن ها "ارتباط خاصی" دارد). خانم جونز در مصاحبه های خود اعلام کرده که اگر قسمت سوم ساخته میشد حتما به طور کامل در نقش گربه سیاه حضور پیدا میکرد. اما جزئیاتی از نحوه حضور گربه سیاه منتشر نشده و معلوم نیست اگر داستان کلون ساگا مورد اقتباس قرار میگرفت یا شش خبیث در داستان قسمت سوم حضور پیدا میکردند و گوئن برمیگشت و مری جین هم در فیلم حضور میداشت، آیا اصلا دیگر جایی برای گربه سیاه هم باقی میموند یا نه!

 

7- بازی مرد عنکبوتی شگفت انگیز

بازی مرد عنکبوتی شگفت انگیز

فلیشیا هاردی در بازی ساخته شده از روی فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" که سال 2012 به بازار آمد حضور داشت (البته او در داستان فیلم نبود). صدا پیشه اش خانم آلی هیلیس بود. ابتدا او را به شکل یکی از بیماران تیمارستانی که دکتر کانرز در آنجا بود دیدیم که پس از تلاش اسپایدرمن برای آزادی کانرز ، موفق به فرار شد. سپس فلیشیا گروه کوچکی از خلافکاران را تشکیل میدهد تا به بانک دستبرد بزند ولی اسپایدرمن از راه میرسد و با مبارزه با او در بخش های زیرزمینی موفق به شکست دادن او و دستگیری اش میشود. نکته خاصی درباره این نسخه از فلیشیا به چشم نخورد ولی در مجموع مرحله سرقت از بانک از مراحل جذاب بازی بود. ضمن اینکه دوست داشتیم بدانیم فلیشیا در آن تیمارستان چه کار میکرده. در یک مرحله فرعی عکاسی از بازی، فاش شد که فلیشیا بار دیگر موفق به فرار شده و به طور مرموزی به قدرت های فوق بشری دست یافته است!

 

6- سریال کارتونی مرد عنکبوتی (2017)

شخصیت گربه سیاه در جدیدترین سریال کارتونی مرد عنکبوتی که پخش آن از سال 2017 آغاز گردیده به کار رفته است. این نسخه از او قدرت های "بدشانسی ایجاد کننده" بهره مند است که در دنیای کمیک هم سابقه داشته. اسپایدرمن اولین بار وقتی باهاش روبرو شد که میخواست سیمبیوت V-252 را برای یک مشتری ناشناس بدزدد. اما در نهایت اسپایدرمن تونست شکستش دهد. این نسخه از گربه سیاه برخلاف بسیاری از شخصیت های سریال، دچار کاهش سنی نشده و به صورت نوجوان درنیامده است و شاید به همین دلیل است که رابطه رومانتیکی هم بین او و اسپایدرمن نوجوان شکل نگرفته. همچنین لباس گربه سیاه نیز در این سریال به روز شده. نکته جالب درباره او این است که صداپیشه اش خانم گری دلیسل میباشد که در سری بازی های "آرکهام" جای زن گربه ای حرف میزد!

 

5- بازی مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2

بازی گیم گربه سیاه

آلی هیلیس بار دیگر در بازی "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" جای فلیشیا هاردی حرف زد. در بازی فاش شد که کینگ پین بوده که فلیشیا را از زندان آزاد کرده بوده و با استفاده از آزمایشات غیر قانونی در "راون کرافت" بهش قدرت های فوق بشری داده. سپس به فلیشیا دستور داده بود تا اسپایدرمن رو بکشه. فلیشیا که هویت گربه سیاه را برای خودش انتخاب کرده بود در نهایت در نبرد موزه از اسپایدرمن شکست خورد (عجب باس فایت طاقت فرسایی هم بود!) . او فاش کرد که با میل و رغبت در آزمایشات کینگ پین شرکت کرده زیرا میخواسته قدرت به دست بیاره و مثل مرد عنکبوتی بشه تا بتونه با او باشه ولی اسپایدرمن نسبت به ابراز علاقه او واکنش منفی نشان داد. کلا گربه سیاه در این بازی از معدود نقاط قوت آن بود زیرا به عنوان یك هوادار از برخی از اشارات به كمیك های مرد عنكبوتی خیلی خوشم آمد. یعنی همانی که گفت نزد كینگ پین رفته تا به قدرت دست یابد یادآور آن داستانی بود که او در عالم كمیك هم نزد كینگ پین رفت تا به قدرت های فوق بشری دست یابد. به علاوه كاملاً مشخص بود كه گربه سياه به مرد عنكبوتی علاقه رومانتیك دارد ولی در عین حال به او گفت كه هیچ علاقه ای به دیدن صورت مرد عنكبوتی زیر ماسك ندارد (در كمیك ها هم او بارها به اسپایدرمن گفته كه علاقه ای به دیدن صورت پیتر پاركر ندارد).

