10 ابرقهرمان برتر دنیای کمیک که هیچ دستیاری ندارند

10 ابر قهرمان برتری که هیچ دستیاری ندارند

قبلاً در این‌جا و این‌جا 10 دستیار برتر در کمیک‌های مارول و دی سی را معرفی کرده بودیم. حالا به ابر‌قهرمانانی از این دو دنیا می‌پردازیم که به‌طور معمول هیچ دستیار یا نوچه‌ای نداشته‌اند.

اگر‌چه تعداد ابرقهرمان‌هایی که دستیار ندارند بیش‌تر از ابرقهرمانانی است که دستیار دارند، امّا درست کردن این فهرست بسیار دشوار بود. مشکل این بود که انتخاب بهترین‌ها همیشه آسان نیست. هرکسی می‌تواند فهرستی ده‌تایی به ترتیب شماره ردیف کند و اسم آن را «تاپ تن» (Top 10) بگذارد، ولی نوشتن فهرستی فکرشده و خوش‌ساخت به‌این راحتی نیست. امیدواریم که در این فهرست عدالت رعایت شده باشد.  

ضمناً مقالات زیر را هم از دست ندهید:

10 دستیار (SIDEKICK) برتر کمیک های مارول

10 دستیار (SIDEKICK) برتر کمیک های دی سی

10 متحد/دوست فراموش شده ی مردعنکبوتی

15 دستیار فراموش شده ابرقهرمان کمیک بوکی!

 

10- پانیشر

مجازاتگر

پانیشر (The Punisher) یا فرانک کَسِل (Frank Castle)، پس از جنگ به کهنه‌سربازی باتجربه تبدیل شد. او با چشمان خود دید که خانواده‌اش در هنگام درگیری دو گروه جنایتکار ناخواسته مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و کشته شدند. با این‌که امید زیادی نداشت، کنار ایستاد تا سیستم قضایی عدالت را برای او و خانواده‌اش اجرا کند، اما سیستم قضایی نتواست این کار را انجام دهد. فرانک که دیگر نمی‌خواست این بی‌عدالتی هیچ‌وقت تکرار شود خودش دست به‌کار شد، اسلحه برداشت، لباس معروف جمجمه نشانش را به‌تن کرد و به جنگ شروران و تبه‌کاران مختلف رفت.

برخلاف دیگر افراد این فهرست، پانیشر ضدقهرمان است. او به‌عنوان یک ضدقهرمان هیچ ابایی از گشتن دشمنانش یا رفتار خشونت‌آمیز با آن‌ها ندارد. پانیشر یکی از بزرگ‌ترین ضدقهرمان‌هایی است که دستیار ندارند؛ البته هیچ دستیاری هم نمی‌توانست با او همکاری کند و زنده بماند.

 

9- شوالیۀ ماه

شوالیه ماه

شوالیهی ماه  (Moon Knight) یا مارک اسپکتر (Marc Spector)، شخصیت‌های مختلفی دارد، از شخصیت یک میلیونر گرفته تا یک راننده‌ی تاکسی. هرکدام از این شخصیت‌ها وقتی کنترل او را به‌دست می‌گیرند، تمام رفتار و گفتار او را به اختیار خود در می‌آورند. این شخصیت‌ها نه‌تنها هرکدام گویش و رفتار متفاوتی دارند، بلکه بیشتر وقت‌ها نه می‌دانند و نه به‌یاد می‌آورند که شخصیت‌های دیگر چه کرده‌اند.

«استیون گرَنت» (Steven Grant)، که شخصیت میلیونرِ مارک است، معمولاً در حال مصاحبت و معاشرت با افراد مشهور و پول‌دار در مهمانی‌ها‌ و خیریه‌ها دیده می‌شود. به‌غیر از خود شوالیه‌ی ماه، «جیک لاکلی» (Jake Lockley)، خشن‌ترین شکلِ مارک است. او خیلی سریع جوش می‌آورد و معروف است که برای به‌دست آوردن چیزهایی که می‌خواهد، کارهای خوبی انجام نمی‌دهد. لاکلی همیشه در خیابان‌ها پرسه می‌زند و این‌گونه معمولاً قبل از این‌که اتفاق ناگواری بیفتد از آن با خبر می‌شود.