 

4- بازی Spider-Man: Web of Shadows

بازی Spider-Man: Web of Shadows

Web of Shadows بازی از مرد عنکبوتی است با محوریت سیمبیوت ها که سال 2008 عرضه شد که به نظرم گیم پلی جالب و پر پتانسیلی داشت ولی داستانش جوری بود که من خیلی باهاش مشکل داشتم (نظر من رو درباره بازی میتونید در اینجا بخونید). گربه سیاه در بازی حضور خوبی داشت و اولش به عنوان یکی از غول (boss) های بازی ظاهر شد ولی مشخص گردید که نوعی جاسوس دوجانبه است و میخواهد فعالیت های مجرمانه کینگ پین را خنثی کند و همچنان به مرد عنکبوتی علاقه رومانتیک دارد. بازیباز در طول بازی میتوانست او را احضار کند تا بهش کمک کنه. اما بارزترین نکته این بود که در لحظات حساس بازی میشد تصمیماتی گرفت که داستان را تغییر میداد. مثلا اگر به احساسات او پاسخ مثبت میدادید ، اسپایدرمن باهاش علیه کینگ پین متحد میشد. و یا در طول تهاجم سیمبیوت ها اگر تصمیم میگرفتید برای نجات جانش با یک سیمبیوت دیگر پیوندش بزنید آن وقت در پایان بد بازی (که در آن اسپایدرمن رهبر ارتش سیمبیوت ها میشد) میدیدیم که به ملکه مرد عنکبوتی تبدیل شده است!

 

3- مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی

مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی

گربه سیاه معمولاً فرصتی نداشته تا در دنیای انیمیشن بدرخشد زیرا هویت مخفی او به ندرت فاش شده و یا به رابطه رومانتیک او با پیتر پارکر اشاره ای نشده زیرا پیتر پارکر اغلب با عشق های اصلی خودش مثل مری جین یا گوئن استیسی مشغول بوده است. اما گربه سیاه در سریال "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" قضیه اش فرق داشت. در واقع فلیشیا هاردی با صداپیشگی خانم جنیفر هیل، به عنوان نخستین علاقه رومانتیک پیتر پارکر در این سریال به تصویر کشیده شد و از شخصیت های اصلی این سریال بود. منتهی تفاوت های زیادی در سرگذشت و اریجین او نسبت به دنیای کمیک بوک را شاهد بودیم. به طور مثال و در کمال تعجب او از خانواده ثروتمندی بود و مادرش به عنوان مدیرعامل شرکت موفق "بنیاد هاردی" به تصویر کشیده شد. سرگذشت پدرش نیز بسیار تغییر یافت و کلا خانواده او را خیلی به قضیه سرم ابرسرباز و کاپیتان آمریکا ربط دادند (پدرش از سوی نازی ها در جنگ جهانی دوم فریب خورد تا این فرمول را حفظ کند و به «رِد اسکال» گزارش دهد!). همچنین قدرت های فلیشیا در قالب گربه سیاه را نیز به سرم ابرسرباز ربطش دادند و او میتونست به دلخواه خود از ظاهر موطلایی فلشیا به هیبت مو سفید گربه سیاه در بیاید و در این حالت شخصیتش تا حدی تغییر میکرد! (قدرت های او شبیه به قدرت های کاپیتان آمریکا شده بود!). او همچنین پس از پیتر پارکر با «موربیوس» رابطه رومانتیک برقرار کرد ...

 

2- مرد عنکبوتی خارق العاده

مرد عنکبوتی خارق العاده

به نظرم بهترین حضور گربه سیاه در دنیای انیمیشن مربوط میشود به سریال تحسین شده "اسپایدرمن خارق العاده". صداپیشه اش خانم تریشا هلفر بود و شخصیت پردازی اش درست همانی بود که باید باشد: سارقی که با اسپایدرمن لاس میزد و آشکارا بهش علاقه رومانتیک داشت و باعث شده بود تا پیتر پارکر در دوراهی گیر کند و نداند باهاش چیکار کند. ضمن اینکه نوعی همکاری هم بین آنها شاهد بودیم ولی درست مثل دنیای کمیک بوک های Ultimate Spider-man انگار اختلاف سنی بین پیتر و فلیشیا در این سریال زیاد بود. منتهی در فصل دوم سازندگان سریال دست به تغییری در اریجین پدر فلیشیا زدند که با دنیای کمیک مغایرت داشت و به طور کلی رابطه آنها را دگرگون کرد! زیرا متوجه شدیم که پدر فلیشیا در واقع همان سارقی است که عموی پیتر پارکر را به قتل رسانده!!! این مساله باعث شد تا گربه سیاه از اسپایدرمن متنفر شود (زیرا وی را مسئول باقی ماندن پدرش در زندان دانست). البته به نظر میرسید سازندگان سریال قصد دارند در فصل های بعدی به این قضیه بیشتر اشاره کنند و احتمالاً قرار بود شاهد تنش های جذابی بین اسپایدرمن و گربه سیاه باشیم ولی حیف که این سریال معرکه تنها پس از دو فصل کنسل شد ...

 

1- بازی مرد عنکبوتی PS4

گربه سیاه بازی مرد عنکبوتی

یقینا تا به امروز بهترین حضور و اقتباس از روی شخصیت بلک کت خارج از دنیای کمیک را در بازی معرکه "اسپایدرمن" برای کنسول انحصاری PS4 شاهد بوده ایم. این شخصیت در بسته های الحاقی (DLC) بازی حضور پیدا کرد و عمده حضورش در بخش نخست داستان بود. در بازی کله چکشی پس از خلاء ایجاد شده در ساختار سازمان های تبهکاری در شهر به دلیل دستگیری مستر نگاتیو و البته کینگ پین، سعی کرد خودش رو در این عرصه مطرح کنه و برای این کار به دنبال به دست آوردن اطلاعاتی مهم درباره سران خانواده های ماژیا بود که در 4 عدد فلش درایو ذخیره شده بودند تا آنها را تحت کنترل خود دربیاورد. او برای این منظور گربه سیاه را استخدام کرد ولی او بهش خیانت کرد تا درایوها را برای خودش نگه دارد. کله چکشی که انتظار چنین حرکتی از گربه سیاه را داشت در خانه او بمب کار گذاشت و فکر کردیم گربه سیاه در انفجار کشته شده و ... شخصیت پردازی فلیشیا هاردی و عشوه گری های او در بازی حرف نداشت و دقیقا همان چیزی بود که ازش انتظار میرفت. یعنی در ابتدا از اسپایدرمن کمک خواست تا فرزندش را که توسط کله چکشی گروگان گرفته شده بود را نجات دهد و پیتر پارکر به دلیل رابطه قبلی که با فلیشیا داشت مدام نگران بود که نکند این پسر در واقع پسر خودش باشد! این موضوع حتی روی رابطه پیتر با مری جین هم داشت تاثیر میگذاشت ولی آخرش معلوم شد قضیه کلا دروغ بوده ولی در هر حال باعث شد در ادامه داستان بازی شاهد تیم آپ جذابی بین اسپایدرمن و بلک کت باشیم که تداعی کننده تیم آپ های دلپذیر و البته پرتنش آنها در دنیای کمیک بوک بود. در واقع شخصیت پردازی گربه سیاه جوری بود که آدم رو دچار تردید و دودلی میکرد ولی در نهایت او با بازگشت خود و کمکش به اسپایدرمن و سیلور سیبل نشان داد همچنان یار و متحد اوست. مارول کمیکی اختصاصی براساس این شخصیت در بازی منتشر کرد که در اینجا ترجمه شده است و در آن بیش از پیش به رابطه فلیشیا هاردی و پیتر پارکر قبل از وقایع بازی و همچنین سرنوشت او در پایان بازی پرداخته میشه که قطعا ارزش خواندن را دارد.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2021

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

اولین حضور گربه سیاه در دنیای کمیک ترجمه شد

نسخه های عجیب و غریب از گربه سیاه در دنیای کمیک!

10 حقیقت بسیار مهمی که باید درباره "گربه سیاه" (BLACK CAT) بدانید

«گربه سیاه» (BLACK CAT) كیست؟

شماره 4 کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ترجمه شد + لینک دانلود

تمام عشق های پیتر پاركر!

کمیک "گربه سیاه: پادشاه سیاه پوش" (BLACK CAT: KING IN BLACK) ترجمه شد

کمیک عروسی مرد عنکبوتی و گربه سیاه ترجمه شد + لینک دانلود

10 کمیک برتر با حضور گربه سیاه (BLACK CAT)

نگاهی به تاریخچه فاش شدن هویت مرد عنکبوتی توسط خودش!

شماره HU-16 از کامیک بوک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ترجمه شد + لینک دانلود

چه كسی قرار بود نقش «گربه سیاه» را در "اسپایدرمن 4" بازی كند؟

10 حقیقتی که فقط با خواندن کمیک بوک ها و رُمان "مرد عنکبوتی PS4" کشف میکنید!

اولین بار عشق های پیتر پاركر/ مرد عنكبوتی در كدام كمیك ها ظاهر شدند؟

10 چیزی که از فیلمنامه لو رفته فیلم "سیلور و بلک" (SILVER & BLACK) فهمیدیم!