«آقای شوالیه» (Mr. Knight)، یکی از شخصیت‌های جدید درون شوالیه‌ی ماه است. برخلاف مون نایت که برای به‌دست آوردن خواسته‌هایش از زور، خشونت و قساوت استفاده می‌کند، آقای شوالیه معمولا در محدوده‌ی قانون عمل می‌کند. به‌همین خاطر است که او را بیشتر اوقات در حال کمک کردن به پلیس می‌بینیم. پس کسی که حداقل سه دستیار عالی درون خود دارد، چه احتیاجی به دستیار دیگری پیدا می‌کند؟

 

8- دکتر فِیت

دکتر فیت - dr fate

دکتر فیت (Dr. Fate)، اولین بار در سال 1940 میلادی و شماره‌ی 55 «مور فان کامیکس» (More Fun Comics) ظاهر شد. او توسط تیم افسانه‌ای گاردنر فاکس (Gardner Fox) و هوارد شرمن (HowardSherman) خلق شد. دکتر فیت یکی از قدرتمند‌ترین شخصیت‌ها در تمام دنیای کمیک است. قدرت‌های او مادرزاد نیستند. دکتر فیت جادوگری آموزش‌دیده است و قدر‌های خود را از ایزد نظم و قانون «نابوی حکیم» (Nabu the Wise) و «کلاهخود سرنوشت» (Helmet of Fate) می‌گیرد.

قدرت‌های دکتر فیت شامل این موارد می‌شود ولی محدود به آن‌ها نیست: دست‌کاری واقعیت، حواس اسرارآمیز، قدرت و سرعت بالا، تله‌کنیسس، سفر در زمان، پاک کردن خافظه، مقاوت در برابر ضربه، نامرئی شدن، به‌پرواز درآوردن اجسام، کنترل مغناطیس، مصونیت از بیماری، ایجاد توهم، آسیب ناپذیری، هوش بالا، پیر نشدن، فناناپذیری، تله‌پاتی، دانش جادویی، تله‌پورت، پرتاب آذرخش و تغییر حالت اجسام. چنین ابرقهرمانی با قدرتی فراتر از یک ارتشِ کامل خواهی نخواهی هیچ احتیاجی به دستیار ندارد.

 

7- ثور

فرض کنید جای ثور (Thor) بودید، آیا اصلاً به داشتن دستیار فکر می‌کردید؟ اگر می‌توانستید هرکاری می‌خواهید انجام دهید، قوی‌تر از هر موجود دیگری بودید، تقریباً هیچ‌وقت نمی‌مردید و نتیجه‌ی هر جنگی را که در آن شرکت داشتید به نفع خود عوض میکردید، دلیلی نداشت که دستیار بخواهید.

ثور فقط یک خدای معمولی نیست. او خدای رعد و برق ، پسر اودین (Odin) ، بعضی وقت‌ها فرمانروای اَزگارد (Asgard) و گاهی هم یک اونجر (Avenger) است. ثور دستیاری ندارد، اگر هم داشت این دستیار نه تنها به او کمکی نمی‌کرد، بلکه توانایی‌های او را محدود می‌کرد. او قادر به‌ انجام چه کارهایی است؟ هر چیزی که بتوانید فکرش را بکنید. او می‌تواند تهدیدهای کهکشانی رامتوقف کند، صلح را در میان «9 قلمرو» (Nine Realms) حفظ کند، ارتش‌ها را مثل آب خوردن نابود کند، یکی از مقدس‌ترین و قدرتمندترین سلاح‌های تمام دنیا را به کار بگیرد و کارهای بسیار دیگری انجام دهد.

 

6- زاتانا

زاتانا

آیا زاتانا (Zatanna) به دستیار احتیاج دارد؟ اگر خلاصه بگوییم، نه نیاز ندارد. زاتانا جادوگری بسیار قدرتمند است. او می‌تواند افسون‌هایی اجرا کند که زخم‌ها را التیام می‌بخشند، عناصر طبیعی را کنترل می‌کنند و ذهن افراد را دستکاری می‌کنند. البته این فقط قسمت کوچکی از توانایی‌های او است. او آنچنان قوی است که گرین ارو (Green Arrow) همیشه او را قدرتمندترین عضو «لیگ عدالت» (Justice League) به‌حساب می‌آورد. این تعریف را به هیچ وجه دست کم نگیرید. همانطور که می‌دانید، سوپرمن (Superman)، مارشن من‌هانتر (Martian Manhunter) و واندر وومن (Wonder Woman) هم عضو این گروه بوده‌اند.

زاتانا علاوه بر این‌که در «لیگ عدالت آمریکا» (Justice League of America) عضو بود، در «لیگ عدالت تاریک» (Justice League Dark) هم فعالیت می‌کرد. برای اطلاع، لیگ عدالت تاریک گروهی است متشکل از افراد قدرتمندی که از جادو استفاده می‌کنند و بیشتر با بخش‌های ماوراءالطبیعی جهان دی‌سی (DCUniverse) سروکار دارند. به‌عنوان عضوی از این دو گروه سرشناس، زاتانا اگر هم دستیار می‌خواست، نمی‌توانست در طول روز وقتی به او اختصاص دهد.

 

5- سوپرگرل

سوپرگرل

سوپرگرل (Supergirl)، هم مثل چند نفر دیگر که در این فهرست حضور دارند، به‌خاطر قدرت بسیار زیاد خود نیازی به دستیار ندارد. سوپرگرل به‌محض این‌که برای اولین بار در سال 1959 میلادی در شماره‌ی 252 «اکشن کامیکس» (Action Comics) معرفی شد، خود را به‌عنوان ابرقهرمانی پرقدرت ثابت کرد. او دختر زور-ِال (Zor-El) و الورا این-زی (Alura In-Zee) است. اگر نام فامیل ِال برایتان آشنا است، پس حتماً می‌دانید که سوپرگرل هم مثلِ پسر عموی مشهورش سوپرمن، اهل سیاره‌ی کریپتون (Krypton) است و نیروهای خود را از خورشید زرد زمین می‌گیرد.

چه قدرت‌هایی او را اینچنین نیرومند کرده اند که نیازی به دستیار نداشته باشد؟ او از قدرت، سرعت، مقاومت، استقامت، شنوایی و چابکی فوق انسانی برخوردار است. او همچنین دارای دید مادون قرمز، دید تلسکوپی، دید اشعه ایکس، دید حرارتی، دید میکروسکوپی و بینایی الکترومغناطیسی است. علاوه‌بر این‌ها، او تقریباً آسیب ناپذیر است، می‌تواند پرواز کند، توانایی شفادهندگی دارد، نفس یخی دارد و می‌تواند باد بدمد. سوپرگرل معادل مؤنث سوپرمن است. او همانند پسر عمویش قدرت‌هایی که دارد خیلی بیشتر از قدرت‌های نداشته‌اش است.

 

4- نایت وینگ

نایت وینگ

شاید فکر کنید رشد کردن به‌عنوان معروف‌ترین دستیاری که تا به‌حال خلق شده است،به این معنی است که دیک گریسون (Dick Grayson) خودش هم این روش را پیش خواهد گرفت. منطق هم حکم می‌کند که او این کار را ادامه دهد و برای خودش دستیاری داشته باشد؛ اما منطق همیشه در برابر دیک گریسون پیروز نمی‌شود. به‌همین خاطر، او هیچ گاه دستیاری نداشته است، ندارد و احتمالاً نخواهد داشت.

او سه دلیل برای این تصمیم خود دارد. اول این‌که سرش به‌خاطر سر و سامان دادن به گروه تایتان‌ها (Titans) بسیار شلوغ است. دوم این‌که گرفتار رسیدگی به وظایفش در بت‌فمیلی (Batfamily) است. و سوم این‌که آن‌قدر نترس است که کسی به عنوان دستیار نمی‌تواند با او کنار بیاید. به‌یاد داشته باشید که نایت وینگ (Nightwing) یک آکروبات‌باز سابق سیرک است و کارهایی از او بر‌می‌آید که افراد بسیار کمی حتی در خواب  می‌توانند آن را تصور کنند، چه برسد به این‌که همراه او انجامشان بدهند.