شماره آخر از کمیک بوک "مرد عنکبوتی: گربه سیاه ضربه میزند" ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک عروسی مرد عنکبوتی و گربه سیاه ترجمه شد + لینک دانلود

10 کمیک برتر با حضور گربه سیاه (BLACK CAT)

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی – قسمت دوم

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: اسپایدرمن بازوان «دکتر اختاپوس» را جدا میکند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

erfanebz
#1 erfanebz 1400-01-05 12:41
دستتون درد نکنه
با رتبه بندی واقعا موافقم مثل همیشه عالی بود
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1400-01-05 13:28
سلام
ممنون بابت مقاله.
خب اینم از این. رتبه بندی اقتباس های گربه سیاه. اعتراف میکنم که گربه سیاه هیچ وقت یکی از شخصیت های مورد علاقه ام نبوده اما دلیل نمیشه که از نظرم شخصیت بدی باشه. شخصیت او توی داستان های اسپایدرمن کسی است که نمیدونید بالاخره دوسته یا دشمن و همیشه اون کسی هست که بعضی از افکار درونی پیتر رو نشون میده و اون رو سر دوراهی میگذاره. و البته همیشه کسیه که پیتر به هر حال برای او ارزش قائله.
شخصیت او در سریال مرد عنکبوتی خارق العاده مانند بقیه اعضا سریال با دنیای کمیک خود هیچ خلافی نداشت و میبینیم که حتی وقتی که پیتر با اون نیست اما گربه سیاه توی دردسر میفته کمکش کرد. من راستش مشکل زیادی هم با قضیه پدر فلیشیا نداشتم. یعنی اینکه ایشون نه قدرت فوق بشری داشت نه یک دشمن اسپایدی بود یک شخصیت معمولی یا بهتر بگم یک دزد معمولی که دخترش هم مثل خودش به اون سمت کشیده شده. البته در ادامه سریال نباید دیگه انگیزه خاصی به او میدادند اون یه دزد بود که میخواست دزدی کنه. همین. این قضیه رابطه پیتر با فلیشیا رو هم بسیار پر تنش میکرد.
دربازی اسپایدرمن هم که دقیقا همونی بود که باید میبود. هیچ وقت نمیشه بهش اعتماد کامل داشت اما میشه کمکش کرد و براش ارزش قائل بود. و البته کمیک جذاب و خواندنی هم دارد.

با تشکر
نقل قول کردن
P.B.P
#3 P.B.P 1400-01-05 15:08
سلام باز هم تشکر از استاد ترابی
مقاله خیلی خوبی بود
این مقاله نشان می دهد که حضور گربه سیاه در داستان های مرد عنکبوتی چقدر مهم است که در بازی و سریال و انیمیشن آن را نشان داده اند . کاشکی در مورد ۸ از فلیستی جونز خوب استفاده می کردند و کاشکی هم مرد عنکبوتی خارق العاده ادامه داشت واقعا سریال جذاب و خوبی بود.
باز هم ممنون.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#4 AmirhoseinJafari2005 1400-01-05 16:03
خسته نباشید... مقاله جالبی بود ;-)
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#5 Ehsan Spider 1400-01-05 18:21
سلام
خیلی مقاله عالی بود استاد
خیلی وقته منتظر مقاله ای با محوریت گربه سیاه بودم که شما نوشتید خیلی خوشحال شدم

راستی ببخشید از دیروز نبودم یکم سرم شلوغه کار اینجا شروع شده ولی قول میدم از ساعت ۶ عصر به بعد باز هم با اون نقد های نصفه نیمه در خدمتتون باشم

واقعا خیلی دوست داشتم فیلم بلک کت و سیلور سیبل ساخته بشه از شواهد و مدارک جذاب به نظر میرسید. قطعا همه هم هیجان داشتن که اولین اقتباس سینمایی گربه سیاه و البته فکر کنم سیلور سیبل رو ببینن
مورد ۲ و ۳ رو بیشتر دوست داشتم
نقل قول کردن
spidey avedecend
#6 spidey avedecend 1400-01-05 23:00
سلام خیلی ممنون بابت مقاله شماره یک رو بیشتر دوست داشتم چون جمع بندی داستان و شخصیت بلک کت عالیه البته من خودم dlc بازی مارول اسپایدرمن رو بازی کردم واقعا شاهکاره
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#7 Mr. Doctor 1400-01-06 12:02
خیلی عالی بود استاد ترابی
من خودم خیلی طرفدار حضور گربه سیاه در کمیک های اسپایدی هستم
واقعا رنگ و لعاب و فضای باحال و متفاوتی به داستان های اسپایدی میده که من خیلی باهاش حال میکنم
فقط حیف که من هنوز از تجربه بازی "مارول اسپایدرمن" بی نصیب موندم و نتونستم از حضور بلک کت لذت ببرم :cry:
ممنون از شما
نقل قول کردن
mobin rz
#8 mobin rz 1400-01-06 12:47
با تشکر نمیدونم چرا انقدر که دیسی به کتوومن اهمیت میده مارول به بلک کت نمیده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45