 

3- بی باک

بی باک

بی‌باک(Daredevil)، از همان روز اوّل تنها بود. او در شماره‌ی یکم از کمیک «بی‌باک» در سال 1964 میلادی توسط استن لی (Stan Lee) و بیل اِوِرِت (Bill Everett) خلق شد. بی‌باک پس از تصادف ناخواسته‌ی مت مورداک (Matt Murdock) با کامیونی حامل مواد شیمیایی به‌وجود آمد. او به‌خاطر همین اتفاق نابینا شد؛ اما بقیه‌ی حواسّش به‌شکلی باورنکردنی قوی‌تر شدند. او با این‌که توانایی دیدن ندارد، اما از حواسّ رادار مانند خود برای درک جهان پیرامونش استفاده می‌کند.

بی‌باک از بهترین مبارزان در کمیک‌های مارول است. او غیر از مهارت بالا در مبارزه‌های تن به تن، آکروبات‌بازی حرفه‌ای است، هوش بسیار بالایی دارد و در استفاده از انوع سلاح سرد چیره‌دست است. تمام این ویژگی‌ها باعث می‌شود که بی‌باک یکی از بهترین مثال‌ها برای ابرقهرمانانِ بدون دستیار باشد.

 

2- هال جردن

هال جردن

هال جردن (Hal Jordan)، برخلاف دیگر افراد این فهرست، به این خاطر دستیار ندارد که عضوی از نیروی پلیس کهکشانی است و در آن‌جا همکاران بسیاری دارد. او به‌عنوان عضوی از «سپاه فانوس‌هاس سبز» (Green Lantern Corps) وظیفه‌ی حفظ صلح در سراسر کهکشان را به‌عهده دارد.

هال جردن اراده‌ای بسیار قوی دارد و هر وقت گرین لنترن‌ها به او احتیاج داشته باشند به کمک آن‌ها می‌رود. او هیچ ترسی از رویارویی باوحشتاک‌ترین ابرخبیث‌های دی سی (DC) ندارد و به‌‌همین خاطر است که سال‌های سال است عضو ثابت «لیگ عدالت آمریکا» بوده است.

اگر هال جردن دستیار ندارد فقط به‌ این دلیل نیست که به نسبت بقیه‌ی ابرقهرمان‌ها همکاران بیشتری دارد؛ یکی از اصلی‌ترین علت‌های تنها بودن او رفتارهای مغرورانه، خشن و گستاخانه‌ی او است که هیچ موجود زنده‌ای نمی‌تواند تحملشان کند.

 

1- مرد عنکبوتی

مرد عنکبوتی

مردعنکبوتی (Spider-Man)، اگر‌چه گاهی به گروه انتقام‌جویان (Avengers) یا چهار شگفت‌انگیز (Fantastic Four) پیوسته است، اما تنهایی را خیلی دوست دارد. او تنها راه می‌رود، تنها تاب می‌خورد، تنها مبارزه می‌کند و بیشتر از هر ابرقهرمان دیگری، در تنهایی با خودش صحبت می‌کند.

تمام این‌ها به‌خاطر این است که مخفی نگه‌داشتن هویت مردعنکبوتی از همه چیز برای او مهم‌تر است. او معتقد است که اگر دشمنانش هویت اصلی او را بفهمند، هر کسی که او تا به‌حال دوست داشته است در معرض خطر قرار خواهد گرفت. بی‌گمان مهم‌ترینِ این افراد، کسانی جز زن عمو می (Aunt May) و مری جین واتسون (Mary Jane Watson) نیستند.

به همین دلیل است که مردعنکبوتی تا به‌حال هیچ دستیاری انتخاب نکرده است و به احتمال زیاد انتخاب نخواهد کرد. تصور کنید اگر دستیاری داشت که می‌دانست او چه کسی است، چه عذابی می‌کشید. این‌گونه، نه تنها می‌ترسید که دستیارش اشتباهی هویتش را فاش کند، بلکه هر روز صبح با خیال این‌که نکند آن افراد هم به کسان دیگری در مورد هویتش گفته باشند، بیدار می‌شد.

 

این بود فهرست 10 ابرقرمان که هیچ دستیاری ندارند. موافق هستید یا مخالف؟ اگر شما بودید چه کسانی را در این فهرست قرار می‌دادید؟

 

رامین نمکی

(Rayman)

منبع: comicbasics

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

  

مطالب مرتبط:

10 دفعه ای که به ابرقهرمانان از سوی دستیاران خودشان خیانت شد!

10 متحد/دوست فراموش شده ی مردعنکبوتی

15 دستیار فراموش شده ابرقهرمان کمیک بوکی!

10 دستیار (SIDEKICK) برتر کمیک های مارول

10 دستیار (SIDEKICK) برتر کمیک های دی سی

10 قهرمان برتر مارول در عصر طلایی دوران کمیک

10 حقیقت (FACT) مهمی که باید درباره "جوکر" بدانید

15 شخصیت برتری که از کمپانی یا دنیاهای دیگر وارد دی سی شدند!

15 دستیار برتر بتمن

10 شخصیت قدیمی کمیک بوک که هم نام کاراکترهای معروف مارول و دی سی هستند!

10 شخصیت فراموش شده دنیای کمیک که توسط جک کربی خلق شده اند

10 نوآوری و ویژگی مهم «جک کربی» (JACK KIRBY)

15 ناشر کمیک بوکی که دیگر وجود ندارند

معرفی شخصیت: جانشینان کاپیتان آمریکا

20 دعوای معروف بین خالقین دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mobin rz
#1 mobin rz 1399-12-24 09:14
ممنون اقای نمکی این مقاله هم یکی دیگه از وجه های جذابیت اسپایدرمن رو نشون داد.
و در ضمن میخواستم بدونم که جان کنستانتین هم تو کمیک ها مگه دستیاری داشت؟
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#2 AmirhoseinJafari2005 1399-12-24 09:37
مقاله خیلی خوبی بود.... بتمن هم ایکاش دستیار نداشت چون بهش میومد که تنها کار کنه... ;-) :-*
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#3 AM SM BM SM 1399-12-24 09:53
سلام
ممنون بابت مقاله.
دستیار در دنیای کمیک به معنای کسی هست که قراره بعدا رشد کنه و خودش یک قهرمان بشه. البته همانطور که در مقاله گفته شد بعضی ها گروه خونیشون به این چیز ها نمیخوره! البته ممکنه مثلا اسپایدی یا پانیشر به مدت کوتاهی دستیار داشتند اما در مقاله هم گفته شده که معمولا دستیاری ندارند. البته باید به یاد داشته باشیم که دستیار با کار آموز فرق دارد. یعنی اینکه اگر مثلا ثور یک نفر را برای کاری تعلیم داده به معنای آن نیست که دستیارش است.
خوبی این مقاله این بود که برای اینکه قهرمانی دستیار نداشت دلیل می آورد. یعنی فقط نیومد که اون قهرمان رو معرفی کنه. این کار رو انجام داد و در کنارش توضیح داد که چرا این قهرمانان نمی توانند دستیار دائمی یا طولانی مدت داشته باشند. بیشتر افراد این مقاله به دلیل قدرت های زیادی که دارند احتیاجی به دستیار پیدا نمیکنند. بعضی ها هم که به دلیل اینکه سپاهی به همراه خود دارند یک دستیار به چه کارشان می آید؟ مثلا هال جوردن. اگر بخواد هم نمی تونه دستیاری داشته باشه. چون اون باید حتما انگشتر گرین لنترن رو بزنه و خب اون موقع دستیارش هم میشه. مگر اینکه غیر از این مورد باشه. بعضا هم به دلیل تنهایی که داشتند نمی تونستند دستیاری داشته باشند و تنهایی رو بیشتر می‌پسندند مثل بی باک. آقای مون نایت هم که دستیار داشته باشه پدرش در میاد! آخه طرف خودش نمیدونه داره با کی حرف میزنه! اما مهم ترین دلیل اسپایدی بود. یعنی اینکه هم میترسه کسی که هویتش رو بدونه نتونه این راز بزرگ و اینکه او با اسپایدرمن کار میکنه رو پیش خودش نگه داره و البته این که او دوست نداره کسی رو در موقعیتی که خودش تجربه کرده قرار بده. سابقه داشته که مثلا به مایلز مورالز کمک کرده بود که یک قهرمان بشه اما خب اونم بعد از چند وقت به یک قهرمان تبدیل شد.
با تشکر
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1399-12-24 10:17
پانیشر درسته موقع عملیات به صورت solo عمل میکنه ولی تا جایی که یادمه یه نفر ملقب به مایکرو چیپ بهش پشتیبانی عملیاتی میداد که البته بعدا خبیث شد

درست میگم؟

مورد ۷ این مقاله:
b2n.ir/b46398
نقل قول کردن
Md parker
#5 Md parker 1399-12-24 10:56
سلام ، مقاله خوب و تازه ای بود ممنون اقای نمکی
مون نایت واقعا شخصیت جالبی داره منتظر سریالشم
ثور و دکتر فیت و سوپرگرل با این همه قدرت به دستیار احتیاجی ندارن. راسی اقای نمکی مورد 10 یه غلط املایی بود به جای کشتن نوشتید گشتن
نقل قول کردن
alireza123456789
#6 alireza123456789 1399-12-24 11:35
عالی ;-)
نقل قول کردن
P.B.P
#7 P.B.P 1399-12-24 12:49
سلام ، آقای نمکی مقاله خیلی خوبی بود، دکتر فیت و ثور و سوپر گرل و زاتانا به خاطر قدرت های زیادشان دستیار ندارند و برای مرد عنکبوتی دوباره جای تقدیر است و به خاطر دوست داشتن اطرافیان و عزیزانش هیچ دستیاری ندارد و هیچوقت هویتش را فاش نمی کند تا عزیزانش در خطر نیفتند واقعا در این دنیا می شناسید که بهتر از مرد عنکبوتی قهرمانی وجود داشته باشد؟ واقعا مثل مسئولیت پذیری مرد عنکبوتی کسی دیگر را می شناشید؟ واقعا مرد عنکبوتی قهرمانی مهربان ،مردم دوست ،مسئولیت پذیر ،صادق و عاشق خانواده و اطرافیانش و... است و به خاطر همین است در این چند سال همیشه جلب توجه همه قرار گرفته است و مخاطب هایش را به خود جذب کرده است و هر روز به مخاطبانش اضافه می شود کمتر کسی رو می شناسم که همچین صفاتی دارد ، مرد عنکبوتی یکبار به خاطر عشق اولش شکستی بدی خوردو هیچگاه خود را نبخشید و به خاطر همین سعی می کند کسی هویتش را نداند و هال جردن که گفتین به خاطر مغرور بودن و اخلاق بدش است و نایت وینگ هم گفتین به خاطر مشغله هایش و پانیشر هم به خاطر خوی بدش و شوالیه ماه و بی باک هم درست متوجه نشدم برای چی دستیار نداشتند ولی مقاله خیلی خوبی بود، دستتان درد نکند.
نقل قول کردن
iron man Amir karimi
#8 iron man Amir karimi 1399-12-24 13:41
ممنون از آقای نمکی
مقاله جالبی بود . همونطور که دوستان هم گفتند برای همشون دلیل های منطقی اوردید که عالی بود
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#9 Ehsan Spider 1399-12-24 14:29
سلام

خیلی ممنون اقای نمکی مقاله جالب و مفیدی بود

من با کل مقاله موافق بودم به جز رتبه بندی که دست شما هم نبوده و دست نویسنده بوده البته رتبه بندی هم به نظرم و طبق تاپ تن که خودم بخوام واسه خودم درست کنم مورد 2 و 3 رو با هم عوض میکنم یه نظرم دردویل میتونه رده دوم باشه حتی میتونیم با اسپایدی برابر یا یکم پایین تر بزاریمش ولی گرین لنترن من زیاد باهاش آشنایی ندارم ولی تصور کلی که توی ذهنم هست او عضو تیم ای زیادی بوده و صد در صد توی ماموریت ها بعضی اوقات نقش رهبر رو داشته و افرادی هم نقش دستیارش رو داشتند. (((( ولی این بدین معنی نیست که هل جوردن دستیار داره منظورم اینه که این اتفاق براش افتاده ولی فکر نمیکنم برا بیباک این اتفاق افتاده باشه ))))
نقل قول کردن
Agent bishop
#10 Agent bishop 1399-12-24 14:44
به نقل از mtm:
پانیشر درسته موقع عملیات به صورت solo عمل میکنه ولی تا جایی که یادمه یه نفر ملقب به مایکرو چیپ بهش پشتیبانی عملیاتی میداد که البته بعدا خبیث شد
spidey.ir/.../28.jpg
درست میگم؟

مورد ۷ این مقاله:
b2n.ir/b46398


استاد فکر کنم منظور دستیار تو این مقاله یک نفر باشه که از شخصیت اصلی کم تجربه تر یا بچه تره و با خود اون قهرمان تو نبرد ها شرکت می‌کنه این شخص بیشتر به همکار پانیشر میخوره تا دستیار
داخل مقاله دستیار های برتر مارول فاگی نلسون رو آورد تو لیست ولی اینجا گفته دردویل هیچ دستیاری نداره
نقل قول کردن
hassan91
#11 hassan91 1399-12-24 14:54
به نقل از mtm:
پانیشر درسته موقع عملیات به صورت solo عمل میکنه ولی تا جایی که یادمه یه نفر ملقب به مایکرو چیپ بهش پشتیبانی عملیاتی میداد که البته بعدا خبیث شد
spidey.ir/.../28.jpg
درست میگم؟

مورد ۷ این مقاله:
b2n.ir/b46398

علاوه بر این من یادمه که تو یه کمیک سه قسمتی که مرد عنکبوتی و بی باک و پانیشر حضور داشتند یه زن همراه پانیشر بود که بهش کمک میکرد حالا نمیدونم میشه دستیار حسابش کرد یا نه؟
نقل قول کردن
MyyF.Spidey
#12 MyyF.Spidey 1399-12-24 15:34
سلام خسته نباشيد.
مقاله مثل هميشه عالي بود.
ولي با اينحال بي باك حقش بود نفر دوم باشه.
نقل قول کردن
The Devil Of Hells Kitchen
#13 The Devil Of Hells Kitchen 1399-12-24 18:38
با سلام و عرض خسته نباشید بابت مقاله .
بنده میخواستم چند تا نکته رو بگم .
پانیشر تا حالا هم دستیار داشته هم ساید کیک ، دستیار هاش مثل مایکرو چیپ با نام دیوید لینوس لیبر من که هکر هست و برای پانیشر اسلحه جمع میکرد و در سریال پانیشر هم حضور داشت و یک شخصیت دیگر هم به عنوان ساید کیک که در مقاله ایستراگ های سریال آیرون فیست معرفی شده به نام جیمی پیرس که ماسکش شبیه لوگوی پانیشره

بی باک هم که یک ساید کیک داشت در این اواخر به اسم بلیند اسپات که با هم جلوی 10 انگشتی که در مقاله ی برترین شخصیت های خبیث مارول در 10 سال اخیر مارول معرفی شده و خود بلیند اسپات هم در ایستراگ های فصل دوم مشت آهنی معرفی شده البته به نظرم تنهایی بی باک خیلی باحال تره و همین شخصیت بود که منو به دنیای مارول علاقه مند کرد و یکی از شخصیت هایی هست که من خیلی دوستش دارمم .

هال جوردن هم که یک همکار دوست صمیمی داشت که بعد شد دستیارش به نام تام کالماکو که در هواپیمایی فریس دیسی کار میکنه و بعد از یک مدت خودش حلقه قدرت فانوس ها رو گرفت .

به نقل از mobin rz:
ممنون اقای نمکی این مقاله هم یکی دیگه از وجه های جذابیت اسپایدرمن رو نشون داد.
و در ضمن میخواستم بدونم که جان کنستانتین هم تو کمیک ها مگه دستیاری داشت؟


ان کنستانتین دستیار موقت زیاد داشته ولی مهم ترینشون چز کلندر ( امیدوارم اسمش رو درست تایپ کرده باشم ) بوده که راننده ی تاکسی و رفیق جان بود که توی انیمیشن کنستانتین شهر شیاطین بود و سریال افسانه های فردا فصل 4 که ایشونم کنستانتین با اینکه میخواد از خطر دور نگهش داره ولی همش دو تاشون میفتن تو خطر کلا کنستانتین از دومین بهترین کمیکش شفاف سازی کرد که مخالف اسپایدر من که اینقدر همه رو سعی میکنه از خطر دور نگهداره ایشون میندازه تو خطر :lol: :D و به نظرم این فرقش وجه تمایز خیلی خاصیه
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
مقاله خیلی خوبی بود.... بتمن هم ایکاش دستیار نداشت چون بهش میومد که تنها کار کنه... ;-) :-*


آقای بتمن ترکونده 6 تا رابین سه تا بتگرل بت وینگ ، سیگنال و و و ... من اگر نویسنده کمیک ها ی بتمن بودم یا بتمن رو از گاتهام میبردم بیرون یا بقیه رو میبردم بیرون که البته مورد اول هم باحال تره البته این نظر منه

دستتون هم درد نکنه آقای نمکی .
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#14 AM SM BM SM 1399-12-24 19:32
به نقل از hassan91:
به نقل از mtm:
پانیشر درسته موقع عملیات به صورت solo عمل میکنه ولی تا جایی که یادمه یه نفر ملقب به مایکرو چیپ بهش پشتیبانی عملیاتی میداد که البته بعدا خبیث شد
spidey.ir/.../28.jpg
درست میگم؟

مورد ۷ این مقاله:
b2n.ir/b46398

علاوه بر این من یادمه که تو یه کمیک سه قسمتی که مرد عنکبوتی و بی باک و پانیشر حضور داشتند یه زن همراه پانیشر بود که بهش کمک میکرد حالا نمیدونم میشه دستیار حسابش کرد یا نه؟

ببینید گفته معمولا. یعنی اونایی با دستیارشون شناخته میشن و همیشه همراهشون بوده توی این لیست جایی ندارند. مگر نه من یادمه مرد عنکبوتی هم شاید توی موارد اندکی دستیار داشته ولی شاید کسی اصلا از آن خبر نداشته باشه.
به نقل از Agent bishop:
به نقل از mtm:
پانیشر درسته موقع عملیات به صورت solo عمل میکنه ولی تا جایی که یادمه یه نفر ملقب به مایکرو چیپ بهش پشتیبانی عملیاتی میداد که البته بعدا خبیث شد
spidey.ir/.../28.jpg
درست میگم؟

مورد ۷ این مقاله:
b2n.ir/b46398


استاد فکر کنم منظور دستیار تو این مقاله یک نفر باشه که از شخصیت اصلی کم تجربه تر یا بچه تره و با خود اون قهرمان تو نبرد ها شرکت می‌کنه این شخص بیشتر به همکار پانیشر میخوره تا دستیار
داخل مقاله دستیار های برتر مارول فاگی نلسون رو آورد تو لیست ولی اینجا گفته دردویل هیچ دستیاری نداره

این مشکل با یک توضیح اضافه توی بخش مقدمه حل میشه. یعنی گفته بشه منظور از دستیار آن هایی است که در اغلب عملیات ها حضور فیزیکی و موثر داشته باشند. یا یک نفر دیگه رو به جاش بیارند. یعنی مثلا میشه ولورین رو توی لیست آورد؟ درسته x23 با اون بوده ولی خب اون الان یک قهرمان مستقل محسوب میشه، مثل مایلز مورالز که برای اسپایدی حساب نمیشه. مردان ایکس هم که همکارش حساب میشن. من این رو به عنوان مثال گفتم اگر اشتباه میکنم ببخشید ولی منظورم اینه که میشه این کار رو کرد؟
البته مشکل اینه که مقاله ترجمه شده است و این کار فکر نکنم ممکن باشه.
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#15 Mr. Doctor 1399-12-24 22:16
خیلی عالی بود جناب نمکی،خسته نباشید
موضوع جالبی رو برای ترجمه انتخاب کردید
واقعا هم بهتره هال جوردن دستیار نداشته باشه؛اخه میتونه در عرض چند ساعت دیوونه کنه طرف رو از بس که مغرور و کله شقه :lol:
گزینه یکو عشقه ;-)
نقل قول کردن
Aref TMNT Spidey
#16 Aref TMNT Spidey 1400-03-23 16:58
مگه آلفا فلایت دستیار اسپایدرمن نبود؟
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1400-03-23 21:29
به نقل از Aref TMNT Spidey:
مگه آلفا فلایت دستیار اسپایدرمن نبود؟

اگه منظورت اندی مگوایر ملقب به آلفا است ، نه نبود (الفا فلایت که یه گروه ابرقهرمانی کانادایی هستش!) به قدرت دست پیدا کرد، پیتر سعی کرد بهش یاد بده چطور از قدرت هاش به طور مسئولانه استفاده کنه. قضیه این نبود که او دستیار تمام عیاری برای اسپایدرمن باشه و باقی بمونه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45